Auttakaahan tietäjät ja vanhojen harrastajat sen verran kun kyse olisi vanhan moottorin bensiinilaadun suhteen nykybensiineihin..!
Kyse on sellaisesta vanhan ajan koneesta joka pelaa ohjekirjan suosituksella vain korkeaoktaanisella bensalla...eli siis sillä vanhalla lyijyllisellä...!
Mitä nyt nykyajassa tankkiin...?
Kyselin tätä tuolta moottoripuolelta mutta ihan en saanyt selvää vastausta, ohessa linkki siihen viestiketjuun:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000131&posting=22000000031124579
Sen tiedän vanhan Ford Sierran suhteen että polttoainelaadulla on merkitystä kun nykyisellä bensiinillä (95) käytettynä venttiilikoneisto jumittuu...!
Kiitokset avusta ja ajastanne sekä myöskin HYVÄÄ JOULUNODOTUSTA...!
Wanhan moottorin..
4
804
Vastaukset
- Teknikko.
Kyllä siellä ketjussa on oikeaakin tietoa. Lyijyn korviketta on markkinoilla monen eri valmistajan ja sitä on hyvä käyttää, jos haluaa venttiileiden kestävän pidempään. Annosteluohjetta ei saa ylittää, vaan mieluummin hieman vähemmän mitä ohje ilmoittaa, esim. puolet ohjeen annostuksesta. Yliannostus lisää pakoventtiilin varteen kovaa lasimaista kerrosta, joka riittävän paksuna kerroksena jumittaa venttiilin sulkeutumista.
Oktaaniboosterilla voi nostaa oktaanilukua jos tuntuu, että 98 oktaaninen ei riitä, eli moottori nakuttaa. Myös oktaaniboostereita on monen valmistajan ja sitä myyvät autotarvikeliikkeet ja huoltoasemat.
Joskus aikoinaan kertoivat, että tuo Teboilin Terra aiheutti tuota venttiilien jumittumista, eli kerrostumaa. Onko nykyisin sama tilanne? - entistäjä
Näytti olevan mielipiteet jostain syystä vähän ristiin ja pientä kiihtymystäkin havaittavissa.
No, oma kokemus tuosta mainitusta Millers-lisäaineesta pelkästään positiivinen. Samoin kokemukset historic-ralli puolelta. Siellä aine on moottorille elintärkeä. Edellinen kirjoittaja varoitti yliannostuksesta ja joillain aineilla se tosiaan on riski. Ko. Millers VSP:llä ei riskiä ole vaan nimenomaan Shellin korkeaoktaanisen kanssa tällä päästään tupla-annoksella sallittuun 102 oct.MON. Arkikäytössä ja harrasteautossa ei ole tarvetta ylittää annostusta. Briteillä tuntuu olevan tietotaitoa vanhojen moottorien vaatimuksista nykypäivänä.- Viestik.avaaja..!
Kiitoksia kovasti avusta ja asiallisesta, selkeistä tiedoista...!
Nyt tiedän millä linjoilla mennään ja mitä kyselen...!
Kiitos vielä kerran ja hyvää joulua...!
- jumittuu
Sieraimen venttiilikoneistossa? Ilman lyijyn korvaavaa lisäainetta ainakin Fordien ohc-moottoreissa pakoventtiilit uppoavat istukkapintoihin ja venttiilivälyksien säätövara saattaa loppua. Ei se 95E mitään jumita kuitenkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska513517- 1562129
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2061825Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1341746- 801165
Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä3101112- 2341104
- 1311019
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari52949- 72905