Sairasloma ja silmäluomileikkaus

Kuinka menetellä?

meillä ei saa ottaa sairista jos menee kauneusleikkaukseen. Mutta millaset jäljet siitä tulee kun leikkautta yläluomet ja voiko mennä töihin ihan pokkana?
Miten sen sairasloman voi sitten saada ei kehtais lomiakaan haaskata siihen ja kuinka kauan menee kunnes toipuu ao.leikkauksesta?

27

12889

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sl.

      Meillä saa kyllä sairauslomaa ts. lääkärihän sen arvioi, voiko olla työssä. Eli työhön EI tarvitse silloin mennä. En kylläkään saanut palkkaa kyseiseltä ajalta, mutta ei siihen tarvinnut lomiakaan uhrata.Kyllä minä olin ainakin mustelmilla ekan viikon.

      • kuin sen leikkausmaksun vaan

        ilmeisesti pitää siis uhrata jokunen vapaapäiväkin siihen. Mutta mulla on lyhty työmatka, että se menee kävellen ja työ on sellasta että asiakkaat ei näe minua. Joten kait sitä voi istua sitten täällä lasit päässä ;)


    • lomalla saa

      kyllä olla, mutta sairaspäivärahaa ei makseta. Ja kun leikkauksen ajankohdan voi itse määritellä, eli ei ole kiireellinen, pitäisi pomon kanssa päästä yhteisymmärrykseen leikkausajankohdasta.

    • tietoa!

      Olin yläluomileikkauksessa eilen aamupäivällä. Kipujen takia en olisi sairista tarvinnut. Vain eilen oli hiukan jomotusta, tänään ei enää mitään. Mutta isompi ongelma onkin turvotus! Ainakin minulla oli aamulla silmät lähes viiruna ja hiukan hankalaa oli näkeminenkin, mutta pärjäilin kyllä. Päivän mittaan turvotus on vähän laskenut, kun olen käyttänyt kylmägeelisilmikkoa. Vielä nuo turvotukset eivät ole muuttuneet mustelmiksi, mutta voi tulla hurjan näköiseksi.

      Jos ei ole asiakaspalvelussa, eikä ole väliksi työtovereiden kommentit, niin ehkäpä parin-kolmen päivän kuluttua voisi mennä töihin. Ohjeiden mukaan ei saa ponnistella eikä kumartaa päätä alaspäin. Kun vielä alkupäivinä pitäisi hautoa kylmällä parin tunnin välein, voisi pomo katsoa vähän pitkään.

      Katsotaan miten tästä sitten toivutaan. Helmi-maaliskuussa käskettiin mennä lopputarkastukseen, joten ainakin siihen mennessä pitäisi olla jo melko hyvässä kunnossa. Eiköhän joku muu aiemmin käynyt kerro tarkemmin.

    • mustelminen paraneminen kestää

      sitten? otetaanko tikit milloinka pois? eiks niitä saa peitevärillä piiloon?

      • tietoa!

        No tässä vielä omaa kokemusta. Parin tunnin kuluttua tulee kaksi vuorokautta leikkauksesta, eikä tuo lievä turvotus ja punoitus ole muuttunut mustelmiksi. Tikit poistetaan yleensä viikon kuluttua, minulla osui nyt väliin Joulu, joten pidän niitä sen yli. Hoitaja tarjosi kyllä että olisi poistettu jo lauantaina, mutta kokemuksesta pidän mieluummin vähän yli että haavat varmasti sulkeutuu. Leikkauksessa laitettiin haavojen päälle haavateipit, eikä niitä saa poistaa ennen tikkien poistoa. Minulla silmälasit hiukan peittää teippejä, mutta muutenkin silmät on sen näköiset ettei mielellään lähde "ihmisten ilmoille". Tikkien poiston jälkeen arvet saa peittää meikillä. Ostin samalla hoitogeeliä, joka pitäisi nopeuttaa arpien paranemista. Mustelmien paranemisesta en todellakaan tiedä, kun niitä ei vielä ole edes tullut. Kaipa nekin sitten saa meikillä piiloon jos on tarvetta.


      • Tummat silmät
        tietoa! kirjoitti:

        No tässä vielä omaa kokemusta. Parin tunnin kuluttua tulee kaksi vuorokautta leikkauksesta, eikä tuo lievä turvotus ja punoitus ole muuttunut mustelmiksi. Tikit poistetaan yleensä viikon kuluttua, minulla osui nyt väliin Joulu, joten pidän niitä sen yli. Hoitaja tarjosi kyllä että olisi poistettu jo lauantaina, mutta kokemuksesta pidän mieluummin vähän yli että haavat varmasti sulkeutuu. Leikkauksessa laitettiin haavojen päälle haavateipit, eikä niitä saa poistaa ennen tikkien poistoa. Minulla silmälasit hiukan peittää teippejä, mutta muutenkin silmät on sen näköiset ettei mielellään lähde "ihmisten ilmoille". Tikkien poiston jälkeen arvet saa peittää meikillä. Ostin samalla hoitogeeliä, joka pitäisi nopeuttaa arpien paranemista. Mustelmien paranemisesta en todellakaan tiedä, kun niitä ei vielä ole edes tullut. Kaipa nekin sitten saa meikillä piiloon jos on tarvetta.

        Minun yläluomeni leikattiin 4 kuukautta sitten ja kyllä sitä aika hurjan näköinen on vaikka mustelemia ei tulisikaan. Teipit oli haavojen päällä minullakin ja silmät oli melko viirussa ja luomet turvoksissa. Toisen silmän ympärys oli hieman mustelmilla ja toisen alas valui kunnon iso mustelma jota ei saanut piiloon edes paksulla kerroksella peitevoidetta. Tikit poistettiin viikon kuluttua ja arvet on kyllä niin arat ettei niihin kannata meikkiä laittaa, koska sen peseminen pois sattuu. Mustelmat kestivät melko tarkalleen 2 viikkoa jonka myös olin sairaslomalla ja yhtään ei tehnyt töihin mieli olin sen verran pahan näköinen. Nyt tilanne on sellainen, että arvet ovat aika siistin näköiset. Luomissa vielä tunnottomuutta ja kiristystä. Usein aamusin luomet ovat turvoksissa ja punaiset pitkälle päivään.


      • tietoa!
        Tummat silmät kirjoitti:

        Minun yläluomeni leikattiin 4 kuukautta sitten ja kyllä sitä aika hurjan näköinen on vaikka mustelemia ei tulisikaan. Teipit oli haavojen päällä minullakin ja silmät oli melko viirussa ja luomet turvoksissa. Toisen silmän ympärys oli hieman mustelmilla ja toisen alas valui kunnon iso mustelma jota ei saanut piiloon edes paksulla kerroksella peitevoidetta. Tikit poistettiin viikon kuluttua ja arvet on kyllä niin arat ettei niihin kannata meikkiä laittaa, koska sen peseminen pois sattuu. Mustelmat kestivät melko tarkalleen 2 viikkoa jonka myös olin sairaslomalla ja yhtään ei tehnyt töihin mieli olin sen verran pahan näköinen. Nyt tilanne on sellainen, että arvet ovat aika siistin näköiset. Luomissa vielä tunnottomuutta ja kiristystä. Usein aamusin luomet ovat turvoksissa ja punaiset pitkälle päivään.

        No niin, nyt on leikkauksesta kohta tasan 4,5 vuorokautta ja naama on jo käytännössä normaalin näköinen. Mustelmia ei sitten tullutkaan. Leikkaushaavojen ympäristö hieman punottaa (se mikä näkyy teippien alta). En tiedä muuttuvatko enää edes mustelmiksi, koska vaalenevat vauhdilla. Silmien alle tulleet turvotukset ovat laskeneet ja sielläkin on hieman kevyttä punotusta. Ellei leikkaushaavojen päällä olisi teippejä, näyttäisi kuin en olisi leikkauksessa käynytkään. Olisikohan tuo Salmen radiotaajuusveitsi sitten niin hyvä peli ettei tule pahoja jälkiä. Vertakaan ei leikatessa vuotanut paljon mitään ja jälkivuotoa oli erittäin vähän vain saman päivän iltana. Leikkauksen jälkeisenä aamuna tuli yhdestä kohdasta pieni tippa teippien alta, sen jälkeen ei enää mitään. Luomien turvotusta ei ole enää pahemmin aamullakaan.


      • vähän panda
        tietoa! kirjoitti:

        No niin, nyt on leikkauksesta kohta tasan 4,5 vuorokautta ja naama on jo käytännössä normaalin näköinen. Mustelmia ei sitten tullutkaan. Leikkaushaavojen ympäristö hieman punottaa (se mikä näkyy teippien alta). En tiedä muuttuvatko enää edes mustelmiksi, koska vaalenevat vauhdilla. Silmien alle tulleet turvotukset ovat laskeneet ja sielläkin on hieman kevyttä punotusta. Ellei leikkaushaavojen päällä olisi teippejä, näyttäisi kuin en olisi leikkauksessa käynytkään. Olisikohan tuo Salmen radiotaajuusveitsi sitten niin hyvä peli ettei tule pahoja jälkiä. Vertakaan ei leikatessa vuotanut paljon mitään ja jälkivuotoa oli erittäin vähän vain saman päivän iltana. Leikkauksen jälkeisenä aamuna tuli yhdestä kohdasta pieni tippa teippien alta, sen jälkeen ei enää mitään. Luomien turvotusta ei ole enää pahemmin aamullakaan.

        Mulla on yläluomien leikkauksesta nyt 3 vrk ja ihan kateellisena luen tota, että ei tullut ollenkaan mustelmia ;-) Mulla on molempien silmien reunoilla kirkuvan punaiset mustelmat ja toisen silmän alla isompi mustelma. Leikkaus tehtiin laserilla ja oli nopea ja kivuton toimenpide, eikä luomet ole yhtään kipeät olleet. Leikkauksen jälkeisenä päivänä silmät oli kovasti turvoksissa, mutta ei ole enään. Olen syönyt lääkärin määräämiä Orudis särkylääkkeitä ja viime yönä ja tänään on kovasti rintaa pistänyt mistä mietin, että johtuuko tosta lääkkeestä...

        Leikkaus tehtiin Laserissa ja hintaa leikkaukselle tuli n. 1400€ enkä vielä tiedä saanko siitä jotain takaisin KELA:sta. Oon jo nyt tyytyväinen tulokseen, kun tuntuu, että silmät on kunnolla auki, eikä luomet paina ja väsytä silmiä :-)


      • tietoa!
        vähän panda kirjoitti:

        Mulla on yläluomien leikkauksesta nyt 3 vrk ja ihan kateellisena luen tota, että ei tullut ollenkaan mustelmia ;-) Mulla on molempien silmien reunoilla kirkuvan punaiset mustelmat ja toisen silmän alla isompi mustelma. Leikkaus tehtiin laserilla ja oli nopea ja kivuton toimenpide, eikä luomet ole yhtään kipeät olleet. Leikkauksen jälkeisenä päivänä silmät oli kovasti turvoksissa, mutta ei ole enään. Olen syönyt lääkärin määräämiä Orudis särkylääkkeitä ja viime yönä ja tänään on kovasti rintaa pistänyt mistä mietin, että johtuuko tosta lääkkeestä...

        Leikkaus tehtiin Laserissa ja hintaa leikkaukselle tuli n. 1400€ enkä vielä tiedä saanko siitä jotain takaisin KELA:sta. Oon jo nyt tyytyväinen tulokseen, kun tuntuu, että silmät on kunnolla auki, eikä luomet paina ja väsytä silmiä :-)

        En ollutkaan kuullut tuosta että silmäluomia leikataan myös laserilla. Minun leikkaukseni oli oikeastaan eräänlainen heräteostos. Olin jo kuullut kehuja tuosta radiotaajuusveitsileikkauksesta ja kun Asko Salmi katsoi silmäni Terveysmessuilla, olin "myyty". Kun tuo 890 euron hintakaan ei tuntunut ihan mahdottomalta, Salmelle tuli lähdettyä. Kelan hakemus odottaa tuossa postittamista, saa nähdä tuleeko bumerangina takaisin. Lopullisen tuloksen näkee sitten ajan kanssa, mutta näin ennen tikkien poistoakin kun turvotukset on laskenut, näyttäisi aika hyvältä. Leikkauspäivän iltana otin yhden Panadolin, eikä sekään olisi ollut niin kovin välttämätöntä, mutta sain ainakin nukkua hyvin.


      • Tummat silmät
        tietoa! kirjoitti:

        En ollutkaan kuullut tuosta että silmäluomia leikataan myös laserilla. Minun leikkaukseni oli oikeastaan eräänlainen heräteostos. Olin jo kuullut kehuja tuosta radiotaajuusveitsileikkauksesta ja kun Asko Salmi katsoi silmäni Terveysmessuilla, olin "myyty". Kun tuo 890 euron hintakaan ei tuntunut ihan mahdottomalta, Salmelle tuli lähdettyä. Kelan hakemus odottaa tuossa postittamista, saa nähdä tuleeko bumerangina takaisin. Lopullisen tuloksen näkee sitten ajan kanssa, mutta näin ennen tikkien poistoakin kun turvotukset on laskenut, näyttäisi aika hyvältä. Leikkauspäivän iltana otin yhden Panadolin, eikä sekään olisi ollut niin kovin välttämätöntä, mutta sain ainakin nukkua hyvin.

        Minun leikkaus maksoi 1275 euroa ja Kela korvasi siitä ruhtinaalliset 50 euroa vaikka leikkauksen syy oli lääketieteellinen. Leikkaus tehtiin perinteisesti veitsellä, liekö siinä syy mustelmiin ja turvotuksiin.


      • tietoa!
        Tummat silmät kirjoitti:

        Minun leikkaus maksoi 1275 euroa ja Kela korvasi siitä ruhtinaalliset 50 euroa vaikka leikkauksen syy oli lääketieteellinen. Leikkaus tehtiin perinteisesti veitsellä, liekö siinä syy mustelmiin ja turvotuksiin.

        Oma Kelahakemus on vasta käsittelyssä. En yhtään ihmettelisi jos sieltä ei tulisikaan mitään korvausta. Kävin viime vuonna muussa kasvojen käsittelyssä ja silloin Kela korvasi vain osan pelkästä lääkärin vastaanottomaksusta (joku kymppi korvausta). Nyt lääkärinpalkkiota oli suurin osa laskusta, joten saa nähdä miten Kelassa suhtaudutaan.


      • Kuopioon menossa
        Tummat silmät kirjoitti:

        Minun leikkaus maksoi 1275 euroa ja Kela korvasi siitä ruhtinaalliset 50 euroa vaikka leikkauksen syy oli lääketieteellinen. Leikkaus tehtiin perinteisesti veitsellä, liekö siinä syy mustelmiin ja turvotuksiin.

        Onko joku käynyt Kuopion satamassa Koljonniemenkadulla, paljonko siellä maksaa yläluomien leikkaus ja miten nopeasti pääsee? Tarviiko käydä monesti ennen operaatiota?


      • helpointa
        Kuopioon menossa kirjoitti:

        Onko joku käynyt Kuopion satamassa Koljonniemenkadulla, paljonko siellä maksaa yläluomien leikkaus ja miten nopeasti pääsee? Tarviiko käydä monesti ennen operaatiota?

        Eikö sinne voisi soittaa ja kysyä nuo asiat suoraan, niin selviäisi kerralla.

        Eri lääkäreillä voi olla erilaisia käytäntöjä esikäynnistä. Minulla se ensimmäinen "tutkimus" tapahtui Helsingin Messukeskuksessa Terveysmessuilla KL-sairaalan osastolla. Asko Salmi teki alustavan tutkimuksen sananmukaisesti siltä seisomalta. Klinikalla hän sitten vielä ennen leikkausta varmensi suunnitelmansa, otti kuvat ja teki leikkauksen.

        Tulipa sekin mieleen, että Kuopiostahan pääsee näppärästi vaikkapa Pendolinolla Jyväskylään Salmen leikattavaksi. Aamulla Jyväskylään ja illaksi kotiin. KL-plastiikkakirurgisen sairaalan hinta yläluomille on 890 € (elleivät korottaneet hintaa vuoden vaihteessa).


      • muuten hoikka
        tietoa! kirjoitti:

        Oma Kelahakemus on vasta käsittelyssä. En yhtään ihmettelisi jos sieltä ei tulisikaan mitään korvausta. Kävin viime vuonna muussa kasvojen käsittelyssä ja silloin Kela korvasi vain osan pelkästä lääkärin vastaanottomaksusta (joku kymppi korvausta). Nyt lääkärinpalkkiota oli suurin osa laskusta, joten saa nähdä miten Kelassa suhtaudutaan.

        ..kasvojen käsittelystä sait Kelalta korvauksia?
        Rasvaimussa olen käynyt, siitähän Kela ei korvaa mitään. Yläluomi leikkausta suunnittelen.


      • Uskaltaisiko
        helpointa kirjoitti:

        Eikö sinne voisi soittaa ja kysyä nuo asiat suoraan, niin selviäisi kerralla.

        Eri lääkäreillä voi olla erilaisia käytäntöjä esikäynnistä. Minulla se ensimmäinen "tutkimus" tapahtui Helsingin Messukeskuksessa Terveysmessuilla KL-sairaalan osastolla. Asko Salmi teki alustavan tutkimuksen sananmukaisesti siltä seisomalta. Klinikalla hän sitten vielä ennen leikkausta varmensi suunnitelmansa, otti kuvat ja teki leikkauksen.

        Tulipa sekin mieleen, että Kuopiostahan pääsee näppärästi vaikkapa Pendolinolla Jyväskylään Salmen leikattavaksi. Aamulla Jyväskylään ja illaksi kotiin. KL-plastiikkakirurgisen sairaalan hinta yläluomille on 890 € (elleivät korottaneet hintaa vuoden vaihteessa).

        Vielä kysyisin että näyttikö A.Salmi ennen leikkausta vastaanotolla kuvia leikkauksistaan "ennen-jälkeen"? olen kuullut että joillan lääkäreillä on tämä tapana. Olisi myös kiva kuulla oliko lopputulos mielestäsi onnistunut?
        Mitenkäs sairasloma, saiko sitä 2 vkoa vai riippuuko se tapauksesta? ja millä perusteella vaihteleeko se?

        Myös muiden kokemukset kiinnostavat?

        Tuhannesti kiitos etukäteen vastauksistasi!


      • eripari
        vähän panda kirjoitti:

        Mulla on yläluomien leikkauksesta nyt 3 vrk ja ihan kateellisena luen tota, että ei tullut ollenkaan mustelmia ;-) Mulla on molempien silmien reunoilla kirkuvan punaiset mustelmat ja toisen silmän alla isompi mustelma. Leikkaus tehtiin laserilla ja oli nopea ja kivuton toimenpide, eikä luomet ole yhtään kipeät olleet. Leikkauksen jälkeisenä päivänä silmät oli kovasti turvoksissa, mutta ei ole enään. Olen syönyt lääkärin määräämiä Orudis särkylääkkeitä ja viime yönä ja tänään on kovasti rintaa pistänyt mistä mietin, että johtuuko tosta lääkkeestä...

        Leikkaus tehtiin Laserissa ja hintaa leikkaukselle tuli n. 1400€ enkä vielä tiedä saanko siitä jotain takaisin KELA:sta. Oon jo nyt tyytyväinen tulokseen, kun tuntuu, että silmät on kunnolla auki, eikä luomet paina ja väsytä silmiä :-)

        mulla yäluomileikkaus maksoi 890,- kaikkine kuluineen KL-klinikalla Jyväskylässä. Aika hel*** kallis toi sun nirhiminen


    • kesäkuu2010

      Minulle tehtiin Helsingin Ihoakatemiassa yläluomileikkaus. Olen erittäin tyytyväinen tulokseen. Ainakin 2 viikkoa lomaa toimenpiteen jälkeen on hyvä pitää. Kolmas päivä on pahimman näköinen. Jääpussit auttaa todella paljon.

    • LIISA

      osaako kukaan sanoa,että arvioiko silmälääkäri tehdessään lippaluomileikkausta,johon potilas on tullut terveyskeskuslääkärin lähetteellä,että jos pitäisikin tehdä kulmakarvojen kohotus? minulle tehtiin jyväskylän keskussairaalaan silmäyksikössä lippaluomileikkaus viikko sitten. Kustaa Hietala vilkaisi minua noin 5 minuuttia ja jotenkin kysyi et "mitä leikataa?"Tutkiminen oli tosi lyhyt mielestäni,mutta ehkä silmälääkäri voi heti arvioida oikean menetelmän, tai ainakin luulisi et kertoisi niistä.en tiedä leikkasiko veitsellä vai millä,mistähän sais tietää?Ommel otettiin tänään pois ja se on ihan hyvin parantunut,mutta lerpattava luomi on edelleenkin mutta vain vähän ylempänä.Itse epäilisin nyt että mulla olisikin pitänyt kohottaa kulmakarvoja,että luomesta olisi tullut esteettisesti parempi. voikohan asiaa enää korjata?

    • Leikannut lääkäri

      Hei,

      Googletin mielenkiinnosta oman nimeni ja huomasin tämän Liisan kysymyksen. Koska olen kyseinen leikannut lääkäri, niin ajattelin vastata tähän kysymykseen.
      Teen silmäluomien leikkauksia vain Keski-Suomen Keskussairaalan silmäyksikössä. Lippaluomileikkausten yhteydessä arvioidaan aina kulmakaaren asento. Kulmakaaren voi tarvittaessa kohottaa ennen lippaluomileikkausta, samassa yhteydessä, tai lippaluomileikkauksen jälkeen. Julkisen sektorin luomileikkauksissa tavoite on ennen kaikkea toiminnallisen haitan vähentäminen. Joskus tarvitaan myös kulmakaaren kohotus. Esteettisesti hyvä lopputulos on myös tärkeä päämäärä. Kannattaa ottaa yhteyttä kyseiseen silmäyksikköön, jos asia vielä painaa mieltä.

    • huh ei ei huh

      Aihe on jo vanha, mutta kun tuli täältä eteen, niin enpä malta olla kommentoimatta. Jos menee leikkaukseen kosmeettisistä syistä, niin miksi ihmeessä työnantajan ja yhteiskunnan pitäisi osallistua sellaisen kustantamiseen????? Ei ainakaan minun verorahoillani, kiitos! Sairaus on eri asian kuin oma käsitys ulkonäöstään ja jonkin tiettynlaisen ulkonäön tavoitteleminen.

      • ja jatkuu

        No eipä ainakaan tässä ketjussa kaipailtu pahemmin yhteiskunnalta rahoja. Kaikkihan sen tietää ettei kosmeettisista syistä leikattaessa saa palkallista sairauslomaa, omaan "piikkiin" se menee.

        Mutta moitteesi osui huonoon ketjuun sillä eräissä tapauksissa yläluomileikkauksia tehdään terveydellisistä syistä joko julkisella puolella tai yksityispuolella saa kelakorvauksen taksan mukaisesti. Näin on tapahtunut tuossa nimimerkki LIISAn leikkauksessakin.

        Olen kirjoitellut tuolla ketjun alussa nimimerkillä tietoa! ja eipä sieltä Kelasta montaa kymppiä tullut (pelkästä lääkärintarkastuksesta). Silmät parani hienosti ja ovat vieläkin hyvän näköiset.


    • eli4

      Jos leikkaus tehdään siten, että se on sairauden hoitoa kuten minulla, sairaslomaa saa viikon. Nuo minun luomeni aiheuttivat päänsärkyä kun roikkuivat silmien päällä (mutta ei mitenkään kovin häiritsevästi). Pidin viikon saikkaria ja sen jälkeen viikon lomaa. Kyllä ne luomet sen kaksi viikkoa tarvitsivat parantuakseen mustelmista.

      • Leikkaustapa vaikutt

        Olipas rankka leikkaus jos tuli noin pahat mustelmat. Kävit ilmeisesti julkisella puolella jossa leikataan perinteisesti veitsellä ja silloin voi tulla pahatkin mustelmat.

        Kävin yksityispuolella jossa leikkaus tehtiin radiotaajuusveitsellä ja silloin ei tullut lainkaan mustelmia. Viikon sairausloma olisi riittänyt mainiosti koska silmistä ei näkynyt sen jälkeen mitään kun parin-kolmen päivän jälkeen turvotus oli hävinnyt. Kun ompeleet poistettiin viikon kuluttua, ei tarvittu enää teippejä eikä ulkopuoliset havaineet enää mitään.


      • iltaa50
        Leikkaustapa vaikutt kirjoitti:

        Olipas rankka leikkaus jos tuli noin pahat mustelmat. Kävit ilmeisesti julkisella puolella jossa leikataan perinteisesti veitsellä ja silloin voi tulla pahatkin mustelmat.

        Kävin yksityispuolella jossa leikkaus tehtiin radiotaajuusveitsellä ja silloin ei tullut lainkaan mustelmia. Viikon sairausloma olisi riittänyt mainiosti koska silmistä ei näkynyt sen jälkeen mitään kun parin-kolmen päivän jälkeen turvotus oli hävinnyt. Kun ompeleet poistettiin viikon kuluttua, ei tarvittu enää teippejä eikä ulkopuoliset havaineet enää mitään.

        no ne julkiset'' yleensä pitää yksitysvastaanottoa- eli taitavia ovat julkisella puolella. - Julkisella tehdään myös huikean vaativia operaatioita ihmisille mitä ei edes muualla voida tehdä kun isoissa yksiköissä ! Että semmosta, verenvuodot ym. on aina henk.kohtainen asia - Kaikki ei ole samasta puusta, potilailla on eri lääkityksiä jotka vaikuttaa toipumiseen, ikä myös ratkaisee paljon .

        Hyvää jälkeä julkisella puolella, kauneutta siellä ei hoideta- vaan pitää olla oikea" syy että sinne pääsee. Siksi suurin osa menee yksityispuolelle !


      • Vaihtelee!
        iltaa50 kirjoitti:

        no ne julkiset'' yleensä pitää yksitysvastaanottoa- eli taitavia ovat julkisella puolella. - Julkisella tehdään myös huikean vaativia operaatioita ihmisille mitä ei edes muualla voida tehdä kun isoissa yksiköissä ! Että semmosta, verenvuodot ym. on aina henk.kohtainen asia - Kaikki ei ole samasta puusta, potilailla on eri lääkityksiä jotka vaikuttaa toipumiseen, ikä myös ratkaisee paljon .

        Hyvää jälkeä julkisella puolella, kauneutta siellä ei hoideta- vaan pitää olla oikea" syy että sinne pääsee. Siksi suurin osa menee yksityispuolelle !

        Koska julkiselle puolelle leikkaukseen pääsyyn on kovat terveydelliset kriteerit, eräitä leikkauksia tehdään siellä harvoin mutta runsaasti yksityispuolella (eräs esimerkki rintaimplantit), lääkärien kokemus voi olla huonompi koska leikkaavat vähän (kaikilla ei ole tuottoisaa yksityispraktiikkaa).

        Olen itsekin kiitollinen siitä että olen saanut julkiselta puolelta vaativan leikkauksen joita ei tehdä lainkaan yksityispuolella Suomessa.


    • toivossa hyvä elää

      Kävin eilen city klinikalla yläluomi leikkauksessa ja illalla jo tihkui verta laastareiden päälle. Aamulla silmät turvoksissa ja mustelmilla. Laastarit paksussa veressä. Kuinkahan ne saa putsattua? Leikkaus oli kyllä helppo ja kivuton, mut ekä aamu on kamala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2834
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1233
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe