elikkäs, tietääkö/ onko kukaan kuullut tästä rodusta? kellään kokemuksia? onko koko rotua edes suomessa vai pitäisikö pentua harkitsevan matkustaa etelä-afrikkaan asti?=) KAIKKI tieto ja asialliset vastaukset tervetulleita
Tietoa???(boerbole)
4
220
Vastaukset
- Elisama
Joku yksilö on Suomessa.
Kasvattajia ei tietääkseni ole yhtään.
Hyvin vaikea rotu pitää ja ei kestä meidän pakkasia. Lihakset jäykistyy kylmässä ja saa herkästi hengitystietulehduksia.
Omistajalla on oltava paljon koirakokemusta eikä mistään seurakoirista riitä.- kokey
millä tavalla vaikea pitää? rotukuvauksessa luonnehdittiin* uskollinen, hyvä vahtikoira, harvemmin turhaan agressiivinen
- Elisama
kokey kirjoitti:
millä tavalla vaikea pitää? rotukuvauksessa luonnehdittiin* uskollinen, hyvä vahtikoira, harvemmin turhaan agressiivinen
Sillä ei ole juuri lainkaan miellyttämisen halua.
Hyvin voimakas vartioimisvietti ja hyökkää jos katsoo omistajan olevan uhattu. Omistajalla oltava riittävästi voimaa estämään se.
Ei varoita ennen hyökkäystä.
Erittäin voimakas.
Ei kovin ystävällinen vieraille eikä muille samaa sukupuolta oleville koirille.
Ei mikään tottelevaisuusvalio.
Siinnä jotain aluksi. Tällaisia on ainakin alkuperäiset. Suomeen tuotuja en ole tavannut joten niistä yksiläistä en tiedä.
Nuo ovat vain rodunomaisia piirteitä.
Muutama on Suomessa,mutten tiedä onko jalostuskelpoisia tai tarkoitus omistajilla kasvattaa.
www.borboel.no
tuossa on yksi linkki,josta kannattaa kysellä tietoa.Kyllä sitä jo jonkun verran euroopastakin löytyy.
Hieno,mutta vaativa molossirotu.Oikeilla omistajilla siis hieno.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634