Palvooko kirkko afrikkalaisia?

Penkoja

Kun vanha sukulaisnainen kuoli ja hänen asuntonsa piti tyhjentää, olin pakkaamassa tavaroita. Koska hän oli innokas lähetystyön tukija, sieltä löytyi mm. n. 500 hänen säästämäänsä lehteä kirkon lähetysjärjestöiltä joita hän tuki. N. 450 lehdessä oli kansikuvassa musta afrikkalainen, ja kun pikaisesti selasin sisältöjä, juttuja Afrikasta oli aivan valtavasti. Onko nyt niin, että lähetysjärjestöt palvovat afrikkalaisia ja pitävät heitä joinain puolijumalina tai yli-ihmisinä verrattuna valkoisiin eurooppalaisiin? Luulin, että järjestöt tekevät lähetystyötä myös esim. Etelä-Amerikassa ja Aasiassa, mutta olen ilmeisesti väärässä.

8

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puumanainen

      Etkö jo ole huomannut miten kaikki suvaitsevaisuus, kehitysapu, monikulttuurisuus jne on määritelty? Nämä kaikki pohjautuvat juutalaisten kehittämään marxismiin ns. Frankfurtin koulukunta.

      Ev.Lut kirkko on jo vuosikymenniä sitten marxistien läpikotaisin soluttama. Kaikki yhteiskunnalliset tahot oli marxistien listalla nyt vain paskan nimi on muutettu suvaitsevaisuudeksi, monikulttuurisuudeksi jne. Kun on saatu valkoisten maihin sellainen määrä mutaa että paluuta ei ole eikä suurin osa muista valkoisia aikoja niin voidaankin aloittaa projektin uusi vaihe ja alkaa toitottamaan uutta konseptia ehkäpä seuraavaksi Euronationalismia?? Karkoitetaan muutama karkeampi mutarikollinen teeveen töllöttäjiä tyynnyttämään ja taas jatketaan kohti kansanmurhaa.

    • Ariosofisti

      että Afrikassa löytyy käännytettäviä ja vielä kääntyviä.

      Etelä-Amerikassa luonnonkansoihin kuuluvien vielä ei-kristittyjen ihmisten määrä on hyvin pieni.

      Aasiassa vanhoissa korkeakulttuureissa on uskontoja omasta takaa ja sitä paitsi esim jokin Japani on niin kehittynyt ja rikas maa, ettei lähetyssaarnaajalla ole samaa vaikuttavuutta kuin jossain köyhässä afrikkalaiskylässä. Japanilaiset pitävät kristinuskoa omituisena ja alkukantaisena oppina. Kääntyisitkö sinä jos sinulle tultaisiin mainostamaan uskontoa jossa vaikkapa elefantti synnyttää kolmipäisen jumalan jolle pitää uhrata bambunlehtiä? Samalla lailla japanilaiset kokevat kristinuskon tuputuksen.


      Kiina olisi periaatteessa käypää työsarkaa lähetykselle, koska kommunistit typeryyksissään tekivät kaikkensa tuhotakseen vuosituhantiset perinteet ja jättivät ihmiset ikään kuin tyhjän päälle.

      • Siinä syy

        Sivistymaihin kuten Japaniin on ihan turha viedä kristinuskoa kun ei niitä kiinnosta. Sitten kun taas viedään raamattu ja voileipä afrikkaan niin johan on ihmisiä kädet ojossa kääntymässä leivän toivossa uuteen uskoon. Näin minä sen näen.


      • sitäkö
        Siinä syy kirjoitti:

        Sivistymaihin kuten Japaniin on ihan turha viedä kristinuskoa kun ei niitä kiinnosta. Sitten kun taas viedään raamattu ja voileipä afrikkaan niin johan on ihmisiä kädet ojossa kääntymässä leivän toivossa uuteen uskoon. Näin minä sen näen.

        Oletko kokeillut kumpaakin, ja Afrikassa on tehonnut?


      • Juuri niin
        sitäkö kirjoitti:

        Oletko kokeillut kumpaakin, ja Afrikassa on tehonnut?

        Näin vanhemmiten olen miettinyt miksi en vienyt kahta leipää ja korvannut siis raamattua leivällä.


      • sitten katoavat?
        Juuri niin kirjoitti:

        Näin vanhemmiten olen miettinyt miksi en vienyt kahta leipää ja korvannut siis raamattua leivällä.

        Afrikkaan lahjoitetaan kauheat määrät rahaa vuosittain,minne se menee?

        Missä ovat rakennukset,koulut,sairaalat,asuntolat,ruoan jakelijat,kaikki?

        Ei ole?Miksi?

        Summat ovat valtavia ja sama jatkuu vuodesta toiseen ilman parannista elämän laatuun tai yleensäkin mihinkään.

        Mitä se tarkoittaa?Ei raamatut siinä auta jos kourallinen hyvin puettuja mustia kerätään kuuntelemaan Herran sanaa.Sehän on tehtyä ja lavastettua.

        Kysynkin meneekö raha maan presidentin tileille?
        Sellaisen maan mille kerätään?

        En ole enää antanut lanttiakaan jos on vastattu rahan menevän ulkomaille,suomessakin on huonosti toimeentulevia.Naurettavaa touhua!


      • Lahjoittajatar
        sitten katoavat? kirjoitti:

        Afrikkaan lahjoitetaan kauheat määrät rahaa vuosittain,minne se menee?

        Missä ovat rakennukset,koulut,sairaalat,asuntolat,ruoan jakelijat,kaikki?

        Ei ole?Miksi?

        Summat ovat valtavia ja sama jatkuu vuodesta toiseen ilman parannista elämän laatuun tai yleensäkin mihinkään.

        Mitä se tarkoittaa?Ei raamatut siinä auta jos kourallinen hyvin puettuja mustia kerätään kuuntelemaan Herran sanaa.Sehän on tehtyä ja lavastettua.

        Kysynkin meneekö raha maan presidentin tileille?
        Sellaisen maan mille kerätään?

        En ole enää antanut lanttiakaan jos on vastattu rahan menevän ulkomaille,suomessakin on huonosti toimeentulevia.Naurettavaa touhua!

        Samaa olen miettinyt vuosia mutta kun en ole vastausta tällaiseen mistään saanut olen jatkanut lahjoittamista afrikan köyhille.

        Se on käynyt monasti mielessä miksi niitä köyhiä vaan on kun kerran koko maailma kerää?

        Emme ole ainoa maa ja summat todellakin ovat valtavia mutta sama köyhyys ja toimettomuus jatkuu.

        Aina afrikasta tulleissa ohjelmissa on kerrottu asemiehistä.Mitä he ovat?

        Armeijako on asemiehiä?Kiinnostaisi paljon kun tuonne lahjoittaa.Tavaraakin ja vaatteita olen tarjonnut,eivät vain ole kelvanneet.

        Tavarat menevät venäjälle ja jotain pientä niistä tänne paikalliselle Punaiselle Ristille.

        Vain raha kelpaa?Se on herättänyt paljon ihmetystä monissa kun hyödykkeitä olisi tarjolla.

        Kerran olisin antanut monta kaupasta ostamaani laatikkoa riisiä ja säilykkeitä,eivät vain kelvanneet.Siis ruoka ei kelvannut?

        Ei sinne annetulla rahalla elä kuin maata vallassaan pitävät,sen olen ymmärtänyt.

        Kamalaa yrittää auttaa kun ei anneta auttaa.

        Onko muita ihmisiä jotka ajattelevat näin?


      • christian african
        Lahjoittajatar kirjoitti:

        Samaa olen miettinyt vuosia mutta kun en ole vastausta tällaiseen mistään saanut olen jatkanut lahjoittamista afrikan köyhille.

        Se on käynyt monasti mielessä miksi niitä köyhiä vaan on kun kerran koko maailma kerää?

        Emme ole ainoa maa ja summat todellakin ovat valtavia mutta sama köyhyys ja toimettomuus jatkuu.

        Aina afrikasta tulleissa ohjelmissa on kerrottu asemiehistä.Mitä he ovat?

        Armeijako on asemiehiä?Kiinnostaisi paljon kun tuonne lahjoittaa.Tavaraakin ja vaatteita olen tarjonnut,eivät vain ole kelvanneet.

        Tavarat menevät venäjälle ja jotain pientä niistä tänne paikalliselle Punaiselle Ristille.

        Vain raha kelpaa?Se on herättänyt paljon ihmetystä monissa kun hyödykkeitä olisi tarjolla.

        Kerran olisin antanut monta kaupasta ostamaani laatikkoa riisiä ja säilykkeitä,eivät vain kelvanneet.Siis ruoka ei kelvannut?

        Ei sinne annetulla rahalla elä kuin maata vallassaan pitävät,sen olen ymmärtänyt.

        Kamalaa yrittää auttaa kun ei anneta auttaa.

        Onko muita ihmisiä jotka ajattelevat näin?

        Those "moneys" never reach their intended destinations; Look at this parable; An aid organisation in a european country once collected 300,000 euros, intended for a rural community in africa. 250,000 did not make it out of europe; it was spent on logistics: salaries of workers, shipping, handling, paper work and consulting(rahan toimituskulut), But they still went on national televevison and said we have donated 300,000 to so and so rural community. Corruption in africa is grossly over estimated. "the money immigrant workers(cleaners, labourers, dishwashers) send to relatives back home is the only sure way of helping poor people"
        "Come for food and listen to the word of God, That is our strategy" a columbian aid worker in Afghanistan said to the BBC correspondent. That says it all


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4643
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4522
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      614
      4130
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3077
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2651
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      346
      2144
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      209
      2121
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1745
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe