Putin Euroopan rikkain mies!

no johan on

145

39271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahne sellainen

Lastensairaaloissa kuollaan kun ei ole varaa elinsiirtoihin, ambulansseihin, kansa palelee kaduilla ja taloissa ja pressan joka on mainostettu kansaa rakastavaksi presidentiksi piilottaa miljardien omaisuuden johonkin Eurooppalaisiin pikkuvaltioihin. Voiko neuvostoliittolaisempaa meininkiä olla?

En osaa enää edes nauraa..säälin sitä maata

• yksimielisesti

hänen politiikkansa takana

• .....
        yksimielisesti kirjoitti:

kansan ÄÖ:stä? No ei se mitään uutta, saihan Hitlerkin saksalaiset pois tolaltaan.

Yksimielisesti miten sen ottaa, minä olen ainakin huomioinut kaikki oppositioiden tukahdetut mielenosoitukset.

• Nimetön

Venäläiset ovat toivottomia masokisteja. Jos niille luotaisiin suotuisimmat elinolot ja laittaisiin ne vaikka paratiisiin, ne tekisivät siitä helvetin aika nopeasti. Ne eivät pysty elämään normaalisti eivätkä anna naapuriensa olla. Prozacia koko tuolle kansalle ja sassiin!

• esimerkkejä
        Nimetön kirjoitti:

Venäläiset ovat toivottomia masokisteja. Jos niille luotaisiin suotuisimmat elinolot ja laittaisiin ne vaikka paratiisiin, ne tekisivät siitä helvetin aika nopeasti. Ne eivät pysty elämään normaalisti eivätkä anna naapuriensa olla. Prozacia koko tuolle kansalle ja sassiin!

Meillä on siitä hyviä todisteitakin.

Esimerkiksi Viipuri, oli ennen puhdas suomalainen hieno kaupunki, se mitä se on tänään varmasti tiedätte.

Petsamo, ennen oli suomalaistan puhdasta arktista luontoa, nykyään sinne on viety (varmasti tarkoituksellisesti) juuri Norjan vastaiselle rajalle ydinjätettä.
        Esimerkkejä on monta, todella monta.
        Onneksi eivät pystyneet raiskaamaan tätä maata.

• Nimetön

Neuvostoliittolainen meininki oli paljon rehellisempää sorttia ja nuo neukkupomot nykyisiin verrattuna todella ajatteli kansan etuja. Oli ainakin ilmainen koulutus (mm. akateeminen), ilmainen terveydenhuolto, lähes ilmaisia asuntoja (vaikka rumissa betonilähiöissä) jne. Nykyään siellä on pikemmin zairelainen (kongolainen) meininki.

• YMMÄRRÄ!!

NEUVOSTOAIKANA KANSAN ASIA OLIVAT PAREMMIN. PUTIN TOIMII VAPAASSA KAPITALISMISSA, KAPITALISMIN LAKIEN MUKAAN. HYVISTÄ TULOISTAAN ON OSANNUT TEHDÄ HYVIÄ SIJOITUKSIA. PUTIN ON TAVALLINEN PORVARI, EI MINUN MAKUUNI. OLET TYPERÄ USANISTI, VAIKENE!

• ilmari yhätyöntävä
        esimerkkejä kirjoitti:

Meillä on siitä hyviä todisteitakin.

Esimerkiksi Viipuri, oli ennen puhdas suomalainen hieno kaupunki, se mitä se on tänään varmasti tiedätte.

Petsamo, ennen oli suomalaistan puhdasta arktista luontoa, nykyään sinne on viety (varmasti tarkoituksellisesti) juuri Norjan vastaiselle rajalle ydinjätettä.
        Esimerkkejä on monta, todella monta.
        Onneksi eivät pystyneet raiskaamaan tätä maata.

lapissa sanotaan että jos poromiehet pannaan myllyyn niin sutki[kiero) on aina päällimäisenä???

• eivät tiedä
        Nimetön kirjoitti:

Neuvostoliittolainen meininki oli paljon rehellisempää sorttia ja nuo neukkupomot nykyisiin verrattuna todella ajatteli kansan etuja. Oli ainakin ilmainen koulutus (mm. akateeminen), ilmainen terveydenhuolto, lähes ilmaisia asuntoja (vaikka rumissa betonilähiöissä) jne. Nykyään siellä on pikemmin zairelainen (kongolainen) meininki.

neuvostoajasta mitään. Jäi vain länsipropakandan sontaläjä. Neuvostoliitossa oli lääkäreitä asukaslukuun suhteutettuna kaikkein eniten. Ruokaa kaikille, asunnot, turvallisuus.

• ei mulla
        ..... kirjoitti:

kansan ÄÖ:stä? No ei se mitään uutta, saihan Hitlerkin saksalaiset pois tolaltaan.

Yksimielisesti miten sen ottaa, minä olen ainakin huomioinut kaikki oppositioiden tukahdetut mielenosoitukset.

muuta :p

• Nimetön
        eivät tiedä kirjoitti:

neuvostoajasta mitään. Jäi vain länsipropakandan sontaläjä. Neuvostoliitossa oli lääkäreitä asukaslukuun suhteutettuna kaikkein eniten. Ruokaa kaikille, asunnot, turvallisuus.

Neuvostoliitossa melkein ei ollut katurikollisuutta, mutta katuväkivalta oli vielä pahempaa kuin nyky-Venäjällä. Nyky-Venäjällä kukaan ei tiedä mitä taustaa olet, kuka on takanasi ja mitä (asetta) on taskussasi. Siten katuväkivalta on vähentynyt huomattavasti. Eli nykyään esim. Suomessa on pahempi katuväkivalta kuin nyky-Venäjällä. Rikollisuuskin on siellä useimitten suunatu ihan konkreettiseen objektiin/kohteeseen eikä tavalliseen katumieheen. Siellä pitää vain vältää tiettyjä aikoja, tiettyjä paikkoja ja tiettyjä tyyppejä. Suomessa ei ikinä tiedä, hyökkääkö se vastaantulija vai ei, onko se normaali vai joku vainoharhainen ja väkivaltainen asemies. Niin kuin oli Neuvostoliitossakin. Katuväkivalta oli hirveää, mutta muuten olet ihan oikeassa.

• paljonkohan
        eivät tiedä kirjoitti:

Stalin mm tapatti maansa kansalaisia,miljoonia jokatapauksessa.Siinä saivat venäjällä asuvat suomalaiset kommunistitkin kunnolla kurinpalautusta.Että semmoista turvallisuuttako haluaisit?

• Neuvostoliitossa,
        Nimetön kirjoitti:

Neuvostoliitossa melkein ei ollut katurikollisuutta, mutta katuväkivalta oli vielä pahempaa kuin nyky-Venäjällä. Nyky-Venäjällä kukaan ei tiedä mitä taustaa olet, kuka on takanasi ja mitä (asetta) on taskussasi. Siten katuväkivalta on vähentynyt huomattavasti. Eli nykyään esim. Suomessa on pahempi katuväkivalta kuin nyky-Venäjällä. Rikollisuuskin on siellä useimitten suunatu ihan konkreettiseen objektiin/kohteeseen eikä tavalliseen katumieheen. Siellä pitää vain vältää tiettyjä aikoja, tiettyjä paikkoja ja tiettyjä tyyppejä. Suomessa ei ikinä tiedä, hyökkääkö se vastaantulija vai ei, onko se normaali vai joku vainoharhainen ja väkivaltainen asemies. Niin kuin oli Neuvostoliitossakin. Katuväkivalta oli hirveää, mutta muuten olet ihan oikeassa.

työni vuoksi. En nähnyt väkivaltaa juuri koskaan, vaikka kävelin Nevski-prospektilla jopa yöllä. No näin kerran. Olin virolaisten kanssa hot. Moskvan läheisyydessä, kun pojat sanoivat, yht äkkiä, hyppää autoon. Heillä oli Lada siinä parkissa. Nousin nopeasti autoon, koska kolme kovan-näköistä tyyppiä lähestyi uhkaavasti. Kenkää tuli oveen heti. Virolaiset ajoivat vähän matkaa ja minä pääsin kyydistä. Tuo sattui 80-luvulla. Olisin ehkä saanut kenkää minäkin virolaisena(olen suomalainen) Heillä oli jo silloin jotakin vihaa keskenään. Nuo virolaiset kaverit olivat sotilaita ja tulossa lomalle. Siis oikeasta sodasta lomalle.

• juutalaisia,
        paljonkohan kirjoitti:

Stalin mm tapatti maansa kansalaisia,miljoonia jokatapauksessa.Siinä saivat venäjällä asuvat suomalaiset kommunistitkin kunnolla kurinpalautusta.Että semmoista turvallisuuttako haluaisit?

HIRVIÖ!!!http://www.youtube.com/watch?v=nAh5mfkuAXk

• paskaa!!!
        paljonkohan kirjoitti:

Miksi minun pitäisi valehdella, sinun mieliksesikö? Kerron asiat kuten olen kokenut. Olin siellä työtehtävissä ja tiedän mistä puhun. En ole kommari, mutta en myöskään sitotunut rahanvaltaan. Pohjoismainen hyvinvointivaltio oli parasta, mutta se tuhottiin 90-luvulla. Nyt vallitsee "täydellinen" rahan valta. Miksi jauhat paskaa, jostakin juutalaisesta Stalinista, jonka vaikutus päättyi 50-luvulla.

• streitti
        Nimetön kirjoitti:

ihme et joku punaniska suositteli omia mömmöjään,
        votkaa vaa silläkin saa syövän,eikä tarvii mennä lekurii hakee laillisii douppei.

• Nimetön
        Neuvostoliitossa, kirjoitti:

työni vuoksi. En nähnyt väkivaltaa juuri koskaan, vaikka kävelin Nevski-prospektilla jopa yöllä. No näin kerran. Olin virolaisten kanssa hot. Moskvan läheisyydessä, kun pojat sanoivat, yht äkkiä, hyppää autoon. Heillä oli Lada siinä parkissa. Nousin nopeasti autoon, koska kolme kovan-näköistä tyyppiä lähestyi uhkaavasti. Kenkää tuli oveen heti. Virolaiset ajoivat vähän matkaa ja minä pääsin kyydistä. Tuo sattui 80-luvulla. Olisin ehkä saanut kenkää minäkin virolaisena(olen suomalainen) Heillä oli jo silloin jotakin vihaa keskenään. Nuo virolaiset kaverit olivat sotilaita ja tulossa lomalle. Siis oikeasta sodasta lomalle.

Mites sie horiset? Elä esittelö noit salonkikelpoisii Moska-avaa tai mejje lähintä Petteriä. Ootkos käynny Siperiäs tai aenaki Kamtshatkal? Vot siel ono aetoo vennäläisväkkee!

• Nimetön
        juutalaisia, kirjoitti:

Toi oli periaatteessa koko kansamme häpeää... Ryösti pankkeja bolshevikkipuolueen hyväksi, oli "abrek" eli suvustaan karkoitettu rosvo. Ja sen äiskä oli osseetti (eli paskageenit sanoo osansa). ... Mutta nussihan se koko Venäjää vittuunn, perseeseen ja suihin! Meidän mies! Eläköön Stalin/Dzhugashvili!

• en kirjoittanut
        Nimetön kirjoitti:

Mites sie horiset? Elä esittelö noit salonkikelpoisii Moska-avaa tai mejje lähintä Petteriä. Ootkos käynny Siperiäs tai aenaki Kamtshatkal? Vot siel ono aetoo vennäläisväkkee!

kielistä mitään. Sinun tulisi opetella ymmärtämään suomea, ennen kuin kommentoit. Oletko inkeriläisiä?

• Nimetön
        en kirjoittanut kirjoitti:

kielistä mitään. Sinun tulisi opetella ymmärtämään suomea, ennen kuin kommentoit. Oletko inkeriläisiä?

Ja kuka rupee opettamaan?

Moska - (muin. mord. "moska = karhu")
        Ava - (muin. mord. "ava = äiti, nainen, naaras").

Mord. = Ers./Moksh. (yhteiset sanat)

Venäjäkielinen Moska-jova (Moskva-reka) ("jova" = "joki" (mer., muin. mord.)

Muita esimerkkejä jos haluat.

P.S. "Moskva" - ei ole yhtäkään vastinetta slaavilaiskielistä. Löydä yksi ja saat 1.000.000 USD!

• kerran:
        Nimetön kirjoitti:

Ja kuka rupee opettamaan?

Moska - (muin. mord. "moska = karhu")
        Ava - (muin. mord. "ava = äiti, nainen, naaras").

Mord. = Ers./Moksh. (yhteiset sanat)

Venäjäkielinen Moska-jova (Moskva-reka) ("jova" = "joki" (mer., muin. mord.)

Muita esimerkkejä jos haluat.

P.S. "Moskva" - ei ole yhtäkään vastinetta slaavilaiskielistä. Löydä yksi ja saat 1.000.000 USD!

OPETTELE YMMÄRTÄMÄÄN SUOMEA!!! EN PUHUNUT KIELISTÄ MITÄÄN!!! OLETKO ULKOMAALAINEN, TYHMÄ, VAI LUKUTAIDOTON HÖLMÖ!!! MOSKVA ON HOTELLIN NIMI. AINAKIN OLI.

• Nimetön
        kerran: kirjoitti:

OPETTELE YMMÄRTÄMÄÄN SUOMEA!!! EN PUHUNUT KIELISTÄ MITÄÄN!!! OLETKO ULKOMAALAINEN, TYHMÄ, VAI LUKUTAIDOTON HÖLMÖ!!! MOSKVA ON HOTELLIN NIMI. AINAKIN OLI.

Joo, olen ulkomaalainen. Ja osaan suomea. Millä tasolla on sun venäjän tai kiinan taito? En tarkoita englantia, koska sitä kaikki osaa jonkin verran. Minä, venäläinen, olen vaivautunut oppimaan suomen kielen Suomessa asumatta enkä halua muutta teihin. Mutta miten Sinä suhtaudut venäjän kieleen?

• kovarit i tsitat
        Nimetön kirjoitti:

Joo, olen ulkomaalainen. Ja osaan suomea. Millä tasolla on sun venäjän tai kiinan taito? En tarkoita englantia, koska sitä kaikki osaa jonkin verran. Minä, venäläinen, olen vaivautunut oppimaan suomen kielen Suomessa asumatta enkä halua muutta teihin. Mutta miten Sinä suhtaudut venäjän kieleen?

pusski jyzik nie mnoga.

• lyhyesti, mitä
        Nimetön kirjoitti:

tuossa kerrotaan? Runomuoto on minulle vaikeaa, vaikka pääosin asia onkin selvä. Po zalusta i paciba!http://www.youtube.com/watch?v=LCzBWsApUp0&feature=related

• Pohjan-Akka
        lyhyesti, mitä kirjoitti:

tuossa kerrotaan? Runomuoto on minulle vaikeaa, vaikka pääosin asia onkin selvä. Po zalusta i paciba!http://www.youtube.com/watch?v=LCzBWsApUp0&feature=related

Minäkin olen joskus vähän harrastanut venäjää, ja kuuntelen mielelläni venäjänkielistä musiikkia. Kiitos tuosta. oliko se kansanmusiikkia?

Opiskelin huvikseni joskus 10 vuotta sitten venäjää.

Ymmärsin anastasiaa, sarja tv:ssä, aika ajoin jonkin verran. Sellaiset helpot sarjat ovat hyviä kielen opiskeluun, lastenohjelmat olisivat vielä parempia.

• Nimetön
        Pohjan-Akka kirjoitti:

Minäkin olen joskus vähän harrastanut venäjää, ja kuuntelen mielelläni venäjänkielistä musiikkia. Kiitos tuosta. oliko se kansanmusiikkia?

Ymmärsin anastasiaa, sarja tv:ssä, aika ajoin jonkin verran. Sellaiset helpot sarjat ovat hyviä kielen opiskeluun, lastenohjelmat olisivat vielä parempia.

Sekä venäjä että bulgaria. Molemmat ns. kreoli- eli tekokielet. Bulgaria on kirkoslavin avulla muunneltu turki-tatarilainen kieli, venäjä on kirkoslavilla muunneltuja suomalais-ugrilaisia kieliä (pääosin merjan kieli). Sen takia venäläiset ei ymmärrä bulgarialaisia hyvin, kun ne puhuu, mutta ymmärtää melkein 100%:sti kun ne kirjoittaa ja päinvastoin. Bulgaria on korostetun kirjakielinen (kirkkoslaavi), venäjä on korostetun arkaistinen (eli slaavilainen conquista kirkkoslaavi paikallinen suomenkielinen substraatti).

• vaikeita käännettäviä
        Pohjan-Akka kirjoitti:

sanasta sanaan. Olen joskus yrittänyt, mutta onhan suomalaisetkin vaikeita saada selkokielelle. Tuo vaikutti kansanlaululta. Kasoppa sieltä noiden poikien lauluja, tuo vaalea etenkin taitaa olla aika tunnettu. Siellä on kasakan kehtolaulu hän laulaa sen oikein hyvin, samoin Gori gori ja Din din din. Kuuntelen mielelläni kansanmusiikkia, laulelmia ja romansseja. En minä noista oikein mitään opi, koska eläydyn musiikin kuunteluun ja nautin. Olen ollut joskus kirjeenvaihdossa venäläisen kanssa, työskennellyt myös siellä aikoinani. Minulla on koulupohja, joka tosin on jo unohtunut, kahdessakymmenessä vuodessa. Zivo vam dobrava!

• kirkkoslaavia
        Nimetön kirjoitti:

Sekä venäjä että bulgaria. Molemmat ns. kreoli- eli tekokielet. Bulgaria on kirkoslavin avulla muunneltu turki-tatarilainen kieli, venäjä on kirkoslavilla muunneltuja suomalais-ugrilaisia kieliä (pääosin merjan kieli). Sen takia venäläiset ei ymmärrä bulgarialaisia hyvin, kun ne puhuu, mutta ymmärtää melkein 100%:sti kun ne kirjoittaa ja päinvastoin. Bulgaria on korostetun kirjakielinen (kirkkoslaavi), venäjä on korostetun arkaistinen (eli slaavilainen conquista kirkkoslaavi paikallinen suomenkielinen substraatti).

vai bulgaariaa jota nuo lauloivat? Tuskin kirkollista...

• Nimetön
        Pohjan-Akka kirjoitti:

Ai, tuosta biisistäkö oli kysymys vai? No ne laulaa ihan normaalivenäjää. Sävel muistuttaa etelä-venäläistä (kasakkia), mutta kieli on ihan standardivenäjää. No kuulin pari murteellisuutta, en enempää.

• kertonee?
        Nimetön kirjoitti:

Ai, tuosta biisistäkö oli kysymys vai? No ne laulaa ihan normaalivenäjää. Sävel muistuttaa etelä-venäläistä (kasakkia), mutta kieli on ihan standardivenäjää. No kuulin pari murteellisuutta, en enempää.

Kyllä minäkin sen venäjäksi tiesin, vaikka tuossa jo esitin kysymyksen, kirkkoslaavista ansaksi :-) Tavallinen suomalainen tuskin erottaa bulgarian ja venäjän kieliä, jos ei ole kumpaakaan lukenut. Ero on aika suuri, ei ne kuulosta edes samalta. Ukraina ja venäjä, kuten valkovenäjä ovat lähellä toisiaan.

• Nimetön
        kertonee? kirjoitti:

Kyllä minäkin sen venäjäksi tiesin, vaikka tuossa jo esitin kysymyksen, kirkkoslaavista ansaksi :-) Tavallinen suomalainen tuskin erottaa bulgarian ja venäjän kieliä, jos ei ole kumpaakaan lukenut. Ero on aika suuri, ei ne kuulosta edes samalta. Ukraina ja venäjä, kuten valkovenäjä ovat lähellä toisiaan.

Koko otsikko on: Missähän olette, ruskeat silmät?!

Lauletaan noin niin:
        Missä ootte ruskeat silmät,
        Missä on mun kotimaa?
        Edessä on Bulgari-maa.
        Mukaan vaan Tonavan yle!
        ...
        (Eli tuommoista tyypillistä etelävenäläistä tunnollista kasakka-paskaa..,)

Jos haluatte, käännän lisää. Olen kuitenkin pohjois-venäläinen. Mulle toi kasakkoiden eteläpaska on erittäin vastenmielistä...

• juttu,,,
        Nimetön kirjoitti:

Koko otsikko on: Missähän olette, ruskeat silmät?!

Lauletaan noin niin:
        Missä ootte ruskeat silmät,
        Missä on mun kotimaa?
        Edessä on Bulgari-maa.
        Mukaan vaan Tonavan yle!
        ...
        (Eli tuommoista tyypillistä etelävenäläistä tunnollista kasakka-paskaa..,)

Jos haluatte, käännän lisää. Olen kuitenkin pohjois-venäläinen. Mulle toi kasakkoiden eteläpaska on erittäin vastenmielistä...

en löytänyt niitä ruskeita silmiä mistään. Onko Jaroslav mielestäsi Etelä-Venäjällä. Aika keskellä minun kartassani Kummallista,,,,

• Nimetön
        juttu,,, kirjoitti:

en löytänyt niitä ruskeita silmiä mistään. Onko Jaroslav mielestäsi Etelä-Venäjällä. Aika keskellä minun kartassani Kummallista,,,,

Otsikko YouTubessa OCHI KARIJE = (VEN. YLÄT./VANH./RUN.) RUSKEAT SILMÄT. Katso vaikka sanakirja jollet usko. Nykyven. "ochi karije" = "karije glaza".

• Nimetön
        juttu,,, kirjoitti:

Otsikko YouTubessa OCHI KARIJE = (VEN. YLÄT./VANH./RUN.) RUSKEAT SILMÄT. Katso vaikka sanakirja jollet usko. Nykyven. "ochi karije" = "karije glaza". Mistä vielä pitäis etsiä todisteita?

P.S. Jaroslav ei ollut Etelä-Venäjältä, vaan Kiiovan Venäjän yli- tai hallitsevan luokan viikinki-jälkeläinen (niin kuin Igor=Ingvar (Inguor' niin kuin nyky-Islannissa), olgat, olegit ym. skandinaavinen porukka). Sitten ne on kuitenkin slaavilaistunut (niin kuin aikoinaan kiinalaistunut hunnit ja mongolit Kiinassa).

• Pohjan-Akka
        Nimetön kirjoitti:

olen venäjän kielessä toisella asteella päiväkodissa...tasolla A1. Mutta vaikealta se tuntuikin ymmärtää, se kappale...että kirkkoslaavia...Sen verran, että rakas Bulgaaria : )

Sekin kai kuuluu tavallaan neuvostoaokaan, että eipä noista "ugreistakaan" tiedä muuta kuin jotain nimiä. Olen kuullut nuo merjalaiset, että ovat sukupuuttoon kuollut suomalaisugrilainen kansa. Merja-nimi Suomessa on siitä kansasta. Venäjän taas on oppinut ajattelemaan isoksi möykyksi, ei mitenkään kirjavaksi.

Kuulin pienenä tyttönä radiosta virolaisen Georg otsin laulavan venäjäksikin. Se teki vaikutuksen, Moskovan valot kait. otin lukiossa venäjän, se ei ollut ennen muodikasta. leimautui kai vähän kommariksi. mutta mie otin sen Georg Otsin takia, laulettuna venäjä on ihana kieli.

Tuntuu jotenkin hauskalta, kun venäläisiä on pohjoisen junat pullollaan. Niin se maailma muuttuu ja keikkuu.

Pitää laittaa joulu vaikka tympäsee tässä vaiheessa.

Hyvää "syntymisen päivää"...eikö se jotenkin niin ollut.

• Pohjan-Akka
        vaikeita käännettäviä kirjoitti:

sanasta sanaan. Olen joskus yrittänyt, mutta onhan suomalaisetkin vaikeita saada selkokielelle. Tuo vaikutti kansanlaululta. Kasoppa sieltä noiden poikien lauluja, tuo vaalea etenkin taitaa olla aika tunnettu. Siellä on kasakan kehtolaulu hän laulaa sen oikein hyvin, samoin Gori gori ja Din din din. Kuuntelen mielelläni kansanmusiikkia, laulelmia ja romansseja. En minä noista oikein mitään opi, koska eläydyn musiikin kuunteluun ja nautin. Olen ollut joskus kirjeenvaihdossa venäläisen kanssa, työskennellyt myös siellä aikoinani. Minulla on koulupohja, joka tosin on jo unohtunut, kahdessakymmenessä vuodessa. Zivo vam dobrava!

En mie oikein nyt muuta muista : )). kuuntelen siitä niitä muitakin myöhemmin. usein muutenkin samankaltaisia juttuja samoissa ryppäissä siellä youtubessa.

• se oli
        Nimetön kirjoitti:

Otsikko YouTubessa OCHI KARIJE = (VEN. YLÄT./VANH./RUN.) RUSKEAT SILMÄT. Katso vaikka sanakirja jollet usko. Nykyven. "ochi karije" = "karije glaza". Mistä vielä pitäis etsiä todisteita?

P.S. Jaroslav ei ollut Etelä-Venäjältä, vaan Kiiovan Venäjän yli- tai hallitsevan luokan viikinki-jälkeläinen (niin kuin Igor=Ingvar (Inguor' niin kuin nyky-Islannissa), olgat, olegit ym. skandinaavinen porukka). Sitten ne on kuitenkin slaavilaistunut (niin kuin aikoinaan kiinalaistunut hunnit ja mongolit Kiinassa).

outo sana. Jos olisi ollutkin tuo karie glasa, ei ongelmia. Supstanttiiveja liian vähän muistissani, kun kolme vuotta luin venäjää, keskityin kielioppiin. Saksaa lukeneelle venäjä ei ole kieliopiltaan vaikea, jota saksa on. Muistuttavat kyllä toisiaan, esim. supstantiivien kolmella suvullaan. Maskuliini feminiininen ja neutri.

• Pohjan-Akka
        lyhyesti, mitä kirjoitti:

enkä ole "usanisti", enkä venäjänisti, enkä ruotsinisti...enkä edes kauheasti suoministi. En kyllä ymmärrä niitä venäläisten juttuja, että jos tykkää elviksestä se on imperialismia. Eikö se Eurooppa ollut enemmän imperialisti kuin USA? Englannin kuningatarkin on maailman rikkain nainen ja istuu Afrikan orjien veritimanttien päällä. Se on imperialismia se. Mutta venäläiset ovat syntyneet neukkulassa, niillä on joskus omituisia juttuja...joillakin. Naiset on varmaan fiksumpia.

• olla suurin
        Pohjan-Akka kirjoitti:

enkä ole "usanisti", enkä venäjänisti, enkä ruotsinisti...enkä edes kauheasti suoministi. En kyllä ymmärrä niitä venäläisten juttuja, että jos tykkää elviksestä se on imperialismia. Eikö se Eurooppa ollut enemmän imperialisti kuin USA? Englannin kuningatarkin on maailman rikkain nainen ja istuu Afrikan orjien veritimanttien päällä. Se on imperialismia se. Mutta venäläiset ovat syntyneet neukkulassa, niillä on joskus omituisia juttuja...joillakin. Naiset on varmaan fiksumpia.

Impperium, mitä milloinkaan on ollut, vaikkakaan ei kaikkia alistamiaan liittänyt itseensä. Ovathan he Rooman valtakunnan sotureiden ja Viikinkien jälkeläisiä, joten geeneissä löytyy.

• virvonvarvon
        olla suurin kirjoitti:

Impperium, mitä milloinkaan on ollut, vaikkakaan ei kaikkia alistamiaan liittänyt itseensä. Ovathan he Rooman valtakunnan sotureiden ja Viikinkien jälkeläisiä, joten geeneissä löytyy.

mitä geeninistejä te olette, aina puhe geeneistä!

Onko geenit olennainen juttu?

helppohan USA:aa on tietystikin haukkua. oli orjuus ja intiaanien tappaminen yms, mutta ei se sen kummempaa ollut muuallakaan siihen maailman aikaan.

Isojen rahojen keskittymisessä on hyväkin puolensa: Kun lintuinfluenssan uhka iski, katseet kääntyivät...mihinkäs muualle kuin USA:aan. Aika paljon inhimillistä hyvääkin sieltä on tullut.

Oikeastihan euroopan historia on ollut paljon julmempi ja sen "syntitaakka" on kyllä paljon suurempi kuin USA:n. Siitä ei vain puhuta, kun nyt on tämä steriili EU.

• "PRESIDENTTI"

Tämä KASSI ALMA, Ja kuollaan täälläkin,jos ei vesijohtoveteen niin hoidon puutteeseen vanhusten osastoilla,tai heitteellejätön uhrina kotona,koululaisia ammutaan kouluissa jne,että kyllä "demokratiassakin" osataan.

• Britannia,
        virvonvarvon kirjoitti:

mitä geeninistejä te olette, aina puhe geeneistä!

Onko geenit olennainen juttu?

helppohan USA:aa on tietystikin haukkua. oli orjuus ja intiaanien tappaminen yms, mutta ei se sen kummempaa ollut muuallakaan siihen maailman aikaan.

Isojen rahojen keskittymisessä on hyväkin puolensa: Kun lintuinfluenssan uhka iski, katseet kääntyivät...mihinkäs muualle kuin USA:aan. Aika paljon inhimillistä hyvääkin sieltä on tullut.

Oikeastihan euroopan historia on ollut paljon julmempi ja sen "syntitaakka" on kyllä paljon suurempi kuin USA:n. Siitä ei vain puhuta, kun nyt on tämä steriili EU.

sitten USA!!!! No olkoon. En käy väittelemään, saat esitää ihan mitä tahansa!

• jakpe

Tuskin ovat yksimielisesti. Toisinajattelijoiden mielipiteet vain vaiennetaan ja sensuroidaan. Ei kai kukaan usko, että Venäjällä pidetään rehellisiä vaaleja.

• Vero velvollinen

Herää iso kysymys jos kerran isot edellä niin eikö silloin sanota pienet perässä?

• olisi,.,.,.

Propakanda toimii vinäjälläkin hienosti, kaikki puolueettomat ja rehelliset itressit mm. media on poistettu ja tilalla on puutinin sanansaattajat. Jokaiselle ahneelle sielunsa ja idealokiansa myyvälle ihmiselle kelpaa raha ja jos kun ei raha kelpaa niin murhataan tai nakataan tyrmään, teksistuilla verukkeilla.

Poliisi on myös Putinin talutusnuorassa.

Kansa ei yksinkeraisesti teidä mikä on homman nimi, ovat täysin tietämättöämiä Venäjän todellisesta politiikasta, Prokpakanda toimii maan sisällä samaan tapaan kuin pohjoiskoreassa, jossa asukkaat eivät saa mitään tietoa maan ulkopuolisista asioista, ja hallituksen todellisesta motiivista sillä kaikki on kaupan, luulevat että kaikkialla on asiat yhtä huonosti.

Raukat ovat läpeensä aivopestyjä koneita. Ei se mikään ihme ole, sillä onhan Suomessakin näitä nähty, propakanda se toimii täälläkin, jokainen ei totuutta näe tai halua nähdä. Vanhasen hallitus pyrkii kaiken vallan keskittämään itselleen, tärkeät kansaa koskevat päätökset tehdään yhä useammin suljettujen ovien takana, sananvapautta rajoitetaan täälläkin, mediaa johdatellaan, ja niitä joita ei voida viedä mielin määrin niin otetaan tilalle muita. Aina löytyy ei riippumattomia lähteitä, lähes jokaista kun ohjaa nykyään raha ja valta. Tahdotaan elää se hetki joka eletään täysillä kaikilla herkuilla maustettuna. Ei siinä moraali paljon päässä kolkuta.

• jkfajsk

ootappas kuule 10-15 vuotta niin venäjä on maailman talousmahti kiinan rinnalla jää jenkit jalkoihin niin että pölinä käy

• Kohta olet rajalla

Ja silloin ei sääliä tunneta.

• ........
        jkfajsk kirjoitti:

ootappas kuule 10-15 vuotta niin venäjä on maailman talousmahti kiinan rinnalla jää jenkit jalkoihin niin että pölinä käy

Haluan nähdä sen päivän koska investointikerjääjästä tulee talousmahti!

• Keijo V
        kovarit i tsitat kirjoitti:

pusski jyzik nie mnoga.

Huligan !

• Reesu

Köyhyys on joka puolella ja rikkaita on jokapuolelle niin myös Suomessakin. Mitä herrat tekee suurilla voittopalkkioilla mm. Neste ym. johtajat. Onko tämäkään oikein ja sitten itketään jos duunarille nostetaan palkkaa 30 centtiä/tunti?? Katainen on nyt voimissaan kun ei porukka ole vielä ymmärtänyt että huijattiin niitä Tehtläisiäkin ja oikein kunnolla. Eli Ahneita on Suomessakin!!!!!

• vai jakojäännös
        ei mulla kirjoitti:

muuta :p

Ei tuollaisella vuosisatoja manipuloillulla kansalla mitään älykkyysosamäärää ole vaan pelkkä jakojäännös.

• mie_vaa..,,n
        Pohjan-Akka kirjoitti:

olen venäjän kielessä toisella asteella päiväkodissa...tasolla A1. Mutta vaikealta se tuntuikin ymmärtää, se kappale...että kirkkoslaavia...Sen verran, että rakas Bulgaaria : )

Sekin kai kuuluu tavallaan neuvostoaokaan, että eipä noista "ugreistakaan" tiedä muuta kuin jotain nimiä. Olen kuullut nuo merjalaiset, että ovat sukupuuttoon kuollut suomalaisugrilainen kansa. Merja-nimi Suomessa on siitä kansasta. Venäjän taas on oppinut ajattelemaan isoksi möykyksi, ei mitenkään kirjavaksi.

Kuulin pienenä tyttönä radiosta virolaisen Georg otsin laulavan venäjäksikin. Se teki vaikutuksen, Moskovan valot kait. otin lukiossa venäjän, se ei ollut ennen muodikasta. leimautui kai vähän kommariksi. mutta mie otin sen Georg Otsin takia, laulettuna venäjä on ihana kieli.

Tuntuu jotenkin hauskalta, kun venäläisiä on pohjoisen junat pullollaan. Niin se maailma muuttuu ja keikkuu.

Pitää laittaa joulu vaikka tympäsee tässä vaiheessa.

Hyvää "syntymisen päivää"...eikö se jotenkin niin ollut.

juuri niin.. tai C Rosdestvom!

• Käyttäisit oikolukua
        olisi,.,.,. kirjoitti:

Propakanda toimii vinäjälläkin hienosti, kaikki puolueettomat ja rehelliset itressit mm. media on poistettu ja tilalla on puutinin sanansaattajat. Jokaiselle ahneelle sielunsa ja idealokiansa myyvälle ihmiselle kelpaa raha ja jos kun ei raha kelpaa niin murhataan tai nakataan tyrmään, teksistuilla verukkeilla.

Poliisi on myös Putinin talutusnuorassa.

Kansa ei yksinkeraisesti teidä mikä on homman nimi, ovat täysin tietämättöämiä Venäjän todellisesta politiikasta, Prokpakanda toimii maan sisällä samaan tapaan kuin pohjoiskoreassa, jossa asukkaat eivät saa mitään tietoa maan ulkopuolisista asioista, ja hallituksen todellisesta motiivista sillä kaikki on kaupan, luulevat että kaikkialla on asiat yhtä huonosti.

Raukat ovat läpeensä aivopestyjä koneita. Ei se mikään ihme ole, sillä onhan Suomessakin näitä nähty, propakanda se toimii täälläkin, jokainen ei totuutta näe tai halua nähdä. Vanhasen hallitus pyrkii kaiken vallan keskittämään itselleen, tärkeät kansaa koskevat päätökset tehdään yhä useammin suljettujen ovien takana, sananvapautta rajoitetaan täälläkin, mediaa johdatellaan, ja niitä joita ei voida viedä mielin määrin niin otetaan tilalle muita. Aina löytyy ei riippumattomia lähteitä, lähes jokaista kun ohjaa nykyään raha ja valta. Tahdotaan elää se hetki joka eletään täysillä kaikilla herkuilla maustettuna. Ei siinä moraali paljon päässä kolkuta.

Muuten puhut ihan asiaa.

• Tarx

Itse viisi vuotta Eestissä asuneena voin todistaa, että venäläiset ovat rikolliskansaa aivan geenien pohjamutia myöten. Miksi muuten Saksalaiset olisivat lähteneet kostamaan venäläisille 1. Maailmansodan jälkitapahtumia. Eli se kansanluonne oli jo tuolloin maailmalla selvillä. Juutalaisiinhan se kosto aluksi kohdistui ja lopulta piti t..... .... ........a. Harmi kun sitä Muurmannin rataa ei tuhottu.

Onkohan kukaan kiinnostunut selvittämään eri kansojen geeniperimää ja onko rikollista geeniä jo löytynyt?

• ykä007
        Tarx kirjoitti:

Itse viisi vuotta Eestissä asuneena voin todistaa, että venäläiset ovat rikolliskansaa aivan geenien pohjamutia myöten. Miksi muuten Saksalaiset olisivat lähteneet kostamaan venäläisille 1. Maailmansodan jälkitapahtumia. Eli se kansanluonne oli jo tuolloin maailmalla selvillä. Juutalaisiinhan se kosto aluksi kohdistui ja lopulta piti t..... .... ........a. Harmi kun sitä Muurmannin rataa ei tuhottu.

Onkohan kukaan kiinnostunut selvittämään eri kansojen geeniperimää ja onko rikollista geeniä jo löytynyt?

Katsopa väkilukua ja vertaa sitä Viron väkilukuun ja rikollisuustilastoihin. Voit helposti laskea missä luuraa maailman rikollisin kansa. Se luuraa juuri Suomenlahden eteläpuolella. Tutkitusti ja todistetusti Viro on maailman rikollisin kansa. Ei tarvitse edes geenejä tutkia, ne ovat peräisin juuri tuosta baltian ja puolan kohdalta. Ei ne sinun viisi ryyppäysvuottas virossa mitään todista.

• Tarx
        ykä007 kirjoitti:

Katsopa väkilukua ja vertaa sitä Viron väkilukuun ja rikollisuustilastoihin. Voit helposti laskea missä luuraa maailman rikollisin kansa. Se luuraa juuri Suomenlahden eteläpuolella. Tutkitusti ja todistetusti Viro on maailman rikollisin kansa. Ei tarvitse edes geenejä tutkia, ne ovat peräisin juuri tuosta baltian ja puolan kohdalta. Ei ne sinun viisi ryyppäysvuottas virossa mitään todista.

Kyllä nauratti tuo sinun yleistyksesi, muka ryyppäysvuodet.

Satutko tietämään että Eestissä on edelleen 450.000 - 500.000 venäläistä ja seka-avioliittojen kautta s..........a arviolta 100.000 - ehkä alle.

Satutko tietämään, että sodan jälkeisinä aikoina innokkaimmat venäjältä lähteneet valloittajat olivat tietyllä tavalla valikoitunutta porukkaa. He olivat juuri niitä mistä tässä keskustelussa on kysymys. Heidän tehtäväksi kommunistinen puolue antoi kunkin maan teollisuuden, maatalouden ym. toiminnan johtamisen yhteistoiminnassa maan paikallisen kommunistisen porukan kanssa.

venäläiset ja ne paikalliset kommunistit olivat luonnollisesti ylimielisiä ja siten myös tavallisen kansan sortaminen, tekaistujen syytteiden esittäminen ja omaisuuden avoin varastaminen oli aivan tavallista.

Tiedätkö, että 1940- ja 1950-luvulla venäläinen nainen saattoi soittaa Eestiläisen perheen ovikelloa ja sanoa "Teillä on kauniit verhot ikkunoissa. Antakaa ne minulle". Eestiläisen rouvan oli ne annettava sillä muussa tapauksessa Eestiläiselle perheelle olisi käynyt huonosti.

Missä luuraa maailman rikollisin kansa?

Tiedätkö, että 1960-luvulla Latviaan ja Liettuaan aiemmin lähetettyjä venäläisiä siirtyi Eestin puolelle - koska Eestissä oli paremmat oltavat.

Eli missä luuraa maailman rikollisin kansa? Eestissä tietysti ja vähän muissakin maissa, kuten Isossa-Britanniassa, USA:ssa, Suomessa ja Ranskassakin. Mutta onko Ruotsissa? Oppivatko venäläiset helposti täydellistä Ruotsia?

• minä vaan
        juutalaisia, kirjoitti:

Ja Hitler oli itävaltalainen, joten Saksan ei tarvitse kantaa mitään syyllisyyttä toisen maailmansodan aikaisista julmuuksista. Tätä samantyylistä logiikkaa olen nähnyt venäläisten käyttävän Stalinista puhuttaessa.

• samaa puoluetta ja aatetta

Kommunsitijohtajien ja sosiaalidemokraatti-johtajien tyyli on; varastetaan rikkailta ja köyhiltä ja pidetään ITSE...?!

Kun demari saa bemarin--hän unohtaa köyhät oli aiemmin tapana sanoa?

Putin tulee surmata ja omaisuus palauttaa kansalleen?!

• näinpä...
        ..... kirjoitti:

on, että omistaa tuollaisen omaisuuden. Luulenpa, että edeltäjäkin huijasi kansaa ja sitä ennen ja sitä ennen ja tulevaisuudessakin. Varsinkin kun kyseessä on venäjä niin uskoa voi, että valtionpäämiehet huijaa ja elää korruptiossa jne.
        Kuitenkin jokaisessa kansassa on älykkyysosamäärän kyseenalaistamista. Esim. suomessa on leipäjonoja ja kuitenkin samaan aikaan jotkut nostavat optiomiljoonia senkun kerkiää vaikka suomalaisista yrityksistä tulevat voitot kuuluisi koko kansalle. Kuitenkin vain ne johtajat saavat nämä voitot itselleen ja samalla vähennetään työntekijöitä. Kyllähän tämäkin kansa on aika bimbo.

• jakpe kirjoitti:

Tuskin ovat yksimielisesti. Toisinajattelijoiden mielipiteet vain vaiennetaan ja sensuroidaan. Ei kai kukaan usko, että Venäjällä pidetään rehellisiä vaaleja.

siis Yht.Venäjän puolesta on koko hallintokoneisto kiristänyt ääniä maan ympäri. Esim. Pohj.-Kaukasiassa, Ingushian tasavallassa, melkein 30% ovat passitietoineen ilmoittautuneet tunnustamaan jättäneensä äänestämättä, mutta virallinen äänestysprosentti on laskettu 98% ! Samoin vaikkapa Mordoviassa. Tatarstan-tasavallassa on 66-vuotias vasemmistoehdokas hakattu KUOLLEEKSI äänestyspaikalla!!!, saairalassa kuoli kuukauden kuluttua.

• Pohjan-Akka

Öljy on niin tyyristä.

Velipoika tiesi jo aikapäiviä sitten (ja suomi24. vasta nyt) sanoa, että putin on maailman rikhain mies..että "hyi putin". mie olen nimittäin siirtänyt kaikki irtorahat venäjälle.. Mulla ei ole vielä yhtä paljon ko puuttinilla, mutta en mie ole niin ahne. venäjä ei lässähdä niin kuin muu maailma, jos iskee lama.

Putinilla on ollut ankea lapsuus, se ottaa nyt takasin.

Toivotaan, että öljyrahat hajaantuu laveammalle. Kiinalaisetkin ovat kovia seikkailemaan pörssissä, vaikka elävät kommunismissa. Toivotaan, että venäläisetkin saavat osansa...muutkin kuin Putin. Rikastuminen kannattaa aina.

• ilmari yhätyöntävä

Tsaari en nyt muista kuka kävi euroopassa ja isännät kysyi mitä venäjälle kuuluu???Varastavat! Venäjä on maailman rikkain maa;aina on varastettu ja vieläkin on varastamista!!

• Pohjan-Akka
        ilmari yhätyöntävä kirjoitti:

Tsaari en nyt muista kuka kävi euroopassa ja isännät kysyi mitä venäjälle kuuluu???Varastavat! Venäjä on maailman rikkain maa;aina on varastettu ja vieläkin on varastamista!!

Ei sulta ole mithän viemässä, kun ei sulla ole mithän. Köyhät aivot ei käy kaupaksi, jos niitä edes aivoiksi voi sanoa.

Oletkos sinä se tekolappilainen, joka elvistelee palstalla. Kerran käynyt levillä, mutta ei kelvannut EDES siellä?

Lapissa ei elä yhthän nuin pölijää.

Putin on fiksu, sillä on jotain "varastamistakin".

Sitäpaitsi kun tulee se Dimitrikin rinnalle, niin kyllä se soisaalipuolikin vielä nousee Venäjällä.

te olette pöljiä, jotka touivotte naapureille pahaa. Talvisoasta on jo joku vuosi. Tipahtakaa puusta.

• JURISTI KGB

paljon mielenkiintoisempaa olisi tietää miten noin valtava omaisuuden siirto on muka tehty, sillä öljy-yhtiöt ovat pörssiyhtiöitä.

Jos ja kun omaisuus koostuu osakkeista / osuuksista jotenkin jonkun on se pitänyt ostaa, 25miljardia ei kukaan öljyhtiö lahjoita presidentille edes venäjällä, 100.000 euroa kuussa riittää ihan hyvin konsulttipalkkiota, ei siihen 25 miljardia tarvita.

Eli miten homma on tehty kun kyseessä on pörssiyhtiöt.

• f.dostojevskaja

Olet sie Pohjan-akka ihan luotettava.
        Miun tyär sai kyllä huonon kohtelun Pellon korkeulla.
        Kolme lasta jäi isäle, niihä net pohjan inehmot. Ei uskalleta olla luonnollisii edes Tornionjokilaaksosa.Sitä net Kaun & Rohk teettävä.

Oikeen hyvvää Joulun aikhaa ja ottethan yhteyttä.
        Pohjoses miekii lattaannun!
        Jouluniloa! t.Mie

• Pohjan-Akka
        f.dostojevskaja kirjoitti:

Olet sie Pohjan-akka ihan luotettava.
        Miun tyär sai kyllä huonon kohtelun Pellon korkeulla.
        Kolme lasta jäi isäle, niihä net pohjan inehmot. Ei uskalleta olla luonnollisii edes Tornionjokilaaksosa.Sitä net Kaun & Rohk teettävä.

Oikeen hyvvää Joulun aikhaa ja ottethan yhteyttä.
        Pohjoses miekii lattaannun!
        Jouluniloa! t.Mie

Kiitos, ja hyvää uutta vuotta.

Eivät ne pellolaisetkaan ole lapsille pahoja, varsinkaan kun ovat sukua. Voihan se pohjoinen olla merkillistä seutua, hyvässä ja pahassa...ja jokainen ihminen on omanlaisensa. Kateus ja kovuus hallitaan täälläkin, rehellisyyttä voi olla piirun verran enemmän kuin muilla seuduilla, tai ainakin se on kuulunut kansanperinteeseen muinaisina aikoina.

Kaikkea hyvää, lapsille, äidille ja isoäidille.

• putinin putsaus

ehhehee siinä taas nähtiin jos tuo uutinen on totta niin venäjän tilanne on todella paha
      ihmisiä murhataan,yrityksiä otetaan haltuun

• Se on totta

Just joo suomalaiset on sairas kateellisia Nafta ei oo Nokia! Putini on valittu maailman henkilö kuka pystyy ruokkia 150 miljoonaa ihmisiä kun Tarja Halonen ei muuta kun ei saa elää osakekauppaa ja huijaa omaa kansaa antaa pelkkää viinarahaa luullakseen että kansa on onnellinen ja ainoa ase on vahvasti suomalainen perse auki.
      Putini ei ole pelkkä eurooppalainen rikas ukkeli kun tiedetään että 70% Venäjää on Aasiaa siis pelkkää 30% Venäjä on vahva 70% jos tulee päälle ja Nato ei auta.

• #1.

Putinin naamastakin jo näkee, että mies on kiero kuin korkkiruuvi ja saatanan kylmä mies. Rypekööt vain varastamissaan rahoissaan.

• optiot.

Varmasti vituttaa kun en itse ole saannut samanlaisia optioita.

• mildöri

Halosellai mut neon Arajärven takana summoo en tiiä mut huhut kerthoo että miljarti tae enömpi ja mist mie sen tiiän.On sitä miullai 3 eurroo.

• urheiluautohuora

Heip!

Ja parin viikon päästä otsikoissa varmaan lukee,
      että Nikita Joakim on maailman rikkain mies ja
      hänen omaisuutensa on piilotettu Salattujen elä-
      mien ohjaajan peräaukkoon.

Piste.

• ja hehheh

Venäjällä hyveitä ovat toisten sortaminen, tappaminen ja ahneus.

Ihmettelen suuresti Venäjän kansaa. Onko ne aivopestyjä vai mitä?

Harmi kun ovat noin vieressä...

• kätketään?

"Putinin uskotaan kätkeneen omaisuutensa Sveitsissä ja Liechtensteinissa oleville salaisille tileille"

Jutussa ainoat mainitut omaisuuden muodot olivat "uskotut" osuudet öljy-yhtiöissä. Miten sellainen kätketään pankkitilille? Nehän ovat osakkuuksia niissä yhtiöissä. Ainoa keino saada niistä jotain pankkitilille laitettavaa on myydä ne, minkä jälkeen Putinilla ei tietenkään enää olisi osakkuuksia...

• näinpä näin

mikäs siinä ku on toi yhtenäinen kommonisti voimissaan.niin kaikki on yhteistä.pitäähän se olla pää miehellä kunnon tulot ja talletukset.pää mies laitto muut öljyrosvot kalterien taa ja otti öljy hanat itselleen.elämä on oikeudenmukaista

• kamikaze33

helvetissä.Äijän mensetyksen takana on tuhansia ruumiita,vehkeilyä jne. Karmiva tyyppi.
      Pääasia on tietää että äijä palaa kauan ja hyvin helvetissä kun tuomiopäivä koittaa JEE

• gamgam

Mitä tässä on kummallista? Rosvot ovat rosvoja Suomessa ja Venäjällä ja kaikkiallla. Poliitikot rosvoja myös. Ja kokoomuksen Iltalehti on yhtä luotettava kuin kokoomuksen 7-päivää lehti. Repikää siitä ja tulkaa onnellisksi.

• tuo on

koko ajan on kova tarve mustamaalata venäjää ja sen johtoa
      asiaa pitää tarkastella siltä pohjalta
      meillähän on media, jota raha ohjaa ja se kertoo aina kaiken siten että itä esitetään huonossa valossa koska se pitää pintansa eikä luovuta rikkauksiaan markkinavoimille

• weskuu

Siinä varsinainen perusvenakko tapoines ja tekoines.Joku tossa ukossa on sympaattista,mutta taitaa olla kuoren alla oikeesti pelkkä diktaattori,mikä pommittaa omias ja laittaa vankilaan suuryhtiöitten johtajia vieden tilinauhat mennessäs
      Kumma kun jotain epäkohtia siellä Venäjällä,ni muitten pitää maksaa.Paljonko Suomikin rahaa sinne kärrännyt,että saataisiin kaupankäynnit ja muut yhteydet toimimaan.Pelastetaan Itämerta ja putsaillaan niitten paskoja verorahoista.Perkele!

• omaisuuntensa

niinkuin muuttkin sen maan politiikot.

• TOI "KASSIALMA"

HALOO.onkohan Suomalaisilla vara nauraa,minkään maan Presidentille? Kassialma Halonen,vielä menee muttä mites sellainen kauhu skenaario et seuraava pressa,oiskin SAULI NIINISTÖ taitas hymy hyytyä Putinin arvostelijoilta.

• Niinistö on 1.

Parasta mitä Suomelle voisi tapahtua on Niinistö presidenttinä. Loistava analyyttinen, älykäs, kantaaottava, vahva, oikeudenmukainen, edustava, nuorekas, aikaansaava... Adjektiivit loppuu kesken hänen kanssaan.
        Sossupossut (kuten sinä?) ajavat tämän maan perikatoon ja yritykset karkaavat ulkomaille ja kaikki myydään Ruotsiin, Venäjälle, Tanskaan ja nyt jopa Islantiin. Meitä jyrätään sen takia kun täällä on yrittäjän ja menestyjän paha olla kateellisten kommareitten keskellä.
        Teet mitä vaan, kaikki on pahasta. Mitä enemmän maksaa veroja sossupossujen elättämiseksi niin sitä enemmän niitä sikiää lisää.
        Muuta venäjälle urpo.

• Valtion omaisuutta
        Niinistö on 1. kirjoitti:

Parasta mitä Suomelle voisi tapahtua on Niinistö presidenttinä. Loistava analyyttinen, älykäs, kantaaottava, vahva, oikeudenmukainen, edustava, nuorekas, aikaansaava... Adjektiivit loppuu kesken hänen kanssaan.
        Sossupossut (kuten sinä?) ajavat tämän maan perikatoon ja yritykset karkaavat ulkomaille ja kaikki myydään Ruotsiin, Venäjälle, Tanskaan ja nyt jopa Islantiin. Meitä jyrätään sen takia kun täällä on yrittäjän ja menestyjän paha olla kateellisten kommareitten keskellä.
        Teet mitä vaan, kaikki on pahasta. Mitä enemmän maksaa veroja sossupossujen elättämiseksi niin sitä enemmän niitä sikiää lisää.
        Muuta venäjälle urpo.

Kyllä ne ovat kapitalistit jotka myyvät valtion omaisuutta,sinne mistä saavat parhaat voitot,siis te NIINISTÖLÄISET.

• 13milj. euroa veroja maksanut
        Valtion omaisuutta kirjoitti:

Kyllä ne ovat kapitalistit jotka myyvät valtion omaisuutta,sinne mistä saavat parhaat voitot,siis te NIINISTÖLÄISET.

Sossupossuilla kun ei ole mitä myydä. Myisivät isoäitinsäkin jos siitä saisi rahat uuteen corollaan. Mutta kun ei ole.
        Miksi helvetissä jonkun uuutteran ihmisen pitäisi elättää teitä? Ette osaa kuin kadehtia ja siipeillä tekevien kustannuksella.
        Tyhjät päät kolisee ja suu käy. Mitään ei vaan tapahdu. Karavaani kulkee koirat haukkuu.

• Castro Cubanita
        Niinistö on 1. kirjoitti:

Muuta venäjälle urpo.

Kommunismissa ei kannata toimia yrittäjänä tai tehdä työtä, vaan KOMMUNISMISSA KANNATTAA HANKKIA VIRKA (opettaja, sosiaalitoimen virkamies, kunnallistekniikka, kunnanhallinto, sairaanhoitaja, yliopistot, jne).

• Teollisuuspamput
        13milj. euroa veroja maksanut kirjoitti:

Sossupossuilla kun ei ole mitä myydä. Myisivät isoäitinsäkin jos siitä saisi rahat uuteen corollaan. Mutta kun ei ole.
        Miksi helvetissä jonkun uuutteran ihmisen pitäisi elättää teitä? Ette osaa kuin kadehtia ja siipeillä tekevien kustannuksella.
        Tyhjät päät kolisee ja suu käy. Mitään ei vaan tapahdu. Karavaani kulkee koirat haukkuu.

Pärjäisivät ilman saamattomia ja laiskoja työläisiä,tekiskö ne itte kaikki paskaduunit,ÄLÄ KUULE VIITTI.

• Sossu possu

Minä en ole KOSKAAN maksanut veroja ( paitsi työmarkkinatuoesta).En oo töitä tehnyt verokirjalle(enkä tee) nostan työvöimatoimistosta korvausta ja välillä haen "sossustakin" rahaa. Asun omistus asunnossa helsingissä ( avovaimon nimissä )itse kirjoilla olen Tampereen lähellä eräässä kaupungissa/kunnassa vuokratalossa ( minkä oon edelleen vuokrannut eräälle virolais tytölle (käypään hintaan). Minusta on erittäin mukavaa, että joku maksaa tuollaisia veroja , jotta voin jatkaa tätä yhteiskunnasta hyötymistä. Ps. Olen joulun Las Vegasissa, kun ei siä Suomessa ole luntakaan. HYVÄT JOULUT KAIKILLE

• perseestä!

Muiden siivellä eläjiä niin eduskunnassa kuin muissa paikoissa....keskustasiat ne vasta kusipää veren imiöjitä ovat?!

Kokoomuslaiset sentään elävät omalla riskillä bisneksessä,...mutta niiden etujahan ei aja edes Kokoomus ry tuo siipeilijöiden uusi lahko?!

..perkele mitä porukkaa!..Perkeleen porukkaa kaikki!

• perseestä----?

Muiden siivellä eläjiä niin eduskunnassa kuin muissa paikoissa....keskustasiat ne vasta kusipää veren imijöitä ovat?!

Kokoomuslaiset sentään elävät omalla riskillä bisneksessä,...mutta niiden etujahan ei aja edes Kokoomus ry tuo siipeilijöiden uusi lahko?!

..perkele mitä porukkaa!..Perkeleen porukkaa kaikki!

• einoturunen

Putin on hieno mies. Meidän äiti hankkii 336 euroa eläkkeellä Suomessa ja Venäjällä 30 vuoden työn jälkeen saa 330 euroa( eläkkeitä korotettu 3 kertaa, öljyrahalla). Ei haittaa mitään jos on vaikka iso omaisuus sillä hän on tehnyt valtavan työn Venäjällä asuvien sukulaistemme vuoksi. Olen siis ihan suomalainen, mutta sukulaisia jäi sodassa inne ja heiilä on nyt hyvä

• Asiaa selvittänyt

Vai Venällä hyvä olla. Et takuulla ole siellä käynyt. Uusin tieto Kommersantin kautta on kannibalismi eli skinit leikkelivät elävää ei-arjalais-venäläistä naista, söivät ja lähtivät lätkimään. Nainen jäi eloon. Miliisi ei ole aktiivinen etsimään kannibaaleja, eihän nainen ollut edes puhdas venäläinen.

Putinin rahat on kansalta varastettuja. Ei siinä ole mitään puolusteltavaa. Koko maa on suuri varkauslaitos nyt.

Putin ei ole hieno mies. Hän on alemman kastin vakooja, joka käyttää alhaisia keinoja porukkansa kanssa.

• lukituki
        Asiaa selvittänyt kirjoitti:

Vai Venällä hyvä olla. Et takuulla ole siellä käynyt. Uusin tieto Kommersantin kautta on kannibalismi eli skinit leikkelivät elävää ei-arjalais-venäläistä naista, söivät ja lähtivät lätkimään. Nainen jäi eloon. Miliisi ei ole aktiivinen etsimään kannibaaleja, eihän nainen ollut edes puhdas venäläinen.

Putinin rahat on kansalta varastettuja. Ei siinä ole mitään puolusteltavaa. Koko maa on suuri varkauslaitos nyt.

Putin ei ole hieno mies. Hän on alemman kastin vakooja, joka käyttää alhaisia keinoja porukkansa kanssa.

Olet selvillä asioista muttet osaa tavata Venäjää vielä?
        Venäjä vaatii vahvan johtajan.
        Ja Putin on ehdottomasti paras!
        Yksityistäminen ja markkinatalouteen siirtyminen entisessä kommunistisessa ja lukuisien diktatuurien runtelemassa maassa ei ole yksinkertaista eikä tapahdu vanhojen kommareiden ehdoilla, jolloin syntyy ongelmia.
        Kuri se pitää olla Venäjälläkin, muuten ollaan kusessa mekin.
        Hyssyttelemällä päästettäisiin Zirinovskit ja muut hullut valtaan ja 10 vuoden päästä kadut kirjoitetaan meillä kyrilisillä kirjaimilla.
        Putinin palkka presidentin virasta on viidesosa Halosen palkasta.
        Oletetut rahat ovat tulleet sijoitustoiminnasta.
        Venäjä nousee vielä jenkkien ohi. Niillä on sisua ja munaa 100x enemmän.

• wiking-69

milloin venäjä on liittynyt eurooppaan? kai se sit kuuluu eurooppaan ku putin on euroopan rikkain mies!?? en ymmärrä!

• onania

Ja nuoriso palvoo tuollaista riistäjä-diktaattoria!

• Natoon heti

...Putinin persettä.

• yks Erkki,,

Mennään vaan mut sit joudutaan nuolee viel enemmän

• kura

Kyllä asia on niin,että Naton persettä tällä nuollaan ja eräs puolustusministerikin on samasta suunnasta

• syöpä

Ihmiskunnan pahin uhka on Venäjä. En voi käsittää, miten siellä pitää ihan uhallakin vastustaa kaikkea, mita Usa ja Eurooppa ehdottaa. Ja siis vaikka itse eivät siitä mitenkään hyödy. Esimerkkinä nyt tämä Kosovo -juttu. Venäjä on ihmiskunnan syöpä.

• Nimetön

Venäjä on suurvalta ja suomi sen naapurissa kannattaakohan täällä alkaa paljon isottelemaan,on luotu hyvät suhteet sinnepäin ja vaikka liityttäisiin natoon olemme asiantuntijoita venäjään päin ja siellä ovat sitä mieltä että liittyminen on meidän oma ratkaisu.
        Mielestäni venäjä ei ole uhka läntiselle demokratialle vaan kiina, siellä on jo puhuttu vuosia sitten sodasta länteen päin.
        Mitä tapahtui siellä opiskelioille, ajoivat panssareilla yli.

• mafialta

Putin johtaa venäjän mafiaa, joka tunnetaan myös toisella nimellä, eli sisäasiain ministeriö.

Putinin oikea rehellinen palkka ei ole kuin puolikas puu penni, jos sitä verrataan hänen varallisuuteen.

Varallisuus kertynyt aivan jostain muista toimista.
      Ei entinen KGB:n luutnantti rehellisesti pääse tuollaisiin rahoihin käsiksi.

• sirri_7

jepp
        onhan se aina hienoa jos mies saa palkan minkä on ansainnut

• kertokaa,,,

Kaipaisin jotain myönteisiäkin
      uutisia Venäjältä.Se kun taitaa olla
      Suomen suurin vientimaa ei kai hyvää asiakasta
      kannata aina mollata.

• Nimetön

A vot ku siel vennää maal o sit hyvvää seksiä ja sitä saap oikei rahal ostaa. Saap siel kyl ilmasekskii mut oikei ku sattuu hyvä naine ni sil persekii vispaa ko K-rauva maalisekotuskone.

• Entinen kommunisti

Näin se vaan on ! Putin on oman aikansa kapitalisti.

• KGB tiedoittaja

Kauan on kusetettu venäjän kansaa koska se on tarkoituksella pidetty tyhmänä ! Koittakaa nyt tajuta että kommunismin tarkoitus on ihan sama kuin kapitalismin sillä eroituksella että se on vielä julmenpaa !

• Tasapuolisuutta ??

Laittaa mietityttämään hmm...

• Näreet.

Tosin Venäjällä tällä hetkellä diktatorismi.

• diktaturismi
        Näreet. kirjoitti:

Tosin Venäjällä tällä hetkellä diktatorismi.

Venäläiset vyöryvät tänne ja alkavat terrorisoimaan turisteina. Niitä on passattava kuin paskaa tikun nenään eikä mikään ole hyvä.

• maan tavalla.
        diktaturismi kirjoitti:

Venäläiset vyöryvät tänne ja alkavat terrorisoimaan turisteina. Niitä on passattava kuin paskaa tikun nenään eikä mikään ole hyvä.

Maahan muuttajalla pitää olla paremmin kuin maan kansalaisella.Ja tuosta Putinista eihän nämä meidänkään päättäjät jotka nyt vallassa ovat, paljon jälkeen jää!??Jos Putinin tilit tuota luokkaa on niin onpa sitä sivusta voideltu?

• kyllä usko

Joulupukin on pakko olla rikkaampi.

• joka valtiossa

Eihän se mikään ihme ole jos ison maan pressa varastaa isot summat.
      Missäs on suomalaisen Ahtisaaren omaisuus jemmattuna. Äijä on elänyt koko ikänsä hirmu palkalla ja valtion kustannuksella. Mitään näkyvää ei ole. Asuukin valtion hyyryläisenä vanhassa kerrostalossa.
      Kumpikin äijä taitaa luulla että heidän käärinliinoissa on taskut joissa voi omaisuuden viedä kuoltuaan mukanaan. Kummankaan omaisuus ei kuitenkaan taskuun mahdu kuin shekkinä joka palaa siellä mihin joutuvat.

• cool in justice

Nyt täytyy tunnustaa, että kaikki spekulaatiot Abramovitshista, kuningatar Elisabetista ja Putinista on lopetettava.
      Olen Euroopan rikkain ja ainoastaan esiinnyn vaatimattomasti kolmen lapsen isänä omakotitalossani keskiluokkaista alemmassa tuloluokassa.
      Huhut vahvistavat talletukseni Sveitsissä ja Liechtensteinissa sekä seisovat väitteeni tukena Kaikenlaiset kaasuhatut sitte uskovat.

• roop

todellisuudes se on melko pien rupla oh hikine raha,

• venäjällä

Ei tuo Venäjän meno ole kohentunut, päinvastoin.
      Ennen Venäjän vaikutusvaltaisin mies oli Rasputin nyt pelkkä Putin.

• Pjutin

Olen läpeensä mätä. Ainoastaan rehellisyys on minulle vierasta. Minulla on suuren maan hyviä ystäviä, kuten presidenttinne Hjalonen.
      Odottakaahan 3:tta kautta. Siihen mennessä olen maailman rikkain. Voin ostaa vaikka suomen, jos kiinnostaa. Ja kaikki tapahtuu rehellisesti. On täysin luonnollista, että maailman TÄRKEIMMÄN maan johtajalla on omia juttujaan. Nyt sain vain 40 miljardia.

• suojattu

Eipä ole osannut sujata varallissuden näkynistä, kuten esim. Percy. Vaarallista on olla noin rikas noin suuresa maassa. Toivottavasti henkivartiat osaavat työnsä.

• Kak adu

Venäjä ei ole Eurooppaa. Eikä tule olemaan..! Se on Siperiaa, ja Siperia opettaa..!

• Totesi Paavo Lipponenkin..!

• keppula

Minen oo sitä äänestäny... toivottavasti saa hyvän koron rahoillensa.

• suomen rikkain pappi. Molemmat ovat "ortodokseja". Vai ovatko aikuisten oikeesti..?!? Mistä, ja miksi, he omaisuutta keräävät..???

• näin on

ovat vain kateellisia.Asia näkyy mediassa vakituiseen kun Venäjää kritisoidaan ja sillä pelotellaan.Väitetty omaisuus olisi tietenkin kuulunut meidän omalle poliittiselle ja taloudelliselle kermalle.

• PITÄISI TAPPAA!!!

Ei ole muuta vaihtoehtoa. Takaisin Stalinin aikainen Neuvostovalta.

• soutumies

Kun seurasin Venäjän reagtiota Iranin atomipommin kehittelemisessä ja tämän päivän uutisia, jäi jäljelle ajatus. Putinin rahat on siis piiloitettu ulkomaille. Nyt yhtäkkiä, Venäjä aloittaa ydinpolttoaineen toimitukset Iraniin, jossa Putin vieraili noin viikko sitten. Siellä ilmeisesti tehtiin sopimus, jolla lisää rahaa paiskataan noille Putinin tileille. Homma on kunnossa, rahat tulleet tilille ja farssi jatkuu.

• dsadas

älkää te huoliko muiden rahoista.. äänestäkää vaikka asiallisia pressoja..

• Kremlissä

eli varkaiden valtaa

• mediaan...heh

nehän kirjoittavat kaiken tarkoitushakuisesti eli nyt on tarkoitus osoittaa meille tavallisille tallajille, ettei Venäj ole yhtään sen parempi kuin kapitalismin länsikään.....
      mutta se ei liene totta
      käyttäkää omia aivojanne ja välttäkää uskomista median kertomiin satuhin

• bortsu

Jos tuo on totta niin mielestäni Venäjällä tarvitaan taas uusi vallankumous.
      Tuntuu kyllä liian uskomattomalta ollakseen totta.

• weskuu

kamusta tehään pressa ja toinen kamu alkaa pääministeriksi,ens kaudella kamu putoaa ja Putin palaa,jos ei ystä...toveruus pidä,ni kamu katoaa tai tapetaan jostain syystä.
        Kova palkkako? paskat ,sehän on laittanu kaikki öljypomot linnaan sen takia,ku ovat puhuneet unissaan rumia Venäjästä ja vei niitte pankkikirjan sivus.Näin Venäjällä.

• Myös Venäjältä tuodaan

RUOKA-APUA SUOMEEN,suomea pidetään hyvinvointivaltiona mutta sitä se ei ole,ihmisiä kuolee hoidon puutteessa koteihinsa,kun laitosåpaikkoja ei ole,sairaat ihmiset ajetaan koteihinsa kuolemaan,nälkään ja sairauksiin.

• Hodorskovskilta ja muilta

...kommunistit ja sosiaalidemokraatit suurimpia rosvoja...se on nähty ennenkin?!

Kokoomuslaiset sentään useimmiten tienaavat rahansa itse...

• soutumies

Gunvor yhtiö, joka on rekisteröity Sveitsiin, lienee yksi putinin rahapaikkoja. Yhtiö kiistää, että osakerekisterinsä mukaan putin ei ole osakkaana.Tämä on varmaankin totta. putin on omistajana esimerkiksi Man-saarelaisessa tai Jersey-saarelaisessa yhtiössä. Noissa yhtiöissä ollaan hiljaa omistajasta. Yhtiöt voivat omistaa jossakin Guersneyn saarella olevan ythiön ja tämä vihdoin osake-enemmistön Gunvor yhtiöstä Sveitsissä.putin soittaa vain kaverilleen esim. Suomeen ja tämä kaveri tarkistaa tilien saldon. Kaveri on tietysti merkitty sveitsiläisen pankin rekisteriin henkilöksi, jolla on oikeus saada puhelimitse tietoja tilistä.
        Kun itse olin erään sveitsiläisen pankin ylimmässä kerroksessa neuotteluhuoneessa, totesin, että sinne on asiaa vain sellaisella, jolla tilin saldo ylittää mahtavan miljoonaluvun. Olin vuosien varrella "kiivennyt" toisesta kerroksesta kuudenteen. Kiitos muuten sveitsiläisestä pankkisalaisuudesta. Se on edelleenkin pitävä.

• Entinen sos.dem, nykyisin j...

Eihän itseään kunnioittavan silovikkipresidentin tarvitse mitään varastaa, vaan hänen tarpeen vaatiessa hänen sätkynukkensa laativat uusia lakeja omaisuuden uudelleenkeskittämisestä Suur-Venäjän parasta ajatellen, ja mikäpä olisi tällöin parempi osoite kuin herra KGB/FSB-Putinin omat salaiset tilit. Kyllähän maailmanhallitsijavaltion keulakuvalla tulee olla tittelinsä mukaiset tulotkin!

Neuvostoliitto on kuollut ja kuopattu, mutta Putinin Venäjä vaan jatkaa samoja konnuuksia. Köyhät köyhtyvät ja murhaajien kaarti rikastuu.. Homma on törkeämpää kuin Ameriikan raitilla konsanaan, vaikka jenkeilläkin on isoja ongelmia.

• soutumies

Yritin äsken esittää mielipiteeni keskusteluun. Se jostain syystä sensuroitiin. Olen pahoillani ja toivon selitystä.

• mmm

Moi,
        mitä aihe saattoi käsitellä?? Korvaa sanat toisin jos kommenttisi sensuroitiin. Venäjä siis vaikuttaa suomipojan kommetteihin myös ómassa kotimaassaamme.

• vaan firmoissa

Tilirahaa voi olla vain sellaisella, joka on myynyt jotain tosi kallista. Ja sellaista ei pa Putinilla ole ollut.

Hänen mahdollinen vaurautensa on vasta muodostumassa.

• mmm

Just noin, korruptointi kannattaa.

Epädemokraattisuus, oman edun katsanto. Uusrikkaat venäläiset, lahjonta (mitä muuten ílmenee myös suomessa!!), tuomareiden uhkailu ja pahoinpitely jos oikeusjutut ovat vaarassa aiheuttaa istumista.

Intissä pahoinpitelyä, nöyryyttämistä. Jotkut päätyvät itsariin kohtelun johdosta, jotkut kestävät muuttuen itse samankaltaisiksi.

Kaukolämmön, kaasun keskeytymätön jakelu maan kattavasti. Toimiiko se todella??????????????????
      Vai paleltuvatko ihmiset asuntoihinsa????
      Mikä näistä seikosta saa vakuuttumaan Venäjällä kehtittyvästä demokratiasta???

Murhat, jotka kohdistuvat epäkohdat julki tuoneisiin henkilöihin. Onneksi kuitenkin asun rajan tällä puolen.

• Pegasus boy

Vääntäydyin selkä kippurassa lattialla asentoon jossa pystyin laukeamaan omaan suuhuni. Todella fantastinen kokemus. Onnea vaan Putinille miljoonista, mutta tämä se on tosielämää ;)

• Kimmo 29

Vääntäydyin selkä kippurassa lattialla asentoon jossa pystyin laukeamaan omaan suuhuni. Todella fantastinen kokemus. Onnea vaan Putinille miljoonista, mutta tämä se on tosielämää ;)

• Anttoni 26

• Isä Mitro, alla Dodge Nitro..!
      Ajoneuvos (lapseton!).

• paineniska

No ei varmastikaan johdu palkasta ainakaan. Jos uutinen pitää paikkansa niin todennäköisesti rahat ovat peräisin KGB:n ulkomaille perustamnista yhtiöistä joihin siirrettiin entisen Neuvostoliiton varat. Tässä lähde:
      http://www.cc.jyu.fi/~aphamala/pe/issue4/ivani-fi.htm

• spekulaation huippu

kirjoitukset on ihan pelkkää spekulaatiota. henkilöt ja tapahtumatkin osittain keksittyjä...

kaikkea venäjään liittyvää on niin helppoa kusettaa. suomalaiset kun, ei edes muista venäläisten naapureiden nimiä, saati sitten tarinoita oikeinpäin.

• mutta rajaton nosto-oikeus Ortodoksien Otto-pisteistä Jumalan tunnusluvulla: yy-kaa-koli-neli. Ja korttina American Express - of course. Da, kak.

• steel10

voi johan on ensimmäistä kertaa suomessa tollasta räiskintää aijai eiköhän pitäisi lähettää sinne rahaa!!!!!!!!!! kannattaako
      aq p
      w

voivpivoivoivoivovivoivovivovivovivovivovivovivovivovivovi hahahahahahahaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) =) hahahahahahahaaahahahahahahahaah tajuutko ton aq p w jutun se on tosi hauska hahahahahahahahahahaaaaaa tosi mukava ootko mist päi suomee voitaisiinko tavata joskus oot niin pippelin näkönen niin ku isäs muahhahahahahah muahahahahaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 tämä on äly testi paina 1-2 kertaa nuolinäppäintä

lopeta se painelu!

kuuliksä lopeta se painelu!!

eikse vittu mee perille!!!

lopeta jo helvetti!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hauska eikö !!!!!!!!!!!!!! hahahahahahahahahahahahahaha vittu vittu eikö oo loisto viesti pippeli, mulkku, dildo, muna , hauskaa uutta vuotta anteeksi!!! hyvää uutta vuotta tarkoitin

Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8213
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      921
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      816
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      800
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe