suomalainen vai

tanskalainen kinkku?Isäntä kävi ostamassa tanskalaisen kun halvalla sai,,,toivoa vain pitää että on syötävää,eka kertaa meillä tanskalaista syödään:)

19

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

      olen tanskalaisen ostanut ja ihan on jokainen ollut ihan perinteisen suomalaisen veroinen!

    • eikä makukysymys. :) Suomalainen kinkku on hankittu joka joulu...

    • Tanskalaisia kinkkuja ja hyviä ovat olleet. Mielestäni niissä on vähemmän suolaa kuin Suomalaisissa, mutta sehän on makuasia.

      • sulle

        et suomalainen,suomalaisissa ja sillee kirjuutetaan PIENEL alkukirjaimel ja vaa Suomi MAANA tullee isol.


      • sulle kirjoitti:

        et suomalainen,suomalaisissa ja sillee kirjuutetaan PIENEL alkukirjaimel ja vaa Suomi MAANA tullee isol.

        on minulle ison alkukirjaimen väärtejä. Samoin Tanskalaiset, Saksalaiset, ei ruotsalaiset;)) Norjalaiset, Sveitsiläiset.....


      • *vinkki*
        umalehtinen kirjoitti:

        on minulle ison alkukirjaimen väärtejä. Samoin Tanskalaiset, Saksalaiset, ei ruotsalaiset;)) Norjalaiset, Sveitsiläiset.....

        käytä tätä avux http://www2.lingsoft.fi/cgi-bin/finspell



      • umalehtinen kirjoitti:

        siitä huolimatta Turkulainen on Turkulainen, Suomalainen on Suomalainen, ruotsalainen on ruotsalainen.

        mistä moinen?


      • majorica kirjoitti:

        mistä moinen?

        Rakas vihulaisemme Ruotsi;D


    • eli siis ruotsalaista. mutta ostaisin kyllä suomalaisenkin jos olisi saatavilla. silloin ehkä ratkaisisi se tuottaja ja hinta.
      palvikinkkua siivuina ostan yleensä aina suomalaista. (ruotsalaiset eivät varmaan tiedä mitä se on).
      kyllä söisin sitä tanskalaistakin mutta itse en ostaisi.

    • paivansadeko

      suomalaista. Molemmat ihan hyviä. Ihan sama kumman maan kinkun hankin. En minä niiden kanssa juttele :)))

    • vaan muutaman

      euron säästöllä tuet tanskalaista maataloutta.Köyhää....

    • En ole päättänyt vielä minkämaalainen ostetaan...aina on meillä ollut suomalainen kinkku, mutta voisihan sitä tanskalaista vaikka tänäjouluna kokeilla....

    • muuttui ihan...

      Ihan kertakaikkiaan sikamaisiksi pulinoiksi koko soppa.On,kuin olis kepillä sohaissut ampiaispesää,pörinä on kova.Nuo siat on kovasti puheenaiheena muutenkin,mutta,että, jopa koiramaisilla palstoilla.Mitä riivattua se kuuluu kenellekään,missä kasvatettua possua kukakin sattuu syömään.

    • Tanskalaista.Ei ole maussa ollut eroa.

      Meillä vanhemmilla aina kaikki olleet ylipäätään suomalaista.Minäkin ennen suosin.Mutta välillä rupesi jo tympimään noi "suosi suomalaista" jutut,kun ylipäätään kaikki siirretään ulkomaille,työpaikat lähtee ihmisiltä alta , ja suomalaisissakin monissa tuotteissa on hyvin pieni suomiprossa.
      Nyt sitten oli vielä noi "sikajututkin".
      Joten täytyy rehellisesti myöntää,että minun "suosi suomalaista"ideologia on muuttunut osaltaan ja pitkälti "suosi omaa kukkaroa" sloganiksi.

      • >> Nyt sitten oli vielä noi "sikajututkin".
        Joten täytyy rehellisesti myöntää,että minun "suosi suomalaista"ideologia on muuttunut osaltaan ja pitkälti "suosi omaa kukkaroa" sloganiksi.


      • paivansadeko

        "suosi suomalaista"ideologia on muuttunut osaltaan ja pitkälti "suosi omaa kukkaroa" sloganiksi.

        Että, hyvin sanottu :))


    • Pikkukasvattajalta

      ja itse suolaan,niin ei jää kinkku nesteenä uunipellille,mikä yleensä tapahtuu kun paistaa harmaasuolatun.

    • kaikille kannanotoista,eiköhän se tuo tanskalainenkin tule syötyä:)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe