Hyvää päivää!

tosta joulusta vaan,että se kuitenki JEESUS KRISTUKSEN syntymäjuhla,on totta että siinä on pakanalisia piirtetä,mutta sou wat,mulle ja monelle joulu on Riemunjuhla..on se vaan mahtavaa kun Jumala tuli ihmiseksi,koki kiusaukset ja kivut ym,..häntä haukutiin ja pilkatiin ja lyötiin..niin hän ymmärtää meitä ihmisiä,,aammen hallelujaa,..toivon että tutkit itseäsi nyt...Sillä Jeesus tuntee sunkin tilanteen..

7

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, kyllä sitä Mithraa ja Saturniaa kelpaa viettää, mutta pikkujesun syntymän ajankohtaa ei oikeasti tiedetä.

Se sitten, että kristityillä oli tapana sijoitella omat juhlansa propagandasyistä samoihin ajankohtiin vanhempien uskonnollisten juhlien kanssa on tietysti kuvaavaa.

No, kristinuskohan lainasi oppinsa ja tarinansa muilta muutenkin.

• huua

>> että kristityillä oli tapana sijoitella omat juhlansa propagandasyistä samoihin ajankohtiin vanhempien uskonnollisten juhlien kanssa on tietysti kuvaavaa. > kristinuskohan lainasi oppinsa ja tarinansa muilta muutenkin.

• huua kirjoitti:

>> että kristityillä oli tapana sijoitella omat juhlansa propagandasyistä samoihin ajankohtiin vanhempien uskonnollisten juhlien kanssa on tietysti kuvaavaa. > kristinuskohan lainasi oppinsa ja tarinansa muilta muutenkin.

>>Ai mitäs se sitte kuvaa?>Joo, se on ollu yleensäkin käytäntö noitten uskontojen kanssa vissiin kautta aikain. Eikös roomalaisetki siepannu jumalansa kreikkalaisilta. Nimet ja pikku yksityiskohtia muuttu siinä samalla.>Eikös tää kerro jotain uskonnon alkuperäisestä (niin alkuperäisestä kuin meillä nyt on mitään tietoa) luonteesta?

• huua
        illuminatus kirjoitti:

>>Ai mitäs se sitte kuvaa?>Joo, se on ollu yleensäkin käytäntö noitten uskontojen kanssa vissiin kautta aikain. Eikös roomalaisetki siepannu jumalansa kreikkalaisilta. Nimet ja pikku yksityiskohtia muuttu siinä samalla.>Eikös tää kerro jotain uskonnon alkuperäisestä (niin alkuperäisestä kuin meillä nyt on mitään tietoa) luonteesta?

Aika samoilla linjoilla oon. Vaikka on noissa krisseleissä niitäkin, jotka myöntävät päivämäärien paikkansapitämättömyyden - eivät vain pidä sitä niin olennaisena.

Kyllä, uskonnot ovat sepitteellisiä minunkin käsitykseni mukaan, mikä SINÄNSÄ ei tee niistä pahoja. Luulenpa, että uskonto voisi jopa palvella jotain hyvää tarkoitusperää, jos se ei yrittäisi syrjäyttää tietoa tai tiedettä tai jos ei yritettäisikään harjoittaa lähetystyötä. Sekin olisi virkistävää, jos nykyuskikset alkaisivat joustaa niissä dogmeissaan samaan tapaan kuin aikoinaan on tehty. Siis niin, että uskontoa ei pyrittäisikään varjelemaan muutoksilta. (Tulipa isi-painotteinen tästä viestistä ;D)

• Bubastis.reheated

piparia Jouluna ;))))

• komiikkaa

Rupesi vaan naurattamaan seuraava: "on se vaan mahtavaa kun Jumala tuli ihmiseksi,koki kiusaukset ja kivut ym,..häntä haukutiin ja pilkatiin ja lyötiin.."

Oi mikä suuri onni toisen kärsimyksestä... ;)

• Jeesus pelastaa

Kannattaa erota kirkosta.

JO savonarola tuntee tilansa, hän huutaa usein JEESUX, eli Jeesus haisee, on poisas muodista.

Aksukin kirjoittaa näitä viestejä, joissa hän sanoo Jumalaan uskon olevan turhaa. Ehkäpä ne sopisivat tälle forumille paremmin!

Erosin kirkosta kuukaisi sitten.

tv: ex-nimimerkki Jeesus pelastaa.
      En kadu yhtään, Jumala ei kuullut rukouksiani !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe