tanskalainen kinkku?Isäntä kävi ostamassa tanskalaisen kun halvalla sai,,,toivoa vain pitää että on syötävää,eka kertaa meillä tanskalaista syödään:)
suomalainen vai
19
783
Vastaukset
- issu56
olen tanskalaisen ostanut ja ihan on jokainen ollut ihan perinteisen suomalaisen veroinen!
eikä makukysymys. :) Suomalainen kinkku on hankittu joka joulu...
Tanskalaisia kinkkuja ja hyviä ovat olleet. Mielestäni niissä on vähemmän suolaa kuin Suomalaisissa, mutta sehän on makuasia.
- sulle
et suomalainen,suomalaisissa ja sillee kirjuutetaan PIENEL alkukirjaimel ja vaa Suomi MAANA tullee isol.
sulle kirjoitti:
et suomalainen,suomalaisissa ja sillee kirjuutetaan PIENEL alkukirjaimel ja vaa Suomi MAANA tullee isol.
on minulle ison alkukirjaimen väärtejä. Samoin Tanskalaiset, Saksalaiset, ei ruotsalaiset;)) Norjalaiset, Sveitsiläiset.....
- *vinkki*
umalehtinen kirjoitti:
on minulle ison alkukirjaimen väärtejä. Samoin Tanskalaiset, Saksalaiset, ei ruotsalaiset;)) Norjalaiset, Sveitsiläiset.....
käytä tätä avux http://www2.lingsoft.fi/cgi-bin/finspell
*vinkki* kirjoitti:
käytä tätä avux http://www2.lingsoft.fi/cgi-bin/finspell
siitä huolimatta Turkulainen on Turkulainen, Suomalainen on Suomalainen, ruotsalainen on ruotsalainen.
umalehtinen kirjoitti:
siitä huolimatta Turkulainen on Turkulainen, Suomalainen on Suomalainen, ruotsalainen on ruotsalainen.
mistä moinen?
eli siis ruotsalaista. mutta ostaisin kyllä suomalaisenkin jos olisi saatavilla. silloin ehkä ratkaisisi se tuottaja ja hinta.
palvikinkkua siivuina ostan yleensä aina suomalaista. (ruotsalaiset eivät varmaan tiedä mitä se on).
kyllä söisin sitä tanskalaistakin mutta itse en ostaisi.- paivansadeko
suomalaista. Molemmat ihan hyviä. Ihan sama kumman maan kinkun hankin. En minä niiden kanssa juttele :)))
- vaan muutaman
euron säästöllä tuet tanskalaista maataloutta.Köyhää....
En ole päättänyt vielä minkämaalainen ostetaan...aina on meillä ollut suomalainen kinkku, mutta voisihan sitä tanskalaista vaikka tänäjouluna kokeilla....
- muuttui ihan...
Ihan kertakaikkiaan sikamaisiksi pulinoiksi koko soppa.On,kuin olis kepillä sohaissut ampiaispesää,pörinä on kova.Nuo siat on kovasti puheenaiheena muutenkin,mutta,että, jopa koiramaisilla palstoilla.Mitä riivattua se kuuluu kenellekään,missä kasvatettua possua kukakin sattuu syömään.
Tanskalaista.Ei ole maussa ollut eroa.
Meillä vanhemmilla aina kaikki olleet ylipäätään suomalaista.Minäkin ennen suosin.Mutta välillä rupesi jo tympimään noi "suosi suomalaista" jutut,kun ylipäätään kaikki siirretään ulkomaille,työpaikat lähtee ihmisiltä alta , ja suomalaisissakin monissa tuotteissa on hyvin pieni suomiprossa.
Nyt sitten oli vielä noi "sikajututkin".
Joten täytyy rehellisesti myöntää,että minun "suosi suomalaista"ideologia on muuttunut osaltaan ja pitkälti "suosi omaa kukkaroa" sloganiksi.>> Nyt sitten oli vielä noi "sikajututkin".
Joten täytyy rehellisesti myöntää,että minun "suosi suomalaista"ideologia on muuttunut osaltaan ja pitkälti "suosi omaa kukkaroa" sloganiksi.- paivansadeko
"suosi suomalaista"ideologia on muuttunut osaltaan ja pitkälti "suosi omaa kukkaroa" sloganiksi.
Että, hyvin sanottu :))
- Pikkukasvattajalta
ja itse suolaan,niin ei jää kinkku nesteenä uunipellille,mikä yleensä tapahtuu kun paistaa harmaasuolatun.
kaikille kannanotoista,eiköhän se tuo tanskalainenkin tule syötyä:)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1683755Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä153313Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk122517Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst221360- 1141013
Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk42990- 162959
- 73947
- 63910
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk5855