Perjantaina työssä pidin pienen tauon ja venyttelin ja pyörittelin hartioita taakse päin. Jostain keskeltä yläselkää kuului "rust rust rust". Hetken tuntui tosi hyvältä, ikäänkuin jokin olisi mennyt paikoilleen ja hartiat ikäänkuin pudonneet alaspäin. Sitten alkoi kipu kaulan/niskan vasemmalla puolella.
Kipu ei ole mitenkään sietämätön ja pärjään ihan hyvin ilman kipulääkkeitä. Jotkin asennot ja liikkeet ovat hankalia. Kun peilistä katson, niin pää on aivan selvästi oikealle kallellaan. En kärsi/pysty taivuttamaan päätä juurikaan vasemmalle päin.
Minulla oli lapsena niskassa noidannuoli, paljon pahempana kuin nyt, ja silloinkin pää oli pitkään vinossa. Aikuisena ei ole ollut suurempia vaivoja. Kesällä niska oli jäykkä ja hieman kipeä myös vasemmalta puolelta, mutta rauhoittui. Silloin pään kääntö vasemmalle ei onnistunut, ja kipu oli tylppä. Nyt kipu on terävä, eikä siihen liity päänsärkyä.
Ihan vähästä en lääkäriin mene. Saa nähdä, miltä tuntuu huomisen työpäivän jälkeen. Onko kellään ideaa, mitä niskassani on voinut tapahtua? Lämpöpussilla olen vähän hautonut, lääkkeitä en syö, ja venyttelyn turvallisuudesta en ole varma. Hierojalla kävin aiemmin syksyllä ja olen tammikuussa taas suunnitellut meneväni. Sitä vaan mietin, onko hieronta turvallista, jos on jotain välilevyjuttua tavanomaisen lihaskivun sijaan.
Noidannuoli iski niskaan
4
3248
Vastaukset
- elli kauravelli
on syynä nikamalukko.
- saatko itse tehtyä
nikamalukon itsellesi onkin otinen juttu.
olisko kyseessä että kuitenkin sait jotain auki jo kauan kiristyksissä olleet lihakset pääsivät vapautumaan ja kramppasivat smantien koska asento ei ollut ennenstään tuttu.
jatka hartian ja rintarangan oikaisevia harjoituksia ja tutustu tasapainopiste googlettamalla ja harkitse itsesi kuntoon laittamista
- hoidettu
Käyhän vaikka naprapaatilla tai vastaavalla, kuten osteopaatilla. He ovat noiden vaivojen asiantuntijoita.
- Omark
Olen itsekin ajatellut jotain osteonapropaattilinjaa. Onneksi tällä kertaa vaivani on miedontunut nopeasti ja työpäivä sujui hyvin.
Muutama viikko sitten kävin kerran hierojalla, ja hän näki selässäni skoljoosia. Tämän oli huomannut fysioterapeutti jo 20 v sitten, mutta lääkärit eivät ole huomanneet mitään, vaikka olen asiaa kysynyt (voi johtua siitä, että selkärankani on aika syvällä kudoksen peitossa).
Eli hieroja (opiskelija tällainen) sanoi, että skoljoosityyppiset ominaisuudet voivat vaivata myöhällä iällä. Nyt menen tammikuussa toisen kerran hierojalle ja harkitsen sitten muita terapeutteja sen jälkeen.
Suunnitelmissani on ollut jo aiemmin ostaa tasapainoistuin. Jos siitä olisi apua, kun en jaksa pitää ryhtiä hyvänä istuessa työssä ym., vaan istun miten istun ja energiaa menee turhaan hyvän asennon hakemiseen.
Äitini on invalidisoinut selkäsairaus, enkä haluaisi samaa itselleni. Todennäköisesti olen perinyt samat väljät nikamavälit, monet niveleni ja nikamani ovat poksuneet lapsesta asti, tuo yläselkäjuttu oli vaan uutta (rintalasta on paukkunut kyllä).
Toivotan kaikille mahdollisimman kivutonta joulunodotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849