Hei
Kyselisin tässä onko kellään samaa,kuin minulla ollut kohta 11vuotta. Olin kolarissa 11 vuotta sitten jossa sen jälkeen kuvattiin pää niskaa ja siellä näkyi 1-2 mm murtumaa nikamassa niskan kohdalla. Vasemmassa kädessä esiintyy sormista sellaista tärinää kun nostaa ja otan esim jostain kiinni. Nytkin olen ollut kuvissa otettiin, jopa selkäydin neste, ei ole ainakaan parkinson, ms , tai kasvain sitä ei ole todettu. Mutta kuntoilee,käyn metsälenkin, sekä uin viime kesästä, keppeilen, olkapää kipu on vihloavaa se lähtee solisluusta,alenee olkapäästä alaspäin, Ortopedi epäilee, että ehkä hermopinne saattaisi kuulua tähän kuvaan,mutta kaikki kohta selviää menen niska ja selkä kuviin. Tärinä on vain vasemmassa käden sormissa sekä niskassa kun tekee jotain siivous hommaa ym sellaista, on myös puutuminen pikkusormesta ranteeseen päin, vasemmassa. Kipu on inhottava olotila. Voisiko mahdollisesti pieni siru tulla kyseeseen ja painaa jotain hermoa ennen kolaria ei ollut tällaista ongelmia. Onni, että olen lääkärin tutkinnassa. Kiitos jos jollain jotain samaa ja vois ehkä antaa pienen tiedon jyväsen.. Hyvää joulua kaikille.
Olkapää kipua,vasemman käden sormien täinä ,sekä niska
10
2878
Vastaukset
- Varmaan hermopinne
Hei!
Kyllä tuo minusta kuulostaa tutulta.Itselläni vasemman olan-lavan-käden ja pään hermotusta ja turruutta.Liikkuminen jäänyt pois kun kipu vain pahenee.
Onneksi olet kunnollisiin tutkimuksiin päässyt.
Se kolari täytyy olla vamman selvä aiheuttaja.
Itselläni on todettu pikkuaivojen laskeutumine kaularankaan ja hermot on pinteessä.Leikattu on mutta vaivat on päällä edelleen.Toisinaa mielettömät.
Onko sulla päässä vasemmalla puolen oireita ilmaantunut.Yleensä kun kaularangassa ja lavassa vikaa,se säteilee lopulta päähän?
Luulempa että asia tarkemmin selviää sinun kohdalla.Toivon että saat apua.Ihan senkin vuoksi että urheilla pystyisit edelleen,se kun on niin tärkeetä.
Minulla alkoi vaivat kovat sauvakävelyn yhteydessä näin:Vasen käsi meni turraksi,kylmäksi,ihan kuin olisi poissa paikaltaan.Liikuttelu vain pahensi ...Rintarangan eteen työntäminen vain tuntuu helpottavan.
Tosin minä tein "voltteja" myöhemmin ja joka kerran kaaduin vasemmalle etukyljelle,eli vasen olkapää edellä kovaan maahan.Pahentanut varmaan tilannetta.
Helpottaako sinulla kylmägeeli?Kestääkö hieroa?
Entä auttaako käden puutumisen laukeamiseen ,jos painat leukaa rintaan ja käännät vasempaan olkaan päin.Tämä liike on fysikaalisessa todettu hermopinteen aukeamiseen,minulla.Tosin se ei enää edes auta.Kokeilla kannattee kuitenki.
Kaikkea hyvää sinulle.Jouluista mieltä.Kiitos, että joku vastasi viestiini. Niin no ei tässä enää muuta voi epäilläkkään. Kuin hermopinnettä olisi kyseessä. Se on ollut se kipu yhtä kauan siitä kolarista vihlova niin ja niskassa samaa tärinää voiko siis ne murtumatkin aiheuttaa jotain. Ei oikein halua olla näinkään. Helpottaa käyn kuvauksessa nyt 28 päivä joulukuuta Se mitä muistan kolarista pää osui aika kovaan lasiin vasen puoli, jonka seurauksena oli nikama murtumat. Saa nähdä operoiko ne niskaa ollenkaan. Mutta hankaloittaa sinänsä elämää, että häpeää tärinää kovinkin kun se lähtee ja joku sen näkee. Liikun kaikesta huolimatta nyt joka ikisenä päivänä. Onni että tärinä ei ole ainakaan levinnyt pahemmin jalkoihin ym eli onni, että on selvitetty parkinson, MS, Kasvaimestakaan ei ole tietoa eli voin niistä olla rauhassa olen nuori 31 elämä edessä. Masentuu vaan aika rajusti näistä oireista kun ne vaivanneet monia vuosia. Kenenkää ei tule kärsiä ei mistään. Sen jos mikä olen ainakin oppinut. En ole uskaltanut oikeen hieroakkaan kun ei tiedä mikä siellä niskassa on vai olisiko myös välilevyillä osuutta asiaan. Asia on kumminkin tutkinnassa ja laitan tiedote sitten miten käy, ihme kun ei ole vielä löytynyt mitään mutta hyvä ehkä niin. Onni ettei oikean sormet tärise jännitys on aivan eri sen tietää. Olen siitä iloinen että voin liikkua ja olla Kylmä geeliä olen joskus käyttänyt auttaa hetkellisesti, ja olkapään pyöritys auttaa jonkun verran mutta en kyl enää usko että kyseessä voisi olla lihas heikkous nimittäin olen urheillut viime kesästä uiden ja keppeillä siinä on jo aika paljon. Kun vedän käden pään puolelle se tärisee tosiaan kahta kauheemmin. mutta kaikki selviää ota osoite ylös jos haluat jakaa vielä kokemusta se käy vallan mainiosti koska olisi sillain hyvä jakaa kokemuksia. Hyvää joulua kanssa uutta vuotta olkoon se ensi vuosi parempi.Myös sinulle kuka siellä olitkaan. Kiitos lämmin
- varmaan her.
[email protected] kirjoitti:
Kiitos, että joku vastasi viestiini. Niin no ei tässä enää muuta voi epäilläkkään. Kuin hermopinnettä olisi kyseessä. Se on ollut se kipu yhtä kauan siitä kolarista vihlova niin ja niskassa samaa tärinää voiko siis ne murtumatkin aiheuttaa jotain. Ei oikein halua olla näinkään. Helpottaa käyn kuvauksessa nyt 28 päivä joulukuuta Se mitä muistan kolarista pää osui aika kovaan lasiin vasen puoli, jonka seurauksena oli nikama murtumat. Saa nähdä operoiko ne niskaa ollenkaan. Mutta hankaloittaa sinänsä elämää, että häpeää tärinää kovinkin kun se lähtee ja joku sen näkee. Liikun kaikesta huolimatta nyt joka ikisenä päivänä. Onni että tärinä ei ole ainakaan levinnyt pahemmin jalkoihin ym eli onni, että on selvitetty parkinson, MS, Kasvaimestakaan ei ole tietoa eli voin niistä olla rauhassa olen nuori 31 elämä edessä. Masentuu vaan aika rajusti näistä oireista kun ne vaivanneet monia vuosia. Kenenkää ei tule kärsiä ei mistään. Sen jos mikä olen ainakin oppinut. En ole uskaltanut oikeen hieroakkaan kun ei tiedä mikä siellä niskassa on vai olisiko myös välilevyillä osuutta asiaan. Asia on kumminkin tutkinnassa ja laitan tiedote sitten miten käy, ihme kun ei ole vielä löytynyt mitään mutta hyvä ehkä niin. Onni ettei oikean sormet tärise jännitys on aivan eri sen tietää. Olen siitä iloinen että voin liikkua ja olla Kylmä geeliä olen joskus käyttänyt auttaa hetkellisesti, ja olkapään pyöritys auttaa jonkun verran mutta en kyl enää usko että kyseessä voisi olla lihas heikkous nimittäin olen urheillut viime kesästä uiden ja keppeillä siinä on jo aika paljon. Kun vedän käden pään puolelle se tärisee tosiaan kahta kauheemmin. mutta kaikki selviää ota osoite ylös jos haluat jakaa vielä kokemusta se käy vallan mainiosti koska olisi sillain hyvä jakaa kokemuksia. Hyvää joulua kanssa uutta vuotta olkoon se ensi vuosi parempi.Myös sinulle kuka siellä olitkaan. Kiitos lämmin
Moi!sunrise!
Laitoin sinulle sähköpostia,tulikohan se perille? varmaan her. kirjoitti:
Moi!sunrise!
Laitoin sinulle sähköpostia,tulikohan se perille?[email protected]
Tuo on minun oikea osoite jos haluat jakaa kertoa ilman näitä palstoja kokemuksesta. Koska haluan hieman tutustuakkin ja kuulla mitä muilla on mutta en jutella kaikkien näkyvilä eikä tämä nyt ole millään pahalla.Jos liikut vielä siellä tervetuloa kirjoitellen ihan postia. Kokeile uusiksi jos vaan sopii sinulle kuka olitkaan siellä ruudun takana. Mukavaa joulupäivää sinne
Koska kärsin tästä vaivasta. Näin kauan jo. Kunpa kaikki selveisi tässä tämän talven aikana eli kokeile uusiksi jos olet vielä siellä tulin vasta nyt tänne ja koneelle olen täällä ...- minä vain
[email protected]
Tuo on minun oikea osoite jos haluat jakaa kertoa ilman näitä palstoja kokemuksesta. Koska haluan hieman tutustuakkin ja kuulla mitä muilla on mutta en jutella kaikkien näkyvilä eikä tämä nyt ole millään pahalla.Jos liikut vielä siellä tervetuloa kirjoitellen ihan postia. Kokeile uusiksi jos vaan sopii sinulle kuka olitkaan siellä ruudun takana. Mukavaa joulupäivää sinne
Koska kärsin tästä vaivasta. Näin kauan jo. Kunpa kaikki selveisi tässä tämän talven aikana eli kokeile uusiksi jos olet vielä siellä tulin vasta nyt tänne ja koneelle olen täällä ...Hei,sunrise_???
Kiitos vastauksesta,taas :)
Kirjoitan sinulle lähipäivinä.Nyt on jo myöhä ja olen väsynyt,todella väsynyt.Tämä Joulu on sellaista aikaa,vaikka se on ihanaa,niin kuluttavaa myös.Vaihdan kommentteja mielelläni kanssasi,mahdollisimman pian.
Kuullaan joku päivä? :)
Moikka! minä vain kirjoitti:
Hei,sunrise_???
Kiitos vastauksesta,taas :)
Kirjoitan sinulle lähipäivinä.Nyt on jo myöhä ja olen väsynyt,todella väsynyt.Tämä Joulu on sellaista aikaa,vaikka se on ihanaa,niin kuluttavaa myös.Vaihdan kommentteja mielelläni kanssasi,mahdollisimman pian.
Kuullaan joku päivä? :)
Moikka!Heissun
Kiitos pienestä postista olen tällainen kirjoitus toukka. Ja tottakai haluaa vaihtaa kommentteja ja samasta kärsivä kanssa koska sen tietää silloin parhaiten mitä toinen kokee. Kuvaus päivä lähestyy 28 Ainahan sitä toivoo ettei olis pahempaa. Liikun kaikesta huolimatta vaikka koskee jo silloinkin. Kipu on vihlovaa jomottavaa, niska on kireä, tuntuinen. Vasemman puolelta. no kyllä kaikki selviää. Asioilla on tapana selvitä ja ota rauhassa kirjoita suoraan postiini jaetaan siellä ajatuksia voimia ....Ollaan ainakin tukena kun sitä tarvii kun ei tiedä miten tässä käy. Mukavaa joulu päivää olen ihan huoleton ihminen sinänsä ihan turvallinen tutustumisen suhteen. Kun haluaa jakaa ajatuksia.. Palataan asiaan :))
hyvä ettei ole yksin kipujen ja tärinöiden kanssa- minä vain
Heissun
Kiitos pienestä postista olen tällainen kirjoitus toukka. Ja tottakai haluaa vaihtaa kommentteja ja samasta kärsivä kanssa koska sen tietää silloin parhaiten mitä toinen kokee. Kuvaus päivä lähestyy 28 Ainahan sitä toivoo ettei olis pahempaa. Liikun kaikesta huolimatta vaikka koskee jo silloinkin. Kipu on vihlovaa jomottavaa, niska on kireä, tuntuinen. Vasemman puolelta. no kyllä kaikki selviää. Asioilla on tapana selvitä ja ota rauhassa kirjoita suoraan postiini jaetaan siellä ajatuksia voimia ....Ollaan ainakin tukena kun sitä tarvii kun ei tiedä miten tässä käy. Mukavaa joulu päivää olen ihan huoleton ihminen sinänsä ihan turvallinen tutustumisen suhteen. Kun haluaa jakaa ajatuksia.. Palataan asiaan :))
hyvä ettei ole yksin kipujen ja tärinöiden kanssaMoi sunrise!
Laitoin postia sinulle,toivottavasti tuli perille!
Kuullaan :)
- ripa
terve. luulisin että kyseesä on niskanikaman nivelen lukkiutma. tämä aiheuttaa usein hermon liikkuvuuten ongelmia ja silloin hermon oma vrenkiert häiriintyy. sinun tulisi ottaa yhteyttä paikkakunnan OMT fysioterapeuttiin joka osaa manipuloida nikamasi ja hermosi kuntoon. voit myös ottaa minuun yhteyttä, helsingin lääkärikeskus tai porvoon manuaalinen terapia
moikka
Kiitos mailistasi niin kaikki voi olla mahdollista kohdallani. Mutta kirjoitatko mieluummin minulle postiin se on [email protected] kaikki apu on tarpeen ...koska haluisin kaikki kuntoon sinänsä mutta nyt menossa kohta ortopedille ensin kuulemaan kuvista mitä siellä näkyy olin kuvattavana 28 päivä 12 Käsi on edelleen sama sormet nostaa tärisee ei muutosta. Niskassakin on mutta ekoissa kuvissa todettiin murtumia nikamassa eli nekin saattaa tehdä jotain. Häikkää niskaan. Mutta asia selviää varmaan. Mutta ei haluisi olla näinkään. Kun nuori ihminen on kyseessä. Kolarissa pääni iskeytyi lasiin aika kovin sen seurauksena murtumat ja olen vain epäillyt että voisiko mahdollisesti jokin siru painaa jotain hermoa ?Voitko kirjoitella postiin kiitos ja hyvää uutta vuotta
Kipujen kanssa eläminen on aika kovaa. Ne tulee ja menee, mutta välistä kestää aika kauankin. Jopa nyt kun urheilen keppien kanssa Vasen olkapää on tosiaan vihloo solisluusta sekä olkapäästä alaspäin. ..Kiitän kaikesta avusta mitä voin saada. mutta kirjoitahan postiini siellä enempi ok
- sunrise 76
moikka. tuntuu siltä että olisi syyä kääntyä OMT fysioterapeutin puoleen.niskassasi voi olla nikaman nivelen "lukko" jonka omt jumppari osaa hoitaa ja myöskin mobilisoida hermot kädestä kuntoon. nikama lukko aiheutaa hermon omien verisuonten toiminnan häiriön joka aiheuttaa kipua sekä puutumista sekä omalaatuisia säteilyjä.
itse olen tavoitettavissa helsingin lääkärikeskuk-sessa tai porvoon manuaalisessa terapiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491486Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86926
- 13910
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74742Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730