kannattaako dieselautoissa enää v.2010 jälkeen koska
verotus perustuu päästöihin?? ajoneuvovero plus dieselvero=
kertokaa
farmariauton muuttaminen pakettiautoksi
29
13445
Vastaukset
- Tiiselitahvo
No jessus, onkos tässä nyt mitä järkeä kun volkkaripoloset on "pakettiautoja".
Moinen leikkiminen pitäisi saada lopulta loppumaan ja kaikki autot samoille veroille!
Vielä parempi tietysti jos vero määräytyisi kuljetuskyvyn mukaan - mitä enemmän päästöjä matkustajaa kohti, sitä suurempi vero.
Toinen älyttömyys on suunniteltu päästökatto riippumatta auton kuljetuskyvystä. Neljän hengen pikkuautolla sama rajoitus 120 g/km kuin 9 hengen pikkubussilla. Järkevää olisi laittaa se esmes 30 g/matkustajapaikka, eikös niin? Mutta pyrokraatti ei ole itse omistanut koskaan isompaa autoa kuin viisipaikkaisen farmarin, joten mites voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu :-(
Eipä siinä mitä, suurperhe ajelee kahdella autolla peräkanaa kun suuremmat menevät kieltoon. Ruuhkat ja päästöt lisääntyvät vaikka yhtä autoa kohti päästöt pienenevät.- joku vaan
Kaikki verot bensan ja dieselin hintaan, käyttömaksu ja diesel-lisämaksu sekä hankintavero pois.
Jos joku ajelee Lamborghinilla niin maksaa täsmälleen sen mukaan kun tuottaa hiilidioksidia.
Samoin nämä turhat automerkkikohtaiset mittaukset ja lausunnot voi unohtaa, kun bensamittari mittaa päästöt paljon tarkemmin. - jenkkiautoileva
joku vaan kirjoitti:
Kaikki verot bensan ja dieselin hintaan, käyttömaksu ja diesel-lisämaksu sekä hankintavero pois.
Jos joku ajelee Lamborghinilla niin maksaa täsmälleen sen mukaan kun tuottaa hiilidioksidia.
Samoin nämä turhat automerkkikohtaiset mittaukset ja lausunnot voi unohtaa, kun bensamittari mittaa päästöt paljon tarkemmin.Jos tosissaan halutaan verottaa päästöjen mukaan niin ainoa toimiva tapa on laittaa kaikki autoilun verot polttoaineen hintaan. Tästä tietysti kärsisivät, ne jotka asuvat kaukana ja ne joiden autoille polttoaine maistuu, mutta juuri nämä ihmisethän tuottavat niitä päästöjä enemmän, kuin kaupungissa asuvat polkupyörän käyttäjät.
Ainoa ongelmahan on, että jos bensalitran hinta nousisi esim. 2 €/l niin autoilu vähenisi -> päästöt pienenisivät, eli kävisi juuri niin kuin valtio VÄITTÄÄ haluavansa tehdä veroratkaisuilla, mutta koska valtion verotulot pienenisivät (mitä ei saa missään nimessä tapahtua) niin valtion pitää kehittää muita tapoja joilla autoilu ei vähene, vaan muuttuu vain kalliimmaksi. - Nuemo
Henkilöauton henkilökuljetuskyky ei juurikaan käytännössä vaikuta siihen, kuinka monta ihmistä siinä kulkee. Kaksipaikkaisessa Smartissa kulkee käytännössä keskimäärin yhtä monta henkilöä kuin isoissa farmariautoissa.
- Tiiselitahvo
joku vaan kirjoitti:
Kaikki verot bensan ja dieselin hintaan, käyttömaksu ja diesel-lisämaksu sekä hankintavero pois.
Jos joku ajelee Lamborghinilla niin maksaa täsmälleen sen mukaan kun tuottaa hiilidioksidia.
Samoin nämä turhat automerkkikohtaiset mittaukset ja lausunnot voi unohtaa, kun bensamittari mittaa päästöt paljon tarkemmin.Näihän se on, täysin samaa mieltä.
Mutta eihän se käy, ei se kertakaikkiaan käy!
Tuo olisi nimittäin niin helppo ja yksinkertainen systeemi että siinä jäisi läjäpäin pyrokraatteja työttömäksi :-( - jonnne.
joku vaan kirjoitti:
Kaikki verot bensan ja dieselin hintaan, käyttömaksu ja diesel-lisämaksu sekä hankintavero pois.
Jos joku ajelee Lamborghinilla niin maksaa täsmälleen sen mukaan kun tuottaa hiilidioksidia.
Samoin nämä turhat automerkkikohtaiset mittaukset ja lausunnot voi unohtaa, kun bensamittari mittaa päästöt paljon tarkemmin.suomessa tarvitaan autojen verot,
kun emme ole osannneet silloin rakentaa ydinvoimaloita kuin Ruotsi sen teki.
koskaan emme saa Ruotsia tai muita maita kiinni,
mutta suomessa se on "maan tapa" olla hyvä, olematta hyvä.
Meillä ainakin on kannattanut pieni auto muuttaa pakettiautoksi,
saadaan kulut maatalousverotuksessa pois ja kyllä sillä kauppamatkat tekee,
lisäksi toimii meidän matkailuautona kaikki kesät.
. - Helsinginhipsteri
joku vaan kirjoitti:
Kaikki verot bensan ja dieselin hintaan, käyttömaksu ja diesel-lisämaksu sekä hankintavero pois.
Jos joku ajelee Lamborghinilla niin maksaa täsmälleen sen mukaan kun tuottaa hiilidioksidia.
Samoin nämä turhat automerkkikohtaiset mittaukset ja lausunnot voi unohtaa, kun bensamittari mittaa päästöt paljon tarkemmin.Eipäs kun autolle hintaa reilusti ja polttoaine halvaksi. Uudet autot voisivat maksaa vaikka 300000 eur. ja polttoaine 0,30 eur./litra. Muita veroja ei tarvita paitsi Isojen kaupunkien moottoriteille käyttömaksut kuten euroopassa. Helsinkiin voisi laittaa vielä kymmenkertaiset yksityisautoiluverot koska täällä on älyttömän hyvät julkiset yhteydet ja vielä halvat.
- kukaan...
Jos näillä säännöillä selvitään 2vuotta niin hyvä on.
Nyt isolla farkulla (1 1) täysillä bonuksilla säästö on 50e/kk. >>> 600e/v.
2010 luetaan pykälät uudelleen ja tehdään sitä, mikä silloin on taloudellisesti järkevää.
Ainoa mikä on varma asia, niin meidän omat päättäjät eivät saa mitään järkevää aikaiseksi.
Mutta itse kysymykseen, niin pakettiautot eivät kuulu nykyisen voimaan tulevan lain mukaan päästöperusteisen ajoneuvoveron piiriin.- uudistus
On että nykyään"EI SAA"rälläköidä eikä hitsata alkuperäisiä takapenkkien/turvavöiden kiinnityksiä,vaan on mahdollista palauttaa auto takaisin "henkilöautoksi",siis tämän pakettiautoksi muutttamiseksi,vanha "laki"/sääntö oli että piti penkin/turvavöiden kiinnikkeet tuhota,niin ettei alkuperäis asennus(penkeille/turvavöille)enään ollut turvallista/mahdollista.. Jotain positiivistakin joskus päättäjät keksivät.
- kukaan...
uudistus kirjoitti:
On että nykyään"EI SAA"rälläköidä eikä hitsata alkuperäisiä takapenkkien/turvavöiden kiinnityksiä,vaan on mahdollista palauttaa auto takaisin "henkilöautoksi",siis tämän pakettiautoksi muutttamiseksi,vanha "laki"/sääntö oli että piti penkin/turvavöiden kiinnikkeet tuhota,niin ettei alkuperäis asennus(penkeille/turvavöille)enään ollut turvallista/mahdollista.. Jotain positiivistakin joskus päättäjät keksivät.
Samalla kun kun rekisteröi auton pakettiautoksi ilman takaistuinta, niin auton vaihdettujen osien määrä nousee yhdellä prosentilla.
Todennäkäköisesti yksi prosentti lähtee jokaisesta muutoksesta...
Tästä on mustaa valkoisella. - kukaan...
uudistus kirjoitti:
On että nykyään"EI SAA"rälläköidä eikä hitsata alkuperäisiä takapenkkien/turvavöiden kiinnityksiä,vaan on mahdollista palauttaa auto takaisin "henkilöautoksi",siis tämän pakettiautoksi muutttamiseksi,vanha "laki"/sääntö oli että piti penkin/turvavöiden kiinnikkeet tuhota,niin ettei alkuperäis asennus(penkeille/turvavöille)enään ollut turvallista/mahdollista.. Jotain positiivistakin joskus päättäjät keksivät.
Onko tiedossa aken ohjetta tai jotain, missä hitsaaminen ja rälläköiminen on kielletty?
- nyt on tilanne tää
kukaan... kirjoitti:
Onko tiedossa aken ohjetta tai jotain, missä hitsaaminen ja rälläköiminen on kielletty?
Katsastuskonttorilla suositellaan,ettei alkuperäisiä kiinnikkeitä poistettaisi.jotta mahdollinen takaisinmuutos on mahdollista.
Moni tila-auto muuttuu varsin yksinkertaisesti pakettiautoiksi. Ääritapauksessa riittää käynti katsastustoimipisteessä. Ajoneuvorekisteriin tehdään ilmoitus auton käyttötarkoituksen muutoksesta. Silloin ajoneuvorekisteriin tehty muutos ja merkintä auton rekisteriotteeseen riittää. Ajoneuvohallintokeskus AKE ei enää edellytä pakettiautoksi rekisteröitävältä henkilöautolta autotehtaan antamaa erillistä todistusta pakettiautoluokituksesta.
Henkilöautosta tulee pakettiauto, jos se katsastustoimipisteen tekemän arvion mukaan täyttää muuten vaatimukset: autossa tulee olla vähintään kolmen kuution tavaratila tai sen tulee korimalliltaan vastata farmaria tai monikäyttömallia. Minkäänlaista kiinteää seinää tai verkkoa tavaratilan ja ohjaamon välillä ei vaadita. Sedan, coupé tai avoauto ei kuitenkaan kelpaa pakettiautoksi. Nämä määräykset koskevat uusia autoja. Aikaisemmin rekisteöidyt, tilapäisistuimin varustetut verohelpotuksen saaneita pakuja ei voi muuttaa uudentyyppisiksi pakettiautoiksi monine istuimineen.
Kun dieselhenkilöauto muuttuu pakuksi, sen vuotuinen käyttömaksu alenee. Samalla myös auton korkein sallittu nopeus putoaa sataseen. Ulospäin mikään ei osoita, että henkilöautosta tuli pakettiauto.
Koska alkujaan henkilöautoksi rekisteröidystä autosta on maksettu asianmukainen autovero, muutos pakettiautosta takaisin henkilöautoksi on myös helppo toimenpide. Katsastusasemalla tehdään teknisiä tietoja osoittava muutos. Autoveroa ei tarvitse maksaa, sehän on jo kertaalleen maksettu silloin, kun sama auto rekisteröitiin Suomessa ensimmäisen kerran henkilöautoksi. Ajoneuvorekisterin tiedot osoittavat, mistä yksilöidystä ajoneuvosta verot on aikoinaan täysimääräisesti maksettu. Niinpä käytetyn dieselpakettiauton myyjä ja ostaja voivat vapaasti harkita, onko muutos takaisin henkilöautoksi järkevä, ja millä hetkellä se kannattaa tehdä.
Trendi tuskin miellyttää henkilöitä, jotka pohtivat, millä tavalla auto ja sen käyttö voisivat antaa maksimaalisen verotulon valtiolle. Myös ne autojen maahantuojat, joilla ei ole tarjota kilpailuun sopivia autoja, harmittelevat uudistusta.
Kipin kapin,katsastusasemalta selviää. - uusi..
nyt on tilanne tää kirjoitti:
Katsastuskonttorilla suositellaan,ettei alkuperäisiä kiinnikkeitä poistettaisi.jotta mahdollinen takaisinmuutos on mahdollista.
Moni tila-auto muuttuu varsin yksinkertaisesti pakettiautoiksi. Ääritapauksessa riittää käynti katsastustoimipisteessä. Ajoneuvorekisteriin tehdään ilmoitus auton käyttötarkoituksen muutoksesta. Silloin ajoneuvorekisteriin tehty muutos ja merkintä auton rekisteriotteeseen riittää. Ajoneuvohallintokeskus AKE ei enää edellytä pakettiautoksi rekisteröitävältä henkilöautolta autotehtaan antamaa erillistä todistusta pakettiautoluokituksesta.
Henkilöautosta tulee pakettiauto, jos se katsastustoimipisteen tekemän arvion mukaan täyttää muuten vaatimukset: autossa tulee olla vähintään kolmen kuution tavaratila tai sen tulee korimalliltaan vastata farmaria tai monikäyttömallia. Minkäänlaista kiinteää seinää tai verkkoa tavaratilan ja ohjaamon välillä ei vaadita. Sedan, coupé tai avoauto ei kuitenkaan kelpaa pakettiautoksi. Nämä määräykset koskevat uusia autoja. Aikaisemmin rekisteöidyt, tilapäisistuimin varustetut verohelpotuksen saaneita pakuja ei voi muuttaa uudentyyppisiksi pakettiautoiksi monine istuimineen.
Kun dieselhenkilöauto muuttuu pakuksi, sen vuotuinen käyttömaksu alenee. Samalla myös auton korkein sallittu nopeus putoaa sataseen. Ulospäin mikään ei osoita, että henkilöautosta tuli pakettiauto.
Koska alkujaan henkilöautoksi rekisteröidystä autosta on maksettu asianmukainen autovero, muutos pakettiautosta takaisin henkilöautoksi on myös helppo toimenpide. Katsastusasemalla tehdään teknisiä tietoja osoittava muutos. Autoveroa ei tarvitse maksaa, sehän on jo kertaalleen maksettu silloin, kun sama auto rekisteröitiin Suomessa ensimmäisen kerran henkilöautoksi. Ajoneuvorekisterin tiedot osoittavat, mistä yksilöidystä ajoneuvosta verot on aikoinaan täysimääräisesti maksettu. Niinpä käytetyn dieselpakettiauton myyjä ja ostaja voivat vapaasti harkita, onko muutos takaisin henkilöautoksi järkevä, ja millä hetkellä se kannattaa tehdä.
Trendi tuskin miellyttää henkilöitä, jotka pohtivat, millä tavalla auto ja sen käyttö voisivat antaa maksimaalisen verotulon valtiolle. Myös ne autojen maahantuojat, joilla ei ole tarjota kilpailuun sopivia autoja, harmittelevat uudistusta.
Kipin kapin,katsastusasemalta selviää.diesel Volvo XC70 heittämällä pakettiautoksi,tietääkö jo joku vai pitääkö käydä konttorilla.
- .................
nyt on tilanne tää kirjoitti:
Katsastuskonttorilla suositellaan,ettei alkuperäisiä kiinnikkeitä poistettaisi.jotta mahdollinen takaisinmuutos on mahdollista.
Moni tila-auto muuttuu varsin yksinkertaisesti pakettiautoiksi. Ääritapauksessa riittää käynti katsastustoimipisteessä. Ajoneuvorekisteriin tehdään ilmoitus auton käyttötarkoituksen muutoksesta. Silloin ajoneuvorekisteriin tehty muutos ja merkintä auton rekisteriotteeseen riittää. Ajoneuvohallintokeskus AKE ei enää edellytä pakettiautoksi rekisteröitävältä henkilöautolta autotehtaan antamaa erillistä todistusta pakettiautoluokituksesta.
Henkilöautosta tulee pakettiauto, jos se katsastustoimipisteen tekemän arvion mukaan täyttää muuten vaatimukset: autossa tulee olla vähintään kolmen kuution tavaratila tai sen tulee korimalliltaan vastata farmaria tai monikäyttömallia. Minkäänlaista kiinteää seinää tai verkkoa tavaratilan ja ohjaamon välillä ei vaadita. Sedan, coupé tai avoauto ei kuitenkaan kelpaa pakettiautoksi. Nämä määräykset koskevat uusia autoja. Aikaisemmin rekisteöidyt, tilapäisistuimin varustetut verohelpotuksen saaneita pakuja ei voi muuttaa uudentyyppisiksi pakettiautoiksi monine istuimineen.
Kun dieselhenkilöauto muuttuu pakuksi, sen vuotuinen käyttömaksu alenee. Samalla myös auton korkein sallittu nopeus putoaa sataseen. Ulospäin mikään ei osoita, että henkilöautosta tuli pakettiauto.
Koska alkujaan henkilöautoksi rekisteröidystä autosta on maksettu asianmukainen autovero, muutos pakettiautosta takaisin henkilöautoksi on myös helppo toimenpide. Katsastusasemalla tehdään teknisiä tietoja osoittava muutos. Autoveroa ei tarvitse maksaa, sehän on jo kertaalleen maksettu silloin, kun sama auto rekisteröitiin Suomessa ensimmäisen kerran henkilöautoksi. Ajoneuvorekisterin tiedot osoittavat, mistä yksilöidystä ajoneuvosta verot on aikoinaan täysimääräisesti maksettu. Niinpä käytetyn dieselpakettiauton myyjä ja ostaja voivat vapaasti harkita, onko muutos takaisin henkilöautoksi järkevä, ja millä hetkellä se kannattaa tehdä.
Trendi tuskin miellyttää henkilöitä, jotka pohtivat, millä tavalla auto ja sen käyttö voisivat antaa maksimaalisen verotulon valtiolle. Myös ne autojen maahantuojat, joilla ei ole tarjota kilpailuun sopivia autoja, harmittelevat uudistusta.
Kipin kapin,katsastusasemalta selviää.Hetkinen vaan, eikös tuokin porsaanreikä ole tulpattu jo pari vuotta sitten, ei taida onnistua enää.
- Kallevillejalmari
nyt on tilanne tää kirjoitti:
Katsastuskonttorilla suositellaan,ettei alkuperäisiä kiinnikkeitä poistettaisi.jotta mahdollinen takaisinmuutos on mahdollista.
Moni tila-auto muuttuu varsin yksinkertaisesti pakettiautoiksi. Ääritapauksessa riittää käynti katsastustoimipisteessä. Ajoneuvorekisteriin tehdään ilmoitus auton käyttötarkoituksen muutoksesta. Silloin ajoneuvorekisteriin tehty muutos ja merkintä auton rekisteriotteeseen riittää. Ajoneuvohallintokeskus AKE ei enää edellytä pakettiautoksi rekisteröitävältä henkilöautolta autotehtaan antamaa erillistä todistusta pakettiautoluokituksesta.
Henkilöautosta tulee pakettiauto, jos se katsastustoimipisteen tekemän arvion mukaan täyttää muuten vaatimukset: autossa tulee olla vähintään kolmen kuution tavaratila tai sen tulee korimalliltaan vastata farmaria tai monikäyttömallia. Minkäänlaista kiinteää seinää tai verkkoa tavaratilan ja ohjaamon välillä ei vaadita. Sedan, coupé tai avoauto ei kuitenkaan kelpaa pakettiautoksi. Nämä määräykset koskevat uusia autoja. Aikaisemmin rekisteöidyt, tilapäisistuimin varustetut verohelpotuksen saaneita pakuja ei voi muuttaa uudentyyppisiksi pakettiautoiksi monine istuimineen.
Kun dieselhenkilöauto muuttuu pakuksi, sen vuotuinen käyttömaksu alenee. Samalla myös auton korkein sallittu nopeus putoaa sataseen. Ulospäin mikään ei osoita, että henkilöautosta tuli pakettiauto.
Koska alkujaan henkilöautoksi rekisteröidystä autosta on maksettu asianmukainen autovero, muutos pakettiautosta takaisin henkilöautoksi on myös helppo toimenpide. Katsastusasemalla tehdään teknisiä tietoja osoittava muutos. Autoveroa ei tarvitse maksaa, sehän on jo kertaalleen maksettu silloin, kun sama auto rekisteröitiin Suomessa ensimmäisen kerran henkilöautoksi. Ajoneuvorekisterin tiedot osoittavat, mistä yksilöidystä ajoneuvosta verot on aikoinaan täysimääräisesti maksettu. Niinpä käytetyn dieselpakettiauton myyjä ja ostaja voivat vapaasti harkita, onko muutos takaisin henkilöautoksi järkevä, ja millä hetkellä se kannattaa tehdä.
Trendi tuskin miellyttää henkilöitä, jotka pohtivat, millä tavalla auto ja sen käyttö voisivat antaa maksimaalisen verotulon valtiolle. Myös ne autojen maahantuojat, joilla ei ole tarjota kilpailuun sopivia autoja, harmittelevat uudistusta.
Kipin kapin,katsastusasemalta selviää.Penkit tulee poistaa siten, että niitä ei pysty asentamaan ilman työkaluja tai "tavanomaisia" käsityökaluja (ruuvimeisseli, kiinto/jakoavain, jne.) käyttäen.
- Tiiselitahvo
Kallevillejalmari kirjoitti:
Penkit tulee poistaa siten, että niitä ei pysty asentamaan ilman työkaluja tai "tavanomaisia" käsityökaluja (ruuvimeisseli, kiinto/jakoavain, jne.) käyttäen.
Ihan aikaihmiset, vuosikymmeniä viitsivät mokomaa leikkimistä harrastaa!
Eikö lopultakin löytyisi joku järki-instanssi joka viheltäisi pelin poikki ja kaikki autot samojen verosäädösten piiriin:
- auton hankintavero
- käyttövoimavero (no tästä pitäisi luopua tietysti kokonaan ja vero polttoaineen hintaan)
-alv-vähennys yritysverotuksessa
Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näitä Astra tai Golf "pakettiautoja", Sitikka BXään leivottua suomalaista "pakettiautomöhkyä", jne... katsellessa.
Ei ole järjen hiventä koko touhussa. Kyse on ainoastaan rahasta ja kyse on ainoastaan verosäädöksistä. Kaikkeen aikaimmeiset rupeavat ja kaikkeen ihmeeseen valtiovalta näitä yllytyshulluja ohjaa... Taitaa olla oikein kansallisurheilu kyseessä, ei kait missään muussa maassa harrasteta yhtä pöljiä hommia?
Vai pitää pilata jengat takapenkkiasennuksesta jotta - anna mun kaikki kestää!!! - Kallevillejalmari
Tiiselitahvo kirjoitti:
Ihan aikaihmiset, vuosikymmeniä viitsivät mokomaa leikkimistä harrastaa!
Eikö lopultakin löytyisi joku järki-instanssi joka viheltäisi pelin poikki ja kaikki autot samojen verosäädösten piiriin:
- auton hankintavero
- käyttövoimavero (no tästä pitäisi luopua tietysti kokonaan ja vero polttoaineen hintaan)
-alv-vähennys yritysverotuksessa
Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näitä Astra tai Golf "pakettiautoja", Sitikka BXään leivottua suomalaista "pakettiautomöhkyä", jne... katsellessa.
Ei ole järjen hiventä koko touhussa. Kyse on ainoastaan rahasta ja kyse on ainoastaan verosäädöksistä. Kaikkeen aikaimmeiset rupeavat ja kaikkeen ihmeeseen valtiovalta näitä yllytyshulluja ohjaa... Taitaa olla oikein kansallisurheilu kyseessä, ei kait missään muussa maassa harrasteta yhtä pöljiä hommia?
Vai pitää pilata jengat takapenkkiasennuksesta jotta - anna mun kaikki kestää!!!Penkkejä poistettaessa ei esim. kierteitä tarvitse pilata. Kierteisiin voi esim. ruuvata pultit, jotka katkeaa/katkaisee. Tällainen tappi ei lähde meisselillä tai jakoavaimella pois, mutta on kuitenkin mahdollista irroittaa. On olemassa muitakin tapoja.
Pakettiauton määritelmällä ja verotuksella leikkiminen on älytöntä leikkimistä. Tilanne johtuu varmaan siitä, että on päätetty verottaa henkilöautoja ankarasti, mutta kädenojennuksena pakettiautoja tarvitseville (esim. pienyrittäjät) on kevennetty niiden verotusta, jotta vero ei kohtuuttomasti haittaisi yritystoimintaa.
Ongelmaksi on muodostunut se, että osa ihmisistä on pyrkinyt hyödyntämään tätä verohelpotusta ilman todellista pakettiauton tarvetta, eli ovat pyrkineet ottamaan pakettiauton sellaiseen käyttöön, joka on ikäänkuin lain hengen - mutta ei kirjaimen - vastaista. Näiden porsaanreikien tukkiminen on ollut hätiköidysti harkittua, ja siten on taas löytynyt uusi porsaanreikä, joka on pyritty hätiköidysti tukkimaan. - Carioca
Kallevillejalmari kirjoitti:
Penkit tulee poistaa siten, että niitä ei pysty asentamaan ilman työkaluja tai "tavanomaisia" käsityökaluja (ruuvimeisseli, kiinto/jakoavain, jne.) käyttäen.
Katselin juuri eilen wolkkaria, joka oli muutettu pakettiautoksi. Takaistuimesta oli poistettu vain istuinosa ja selkänoja kaadettu eteen, joka oli puolestaan kiinnitetty kahdella panierin pätkällä ja pop-niiteillä lattiaan kiinni. Ruuvit eivät kuulemma kelpaa kiinnityksiin, jottei kiinnityksiä voi avata tavallisilla työkaluilla.
Joka tapauksessa säästöä tulee yksin ajavalle melko lailla, kun ajattelee, että auton omistajan mukaan die-
sel- ja käyttövero yhteensä ovat nyt noin 180 euroa. - pekku_123
Carioca kirjoitti:
Katselin juuri eilen wolkkaria, joka oli muutettu pakettiautoksi. Takaistuimesta oli poistettu vain istuinosa ja selkänoja kaadettu eteen, joka oli puolestaan kiinnitetty kahdella panierin pätkällä ja pop-niiteillä lattiaan kiinni. Ruuvit eivät kuulemma kelpaa kiinnityksiin, jottei kiinnityksiä voi avata tavallisilla työkaluilla.
Joka tapauksessa säästöä tulee yksin ajavalle melko lailla, kun ajattelee, että auton omistajan mukaan die-
sel- ja käyttövero yhteensä ovat nyt noin 180 euroa.Mutta yllättäen kasko vakuutus nousee melkoisesti, koska se on pakettiautoissa suurempi.
- ...
...
- aliansepi
enpä nyt tiedä miksi se teitä häiritsee. Jos on nuori pieni tyttö kuten minä ja ajan lähinnä yksin, minulla on koira ja koiralla turvahäkki sekä hevonen ja hevosen kaikki tavarat ja kengitysvälineet. enkä halua isoa autoa, kilometrejä tulee näyttely- ja ravihommissa älyttömästi niin miksi en voisi rekisteröidä golfia tai clioa pakuksi kun en mitään isolla pakettiautolla tee. olen nuori ja tulot ei päätä huimaa. bensa-autolla ajaminen on älytöntä, koska sellaset autot joihin minulla on varaa, kuluttavat paljon enemmän kun tälläinen pikkudieseli. ajoa tulee kuitenkin melkein 100 km päivässä.
- henkilöstä
aliansepi kirjoitti:
enpä nyt tiedä miksi se teitä häiritsee. Jos on nuori pieni tyttö kuten minä ja ajan lähinnä yksin, minulla on koira ja koiralla turvahäkki sekä hevonen ja hevosen kaikki tavarat ja kengitysvälineet. enkä halua isoa autoa, kilometrejä tulee näyttely- ja ravihommissa älyttömästi niin miksi en voisi rekisteröidä golfia tai clioa pakuksi kun en mitään isolla pakettiautolla tee. olen nuori ja tulot ei päätä huimaa. bensa-autolla ajaminen on älytöntä, koska sellaset autot joihin minulla on varaa, kuluttavat paljon enemmän kun tälläinen pikkudieseli. ajoa tulee kuitenkin melkein 100 km päivässä.
jota suomen älytön autovero on jo vuosikymmenet estänyt hankkimasta itselle soveliainta kulkinetta!
Meillähän pienten pakettiautojen osuus autokannasta on olematon verrattuna keskeiseen Eurooppaan jossa pienyrittäjä voi taloudellisesti järkevästi hankkia auton johon mahtuu se oleellisin. Meillä verotussyistä ajetaan "HiAcella ja Transportterilla", vaikka "Berlingo ja Caddy" olisivat oikeat valinnat sekä omistajan että ympäristön kannalta! Eipä ole vuosikymmeniin ollut ympäristökysymyksillä mitään tekoa yksityisautoilun saralla, eikä ole kuulunut hiiskahdustakaan yrittäjäjärjestöjen, Autoliiton, puhumattakaan Vihreiden suunnalta, vaan "saastuta enemmän" politiikka on saanut jatkua. Nyt EU onneksi hieman pakottaa takapajulasuomea järkevämpään autoilun verotukseen. - aliansepi
henkilöstä kirjoitti:
jota suomen älytön autovero on jo vuosikymmenet estänyt hankkimasta itselle soveliainta kulkinetta!
Meillähän pienten pakettiautojen osuus autokannasta on olematon verrattuna keskeiseen Eurooppaan jossa pienyrittäjä voi taloudellisesti järkevästi hankkia auton johon mahtuu se oleellisin. Meillä verotussyistä ajetaan "HiAcella ja Transportterilla", vaikka "Berlingo ja Caddy" olisivat oikeat valinnat sekä omistajan että ympäristön kannalta! Eipä ole vuosikymmeniin ollut ympäristökysymyksillä mitään tekoa yksityisautoilun saralla, eikä ole kuulunut hiiskahdustakaan yrittäjäjärjestöjen, Autoliiton, puhumattakaan Vihreiden suunnalta, vaan "saastuta enemmän" politiikka on saanut jatkua. Nyt EU onneksi hieman pakottaa takapajulasuomea järkevämpään autoilun verotukseen.EU muka pakottaa suomea,...vastaus ei mitenkään !!
- tilannetta
aliansepi kirjoitti:
EU muka pakottaa suomea,...vastaus ei mitenkään !!
niin hitaammatkin "hämäläiset" ja vähäisemmilläkin hoksottimilla varustetut tulevat huomaamaan.
Saas nähdä mihin porukkaan sinä kuulut...
- Pakettiauton veroill
Nipi napi nipi napi! Jokainen voi tehdä autolleen mitä tekee! Joku voi ajaa henkilöauton veroilla ja toinen paketti auton veroilla :) oma päätös!
Jos on niin että täällä maristaan kun toinen toistaan pääsee halvemmalla niin kipin kapin katsastamaan pautoksi oma kulkine! Ei se sen kummempaa ole... Kateellisten puheita! Minä ajan myös pakettiautoksi katsastetulla henkilöautolla! Ja ajan näillä niin kauan kun pystyn välttämään isot diesel verotSuomen laki on jännä.
Sama auto, esim. Fiat Ducato voi olla:
Täyden autoveron henkilöauto (B kortti ja 120km/h)
Matalan veron paku (B kortti ja 100km/h)
Veroton matkailuauto (B kortti ja 100km/h)
Linja-auto (D1 kortti ja 100km/h)
Kuorma-auto (C1 kortti ja 80km/h)
Eli on se jotenkin väärin että pakuihin ja jopa kuorma-autoihin voi ostaa "lisänopeutta" verojen muodossa. Koskakohan ne keksii että normi henkilöautoonkin voisi ostaa lisää nopeutta samalla tavalla
- EmesePakuksi
Onko tietoa pystyykö MB E vm2005 farkkua muuttamaan pakuksi ilman takapenkkien poistoa? siinähä on tavaratila melkoinen ja joskus aiemmin on ainakin pystynyt.
Pystyy toki :) Silloin se on kylläkin TÄYDEN VERON pakettiauto, eli ainut "hyöty" jonka saat on että et saa ajaa enää kuin 100km/h ja et saa ajaa alueille joissa pakuilla ajo kielletty... Maksut yms. pysyy saman suuruisena
- Bjoni
Skoda Fabia 1,6 tdi pakettiautona kulutus alle 4/100 voiko olla halvempaa ja auto uusi.tosin 2paikkanen mut ei työaikana tarvi kuskata anoppia ja vielä Alv vähennykset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869