Mitä tämä tarkoittaa? Hesekiel 3
"Hän sanoi minulle: "Ihminen, syö, mitä edessäsi on. Syö tämä kirjakäärö ja sitten lähde, mene puhumaan Israelin kansalle."
2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi syödäkseni sen käärön.
3 Hän sanoi: "Ihminen, ravitse itsesi. Täytä vatsasi, syö tämä kirjakäärö, jonka minä sinulle annan." Minä söin sen, ja se maistui suussani makealta kuin hunaja. [Ps. 19:11; Jer. 15:16; Ilm. 10:10]
Miksi kirjakääröjä piti syödä, onko tämä luonnollinen vai vertauskuvallinen juttu?
Profeetta syö kirjakäärön?
22
965
Vastaukset
*Ja Jeesus on Sana, eli Raamatun sisältö. kirjoitetun Sanan eläväksi tekevä Henki.
*Kun syö tämän "kirja käärön" (Raamattuhan tunnettiin ensin papyrykselle kirjoitettuna käärönä) profeetan käskettiin syödä tämä Sana, että se uskossa sulautuisi häneen, olisi ihan kyllästetty Sanalla, eikä vain että lukaisisi, ja hankkisi pääntietoa.
*Paavali käski täyttyä Hengellä, se on aivan sama, miten muuten omasta tahdostaan voisi täyttyä Hengellä, muuta kuin lukemalla =syömällä Jumalan sanaa.
*Jokainen oikeasti uudestisyntynyt tietää, mitä on Sanan nälkä.
*Jumala on muuten sanonut sanassaan, että tulee aika, jollon tulee nälkä, ei enää leivän ja veden nälkää, vaan Herran sananan kuulemisen nälkä.
*Mahtaneeko tuo aika tulla sitten vasta,kun Jeesus on ottanut seurakuntansa ylös? Jumala sen tietää!- Kukahan ymmärtäisi
tämänkään "Mohikaanin" ajatuksenjuoksua?
Raamattu kyllä kirjoitettiin papyrukselle vasta n.700 vuotta Hesekielin jälkeen joten väitteesi että hän olisi Raamattua syönyt ei pidä paikkaansa.
Ne oli muita kirjoituksia joita hän Raaamatun teksteissä syö.
Uskovaiset olettaa hänen syöneen kääröjä koska oli "teatterimies" ja näytelmän keinoin hakusi esittää miten sana menee parhaiten perille.
Oikeasti kansa ei osannut lukea joten Raamatun mukaan syömällä kirjoitukset ei tarvi osatakaan lukea.Kukahan ymmärtäisi kirjoitti:
vaan, että ymmärrettäisiin Raamatun sanan "ajatuksen juoksua"!
*Jumala on luvannut antaa viisautta, anovalle, että ymmärtäisi Sanaa Pyhässä Hengessä!- PakanainHuuto
Kukahan ymmärtäisi kirjoitti:
selvitti asian niin kuin arvelinkin, että tässä kohdassa kehotetaan Profeetta Hesekieltä syömään kirjakäärön. Se on vertauskuva koska jae jatkuu...
"Hän sanoi minulle: "Ihminen, lähde. Mene Israelin kansan luo ja puhu, minkä minulta saat puhuttavaksesi."
Ja tämä taasen tarkoittaa, että Jumalan sanaa pitää levittää niskuroiville ihmisille vaikka raamatussa puhutaan Israelin kansasta
"Mutta sinä, ihminen, kuuntele mitä sinulle sanon. Älä niskoittele, niin kuin tämä niskuroiva kansa. Avaa suusi ja syö, mitä sinulle annan."
9 Minä näin, kuinka minua kohti ojentui käsi, ja kädessä oli kirjakäärö.
10 Se avattiin minun eteeni, ja minä näin, että se oli kirjoitettu täyteen molemmin puolin: valituksia ja huokauksia, huutoa ja tuskaa.
Kaikki on vertauskuvaa pitää vain ymmärtää, mitä vertauskuvat tarkoittavat. Siinä onkin visainen pulma ihmiselle tulkita ominpäin raamattua, jos sitä alkaa tekemään voi laiva karahtaa kivelle. - PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
Raamattu kyllä kirjoitettiin papyrukselle vasta n.700 vuotta Hesekielin jälkeen joten väitteesi että hän olisi Raamattua syönyt ei pidä paikkaansa.
Ne oli muita kirjoituksia joita hän Raaamatun teksteissä syö.
Uskovaiset olettaa hänen syöneen kääröjä koska oli "teatterimies" ja näytelmän keinoin hakusi esittää miten sana menee parhaiten perille.
Oikeasti kansa ei osannut lukea joten Raamatun mukaan syömällä kirjoitukset ei tarvi osatakaan lukea.että keskustelemme raamatun puitteissa eli oletusarvo on se, että raamattu on kirjain kirjaimelta totta. Näin lähestymme (minä) uskovan ihmisen ajattelutapaan ajatella raamattua ja sen myötä ymmärtää miksi ihmiset uskovat.
Jos ajatellemme (omilla aivoilla,jota yritän tehdä) niin tulos on 0. Koska uskovan ajatusmaailma on meidän epäuskoisten tavoittamattomissa.
- merim.raimo
Siinä on sinulle ihan selvä kehoitus lukea raamattua.Mutta sinä käännät heti yksikön (kirjakäärö) tarkoittamaan mitä tahansa kirjallisuutta (kirjakääröjä)En tietenkään tarkoita,etteikö mitään muuta kirjallisuutta voisi myöskin lukea.Mutta aseta raamattu etusijalle,sillä sieltä löytyy elämän tie,joka on Jeesuksen Kristuksen usko.
- on kummallista?
Raamattuhan on yksiselitteistä ja täsmällistä jumalansanaa. Sanasta sanaan totta. Ei mitään vertauskuvia.
Että hus syömään siitä. Hesarista voit alkaa. Liota ensin vedessä ja pane ketsuppia päälle. Menee paremmin alas.
Raamattu on totuus.- merim.raimo
Esim.Jeesus kertoi paljon vertauksilla.Ja lueppa tarkkaan "rikas mies ja Lasarus" sitä esim.ei mainita vertaukseksi,jotenka otappas siitä onkeesi !
- PakanainHuuto
merim.raimo kirjoitti:
Esim.Jeesus kertoi paljon vertauksilla.Ja lueppa tarkkaan "rikas mies ja Lasarus" sitä esim.ei mainita vertaukseksi,jotenka otappas siitä onkeesi !
ettei ole vertauskuva?
- merim.raimo
PakanainHuuto kirjoitti:
ettei ole vertauskuva?
Luuk 16:19. ... Oli rikas mies,joka ...... itse aloitit muuttamalla yksikön monikoksi, miksi ? kirjakäärö ja kirjoitit kirjakääröt ? Miksi haluat vääntää sanan "oli" tarkoittamaan vertausta ?
- PakanainHuuto
merim.raimo kirjoitti:
Luuk 16:19. ... Oli rikas mies,joka ...... itse aloitit muuttamalla yksikön monikoksi, miksi ? kirjakäärö ja kirjoitit kirjakääröt ? Miksi haluat vääntää sanan "oli" tarkoittamaan vertausta ?
kirjaintakaan ei saa poistaa tai lisätä. Kyllä raamatussa sanotaan:
"Hän sanoi minulle: "Ihminen, syö, mitä edessäsi on. Syö tämä kirjakäärö ja sitten lähde, mene puhumaan Israelin kansalle."
2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi syödäkseni sen käärön."
Eli yksikössä puhutaan. En halua vääntää sanoja vaan tapahtui vahinko. - merim.raimo
PakanainHuuto kirjoitti:
kirjaintakaan ei saa poistaa tai lisätä. Kyllä raamatussa sanotaan:
2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi syödäkseni sen käärön."
Eli yksikössä puhutaan. En halua vääntää sanoja vaan tapahtui vahinko.myönteinen piirre nuoressa miehessä,kun vahinkonsa "tunnustaa"
- PakanainHuuto
merim.raimo kirjoitti:
myönteinen piirre nuoressa miehessä,kun vahinkonsa "tunnustaa"
Päteekö se myös naiseen?
- to...
PakanainHuuto kirjoitti:
ettei ole vertauskuva?
koska osasi kuvailla maunkin makeaksi.Ei takuulla koko kääröä, sellaisen pisteleminen olisi jo ollut liikaa.
- PaknainHuuto
Profeetta Hesekiel taisi kuitenkin olla jollakin tavalla outo, kun kuuli vain Herralta käskyjä että kauheuksia pitää tehdä. Saattaa olla, että Hesekiel kuulikin paholaisen äänen?
"Näin sanoo Herra Jumala: Lyö käsiäsi yhteen, polje jaloillasi maata ja huuda: 'Voi!' Valita kaikkia pahoja tekoja, kaikkia iljettäviä töitä, jotka Israelin kansa on tehnyt ja joiden vuoksi se kaatuu miekkaan ja menehtyy nälkään ja ruttoon.
Joka on kaukana, kuolee ruttoon, joka on lähellä, kaatuu miekkaan, ja joka näiltä säästyy, kuolee nälkään. Näin minä tyhjennän heihin vihani.
Te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun heidän ruumiinsa lojuvat hajallaan heidän epäjumaliensa ja alttariensa seassa jokaisella korkealla kukkulalla, jokaisen vuoren laella, jokaisen lehtevän puun, jokaisen tuuhean tammen alla, kaikkialla missä he ovat tuoksuvia uhreja epäjumalilleen tarjonneet.
Minä kohotan käteni heitä vastaan ja muutan heidän maansa, sen kaupungit ja kylät, tyhjäksi ja kolkoksi aavikoksi, autiomaasta aina Riblaan saakka. Silloin he tietävät, että minä olen Herra."
Eihän rakkauden Jumala näin voi antaa käskyjä, tapattaa ja hävittää? Vertauskuvatkaan eivät enää riitä ymmärtämään noita Hesekielin kuulemia käskyjen kauheuksia.
Jumalahan on rakkaus. Ja eikös Hänen rakkaus ole pyyteetöntä?- merim.raimo
Kyllä sen ihan selvästi huomaa, että Herra käyttää "Pakanaa Huutamaan" varoituksen sanoja Suomen kansalle.Siihen loppuun olis pitänyt vielä laittaa,että jos kansa ei tee parannusta ja käänny pahoilta teiltänsä,niin sille käy niinkuin Pakana on Huutanut !!!!!!!
- Mitä hullua
se nyt semmoista menee tekemään?
- merim.raimo
Sehän oli suoraan taivaan "leipomosta"Jumalan sanaa,ja maistui hunajalle. Siitä on jo monta vuotta sitten,kun näin uutisissa,"pahvilautaset oli tehty "prässätty"materiaalista jonka saattoi syödä syömisen perään.
- PakanainHuuto
mukaan ja popsijana oli Hesekiel. Käärö muuttui sanoiksi vatsassa, jotka tulivat sitten myös suusta ulos. Herra syötätti ja Hesekiel puri ja nielaisi ja maistui hunajalta.
Kirjakäärön käskyt olivatkin sitten hirmuisia tekoja. - merim.raimo
PakanainHuuto kirjoitti:
mukaan ja popsijana oli Hesekiel. Käärö muuttui sanoiksi vatsassa, jotka tulivat sitten myös suusta ulos. Herra syötätti ja Hesekiel puri ja nielaisi ja maistui hunajalta.
Kirjakäärön käskyt olivatkin sitten hirmuisia tekoja.kirjoitit....Kirjakäärön käskyt olivatkin sitten hirmuisia tekoja. Kuitenkin jae 27 sanoo.... ja sinun on sanottava heille ; Näin sanoo Herra, Herra.Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta,joka ei kuule;sillä he ovat uppiniskainen suku. Ja jae 17.. on sinun varoitettava heitä minun puolestani.j 18-21... kaikki myöskin varoituksen sanoja.
- PakanainHuuto
merim.raimo kirjoitti:
kirjoitit....Kirjakäärön käskyt olivatkin sitten hirmuisia tekoja. Kuitenkin jae 27 sanoo.... ja sinun on sanottava heille ; Näin sanoo Herra, Herra.Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta,joka ei kuule;sillä he ovat uppiniskainen suku. Ja jae 17.. on sinun varoitettava heitä minun puolestani.j 18-21... kaikki myöskin varoituksen sanoja.
Ensin näin
>Hän sanoi: "Ihminen, minä lähetän sinut
israelilaisten luo,* noiden kapinallisten pariin, jotka ovat nousseet minua vastaan. Alusta alkaen he ja heidän isänsä ovat olleet minulle uskottomia.>
Sitten Herra laittoi Hesekielin syömään käärön,
käärössä oli ohjeet miten toimitaan, kun Israelin vikuroiva kansa ei tottele Herraansa
>>Isät syövät vielä lapsiaan muuriesi sisällä, ja lapset joutuvat syömään isänsä. Minä panen tuomioni täytäntöön, ja mitä sinusta jää, sen minä hajotan maailman tuuliin.<
Jumala halusi varoittaa ja jos varoitus ei tehoaisi Herra antoi jatko toimenpiteitä, jotka olivat juuri tuota tappamista tuohoamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3631079- 641076
- 61832
- 57749
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k99678Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49651Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14638- 26633
- 68630
- 57600