Meidät riisutaan kaikesta, alaston totuus meistä
paljastetaan meille itsellemme. Paavali oli ennen "nuhteeton" - uskoon tultuaan "syntisistä suurin".
Matt 14:51-52
51 Jeesuksen mukaan oli lähtenyt nuori mies, jolla ei ollut yllään muuta kuin pellavainen vaate. Hänet otettiin kiinni,
52 mutta hän riistäytyi vaatteestaan ja pakeni ALASTI.
Nuorukainen sai opetuksen ihmisen alastomuudesta.
Aina kun syystä tai toisesta riistäydymme omille teillemme, karkuteille, niin muistakaamme palatessamme, että Herra hyväksyy meidät työtovereikseen.
Luuk. 22:32
mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran PALAJAT, niin vahvista veljiäsi."
Joh. 21:17
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
Jeesus rukoilee uskomme säilymisen puolesta,
sillä meillä on Pyhän Hengen sinetti. eikä mitää muuta sinettiä edes ole "LUVATTU".
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Meidät riisutaan kaikesta
7
126
Vastaukset
- Ei Matt vaan Mark 14:51-52
Luin hieman eteenpäin siitä, tapani mukaan.
Mielenkiintoista, että Jeesus todella tuomittiin
lain kannalta oikein - hänhän teki itsensä Jumalan vertaiseksi.
Mutta hänhän on Jumala, joten ei se Jumalan valtakunnasta katsottuna ollut kuolemansynti - vain lainvartijoiden vinkkelistä, Moosseksen lain mukaan.
Markus 14.
61 Mutta Jeesus pysyi vaiti, hän ei vastannut mitään. Silloin ylipappi teki hänelle uuden kysymyksen: "Oletko Messias, ylistetyn Jumalan poika?" [Ps. 38:14,15; Jes. 53:7; Mark. 15:4,5; Luuk. 23:9; Joh. 19:9]
62 "Olen", vastasi Jeesus, "ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä." [Mark. 12:36 | Mark. 13:26]
63 Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme! [4. Moos. 14:6; 2. Sam. 13:19; Job 1:20; Jer. 36:24; Ap. t. 14:14]
64 Kuulittehan, miten hän herjasi Jumalaa. Mitä ehdotatte?" Kaikki olivat yhtä mieltä siitä, että hän oli syyllinen ja ansaitsi kuoleman. [Mark. 2:7; Joh. 19:7 | 3. Moos. 24:16]- eiantti
onko antti tullut uskoon?
- Ellenismiin?
Näinkös?
"Riistäytyi vaatteistaan ja pakeni alasti".
Vapaudu kaikesta omatekoisesta ja omahyväisyydestä, sheriffinmerkeistä sun muista - ja pakene alastonna.
Etteivät eksyttäväiset opit saa sinusta otetta.
Silloin olet otollinen Jumalalle, alastonna. - panoraama
..koko elämämme vaiheista , teoista ja ajatuksista, joiden perusteella "suuri raati 24 vanhinta tai jotain.." kuten Ellen G White kirjoittaa arvioi meitä ja pelastustamme sen perusteella?!
Ellen White sai kokea vanhurskauttamisopin lahjan vasta viimeisinä vuosinaan, eikä hän ehtinyt kumota "vääriä oppejaan" tuomiosta ja pelastuksesta YKSIN ARMOSTA ja KRISTUKSEN SOVITUKSEEN USKOEN!?
Vai mitä...?!
Johanna- Riisutaan - oikeista ja vää...
Ei kirkkauteen viedä mitään oppeja, ei edes
uskonvanhurskauttamisoppeja - alastonna sinne, vain Kristukselta saatu "pellavainen" vanhurskaudenvaate
yllämme.
Ei saanut selkoa, mitä tarkoitit tai mihin tähtäsit
kirjoituksellasi, mm. Elleniä koskien.
Mutta elämämme filminauhan tietysti näemme siellä perillä. Vain hetken kyynelehdimme sen vuoksi, sillä Ilmestykirja
sanoo, että Herra pyyhkii pois kyyneleemme.
- panoraaman tavoin ..?!
..koko elämämme vaiheista , teoista ja ajatuksista, joiden perusteella "suuri raati 24 vanhinta tai jotain.." kuten Ellen G White kirjoittaa arvioi meitä ja pelastustamme sen kuvattavana tuomaristolle ja koko ihmiskunnalle ...Ellenin tulkintojen perusteella?!
Ellen White sai kokea vanhurskauttamisopin lahjan vasta viimeisinä vuosinaan, eikä hän ehtinyt kumota "vääriä oppejaan" tuomiosta ja pelastuksesta---todetakseen kuten LUTHER; että kaikki on kiinni YKSIN ARMOSTA ja KRISTUKSEN SOVITUKSEEN USKOEN!?
Vai mitä...?!
Johanna Inhoatko lihaa? Se on hyvä merkki, jos se johtaa
siihen, että annat Herran sovittaa tunnollasi
olevat synnit. Raamattu näet OPETTAA, että
edes liha ei maistu, kun tuntoa kalvaa.
Psalmi 32.
2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
4 Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni; minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.
5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
Ps 107:18
Kaikki ruoka inhotti heitä, he olivat jo kuoleman porteilla. [Job 33:20 | Job 38:17 ]
Kuta lähempi on suhde Isään, sitä paremmin maittaa
kaikki ruoka - sillä mikään ei ole epäpyhää itsessään. Mutta epävarma olo vie ruokahalunkin.
Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741410Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13957Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90818Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53654
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv45605Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47603Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134598Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50564