Voiko ostaja rekisteröidä auton jos ilm.osa kadonnut? Miten kannattaa menetellä? Riittääkö pelkkä luovari ja tekninen osa?
ILMOITUSOSA KADONNUT
8
8783
Vastaukset
- sorry.
Vain rekisteriotteessa oleva omistaja voi hankkia uuden rekisteriotteen/ilmoitusosan.
Rekisteröinti ei ole mahdollista ilman ilmoitusosaa. - höpöhöpömies
riittää pelkkä luovari ja niitä saa tulostettua netistä ake:n sivuilta - näin on!
- höpö olet
älä kuitenkaan yritä myydä toisen autoa....
- jepulis
höpö olet kirjoitti:
älä kuitenkaan yritä myydä toisen autoa....
Ennen joskus kauan sitten luovari riitti, vaan ei nykyään. Mene sinne katsastuskonttorille kuvallinen henkkkari mukana sekä tekninen osa niin saat maksua vastaan uuden ilmoitusosan.
- 122234
kävin hakemassa uuden ilmoitusosan katsastusasemalta
- P. Aholainen
Mulle kävi niin, että kauppasin kaverilleni perävaunun, ja epähuomiossa tulin täyttäneeksi auton rekisteriotteen ilmoitusosan.
Eipä hänkään huomannut kuin vasta seuraavana päivänä perävaunua rekisteröidessään, että tuli "ostaneeksi" autoni.
Vaihdoimme sitten ilmoitusosia, jonka jälkeen edessä oli probleemi - olin juridisesti myynyt autoni. Menin katsastukonttorille selvittämään asiaa, ja siellä kerrottiin, että joudun hakemaan vakuutusyhtiöstä liikennevakuutuksen todistemerkin, vaikka eihän vakuutus ollut missään vaiheessa katkennut.
Vakuutusyhtiö taas ei tarraa antanut juurikin tuosta samasta syystä johtuen...
Ei muuta kuin uudestaan konttorille ja toiselle henkilölle. Valehtelin että ilmoitusosa oli mukamas kadonnut, ja nyt ei enää ollut mitään ongelmia vaan neito printtasi uuden ilmoitusosan.
Kävi myös niin, että rahoituslaitos hukkasi osamaksuautoni ilmoitusosan, ja kun keksintö oli kokonaan maksettu, ei sitä löytynyt mistään. Kirjoittivat todistuksen, että ilmoitusosa oli ollut heidän hallussaan ja kadonnut, ja taaskaan ei olut mitään ongelmia rekisteröinnin kanssa.- R. Ähmä
No mulle taas kävi niin että ostin auton, Toyota muistaakseni ja kävin rekisteröimässä auton omiin nimiin. Sitten konttorin pihalla jotenkin satuin vilkaisemaan sitä rekkariotetta ja näköjään omistin VW Golfin! Oli mennyt neidillä rekisterinumero vähän väärin. Eikun takaisin ja virhe korjattiin. Sitä en sitten tiedä kenen volkkarin omistin ja missä se edes oli, tai kenen nimissä mun tyota oli sen hetken. No tekevälle näköjään sattuu...
- olisit vaan pitänyt sen Gol...
R. Ähmä kirjoitti:
No mulle taas kävi niin että ostin auton, Toyota muistaakseni ja kävin rekisteröimässä auton omiin nimiin. Sitten konttorin pihalla jotenkin satuin vilkaisemaan sitä rekkariotetta ja näköjään omistin VW Golfin! Oli mennyt neidillä rekisterinumero vähän väärin. Eikun takaisin ja virhe korjattiin. Sitä en sitten tiedä kenen volkkarin omistin ja missä se edes oli, tai kenen nimissä mun tyota oli sen hetken. No tekevälle näköjään sattuu...
No voi rähmä kuitenkin mitä R.Ähmä menit tekemään!
Papereiden mukaan siis viimeinkin omistit Golfin vaikka tojotasta olit maksanut, ja sitten sinä onneton tunari menit korjaamaan virheen ja palautit tilanteen ennalleen.
Voi elämän kevät sun kanssasi.
Olisit vaan etsinyt sen Golfin käsiisi... niin ei olisi tarvinnut sen koommin japanilaisella ajella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275