Elikkä Auto On toyota hiace vm. 06 ja ajatus olis ääni eristää se melukoppi pikkasen hiljaisemmaks...
Onko kukaan tehnyt moista projektia ennen ja olis kokemuskia millä sitä sais hiljaisemmaks ohjaamosta...
Ja onko ollut kannattavaa että eron on huomannutkin oikein...
Kiitos vastauksista etukäteen...
Hiacen Äänieristys
9
9994
Vastaukset
- ex-Mosse
Pura ohjaamosta penkit, lattiaverhoilu, kojelauta ja ovien verhoilut. Laita puhtaille kuiville peltipinnoille Dynamatia tai Vibroplastia ohjaamon lattiaan, ovien pelteihin, kojelaudan sisään yms. Kattokaan ei välttämättä ole pahitteeksi eristää jos vain verhoilun alle eristettä mahtuu.
Sitten väliseinän voi verhoilla huovalla tms. Tavaratilan vanerien taakse solumuovia ja kivivillaa.
Lokareihin hanki mouvilokarit ja eristä ne myös Dynamatilla tai Vibroplastilla.
Dynamatin tai Vibroplastin rinnalla voit käyttää eristysmömmöä esim. Brax eXvibration on hyvää mömmöä - lasikuituvahvisteisena kestää hieman elastisillakin pinnoilla. Esim. muovilokareissa ja verhoilun tausta pinnoilla itse olen tuota käyttänyt ja hyväksi todennut.
Lisäksi paikoihin joihin sopii kannattaa laittaa jotain muuta äänieristettä vaikka kivivillaa, jollei muuta keksi.
Hiljaista Hiacesta ei valitettavasti saa, mutta noilla saa jotain aikaiseksi. Vastaavilla ohjeilla on tehty muita pakuja hiljaiseksi, mutta ne ovat olleet paljon Hiacea hiljaisempia jo alunperin.
4mm raskasmattoa ei kannata Hiaceen käyttää sillä se ei mahdu kunnolla muotoutumaan Hiacen ahtaisiin tiloihin, mutta nuo Dynamat tai Vibroplast ajavat saman asian vaikka ovat vain 2mm paksuisia. Tavallista 2mm raskasmattoa pitää laittaa ainakin kaksi kerrosta että saa edes lähelle saman tuloksen kuin noilla kalliimmilla, joten eivät loppujen lopuksi tule paljoa kalliimmaksi. Kun vielä lasket mukaan sen että niiden kalliimpien asennus on huomattavasti helpompaa niin sen muutaman euron enemmän niistä maksaa mielellään :)
Kunnollisia äänieristeitä kannattaa kysellä autohifi-liikkeistä (nuo Dynamat/Vibroplast/Brax) ja verhoomoista (kivivilla ja solumuovi - kivivilla on ollut omasta mielestäni parempaa autokäytössä kuin tavallinen halpa lasivilla - näitä toki saa rautakaupastakin).- iisikeikki
peltor vakio tai radiolla.....
kalliimpi vaihtoehto on ostaa kunnon paku.
- luigi
Paras tapa äänieristykseen on hankkia sellainen auto joka on jo tehtaalla äänieristetty. Noita japsien nakkikattiloita ei saa hiljaiseksi millään ilveellä.
- Draivari
Kyllä ne kaikki pakut on yhtä surkeita melun suhteen, jotain pieniä eroja voi olla, ei kuitenkaan mitenkään oleellista. 100-120 mittariin ja säädä radio radio hyvin kuuluvaksi. Kun sammutat moottorin koet millaisessa melussa olet ollut. Olet joutunut säätämään radion mielettömän kovalle ja moottorin hiljentyessä sen huomaaat.
Mutta kerro mikä paku on hiljainen. ;-[ - ex-Mosse
Draivari kirjoitti:
Kyllä ne kaikki pakut on yhtä surkeita melun suhteen, jotain pieniä eroja voi olla, ei kuitenkaan mitenkään oleellista. 100-120 mittariin ja säädä radio radio hyvin kuuluvaksi. Kun sammutat moottorin koet millaisessa melussa olet ollut. Olet joutunut säätämään radion mielettömän kovalle ja moottorin hiljentyessä sen huomaaat.
Mutta kerro mikä paku on hiljainen. ;-[Jos hiljaisen pakun haluat kokea niin käy koittamassa Opel/Nissan/Rellun aikaan saannosta eli Vivaro/Primastar/Trafic - ovat todella hiljaisia jo vakiona.
Muutoin itse en pitänyt niissä mm. Rellumaisesta elektroniikan sijoittelusta ja päädyin itse T5:n.
Ja esim. VW:ltä löytyy T5:stakin hiljaisia versioita eli Caravelle/Multivan pakuna on hiljainen siinä missä henkilöautonakin. Hinta noissa vain pompsahtaa niin kovaksi, että kannattaa mieluummin itse tehdä / teetättää äänieristystä useammalla tuhannellakin eurolla :) - JML82
Jos oikein ymmärsin ketjun aloittajaa, hän kysyi Hiacen äänieristystä. Ei auton vaihtoa.
Monet haluavat myös autolta luotettavuutta muiden ominaisuuksien lisäksi. Siinä Hiace on ykkönen. - vastuulla :
JML82 kirjoitti:
Jos oikein ymmärsin ketjun aloittajaa, hän kysyi Hiacen äänieristystä. Ei auton vaihtoa.
Monet haluavat myös autolta luotettavuutta muiden ominaisuuksien lisäksi. Siinä Hiace on ykkönen.voi tietysti kokeilla noita teflon moottorinkäsittelyaineita, jos ei desibelit varsinaisesti paljoa putoa niin ainakin moottorin äänensävy muuttuu miellyttävämmäksi
- MISTÄ sitä
vastuulla : kirjoitti:
voi tietysti kokeilla noita teflon moottorinkäsittelyaineita, jos ei desibelit varsinaisesti paljoa putoa niin ainakin moottorin äänensävy muuttuu miellyttävämmäksi
Mistä nykyisin saa teflonainetta moottoriÖLJYN sekaan laitettavaksi.
- JML82
Verhoomo ja sisustus Lehto tekee Hiaceen lisä-äänieristyksiä. Hinta oli joskus muistaakseni 500e, ei ole nyt nettisivuilla hinnastoa (en ainakaan nyt löytäny)
http://www.kolumbus.fi/k.lehto/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849