OxyContin 5 mg

chiari nainen

Sain kokeelle kyseisen lääkkeen...OxyContin 5 mg.Onko ketään tämän lääkkeen käyttäjiä kuulolla?
Arkailuttaa kokeilla ,kipuni on hermosärkyä hartioissa ,selässä ja päässä enimmäkseen.
Olen kiitollinen kaikista vastauksista ja kokemuksista?

28

17989

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annetaan

      kyseistä lääkettä syöpähoitojen loppuvaiheessa kipulääkkeenä. Ei toivoa paranemisesta. on ollut tehokas lääke, mutta en tiedä miten toimii parempikuntoisella ihmisellä.

      • chiari nainen

        Kiitos vastauksesta.Kaikkea hyvää äidillesi ja sinulle.Onko sivuoireita tullut äidillesi?
        Syöpähoidossa olenkin kuullut tämän lääkkeen tehoavan.Itselläni jatkuva hermosärky vasemmassa puolessa kehoa pää-jalka. En ole vielä uskaltanut kokeilla.Haluaisin kommentteja niiltä käyttäjiltä myös jotka 40 ikävuoden tienoilla ja ei syöpää.
        Kiitos.


      • ammattilainen
        chiari nainen kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.Kaikkea hyvää äidillesi ja sinulle.Onko sivuoireita tullut äidillesi?
        Syöpähoidossa olenkin kuullut tämän lääkkeen tehoavan.Itselläni jatkuva hermosärky vasemmassa puolessa kehoa pää-jalka. En ole vielä uskaltanut kokeilla.Haluaisin kommentteja niiltä käyttäjiltä myös jotka 40 ikävuoden tienoilla ja ei syöpää.
        Kiitos.

        k kyseisen lääkkeen.
        kyseinen valmiste on huumausaineeksi luokiteltu lääkevalmiste.
        lääke on juuri kuten kerottiin, esimerkikis syövän loppuvaiheeseen tarkoitettu voimakas kipulääke, vaikuttaen keskushermostoon kuten rauhoittavat lääkkeet poistaen samalla kipua.
        mikäli lääkärisi on sinulle tätä valmistetta määrännyt, hän on katsonut, että tarvitset kipuihisi kyseisen valmisteen. mikäli olet epätietoinen, ota yhteys lääkäriisi ja keskustle asiasta.
        ja mikäli et luota lääkäriisi, ota yhteys toiseen lääkäriin ja neuvottele hänen kanssaan. kipuihisi on varmaan olemassa muukin apu.
        ota huomioon myös se, että käyttämällä lääkkeitä, joissa on punainen kolmio, toleranssisi nousee.


      • chiari nainen
        ammattilainen kirjoitti:

        k kyseisen lääkkeen.
        kyseinen valmiste on huumausaineeksi luokiteltu lääkevalmiste.
        lääke on juuri kuten kerottiin, esimerkikis syövän loppuvaiheeseen tarkoitettu voimakas kipulääke, vaikuttaen keskushermostoon kuten rauhoittavat lääkkeet poistaen samalla kipua.
        mikäli lääkärisi on sinulle tätä valmistetta määrännyt, hän on katsonut, että tarvitset kipuihisi kyseisen valmisteen. mikäli olet epätietoinen, ota yhteys lääkäriisi ja keskustle asiasta.
        ja mikäli et luota lääkäriisi, ota yhteys toiseen lääkäriin ja neuvottele hänen kanssaan. kipuihisi on varmaan olemassa muukin apu.
        ota huomioon myös se, että käyttämällä lääkkeitä, joissa on punainen kolmio, toleranssisi nousee.

        Hei "ammattilainen"!
        Kiitos vastauksestasi.Aina viisastuu toisten kommenteista.Hyvää Joulua sinulle!


    • kipuinen

      Hei, kyselit Oxycontinista minä olen syönyt conttinia kolmisen vuotta myös hermosärkyyn selkäleikkauksen jäljiltä, tosin minulla on oxycontin 20mg ja oxynorm 10mg ja olen tosi tyytyväinen niihin.

      Minulle ei tullut ko. lääkkeistä minkäänlaisia sivuvaikutuksia vaikka minulla on myös muitakin lääkkeitä käytössä.
      Syötkö sinä lyricaa, minulla on myös se käytössä sitä käytetään myös hermosäryissä ja yritin lopettaa sen jokin aika sitten ja kivut kyllä kovenivat tosi nopsaan ja lääkärini sanoi että se on ylläpitolääke ja sitä ei kannata lopettaa.

      Kokeile huoletta, minulle se ainakin toi jonkinlaisen avun, ja tuota Oxynormia ei tarvitse edes joka päivä ottaa.

      Hyvää joulua ja jaksamista minä kyllä tiedän mitä on hermosärky.

      • chiari nainen

        Kiitos vastauksestasi.Nyt selkesi asia omakohtaisen käyttäjän kautta.Eli uskalla kokeilla.
        Jospa nyt Joulun aikana kokeilen ,mikäli kivut yltyy sietämättömiksi.Pelkään vain jo olemassa olevien oireiden lisääntymistä.
        Lyrikaa olen kokeillut valvotussa tilanteessa,300mg kolmesti vuorokaudessa.Oireet lisäänty ja kipu lieveni.Sain vatsaan peukalon kokoisia paukamia,olin allerginen ja lopetin.Net tekivät minut hiukan hysteerisiksi myös.
        Rivatrilia kokeillu,ei tuntunut miltään.
        Nyt vain kylmägeeli,lepo säännöllisesti ja burana 800mg.
        Kiitos kuitenkin sinulle.Ihanaa Joulua ja hyviä vointeja.


    • oxy

      Minulla selkä kipeä.. ja siihen ei kirurgista apua ,kivut kovat, sain oxynormia 10mg se ei oikein riittänyt , nyt 20 mg ja 40 mg, johan tepsii,mutta tuntuu myös jo päässä,noita ei suositella pitkäaikaiseen käyttöön kun niihin jää tosihelposti koukkuun,muuten sivuoireeton opiodi vrt morfin

      • chiari nainen

        Kiitos vastauksesta ja kannan ototosta.
        Millaiset pään tuntemukset sinulle tulee?Onko sekava humalainen olo?
        En ole uskaltanut ottaa tätä lääkettä kuitenkaan.Pääni oireilee tosi kovasti ilmakin,nyt pienen kuumen kera on aivan sietämätön olo.Vain lepoa ja unta....Kunpa jo helppais.
        Koitahan sinäkin selkäsikanssa jaksella,kaikkea hyvää sinulle.


    • Make5

      Moi kaikille sairaille ym.!
      Tiedän, että tämä on yksi parhaista kipulääkkeistä. Ainoa ongelma on lääkkeen saama hyvänolontunne, joka aiheuttaa riippuvuuta lääkettä usemmin nautittuna.
      Yli 5 mg suuremmat annokset saattavat aiheuttaa pahoinvointia ym. henkillöille, jotka eivät ole ennen lääkevalmistetta nauttineet.
      Otin kokeeksi isäni jäämistöstä, ennen isäni hautajisia yhden pillerin ja voin sanoa, että tämä lääke toimii myös suruun.
      Ei ole olemassa lääkettä suruun, vaan niitä kutsutaan huumeiksi, mutta tämä lääke auttoi minut käsittelemään suruni ja olemaan toimintakykyisenä isänäni poismenon jälkeisiiä tapahtumissa. Mitään riippuvuuta ei muutaman pillerin jälkeen jäännyt,
      vaan voin sanoa, että täsmälääke päinvastoin kuin alkoholi ja diatsepamit suruun.
      Syö määrätyt pilleri ja elämäsi taso nousee.
      t. Make
      Jos kärsit kivusta ole onnellin , että tätä on Sinulle määrätty.
      t. make

    • kandipaatti

      Nimenomaan hermoperäiseen kipuun, joka ei ole voimakkuudeltaan merkittävän kovaa, ei Oxycontinin kaltainen voimakas opioidi ole suositeltavin, vaan ensisijaisempi olisi Lyrican tapainen lääke joka säätelee kipuviestien kulkua hermostossa. Lisäksi normaalikokoiselle aikuiselle tuo 5mg on aika pieni annos; suun kautta otettuna siitä imeytyy vain noin 50-60%. Onhan pohjalla jo parasetamoli ja tulehduskipulääke (esim. Burana, Voltaren) ellei näille ole kohdallasi vasta-aiheita? Ja onhan kivun tarkempi syy selvitetty ennen näin riippuvuutta aiheuttavan lääkkeen aloitusta? Oxycontin ei myöskään auta silloin, kun kipu on jo päällä koska se on depot-valmiste jonka teho alkaa kunnolla tulla esille vasta jopa tunnin kuluttua.

      • maksatoksisuus

        Mitenkähän näiden otto esim. Panadolin kanssa, mitä tekee maksalle, aiheesta ei ollut suomenkielellä oikeastaan mitään netissä, ulkomaankielillä sitten enemmän, mutta käännöskonella homma voi mennä ihan miten sattuu, se ei oikein osaa suomeksio kääntää.


      • Anonyymi
        maksatoksisuus kirjoitti:

        Mitenkähän näiden otto esim. Panadolin kanssa, mitä tekee maksalle, aiheesta ei ollut suomenkielellä oikeastaan mitään netissä, ulkomaankielillä sitten enemmän, mutta käännöskonella homma voi mennä ihan miten sattuu, se ei oikein osaa suomeksio kääntää.

        Mulla on panadol lisäksi 1-4 kertaa pv. Eipä tunnu auttavan polvi kipuun


    • Anonyymi

      Oxycontin 20mg x2 päivässä. Sivuoireina vapina,levottomuus ja persoonallisuuden muutos

      • Anonyymi

        Sairaalassa mulle tuli käsiin nykiminen, sivu oireita. Nyt viikon toista ottanut ei nykimistä enään


    • Anonyymi

      Oxy Contin on vakava huume. Sitä tarjotaan, koska se on halpaa ja helposti saatavana.
      Kuitenkin yliannostus, oman käden kautta, on johtanut vakavaan huumeriippuvaisuuteen.
      Niin kauan kun olet tuosta tietoinen, voit toimia miten itse parhaaksi näet.

      • Anonyymi

        Mistä saa helposti kyseistä vahvaa kipulääkettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa helposti kyseistä vahvaa kipulääkettä?

        Sitä ei saa helposti edes lääkäreiltä. Sairaalassa voit saada leikkausten jälkeiseen kivunhoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ei saa helposti edes lääkäreiltä. Sairaalassa voit saada leikkausten jälkeiseen kivunhoitoon.

        Mulla Oma kannassa on uusittu Oxycontin 40mg 8×98kpl ja oxynorm 10mg 2x98kpl. Kätevää, pari klikkausta vaan Tosin nuo on olleet käytössä jo kuusi vuotta. Lisäksi paljon muutaķin.


    • Anonyymi

      Ei vaikutusta mistähän johtuu käytän ensimmäistä kertaa , lisännyt määriä 8kpl 5mm nyt eikä vaikutusta.

    • Anonyymi

      Miten kukaan uskaltaa syödä tuota lääkettä ?
      Juuri eilen sanottiin telkussa, että siihen on kuollut ihmisiä ympäri maailman.
      Eikö muuta lääkettä ole ?

      • Anonyymi

        Hei, äidilläni on vaikea osteoporoosi ja hän saa kipuihin oxycontia. Nyt alkanut esiintymään sekavuutta ja ärtyisyyttä. Onko oxycontille hyvää vaihtoehtoista lääkitystä? Oxyconti tekee äidin mielen päivä päivältä sekavammaksi.


    • Anonyymi

      Buranoista saa vatsahaavan ja parasetamoleista vaurioituu maksa joten suosittelen Oxycontinia vahvasti.
      Oikeastaan lääke pitäisi vapauttaa käsikauppalääkkeeksi ja antaa lääkäreiden syödä buranoitaan ja paratabsejaan mahansa täyteen.💊💊💊

    • Anonyymi

      5mg lääke on "vauvanlääke" pyydä heti vähintään 20 mg jos haluat päästä kivusta eroon ! THL on pannut lääkärit sellaiseen hybnoosiin obioiden suhteen ,ovat täysin omilla aivoilla ajattelevia kivun suhteen ulkona asiasta ! 2 raaja ambutoitu 2009 ja tiedän omakohtaisesti mg määrän alasajon , kipu on hermoissa asteikolla <10 cm ….esa

    • Anonyymi

      Hei Mulla on nyt toustaviikkoa mennyt kyseistä lääkettä 2 5 mg aamulla ja illalla. Mutta teho vaikutus on kipuun vähäinen

    • Anonyymi

      Onko tämä lääke vielä käytössä? Tuohon lääkkeeseen on yhdysvalloissa sanottu kuolleen ainaki puolimiljoonaa!! MITEN TÄMÄ ON VOINUT RANTAUTUA SUOMEEN!

    • Anonyymi

      Katsokaa Disney sarja Dopesick. Siitä selviää minkälaista myrkkyä OxyCont on.

    • Anonyymi

      Näiden vanhojen viestien sekaan: sain oxanestiä pirstoutuneen nilkan kipuihin sen useamman leikkauksen , hoidon ja pitkälle kuntoutusjaksolle. Kaikki kerrat annettiin sairaalassa, muiden kipulääkkeiden kanssa , jotka viimemainitut auttoivat asiassa mutta ehdottomasti paras oli tämä oxanest, joka sipaisi kipupiikin poikki, aina kun se pahin tuli. En tuntenut olleeni siihen tottunut, vaan se vaan jäi pois vähitellen, kun paraneminen eteni ja tuli toivoa päästä parempaan kuntoon. Tänään: nilkan kokoonpano leikkauksineen ym tuntuu ihmeeltä, ja nyt kehun: Töölön sairaalassa osataan kivun hoito, ja pidetään kivuttomuudesta korkeaaluokkaista huolenpitoa hoidossa joka ikinen päivä, ja kipulääkettä todellaki annetaan ,siellä kuullaan kipu vaikka se on näkymätöntä !

    • Anonyymi

      Ei minulla haittoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe