Lyrica vaikutus muilla?

PERA

Miten lyrica vaikutaa teihin jotka joudutte syömään,Minulla aamulla 2kpl.75mg ja illalla 75 mg 2-3 kpl. Minua vain piristää iltaa kohde ei uni tahdo tulla,vaikka nostettiin iltaakohden määrää unen takia kun rauhottuu sänkyyn kipualkaa lyömään läpi,ei heittelehuimaa ei muitakaan sivuvaikutuksia,päivisin on särky poissa.lenkkeilen aamuisin noin 1h,pikkasen turvotusta ,nouseeko teillä paino ? kiitos etukäteen vastauksista.

14

14945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää-.

      lyricaa söin noin 2kuukautta,lopetin,oli paljon sivuv.esim. lihoin sen aikana 6kg,ja huimausta pahoinvointia ym.ym. jatkuva väymys,olis nukkunut vaan,kaikille kai näitä sivuv.ei tule.

    • lopettanut.-

      minä käytin pari kuukautta lyricaa,mutta lopetin,oli niin paljon kaikenlaisia sivuv. jatkuvasti olisin vaan nukkunut,olin kuin unessa aina,painoo tuli tuona aikana 6kg lisää,ei sopinut minulle,mutta eihän tämä kaikille tee samaa.

      • vulvodynia

        Mulla menee Lyricaa aamuin illoin 300mg. Alussa oli just huimausta, euforiaa ja väsymystä. Paino on noussut 10kg tänä aikana.Mutta mielummin olen pullea kuin kipuinen. Olen jo syönyt vuoden Lyricaa. Aluksi oli Triptyl, mutta se ei auttanut hermosärkyyn. Kallis lääke toi Lyrica, mutta tosi hyvin tehoaa.


      • vulvodynia
        vulvodynia kirjoitti:

        Mulla menee Lyricaa aamuin illoin 300mg. Alussa oli just huimausta, euforiaa ja väsymystä. Paino on noussut 10kg tänä aikana.Mutta mielummin olen pullea kuin kipuinen. Olen jo syönyt vuoden Lyricaa. Aluksi oli Triptyl, mutta se ei auttanut hermosärkyyn. Kallis lääke toi Lyrica, mutta tosi hyvin tehoaa.

        muttei enää. Tärkeää on nostaa annosta pikkuhiljaa. Ihmettelen, jos jollekin on sanottu, että joskus voi ottaa yhden kapselin ja joskus kaksikin. Paras teho mun omalääkärin mielestä on silloin, kun lääkkeen määrä on vakio per vuorokausi ja sitä nostetaa pikkuhiljaa.


    • kipulainen

      Minä olen syönyt lyricaa syyskuusta 06 alkaen. Ensin pienenä annoksena 25mg*2 ja toukokuusta 07 75mg*3. Alkuun pää meinasi "seota" eli humalainen olo. sillä niin pienellä annoksella aloitettu. Jaloissa oli sellaisia "vikittäviä" tuntemuksia, ne ovat osittain loppuneet. lihonut olen välillä vähän, mutta nyt taas paino samassa.Vähän turvotusta ajoittain, mistä lie?
      Nukuttaa jonkin verran. Minulla on kipuun myös Noritren 10mg illalla, joten sekin väsyttää. Onko sitä tai triptyliä kokeiltu sulla?
      Mä en voi oikein kuntoliikuntaa harjoittaa, kun sitten alkaa se hakkaava kipu. Yritin tuossa pudottaa 25 mg lyricaa, mutta vihlomiset käsiini palasivat, joten palasin entiseen annokseen.
      Mulle siis ollut hyvä yhdistelmä Lyrica ja Noritren.

      • kamalasti!!

        kaikesta jää painaumat ja kestää KAUAN, et jäljet lähtee; sukat, kello, rannekoru ja kun nojasin kynään poskellani, kolmisen tuntia meni, ennenkuin poskesta lähti jälki..

        välillä heitätyttää ja joskus tulee känni. suutakn kuivaa, mut joudun syömään lisäks panacodia ja tramalia ja lihasrelaksantteja, joten..

        mut ihanaa, kun pääsee liikkumaan! kipu ei vie kaikkea aikaa!!


      • Anonyymi

        turvotus voi johtua sydämen vajaatoiminnan oireena!


    • piipi

      Hei, minä olen syönyt Lyricaa jo useamman vuoden ja alussa oli huimausta ja etenkin kävelin jotenkin syrjä vääränä:)
      samoin suuta kuivasi. Mutta ne oireet on jo jääneet taakse.

      Koitin tässä syksyllä pudottaa annosta mutta heti tuli oireet ja palasin entiseen. kysyin lääkäriltä ja hän sani että lyrica on ylläpitolääke.
      Minulla on myös käytössä Triptyl,Oxycontin,Oxynorm ja syön näitä selkäkipuihin.

      eräs kipuinen

      • maariakaasaa

        Itse söin Lyrica. Sivuoireita oli, parikertaa oksensin, huimasi todella paljon, väsytti.
        Paino pysyi samassa, en antanut periksi lisääntyneelle ruokahalulle ;)

        Mutta ajan myötä sivuoireetkin helpotti, sitä vaan pitää jaksaa jatkaa lääkitystä niin sivuoireetkin helpottaa.

        Nyt tosin Lyrica on vaihdettu, koska toiveissa on perheenlisäys eikä tuota saa raskauden aikana syödä.

        Lisäksi mulla on tramadin tarvittaessa.


    • neuropaattinen kipu

      Lyricaa aikoinani 300mg:n vuorokausi annostuksella vuoden verran. Jouduin lopettamaan lääkityksen hurjien sivuvaikutusten vuoksi. painoni nousi 25kg ja turvotusta oli reippaanlaisesti, suuta kuivi ja jatkuva humalan tunne ja puheen sammallus olivat pahinta. Sänkyyn kun asettui alkoi sänky "pyöriä" ja jaloista katosi tunto.

      Kivun hoidossa oli huomattavasti parempi kuin tämä topimax jota nyt syön (ei mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt). Lyrica sulki tehokkaasti kipuportit, mutta haitat olivat suurempia kuin hyöty :(.
      Toisille sopii hyvin ja toisille ei.

    • .....

      hei,
      söin itse lyricaa päiväannos oli 450 mg, mutta aiheutti minulle niin hirveän väsymyksen, ja turvotusta, joten lääkäri antoi luvan lopettaa kyseisen lääkkeen. enemmin siitä harmia kuin hyötyä. itse kärsin hermosärystä.

    • fdder454

      ...lääkäri antoi luvan lopettaa sinun elämääsi tuhoavan lääkkeen käytön?????

      Et tarvitse lupaa keneltäkään kun haluat vaihtaa liikaa sivuoireita aiheuttavan lääkkeen!

    • sffdfdsf

      Alussa oli huimausta, nykyään ei mitään. Ai niin, hiukset rupesivat lähtemään. Hermokipuun aloitettiin jota ei saatu muuten hallintaan. Annos oli 600 mg muutaman kuukauden ajan. Sen jälkeen kipu loppui. Nykyään annos on 75mg tai ajoittain kun olen täysin kivuton, niin puran lääkityksen kokonaan. Ei ole paino noussut.

    • Dlxju

      Viikon kohta syönyt lyricaa 75mg iltasin ja ei ainakaan vielä ole kipuja vienyt. Selässä kulumaa ja pullistumaa ja jostakin se hermokipukin jalkoihin tulee. Tramal, oksikodoni, sirdalud yms kokeiltu ja käytössä nytkin ja kivut vaan jatkuu. 1.5 vuotta nyt tapellut tämän selän kanssa, kyllä kannatti töitä tehdä ja rikkoa selkänsä 30 vuotiaana. Nyt ei sit tehdä mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe