Saarnoja on lyhennettävä

ei me nuoret jaksa kuulla

Saarnojen pituutta on lyhennettävä - ei me nuoret
jaksa niitä kuunnella tuntikausia, sellanen 15-30
on ihnan oikeesti kohtuuaika puheelle.

21

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja Sinä kehtaatkin valittaa

      Vieläpä penkissä saat istua sisällä - etkö ajattele
      Kristuksen kärsimistä ?

      Kyllä nuoret ovat menneet pilalle kun tuommoisia
      laukoavat. HÄPEÄ !

      • - Abimelek

        Onko evankeliumi sinun mielestäsi sitä, että Jeesuksen todistajan tulee kärsiä penkissä, kun lakihenkinen julistaja tarjoilee kateederilta tuntikaupalla Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostetulle omanvanhurskauden liekanarua kaulaan pantavaksi?

        Eikö Jeesus kärsinyt juuri siksi, että hän rakasti sinua niin paljon, ettei sinun tarvitsisi kärsiä ansaitsemaasi kuolemanrangaistusta??

        Vapauttaako ilosanoma sinut meuhkaamaan muille lakia, ja omia sääntöjäsi siitä, kuinka monta tuntia itse kunkin pitää kärsiä rukoushuoneen penkissä hengellistä vilua ja nälkää, taitamattoman puhujan luomassa ilmapiirissä.

        Joka kerta erikseen luettava Lestadiuksen saarna pitkittää tarpeettomasti jumaanpalvelusmenoja. Lestadiuksen saarnat on korotettu yli 100 vuotta Ruotsissa vallinneen konvertikkeliplakaatin vuoksi kanoniin.

        Silloin kun Ruotsin valtiossa sai saarnata vain virkaan vihitty teologi, niin Lestadiuksen poissaollessa tilaisuuksissa luettiin Lestadiuksen saarnoja.

        Saarnoista suuri osa on pidetty heräämättömille ja katumattomille kirkkovieraille. Nythän on tragikoominen tilanne, - vihamieliset lakihenkiset julistajat lukevat juuri näitä saarnoja uudestisyntyneille kritityille. Saarnoja, jotka eivät ole heille lainkaan tarkoitettuja. Näin johdetaan armoitettuja uskonvapauden sijaan lain alle viikosta viikkoon.

        Matt. 11:28   Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,

        - niin minä annan teille levon.

        Matt. 11:29   Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; ...

        - niin te löydätte levon sielullenne.

        Matt. 11:30   Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."


      • Puuha Pete
        - Abimelek kirjoitti:

        Onko evankeliumi sinun mielestäsi sitä, että Jeesuksen todistajan tulee kärsiä penkissä, kun lakihenkinen julistaja tarjoilee kateederilta tuntikaupalla Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostetulle omanvanhurskauden liekanarua kaulaan pantavaksi?

        Eikö Jeesus kärsinyt juuri siksi, että hän rakasti sinua niin paljon, ettei sinun tarvitsisi kärsiä ansaitsemaasi kuolemanrangaistusta??

        Vapauttaako ilosanoma sinut meuhkaamaan muille lakia, ja omia sääntöjäsi siitä, kuinka monta tuntia itse kunkin pitää kärsiä rukoushuoneen penkissä hengellistä vilua ja nälkää, taitamattoman puhujan luomassa ilmapiirissä.

        Joka kerta erikseen luettava Lestadiuksen saarna pitkittää tarpeettomasti jumaanpalvelusmenoja. Lestadiuksen saarnat on korotettu yli 100 vuotta Ruotsissa vallinneen konvertikkeliplakaatin vuoksi kanoniin.

        Silloin kun Ruotsin valtiossa sai saarnata vain virkaan vihitty teologi, niin Lestadiuksen poissaollessa tilaisuuksissa luettiin Lestadiuksen saarnoja.

        Saarnoista suuri osa on pidetty heräämättömille ja katumattomille kirkkovieraille. Nythän on tragikoominen tilanne, - vihamieliset lakihenkiset julistajat lukevat juuri näitä saarnoja uudestisyntyneille kritityille. Saarnoja, jotka eivät ole heille lainkaan tarkoitettuja. Näin johdetaan armoitettuja uskonvapauden sijaan lain alle viikosta viikkoon.

        Matt. 11:28   Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,

        - niin minä annan teille levon.

        Matt. 11:29   Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; ...

        - niin te löydätte levon sielullenne.

        Matt. 11:30   Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Haiskastaa vahvasti Isakssonilainen henki.


      • Shiimanski
        - Abimelek kirjoitti:

        Onko evankeliumi sinun mielestäsi sitä, että Jeesuksen todistajan tulee kärsiä penkissä, kun lakihenkinen julistaja tarjoilee kateederilta tuntikaupalla Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostetulle omanvanhurskauden liekanarua kaulaan pantavaksi?

        Eikö Jeesus kärsinyt juuri siksi, että hän rakasti sinua niin paljon, ettei sinun tarvitsisi kärsiä ansaitsemaasi kuolemanrangaistusta??

        Vapauttaako ilosanoma sinut meuhkaamaan muille lakia, ja omia sääntöjäsi siitä, kuinka monta tuntia itse kunkin pitää kärsiä rukoushuoneen penkissä hengellistä vilua ja nälkää, taitamattoman puhujan luomassa ilmapiirissä.

        Joka kerta erikseen luettava Lestadiuksen saarna pitkittää tarpeettomasti jumaanpalvelusmenoja. Lestadiuksen saarnat on korotettu yli 100 vuotta Ruotsissa vallinneen konvertikkeliplakaatin vuoksi kanoniin.

        Silloin kun Ruotsin valtiossa sai saarnata vain virkaan vihitty teologi, niin Lestadiuksen poissaollessa tilaisuuksissa luettiin Lestadiuksen saarnoja.

        Saarnoista suuri osa on pidetty heräämättömille ja katumattomille kirkkovieraille. Nythän on tragikoominen tilanne, - vihamieliset lakihenkiset julistajat lukevat juuri näitä saarnoja uudestisyntyneille kritityille. Saarnoja, jotka eivät ole heille lainkaan tarkoitettuja. Näin johdetaan armoitettuja uskonvapauden sijaan lain alle viikosta viikkoon.

        Matt. 11:28   Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,

        - niin minä annan teille levon.

        Matt. 11:29   Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; ...

        - niin te löydätte levon sielullenne.

        Matt. 11:30   Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Tuo sinun edellinen vuodatuksesi oli kyllä liian pitkä omanvanhurskauden saarna!!! Seurakunnasa on aina suurin osa heräämättömiä ja katumattomia eli pidetään vaan ihan entisellään Lestaadiuksen saarnat. Perkele kyllä haluaisi tietinkin niitä lyhentää tai ottaa ne kokonaan pois.


      • teutatess
        Puuha Pete kirjoitti:

        Haiskastaa vahvasti Isakssonilainen henki.

        Et voi , Apimelekin tutien, sanoa puhtaalla omallatunnolla hänestä noin . Hän vihaa IISAKSONNI LAISUUTTA enemmän kuin minä , ja minäkin niin paljon etten voi sitä nyt sanoin kuvata , koska siitä tulisi huuto .


      • - Abimelek
        Shiimanski kirjoitti:

        Tuo sinun edellinen vuodatuksesi oli kyllä liian pitkä omanvanhurskauden saarna!!! Seurakunnasa on aina suurin osa heräämättömiä ja katumattomia eli pidetään vaan ihan entisellään Lestaadiuksen saarnat. Perkele kyllä haluaisi tietinkin niitä lyhentää tai ottaa ne kokonaan pois.

        Sinä katumaton puskurikeituri olet, etkä tunne Jeesusta. Miljoonat ja miljoonat pelastuvat ilman Lestadiusta, tämä on totuus. Hän itsekin oli luterilainen kuten minäkin, ei siis mikään lestadiolainen.


        Seurakunnassamme ei ole onneksi montaa sinun kaltaistasi puskuripässi- iisaksonilaista.

        Uudestisyntyneitä kristittyjä ovat. Hallelujaa kiitos Herralle.


      • sanasi meille
        Shiimanski kirjoitti:

        Tuo sinun edellinen vuodatuksesi oli kyllä liian pitkä omanvanhurskauden saarna!!! Seurakunnasa on aina suurin osa heräämättömiä ja katumattomia eli pidetään vaan ihan entisellään Lestaadiuksen saarnat. Perkele kyllä haluaisi tietinkin niitä lyhentää tai ottaa ne kokonaan pois.

        Et taida tuntea omaavanhuskautta.

        Seurakunnassa on kristittyjä, jotka vaeltavat uskossa. Siis Jumalan lapsia.

        Millä perusteella sinä määräät heille lakia?
        Millä perusteella sanot heitä katumattomiksi?


      • miten paljon
        teutatess kirjoitti:

        Et voi , Apimelekin tutien, sanoa puhtaalla omallatunnolla hänestä noin . Hän vihaa IISAKSONNI LAISUUTTA enemmän kuin minä , ja minäkin niin paljon etten voi sitä nyt sanoin kuvata , koska siitä tulisi huuto .

        vihaa tällä palstalla tuntuu olevan, jopa kristittyjen keskinäistä.


      • kiivastuksissaan
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinä katumaton puskurikeituri olet, etkä tunne Jeesusta. Miljoonat ja miljoonat pelastuvat ilman Lestadiusta, tämä on totuus. Hän itsekin oli luterilainen kuten minäkin, ei siis mikään lestadiolainen.


        Seurakunnassamme ei ole onneksi montaa sinun kaltaistasi puskuripässi- iisaksonilaista.

        Uudestisyntyneitä kristittyjä ovat. Hallelujaa kiitos Herralle.

        kiivautta löytyy mutta ei taitoa.
        sinunkin tekstisi viittaa siihen että parannussaarnaa et ole vielä päässyt kuulemaan.


      • - Abimelek
        kiivastuksissaan kirjoitti:

        kiivautta löytyy mutta ei taitoa.
        sinunkin tekstisi viittaa siihen että parannussaarnaa et ole vielä päässyt kuulemaan.

        Kuinka moni esikoislestadiolainen ressukka edelleen rimpuilee armottoman omavanhurskauden pihdessä, samoin kun sinäkin.

        Kiittele vain omavanhurskaus pirua, niin panolastisi vain lisääntyy. Minua älä siihen kuoroon enää rukoile, Jeesus on niin ihana ylimmäinen pappi, että en vaihda häntä pois ihmisoppeihin, en mistään hinnasta.

        Kiitos Jeesus että olet minut oman vanhurskauden waatimusten orjuudesta päästänyt, hallelujaa!!!


    • täydellisyyden tavoittelia

      Täytyy myöntää että välillä ilman "karkkimyyntiä"
      olisi uni kyllä aika lähellä:)))

      Mutta oikeesti olkaa nuoret rohkeita ja tuokaa ajatuksianne tännekkin luettaviksi koska tätäkin palstaa lukee monet sellaisetkin henkilöt jotka meitä ruokkivat "hengellisestikin" .

      Huomenta "Abi" joskus vain tuntuu että Leevin saarnoissa on päivän ainoat "eväät".

      • vihne

        eräs veli, joka oli vihitty Inkerin diakoniksi. Siis ei-lest.

        Hän oli osallistunut johonkin maallikkokoulutukseen. Heitä oli evästänyt vanhempi rovasti seuraavasti: Jos teillä ei ole mitään sanottavaa, niin sen kertomiseen riittää kaksikymmentä minuuttia.

        Toinen laita oli sitten sellainen, kun muistaakseni A Kuukauppi sanoi eräälle veljelle: Tule pitämään lyhyt tervehdyspuhe, vaikkapa neljäkymmentäviisiminuuttia.

        Kyllä kai siinä on asenteessa eroa, jos alkaa tietoisesti pitämään puolenoistatunnin saarnaa.

        Siinä aluksi tuppaa tulemaan sellaista yleistä toteamista: Olemme saaneet taas uuden armonpäivän ja tämä päivä on ainutlaatuinen. Tätä ei ole koskaan ennen ollut eikä tule uudelleen. Paljon on kristityitä taaskin tullut sanankuuloon, joka on hyvä asia. Tunnen itseni tyhjäksi ja köyhäksi, ei ole ensimmäistä sanaa mistä alottaisi. Olisin toivonut, että joku muu veljistä olisi istunut tällen paikallen jne.


        Jos ollaan kokouksessa, jossa on määrätty alkamisaika ja päättymisaika. Aikaa koko touhuun on vaikkapa neljäkymmentäminuuttia, silloin pitää mennä heti asiaan ja koittaa pysyä' siinä tiukasti.


      • - Abimelek

        Oikeassa olet, vaikka kumarassa kuljet :-)))))

        Lestadiuksen saarnat ovat kuitenkin nimikristityille pidettyjä kirkkosaarnoja, lukuunottamatta ehtoosaarnoja, jotka ovat uudestisyntyneille kristityille.

        Lakihenkiset julistajat valitsevat näitä raatosaarnoja ihan omaan korvasyyhyynsä, saadakseen ositella sormella uskonveljiä ja sisaria. Minä tunnen liikkeen vaihtelevan strategian sisältäpäin jo lähes 60 vuoden ajalta. Tiedän tarkoin mistä puhun.


      • analyysiä
        vihne kirjoitti:

        eräs veli, joka oli vihitty Inkerin diakoniksi. Siis ei-lest.

        Hän oli osallistunut johonkin maallikkokoulutukseen. Heitä oli evästänyt vanhempi rovasti seuraavasti: Jos teillä ei ole mitään sanottavaa, niin sen kertomiseen riittää kaksikymmentä minuuttia.

        Toinen laita oli sitten sellainen, kun muistaakseni A Kuukauppi sanoi eräälle veljelle: Tule pitämään lyhyt tervehdyspuhe, vaikkapa neljäkymmentäviisiminuuttia.

        Kyllä kai siinä on asenteessa eroa, jos alkaa tietoisesti pitämään puolenoistatunnin saarnaa.

        Siinä aluksi tuppaa tulemaan sellaista yleistä toteamista: Olemme saaneet taas uuden armonpäivän ja tämä päivä on ainutlaatuinen. Tätä ei ole koskaan ennen ollut eikä tule uudelleen. Paljon on kristityitä taaskin tullut sanankuuloon, joka on hyvä asia. Tunnen itseni tyhjäksi ja köyhäksi, ei ole ensimmäistä sanaa mistä alottaisi. Olisin toivonut, että joku muu veljistä olisi istunut tällen paikallen jne.


        Jos ollaan kokouksessa, jossa on määrätty alkamisaika ja päättymisaika. Aikaa koko touhuun on vaikkapa neljäkymmentäminuuttia, silloin pitää mennä heti asiaan ja koittaa pysyä' siinä tiukasti.

        asiasta


      • että taas
        - Abimelek kirjoitti:

        Oikeassa olet, vaikka kumarassa kuljet :-)))))

        Lestadiuksen saarnat ovat kuitenkin nimikristityille pidettyjä kirkkosaarnoja, lukuunottamatta ehtoosaarnoja, jotka ovat uudestisyntyneille kristityille.

        Lakihenkiset julistajat valitsevat näitä raatosaarnoja ihan omaan korvasyyhyynsä, saadakseen ositella sormella uskonveljiä ja sisaria. Minä tunnen liikkeen vaihtelevan strategian sisältäpäin jo lähes 60 vuoden ajalta. Tiedän tarkoin mistä puhun.

        syyllistyt siihen mistä muita syytät:

        "saadakseen ositella sormella uskonveljiä ja sisaria."


      • kristitty viisaus
        - Abimelek kirjoitti:

        Oikeassa olet, vaikka kumarassa kuljet :-)))))

        Lestadiuksen saarnat ovat kuitenkin nimikristityille pidettyjä kirkkosaarnoja, lukuunottamatta ehtoosaarnoja, jotka ovat uudestisyntyneille kristityille.

        Lakihenkiset julistajat valitsevat näitä raatosaarnoja ihan omaan korvasyyhyynsä, saadakseen ositella sormella uskonveljiä ja sisaria. Minä tunnen liikkeen vaihtelevan strategian sisältäpäin jo lähes 60 vuoden ajalta. Tiedän tarkoin mistä puhun.

        no mutta nyt puhuu SUURI kokemus.oikein kuudenkymmenen vuoden takaa.
        taitaa yhdenpäivän kristitty olla paljon viisaampi ja kokeneempi.
        ei ainakaan pidä tollasta meteliä viisaudestaan.


      • - Abimelek
        että taas kirjoitti:

        syyllistyt siihen mistä muita syytät:

        "saadakseen ositella sormella uskonveljiä ja sisaria."

        Lppeta sen tähden tuo hurskastelusi, ja tee parannus.


      • - Abimelek
        kristitty viisaus kirjoitti:

        no mutta nyt puhuu SUURI kokemus.oikein kuudenkymmenen vuoden takaa.
        taitaa yhdenpäivän kristitty olla paljon viisaampi ja kokeneempi.
        ei ainakaan pidä tollasta meteliä viisaudestaan.

        Jumalan armosta olen ollut kristitty jokaisena päivänä. Kuulepas nyt herra omavanhurskaus, jos sulla on korvia ollenkaan. Minun vanhurskauteni ja viisauteni on KOKONAAN Kristuksen varassa.

        Toisin siis, kuin sinun vanhurskautesi, joka riippu sinun oman vanhurskautesi ja peräti vattimattomien tekojesi varassa.

        Älä siis enää enempää lässytä.


      • luettavaksi
        - Abimelek kirjoitti:

        Oikeassa olet, vaikka kumarassa kuljet :-)))))

        Lestadiuksen saarnat ovat kuitenkin nimikristityille pidettyjä kirkkosaarnoja, lukuunottamatta ehtoosaarnoja, jotka ovat uudestisyntyneille kristityille.

        Lakihenkiset julistajat valitsevat näitä raatosaarnoja ihan omaan korvasyyhyynsä, saadakseen ositella sormella uskonveljiä ja sisaria. Minä tunnen liikkeen vaihtelevan strategian sisältäpäin jo lähes 60 vuoden ajalta. Tiedän tarkoin mistä puhun.

        60 vuotta ja muuta et ole oppinut kun kiivauden ja sekään ei vuoda uskosta.
        edessmenny saarnaaja kehotti erästä kiivasteliaa lukemaan mieluummin aku ankkaa niin kiivaus laimenee
        taitaa sopia sama viisaua myös tähän.


      • teutatess
        luettavaksi kirjoitti:

        60 vuotta ja muuta et ole oppinut kun kiivauden ja sekään ei vuoda uskosta.
        edessmenny saarnaaja kehotti erästä kiivasteliaa lukemaan mieluummin aku ankkaa niin kiivaus laimenee
        taitaa sopia sama viisaua myös tähän.

        60 -70 luvulla saarnattiin Aku Ankka synniksi KL.
        JA. yms. eipä silti olen aina lukenut ankkaa , muistan kun -52 alkoi ilmestymään ,en vielä silloin lukenut mutta kuvia oli helppo katsoa .
        Minun uskonnollinen koti on, EL Ja johdan sinne niin monta kuin voin , se on kun on tarvetta , tarvitsevat . Uskoon tulon ohjausta. JUMALAN NIMEEN.


      • - Abimelek
        luettavaksi kirjoitti:

        60 vuotta ja muuta et ole oppinut kun kiivauden ja sekään ei vuoda uskosta.
        edessmenny saarnaaja kehotti erästä kiivasteliaa lukemaan mieluummin aku ankkaa niin kiivaus laimenee
        taitaa sopia sama viisaua myös tähän.

        Eivätpä ole apostolitkaan saatanan lähettiläitä kiitelleet. Enkä sitä tee minäkään. Jumalakin vihaa syntiä. Ihmisten vietteleminen pois uskosta Kristukseen ja johdatteleminen omaan vanhurskauteen lain alle on synneistä saatanallisimpia koska se tulee parhaan ja virheettömän kristityn haamussa.

        Jos Jumalan armo ei potilaalle kelpaa lahjaksi, ilman omia ansioita, niin yhteistyömme loppuu sillä sekunnilla, koska tiedän hyvin omasta kokemuksestani millainen herra on sen ihmisen orjuuttajana ja käskijänä. Saarna vaihtuu tuon havainnon jälkeen välittömästi parannussaarnaksi.
        Eikä milliäkään ole varaa antaa vanhalle hapatukselle jalansijaa, liikkeemme on nyt sellaisessa vaarallisessa jamassa tämän asian kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe