Missä on Madeleine McCann?

-Nainen-

Tämä kysymys on pyörinyt mielessäni toukokuusta lähtien jolloin Madeleine katosi! Olen seuraillut tutkinnan edistymistä ja jutun käänteitä kokoajan ja haluaisinkin nyt kuulla selvänäkijöiden mielipiteitä tähän asiaan...

Olen täältä myös aiemmin kysellyt että miten näyt tulevat selvänäkijälle ja edelleen kuulisin siihen mieluusti vastauksia!
Koin itse eräänlaisen näyn jokunen kuukausi sitten kun olin menossa nukkumaan ja mietin juuri Madeleinea! Se oli sitä aikaa kun poliisit etsivät Maddyn ruumista saamansa kirjeen perusteella...
Laitoin vain silmät kiinni ja näin miehen etsimässä tai kätkemässä Maddyä metsässä jossa oli joku pieni silta ja oja...mahdollisesti vähän vettäkin...en varsinaisesti nähnyt siinä näyssä Maddyä mutta tuli vain sellainen tunne että tuolla Maddy on...jostakin syystä mieleeni tuli myös lusikka...en osaa sanoa miten se voisi asiaan liittyä! Näky kesti tosiaan vain sekunteja...ehkä vain pari kolmekin...se oli tosi nopea väläys!

Tosin voihan se vain olla että olin miettinyt asiaa jo vähän liikaakin silloin ja tuo "näky" tuli siitä...
Olen myös joskus ennenkin kokenut vastaavia näkyjä tai kuullut vaikka jonkun tutun ääntä hetkellisesti kun olen sulkenut silmäni...mutta niillä ei tietääkseni ole ollut mitään yhtäläisyyksiä mihinkään!
Ja olen siis ihan täysin järjissäni... :D olen vain usein miettinyt että mistä ne näyt ja äänet kumpuavat...
Näen myös usein enneunia maailman tapahtumista...en kylläkään mitään itselle tapahtuvaa!

Myös silloin ihan alussa kun Maddy oli juuri kadonnut...olin menossa nukkumaan ja mietin silloinkin Maddya ja kun laitoin silmät kiinni näin taas muutaman sekunin väläyksen jossa hän oli jossakin kellarissa tai jossakin muussa pimeässä tilassa sidottuna ja hyvin surullisena...ja tuossa myöhemmin tulleessa väläyksessä hän oli siis jo kuollut ja siellä metsässä!

Mutta lieneekö nämä sitten vain jotain alitajunnan tuotoksia...
Olisi kuitenkin kiintoisaa kuulla selvänäkijöiden kommenttia asiaan...

Toinen mikä kiinnostaa on Raisa Räisäsen tapaus...mitä hänelle tapahtui ja missä hän on nyt?

41

4122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen

    • herkkää vaistoa

      Minulla on ollut tunne että pedofiilin kynsiin Madeleine joutui.. jotain pahaa todella.. mutta en ole varma olisiko kuollut vai uhrina edelleen..Raisaa olen samoin ajatellut...valitettavan karmeita ajatuksia nousee..ja sekin että oli kansainvälinen huippukokous silloin ja ehkä naista kadulla minihameessa jotkut piti prostituoituna..

      • olla että

        tuntemuksesi pedofiileistä johtuisikin pelkästään siitä että valtamediassa esitettiin välittömästi epäilys siitä että pedofiililiiga olisi kaapannut tytön?

        Nuo seksuaaliasiat rikoksissa ovat olleet muutenkin tapetilla pitkään ja joka paikassa kohistaan pedofiileistä ja raiskaajista, hyväksikäytöstä, tai vähintäänkin "pedofiilisiä piirteitä" omaavista rikollisista. Eikä pelkästään enää rikollisista, vaan jo koko miehisestä sukupuolesta.


      • salaliittohelvet

        Kaappaaja Ei Ole Voinut Toimia Yksin Ilman Varottajia, Että Milloin Voi Hakea, Joten Tekijöiden Täytyy Olla Jotkut Jotka Tietävät Hotellin Asiakkaiden Liikkeet Ja Sen Hetkisen Sijainnin


      • rahasairas

        Ne Haluavat Rahaa Maden Vanhemmilta, Että Etsivät Tyttären, Sairasta Kaupankäyntiä


    • En minäkään varsinaisesti

      Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta! Jos joku sanoo saaneensa näyn tai nähneensä, ainakin minä jätän tulkinnanvaraa. Voi olla että näkee hyvinkin konkreettisesti asioita. Tai sitten on tietty tunne, tuntemus. Voi myös nähdä symbolin joka pitää tulkita, vähän kuin mielensisäinen tarot. Äänten, puheen kuuleminen kuuluu asiaan, tosin voi olla ettei aina kuule hauskoja juttuja heh. Mutta ei siinä mitään pelättävää ole. Eipä kai kukaan pysty selittämään mistä nämä jutut tulevat. Kuudes aisti tai jotain? En minä ainakaan tiedä.
      Mitä tulee Madeleineen, itse asettaisin kysymyksen hiukan toisin: Tuleeko Madeleine vielä palaamaan terveenä perheensä pariin? Ei välttämättä tarvi tässä tapauksessa muuta kuin logiikkaa vastatakseen ei. Kaikki näyt ovat tietenkin mielenkiintoisia, luonnollisesti, mutta ei hirveän relevantteja toisaalta. Kaikki on mielekkäämpää myös itselle silloin kun saa myöhemmin jonkinlaisen palautteen, feedbackin.
      Itse kuitenkin uskon erityisesti isän (?) syyllisyyteen Madeleinen katoamisessa. Hyvin suunniteltu, ulkopuolisten ammattilaisten toteuttama. Jos alussa olisi poliisi toiminut ammattimaisesti, voisi tilanne olla eri. Nyt on varmaankin jo liikaa aikaa kulunut.

      • Anonyymi

        Kyllähän sen amerikkalaisen lapsimissinkin kuolema selvisi .Tekijä oli aivan ydinpiiristä.Tarkoitan sitä kaunista pikkuneitiä JonBennett ramsay.


    • kehitys kehittyy

      Onko nyt yhdellä Maddyllä loppujen lopuksi mitään merkitystä muille kuin ehkä omaisille.annetaan jo sen kohkaamisen ja vouhkaamisen olla,maailmassa kuolee viikottain tuhansia pikkutyttöjä likaisen veden aiheuttamiin sairauksiin ja heitä ryöstetään ja kaapataan ja myydään ihmiskaupassa milloin millaisiinkin olosuhteisiin.heillä ei tosin ole ihanan hellyttäviä kiharoita ja ruusunnuppuista vaaleaa ihoa...

      • samaa mieltä

        kanssasi. Kun ajatellaan kaikkia hirveitä lasten sairauksia kehitysmaissa, lapsiorjatyövoiman käyttöä, Irakin raajarikkoja... Ja silti vaan Maddy, Maddy, Maddy. En itsekään sitten millään jaksa tajuta tätä vouhotusta.
        Mutta toisaaltahan tässä meille näytetään kuinka täydellisen kieroutunut länsimaisten ihmisten arvomaailma on. Sen sijaan että mentäisiin pitämään seuraa vaikka yksinäisille vanhuksille, vaan satoja ja taas satoja sivuja väännetään teknisiä detaljeja Maddystä. Voisi niinkun sanoa että ovat asiat hyvin pahasti pielessä.
        En tarkoita tätä mitenkään loukkaavasti kysyjää kohtaan, hän tuntuu olevan laajemminkin kaikista ihmeellisistä asioista kiinnostunut kuin vain Maddysta.


      • -Nainen-

        että Maddy on vain yksi siitä valtavasta joukosta sairaita, kärsiviä, kidutettuja, kaapattuja, raiskattuja, pahoinpideltyjä, kadonneita yms muuta suurta vääryyttä kokeneista lapsista...en tosin ymmärrä mitä väärää siinä on olla huolissaan Maddyn kohtalosta? Ei se silti vähennä sitä huolta ja tuskaa niistä muistakaan lapsista...liian vähän sille vaan voi yksi pieni ihminen tehdä!

        Maddy on tietysti sikäli onnekas että juuri hänestä tiedetään kaikkialla maailmassa ja onhan se nähty että julkisuus tuo myös suuren joukon niitä välittäjiä jotka kyllä aivan oikeasti välittävät...olihan sinne Portugaliin matkustanut silloin alkuvaiheessa tuntemattomia Brittejä etsimään Maddya ja vertasivat surua jopa prinsessa Dianan kuoleman aikaisiin tuntemuksiin...joka sekin oli valtavan suuri juttu briteissä...ja sitten on tietysti nämä ihmiset jotka lahjoittavat runsaasti rahaa tytön etsintöihin ja muistavat perhettä esim joululahjoilla ja muilla tuen ilmaisuilla!! Mutta tietysti Maddyn vanhemmat ja suku kärsivät aivan toisenlaisen surun, tuskan ja ahdistuksen kun me muut hänen kohtalostaan ahdistuneet! Minä ahdistun aina kun luen huonoja uutisia lapsista :( Mutta olisi todella ihanaa saada edes yhdelle jutulle onnellinen loppu...


      • Nimetön

        pahasti, mut tosta tuli mieleen, et kun on telkkarissa ja tolleen esillä ni voi voi pikku raukkaa, koko maailma suree ja "pitää silmät auki" jos vaikka näkis jossain madden, tietysti, kun tapaus numero se ja se sai kasvot, eikä just ajatella kuinka moni pikku lapsi tai isompi tai isi tai mummi on kateissa.

        eli nyt tulee se sivuun vievä asia: eli sama juttu käy hylättyjen eläinten kanssa, kaikki tahtoo poikasen,hylätyistä ja aikuisista viis, mut jos joku aikuinen kissa tai koira tulee "julkkikseks" teeveen tai lehden kautta, niin on 1000 haluajaa.


      • mieltä
        samaa mieltä kirjoitti:

        kanssasi. Kun ajatellaan kaikkia hirveitä lasten sairauksia kehitysmaissa, lapsiorjatyövoiman käyttöä, Irakin raajarikkoja... Ja silti vaan Maddy, Maddy, Maddy. En itsekään sitten millään jaksa tajuta tätä vouhotusta.
        Mutta toisaaltahan tässä meille näytetään kuinka täydellisen kieroutunut länsimaisten ihmisten arvomaailma on. Sen sijaan että mentäisiin pitämään seuraa vaikka yksinäisille vanhuksille, vaan satoja ja taas satoja sivuja väännetään teknisiä detaljeja Maddystä. Voisi niinkun sanoa että ovat asiat hyvin pahasti pielessä.
        En tarkoita tätä mitenkään loukkaavasti kysyjää kohtaan, hän tuntuu olevan laajemminkin kaikista ihmeellisistä asioista kiinnostunut kuin vain Maddysta.

        on totta että kehitysmaissa kuolee paljon lapsia.Lapsien sieppaus on myös maailmanlaajuinen ongelma.Jos en olisi seurannut Maddyn tapausta en tietäisi kuinka paljon lapsia siepattu.Esim Denise Pipitonesta luin Madeleinen sivuilta kuin myös monesta muusta.Ei ole kuvia lehdissä näkynyt.Eikä ole löytynyt.Älytöntä meuhkaamista Madeleinen saamasta huomiosta.Jokaista lasta pitäisi etsiä samalla lailla ja Jokaisen vanhemman tulisi toimia samallalailla,tehdä kaikkensa.Jos aihe teitä ärsyttää pysykää pois Madeleinea koskevilta sivuilta.Eniten minua ärsyttää vain "tietäjät" valitettavasti ei löydy valitettavasti ei elossa.Valitettavaa on vain todella täällä pyörivät roskan kirjoittajat.


    • aloitteleva

      Minulle nousee heti ristin merkki, jonka takaa nousee kaksi miestä. Mieleeni nousee myös suomainen metsäalue, ehkä jonkinlainen kumpu, miehet kaivavat kuoppaa jonne he heittävät ruumiin.
      Se löydetään aikanaan, mutta aikaa en osaa ilmoittaa. Ruumis on osittain ruhjoutunut ja osittain tunnistamiskelvoton - etenkin kasvoista.

      Madeleine on joutunut valtavasti kärsimään, myöskin seksuaalista hyväksikäyttöä tähän nousee ja väkivaltaa. Häntä on pidetty nälässä. Vielä nousee tunnelma siitä, että hänellä on saattanut olla korkea kuume / sairas vähän ennen kuolemaansa. Murha on tapahtunut nähdäkseni tukehduttamalla.

      • kuin sanot

        on hirvittävää miten miehet voivat lyhyiden väkinäisten nautintojensa takia tappaa!


      • mitä sanot

        ja on hirvittävää miten miehet voivat nopeiden väkinäisten " nautintojensa" takia tappaa!


      • mielentilaaja

        Tuollaisten näkyjen pyörittely mielessä ja kirjoittelu tänne on lähinnä sairasta.

        Pahoin ruhjoutunut ruumis löydetään aikanaan suomalaiselta metsäalueelta,mutta aikaa ei osaa ilmoittaa - kaikenlaista muutakin jännää näköjään tähän nousee aloittelevalle näkijällemme.

        Pahempaa roskaa saa kyllä kaukaa hakea


      • sivullinen**
        mielentilaaja kirjoitti:

        Tuollaisten näkyjen pyörittely mielessä ja kirjoittelu tänne on lähinnä sairasta.

        Pahoin ruhjoutunut ruumis löydetään aikanaan suomalaiselta metsäalueelta,mutta aikaa ei osaa ilmoittaa - kaikenlaista muutakin jännää näköjään tähän nousee aloittelevalle näkijällemme.

        Pahempaa roskaa saa kyllä kaukaa hakea

        Siinä luki kyllä suomaiselta ei suomalaiselta..


      • todella

        luin viestisi ja minulle nousee rakennus joka osoittautuu mielisairaalaksi josta joku pakeneva kirjoittaa lopulta sairaat juttunsa tänne sivulle.toivon sulle apua mielenterveysongelmiis.


      • näkijä aloitteleva

        jos lopettaisit saman tien.Uskomatonta roskaa.


    • tiedän

      Ajatuksesi kumpuavat alitajunnastasi.

      Mutta onko siinä mitään mystistä? Ei ole, se on pelkkää psykologiaa, vaikka nuo näkysi vaikuttaisivatkin todella voimakkailta. Sinä olet lukenut, kuullut ja nähnyt kaikenlaista mediasta ennen ja jälkeen tapauksen. Nyt nuo muistikuvasi kumpuavat samaan aikaan alitajunnastasi, kun tuo voimakas uutinen Madeleinesta järkyttää sinua hieman. Sen vuoksi yhdistät niitä aiempia muistikuvia siihen uutiseen ja luulet alitajuntasi tai vaistosi saavan viestejä yliluonnollisesta maailmasta, jotka kertoisivat että olet nähnyt jotain ennekuvia.

      Ihmisiin voidaan vaikuttaa hyvin pienillä viesteillä, jolloin ihminen luulee että hän itse olisi keksinyt ne asiat omasta "alitajunnastaan". Todellakin, alitajunnasta, mutta ei millään tavalla yliluonnollista reittiä pitkin.

      Nuo ajatukset Maddysta ovat vain yhdistyneet omassa alitajunnassasi johonkin muuhun ja nyt luulet että Maddy löytyisi sinun ajatuksiasi seuraamalla.

      Tämä ilmiö on nähty niin monta kertaa ja selvännäkijät jotka eivät tunne itseään ja ihmisten psykologista puolta kovinkaan hyvin, todellakin uskovat siihen että ovat "yliluonnollisella puolella" tätä maailmaa. Mutta yhdenkään selvännäkijän ajatusten ja näkyjen perusteella ei olla yhtäkään uhria löydetty tai rikosta ratkaistu! Syy on se, että heidän alitajuntansa käsittelee vain heidän maailmaansa ja heidän ajatuksiaan, ei uhrien kannalta reaalimaailmaa.

      Jos taas ajatellaan että ihminen vaistoaa jotakin, huomataan että hyvin usein hänen ajatuksensa ovat olleet asiassa kiinni pidemmän aikaa ja että hän tuntee systeemit hyvin. Esimerkiksi pörssissä seikkaileva liikemies, voi saada "vaiston" jostain hyvästä kaupasta jolla tehdä paljon rahaa. Mutta se ei ole mitään yliluonnollista, vaan pelkästään sitä että hänen alitajuntansa käy hänen omaa todellisuutta läpi ja sitten päästää tietoiseen tajuntaan sellaisia asioita jonka uskoo olevan tärkeää. Jos me käyttäisimme pelkästään tietoista mieltä asioiden läpikäymiseen, toimisimme hyvin hyvin hitaasti. Me tarvitsemme sitä taustatyökalua, eli alitajuntaa käsittelemään meidän todellisuutta.

      Tuo on ihan ihmisen selviytymisen kannalta tärkeää, mutta ei edelleenkään mitään yliluonnollista. Sinä et tiedä tai tunna Maddya ja hänen perhettään tai edes sitä mitä he oikein tekivät lomallaan. Kaikki tieto mitä olet saanut on tullut pelkästään median kautta, eli mitään muuta henkistä sidettä sinulla ei siihen asiaan ole. Sinä et yksinkertaisesti voi tietää mitä hänelle on tapahtunut. Sinä yhdistelet muita mediasta saamiasi tietoja vastaavanlaisista rikoksista ja yhdistelet ja yhdistelet, mutta vaikka ne sinun yhdistelmäsi tuntuisivat oikeilta, sinä et siltikään tiedä Maddyn maailmasta mitään.

      Tämän vuoksi kaikki näistä selvännäkijöistä jotka väittävät näkevänsä yliluonnollista reittiä pitkin muiden ihmisten elämää, valehtelevat. He ehkä uskovat siihen itse, mutta se taas johtuu siitä että he eivät tunne itseään ja omia toimintatapojaan alitajunnan tasolla.

      Jos selvänäkeminen toimisi ihan oikeasti, sitä olisi käytetty ongelmien ratkaisemisessa jo tuhansia vuosia.

      • -Nainen-

        väittänytkään että siinä välttämättä mitään mystistä tai yliluonnollista olisi...mutta nuo Maddyn tapauksesta tulleet väläykset eivät ole ainoita ja kuten jo mainitsinkin ettei niillä ole ollut ikinä mitään yhteyttä mihinkään...ainakaan minun tietääkseni...en siis alunperin uskonutkaan että niiden perusteella Maddya oltaisiin löytämässä! Jäin kuitenkin miettimään niitä sen verran että ihan täältä piti alkaa asiaa kyselemään...ehkä sitä jopa vähän säikähtikin että mistä ne tulee ja mitä ne on...mutta ihan totta turiset että ne voivat toki olla myös jotain alitajunnan juttuja...

        Mutta minua kiinnostaa ihan yleiselläkin tasolla miten selvänäkijät näkynsä näkee ja monet muutkin mystiset asiat...kuten joku tuolla jo aikaisemmin osuvasti arvasikin :D
        Enkä siis uskokaan että juuri minulle olisi joku yliluonnollinen lahja annettu...vaikkakin kummitukset tuntuvat ympärilläni jostakin syystä viihtyvän :)

        "yhdenkään selvännäkijän ajatusten ja näkyjen perusteella ei olla yhtäkään uhria löydetty tai rikosta ratkaistu!"

        Uskon siihen että joillekin on annettu hieman erilainen lahja...kyky nähdä sellaisia asioita joita tavallinen talleroinen ei voi nähdä!
        En usko tuota väitettäsi...aivan varmasti he ovat käyttäneet lahjaansa myös hyvään tarkoitukseen...ja eikös tämä Näkijä sarjakin joka on taannoin tullut telkusta perustunut ihan oikeaan henkilöön...joskaan ne jaksojen tarinat eivät käsittääkseni olleet aivan totuuden mukaisia...mutta tämä henkilö oli oikeastikin auttanut poliisia selvänäkö kyvyillään...ja tuossa linkissä joku muistelee yhtä tapausta jossa kadonnut lapsi löydettiin näkijän avulla myös täältä suomesta...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000001856&posting=22000000031617435


      • minä sitä
        -Nainen- kirjoitti:

        väittänytkään että siinä välttämättä mitään mystistä tai yliluonnollista olisi...mutta nuo Maddyn tapauksesta tulleet väläykset eivät ole ainoita ja kuten jo mainitsinkin ettei niillä ole ollut ikinä mitään yhteyttä mihinkään...ainakaan minun tietääkseni...en siis alunperin uskonutkaan että niiden perusteella Maddya oltaisiin löytämässä! Jäin kuitenkin miettimään niitä sen verran että ihan täältä piti alkaa asiaa kyselemään...ehkä sitä jopa vähän säikähtikin että mistä ne tulee ja mitä ne on...mutta ihan totta turiset että ne voivat toki olla myös jotain alitajunnan juttuja...

        Mutta minua kiinnostaa ihan yleiselläkin tasolla miten selvänäkijät näkynsä näkee ja monet muutkin mystiset asiat...kuten joku tuolla jo aikaisemmin osuvasti arvasikin :D
        Enkä siis uskokaan että juuri minulle olisi joku yliluonnollinen lahja annettu...vaikkakin kummitukset tuntuvat ympärilläni jostakin syystä viihtyvän :)

        "yhdenkään selvännäkijän ajatusten ja näkyjen perusteella ei olla yhtäkään uhria löydetty tai rikosta ratkaistu!"

        Uskon siihen että joillekin on annettu hieman erilainen lahja...kyky nähdä sellaisia asioita joita tavallinen talleroinen ei voi nähdä!
        En usko tuota väitettäsi...aivan varmasti he ovat käyttäneet lahjaansa myös hyvään tarkoitukseen...ja eikös tämä Näkijä sarjakin joka on taannoin tullut telkusta perustunut ihan oikeaan henkilöön...joskaan ne jaksojen tarinat eivät käsittääkseni olleet aivan totuuden mukaisia...mutta tämä henkilö oli oikeastikin auttanut poliisia selvänäkö kyvyillään...ja tuossa linkissä joku muistelee yhtä tapausta jossa kadonnut lapsi löydettiin näkijän avulla myös täältä suomesta...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000001856&posting=22000000031617435

        epäillytkään että sinulla olisi jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä.

        Lapuan akalta on voitu kysyä vaikka mitä, mutta rikostilastoista näkyy se, että yksikään näkijä tai kokija ei ole rikoksia ratkaissut vaan ratkaisut ovat tulleet ihan jostain muuta kautta.

        Enkä minä sitäkään väittänyt etteikö näkijät olisi käyttäneet "kykyään" myös hyvään. Ovathan he. Ihan vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi ovat soitelleet esimerkiksi poliiseille "saamistaan" näyistä ja he ovat ihan oikeasti uskoneet että heidän näkynsä olisi jotenkin ratkaiseva rikoksen selvittämisessä. Valitettavasti näin ei ole kuitenkaan koskaan ollut. Lisään nyt vielä ettei mene epäselväksi. Yhtäkään rikosta ei ole selvitetty näkijän saamien näkyjen perusteella. Tämä on fakta.

        Tietenkään jos esimerkiksi omaiset ovat kysyneet näkijältä apua, sitä ei kirjata raportteihin ja ihan vain sen vuoksi koska näkijät eivät ole silloinkaan saaneet sellaisia näkyjä jotka olisivat olleet ratkaisevia rikoksen ratkaisemisessa.

        Se joka tuossa "ihan varmasti muistaa" saa ihan varmasti muistaa ihan mitä tahansa, mutta ei ole paljoa faktoja vastaan taistelemista. Ellei kertoja ole itse ollut paikalla ratkaisemassa sitä rioksta, hänen "tietonsa" tuosta tapauksesta saa jättää ihan omaan arvoonsa.

        Minäkin uskon siihen että toisille on annettu hieman erilaisia lahjoja ja myös erilaisia luonteita. En minä epäile näkijöiden kyvykkyyttä, minä epäilen pelkästään sitä kun he sanovat että se on jotenkin yliluonnollista. Se että he noin sanovat kertoo pelkästään siitä etteivät he tunne omaa itseään niin hyvin että ymmärtäisivät mistä ne näyt oikein tulevat. Ja silloin kun he eivät ymmärrä mistä ne näyt oikein syntyvät, tulee juuri näitä tällaisia tapauksia joissa muka nähdään jotain ulkopuolista, vaikka ne asiat onkin "imetty" tajuntaan ihan lähistöltä.

        Koita tutustua psykologiaan ja siihen miten alitajunta toimii käytännössä ja sinäkin tulet käsittämään tämän ilmiön. Siihen ei vaikuta mitkään ihmisen uskomukset tai muut ajatukset, sillä se on yksi ihmisen selviytymisen kannalta tärkeistä mekanismeista. Tätä ilmiötä käyttävät hyväkseen kaikki nk. mentaalitaikurit, mutta he eivät väitä että asia olisi millään tavalla yliluonnollinen.


      • yhden ajattelemisen
        minä sitä kirjoitti:

        epäillytkään että sinulla olisi jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä.

        Lapuan akalta on voitu kysyä vaikka mitä, mutta rikostilastoista näkyy se, että yksikään näkijä tai kokija ei ole rikoksia ratkaissut vaan ratkaisut ovat tulleet ihan jostain muuta kautta.

        Enkä minä sitäkään väittänyt etteikö näkijät olisi käyttäneet "kykyään" myös hyvään. Ovathan he. Ihan vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi ovat soitelleet esimerkiksi poliiseille "saamistaan" näyistä ja he ovat ihan oikeasti uskoneet että heidän näkynsä olisi jotenkin ratkaiseva rikoksen selvittämisessä. Valitettavasti näin ei ole kuitenkaan koskaan ollut. Lisään nyt vielä ettei mene epäselväksi. Yhtäkään rikosta ei ole selvitetty näkijän saamien näkyjen perusteella. Tämä on fakta.

        Tietenkään jos esimerkiksi omaiset ovat kysyneet näkijältä apua, sitä ei kirjata raportteihin ja ihan vain sen vuoksi koska näkijät eivät ole silloinkaan saaneet sellaisia näkyjä jotka olisivat olleet ratkaisevia rikoksen ratkaisemisessa.

        Se joka tuossa "ihan varmasti muistaa" saa ihan varmasti muistaa ihan mitä tahansa, mutta ei ole paljoa faktoja vastaan taistelemista. Ellei kertoja ole itse ollut paikalla ratkaisemassa sitä rioksta, hänen "tietonsa" tuosta tapauksesta saa jättää ihan omaan arvoonsa.

        Minäkin uskon siihen että toisille on annettu hieman erilaisia lahjoja ja myös erilaisia luonteita. En minä epäile näkijöiden kyvykkyyttä, minä epäilen pelkästään sitä kun he sanovat että se on jotenkin yliluonnollista. Se että he noin sanovat kertoo pelkästään siitä etteivät he tunne omaa itseään niin hyvin että ymmärtäisivät mistä ne näyt oikein tulevat. Ja silloin kun he eivät ymmärrä mistä ne näyt oikein syntyvät, tulee juuri näitä tällaisia tapauksia joissa muka nähdään jotain ulkopuolista, vaikka ne asiat onkin "imetty" tajuntaan ihan lähistöltä.

        Koita tutustua psykologiaan ja siihen miten alitajunta toimii käytännössä ja sinäkin tulet käsittämään tämän ilmiön. Siihen ei vaikuta mitkään ihmisen uskomukset tai muut ajatukset, sillä se on yksi ihmisen selviytymisen kannalta tärkeistä mekanismeista. Tätä ilmiötä käyttävät hyväkseen kaikki nk. mentaalitaikurit, mutta he eivät väitä että asia olisi millään tavalla yliluonnollinen.

        aiheen.

        Miksi sinä tai kukaan muukaan saisi nyt näkyjä pelkästään Maddysta, vaikka ympäri maailmaa tapahtuu täsmälleen samanlaista kauheutta koko ajan, kuten itsekin yllä eräässä kommentissasi totesit?

        Ellet sinä olisi lukenut uutista hänestä, sinä et olisi saanut niitä näkyjäsi hänestä, siitä olen 100% varma

        Ellei tapauksesta olisi uutisoitu kuten useista tuollaisista tapauksista ei uutisoida, sinä et olisi saanut näkyjä hänestä ja tästäkin olen 100% varma.

        Mietihän oikein tarkkaan se mitä sanoin ja mieti sitten miksi juuri tästä tapauksesta saisit jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä jotka olisivat muka ratkaisevia vihjeitä.

        Mietihän myös miksi näkijät tulevat vasta sen jälkeen tarjoamaan apujaan ja näkyjään kun rikoksesta on jo uutisoitu! Yksikään näkijä ei ole ilmoittanut rikoksesta jonka olisi nähnyt näyssä ennenkuin rikos olisi tullut muulla tavoin jo ilmi.

        Tuo on ihan pelkkää psykologiaa ja poliisitutkinnan kannalta siitä on kaikenlisäksi pelkkää harmia koska tuollaiset perusteettomat "vihjeet" häiritsevät poliisien ajatuksia ratkottaessa rikosta oikeiden vihjeiden kanssa.

        Olen siitä pahoillani että minä murennan sinun uskoasi tältä osin yliluonnolliseen ja "alennan" yliluonnolliseksi väitetyn asian ihan luonnolliseksi, ja kaikenlisäksi poistan siitä vielä sen että näyt tulisivat jostain ulkopuolelta tai ulottuvuuksista.


      • älä välitä
        -Nainen- kirjoitti:

        väittänytkään että siinä välttämättä mitään mystistä tai yliluonnollista olisi...mutta nuo Maddyn tapauksesta tulleet väläykset eivät ole ainoita ja kuten jo mainitsinkin ettei niillä ole ollut ikinä mitään yhteyttä mihinkään...ainakaan minun tietääkseni...en siis alunperin uskonutkaan että niiden perusteella Maddya oltaisiin löytämässä! Jäin kuitenkin miettimään niitä sen verran että ihan täältä piti alkaa asiaa kyselemään...ehkä sitä jopa vähän säikähtikin että mistä ne tulee ja mitä ne on...mutta ihan totta turiset että ne voivat toki olla myös jotain alitajunnan juttuja...

        Mutta minua kiinnostaa ihan yleiselläkin tasolla miten selvänäkijät näkynsä näkee ja monet muutkin mystiset asiat...kuten joku tuolla jo aikaisemmin osuvasti arvasikin :D
        Enkä siis uskokaan että juuri minulle olisi joku yliluonnollinen lahja annettu...vaikkakin kummitukset tuntuvat ympärilläni jostakin syystä viihtyvän :)

        "yhdenkään selvännäkijän ajatusten ja näkyjen perusteella ei olla yhtäkään uhria löydetty tai rikosta ratkaistu!"

        Uskon siihen että joillekin on annettu hieman erilainen lahja...kyky nähdä sellaisia asioita joita tavallinen talleroinen ei voi nähdä!
        En usko tuota väitettäsi...aivan varmasti he ovat käyttäneet lahjaansa myös hyvään tarkoitukseen...ja eikös tämä Näkijä sarjakin joka on taannoin tullut telkusta perustunut ihan oikeaan henkilöön...joskaan ne jaksojen tarinat eivät käsittääkseni olleet aivan totuuden mukaisia...mutta tämä henkilö oli oikeastikin auttanut poliisia selvänäkö kyvyillään...ja tuossa linkissä joku muistelee yhtä tapausta jossa kadonnut lapsi löydettiin näkijän avulla myös täältä suomesta...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000001856&posting=22000000031617435

        tuon ylläolevan tyypin kaltaisista kaikenkieltäjä skeptikoista. He näkevät maailmasta ja todellisuudesta vain ja ainoastaan sen mikä sopii heidän äärimmäisen rajoittuneisiin näkemyksiinsä. Yhdysvalloissa syyttäjät ja poliisi julkisesti tekevät yhteistyötä tämän Alice Dubois nimisen selvännäkijä-naisen kanssa, jota tarkoitat. Se on julkista avointa tietoa. Mutta kas, koska se ei skeptikolle sovi hän kieltää sen. Voinhan minäkin tietysti kieltää vaikka että Halonen on Suomen pressa.
        Pointti tässä on se, että nämä kaikenkieltäjät ovat täysin toivottomia, vihantäyttämia ihmisiä. Heidän provosointeihinsa ei kannata reagoida millään tavalla. Silloin kun reagoit he ovat onnistuneet, sitä he juuri hakevat. Olin itsekin aikaisemmin naivimpi, enää en niin. Toivottomia, vihaavia ihmisiä ei mitään muuta. Antaa heidän vaan olla, ei kannata provosoitua.


      • Dubois
        älä välitä kirjoitti:

        tuon ylläolevan tyypin kaltaisista kaikenkieltäjä skeptikoista. He näkevät maailmasta ja todellisuudesta vain ja ainoastaan sen mikä sopii heidän äärimmäisen rajoittuneisiin näkemyksiinsä. Yhdysvalloissa syyttäjät ja poliisi julkisesti tekevät yhteistyötä tämän Alice Dubois nimisen selvännäkijä-naisen kanssa, jota tarkoitat. Se on julkista avointa tietoa. Mutta kas, koska se ei skeptikolle sovi hän kieltää sen. Voinhan minäkin tietysti kieltää vaikka että Halonen on Suomen pressa.
        Pointti tässä on se, että nämä kaikenkieltäjät ovat täysin toivottomia, vihantäyttämia ihmisiä. Heidän provosointeihinsa ei kannata reagoida millään tavalla. Silloin kun reagoit he ovat onnistuneet, sitä he juuri hakevat. Olin itsekin aikaisemmin naivimpi, enää en niin. Toivottomia, vihaavia ihmisiä ei mitään muuta. Antaa heidän vaan olla, ei kannata provosoitua.

        on hänen oikea nimensä, tuli väärä etunimi laitettua. Ja onhan niitä monia muitakin virkavaltaa tuloksekkaasti auttaneita psyykikkoja, löytyy historiastakin. Kieltämättä tämä nainen on erittäin mielenkiintoinen tapaus.


      • tuli heti ensimmäinen
        älä välitä kirjoitti:

        tuon ylläolevan tyypin kaltaisista kaikenkieltäjä skeptikoista. He näkevät maailmasta ja todellisuudesta vain ja ainoastaan sen mikä sopii heidän äärimmäisen rajoittuneisiin näkemyksiinsä. Yhdysvalloissa syyttäjät ja poliisi julkisesti tekevät yhteistyötä tämän Alice Dubois nimisen selvännäkijä-naisen kanssa, jota tarkoitat. Se on julkista avointa tietoa. Mutta kas, koska se ei skeptikolle sovi hän kieltää sen. Voinhan minäkin tietysti kieltää vaikka että Halonen on Suomen pressa.
        Pointti tässä on se, että nämä kaikenkieltäjät ovat täysin toivottomia, vihantäyttämia ihmisiä. Heidän provosointeihinsa ei kannata reagoida millään tavalla. Silloin kun reagoit he ovat onnistuneet, sitä he juuri hakevat. Olin itsekin aikaisemmin naivimpi, enää en niin. Toivottomia, vihaavia ihmisiä ei mitään muuta. Antaa heidän vaan olla, ei kannata provosoitua.

        selvännäkijä joka "avoisin mielin" tietää kaiken. Ihmettelen suuresti sitä että te kehutte itseänne aina suuresti avomielisiksi ja avarakatseisiksi ihmisiksi, ja että se on yksi ehdoton vaatimus sille että saisi esimerkiksi selvänäkökyvyn. Mutta kuitenkin lyttäätte skeptikot täynnä vihaa oleviksi kaiken kieltäjiksi ja provosoija-ilkeilijöiksi ja suorastaan lietsotte vihaa skeptikoita kohtaan. Te taidatte olla todella täynnä rakkautta kun tuollaista kommenttia päästätte näppäimistöltänne? En tässä tarkoita ainoastaan sinua, vaan sinun kaltaisia kommentoijia jotka sanovat uskovansa näihin asioihin.

        Ensinnäkään en ole toivoton, enkä vihaa yhtään ketään, en edes sinua. Enkä hae kenenkään reaktiota minun kommentteihini, tai edes provosoi ketään vastaamaan. Vastata saa kuka haluaa. Oikeastaan kun pidemmälle ajattelee, olisi ihan hyvä vaan jos jätätte tuollaisen vihanlietsomisen ja jätätte vastaamatta - Silloin sekä minun että muiden skeptisesti suhtautuvien viesti menee vain paremmin perille ja voimme jakaa ihan oikeaa tietoa näistä asioista, teidän tarjoamien pelkkien uskomusten sijaan.

        Duboisia ja 'ainoaa' häntä tutkinutta tiedemiestä vastaan on esitetty hyvin paljon kovaa kritiikkiä mikä laskee Duboisin arvoa todella kovasti. Ainoa asia mikä sai häntä tutkineen miehen vakuuttumaan hänen taidoistaan oli se että hän luetteli hänen kuolleen läheisensä ominaisuuksia. Tuo on maailman helpoin asia toteuttaa ja kyseessä on ns. cold-reading tekniikka. Jos tapaisimme kasvokkain, voisin näyttää sinulle kuinka minäkin luen sinua kuin avointa kirjaa ja saan yhteyden vaikka koko sukusi kuolleisiin mukaanluettuna sinun ystäviesikin tutut kuolleet. Se ei ole mitään muuta kuin yksinkertainen taikatemppu!

        Jos viitsit etsiä, jo netistä löydät siihen niin paljon manuaaleja ja apukeinoja että sinäkin pystyt lukemaan pienen harjoittelun jälkeen ystäviesi asiat. Silloin tulet huomaamaan itsekin kuinka mystiikka karisee näiden "näkijöiden" yltä.

        Kiellä minun puolestani vaikka samantien koko hallitus, mutta se ei muuta lainkaan sitä että esimerkiksi suomen poliisi ei käytä selvännäkijöiden palveluksia ja mieluummin pitäytyy heistä erossa, koska he sekoittavat tutkimuksia ja voivat pahimmassa tapauksessa johtaa ihan väärille jäljille!

        Entä ne "lukuisat muut". Kirjaa lista niistä lukuisista muista, sekä erityisesti heidän saavutuksensa rikosten selvittämisessä. Saavutus ei ole se, että on pelkästään tarjonnut palveluita virkavallalle, saavutus on vasta se että on ratkaissut näkökyvyllään rikoksen mitä poliisit eivät ole kyenneet ratkaisemaan! Ymmärrätkö tuon eron? Minä en missään kieltänyt sitä, etteikö selvännäkijät olisi tarjonneet apuaan ja ilmaiseksi ja ihan vapaaehtoisesti ja ihan oma-aloitteisesti ja etteikö heitä olisi joskus kuunneltu. Fakta on se, että yksikään näistä selvänäkijöistä ei ole antanut poliisille sellaista tietoa mikä olisi ratkaissut jonkin rikoksen! Minkä minä sille voin että nämä selvänäkijät eivät näekään mitään.

        Voit samalla myös jättää tuon lapsellisen vihanlietsomisen skeptikoita vastaan pois, koska kuten luit kommenttini, minä en suinkaan lietsonut ketään vastaan vihaa enkä myöskään kieltänyt mitään. Minähän esitin ihan perustellun selityksen sille miksi nämä "selvänäkijät" näkevät Maddyn tapauksessa vaikka ja mitä. Ehkä sinun kannattaisi opetella ymmärtämään lukemasi, ennenkuin alat tekemään tuollaisia johtopäätöksiä. Mikä on sinun selityksesi sille että he näkevät tästä tapauksesta erilaisia näkyjä ja kestääkö sinun näkemyksesi myös tieteellisen kritiikin? Ellei kestä, voit ihan hyvin pitää suusi kiinni ja lopettaa vihanlietsomiset.


      • kaikille,
        tuli heti ensimmäinen kirjoitti:

        selvännäkijä joka "avoisin mielin" tietää kaiken. Ihmettelen suuresti sitä että te kehutte itseänne aina suuresti avomielisiksi ja avarakatseisiksi ihmisiksi, ja että se on yksi ehdoton vaatimus sille että saisi esimerkiksi selvänäkökyvyn. Mutta kuitenkin lyttäätte skeptikot täynnä vihaa oleviksi kaiken kieltäjiksi ja provosoija-ilkeilijöiksi ja suorastaan lietsotte vihaa skeptikoita kohtaan. Te taidatte olla todella täynnä rakkautta kun tuollaista kommenttia päästätte näppäimistöltänne? En tässä tarkoita ainoastaan sinua, vaan sinun kaltaisia kommentoijia jotka sanovat uskovansa näihin asioihin.

        Ensinnäkään en ole toivoton, enkä vihaa yhtään ketään, en edes sinua. Enkä hae kenenkään reaktiota minun kommentteihini, tai edes provosoi ketään vastaamaan. Vastata saa kuka haluaa. Oikeastaan kun pidemmälle ajattelee, olisi ihan hyvä vaan jos jätätte tuollaisen vihanlietsomisen ja jätätte vastaamatta - Silloin sekä minun että muiden skeptisesti suhtautuvien viesti menee vain paremmin perille ja voimme jakaa ihan oikeaa tietoa näistä asioista, teidän tarjoamien pelkkien uskomusten sijaan.

        Duboisia ja 'ainoaa' häntä tutkinutta tiedemiestä vastaan on esitetty hyvin paljon kovaa kritiikkiä mikä laskee Duboisin arvoa todella kovasti. Ainoa asia mikä sai häntä tutkineen miehen vakuuttumaan hänen taidoistaan oli se että hän luetteli hänen kuolleen läheisensä ominaisuuksia. Tuo on maailman helpoin asia toteuttaa ja kyseessä on ns. cold-reading tekniikka. Jos tapaisimme kasvokkain, voisin näyttää sinulle kuinka minäkin luen sinua kuin avointa kirjaa ja saan yhteyden vaikka koko sukusi kuolleisiin mukaanluettuna sinun ystäviesikin tutut kuolleet. Se ei ole mitään muuta kuin yksinkertainen taikatemppu!

        Jos viitsit etsiä, jo netistä löydät siihen niin paljon manuaaleja ja apukeinoja että sinäkin pystyt lukemaan pienen harjoittelun jälkeen ystäviesi asiat. Silloin tulet huomaamaan itsekin kuinka mystiikka karisee näiden "näkijöiden" yltä.

        Kiellä minun puolestani vaikka samantien koko hallitus, mutta se ei muuta lainkaan sitä että esimerkiksi suomen poliisi ei käytä selvännäkijöiden palveluksia ja mieluummin pitäytyy heistä erossa, koska he sekoittavat tutkimuksia ja voivat pahimmassa tapauksessa johtaa ihan väärille jäljille!

        Entä ne "lukuisat muut". Kirjaa lista niistä lukuisista muista, sekä erityisesti heidän saavutuksensa rikosten selvittämisessä. Saavutus ei ole se, että on pelkästään tarjonnut palveluita virkavallalle, saavutus on vasta se että on ratkaissut näkökyvyllään rikoksen mitä poliisit eivät ole kyenneet ratkaisemaan! Ymmärrätkö tuon eron? Minä en missään kieltänyt sitä, etteikö selvännäkijät olisi tarjonneet apuaan ja ilmaiseksi ja ihan vapaaehtoisesti ja ihan oma-aloitteisesti ja etteikö heitä olisi joskus kuunneltu. Fakta on se, että yksikään näistä selvänäkijöistä ei ole antanut poliisille sellaista tietoa mikä olisi ratkaissut jonkin rikoksen! Minkä minä sille voin että nämä selvänäkijät eivät näekään mitään.

        Voit samalla myös jättää tuon lapsellisen vihanlietsomisen skeptikoita vastaan pois, koska kuten luit kommenttini, minä en suinkaan lietsonut ketään vastaan vihaa enkä myöskään kieltänyt mitään. Minähän esitin ihan perustellun selityksen sille miksi nämä "selvänäkijät" näkevät Maddyn tapauksessa vaikka ja mitä. Ehkä sinun kannattaisi opetella ymmärtämään lukemasi, ennenkuin alat tekemään tuollaisia johtopäätöksiä. Mikä on sinun selityksesi sille että he näkevät tästä tapauksesta erilaisia näkyjä ja kestääkö sinun näkemyksesi myös tieteellisen kritiikin? Ellei kestä, voit ihan hyvin pitää suusi kiinni ja lopettaa vihanlietsomiset.

        jotka näkevät todellisuuden laajempana kuin vain yksinkertaisena arkipäivän materialismina suosittelen olemaan reagoimatta millään tavalla näiden kaikenkieltäjien provosointeihin. Toivottomat tapaukset ovat toivottomia tapauksia, sillä siisti. Heistä ei kannata välittää pätkääkään missään muodossa, vaan suunnata energiansa omaan kehittymiseen ja tekemiseen - mikä sitten onkaan kunkin oma tie!


      • sinä olet
        älä välitä kirjoitti:

        tuon ylläolevan tyypin kaltaisista kaikenkieltäjä skeptikoista. He näkevät maailmasta ja todellisuudesta vain ja ainoastaan sen mikä sopii heidän äärimmäisen rajoittuneisiin näkemyksiinsä. Yhdysvalloissa syyttäjät ja poliisi julkisesti tekevät yhteistyötä tämän Alice Dubois nimisen selvännäkijä-naisen kanssa, jota tarkoitat. Se on julkista avointa tietoa. Mutta kas, koska se ei skeptikolle sovi hän kieltää sen. Voinhan minäkin tietysti kieltää vaikka että Halonen on Suomen pressa.
        Pointti tässä on se, että nämä kaikenkieltäjät ovat täysin toivottomia, vihantäyttämia ihmisiä. Heidän provosointeihinsa ei kannata reagoida millään tavalla. Silloin kun reagoit he ovat onnistuneet, sitä he juuri hakevat. Olin itsekin aikaisemmin naivimpi, enää en niin. Toivottomia, vihaavia ihmisiä ei mitään muuta. Antaa heidän vaan olla, ei kannata provosoitua.

        se, joka provosoi.


      • -Nainen-
        minä sitä kirjoitti:

        epäillytkään että sinulla olisi jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä.

        Lapuan akalta on voitu kysyä vaikka mitä, mutta rikostilastoista näkyy se, että yksikään näkijä tai kokija ei ole rikoksia ratkaissut vaan ratkaisut ovat tulleet ihan jostain muuta kautta.

        Enkä minä sitäkään väittänyt etteikö näkijät olisi käyttäneet "kykyään" myös hyvään. Ovathan he. Ihan vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi ovat soitelleet esimerkiksi poliiseille "saamistaan" näyistä ja he ovat ihan oikeasti uskoneet että heidän näkynsä olisi jotenkin ratkaiseva rikoksen selvittämisessä. Valitettavasti näin ei ole kuitenkaan koskaan ollut. Lisään nyt vielä ettei mene epäselväksi. Yhtäkään rikosta ei ole selvitetty näkijän saamien näkyjen perusteella. Tämä on fakta.

        Tietenkään jos esimerkiksi omaiset ovat kysyneet näkijältä apua, sitä ei kirjata raportteihin ja ihan vain sen vuoksi koska näkijät eivät ole silloinkaan saaneet sellaisia näkyjä jotka olisivat olleet ratkaisevia rikoksen ratkaisemisessa.

        Se joka tuossa "ihan varmasti muistaa" saa ihan varmasti muistaa ihan mitä tahansa, mutta ei ole paljoa faktoja vastaan taistelemista. Ellei kertoja ole itse ollut paikalla ratkaisemassa sitä rioksta, hänen "tietonsa" tuosta tapauksesta saa jättää ihan omaan arvoonsa.

        Minäkin uskon siihen että toisille on annettu hieman erilaisia lahjoja ja myös erilaisia luonteita. En minä epäile näkijöiden kyvykkyyttä, minä epäilen pelkästään sitä kun he sanovat että se on jotenkin yliluonnollista. Se että he noin sanovat kertoo pelkästään siitä etteivät he tunne omaa itseään niin hyvin että ymmärtäisivät mistä ne näyt oikein tulevat. Ja silloin kun he eivät ymmärrä mistä ne näyt oikein syntyvät, tulee juuri näitä tällaisia tapauksia joissa muka nähdään jotain ulkopuolista, vaikka ne asiat onkin "imetty" tajuntaan ihan lähistöltä.

        Koita tutustua psykologiaan ja siihen miten alitajunta toimii käytännössä ja sinäkin tulet käsittämään tämän ilmiön. Siihen ei vaikuta mitkään ihmisen uskomukset tai muut ajatukset, sillä se on yksi ihmisen selviytymisen kannalta tärkeistä mekanismeista. Tätä ilmiötä käyttävät hyväkseen kaikki nk. mentaalitaikurit, mutta he eivät väitä että asia olisi millään tavalla yliluonnollinen.

        oikein hyvin että sinä epäilit minun juttuani ennemminkin...mutta vaikkei siinä mitään yliluonnollista olisikaan niin eihän se rikollista ole asiaa täältä kysellä...
        Enkä ole missään vaiheessa itseäni selvänäkijäksi väittänyt...enkä väitäkään kun niillä välähdyksillä ei ole ollut mitään yhteyttä mihinkään...mutta ne näyt mitkä päähäni tupsahtavat ovat silti totisinta totta...olivatpa mitä hyvänsä!!

        "Lapuan akalta on voitu kysyä vaikka mitä, mutta rikostilastoista näkyy se, että yksikään näkijä tai kokija ei ole rikoksia ratkaissut vaan ratkaisut ovat tulleet ihan jostain muuta kautta."

        Missä olet muuten sellaiset tilastot nähnyt? Kiinnostaisi tosiaan tietää...ja vaikka itsekin niitä hieman vilaista! Et voi millään tietää faktana kaikkia rikoksia suomesta ja ulkomailta ja miten ne on lopulta selvitetty...laita nyt meille ensin mustaa valkoisella ennen kun alat asialla pullistella!

        Ja olen muuten itsekin käynyt muutama vuosi sitten selvänäkijällä ja kummastipas tuo tiesi paikkakunnan vaihdosta ja lapsen syntymästä...ilman että olisin sanallakaan häntä "avittanut"
        Olen käynyt usein myös meedioilla...ja ihme kyllä hekin tuntuvat tietävän kuolleista sellaisia asioita joita eivät voineet mistään tietää...kyllä se näin on että tähän maailmaan mahtuu paljon asioita joita ei ainakaan jokaisen ihmisen mieli pysty ymmärtämään...ja sen toki ymmärtää jos ei ikinä ole sattunut itselle mitään outoa...mutta kyllä se totuus joskus sinullekin valkenee...usko pois :)
        Toki liikkeellä on paljon myös huijareita...se miten tunnistaa aito ja oikea selvänäkijä onkin sitten toinen juttu...

        "he eivät väitä että asia olisi millään tavalla yliluonnollinen."

        No en minäkään väitä...vaikka eipä oikeastaan mitään yliluonnollista ole olemassakaan...kaikki on ihan luonnollista mutta vain ihmiset käyttävät sanaa yliluonnollinen kun eivät voi ymmärtää kaikkea mitä täällä tapahtuu...


      • -Nainen-
        yhden ajattelemisen kirjoitti:

        aiheen.

        Miksi sinä tai kukaan muukaan saisi nyt näkyjä pelkästään Maddysta, vaikka ympäri maailmaa tapahtuu täsmälleen samanlaista kauheutta koko ajan, kuten itsekin yllä eräässä kommentissasi totesit?

        Ellet sinä olisi lukenut uutista hänestä, sinä et olisi saanut niitä näkyjäsi hänestä, siitä olen 100% varma

        Ellei tapauksesta olisi uutisoitu kuten useista tuollaisista tapauksista ei uutisoida, sinä et olisi saanut näkyjä hänestä ja tästäkin olen 100% varma.

        Mietihän oikein tarkkaan se mitä sanoin ja mieti sitten miksi juuri tästä tapauksesta saisit jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä jotka olisivat muka ratkaisevia vihjeitä.

        Mietihän myös miksi näkijät tulevat vasta sen jälkeen tarjoamaan apujaan ja näkyjään kun rikoksesta on jo uutisoitu! Yksikään näkijä ei ole ilmoittanut rikoksesta jonka olisi nähnyt näyssä ennenkuin rikos olisi tullut muulla tavoin jo ilmi.

        Tuo on ihan pelkkää psykologiaa ja poliisitutkinnan kannalta siitä on kaikenlisäksi pelkkää harmia koska tuollaiset perusteettomat "vihjeet" häiritsevät poliisien ajatuksia ratkottaessa rikosta oikeiden vihjeiden kanssa.

        Olen siitä pahoillani että minä murennan sinun uskoasi tältä osin yliluonnolliseen ja "alennan" yliluonnolliseksi väitetyn asian ihan luonnolliseksi, ja kaikenlisäksi poistan siitä vielä sen että näyt tulisivat jostain ulkopuolelta tai ulottuvuuksista.

        jopas sinä nyt pakkomielteen tästä itsellesi raapaisit...
        Tuskin monikaan ihan aito näkijä saa näkyjä jostakin ihmisesta tai asiasta mistä ei ole ikinä kuullutkaan (En silti väitä etteikö niinkin voisi olla)...hehän monesti katsovat valokuvaa tai hypistelevät vaikka jonkun kadonneen tavaraoita näkyjä saadakseen...enkä minä väitä nähneeni mitään mikä välttämättä oikeasti liittyisi Maddyn katoamiseen...näin mitä näin...ja se tosiaan saattoi olla ihan mitä vain kun en tosiaan ole mikään selvänäkijä...ainakaan tietääkseni heh :D!

        "Ellei tapauksesta olisi uutisoitu kuten useista tuollaisista tapauksista ei uutisoida, sinä et olisi saanut näkyjä hänestä ja tästäkin olen 100% varma."

        Olen muuten 100 varma ihan samasta asiasta :) Katsohan...olemme samaa mieltä jostakin :D

        "Mietihän oikein tarkkaan se mitä sanoin ja mieti sitten miksi juuri tästä tapauksesta saisit jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä jotka olisivat muka ratkaisevia vihjeitä."

        Väännetään se nyt sitten vielä kertaalleen rautalangasta etten ole saanut todennäköisesti mitään yliluonnollisia näkyjä yhtikäs mistään ja jotka nyt vielä vähemmän ovat mitään ratkaisevia vihjeitä...halusin vain ihan mielenkiinnosta jakaa "näyt" teidän kanssanne ja kuulla mielipiteitä...ja onhan niitä kuulunutkin :)

        "poliisitutkinnan kannalta siitä on kaikenlisäksi pelkkää harmia koska tuollaiset perusteettomat "vihjeet" häiritsevät poliisien ajatuksia ratkottaessa rikosta oikeiden vihjeiden kanssa."

        Eihän poliisien ole käsittääkseni pakko noita näkijöiden vihjeitä alkaa tutkimaan...ja jos tutkivatkin niin kaipa hekin jollakin tasolla uskovat sen voivan ratkaista jutun...ei siihen muuten haaskattaisi aikaa ja resursseja!!

        "Olen siitä pahoillani että minä murennan sinun uskoasi tältä osin yliluonnolliseen ja "alennan" yliluonnolliseksi väitetyn asian ihan luonnolliseksi, ja kaikenlisäksi poistan siitä vielä sen että näyt tulisivat jostain ulkopuolelta tai ulottuvuuksista."

        Et sinä murenna minun uskoani näihin asioihin...ei minua nyt ihan noin helpolla viedä kun pässiä narussa :D Faktaa pitää ensin näkyä...sinun mielipide ei nyt pelkästään riitä siihen ja faktakin saa olla melko tukevaa että minun kantani kääntyisi...on näet omakohtaista kokemusta asioista jota monet kutsuvat huuhaaksi...ja oma kokemuks luonnollisestikin painaa vaakakupissa enemmän kun joku skeptikoiden ahdasmielisyydestä syntynyt lappunen! Ja kuten sanoinkin ettei yliluonnollista olekaan...kaikkihan on aivan luonnollista...mutta toisilla tosiaan on se kuudes aisti...joka puuttuu toisilta tyystin...ja se millä perusteella sitä jaetaan ei ole tiedossa :D


      • -Nainen-
        älä välitä kirjoitti:

        tuon ylläolevan tyypin kaltaisista kaikenkieltäjä skeptikoista. He näkevät maailmasta ja todellisuudesta vain ja ainoastaan sen mikä sopii heidän äärimmäisen rajoittuneisiin näkemyksiinsä. Yhdysvalloissa syyttäjät ja poliisi julkisesti tekevät yhteistyötä tämän Alice Dubois nimisen selvännäkijä-naisen kanssa, jota tarkoitat. Se on julkista avointa tietoa. Mutta kas, koska se ei skeptikolle sovi hän kieltää sen. Voinhan minäkin tietysti kieltää vaikka että Halonen on Suomen pressa.
        Pointti tässä on se, että nämä kaikenkieltäjät ovat täysin toivottomia, vihantäyttämia ihmisiä. Heidän provosointeihinsa ei kannata reagoida millään tavalla. Silloin kun reagoit he ovat onnistuneet, sitä he juuri hakevat. Olin itsekin aikaisemmin naivimpi, enää en niin. Toivottomia, vihaavia ihmisiä ei mitään muuta. Antaa heidän vaan olla, ei kannata provosoitua.

        tulipas tuossa jo vähän vaahdottua kyseiselle skeptikolle :D

        Juuri tuota Alice Dubois:ia tarkoitin ja varmasti hänestä löytyy netistäkin juttua kun vähän haeskelee...mutta yleensähän skeptikko ei usko ennen kun itse sen kokee jollakin tavalla...
        Ja voisivatpas nuo skepot myös lopettaa sen omien mielipiteiden faktana tuputtamisen...sekin tuntuu olevan yleinen yskä "noissa piireissä" :)


      • -Nainen-
        tuli heti ensimmäinen kirjoitti:

        selvännäkijä joka "avoisin mielin" tietää kaiken. Ihmettelen suuresti sitä että te kehutte itseänne aina suuresti avomielisiksi ja avarakatseisiksi ihmisiksi, ja että se on yksi ehdoton vaatimus sille että saisi esimerkiksi selvänäkökyvyn. Mutta kuitenkin lyttäätte skeptikot täynnä vihaa oleviksi kaiken kieltäjiksi ja provosoija-ilkeilijöiksi ja suorastaan lietsotte vihaa skeptikoita kohtaan. Te taidatte olla todella täynnä rakkautta kun tuollaista kommenttia päästätte näppäimistöltänne? En tässä tarkoita ainoastaan sinua, vaan sinun kaltaisia kommentoijia jotka sanovat uskovansa näihin asioihin.

        Ensinnäkään en ole toivoton, enkä vihaa yhtään ketään, en edes sinua. Enkä hae kenenkään reaktiota minun kommentteihini, tai edes provosoi ketään vastaamaan. Vastata saa kuka haluaa. Oikeastaan kun pidemmälle ajattelee, olisi ihan hyvä vaan jos jätätte tuollaisen vihanlietsomisen ja jätätte vastaamatta - Silloin sekä minun että muiden skeptisesti suhtautuvien viesti menee vain paremmin perille ja voimme jakaa ihan oikeaa tietoa näistä asioista, teidän tarjoamien pelkkien uskomusten sijaan.

        Duboisia ja 'ainoaa' häntä tutkinutta tiedemiestä vastaan on esitetty hyvin paljon kovaa kritiikkiä mikä laskee Duboisin arvoa todella kovasti. Ainoa asia mikä sai häntä tutkineen miehen vakuuttumaan hänen taidoistaan oli se että hän luetteli hänen kuolleen läheisensä ominaisuuksia. Tuo on maailman helpoin asia toteuttaa ja kyseessä on ns. cold-reading tekniikka. Jos tapaisimme kasvokkain, voisin näyttää sinulle kuinka minäkin luen sinua kuin avointa kirjaa ja saan yhteyden vaikka koko sukusi kuolleisiin mukaanluettuna sinun ystäviesikin tutut kuolleet. Se ei ole mitään muuta kuin yksinkertainen taikatemppu!

        Jos viitsit etsiä, jo netistä löydät siihen niin paljon manuaaleja ja apukeinoja että sinäkin pystyt lukemaan pienen harjoittelun jälkeen ystäviesi asiat. Silloin tulet huomaamaan itsekin kuinka mystiikka karisee näiden "näkijöiden" yltä.

        Kiellä minun puolestani vaikka samantien koko hallitus, mutta se ei muuta lainkaan sitä että esimerkiksi suomen poliisi ei käytä selvännäkijöiden palveluksia ja mieluummin pitäytyy heistä erossa, koska he sekoittavat tutkimuksia ja voivat pahimmassa tapauksessa johtaa ihan väärille jäljille!

        Entä ne "lukuisat muut". Kirjaa lista niistä lukuisista muista, sekä erityisesti heidän saavutuksensa rikosten selvittämisessä. Saavutus ei ole se, että on pelkästään tarjonnut palveluita virkavallalle, saavutus on vasta se että on ratkaissut näkökyvyllään rikoksen mitä poliisit eivät ole kyenneet ratkaisemaan! Ymmärrätkö tuon eron? Minä en missään kieltänyt sitä, etteikö selvännäkijät olisi tarjonneet apuaan ja ilmaiseksi ja ihan vapaaehtoisesti ja ihan oma-aloitteisesti ja etteikö heitä olisi joskus kuunneltu. Fakta on se, että yksikään näistä selvänäkijöistä ei ole antanut poliisille sellaista tietoa mikä olisi ratkaissut jonkin rikoksen! Minkä minä sille voin että nämä selvänäkijät eivät näekään mitään.

        Voit samalla myös jättää tuon lapsellisen vihanlietsomisen skeptikoita vastaan pois, koska kuten luit kommenttini, minä en suinkaan lietsonut ketään vastaan vihaa enkä myöskään kieltänyt mitään. Minähän esitin ihan perustellun selityksen sille miksi nämä "selvänäkijät" näkevät Maddyn tapauksessa vaikka ja mitä. Ehkä sinun kannattaisi opetella ymmärtämään lukemasi, ennenkuin alat tekemään tuollaisia johtopäätöksiä. Mikä on sinun selityksesi sille että he näkevät tästä tapauksesta erilaisia näkyjä ja kestääkö sinun näkemyksesi myös tieteellisen kritiikin? Ellei kestä, voit ihan hyvin pitää suusi kiinni ja lopettaa vihanlietsomiset.

        Allison Dubois nimenomaan ole auttanut poliisia ratkaisemaan selvittämättömäksi jääneitä rikoksia...näin olen ymmärtänyt!


      • vajaatoiminollisia?
        -Nainen- kirjoitti:

        jopas sinä nyt pakkomielteen tästä itsellesi raapaisit...
        Tuskin monikaan ihan aito näkijä saa näkyjä jostakin ihmisesta tai asiasta mistä ei ole ikinä kuullutkaan (En silti väitä etteikö niinkin voisi olla)...hehän monesti katsovat valokuvaa tai hypistelevät vaikka jonkun kadonneen tavaraoita näkyjä saadakseen...enkä minä väitä nähneeni mitään mikä välttämättä oikeasti liittyisi Maddyn katoamiseen...näin mitä näin...ja se tosiaan saattoi olla ihan mitä vain kun en tosiaan ole mikään selvänäkijä...ainakaan tietääkseni heh :D!

        "Ellei tapauksesta olisi uutisoitu kuten useista tuollaisista tapauksista ei uutisoida, sinä et olisi saanut näkyjä hänestä ja tästäkin olen 100% varma."

        Olen muuten 100 varma ihan samasta asiasta :) Katsohan...olemme samaa mieltä jostakin :D

        "Mietihän oikein tarkkaan se mitä sanoin ja mieti sitten miksi juuri tästä tapauksesta saisit jonkinlaisia yliluonnollisia näkyjä jotka olisivat muka ratkaisevia vihjeitä."

        Väännetään se nyt sitten vielä kertaalleen rautalangasta etten ole saanut todennäköisesti mitään yliluonnollisia näkyjä yhtikäs mistään ja jotka nyt vielä vähemmän ovat mitään ratkaisevia vihjeitä...halusin vain ihan mielenkiinnosta jakaa "näyt" teidän kanssanne ja kuulla mielipiteitä...ja onhan niitä kuulunutkin :)

        "poliisitutkinnan kannalta siitä on kaikenlisäksi pelkkää harmia koska tuollaiset perusteettomat "vihjeet" häiritsevät poliisien ajatuksia ratkottaessa rikosta oikeiden vihjeiden kanssa."

        Eihän poliisien ole käsittääkseni pakko noita näkijöiden vihjeitä alkaa tutkimaan...ja jos tutkivatkin niin kaipa hekin jollakin tasolla uskovat sen voivan ratkaista jutun...ei siihen muuten haaskattaisi aikaa ja resursseja!!

        "Olen siitä pahoillani että minä murennan sinun uskoasi tältä osin yliluonnolliseen ja "alennan" yliluonnolliseksi väitetyn asian ihan luonnolliseksi, ja kaikenlisäksi poistan siitä vielä sen että näyt tulisivat jostain ulkopuolelta tai ulottuvuuksista."

        Et sinä murenna minun uskoani näihin asioihin...ei minua nyt ihan noin helpolla viedä kun pässiä narussa :D Faktaa pitää ensin näkyä...sinun mielipide ei nyt pelkästään riitä siihen ja faktakin saa olla melko tukevaa että minun kantani kääntyisi...on näet omakohtaista kokemusta asioista jota monet kutsuvat huuhaaksi...ja oma kokemuks luonnollisestikin painaa vaakakupissa enemmän kun joku skeptikoiden ahdasmielisyydestä syntynyt lappunen! Ja kuten sanoinkin ettei yliluonnollista olekaan...kaikkihan on aivan luonnollista...mutta toisilla tosiaan on se kuudes aisti...joka puuttuu toisilta tyystin...ja se millä perusteella sitä jaetaan ei ole tiedossa :D

        "toisilla tosiaan on se kuudes aisti...joka puuttuu toisilta tyystin"
        Pieni lainaus suuren psyykikon Ingo Swannin muistelmista:
        "Schmeidler had subtly changed the rules of the sceptical game by encouraging sceptical disbelievers to take part in ESP testing. I asked why the disbelievers had consented to participate. Most of them did so, she said, because of their firm conviction that the tests would show no deviations from the statistical "chance expectation" regarding either the sheep or the goats.
        ...the combined statistics of all of them did significantly depart from chance expectation.

        This clearly indicated that belief and disbelief played some kind of psychological role regarding positive and negative manifestations of ESP. And this was implicitly taken to mean that disbelief had something to do with ESP DYSFUNCTIONALITY -- the possible existence of which had never dawned on the disbelievers.
        To my own way of thinking about this, it was just certain that CERTAIN OF THEIR DOORS OF PERCEPTION WERE CLOSED, LEAVING THEM AS NON-EXPERIENCERS OF ESP-LIKE PERCEPTIONS.

        That the basis for rejecting and debunking ESP might not reside in logic and reason, but in the fact that DISBELIEVERS WERE DYSFUNCTIONAL REGARDING IT, came as something of a bombshell.
        Sceptics and disbelievers, of course, very much desired not to be seen as dysfunctional regarding something they were trying to debunk. Therefore, there must have been something wrong with Schmeidler`s experimental protocols. And so the experiment was repeated a number of times and by other researchers -- more or less with similar statistical results.
        And thereafter sceptics and disbelievers decided NOT to take part in ESP tests.

        Tuossapa se taitaa olla, kaikessa ytimekkyydessään.

        http://www.biomindsuperpowers.com/Pages/RealStoryCh9.html


      • tekstiä
        vajaatoiminollisia? kirjoitti:

        "toisilla tosiaan on se kuudes aisti...joka puuttuu toisilta tyystin"
        Pieni lainaus suuren psyykikon Ingo Swannin muistelmista:
        "Schmeidler had subtly changed the rules of the sceptical game by encouraging sceptical disbelievers to take part in ESP testing. I asked why the disbelievers had consented to participate. Most of them did so, she said, because of their firm conviction that the tests would show no deviations from the statistical "chance expectation" regarding either the sheep or the goats.
        ...the combined statistics of all of them did significantly depart from chance expectation.

        This clearly indicated that belief and disbelief played some kind of psychological role regarding positive and negative manifestations of ESP. And this was implicitly taken to mean that disbelief had something to do with ESP DYSFUNCTIONALITY -- the possible existence of which had never dawned on the disbelievers.
        To my own way of thinking about this, it was just certain that CERTAIN OF THEIR DOORS OF PERCEPTION WERE CLOSED, LEAVING THEM AS NON-EXPERIENCERS OF ESP-LIKE PERCEPTIONS.

        That the basis for rejecting and debunking ESP might not reside in logic and reason, but in the fact that DISBELIEVERS WERE DYSFUNCTIONAL REGARDING IT, came as something of a bombshell.
        Sceptics and disbelievers, of course, very much desired not to be seen as dysfunctional regarding something they were trying to debunk. Therefore, there must have been something wrong with Schmeidler`s experimental protocols. And so the experiment was repeated a number of times and by other researchers -- more or less with similar statistical results.
        And thereafter sceptics and disbelievers decided NOT to take part in ESP tests.

        Tuossapa se taitaa olla, kaikessa ytimekkyydessään.

        http://www.biomindsuperpowers.com/Pages/RealStoryCh9.html

        Että skeptikot psyykkisesti vajaatoimintoisia. Varmasti on heitäkin joukossa mukana, sitä ei voi kieltää. Kun olen näistä asioista teidän kanssa väitellyt, on tuo argumentti noussut esiin huomattavan useasti: "Ei skeptikot voi näitä asioita ymmärtää, olette hengeltänne niin heikkoja." -tai jotain muuta vastaavaa. Mutta onko tässä kenenkään psyykkisiä kykyjä nyt mitattukaan? Tässähän oli puhe siitä millä tavoin niitä "psyykkisiä" kykyjä oikein tuodaan esiin ja mikä selittää joidenkin ihmiset psyykkisen herkkyyden esimerkiksi juuri tässä Maddyn tapauksessa.

        Mutta kun asiaan mentiin, niin entäpä kokeet joissa ei ole todettu tuollaisia kykyjä olevan olemassakaan, edes näillä "suurilla psyykikoilla"?

        Onkohan Ingo Swann hieman puolueellinen kertoja tällaisista asioista?

        Kieltämättä on hauskaa ja erittäin kiinnostavaa lukea tekstiä jossa pyrit painamaan skeptikot alaspäin ja tuot näin kiinnostavaa tekstiä ihan luettavaksi asti ilman että postaisit pelkkiä linkkejä. Mutta jostain kumman syystä unohdat kertoa niitä pikkuruisia detaljeja jotka asettavat tuonkin kokeen ihan toiseen valoon.

        Ihan käypä esimerkki näistä mahtavista ESP kyvyistä, tulee eräästä Yhdysvaltain armeijan tutkimuksesta jossa yritettiin etsiä henkilöitä joilla olisi tuollaiset kyvyt. Eikä pelkästään etsiä, vaan myös muokata ja kehittää paremmaksi. Armeijahan tarvitsee selvänäkijöitä ja telepaatteja jos mikä, koska sellaiset vakoojat olisivat erityisen tehokkaita "sisällöntuottajia", jos näin voi sanoa. Joten kieltäjiä heidän porukoissaan ei varmastikaan ollut. Tutkimukseen sysättiin rahaa ja paljon, mutta se lopetettiin koska... niin miksi se lopetettiin? Ehkä sinun selvänäkökykysi kertoo sen. Se uusittiin myöhemmin hieman eri tavalla, mutta jälleen se lopetettiin. Jos helpotan hieman selvänäköäsi, lopettamiselle oli täsmälleen sama syy kuin ensimmäisellä kerralla.

        Tuo armeijan tekemä ensimmäinen tutkimus toteutettiin 50 luvulla, eli kymmenen vuotta tuon sinun mainitsemasi tutkimuksen jälkeen. Sen jälkeen noita tutkimuksia on toteutettu eri tavoin eri yhteyksissä, joskus jopa pelkän leikin voimalla ja/tai taikatemppuna. Taikatemppuna selvänäkökyvyt tuntuvat tekijöillä kasvavan ihan huimasti, vaikka temppua ei voisi selittääkään matemaattisin keinoin. Mystistä? Ei sentään, yksikään taikuri ei väitä että omaisi mitään yliluonnollisia kykyjä.

        No joo, mutta valitettavan ilmeisesti tämä ihmiskunta on sitten jotenkin taantunut noista sotavuosista, koska enempiä tuloksia ei ole ESP:stä ilmennyt vaikka olisi tutkittu sekä hengeltään herkkiä, että hengeltään jääräpäitä.

        Ne tulokset joita on saatu, ovat pudonneet siihen tilastollisen todennäköisyyden piiriin, eli tulokset ovat kertoneet pelkistä arvailuista ei kyvyistä. Jos se jotain kertoo tästä tilastollisesta todennäköisyydestä, niin samat tulokset olisi saanut ihan kuka tahansa jos kokeen tekijä olisi valinnut nurinpäin käännettyjä ja sekoitettuja kortteja ihan umpimähkään. Silloinhan kokeen tekijä ei voi tietää että mikä tietty kortti pitäisi nostaa että ESP kyvyt tulisivat ilmi... Vai voisiko asia olla niin että se kortti kertoo nostajalleen että "nosta minut"?

        Toinen mikä myöskin heikentää arvoja näissä ESP kokeissa, on ihmisten tietynlainen tapa valita erilaisia asioita. Ihmisillä on tietynlaiset rutiinit ja noita rutiineja pystytään myös ohjailemaan. Liekö tässä tutkimuksessa tapahtunut juuri niin? Eli kokeen järjestäjä on haastanut skeptikot näyttämään kyntensä, mikä tietysti heti käy skeptikoita vastaan kun näitä näkemistuloksia aletaan tarkastelemaan. Tiedäthän, "käänteistä psykologiaa". Skepothan eivät missään tapauksessa yritä saada tuloksia aikaan tällaisissa kokeissa, eihän? Mutta minä en tiedä tuosta koejärjestelystä tai toteutuksesta, joten siihen en voi ottaa sen enempää kantaa. Senkään vuoksi en jaksa alkaa selittää sitä mekaniikkaa tässä ja nyt.

        Ajattelin vain, jospa tässä olisi nämä "mystiset kyvyt" suljettu ihan oma-aloitteisesti skepojen toimesta, eikä suinkaan sen vuoksi että skepoilla olisi alunperinkin psyykkista vajaatoimintaa? Tietenkään ESP kykyihin uskova ei voi edes miettiä sellaista vaihtoehtoa että niitä kykyjä voisi sulkea oma-aloitteisesti tarvittaessa.

        Tätä pitää oikein sinulta kysyä, kun olet tuollainen tietäjä, että mikähän siinä on kun pelaan esimerkiksi korttia tai jotain noppapeliä, minäkin toivon hartaasti sitä tiettyä lukua jota tarvitaan pelissä etenemiseen tai voittoon? Monta kertaa on sattunut oikea numero kohdalle ja on tuntunut hyvin vahvasti siltä, jo ennen heittoa, että omat ESP kyvyt toimivat! Ja minä olen sentään skeptikko ja sinun mielestäsi vielä kieltäjäkin.


    • poppa

      vihjasin jo aiemmin, että madelenen ruumis löytyy hiekasta. Mutta nyt olen siitä yhä varmempi, mielessäni on selvä kuva päivän selvästä hiekkakasasta josta ruumis löytyy ympärillä on harvaa metsää, kaksi miestä kaivavat lapiolla ja ruumis löytyy...voinpahan olla väärässäkin mutta tunne on vahva...ja miten näen? enpä pidä näkemistä yliluonnollisena omalta kohdaltani, kyse voi olla pitkälti päättelystä,olen ennenkin maininnut etten näe näkyjä, vaan ajatukseni ovat voimakkaat ja muunnan ne kuviksi, sitten toisinaan huomaan että ajatukseni käyvät toteen, useimmin kun muilla. Voipi kuitenkin olla että kuvittelen koko homman ,sitä tässä juuri koitan selvittää.

    • Loihe Louhi

      Maddy on kuollut. Vanhemmat ovat syyttömiä, olivat vain typerän huolettomia. Maddy löydetään pian, tässä kuussa.

      • Valo*

        ... tähän vielä oman näkyni - vanhemmat ovat syyttömiä, syyllinen Maddyn kuolemaan on heidän lähipiiristään. En pysty näkemään saadaanko syyllistä koskaan selville..


    • Ne kumpuavat

      Sinun omasta päästäsi! (mistäpä muustakaan)

    • minulla

      Ajattelin Maddya ja yhtäkkiä suustani tuli sana Princenton. En aluksi tiennyt onko sen nimistä paikkaa edes olemassa, mutta kävi ilmi että se sijaitsee Floridassa...

      • Syytön

        Itsekin olen kokenut tuon, että näen jotakin, tosin vain kerran kun ajattelin Madeleinea. Mieleeni tuli tiheä kuusi- mäntymetsä. Auringon valo pääsi vain joistakin paikoista läpi. Mietin myös, jos Madeleine todella olisi kidnappaajalla tai jollakin, miksi hän ei ole tuonut Madeleinea takaisin. Hänen löytämisestään tarjottaisiin jo ainakin yli 2 miljoonaa Suomen euroa. Jos Madeleine taas on kuollut, voidaanko häntä enään koskaan löytää? Hänen kuolemastaan on nyt kun minä tänne kirjoitan lähes vuosi, ruumis on ehtinyt maatua...


      • kaikenlaisia
        Syytön kirjoitti:

        Itsekin olen kokenut tuon, että näen jotakin, tosin vain kerran kun ajattelin Madeleinea. Mieleeni tuli tiheä kuusi- mäntymetsä. Auringon valo pääsi vain joistakin paikoista läpi. Mietin myös, jos Madeleine todella olisi kidnappaajalla tai jollakin, miksi hän ei ole tuonut Madeleinea takaisin. Hänen löytämisestään tarjottaisiin jo ainakin yli 2 miljoonaa Suomen euroa. Jos Madeleine taas on kuollut, voidaanko häntä enään koskaan löytää? Hänen kuolemastaan on nyt kun minä tänne kirjoitan lähes vuosi, ruumis on ehtinyt maatua...

        mieleesi tuli tiheä kuusi-ja mäntymetsä?aika matka tyttö olisi tuotu pohjoiseen sieltä missä palmut kasvavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe