Mulla on noin 6-8 vuotias sekarotuinen (saksanpaimenkoira ja pk-collie)uros. Iästä ei ole varmaa tietoa, sillä Poju tuli meille eri 'käsien' välityksellä. Poju pelastettiin perheestä, jossa sitä ilmeisesti pahoinpideltiin. Ihastuin Pojuun heti ensisilmäyksellä ja otin sen luokseni, jotta sitä ei lopetettaisiin. En ole katunut päätöstäni hetkeäkään, vaikka ongelmia onkin.
Poju ei ollut saanut perheessään juuri minkäänlaista koulutusta. Istuu, antaa tassua ja menee maahan kun mieli tekee. Luokse tulo ei onnistu juuri ollenkaan... ei tule toimeen toisten koirien kanssa, rähisee vain vastaan tullessa...
Nyt siis haluaisin saada jonkinlaisen kurin Pojulle, edes perustottelevaisuuden kuntoon. En vain tiedä mistä aloittaa, minulla kun ei ole kouluttamisesta juuri minkäänlaista kokemusta aikaisemmin. olen kuitenkin halukas ja innoissani oppimaan uutta. Olen kuitenkin kuullut, että näin vanhaa koiraa olisi turha edes yrittää opettamaan. Toivon kuitenkin, että tämä väite olisi väärin, sillä tulen vielä toivottavasti viettämään Pojun kanssa monta vuotta.
Jos siellä on joku/jotkut minua viisampia toivoisin, että voisit/voisitte auttaa alkuun pääsemisessä.
Kiitos jo näin etukäteen!
Oppiiko vanha koira uusia temppuja?
2
242
Vastaukset
Hieno homma,että Poju on saanut luotasi hyvän kodin :O)
Ja sitten tuohon oppimiseen.Kyllä koira oppii koko ikänsä.Ei niistä mitään seniileitä tule,korkeintaan ihan vanhuksena saattaa höpsähtää joku,kuin ihminen,heh.
Vanhemmiten vaan monella oppiminen on hitaampaa,ja myös motivointia pitää enemmän olla.
Mielestäni vanhaa koiraa voi opettaa samoin kuin pentua,eli ihan vaikka leikin varjolla.Yleensäkin tehdä opetuksesta hyvin positiivista ja palkitsevaa ja iloista.
Se on vaan vanhuksille hyväksi,kun nekin joutuu käyttämään nuppiaan.
Ota selvää oman paikkakuntasi koulutuksista.Soittamalla vaikka kennelpiiriin.
Myös kirjastosta löytyy kirjoja koiran kouluttamiseen ja netistäkin artikkeleita paljon positiivisesta kouluttamisesta.
Voit myös järjstää koirallesi kaikkea kivaa yhteistä tekemistä,namien piilotusta,jäljen tekoa ym.Niistäkin saat ohjeita.
Kaikki yhdessä tekeminen myös vahvistaa suhdettanne,ja sitä kautta auttaa koiraa myös motivoitumaan koulutuksiin kanssasi ;O)
Sinulla on oikea asenne,joten teillä tulee olemaan varmasti kivoja aikoja koulutuspuuhissa.- todella hyvä
Hei,
Olin joskus samassa tilanteessa kuin sinä, sisulla halulla, ja rakkaudella omistan tänä päivänä maailman parhaan koiran.
Suosittelen sinulle lämpimästi Pertti Vilanderin- Koirankorjauskirjaa.
Antaa hyviä vinkkejä, ja auttaa koulutuksessa. Samoin Jan Fennelin- Kuuntelen koiraani.
Onnea teille koulutukseen, ja parempaa uutta tulevaa vuotta !!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?3724494Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset5183234Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.4042679- 5452402
- 1022232
- 3341733
- 81654
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.421523Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut391177Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k411052