Kylläpä meillä...

Miitukka

...vahdittiin kinkkua! =) Keittiöstä ei oikein malttanut meidän hauveli pysyä poissa, kun uunista tulvi niin herkullinen tuoksu. Sitten, kun kinkku oli paistopellillään parvekkeella jäähtymässä, piti aina lähteä mukaan kun joku meni parvekkeelle sauhuttelemaan. Parvekkeen lattialla maaten tuijotti herkeämättä sitä suurta herkkua, välillä piti oikein vinkaista, kun ei ollut lupa mennä lähemmäs nuuhkimaan. Muutaman kerran joutui, ressu, vielä juoksemaan kinkun perässä, kun vietiin kinkku takaisin uuniin kuorrutettavaksi, leikattiin keittiössä viipaleiksi ja lopulta olohuoneen ruokapöydän "kunkuksi". Aattoruokailun ajan makasi ruokapöydän alla, ettei vaan jäisi huomaamatta, milloin ihmisten ruokailu päättyy ja on hänen vuoronsa.
Eipä ole ennen mikään ruoka tuoksunut koiran nenussa noin taivaalliselta! =D

10

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.sorsa

      fifi kinkkua, pikkanen, kun tietää saavansa vatsansa täyteen ilman vahtaamista. Nyttenkin on kupissa toisessa jouluruokia ja toisessa kupissa on kuivamuonaa. Meillä koira syö samaan aikaan, kun ihmiset, kuppi on syöty tyhjäksi lähtee touhuumaan omiaan. Poikkeuksena on hänen herkkut ruisleipä/ pizza silloin vahdataan.

      • Miitukka

        hauvelin ensimmäinen joulu, siis myös ensimmäiset kinkun tuoksut. =) Pipareita kävi vohkimassa salaa, kun nuorimmainen niitä leipoi eikä ymmärtänyt, että kyllä ne siitä häviää, jos ihan "tarjolle" jättää! Kun ei tuolla vajaan vuoden ikäisellä vielä ole nuo käytöstavat ihan hallinnassa. Osaa käyttäytyä, kun on silmäpari vahtimassa, mutta a'vot, kun jää yksin herkkujen kanssa!!! :) Niinhän tuo on kuin pieni lapsi, kun silmä välttää... =D


      • n.sorsa
        Miitukka kirjoitti:

        hauvelin ensimmäinen joulu, siis myös ensimmäiset kinkun tuoksut. =) Pipareita kävi vohkimassa salaa, kun nuorimmainen niitä leipoi eikä ymmärtänyt, että kyllä ne siitä häviää, jos ihan "tarjolle" jättää! Kun ei tuolla vajaan vuoden ikäisellä vielä ole nuo käytöstavat ihan hallinnassa. Osaa käyttäytyä, kun on silmäpari vahtimassa, mutta a'vot, kun jää yksin herkkujen kanssa!!! :) Niinhän tuo on kuin pieni lapsi, kun silmä välttää... =D

        koulutuksessamme vikaa vai onkos fifi vain kiltti aina ollut.

        Viime vuonna sillä oli esinmäinen joulu ei ollut siloinkaan kiinostunnut ruokapuolesta.

        Tänäjouluna sentään on syönnyt laatikoitakin, kun viimejouluna söi vain kinkkua.

        Missäköhän vaiheessa fifi alkaa varastelemaan ruokaa ensikuussa täyttää 2.v eikä kertaakaan ole ruokaa varastannut, oikeastaan aika harvinainen tapaus, kun olen tottunnut,että koirat varastelevat ruokaa.

        Ei se kyllä ole ihan tavallinen koira muutenkaan siinä missä toiset koirat tykkää pahoista koirien herkuista, niin fifi tykkää vain perinteisestä koirien herkuista "ruisleivästä" ilman lisukkeita.

        On tehty, niin monet testit pikkaselle toisessa kädessä saattaa olla lihapulla nam sanoo musti ja rekku fifimme sanoo hyi ja ottaa toisesta kädestä ruisleivän ja herkuttelee sitä, senjälkeen vasta lihapulla.


      • Miitukka
        n.sorsa kirjoitti:

        koulutuksessamme vikaa vai onkos fifi vain kiltti aina ollut.

        Viime vuonna sillä oli esinmäinen joulu ei ollut siloinkaan kiinostunnut ruokapuolesta.

        Tänäjouluna sentään on syönnyt laatikoitakin, kun viimejouluna söi vain kinkkua.

        Missäköhän vaiheessa fifi alkaa varastelemaan ruokaa ensikuussa täyttää 2.v eikä kertaakaan ole ruokaa varastannut, oikeastaan aika harvinainen tapaus, kun olen tottunnut,että koirat varastelevat ruokaa.

        Ei se kyllä ole ihan tavallinen koira muutenkaan siinä missä toiset koirat tykkää pahoista koirien herkuista, niin fifi tykkää vain perinteisestä koirien herkuista "ruisleivästä" ilman lisukkeita.

        On tehty, niin monet testit pikkaselle toisessa kädessä saattaa olla lihapulla nam sanoo musti ja rekku fifimme sanoo hyi ja ottaa toisesta kädestä ruisleivän ja herkuttelee sitä, senjälkeen vasta lihapulla.

        ..no tuskinpa sentään koulutuksessa vikaa (toivottavasti ei meilläkään..) =D Jotkut hauvat vain ovat ihan luonnostaan fiksuja! Taitaa tuo meidän rekku tietää, että emäntänsä rakastaa koiria, joilla on "pelisilmää"!
        Aikoinaan olin kissan emäntä, täytyy sanoa että kyllä silläkin omat juonensa oli, ja hyvin tiesi, miten minut saa hulluuden partaalle! =D

        Itsekin vaihdoin koulutusherkuiksi näkkärin. Jotenkin tuntui siltä, ettei niitä kaupan herkkunappuloita voi joka käänteessä tarjota. :( Välillä ihan täysjyväleipää käytössä. En ole ihan varma, tuleeko liikaa suolaa siinä sivussa, toivottavasti ei...

        Ihana nimitys tuo "fifi" dalmiksestasi!!!


      • n.sorsa
        Miitukka kirjoitti:

        ..no tuskinpa sentään koulutuksessa vikaa (toivottavasti ei meilläkään..) =D Jotkut hauvat vain ovat ihan luonnostaan fiksuja! Taitaa tuo meidän rekku tietää, että emäntänsä rakastaa koiria, joilla on "pelisilmää"!
        Aikoinaan olin kissan emäntä, täytyy sanoa että kyllä silläkin omat juonensa oli, ja hyvin tiesi, miten minut saa hulluuden partaalle! =D

        Itsekin vaihdoin koulutusherkuiksi näkkärin. Jotenkin tuntui siltä, ettei niitä kaupan herkkunappuloita voi joka käänteessä tarjota. :( Välillä ihan täysjyväleipää käytössä. En ole ihan varma, tuleeko liikaa suolaa siinä sivussa, toivottavasti ei...

        Ihana nimitys tuo "fifi" dalmiksestasi!!!

        tuo fifi, kun vähän huvittaa dallujen säkäkorkeudet pitää täällä nimitellä sitä fifiksi.

        Vaikka ressukka on yläsäkässä 61cm on se silti pienempi, kun suurinosa dallu uroksista mitä minä olen nähnyt.

        Oikeassa elämässä sitä kutsutaan lörö: ksi.

        Ei hän se ole yhtä hieno, kun rekkarin papereissa oleva nimi, mutta näyttää kelpaavan sille.

        Ei voi sanoa tota fiksuksi opettaa jonkun asian kunnolla, niin unohtaa jo puolentunnin päästä opetuksen.

        Fifimme motivaatio herkku on juusto on valmis tekemään sen eteen ihan mitä tahansa.

        Venähtää myöhäiseksi näköjään kolmelta ehkä pääsee nukkumaan on erinäisiä hommia kesken.


      • Miitukka
        n.sorsa kirjoitti:

        tuo fifi, kun vähän huvittaa dallujen säkäkorkeudet pitää täällä nimitellä sitä fifiksi.

        Vaikka ressukka on yläsäkässä 61cm on se silti pienempi, kun suurinosa dallu uroksista mitä minä olen nähnyt.

        Oikeassa elämässä sitä kutsutaan lörö: ksi.

        Ei hän se ole yhtä hieno, kun rekkarin papereissa oleva nimi, mutta näyttää kelpaavan sille.

        Ei voi sanoa tota fiksuksi opettaa jonkun asian kunnolla, niin unohtaa jo puolentunnin päästä opetuksen.

        Fifimme motivaatio herkku on juusto on valmis tekemään sen eteen ihan mitä tahansa.

        Venähtää myöhäiseksi näköjään kolmelta ehkä pääsee nukkumaan on erinäisiä hommia kesken.

        että "fifi" on hänen pulinapalstanikkinsä! =) Aina se nimitys kuitenkin saa hymyn huulille, kun tietää mitkä koirat sitä nimitystä yleensä kantaa...

        Itse odottelen nukkumattia saapuvaksi. Mese jo hiljentyi, joten pitää kaiketi itsekin yrittää siirtyä sudokujen pariin. Toisaalta ihan hyvä, että nämä vapaapäivät taas loppuu hetkeksi. Jos vaikka onnistuisi pääsemään normaalirytmiin taas kiinni, kun ei huoli Äidistäkään enää niin paina...


    • Meillä oli aikoinaan molossimamma,joka melkein eli syödäkseen.Ei ollut mitään,mistä se olisi kieltäytynyt :O)

      Aina kun kinkku oli jouluyön uunissa,niin se päivysti koko yön uunin edessä.Ei taatusti olisi kinkkua kukaan vienyt.Aamulla se oli sitten silmät ristissä valvomisesta,eikä olisi edes aamupissalle lähtenyt.

      No sai sitten toki kovasta työstä kinkkua palkaksi,niin sitten malttoi jo suosiollisemmin uloskin lähteä :O)

      Kerran se söi puolikkaan sipulinkin,raa`an,kun koitin missä raja kulkee.Ei kulkenut missään,aina maistui ja missä vaan.
      Silakkamarkkinoilla kerran eräs kojunpitäjä syötti sille kilon silakoita,kun ei uskonut,että ei se muutamasta ole moksiskaan.Sitten lopetti,kun meinasi,että syö koko kojun bankroffiin.

      • Miitukka

        Raakaa sipulia??? Johan oli kaikkiruokainen mamma!!! =)

        Oudoimmat (omasta mielestäni) mitä meillä on tarjoiltu ja kelvanneet, olivat raaka lanttu ja banaani. Sipuliakin kerran kokeilin, kun pyöriskeli jaloissa ruokaa laittaessani. Nuolaisi kyllä, mutta siihen sitten jäikin. Ruokakupista häviää kaikki, mitä sinne keksii laittaa (en tosin raakaa sipulia ole laittanut), niin rosolli, herneet, lanttulaatikko ja tietenkin se kinkku. Silliäkin voisi syödä, jos ruuan joukossa sattuisi olemaan, en kuitenkaan sitä tohdi laittaa. =D


      • Miitukka kirjoitti:

        Raakaa sipulia??? Johan oli kaikkiruokainen mamma!!! =)

        Oudoimmat (omasta mielestäni) mitä meillä on tarjoiltu ja kelvanneet, olivat raaka lanttu ja banaani. Sipuliakin kerran kokeilin, kun pyöriskeli jaloissa ruokaa laittaessani. Nuolaisi kyllä, mutta siihen sitten jäikin. Ruokakupista häviää kaikki, mitä sinne keksii laittaa (en tosin raakaa sipulia ole laittanut), niin rosolli, herneet, lanttulaatikko ja tietenkin se kinkku. Silliäkin voisi syödä, jos ruuan joukossa sattuisi olemaan, en kuitenkaan sitä tohdi laittaa. =D

        No niin oli.

        Ei meillä yksikään ole ruuan kanssa kronklannut,vaan suurinpiirtein kaikki menee.
        Mutta toi oli kyllä yliveto.
        Yöduunissa kun oli,niin kävi aina tauolla vetämässä snagarilla hampuraiset tai hotdogit,ja kaikilla mausteilla toki.
        Että oli maha sillä myös rautainen.

        Se oli muutenkin melkoinen persoona.Voisi sanoa,että yksi rodun "legendoista".
        Ja tuon ruokahalun voi myös pistää siihen piikkiin :=)))


      • Miitukka
        molossi kirjoitti:

        No niin oli.

        Ei meillä yksikään ole ruuan kanssa kronklannut,vaan suurinpiirtein kaikki menee.
        Mutta toi oli kyllä yliveto.
        Yöduunissa kun oli,niin kävi aina tauolla vetämässä snagarilla hampuraiset tai hotdogit,ja kaikilla mausteilla toki.
        Että oli maha sillä myös rautainen.

        Se oli muutenkin melkoinen persoona.Voisi sanoa,että yksi rodun "legendoista".
        Ja tuon ruokahalun voi myös pistää siihen piikkiin :=)))

        ovat tosi ikimuistoisia! Ainahan kaikki eläimet ovat omia persooniaan, jotkut vaan ovat sitä ylitse muiden! Uskon, että Sinulla on monia mieleenpainuvia hetkiä kanssaan ollut! =)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe