Miten pitäisi toimia jos ostaa auton yksityiseltä pitkän välimatkan päästä, eikä ole tarvittavaa rahasummaa mukana vaan ainostaan välirahaan riittävä osuus.
Mitä papereita pitäisi tehdä jos ottaisi auton mukaansa käsirahalla ja maksaisi heti seuraavana arkipäivänä loppu summan.
Miten auton luovutskirjat pitäisi tälläisessa tapauksessa täyttää?
Entä muut tarvittavat asiakirjat joilla varmistaa että kumpikin osapuoli pelaa reilua peliä?
Onko tälläinen edes mahdollista.
Auton ostaminen yksityiseltä
16
2673
Vastaukset
- Eräs joka aamulla heräs
Myyjän kannalta vähittäismaksu on riski. Ainakaan itse en luovuttaisi autoa tuntemattomalle ostajalle osamaksulla. Vakuuksien järjestäminen parin päivän takia taas ei maksa vaivaa, mutta kyllähän myyjä on aina valmis lykkäämään tuon verran kaupantekoa jos ostaja on tosissaan.
Jos on valmis hakemaan auton noinkin kaukaa, voi kyllä hoitaa rahoituksen kuntoon ennen lähtöä. Sinullahan on rahat seuraavana arkipäivänä. Tee siis kauppa silloin, niin mitään temppuja ei tarvita. - Vaihtajaässä
likemmäs tuhannen kilometrin päähän autoa vaihtamaan luottaen netistä nähtyihin kuviin ja puhelinkeskusteluun. kyllä siinä pari kertaa miettii ennenkuin lähtee jyräämään baanalle.
- 600km päästä
Kuukausi sitten sain tälläisessä tapauksessa tingattua autosta 3500€ hintaa pois. Lyötiin myyjän kanssa kättä päälle että haen maanantaina auton kunhan saan rahat pankista.
Kas kummaa seuraavana päivänä (sunnuntai) myyjä soitti että joku maksaisi alkuperäisen pyyntihinnan heti ja auto menee hänelle.
Autoliikkeessä voi luottaa siihen että auto säilyy viikonlopun yli mutta yksityisellä se ei taida onnistua mitenkään. - kipurajan.
600km päästä kirjoitti:
Kuukausi sitten sain tälläisessä tapauksessa tingattua autosta 3500€ hintaa pois. Lyötiin myyjän kanssa kättä päälle että haen maanantaina auton kunhan saan rahat pankista.
Kas kummaa seuraavana päivänä (sunnuntai) myyjä soitti että joku maksaisi alkuperäisen pyyntihinnan heti ja auto menee hänelle.
Autoliikkeessä voi luottaa siihen että auto säilyy viikonlopun yli mutta yksityisellä se ei taida onnistua mitenkään.Itsekkin joskus "#rpiintynyt näihin että eurokin pitää saada hinnasta pois.
Kauppa tehdään silloin kun ollaan kasvokkain ja silloin annan mahdollisuuden tinkaamiseen, hinnnathan on todella pyyntejä.
Naurattaa nämä pellet jotka sanovat että hinta on se mikä on ja sitten kun tarjoat jotain realistista hintaa niin ei käy ja viikon päästä sama kulkine mottiautossa myynissä edelleen ja pyyntikin pudonnut samaan kuin ja allekki mitä olin tarjonnut.
Kohtuus kaikessa ja omistajahan saa tehdä vaikka mitä omalleen.
- vai vaihtamassa
kun välirahasta puhelet..
Sähköpostilla voi lähettää kunnollisiakin kuvia autosta, mutta toki kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa..
Itse olen hakenut kaukaakin, kun auto on ollut mieluinen/ varmasti hyväkuntoinen, mutta ne ovat olleet erikoisautoja.
Jonkinlainen tae kunnosta on äskettäin tehty katsastus, mutta ei aina.
Tee treffit katsastusasemalle, voi tehdä samalla kuntotarkastuksenkin jos tarvetta.Toki maksaa.
Paras juttu on kuitenkin että saat samalla rek.otteet ja muut ajantasalle. Nyt pitää olla varovainen noiden luovareiden kanssa.
Samalla voi tehdä erillisen kauppakirjan myös. - hommasit?
miksi ihmeessä et voi ottaa riittävästi rahaa kun kerran olet ostopäätöksesi tehnyt?
mikä ihme siinä on että asioita ei voi hoitaa niinkuin pitää,vatvotaa edes takas ja sinä aja 600km usempaan kertaan!
et ole tietenkään osannut niin ajatella,vaan olet itsekkyydessäsi ajatellut että toinen osapuoli luottaa?
sitten tulee huoli itselle ja asiat on valmiiksi sekaisin, toisekseen asioden käsitteiden sekoittaminen,ei kauppoja helpota.
ensinnäkin väliraha vaihtoauto on koko kauppasumma?mitä sä olet ajatellut sen välirahan lisäksi laittaa?
joten ei tarvii tehdä kuin normaalit omistuksen siirrot molempiin autoihin,mikäli olen ymmärtänyt kirjoituksesi.asia on kunnossa.
mutta jos et ole varautunut koko välirahaan mikä autosi lisäksi olisi pitänyt olla?
ei yksityinen myy osamaksulla!
niin et saa mitään luovutusta ostamastasi autosta,vaan kuitin vaihtoautosta maksetusta rahasta.omistuspaperit saat vasta maksettuasi koko summan,
eli nyt annat oman autosi luovutuspaperit ja se summan rahaa jonka otit mukaan,laskette ne yhteen ja vähennätte summan ostettavan auton hinnasta,erotuksen jäät velkaa auton omistajalle, miten sitten sovittekin maksusta niin myös toimitaan.
kuitenkaan tätä uutta autoasi et välttämättä saa mukaan,paitsi jos omistaja luottaa ja osaa tehdä tarvittavat paperit! jätät sen vanhan itsellesi siirtymävälineeksi,kunnes erotus on maksettu,eihän omistaja voi sinulle luovutusta antaa kun olet velkaa!
muuta ei voi todeta kuin että mitä hittoa säkin pölvästi oikein ajattelit,kun lädit ostamaan autoa noin kauas ja ilman rahaa.mihin sä niitä killinkejä oikein ajattelit säästää. epäilitkö jotain kenties? vai mikä hitto tässä nyt sitten on? isompi epäily sun rehellisyydestä tulee myyjälle kun et voi hoitaa jo tiedossa olevaa välirahaa samalla kun tuut tekemään papereita.
on muuten sitten ihan sama onko yksityinen vai kauppias, kauppias toki osaisi hoitaa ton muitta mutkitta niin että ei tarvii cruisailla 600km edes takas,mutta yksityisellä se riippuu siitä mitä päässä liikkuu!
valmistautukaa hyvät ihmiset kun ootte tekemässä kauppoja, kyllä aika sotkun oot epäiliänä itelles keksinyt,mutta niinhän siinä aina käy!- 600km päästä
Yksi väärä sana ja sitä sitten annetaan paukkua oikeen kunnolla.
Elät vissiin helvetillisessä parisuhteessa kun tarvii täällä palstoilla tollailla tuulettaa.
Puhutaan nyt sitten vaikka varausmaksusta...
- 600km päästä
Jos satut olemaan jossakinpäin maata ja törmäät sopivaan autoon
- x-car
Veikkaan että haet ns. toiminta-takuuta sillä että maksaisit välirahan myöhemmin.
Eli jos autoon tulisikin vikaa ennen kuin väliraha pitäisi maksaa, niin ilmoittaisit ettet sitä maksa kokonaisuudessaan vaan vähennät siitä korjauskulut.
Ja jos siihen ei suostuta niin haluat purkaa kaupan. Ja myyjä saa tullakin sinun luokse...
Ps. Yksityisten välillä ei kaupoissa ole mitään takuuta/ virhevastuuta. Kauppa on kauppa ja pulinat pois. - x-car
Mitä toikin itse asiassa tarkoittaa?
Riittääkö kun ottaa välirahan mukaan...
Maksaa käsirahan...
Voi kristus! - x-car
"Miten pitäisi toimia jos ostaa auton yksityiseltä pitkän välimatkan päästä, eikä ole tarvittavaa rahasummaa mukana vaan ainostaan välirahaan riittävä osuus.
Mitä papereita pitäisi tehdä jos ottaisi auton mukaansa käsirahalla ja maksaisi heti seuraavana arkipäivänä loppu summan."
- "Siis ostaa autoa, mutta koko kauppahintaa ei ole, väliraha on."
Vaihtokauppa eli kauppahinta siis maksettu! Missä ongelma?
- "Käsiraha heti ja loput myöhemmin."
Suorakauppa mutta maksuaikaa pitäisi antaa. Omistuspaperit tietenkin postissa perään kun rahat näkyy, mutta en suosittele yksityisten välillä. Voipi tulla valituksia/ tinkimistä ennen maksua. - pekkis75
Ei autokaupassa tarvi rahaa kuljettaa mukana, koska maksaminen tapahtuu helpoimmin suoraan tietokoneella verkkopankissa. Saa samalla kuitinkin tulostetuksi, eikä tarvi perästä päin enää papereita lähetellä.
On molemmille osapuolille reilua peliä.- muuta ilman
Jos sinä tulisit ostamaan minulta autoa ja sinulla olisi maksusta todisteena itse tulostettu kuitti kotikoneella tehdystä maksutapahtumasta eikä rahoja näkyisi tililläni, niin en antaisi autoa. Maailma on täynnä kaikenlaisia kuitintulostelijoita.
Pankkishekki on minusta selvin ja varmin tapa maksaa. Ainoana vaivana on, että ostajan pitää sellainen hakea pankista ja tililtä pitää löytyä shekin summan verran pätäkkää. - shekkiesi kanssa
muuta ilman kirjoitti:
Jos sinä tulisit ostamaan minulta autoa ja sinulla olisi maksusta todisteena itse tulostettu kuitti kotikoneella tehdystä maksutapahtumasta eikä rahoja näkyisi tililläni, niin en antaisi autoa. Maailma on täynnä kaikenlaisia kuitintulostelijoita.
Pankkishekki on minusta selvin ja varmin tapa maksaa. Ainoana vaivana on, että ostajan pitää sellainen hakea pankista ja tililtä pitää löytyä shekin summan verran pätäkkää.Itsekkin niitä pankista hakenut ja myydessä saanut.
Ensimmäiseksi ostajan puhnro katsoppa vaikka onko ihan julkinen eli löytyy ihan enirosta vaikka.(jollei niin ajtttele miksi?)
Jos löytyy niin annan kyllä kotikoneellani tehdä rahojen siirron itselleni tililleni ja hän tulostaa sen kuitin minun koneeltani ja se on siinä edellyttää että sitä pätäkkää löytyy.
Itse olen kyllä ostanut jonkun auton ja ostaja on antanut hoitaa tilitapahtuman omalta koneeltaan ja se on ollut siinä.
- Pekan autokorjaus
sinulle ja myyjälle.
Myyntiosa myyjällä niin kauan ennen kuin olet maksanut auton.
Tai asian venyessä välirekisteröinti, jossa sinä olet auton haltija.- käteisellä...
... niin kuinka voitte jahkailla tässä tonnista tai parista, jollaisia olette makselemassa.
Itse en sellaita kauppaa tekisi, jossa rahat eivät käteen tulisi. Ei voi olla ongelma. Jos ostajalla ei ole käteistä rahaa, sen "lainaa" joko myyjä (!!!) tai PANKKI, mieluummin jälkimmäinen, eikö totta.
Asuntokaupassa voidaan liikutella 200 000 euron summiakin käteisellä tietenkin, kaupantekotilanteessa. Tuo raha on pääsääntöisesti etukäteen lainattu pankista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849