katselin televisiota illalla ja eräs ohjelma käsitteli miten alkoholin väärinkäyttö vaikuttaa sikiöön.
Sisareni kun oli raskaana kolmatta kertaa, kun hänen viimeisin lapsensa sai kroonisia astma sairauksia. (Kahdella vanhimista lapsista on eri isä). Sisareni kaljoitteli reippaasti aina odotus aikoina,mutta narsistimaiseen tyylinsä, vika ei ollut hänessä. En minä mutta muut!
Kuinka ihminen joka on raskaana voi juopotella kun odottaa lasta? Tästä kaikesta on kulunnut noin 7 vuotta, ja lapsi sairastaa ja äiti syyttää yhteiskuntaa siitä, ettei valtio maksa hänelle riittävästi erilaisia tukia!
Lapsen elämä on vaakalaudalla ja äiti syyttää muita tapahtuneesta.
Miksi ihminen ei voi myöntää, että hän teki väärin ja kantaa vastuuden teoistaan, eikä aina vain syyttää muita miten hänelle on tapahtunut? Voiko joku kertoa miksi?
Sisareni alkoholin käyttö
19
1574
Vastaukset
- Annika-88
Eräs tuttava myöskin käytti runsaasti alkoholia raskaus aikana, joka viikonloppu hyvät humalat. Väitti ettei tiennyt olevansa raskaana vaikka maha pullotti niin ettei ollut epäilystäkään. Hän sai heinäkuussa terveen pojan, mutta eihän sitä tiedä ilmeneekö vaikutuksia vielä myöhemmässä vaiheessa. Toivottavasti ei, ettei lapsen tarvitse kärsiä äitinsä tyhmyydestä ja välinpitämättömyydestä.
Jos lapsi sairastuu ja syynä on äidin päihteiden käyttö raskaus aikana, niin luulen että se on äidille niin raskasta että sen haluaa työntää pois ajatuksistaan ja yrittää selittää sitä itselle ettei se ole oma vika. - muori vm. 58
juoppo minikko (pillerit menee myös) sai pojan, joka meinasi kuolla synnyttyä - harmaa, mikään eväs ei mennyt alas, oksensi ja oksensi (muka allergiaa!) ja poika joutui keskussairaalan osastolle (olimme varmat, jotta kuolee), mutta sitten alkoi toimpuminen, eräänlainen maitojauhe alkoi mennä alas. Pahanhajuinen ja sitä piti valmistaa aina joka kerta uusi satsi, kun syötti, ei ollut valmmiina pulloon kaatoa vaille. MInä anoppi maksoi monet monet kerrat, 380 Fmk7vko !!! Kun poikani perheellä ei ollut RAHAA lapseensa, vaan miniän raha meni esim. itsensä hienostelemisiin. Akka juoksi viikonloput ja joi (miehensä, poikani, työssä toisessa kaupungissa) ja MINÄ JA UKKI vahdittiin poikaa ja miniän toista poikaa x-liitosta. No, dysfasia diagnoosi pojanpojalla ja vanhemmalla PAHAT käytöshäiriöt, agressiivisuus, adhd ja todettu lukihäiriö, luin paperitkin. VOI HELVETTI ! Miniä sairas NARKUS ja mielipuoli, on hakannut minuakin !!! Olen kirjoitellut anoppi palstalle nim. Nimetön ja muori vm. 58. En saa nähäd poikaa, koska poikani kysyessä akastaan (en jaksanu enää maksaa, auttaa ja PALVOA akka esim. ostaa tupakka ja bensaa KAIKEN MUUN AVUN LISÄKSI ja akka aina kännissä lirkutti tuntikaupalla!), vastasin pojalleni suoraan, etten jaksa enää kuunnella paskapuheita känniläiselta ja lisäksi akka on haukkunut meidät pataluhaksi, KOSKA HÄNEN MIELESTÄÄN tyttäreni tytär EI SAANUT OLLA MINUN MÖKILLÄ !!! Sosiaalisuhteiden RAJOITUSYRITYS !! Epäonnistui ! Olen nyt hullu ja psyko ja vaikka mikä !!
- poltti
ja varmaan joikin kun hän odotti minua... vaikka hän sen kieltääkin mutta olen kuullut varmalta taholta. minua 10-vuotta vanhemmilta sisarilta ja äitini siskolta. minulla on astma ja krooninen ihottuma= atopia. näistä olen kärsinyt jo 25-vuotta. ei sille mitään voi mutta harmittaa todella paljon koska tiedän että voisin olla tervekkin.
- Minä vaan....
imetti lastaan ja toisessa kädessä hänellä oli olut pullo. Tyttäreni olivat heillä leikkimässä, ja otin tavakseni mennä katsomaan tilanetta ja se oli useinmiten sama. Nainen oli tavannut uuden miehen ja heillä oli pieni vauva yhteisenä lapsena. Mies mennä liihotteli omia teitään viikonloppuisin, ei kai ollut vielä kerinnyt kasvamaaan aikuiseksi, sillä hän oli naista huomattavasti nuorempi.
Otin tavakseni kun kävin heillä, vaihtaa vauvan vaipat, tiskasin ja siivosin asuntoa, nainen oli humlassa, eikä itse välittänyt näitä asioita tehdä. Näky oli surkea, ja molempia lapsia kävi kovasti sääliksi, sillä vanhempi tytär joka oli lasteni kavereita, sai tulla toimeen omin avuin. Äiti vain surkutteli omaa kohtaloaan oluen avuin. Joskus ajattelin ilmoittaa asiasta eteenpäin, mutta se aina jäi.
Meidän ystävyys loppui juuri tämän juomisen takia, en jaksannut katsella tilannetta joka toistui joka viikonloppu. Muutimme pois paikkakunnalta. En tiedä miten heillä nykyään menee. Toivon vain, että lapset eivät joutuisi kärsimään kovasti, sillä he ovat viattomia ja eivät voi kohtalolleen yhtään mitään. - Sisko taas mietiskelee
Minä vaan.... kirjoitti:
imetti lastaan ja toisessa kädessä hänellä oli olut pullo. Tyttäreni olivat heillä leikkimässä, ja otin tavakseni mennä katsomaan tilanetta ja se oli useinmiten sama. Nainen oli tavannut uuden miehen ja heillä oli pieni vauva yhteisenä lapsena. Mies mennä liihotteli omia teitään viikonloppuisin, ei kai ollut vielä kerinnyt kasvamaaan aikuiseksi, sillä hän oli naista huomattavasti nuorempi.
Otin tavakseni kun kävin heillä, vaihtaa vauvan vaipat, tiskasin ja siivosin asuntoa, nainen oli humlassa, eikä itse välittänyt näitä asioita tehdä. Näky oli surkea, ja molempia lapsia kävi kovasti sääliksi, sillä vanhempi tytär joka oli lasteni kavereita, sai tulla toimeen omin avuin. Äiti vain surkutteli omaa kohtaloaan oluen avuin. Joskus ajattelin ilmoittaa asiasta eteenpäin, mutta se aina jäi.
Meidän ystävyys loppui juuri tämän juomisen takia, en jaksannut katsella tilannetta joka toistui joka viikonloppu. Muutimme pois paikkakunnalta. En tiedä miten heillä nykyään menee. Toivon vain, että lapset eivät joutuisi kärsimään kovasti, sillä he ovat viattomia ja eivät voi kohtalolleen yhtään mitään.Mietityttää kuinkahan monta siideriä sisko on tänäkin jouluna siepanut kitaansa? Lapsi paroilla on varmasti jälleen kerran ollut surkeat oltavat kun ovat saannet katsella äidin loputonta janoa. Koirakin on varmasti saanut osuutensa, ja lenkit jäänyt tekemättä, ellei ole käynnyt niin hyvin, että isäntä on ottanut ohjat käsiinsä ja iskenyt nyrkin pöytään, ja joulusta on tullut ihan kiva.
- Voi kun olisi
Sisko taas mietiskelee kirjoitti:
Mietityttää kuinkahan monta siideriä sisko on tänäkin jouluna siepanut kitaansa? Lapsi paroilla on varmasti jälleen kerran ollut surkeat oltavat kun ovat saannet katsella äidin loputonta janoa. Koirakin on varmasti saanut osuutensa, ja lenkit jäänyt tekemättä, ellei ole käynnyt niin hyvin, että isäntä on ottanut ohjat käsiinsä ja iskenyt nyrkin pöytään, ja joulusta on tullut ihan kiva.
sulla jonkun lainen "kauko-putki" tai "selvännäkijän lahjat" niin ei tarvitsisi MIETISKELLÄ!
Tallaisia Narsisteja kuin sinä, on aika monessa suvussa.
Huono itse tunto ja elämä ei yhtä mukavasti kuin sisarellasi ja peli on valmis.
Harmillista.
Nyt sinulla meni Joulukin piloille kun mietiskele, ja harmittelet, siskosi Joulun viettoa.
Mutta, et ole ainut maailmassa.
Teitä on monta....
Koita jaksaa. - astma ja atopia
Mulla myös astma ja atopia. Ja vanhemmat EIvät tosiaankaan ole kumpikaan polttaneet tupakkaa eikä juoneet viinaa. Eli ketä mä nyt syyllistän?
- kattos
astma ja atopia kirjoitti:
Mulla myös astma ja atopia. Ja vanhemmat EIvät tosiaankaan ole kumpikaan polttaneet tupakkaa eikä juoneet viinaa. Eli ketä mä nyt syyllistän?
niin yksilöllistä!!!!! vaihtoehtoja on moniakin. minulla toden näkösin on äitini teot raskaus ja imetysaikana.
- Tuli vain mieleeni
Voi kun olisi kirjoitti:
sulla jonkun lainen "kauko-putki" tai "selvännäkijän lahjat" niin ei tarvitsisi MIETISKELLÄ!
Harmillista.
Nyt sinulla meni Joulukin piloille kun mietiskele, ja harmittelet, siskosi Joulun viettoa.
Teitä on monta....
Koita jaksaa.Sisartani en kerinyt sen koomin suremaan, kävi vain mielessä lapsi parat, joulusin kun herkistyy.
Joulu meni tosi mukavasti, vaikka lunta ei juuri ollutkaan. Söimme , emme nautiineet alkonjuomia, vaan vietimme ihanan ja raittiin joulun .Näihin tilaisuuksiin emme voi millään kutsua sisarta mukaan, kun se kalja kassi kulkee hänen mukanaan... toivomme vain että jonakin jouluna hän voisi osallistua yhtiseen jouluviettoon...
Saimme toki tiedoksi että joulu oli mennyt aika hyvin sisarellakin, aina on ihmisä jotka tietävät ja näkevät, ei siihen mitää kaukokatseita tarvita!
Sinun joulusi taisi mennä kireissä tunelmissa, kun heti olet noin huono tuulinen, eikä joulu ole edes kunolla ohi, tuliko otettua liikaa? - Olet todellakin
Minä vaan.... kirjoitti:
Meidän ystävyys loppui juuri tämän juomisen takia, en jaksannut katsella tilannetta joka toistui joka viikonloppu. Muutimme pois paikkakunnalta. En tiedä miten heillä nykyään menee. Toivon vain, että lapset eivät joutuisi kärsimään kovasti, sillä he ovat viattomia ja eivät voi kohtalolleen yhtään mitään.ollut auttavainen ja hyväsydämminen ihminen, kun olet huolehtinut naapuristasi ja autoit häntä näina vaikeina hetkinä. On ihmisiä jotka eivät vain välitä, vaan ajattelevat vain omaa hyvin vointiaan, eivätkä pittaa muista ollenkaan.
Nykyaikani elämä on niin kovaa ja kylmää. Toivottavasti sait kiitoksia naapuriltasi kun hän oli selvinpäin. Saat olla ylpeä itsestäsi, kun välitit! - Mutta silti ihmettelen
Tuli vain mieleeni kirjoitti:
Sisartani en kerinyt sen koomin suremaan, kävi vain mielessä lapsi parat, joulusin kun herkistyy.
Joulu meni tosi mukavasti, vaikka lunta ei juuri ollutkaan. Söimme , emme nautiineet alkonjuomia, vaan vietimme ihanan ja raittiin joulun .Näihin tilaisuuksiin emme voi millään kutsua sisarta mukaan, kun se kalja kassi kulkee hänen mukanaan... toivomme vain että jonakin jouluna hän voisi osallistua yhtiseen jouluviettoon...
Saimme toki tiedoksi että joulu oli mennyt aika hyvin sisarellakin, aina on ihmisä jotka tietävät ja näkevät, ei siihen mitää kaukokatseita tarvita!
Sinun joulusi taisi mennä kireissä tunelmissa, kun heti olet noin huono tuulinen, eikä joulu ole edes kunolla ohi, tuliko otettua liikaa?Miksi et jättäisi jo sisartasi rauhaan?
Hän ei varmaankaan ajattele sinua ja miten elät ja olet.
Niinkuin jo kirjoitin, et suinkaan ole ainoa Narsisti, teitä on todella monta....
Mutta koita jaksaa, tiedän että se on vaikeaa, koska apua et osaa itse hakea, mutta silti.
En voi muuta kuin toivottaa:Hyvää Uutta Vuotta 2008! - Kuten sinäkin
Mutta silti ihmettelen kirjoitti:
Miksi et jättäisi jo sisartasi rauhaan?
Hän ei varmaankaan ajattele sinua ja miten elät ja olet.
Niinkuin jo kirjoitin, et suinkaan ole ainoa Narsisti, teitä on todella monta....
Mutta koita jaksaa, tiedän että se on vaikeaa, koska apua et osaa itse hakea, mutta silti.
En voi muuta kuin toivottaa:Hyvää Uutta Vuotta 2008!tunnut olevan. Mikä on sinun sisaresi ongelma, sama kuin näiden muiden?
Alkoholi, se on julmetun paha kun saa vallaan, eikä ihminen itse ymärrä, milloin olisi aika hakea apua, johtunee juuri siitä että narsismaisuus iskee pintaan juuri niinä hetkinä. Narsisti kirjoitetaan pienellä kirjaimella, on käsittäkseni adjektiivi, jos en ihan väärin muista, mutta toki jokainen kirjoittaa ihan omalla tavllaan.
Oi, poikkesin asiasta, nämä sisarukset, jotka pohdeskelevat toistensa elämää,ja näköjään jopa naapureidensakin. Älä anna sen vaikuttaa elämääsi! Jos siitä on tullut ongelmia sinulle, miltä vaikuttaa, niin mene vain sinne hoitoon, tekee varmasi sinulaisellesi tutkailijalle. Kannattaa hoitaa omat asiat ensin kuntoon ja sen jälkeen ruveta neuvomaan muita!
Hyvää vuotta 2008 sinulle, ja pärjäile. Olet ajatuksissani ja rukoilen puolestasi, että elämäsi helpottuisi ja löydät sen oikean tien ja saat rauhan sydämmeesi. - äidin kanssa terasilla
astma ja atopia kirjoitti:
muutama vuosi sitten istuin kauniina kesäpäivänä terasilla ystävätterini kanssa. Katselimme siinä erästä äitiä jolla oli alle vuoden ikäinen lapsi vaunuissa mukanaan, äiti joi olutta epämääräisessä kaljaremissä.
Paikkakunta oli pieni ja kaikki tuntevat toisensa. Siinä äiti sitten humaltui ja joku oli soittanut näköjään sukulaisille, eräs mies tuli hakemaan naista pois. Tämä oli jo kerinnyt ottamaaan niin monta olutta, että vauhti oli sen verran päällä, ettei hän suostunut lähtemään pois. Kova sanaharkka käytiin siinä ja lopuksi mies otti onneksi pienen lapsen ja kärräsi hänet pois paikalta. Äiti jatkoi juhlintaansa suuren vatsansa kanssa.
Näky oli todella sydäntäsärkevää katseltavaa. Keskellä kaunista kesäpäivää istuu noin 40 vuotias äiti pienen lapsensa kanssa kaljoittelemassa terassilla ja hänelle vielä tarjoillaan. Myöhemmin sain kuulla että lapsi jota hän odotti oli saanut kaikenlaista allergiaa ja muuutakin sairasteli paljon.
Olemme aivan varmoja, että ne johtui juuri tästä kaljan juomisesta. Kun sitä tehtiin reippaasti yleisellä paikalla, niin mikä oli sitten meininki kotona. Sen saa jokainen arvata.
Tällä tavoin meni yhden lapsen terveys pilalle, ja lapsi on se joka joutuu kärsimään äitinsä alkoholin himosta,raskauden aikana. Saimme myös kuulla, että muutkin naisen lapset ovat saaneet kokea ihan samaa, kun äiti on ollut raskaana.
Miksi niitä lapsia on maailmaan synnytettävä jos alkoholi on niin tärkeätä, ettei voi edes raskaana ollessa voi olla juomatta. Eikä mielestämme pienen vaunuissa istuvan lapsen paikka ole minkään ravintola terassi.
Jälkeen päin sitten syytellään kaikkia muita,kun lapset sairastavat, eikä tulisi koskaan mielenenkään kurkistaa peiliin ja miettiä, olisikohan se kaikki ollut omaa vikaa? Miettikää te sitä, jotka näin olette tehneet? Ymmärämme toki, ettei tälläinen käytös, luojan kiitos ole yleistä, eikä normallia! En tule koskaan ystävättäreni kanssa unohtamaan näkyä, taikka tälläistä hyväksymään, eikä varmasti kukaan muukaan.
Kuulimme myös kuinka tälle äidille on asiasta yritetty puhua, niin hänen vakio lauseensa muille on, että heidän pitää mennä hakemaan hoitoa, koska heillä on vikaa aivoissa?! Käyn niin säälikis näitä lapsiparkoja! - Äiti myös.
äidin kanssa terasilla kirjoitti:
muutama vuosi sitten istuin kauniina kesäpäivänä terasilla ystävätterini kanssa. Katselimme siinä erästä äitiä jolla oli alle vuoden ikäinen lapsi vaunuissa mukanaan, äiti joi olutta epämääräisessä kaljaremissä.
Paikkakunta oli pieni ja kaikki tuntevat toisensa. Siinä äiti sitten humaltui ja joku oli soittanut näköjään sukulaisille, eräs mies tuli hakemaan naista pois. Tämä oli jo kerinnyt ottamaaan niin monta olutta, että vauhti oli sen verran päällä, ettei hän suostunut lähtemään pois. Kova sanaharkka käytiin siinä ja lopuksi mies otti onneksi pienen lapsen ja kärräsi hänet pois paikalta. Äiti jatkoi juhlintaansa suuren vatsansa kanssa.
Näky oli todella sydäntäsärkevää katseltavaa. Keskellä kaunista kesäpäivää istuu noin 40 vuotias äiti pienen lapsensa kanssa kaljoittelemassa terassilla ja hänelle vielä tarjoillaan. Myöhemmin sain kuulla että lapsi jota hän odotti oli saanut kaikenlaista allergiaa ja muuutakin sairasteli paljon.
Olemme aivan varmoja, että ne johtui juuri tästä kaljan juomisesta. Kun sitä tehtiin reippaasti yleisellä paikalla, niin mikä oli sitten meininki kotona. Sen saa jokainen arvata.
Tällä tavoin meni yhden lapsen terveys pilalle, ja lapsi on se joka joutuu kärsimään äitinsä alkoholin himosta,raskauden aikana. Saimme myös kuulla, että muutkin naisen lapset ovat saaneet kokea ihan samaa, kun äiti on ollut raskaana.
Miksi niitä lapsia on maailmaan synnytettävä jos alkoholi on niin tärkeätä, ettei voi edes raskaana ollessa voi olla juomatta. Eikä mielestämme pienen vaunuissa istuvan lapsen paikka ole minkään ravintola terassi.
Jälkeen päin sitten syytellään kaikkia muita,kun lapset sairastavat, eikä tulisi koskaan mielenenkään kurkistaa peiliin ja miettiä, olisikohan se kaikki ollut omaa vikaa? Miettikää te sitä, jotka näin olette tehneet? Ymmärämme toki, ettei tälläinen käytös, luojan kiitos ole yleistä, eikä normallia! En tule koskaan ystävättäreni kanssa unohtamaan näkyä, taikka tälläistä hyväksymään, eikä varmasti kukaan muukaan.
Kuulimme myös kuinka tälle äidille on asiasta yritetty puhua, niin hänen vakio lauseensa muille on, että heidän pitää mennä hakemaan hoitoa, koska heillä on vikaa aivoissa?! Käyn niin säälikis näitä lapsiparkoja!En ymmärrä?
Kai olet ottanut yhteyttä Sosiaaliin ja kertonut tämän Äidin touhuista.
Täällä Netissä et pysty muuta kuin kirjoittelemaan.
JOS OLISIN SINÄ, soittaisin ja kiireesti vai oletko jo soittanut?
Toivottavasti? - Lastensuojelu
Äiti myös. kirjoitti:
En ymmärrä?
Kai olet ottanut yhteyttä Sosiaaliin ja kertonut tämän Äidin touhuista.
Täällä Netissä et pysty muuta kuin kirjoittelemaan.
JOS OLISIN SINÄ, soittaisin ja kiireesti vai oletko jo soittanut?
Toivottavasti?viranomaiset tulevat yleensä paikalle, kun joku naapuri useimmiten ilmoittaa, että jotain on "vinossa" perheessä jossa on pieniä lapsia. He tekevät käsittäkseni pistokokeita ja näin pitävät silmällä perhettä, ettei esim. keskellä päivää ei nautita alkoholia, kun pienet lapset ovat sellaista katselemassa. Heillä on myös vaitiolovelvollisuus, eivätkä koskaan paljasta soittajaa, eli sitä ihmistä joka on tehnyt ilmoituksen.Siitä olen varma.
Enpä juuri usko että ketään tullaan terrasilta suoraan hakemaan, vaan aikaa on kulunut pidemmän aikaa kun perhettä on tarkkailtu. Eiköhän poliisit korjaa taltee tälläisen naisihmisen joka on raskaana terasilla ja juopottelee, en osaa sanoa mitään täysin tarkaan.
Olisi muuten hyvä tietää, jos tälläistä joutuisi näkemään, niin mihin silloin pitää ottaa yhteyttä? - Äiti itsekkin
Voi kun olisi kirjoitti:
Harmillista.
Teitä on monta....
Koita jaksaa.Kuinka sinä voit kirjoittaa näin ääliömäisesti kun on kyse omista lapsistasi ja ihmisistä joka välittää näistä pienistä , ja ei tiedä kuinka kahden pienen tytön joulu meni tänä vuonna? Oliko äiti edes yhden kerran suonnut lapsilleen raittiin joulun, sehän on lasten juhla suurimaksi osaksi. Lapset odottelavat joulupukkia ja ovat kirjoittaneet toivomus listan tälle, mitä haluisivat pukin kontista löytyvän.
Mutta ei tämä alkoholisoitunut äiti vain toitottaa omaa itseään muille lukijoille, lapsista ei sanaakaan, mitäs nuo pennut, kunhan tuossa vaan ovat tyyliin.Mihin ne 2 vanhimpaa jotka ovat jo maailmalla, heidän olonsa tämä äiti kielsi jo aikaisemmin, he ovat unohtuneita lapsia. Aikusia ja tekevät mitä lystäävät, mitäs se äidille kuluu!Oikein sydäntä särkee.
Häpeä ihminen. Sinua ei toden totta kukaan kadehdi, ei enään edes säälittele, olet niin itserakas ja ajattelet vain omia tarpeitasi ja muista,et edes omista lapsistasi välitä millään lailla, kunhan vai kirjoitat itsestäsi, sinä niin täydellien ihminen omasta mielestäsi! Hyi häpeä ja herää, taitaa olla liian myöhäistä enään. Kenellähän itstunto mättää? Sinulla ei missään tapuksessa, olet synyttänyt maailmaan 4 lasta, kaikkien näiden elämässä on viranomaiset ovat olleet mukana heidän kasvaessaan. Mutta sinä vain syyttelet asiasta muita ja haukut kuinka hulluja muut ihmiset ovat. Emme tunne ketään muita äitejä joiden lapsia ovat lastensuojelu viranomaiset tarkkaileet sillä tavalla kuin sinun. Emme hakeudu hoitoon, sillä se ei voi mitenkään olla meidän syytä, sukulaisten,että sinun elämäsi on tällä tasolla. Kyllä 50 vuodessa ihmisen olisi luullut jotain oppivan, muuta kuin syytellä muita elämästään! Olenko ihan väärässä?
Nykyajan tietokeskus on tietsikka, ei mikään sinun kauko-putkesi, mieti asiaa vähän, vaikka oletkin maailaman paras ihminen. Ja vain omasta mielestäsi. Olemme antaneet periksi! - Oletteko?
Äiti itsekkin kirjoitti:
Kuinka sinä voit kirjoittaa näin ääliömäisesti kun on kyse omista lapsistasi ja ihmisistä joka välittää näistä pienistä , ja ei tiedä kuinka kahden pienen tytön joulu meni tänä vuonna? Oliko äiti edes yhden kerran suonnut lapsilleen raittiin joulun, sehän on lasten juhla suurimaksi osaksi. Lapset odottelavat joulupukkia ja ovat kirjoittaneet toivomus listan tälle, mitä haluisivat pukin kontista löytyvän.
Mutta ei tämä alkoholisoitunut äiti vain toitottaa omaa itseään muille lukijoille, lapsista ei sanaakaan, mitäs nuo pennut, kunhan tuossa vaan ovat tyyliin.Mihin ne 2 vanhimpaa jotka ovat jo maailmalla, heidän olonsa tämä äiti kielsi jo aikaisemmin, he ovat unohtuneita lapsia. Aikusia ja tekevät mitä lystäävät, mitäs se äidille kuluu!Oikein sydäntä särkee.
Häpeä ihminen. Sinua ei toden totta kukaan kadehdi, ei enään edes säälittele, olet niin itserakas ja ajattelet vain omia tarpeitasi ja muista,et edes omista lapsistasi välitä millään lailla, kunhan vai kirjoitat itsestäsi, sinä niin täydellien ihminen omasta mielestäsi! Hyi häpeä ja herää, taitaa olla liian myöhäistä enään. Kenellähän itstunto mättää? Sinulla ei missään tapuksessa, olet synyttänyt maailmaan 4 lasta, kaikkien näiden elämässä on viranomaiset ovat olleet mukana heidän kasvaessaan. Mutta sinä vain syyttelet asiasta muita ja haukut kuinka hulluja muut ihmiset ovat. Emme tunne ketään muita äitejä joiden lapsia ovat lastensuojelu viranomaiset tarkkaileet sillä tavalla kuin sinun. Emme hakeudu hoitoon, sillä se ei voi mitenkään olla meidän syytä, sukulaisten,että sinun elämäsi on tällä tasolla. Kyllä 50 vuodessa ihmisen olisi luullut jotain oppivan, muuta kuin syytellä muita elämästään! Olenko ihan väärässä?
Nykyajan tietokeskus on tietsikka, ei mikään sinun kauko-putkesi, mieti asiaa vähän, vaikka oletkin maailaman paras ihminen. Ja vain omasta mielestäsi. Olemme antaneet periksi!Ei siltä vaikuta:)
Ehkä tämä kyseinen äiti ei halua teidän kanssa missään tekemisissä olla, niin monet vuodet on saanut taistella saadakseen jonkinlaisen ELÄMÄN!
Vanhin lapsista myy Eläkekkeitä, ja tytär 23v. valmistautuu Hitsaajaksi.
Näistä nuorimmista en puhu mitään koska ovat ala-ikäisiä eikä mielestäni ole oikeutta siihen.
se on tämän äidin asia.
Miksi kirjoitat että olette antaneet periksi?
En nyt ymmärrä!
Oletteko antaneet periksi päättömät puheet ja tämän perheen kiusaamisen vai missä olette antaneet periksi?
Antakaa jo nyt periksi, oman mielenrauhanne vuoksi vakuutan että tämän äidin lapset, mies ja äiti itse voivat vallan maiiniosti, ilman teitä.
Eihän hän ole ainut Suvussanne joka on joutunut välit katkaisemaan.
Hänellä on aivan ihana Anoppi, Anopin veli, miehen veli perheineen ynnä kummit ja muut ystävät.
Joten missä nyt oikeastaan mättää?
Jos nyt lopulta voisitte mennä elämässänne eteenpäin, älkää vain hommatko uutta jota kiusata,se kun on Narsisteilla tapana, tähän äitiin ette millään koneilla yhteyttä saa.
Aloittakaapa vaikka Uusi Vuosi ja jokin harrastu!
Siis normaali Harrastus! Tuli vain mieleeni kirjoitti:
Sisartani en kerinyt sen koomin suremaan, kävi vain mielessä lapsi parat, joulusin kun herkistyy.
Sinun joulusi taisi mennä kireissä tunelmissa, kun heti olet noin huono tuulinen, eikä joulu ole edes kunolla ohi, tuliko otettua liikaa?En nyt halua kuulostaa ilkeältä mutta jos kerran olet hirveän huolissasi sisaresi lapsista niin miksi et tee lastensuojeluun ilmoitusta?
- Sosoiaali on kytketty
Leena kirjoitti:
En nyt halua kuulostaa ilkeältä mutta jos kerran olet hirveän huolissasi sisaresi lapsista niin miksi et tee lastensuojeluun ilmoitusta?
tilanteeseen. He tekevät käyntejä kodissa. Eräs sukulainen oli sielä kylässä keskellä päivää, ovikello soi ja sosiaaliviranomaiset tulivat tarkastuskäynille.
Nyt äiti kirjoittaa ja kertoo, että on soittanut poliiseille, kun vanhin tytär 24v. on ruvennut käyttämään huumeita. Ja kyselee, kenen vika, kun tyttö sellaista tekee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836329
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj534522- 764277
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563327Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263068Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72737- 352376
- 2042181
- 462026