Punainen vilkkuvalo

issu56

keskellä täyspimeää peltoa on aika erikoinen näky. Vilkkuva valo poukkoili kuin aropupu pitkin ja poikin äsken tuolla pellolla. Mitään muuta ääntä ei kuulunut, kuin pienoinen pakkasheinien aiheuttama rapina.
Tuo vilkkuva valo alkoi sitten lähestymään ja odottelinkin mielenkiinnolla, että mikäköhän se lopuksi onkaan...meillä kun on jouluvaloja laitettuina tuonne takapihallekin sitä valaisemaan, niin kun olisi lähemmäs vielä tullut, niin olisi näkynyt kokonaan.
Vaan ei kuitenkaan ehtinyt, sillä sai kutsun HIT ja silloin selvisi, että koirahan se oli vilkku pannassaan... :=))).

12

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä meilläpäin noita "punasena vilkkuvia koiria" on muutama näkynyt.. ;))

      • issu56

        muakin, kun hoksasin mikä valo pellolla vilisteli. Se vain jotenkin oli niin epätodellinen se vilkkuva valo...ei heti leikannut, enkä tajunnut yhdistää sitä siihen tiettyyn koiraan tästä lähistöltä :).


      • n.sorsa

        koiran omistaja etsi koiraansa ja kysyi minulta olinko koiran nähnyt ilmoitin en lykkäsi tutkan autosta ulos ja ilmoitti koira näköjään on tuollapäin ja jatkoi matkaansa.


    • Toi on ihan näppärä vehje,joka voisi lisääntyä enemmänkin ;)

      Itse olen vilkkuvaloa käyttänyt tiettyjen treenien lisäksi,ihan lenkkeillessäkin koirien kanssa.
      Näkyy heijastimien lisäksi mukavasti pimeässä.
      Ja oikein kunnolla,kun laittaa joka koiraan (eri korkeuksissa) ja itselle,ja säätää valoa erilailla,niin johan pitäisi näkyä ;O)

      Oon joskus käyttänyt pimeällä pyöräillessäkin vilkkuvaloa fillarinvalon lisäksi.
      Siinä vaan on muistaakseni joku juttu,ettei ainakaan vilkkuvaa saa pitää takapuolella.

      • issu56

        on myös heijastinvaljaat täysin säkkipimeällä. Tulin kerran iltamyöhään kotiinpäin ajellen ja pakko myöntää, että alkoi pikkuisen naurattamaan, kun pelkät valjaat käveli vastaan ;=). Heijastimia, oli ne sitte vilkkuvia tai ei, ei voi koskaan olla liikaa. Mieluummin vaikka tusina koiraa/ihmistä kohti, kuin ei ainuttakaan.


    • Elisama

      Varovainen isäntä laittaa koiralle punaisen vilkun pellolle jos siellä sattuu joku ajamaan traktorilla ilman valoja;;)))

      • issu56

        Juu varmaan siksi tuollakin partikseksella se oli :). Se on aika iäkäs koira ja uskon, että valo oli sillä siksi, että isäntä näkee, että koira todellakin liikkuu ja ennenkaikkea missä se liikkuu...


    • Sisu-haukku

      kerran ihmettelin että mikä hitto siellä ruohikossa kimmeltää mutta koiriahan sieltä tuli. Ihan hyvä juttu niin näkyy ainakin.

      • issu56

        ja jos ja kun moisia tulis pimeällä tiellä vastaan, niin pakostikin nousis jalka kaasulta.


    • on nuo vilkkuvalot.
      käyn usein tosi myöhään koissujen kanssa ulkona ja yöllä ei usein ole ketään ulkona joten silloin saa koissut juosta vapaana.
      mutta tiedän missä ovat kun ne valot vilkkuvat.

      Hihuilla on keltaiset ja isommilla punaiset.

    • että itselle vielä sellainen otsalamppu että itsekkin näkee mihinpäin kävelee ;-)))

    • ne on tosi näkyviä,minä meinään ostaa tuolle meidän teinille sellasen joululahjaksi jonka voisi valjaisiin kiinnittää ,jos löytyy:)

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      568
      3769
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3268
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2761
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2679
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2064
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2021
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1837
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1785
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1710
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      46
      1692
    Aihe