Tahtoisin tietää kuinka pitkään olitte sairaslomalla rintojen pienennyksestä?
Kuinka nopeesti pystyitte alkamaan ns normalia elämää?
Palasiko tunto rintoihin pian?
rintojen pienennys, kauanko saikkua
8
5497
Vastaukset
- Leikattu
sairaslomaa olisi annettu kolme viikkoa, mutta sain pyynnöstä vain viikon. Toki tarvittaessa olisin sitä saanut lisää. Nyt reilu kaksi viikkoa leikkauksesta ja pystyn tekemään raskaita nosteluja lukuunottamatta lähes kaikkea normaalia kotiaskaretta. Rinnat ovat vielä turvoksissa, joten vatsallaan ei pysty nukkumaan ja kävelyä rajumpi liikunta on muutenkin kielletty pari kuukautta. Tunto on rinnoissa toista nänniä lukuunottamatta. Palautunee sekin jossain vaiheessa. Alkuvaiheessa 3-4 päivää meni aikalailla levossa, mutta sitten pikkuhiljaa vaan liikkeelle, särkylääkettä kannattaa ottaa ohjeiden mukaan.
- roikkuu
Sain kuukauden lomaa.En olisi oikein pystynyt vielä silloinkaa töihin.
Paraneminen riippuu paljon esimerkiksi leikkaustekniikasta. Jos kudos vain leikataan pois paranee nopeammin kuin jos kudosta poistetaan väkivaltaisella rasvaimulla.
Minulla käytettiin rasvaimua ja myös kainaloalueita yritettiin imeä huonolla menestyksellä. Kainalot oli tosi kipeät ja turvoksissa ainakin kaksi kuukautta. - 4 kiloa poistettu
Sain viisi viikkoa, koska minulta poistettiin niin paljon kudosta, että painoa lähti noin 2 kg per rinta eli siinä puhutaan jo pienennyksestä; ei kohotus- tai muokkausleikkauksesta ja tuollaisessa leikkauksessa myös verenvuoto on aivan toista luokkaa kuin noissa kohotosleikkauksissa.
Täällä saa moni väärän kuvan, kun joku kertoo olleensa piennenysleikkauksessa ja on otettu muutama imaisu rasvaa pois.
Radikaali pienennysleikkaus on aivan jotakin muuta - parasta on, että jokainen, joka on menossa pienennysleikkaukseen ottaa itse selvää toimenpiteestä ja toipumisajasta, sillä eiski sada väärää tietoa täältä on suuri.
Oikea rintojen pienennysleikkaus ei ole mikään viikon tai kahden sairauslomalla kuitattava juttu, vaan todella jokaisen, joka käy todellisen usean tunnin leikkauksen läpi, on myös tajuttava hoitaa itseään ja annettava aikaa toipumiselle.
Älkää uskoko kaikkea mitä täältä luette helppoudesta ja kivuttomuudesta, vaan luottakaa hoitohenkilökuntaan ja niihin omiin tuntemuksiinne - toipuminen voi olla joskus työlästä, mutta aika menee pian ja odottaminen palkitaan!- piazzu
Juuri tähän halusin vastauksen, kun kunnolla poistetaan, terveydellisistä syistä, itselläni leikkaus tehtiin 7 vkoa sitten, enkä ole pystynyt vielä palaamaan töihin.
Edelleen turvotusta ja pistäviä kipu hetkiä, elin kauanko kestänyt parantua ihmisillä joilla todella poistettu paljon? - yksilöllistä
piazzu kirjoitti:
Juuri tähän halusin vastauksen, kun kunnolla poistetaan, terveydellisistä syistä, itselläni leikkaus tehtiin 7 vkoa sitten, enkä ole pystynyt vielä palaamaan töihin.
Edelleen turvotusta ja pistäviä kipu hetkiä, elin kauanko kestänyt parantua ihmisillä joilla todella poistettu paljon?minut on leikattu parisen kuukautta sitten myöskin terveydellisistä syistä. Minulta lähti toista kiloa yhteensä pois. Leikkaus kesti nelisen tuntia ja minulla on ankkurimallinen haava. Itse olen parantunut leikkauksesta todella hyvin ja nopeasti vaikka onkin pieni vauva kotosalla minun kanssani jota joudun pakostakin nosteleen ja kantamaan.Itse sain saikkua kuukauden verran ja minulle se riitti.
Mielestäni jokainen ihminen on erilainen toiset paranevat hitaasti ja toiset taas nopeammin. Toisilla on kipukynnys matalampi ja toisilla taas korkeampi.
Täällä saa tietoa jos suuntaan tai toiseen mut jokainen joka menee ko leikkaukseen niin kannattaa kysyä ohjeita ym askarruttavia asioita hoitajilta/lääkäriltä. Ja järjen käyttöhän ei ole kiellettyä vaan sinä itse tiedät sen parhaiten kuinka kipeä olet ja tarvitko lisää saikkua vaan pärjäätkö vähemmälläkin.
Ei kannata riskeerata jos vähänkin tunnet ettet voi nostella ja paikat ovat kipeinä...
Tsemppiä ja hyvää joulua kaikille "kohtalontovereille"! - Pienen vauvan äiti?
yksilöllistä kirjoitti:
minut on leikattu parisen kuukautta sitten myöskin terveydellisistä syistä. Minulta lähti toista kiloa yhteensä pois. Leikkaus kesti nelisen tuntia ja minulla on ankkurimallinen haava. Itse olen parantunut leikkauksesta todella hyvin ja nopeasti vaikka onkin pieni vauva kotosalla minun kanssani jota joudun pakostakin nosteleen ja kantamaan.Itse sain saikkua kuukauden verran ja minulle se riitti.
Mielestäni jokainen ihminen on erilainen toiset paranevat hitaasti ja toiset taas nopeammin. Toisilla on kipukynnys matalampi ja toisilla taas korkeampi.
Täällä saa tietoa jos suuntaan tai toiseen mut jokainen joka menee ko leikkaukseen niin kannattaa kysyä ohjeita ym askarruttavia asioita hoitajilta/lääkäriltä. Ja järjen käyttöhän ei ole kiellettyä vaan sinä itse tiedät sen parhaiten kuinka kipeä olet ja tarvitko lisää saikkua vaan pärjäätkö vähemmälläkin.
Ei kannata riskeerata jos vähänkin tunnet ettet voi nostella ja paikat ovat kipeinä...
Tsemppiä ja hyvää joulua kaikille "kohtalontovereille"!Jos sinulla on pieni vauva kotona, niin miksi katsottiin tarpeelliseksi leikata?
Oliko kysymyksessä kasvain? - Toipuminen
piazzu kirjoitti:
Edelleen turvotusta ja pistäviä kipu hetkiä, elin kauanko kestänyt parantua ihmisillä joilla todella poistettu paljon?kestää näköjään muuallakin kauemmin kuin "normaalisti"!
Tai niin kuin annettiin ymmärtää, mutta otetaan päivä kerrallaan ja kohta kuntoudutaan tai ainakin sitten, kun aurinkoinen rupeaa paistamaan!
Itselläni on mennyt myös useamman viikon ja kipuja on vieläkin ja tuntuu tulevan noita mustelmia aina vain lisää, mutta pikkuhiljaa :)
Hyvää Joulua Sinulle kuin kaikille muillekin entisille isohinkkisille - kai se aurinko tosiaan paistaa joskus risukasaankin! - Anonyymi
piazzu kirjoitti:
Edelleen turvotusta ja pistäviä kipu hetkiä, elin kauanko kestänyt parantua ihmisillä joilla todella poistettu paljon?Saitko palkallista saikkua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418