janottaa ja pissattaa...

turhauttaa

Hei kaikki. Osaisiko joku sanoa mikä mulla voi olla? Voi olla et pian varaan lääkäriajan.Saa nähä.

Eli mua janottaa kokoajan, ja öisinkin pitää herätä pissalle ja juomaan varmaan viis kertaa (aina tosin ei tuu paljoa...)! Joka tietty aiheuttaa väsymystä. Raskaana en ole eikä vti-mahdollisuutta ole.

Voiko kyseessä olla diabetes?(yhdellä sukulaisellani oli diabetes,kyseessä siis pappa) Millaisia oireita muilla on ollut? voiko kyseessä olla joku ientulehdus suussa? (tyhmiä kysymyksiä,mutta tosi rasittavaa tää..).

Mikä teillä muilla on ollut jos janottaa KOKOAJAN ja vessattaa?

5

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma vastaukseni

      Mulla syyksi selvisi 1-tyypin diabetes.

      Loppui yletön juominen ja vessassa ravaaminen, kun sokerit saatiin laskemaan niistä huippuarvoista...

      Tää tapahtui vuosikymmeniä sitten ja siitä lähtien on porskuteltu insuliinin voimin ihan ok-oloisena.

      Eli lekuriin siitä syytä selvittämään (voi toki olla muutakin).

    • daibetekseen

      viittaa. Ja jos on vielä sukurasitustakin.

      Sinun kannattaisi heti soittaa terveyskeskukseen, kertoa tilanne ja pyytää päästä sokerikokeisiin.

      Diabeteksen kanssa on nykysyin ihan kiva elää, mutta sen hoitaminen kannattaa aloittaa ajoissa. Ja jos ei diabetesta sinulla ole, niin sitten voit ainakin olla rauhallisin mielin. :)

      • turhauttaa

        Kiitos vastauksistanne.

        Millaset ne sokeritestit ovat? Pystyisinkö itse päättelemään jotakin mittailemalla esim. itse verensokeria? (Etten menis iha turhan takia lääkärii:P)

        Mulla tää janontunne ollut nyt jotain puol vuotta. Pissaamisvaivat ollu vuosia, mut nyt on pahentunu nii et öist ei taho tulla mitää ku kokoajan pitää käyä vessassa:(.
        Juon kokoajan vettä,ja vaikka juonkin niin jano ei yksinkertasesti vaan lähe edes juomalla!?

        En haluis tosiaankaa turhan takia mennä lääkärii, ku oon tämmönen kuka ei iha pienistlääkäriin menis. Mut onko mitää keinoo ensin varmistaa (esim. just verensokerit mittaamalla) että voisi edes olla diabetes?


      • turhauttaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne.

        Millaset ne sokeritestit ovat? Pystyisinkö itse päättelemään jotakin mittailemalla esim. itse verensokeria? (Etten menis iha turhan takia lääkärii:P)

        Mulla tää janontunne ollut nyt jotain puol vuotta. Pissaamisvaivat ollu vuosia, mut nyt on pahentunu nii et öist ei taho tulla mitää ku kokoajan pitää käyä vessassa:(.
        Juon kokoajan vettä,ja vaikka juonkin niin jano ei yksinkertasesti vaan lähe edes juomalla!?

        En haluis tosiaankaa turhan takia mennä lääkärii, ku oon tämmönen kuka ei iha pienistlääkäriin menis. Mut onko mitää keinoo ensin varmistaa (esim. just verensokerit mittaamalla) että voisi edes olla diabetes?

        mene lääkäriin sulla on diabetes!


      • joku vain
        turhauttaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne.

        Millaset ne sokeritestit ovat? Pystyisinkö itse päättelemään jotakin mittailemalla esim. itse verensokeria? (Etten menis iha turhan takia lääkärii:P)

        Mulla tää janontunne ollut nyt jotain puol vuotta. Pissaamisvaivat ollu vuosia, mut nyt on pahentunu nii et öist ei taho tulla mitää ku kokoajan pitää käyä vessassa:(.
        Juon kokoajan vettä,ja vaikka juonkin niin jano ei yksinkertasesti vaan lähe edes juomalla!?

        En haluis tosiaankaa turhan takia mennä lääkärii, ku oon tämmönen kuka ei iha pienistlääkäriin menis. Mut onko mitää keinoo ensin varmistaa (esim. just verensokerit mittaamalla) että voisi edes olla diabetes?

        jos sinulla on joku tuttu, jolla on verensokerimittari, niin toki sen voit mitata. Mittausta voi pyytä myös omalta työterveyshoitajalta tai terveyskeskuksesta terveydenhoitajalta. Heiltä saisit paremmin vinkkiä myös siihen, että kuinka pikaisesti tarvitsee ottaa yhteyttä lääkäriin.

        Jos oikein muistan, niin aamuarvon pitäisi olla 4-6, niin se olisi hyvä. Syömättä 12 h ennen mittausta. Toinen mittaus 1,5 h aterian jälkeen ja sokerin taso 6-8. Jos näistä arvoista ylitystä on paljon, niin ainakin kakkostyypin diabetes voi olla mahdollinen. Ykköstyypin diabeteksen tavoitearvoja en tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe