Sitkastuneet kehon nesteet

Tuskastunut mies

Ei auta kun jatkaa samasta aiheesta. Jos joskus löytyisi joku joka kiinnostuisi tai osaisi selventää asiaa minulle. Lääkärithän eivät sitä tee.

KAIKKI NÄMÄ OIREET ovat tulleet elämääni vasta reilu vuosi sitten. Sitä ennen ei MITÄÄN tälläisia KOSKAAN. Ja olin 29 vee kun vaivat alkoivat.

Pääasiallinen oire on: sitkastunut sylki. Sylki joka erittyy sylkirauhasista on liian sitkeää. Venyy nauhamaisena. Ja se aiheuttaa mm. seuraavaa
nenä tukkoisen tuntoinen vaikka onkin auki. nenän sisäpinta kuin ohutta liimaa.
suussa ja nielussa tunne ylimääräisestä. sylkeä voi halkoa kielellä. nielua puristaa.
äänen muutos. käheys, madaltuminen. "honotusta"
kuorsauksen alkaminen ja säännöllistyminen
silmät tuntuu rähmäisiltä, välillä kylmiltä, punoittavat, tummentuvat
hampaita jomottaa kokonaisuudessaan. tai sitten se on leuka.
korvissa enemmän vahaa kuin aiemmin. joutuu useammin puhdistamaan
vatsaa turvottaa ja ensimmäistä kertaa elämässä säännöllistä ummetusta

Sylki ei ole välttämättä ainoa sitkastunut asia, vaan ehkäpä koko kehon nesteet ovat jollain tapaa "sakeutuneet"
veri tuntuu pakkautuvan raajoihin. kädet ja jalat tuntuu siksi herkiltä. päässä välillä samalla tavalla "ahdistaa". onko veri sakeentunut? mutta verenpaine on erinomainen ja veriarvot myös.
sperma muuttunut paksuksi
silmien sisällä nesteessä muutosta? oireiden ilmaannuttua näkökenttään ilmestyi 1. kertaa elämässä PALJON "roskia", mitkä ovat irronnutta lasiaista. Yleensä irronnut aines painuu alas silmissä. Jos "roskat" ovat irronneet elämän aikana ja vasta nyt jostain syystä nousseet ylös näkökenttään! miksikähän?

- Juon riittävästi.
- Syön oikein.
- Liikun.
- En ole syönyt lääkkeitä, enkä käyttänyt juurikaan alkoholia.
- Terveyteni on ollut kaikenkaikkiaan hyvä koko elämäni
- Olen normaalipainoinen.
- Minulta on tutkittu yleisimmät taudit, jotka voisi aiheuttaa tällaista ja mitään ei ole löytynyt.

Toistan vielä mitä kirjoitin viestin alussa: KAIKKI NÄMÄ ASIAT ovat tulleet elämääni vasta reilu vuosi sitten. Sitä ennen ei MITÄÄN tälläisia oireita. Ja olin 29 vee kun vaivat alkoivat.

Varsinkin tummaihoisilla näkee usein samalla tavalla punoittavia silmiä kuin minulla nyt. Voisiko kyseessä olla jokin pohjoismaissa harvinaisempi virus/bakteerikanta joka aiheuttaisi minulle tällaista? Löytyykö tietoa mistään?

47

9522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

No missä kaikissa kokeissa olet käynyt? Ja oletko ollut ulkomailla jotta olisit voinut saada jonkin bakteeritartunnan?

Suurinosa luettelemistasi oireista kuulostaa, melko tavallisilta asioilta, siis sellaisilta joihin jokainen meistä törmää jossain vaiheessa elämäänsä.. etenkin kun ikää rupeaa karttumaan. Tai jos jotain on niin kuulostaa nenä- korva- ja kurkkutauteihin perehtyneen lääkärin alalta. Kenties tulehdus sylkirauhasissa, nielussa tai onteloissa. Miltään vakavalta ongelmasi ei minusta kuulosta. Mitä sitkeään sylkeen tulee vaikuttaa se kserostomialta. Verenpakkautuminen raajoihin kuulostaa ennemminkin nesteen aiheuttamalta turvotukselta. Lentävät roskat näkökentässä taas ovat melko normaaleja näön sumentumia, kärsin niistä itsekkin. Asialla ei ole mitään tekemistä silmän nesteiden kanssa. Kuorsaus, turvotus ja ummetus.. noh melko normaalia meille jokaiselle :) ja mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän kurkku löystyy ja sitä herkemmin tulee kuorsattua. Ja mitä tulee spermaan ->

"Ihmisen siemenneste on peräisin kolmesta lähteestä. Siittiöt syntyvät kiveksissä ja kulkeutuvat puuromaisena massana siemenjohdinta pitkin kohti virtsaputkea. Virtsaputken alkuosan ympärillä ovat parilliset rakkularauhaset, jotka erittävät mukaan valkuaispitoista nestettä. Samoilla seuduilla on pariton eturauhanen, joka vielä erittää omaa nestettään joukkoon. Siemennesteestä 50–80 % on peräisin rakkularauhasista ja 15–30 % eturauhasesta.

Oppikirjoista en löytänyt mainintaa liian paksusta tai hyytelömäisestä siemennesteestä. Saattaa hyvin olla, että sillä ei ole mitään merkitystä vaan kyse on normaalista vaihtelusta. Tuo paksuus on peräisin rakkularauhasista tai eturauhasista, joten näiden tilan tutkiminen varmistaisi asian. Yleislääkärin tutkimus ja mahdollisesti kaikututkimus saattaisi riittää selvittämään, ovatko rakkularauhaset ja eturauhanen normaalit vai onko aihetta epäillä niiden sairautta."

• Tuskastunut mies

En nyt muista mitä kaikkia kokeita minule on tehty, mutta ainakin kilpirauhas-testit ja joitain sukupuolitauteja.

Niiltä osin mitä minulta on katsottu ei ole näkynyt arvoissa mitään hälyttävää. Ei tulehduksia. Kävin korva, nenä ja nielusairauksien lääkärillä vasiten ja mitään hälyyttäviä löydöksiä ei tehty, joskin kertomani ongelmat varmaan tiedostettiin. Mitään erityistä ei minulle neuvottu tai kerrottu siellä. Suuhygienisti taas neuvoi käyttämään suuta kostuttavia tuotteita kokeeksi. Mutta sitä sitkasta sylkeä erittyy ihan tarpeeksi. Suuta kostuttavat tuotteet vaan lisäävät sitkeetä limaa entisestään.

Silmien roskien osalta ajattelin asian siksi olevan yhteydessä nesteisiin, että ne vähäiset lasiaissumentumat jota mulla on ovat nousseet MOLEMMISSA silmissä näkyville reilu vuosi sitten, kun taas sitä ennen ei näkynyt ollenkaan! Ja niitä roskia näkyy paljon. Lisäksi, kuten kerroin, silmissä on jatkuva roskan tunne, joka ei johdu kuivuudesta. Sen sijaan lima silmissä saattaa aiheuttaa kylmyyden tunnetta. Silmälääkärit menee ihan hiljaiseksi kun alan puhua silmän tummenemisesta ja sen sellaisesta. Missä sellaisen voisi ottaa puheeksi?

Spermaa itsessään en lähtisi tutkituttamaan, koska sen täytyy olla yhteydessä näihin muihin asioihin. Reilu vuosi sitten kun oireet ilmenivät virtsa muuttui selvästi voimakkaan hajuiseksi ja on tummempaa, vaikka juon paljon. Lisäksi alussa peniksen kärjessä tuntui pistelyä, kuten myös silmissä, raajoissa, kainaloissa jne tuntui ajoittaisia pistoksia jotka säikäyttivät. Tämä oli silloin kun uusi määrittelemätön "vaivanaiheuttaja" otti valtaa elimistössäni. Peräaukossa on toistuva ärsytys ja kutina, joka talttuu aina hetkeksi nivuskutinaan tarkoitetulla salvalla. Tätäkään ei ole ennen ollut. Toistan vielä: kaikki oireet tulivat vuosi sitten. Pelkkää vanhenemista? Alle 30 vuotiaalla?

Ongelmat varmaan ymmärtäisi paremmin jos olisin alkanut käyttämään alkoholia tai jotain lääkettä silloin. Mutta niinkään ei ole.. Lääkärissä usein kysytään käytänkö lääkkeitä, mutta ei koskaan alkoholinkäytöstä..

Sanoit, että ongelmani ei kuulosta vakavalta. Kyllä se kuitenkaan ei ole ihan mitätön juttu ihmiselämässä, koska olen joutunut elämään selibaatissa sen takia. Olen täysin vakuuttunut siitä, että tämä oireiden aiheuttaja tarttuu ihmisestä toiseen... Ja näin uskon käyneen kohdallani. Olisin helpottunut jos asia ei niin olisi, mutta kokemani asiat eivät oikein tue sitä näkemystä. Anteeksi jos se on ristiriidassa käsityksesi kanssa.

Nykyäänhän ei tarvitse lähtä ulkomaille saadakseen bakteeritartunnan, vaan sellaisen voi saada täällä kotosuomessa suutelemalla jonkun kanssa, joka on käynyt eksoottisissa maissa ja harrastanut siellä seksiä. Ei minun itse ole tarvinnut lähteä minnekään.

Tuskastunut mies kirjoitti:

En nyt muista mitä kaikkia kokeita minule on tehty, mutta ainakin kilpirauhas-testit ja joitain sukupuolitauteja.

Niiltä osin mitä minulta on katsottu ei ole näkynyt arvoissa mitään hälyttävää. Ei tulehduksia. Kävin korva, nenä ja nielusairauksien lääkärillä vasiten ja mitään hälyyttäviä löydöksiä ei tehty, joskin kertomani ongelmat varmaan tiedostettiin. Mitään erityistä ei minulle neuvottu tai kerrottu siellä. Suuhygienisti taas neuvoi käyttämään suuta kostuttavia tuotteita kokeeksi. Mutta sitä sitkasta sylkeä erittyy ihan tarpeeksi. Suuta kostuttavat tuotteet vaan lisäävät sitkeetä limaa entisestään.

Silmien roskien osalta ajattelin asian siksi olevan yhteydessä nesteisiin, että ne vähäiset lasiaissumentumat jota mulla on ovat nousseet MOLEMMISSA silmissä näkyville reilu vuosi sitten, kun taas sitä ennen ei näkynyt ollenkaan! Ja niitä roskia näkyy paljon. Lisäksi, kuten kerroin, silmissä on jatkuva roskan tunne, joka ei johdu kuivuudesta. Sen sijaan lima silmissä saattaa aiheuttaa kylmyyden tunnetta. Silmälääkärit menee ihan hiljaiseksi kun alan puhua silmän tummenemisesta ja sen sellaisesta. Missä sellaisen voisi ottaa puheeksi?

Spermaa itsessään en lähtisi tutkituttamaan, koska sen täytyy olla yhteydessä näihin muihin asioihin. Reilu vuosi sitten kun oireet ilmenivät virtsa muuttui selvästi voimakkaan hajuiseksi ja on tummempaa, vaikka juon paljon. Lisäksi alussa peniksen kärjessä tuntui pistelyä, kuten myös silmissä, raajoissa, kainaloissa jne tuntui ajoittaisia pistoksia jotka säikäyttivät. Tämä oli silloin kun uusi määrittelemätön "vaivanaiheuttaja" otti valtaa elimistössäni. Peräaukossa on toistuva ärsytys ja kutina, joka talttuu aina hetkeksi nivuskutinaan tarkoitetulla salvalla. Tätäkään ei ole ennen ollut. Toistan vielä: kaikki oireet tulivat vuosi sitten. Pelkkää vanhenemista? Alle 30 vuotiaalla?

Ongelmat varmaan ymmärtäisi paremmin jos olisin alkanut käyttämään alkoholia tai jotain lääkettä silloin. Mutta niinkään ei ole.. Lääkärissä usein kysytään käytänkö lääkkeitä, mutta ei koskaan alkoholinkäytöstä..

Sanoit, että ongelmani ei kuulosta vakavalta. Kyllä se kuitenkaan ei ole ihan mitätön juttu ihmiselämässä, koska olen joutunut elämään selibaatissa sen takia. Olen täysin vakuuttunut siitä, että tämä oireiden aiheuttaja tarttuu ihmisestä toiseen... Ja näin uskon käyneen kohdallani. Olisin helpottunut jos asia ei niin olisi, mutta kokemani asiat eivät oikein tue sitä näkemystä. Anteeksi jos se on ristiriidassa käsityksesi kanssa.

Nykyäänhän ei tarvitse lähtä ulkomaille saadakseen bakteeritartunnan, vaan sellaisen voi saada täällä kotosuomessa suutelemalla jonkun kanssa, joka on käynyt eksoottisissa maissa ja harrastanut siellä seksiä. Ei minun itse ole tarvinnut lähteä minnekään.

"Nykyäänhän ei tarvitse lähtä ulkomaille saadakseen bakteeritartunnan, vaan sellaisen voi saada täällä kotosuomessa suutelemalla jonkun kanssa, joka on käynyt eksoottisissa maissa ja harrastanut siellä seksiä."
        -> Sukupuolitaudit ei käsittääkseni tartu suutelemalla ja seksiä harrastaessa kannattaa käyttäää kondomia. Sitä paitsi virukset ja bakteerit joita ulkomailta voi saada eivät ole kovin pitkään ihmisessä.

Mikäli siemenneesteen sitkeys on suurin ongelmasi tällä hetkellä niin totta kai se tulee tutkituttaa. Ihan hyvin ongelma voi piillä eturauhasessa.

Ja kyllä ihminen vanhenee koko ajan. Itse olen 24-vuotias ja vanhuuden merkkejä jo näkyy :D Eikä tietyt rappeumat ikää katso.

Peräaukon kutina.. kihomatoja..?

Silmäoireet.. joo pahenevat ajan mittaan, eihän mikään pysähdy paikoilleen. En ole tiennytkään että silmissä on limaa.. eihän silmissä ole edes limakalvoja. Kuivuus sen sijaan aiheuttaa silmiin roskantunnetta ja "viileyden" tunnetta.

Ja kyllähän suuhun tulee aluksi liman tunnetta kun aletaan käyttämään kostukkeita kunnes suu tottuu uuteen tasapainoon. Ja mitä enemmän ajattelet sylkeä niin sitä enemmän sitä erittyy.

Ja mitä ennemmän kuvittelet itsesi sairaaksi, sitä "sairaammaksi" tulet. Näin ikävästi sanottuna. Jos kerran kokeista ei ole mitään juuri löytynyt niin eihän sitä voi silloin fyysisesti kovin sairas olla. Kyse voi olla ennemminkin mentaalipuolen vaivoista. Psyyke kun voi aiheuttaa kaikenlaisia fyysisiä oireita... räikeänä esimerkkinä paniikkikohtaus.

• Tuskastunut mies
        .............................. kirjoitti:

"Nykyäänhän ei tarvitse lähtä ulkomaille saadakseen bakteeritartunnan, vaan sellaisen voi saada täällä kotosuomessa suutelemalla jonkun kanssa, joka on käynyt eksoottisissa maissa ja harrastanut siellä seksiä."
        -> Sukupuolitaudit ei käsittääkseni tartu suutelemalla ja seksiä harrastaessa kannattaa käyttäää kondomia. Sitä paitsi virukset ja bakteerit joita ulkomailta voi saada eivät ole kovin pitkään ihmisessä.

Mikäli siemenneesteen sitkeys on suurin ongelmasi tällä hetkellä niin totta kai se tulee tutkituttaa. Ihan hyvin ongelma voi piillä eturauhasessa.

Ja kyllä ihminen vanhenee koko ajan. Itse olen 24-vuotias ja vanhuuden merkkejä jo näkyy :D Eikä tietyt rappeumat ikää katso.

Peräaukon kutina.. kihomatoja..?

Silmäoireet.. joo pahenevat ajan mittaan, eihän mikään pysähdy paikoilleen. En ole tiennytkään että silmissä on limaa.. eihän silmissä ole edes limakalvoja. Kuivuus sen sijaan aiheuttaa silmiin roskantunnetta ja "viileyden" tunnetta.

Ja kyllähän suuhun tulee aluksi liman tunnetta kun aletaan käyttämään kostukkeita kunnes suu tottuu uuteen tasapainoon. Ja mitä enemmän ajattelet sylkeä niin sitä enemmän sitä erittyy.

Ja mitä ennemmän kuvittelet itsesi sairaaksi, sitä "sairaammaksi" tulet. Näin ikävästi sanottuna. Jos kerran kokeista ei ole mitään juuri löytynyt niin eihän sitä voi silloin fyysisesti kovin sairas olla. Kyse voi olla ennemminkin mentaalipuolen vaivoista. Psyyke kun voi aiheuttaa kaikenlaisia fyysisiä oireita... räikeänä esimerkkinä paniikkikohtaus.

Siemennesteen sitkeys on kaikista pienin ongelmistani. Enemmän koen haittaavaksi sen, että nielussa on koko ajan räkäpallo, kuin sulanut suklaapalanen ilman makua. Ollut nielussa ja suussa pysyvästi 1½ vuotta. Tutkimuksissa ei löydetty mitään. Olen pelkästään arvaillut mikä minulla voisi olla. Nenässä samaa sitkeetä räkää. Ääni muuttui 1½ vuotta sitten lievästi "flunssaiseksi" ja laulaminen/puhuminen ei tunnu yhtä mukavalta enää.

Peräaukon kutina on iholla. Peräaukon suu on nykyään aina limainen. Sanoinhan että sienen tappamiseen tarkoitettu salva tepsii.

Kyllä näistä oireista voisi sanoa, että tavallista vanhenemista. Mutta miksi kaikki oireet tulivat parin kuukauden sisällä? Pistäähän se mietityttämään, että mikä kumman vanhenemisprosessi tässä käynnistyikään? Mutta ulkopuolisen on ihan helppo laittaa kaikki vanhenemisen piikkiin.

Silmissä on noita oireita joita mainitsin, ja kai silmässäkin on limakalvoa? Kostutus EI AUTA, mutta sen sijaan "voiteleminen" eli sellaiset silmätipat jossa on voitelevaa ainesosaa mukana auttaa jonkin verran.

Tiedän, että sylkeä erittyy enemmän mitä sitä ajattelee. Mutta normaalisti kun sitä ei ole liikaa, on paksu limapallero nielussa. Se näyttää vaahdolta ja näkee peilin avulla.

Jos vaiva olisi eturauhasessa niin millä selittäisi "tarttumisen"? Olisiko jokin pesiytynyt eturauhaseen? Kunhan arvailen, niin kuin teet sinäkin.

"Ja mitä ennemmän kuvittelet itsesi sairaaksi, sitä "sairaammaksi" tulet. Näin ikävästi sanottuna. Jos kerran kokeista ei ole mitään juuri löytynyt niin eihän sitä voi silloin fyysisesti kovin sairas olla. "

Sinä sitten suljet pois mahdollisen "aiheuttajan" vain sillä, että kyseisenlaista sairautta ei ole määritelty missään? Tai "löydetty"? En voisi itse ummistaa silmiäni tosiasialta, joka tuijottaa minua suoraan kasvoihin. Sekin voi lisätä mielenterveysongelmia, kuten minun kohdallani on tapahtunutkin, että ei tule "kuulluksi", ei saa "apua" ja täytyy elää tietämättömyydessä siitä mikä vaivaa. Miltä sinusta tuntuisi? Minusta tuntuu kuin olisin melko yksin asiani kanssa.

• hmg

Siemennesteen sitkeys on kaikista pienin ongelmistani. Enemmän koen haittaavaksi sen, että nielussa on koko ajan räkäpallo, kuin sulanut suklaapalanen ilman makua. Ollut nielussa ja suussa pysyvästi 1½ vuotta. Tutkimuksissa ei löydetty mitään. Olen pelkästään arvaillut mikä minulla voisi olla. Nenässä samaa sitkeetä räkää. Ääni muuttui 1½ vuotta sitten lievästi "flunssaiseksi" ja laulaminen/puhuminen ei tunnu yhtä mukavalta enää.

Peräaukon kutina on iholla. Peräaukon suu on nykyään aina limainen. Sanoinhan että sienen tappamiseen tarkoitettu salva tepsii.

Kyllä näistä oireista voisi sanoa, että tavallista vanhenemista. Mutta miksi kaikki oireet tulivat parin kuukauden sisällä? Pistäähän se mietityttämään, että mikä kumman vanhenemisprosessi tässä käynnistyikään? Mutta ulkopuolisen on ihan helppo laittaa kaikki vanhenemisen piikkiin.

Silmissä on noita oireita joita mainitsin, ja kai silmässäkin on limakalvoa? Kostutus EI AUTA, mutta sen sijaan "voiteleminen" eli sellaiset silmätipat jossa on voitelevaa ainesosaa mukana auttaa jonkin verran.

Tiedän, että sylkeä erittyy enemmän mitä sitä ajattelee. Mutta normaalisti kun sitä ei ole liikaa, on paksu limapallero nielussa. Se näyttää vaahdolta ja näkee peilin avulla.

Jos vaiva olisi eturauhasessa niin millä selittäisi "tarttumisen"? Olisiko jokin pesiytynyt eturauhaseen? Kunhan arvailen, niin kuin teet sinäkin.

"Ja mitä ennemmän kuvittelet itsesi sairaaksi, sitä "sairaammaksi" tulet. Näin ikävästi sanottuna. Jos kerran kokeista ei ole mitään juuri löytynyt niin eihän sitä voi silloin fyysisesti kovin sairas olla. "

Sinä sitten suljet pois mahdollisen "aiheuttajan" vain sillä, että kyseisenlaista sairautta ei ole määritelty missään? Tai "löydetty"? En voisi itse ummistaa silmiäni tosiasialta, joka tuijottaa minua suoraan kasvoihin. Sekin voi lisätä mielenterveysongelmia, kuten minun kohdallani on tapahtunutkin, että ei tule "kuulluksi", ei saa "apua" ja täytyy elää tietämättömyydessä siitä mikä vaivaa. Miltä sinusta tuntuisi? Minusta tuntuu kuin olisin melko yksin asiani kanssa.

Ei sinulla vika ole korvien välissä. Kyllä se on muualla, kaikesta päätellen mitä olet kertonut. Enempää en osaa sanoa. Älä anna periksi, etsi ja kysele. Kyllä jossain joku tai jotkut voivat olla avuksi.

Oletko ajatellut voisiko olla jokin allergia kyseessä? Entä hiivasyndrooma, sitähän tavallinen lääketiede ei tahdo tunnustaa että on edes olemassa. Entä joku homeongelma asunnossasi. Tässä vain joitakin heittoja mitä mieleen tuli.

Kun puhut limasta niin tuli mieleen että immuunijärjestelmä on jotenkin mukana kuvioissa. Olen lukenut että se tuottaa limaa yrittäessään torjua ja eliminoida elimistölle vieraita substansseja, kuten allergiassa on tapana. Kutina voi olla yhteydessä tähän limantuotantoon sikäli että allergisoivat aineet monesti aiheuttavat kutinaa.

Kyllä minä ainakin lähtisin tätä allergia mahdollisuutta tutkimaan. Hiivasyndrooma muuten voi myös vaikuttaa räkäisyyttä ja kutinaa. Sama pätee homeitiöihin. Kaikki kolme tekijää voivat olla yhtaikaa pelissä mukana, sekään ei mahdotonta.

• Tuskastunut mies

kserostomia
        ---> luin kuvauksen ja jotkut oireet (ehkä puolet) täsmää, mutta jotkut eivät. lima tuntuu haittaavalta suussa

• tuskastunut m
        hmg kirjoitti:

Ei sinulla vika ole korvien välissä. Kyllä se on muualla, kaikesta päätellen mitä olet kertonut. Enempää en osaa sanoa. Älä anna periksi, etsi ja kysele. Kyllä jossain joku tai jotkut voivat olla avuksi.

Oletko ajatellut voisiko olla jokin allergia kyseessä? Entä hiivasyndrooma, sitähän tavallinen lääketiede ei tahdo tunnustaa että on edes olemassa. Entä joku homeongelma asunnossasi. Tässä vain joitakin heittoja mitä mieleen tuli.

Kun puhut limasta niin tuli mieleen että immuunijärjestelmä on jotenkin mukana kuvioissa. Olen lukenut että se tuottaa limaa yrittäessään torjua ja eliminoida elimistölle vieraita substansseja, kuten allergiassa on tapana. Kutina voi olla yhteydessä tähän limantuotantoon sikäli että allergisoivat aineet monesti aiheuttavat kutinaa.

Kyllä minä ainakin lähtisin tätä allergia mahdollisuutta tutkimaan. Hiivasyndrooma muuten voi myös vaikuttaa räkäisyyttä ja kutinaa. Sama pätee homeitiöihin. Kaikki kolme tekijää voivat olla yhtaikaa pelissä mukana, sekään ei mahdotonta.

Epäilen, että bakteerikanta on kokenut muutoksen, pysyvän sellaisen, ja kehoni on "allerginen" jollekin uusista bakteereista. Kuulostaako hassulta? En todellakaan tunne ihmisen biologiaa niin hyvin, mutta heitinpähän hurjana arvauksena..

Mikä muu voisi aiheuttaa allergiaa, joka pysyisi samana päivästä toiseen riippumatta nautitusta ravinnosta? Voisiko jonkin ruoka-aineen vaikutus säilyä elimistössä niin pitkään, että harvempikin nauttiminen pitäisi oireet samanlaisena alituiseen?

Homehan ei tartu ihmiseen, näin on minulle ainakin kerrottu. Jos vaihdan paikkaa, kuten olen tehnytkin, oireet pysyvät samanlaisena. Vaikka asuisin sukulaisilla, hotellissa, teltassa.. Oireet pysyvät samana.

Hiivatulehdusta minulla ei suurella todennäköisyydellä ole. Mutta hiivasyndroomasta en tiedä. Pitäisi tutkia asiaa enemmän.

Minulla ei ole väsymystä, tai päänsärkyjä. Pikemminkin selviän nykyään yllättävän vähällä yöunella.

Olen edelleen kiinnostunut selvittämään juurta jaksain ongelmani. Mutta taistelu sitä vastaan on kuluttavaa. Haluaisin olla ajattelematta sitä, elää kuten aikaisemmin. Mutta olo vaan ei ole niin hyvä, ei tunnu "minulta" ja se panee etsimään ratkaisua.

Se mikä minulla on, tarttuu myös ihmisestä toiseen, väitän edelleenkin. Jos kyseessä on hiivasyndrooma, täytyisi olla jokin tarttuva "pöpö" joka altistaa ihmisen sille.

• zxzxzxzx

Luin tähän asti enkä tiedä oletko saanut avun.
        Mutta suolavesi auttaa räkää liuottavasti 0,5l keitettyä vettä ja 1tl merisuolaa ja sitä kun laitat asetille ja vedät nenääsi ja jos alkaa limakalvot tuntua kuivilta niihin seesam öljyä, saa apteekista
        Ennen oli silmälääkäreitä jotka näkivät silmistä jos joku on vialla

• Tuskastunut m.
        zxzxzxzx kirjoitti:

Luin tähän asti enkä tiedä oletko saanut avun.
        Mutta suolavesi auttaa räkää liuottavasti 0,5l keitettyä vettä ja 1tl merisuolaa ja sitä kun laitat asetille ja vedät nenääsi ja jos alkaa limakalvot tuntua kuivilta niihin seesam öljyä, saa apteekista
        Ennen oli silmälääkäreitä jotka näkivät silmistä jos joku on vialla

Ei tää auta mun tapauksessa. Oon käyttänyt nenähuuhtelua suolavedellä ja öljysuihketta. Oon käyttänyt ihan säännöllisesti jonnekin marraskuulle asti, jolloin alkoi tuntumaan, että pää menee ihan tukkoon huuhtelulla.. En enää onnistunut siinä ja lopetin sen. Se liuottais kyllä kuivunutta räkää, mut mun ongelma ei ollutkaan se vaan, nenän pinnalla liian tahmainen limakalvo. Limaa ei ole suussakaan enempää kuin ihmisillä tavallisesti, se on vain liian sitkasta. Venyy pitkänä katkeamattomana nauhana sylkiessä. Nenä on auki, mutta tuntuu lievästi tukkoiselta (viimeiset 1½ vuotta)

• Anonyymi

Mullakin alkoi peräreiästå vuotamaan visva, kun täytin 60 vuotta.
        Ei vanhuus tule näköjään yksin, sillä myös erurauhaset ovat kaksinkertaistuneet.

• ongelma?

Tuossa on paljon oireita jotka kiinalaisen lääketieteen mukaan lasketaan kylmyys-lima-ongelmiksi. Juotko liikaa kylmiä juomia, syötkö paljon maitotuotteita, varmaankaan et makeita paljon jos syöt terveellisesti. Syötkö paljon kylmää ruokaa. Suosittelen hyvää, kiinalaiseen lääketieteeseen kunnolla perehtynyttä akupunktiohoitajaa tai lääkäriä. Tietysti kannattaa tutkia labrakokeinkin jos epäilyttää esim sukupuolitaudin mahd.

• Tuskastunut mies

Juon aika paljon teetä ja joskus kahvia. Vettä tulee kieltämättä juotua vaan sopusuhtainen annos nykyään. Kuinka paljon on "liikaa" kylmiä juomia? Makeaa syön esim. suklaan, jogurtin ja hedelmien muodossa. Aika paljon ruisleipää ja säännölliset lämpimät ateriat.

Multa on testattu sukupuolitaudit kaikki mahdolliset. Eikä mitään löytynyt.

Akupunktio on kiinnostanut, mutta sittenkin epäilyttää että se auttais tähän vaivaan, mutta voihan se johonkin auttaa!

• ei kylmää

Juon aika paljon teetä ja joskus kahvia. Vettä tulee kieltämättä juotua vaan sopusuhtainen annos nykyään. Kuinka paljon on "liikaa" kylmiä juomia? Makeaa syön esim. suklaan, jogurtin ja hedelmien muodossa. Aika paljon ruisleipää ja säännölliset lämpimät ateriat.

Multa on testattu sukupuolitaudit kaikki mahdolliset. Eikä mitään löytynyt.

Akupunktio on kiinnostanut, mutta sittenkin epäilyttää että se auttais tähän vaivaan, mutta voihan se johonkin auttaa!

No talvella kaikki kylmä on liikaa. Mieluummin huoneen tai kehonlämpöistä vettä, n1,5-2 litraa pv. Ja tietysti voi juoda yrttiteetä, mutta tavallista teetä ja kahvia kohtuullisesti, oisko n. 4 kupillista. Kuulostele itse tuota makea-asiaa, jätä vaikka viikoksi pois ja katso miten vaikuttaa kun se on niin yksilöllistä.Joillekin 2 dl jogurttia on liikaa, päivässä. Ruisleipä ja lämpimät ateriat hyvä juttu! Kiinassahan akupunktiolla hoidetaan kaikenlaisia vaivoja, mulla on itsellä hoidettu väsymystä, vatsavaivoja, päänsärkyä. Hyvin tuloksin!

• nimimerkki----

Maitoallergia tai maitotuotteiden liika käyttö aiheuttaa sitkeää limaisuutta nielussa. Kokeile maidotonta ruokavaliota ensihätään.

• Tuskastunut mies

Ei se ole sitä. Minulta on testattu allergiat. Maitoa en ole juuri käyttänyt kuin bulgarian jogurtin ja suklaan muodossa. Ehkä sokerin runsas syönti lisää limaa, mutta en ole havainnut samaa maitotuotteilla.

Ei se ole sitä. Minulta on testattu allergiat. Maitoa en ole juuri käyttänyt kuin bulgarian jogurtin ja suklaan muodossa. Ehkä sokerin runsas syönti lisää limaa, mutta en ole havainnut samaa maitotuotteilla.

liman erittäjä.

• tutkittu

mutta mikä on amalgaamitilanne hampaissasi, entä kehosi happamuus?

• Tuskastunut mies
        .............................. kirjoitti:

liman erittäjä.

Ihan varmasti. Mutta luulen tietäväni eron suklaan aiheuttaman väliaikaisen liman ja 24 h vaahtoavan, sitkeän syljen välillä. Suklaan nauttimisesta seurannut lima ei ennen haitannut minua, vaikkakin oli jotain mitä tiedostin. Tämä nykyinen limaisuus on aivan eri luokkaa siihen verrattuna. Se tuntuu pahemmalta suussa kuin suklaan syönnin jälkeen.

Sen nyt tiedän, että lyhytaikaisilla ruokavalion muutoksilla nykyistä limaa ei saa katoamaan.

Unenpuute, sokerinsyönti ym. tuollainen voi lisätä liman ja pahan olon tunnetta.

Hiilihapotetun veden tai kuuman juonti (kahvi/tee) saa myös "kuristuksen" tunteen aikaiseksi kurkussani. Siis sen jälkeen kun oireet alkoivat, ei sitä ennen.

• Tuskastunut mies
        tutkittu kirjoitti:

mutta mikä on amalgaamitilanne hampaissasi, entä kehosi happamuus?

Amalgaamipaikkoja minulla ei ole.

Tulehduksia veriarvoissani ei näy. Minulla on loistava senkka.

Kehon happamuus... sitä ei ole tutkittu. Mielenkiintoinen asia, mutta vaistoni vihjailee, ettei tämä olisi sitäkään. Ainahan kannattaa kokeilla ja niin..

CFTR-liittyviin häiriöihin kuuluvat kystinen fibroosi (CF) ja CBAVD (congenital bilateral absence of the vas deferens). CF vaikuttaa hengitysteiden, eksokriinisen haiman, suoliston, miesten sukupuolielimien, maksan ja eksokriinisten hikirauhasten epiteeliin, mikä tekee siitä kompleksin multisysteemisen sairauden. Oireet johtuvat epänormaalin paksusta ja sitkeästä limasta eri elimissä, joista vakavin on hengitysongelmat. Keuhkosairaudet ovat suurin syy sairastumisiin ja kuolemiin. Lima voi tukkia ilmatiet, joka saa aikaan bakteeri-infektioita (yleisimmin Staphylococcus aureus ja Pseudomonas aeruginosa) keuhkoissa ja aiheuttaa kroonisen yskän, hengityksen vinkumisen ja tulehduksia. Ajan myötä liman kerääntyminen ja infektiot voivat johtaa pysyvään keuhkovaurioon, mm. arpikudoksen, fibroosien ja kystien muodostumiseen. 92% potilailla on haiman vajaatoiminta imeytymishäiriöillä. Lima voi tukkia haiman tiehyet estäen ruuansulatusentsyymien pääsyn ohutsuoleen.

• Tuskastunut mies

No pitääpäs alkaa tuotakin asiaa tutkia. Tosin nämä oireet tulivat mulle 29 vuotiaana ja sitä ennen : ei mitään! Lisäks oon niin kovasti vakuuttunut, että tämä tarttuu (minkä vuoksi olen myös elänyt selibaatissa) ja tuolla kystisestä fibroosista kertovalla sivulla sanotaan, että EI tartu.. ;)

• olet siitä

No pitääpäs alkaa tuotakin asiaa tutkia. Tosin nämä oireet tulivat mulle 29 vuotiaana ja sitä ennen : ei mitään! Lisäks oon niin kovasti vakuuttunut, että tämä tarttuu (minkä vuoksi olen myös elänyt selibaatissa) ja tuolla kystisestä fibroosista kertovalla sivulla sanotaan, että EI tartu.. ;)

tarttuvuudesta niin vakuuttunut?

"Lisäks oon niin kovasti vakuuttunut, että tämä tarttuu (minkä vuoksi olen myös elänyt selibaatissa)"

Jotenkin toi vahva vakuuttuneisuus vaivan tarttuvuudesta ja radikaalit toimenpiteet (selibaatti) sen suhteen väistämättä vie lukijan ajatukset ennemmin oireiden psyykkiseen kuin fyysiseen alkuperään.

• Tuskastunut mies
        olet siitä kirjoitti:

tarttuvuudesta niin vakuuttunut?

"Lisäks oon niin kovasti vakuuttunut, että tämä tarttuu (minkä vuoksi olen myös elänyt selibaatissa)"

Jotenkin toi vahva vakuuttuneisuus vaivan tarttuvuudesta ja radikaalit toimenpiteet (selibaatti) sen suhteen väistämättä vie lukijan ajatukset ennemmin oireiden psyykkiseen kuin fyysiseen alkuperään.

Ehkä on vaikea uskoa sitä mitä ei ole itse kokenut tai mistä ei yleisesti ole tietoa saatavilla. Kerron asian siten kuten parhaiten kirjoitushetkellä kykenin ja yritin ilmaista mahdollisimman selkeästi sen minkä olen kokenut todeksi, mutta ehken onnistunut vakuuttamaan mielipiteelläni.

Entinen kumppanini sai suurinpiirtein samat oireet ja samaan aikaan kuin minäkin. Sitten kun myöhemmin olen häntä nähnyt, niin on ilmiselvästi muuttunut samaan suuntaan. Esimerkiksi tuo äänenkäheys, "honotus",silmien punaisuus jne. Kun tunsimme viisi vuotta ei näitä oireita ollut koskaan ja tarkkailin silloinkin paljon terveyttäni. Joitain oireita olen havainnut kumppanin avulla, kuten esim. kuorsaaminen. En itse kuule omaa kuorsaustani, mutta kumppanini alkoi kuorsata voimakkaasti oireiden alettua ja valittaa nenän ym. tukkoisuuden tunnetta.

Minulla on epäilyni mistä oireet ovat "tarttuneet". En kuitenkaan halua lähteä julistamaan sitä, kun en voi olla varma. Havainnoin vain sitä mitä pystyn ja yritän jatkuvasti päästä enemmän ja enemmän selville tästä.

Kiitos, kun jaksoit lukea.

• myöskin

sitkeä lima suussa. yms muita oireita esim. pistelyitä kehossa.
      Käy tutustumassa googlen kautta suomen borrelioosi yhdistyksen sivuille jos kiinnostaa.
      Verikoe on epäluotettava borrelioosissa ja punkinpuremaa ei usein huomaa.
      En tiedä olenko kohdallasi oikeassa mutta borre voisi selittää monta oiretta.

• ___________________________...

Kuiva suu on ongelma noin 300 000 suomalaiselle

Kuivan suun tunne (kserostomia) tai syljen erityksen Väheneminen (hyposalivaatio) ovat varsin yleisiä oireita aikuisväestössä, mutta niitä esiintyy nuoremmillakin. Joka neljäs tai viides aikuinen kärsii kuivan suun tuntemuksista ja nämä yleistyvät huomattavasti iän myötä. Naisilla ja/tai useita lääkevalmisteita käyttävillä suun kuivuminen on vielä tätäkin yleisempää. Oireet voivat olla pysyviä, esimerkiksi menopaussin tai pään alueen sädehoidon jälkeen, tai ohimeneviä,jos syyt ovat poistettavissa (esim. eräät lääkkeet).

Syljen merkitys

Syljen määrällä ja ominaisuuksilla on tärkeä merkitys limakalvojen, hampaiden ja ikenien terveyden ylläpitämisessä. Sylki muodostaa limakalvoille suojaavan kerroksen, jonka puuttuessa limakalvot herkistyvät esimerkiksi erilaisille makuaineille. Suun limakalvoilla ja kielessä voi tuntua kirvelyä ja suussa voi muodostua helpommin haavaumia, joiden paraneminen on hitaampaa, kuin kosteassa suussa.

Syljen puuttuessa suun olosuhteet voivat muuttua niin, että hampaiston reikiintyminen (karioituminen) ja/tai kuluminen (eroosio, attriitio) nopeutuvat. Sylki sisältää erilaisia suoja-aineita, jotka yksinään tai yhdessä muodostavat luonnollisen suojan ja puolustuksen ulkoisia ärsykkeitä, bakteereja ja viruksia vastaan. Syljen synnynnäiset (ei-immunologiset) puolustustekijät, kuten musiinit, lysotsyymi, laktoferriini ja peridoksidaasit, ja hankitut (immunologiset) puolustustekijät, kuten immunoglobuliinit auttavat säätelemään suun olosuhteita ja ylläpitämään suun terveyttä.

Lääkkeiden käyttö, yleissairaudet sekä sädehoito suun kuivumisessa

Eräät lääkkeet voivat käytön yhteydessä aiheuttaa syljenerityksen vähenemistä. Mm. eräät särkylääkkeet, rauhoittavat lääkkeet tai antihistamiinit voivat vähentää syljeneritystä ja aiheuttaa kuivan suun tuntemuksia. Pitkäaikaisen suun kuivumisen taustalla voi olla myös huolestuneisuus, stressi, vaihdevuodet tai ikääntymisen myötä vähentynyt purentatoiminta. Myös erilaiset yleissairaudet, kuten
      * reumaattiset sairaudet (erityisesti Sjögrenin syndrooma)
      * korkea verenpaine
      * labiili diabetes
      * Parkinsonin tauti
      * Psyykkiset tai neurologiset häiriöt (esim. depressio) voivat aiheuttaa syljenerityksen vähenemistä.

Pään tai kaulan alueelle annettu sädehoito voi myös vaurioittaa sylkirauhasia ja olla pitkäaikaisen syljenerityksen vähentymisen taustalla.

Seurauksia kuivasta suusta

Alentunut syljeneritys johtaa alentuneeseen syljen suoja-aineiden määrään ja suun häiriintyneeseen kosteustasapainoon. Alentunut syljeneritys johtaa myös siihen, että syljen tärkein tehtävä, sen huuhtova vaikutus, vähenee. Tällöin suun luonnollinen puhdistuminen heikkenee, syljen puskuroiva vaikutus vähenee ja suuhun jää mm. ruoantähteitä ja limakalvolta irronneita kuolleita soluja. Myös suun pH (happo/emästasapaino) muuttuu happamammaksi, joka taas mahdollistaa happamammassa ympäristössä viihtyvien bakteerien lisääntymisen. Syljen puuttuessa hampaiston kannalta tärkeitten elektrolyyttien (mm. kalsium, fosfaatti ja fluori) pitoisuus vähenee. Alentunut syljeneritys johtaa myös siihen, että suuhun tulevat tärkeät aineet (esim. fluoritabletit) eivät liukene, eivätkä siten ole käytettävissä hampaiden korjaantumisessa (remineralisaatiossa). Kun syljen liuottavat ominaisuudet puuttuvat, myös makuaisti häiriintyy.

Oireet

Vähentyneestä syljenerityksestä kärsivällä henkilöllä voi esiintyä seuraavia oireita:
      * kuivan suun tunne
      * nielemisvaikeuksia
      * vaikeutunut puhe (?kieli tarttuu kitalakeen?)
      * muuttunut makuaistimus (esim. metallinmaku), paha maku suussa
      * pahanhajuinen hengitys
      * limakalvojen ja/tai kielen kirvely
      * rohtuneet huulet
      * vaahtoava sitkeä sylki
      * nopea hampaiston reikiintyminen
      * vaikeuksia käyttää irtoproteeseja

Lopuksi

Kuivasta suusta kärsivien on erityisen tärkeää huolehtia hampaiden ja ikenien hyvinvoinnista korvaamalla normaalisti syljessä olevat suoja-aineet. Tällainen tuotesarja on esimerkiksi apteekista saatava BioXtra ?suunhoitosarja, joka pitää huolen suun normaalista kosteustasapainosta ja antaa suuhun kostean, raikkaan ja helpottuneen tunteen.

Lähde: Tamro/Pharmacon

• bakteerit

aiheuttavat. Mulla on ainakin pitkällinen hengitystieinfektio. Hirveän sitkeää limaa valuu nenänielusta kurkkuun ja nousee, jos edes nousee keuhkoista. Pitää käyttää ns. pullohengitystä, että lähtee keuhkoista. Letku ja pullo, jossa vettä n. 10 cm. Sinne hengitetään ulos, sisään normaalihenkäys nenän kautta. 3x 10 henkäystä. Kuiva suu ja limakalvot lisäävät vielä liman sitkeyttä.

• Tuskastunut m.

Just joo. Eli mitenkähän saisin sitä kuivuutta vähemmäksi sitten limakalvoilta. Hyviä konsteja? Veden juonti ei ainakaan auta, eikä suihkeetkaan kuin hetkeksi. Limaa ei ole liikaa, se on vain liian sitkasta ja limakalvot tahmeat (nenäkäytävän pinta kuin liimapuikon päätä koskettaisi). Oon vielä nuori ja muuten hyväkuntoinen. Tää vaiva vaan ilmaantui 1½ vuotta sitten itselle ja silloiselle kumppanille.

• Toivottavasti

Joko olet parantunut?Jos olet niin miten.

• Tuskastunut mies

Samat oireet pysyneet ennallaan, tai pahentuneet. Yleisterveydentila on pysynyt hyvänä, vaikka oireet haittaavatkin siinä sivussa.. En ole hakenut apua enää 2008 jälkeen, koska silloisilla terveyskeskuskäynneillä ei mitään selvinnyt.

• Anonyymi

Samat oireet pysyneet ennallaan, tai pahentuneet. Yleisterveydentila on pysynyt hyvänä, vaikka oireet haittaavatkin siinä sivussa.. En ole hakenut apua enää 2008 jälkeen, koska silloisilla terveyskeskuskäynneillä ei mitään selvinnyt.

Voihan nenä. Kuvauksesi täsmäävät kokemiini oireihin täsmällisesti. Tämä syljen muuttuminen limaksi alkaa olemaan sietämätöntä. Joko olet parantunut?

• Anonyymi

Muistan vielä hyvin kun suuni oli märkä. Kun täytin 60 vuotta, suuni kuivui kuin erämaaksi.
        Täytyykö minun nyt ryhtyä alkoholistiksi, vai mikä auttaisi tähän kiusalliseen vaivaan.
        Nimimerkki aavikon armas.

• pattiwatti

Minulla on täysin samat oireet?

• elämää nähnyt 57v

muodostuvat natriumglutamaatin käytön seurauksena, esim. silmien punotus, leukaluun jomotus, joka aiheuttaa paineentunnetta etenkin kulmahampaisiin, hengityksen vingunta ja limaisuus, peräaukon kirvely ja kutina. Vielä kun päänsäryn ohimolohkoissa lisää niin diagnoosi on täydellinen.

• kokeillut
        elämää nähnyt 57v kirjoitti:

muodostuvat natriumglutamaatin käytön seurauksena, esim. silmien punotus, leukaluun jomotus, joka aiheuttaa paineentunnetta etenkin kulmahampaisiin, hengityksen vingunta ja limaisuus, peräaukon kirvely ja kutina. Vielä kun päänsäryn ohimolohkoissa lisää niin diagnoosi on täydellinen.

selipaatti miehillä aiheuttaa paineen tunnetta ja pään kiristelyä. Myös nuhaa. Siksi sanotaankin, että nuha
        lähtee nussimalla ja yskä yskimällä.

• Tuskastunut mies
        kokeillut kirjoitti:

selipaatti miehillä aiheuttaa paineen tunnetta ja pään kiristelyä. Myös nuhaa. Siksi sanotaankin, että nuha
        lähtee nussimalla ja yskä yskimällä.

Kunpa olisikin noin. Itse asiassa oon huomannut just päinvastoin. Seksin jälkeen on nenä enemmän tukossa ja suu täynnä limaa.

• Tuskastunut mies
        elämää nähnyt 57v kirjoitti:

Voi tietenkin olla. Mutta ei ole kyse tästä tässä tapauksessa.

• Kuiva suu

Kuulostaa vahvasti Sjögrenin syndroomalta. Tutustu tautiin.....

• Zusana

Luin koko viestiketjusi...
      Saitko selvyyttä olisiko tämä Sjögrenin syndrooma?
      Toivottavasti saat apua epätietoisuuteen!

• tih

Hei, minulla samanlaiset oireet. Onko löytynyt apua?

• Kantsii kokeilla

Mulla ollut aika samat oireet. Lähti aloittamalla paleo-ruokavalion ja samaan aikaan aloitin b-vitamiinikuurin, Neurobion forte. En tiä kumpi auttoi, kun nyt olen vuoden molempia jatkanut.

• enterobiasis

Kuulostaa kihomatovaivalta. B-vitamiini auttaa, koska "madot" imevät ravinteita ihmisestä. Ja sokerin ja vehnäjauhojen vähentäminen auttaa, koska madot syövät glukoosia.

Turvotus johtuu matojen suuresta määrästä suolistossa. Tähän auttaa säännöllinen omenaviinietikan juominen.

Madon munat tuhoaa neilikka. Suomen apteekin kihomatolääkkeet eivät tuhoa madonmunia.

Kihomadot eivät elä pelkästään suolessa, vaan kulkeutuvat hengityksen tai nenänkaivuun välityksellä myös keuhkoihin. Eläimillä tunnetaan keuhkomadot, mutta ihmisten keuhkomadoista ei lääketiede puhu, hoitaa vain oireita. En tiedä pystyvätkö madot lisääntymään keuhkoissa, mutta tulkitsisin, että sitkeä lima on matojen erittämiä munia, joiden päällä on suojakalvo.

Kihomatovaivaan auttaa eläinten Axilur-kuuri säännöllisesti nautittuna.

Ulostetta kannattaa tutkia suojahanskat kädessä. Jos näkyy limaisia säikeitä, ne ovat naarasmatoja. Ulosteen pinnalla näkyy pienempiä, lankamaisia koirasmatoja vain, jos matoja on paljon tai lääkkeen ottamista seuraavana päivänä.

• sama vaiva

epäilen papilloomavirusta, itselläni samanlaisia oireita.

• Paksua limaa
        sama vaiva kirjoitti:

epäilen papilloomavirusta, itselläni samanlaisia oireita.

Minulla oli samankaltaisia oireita ja muutoinkin väsyin pienemmästäkin liikunnasta. Veriarvot/tulehdusarvot ok. keuhkokuvissa käyty. Borrelioosi-,mycoplasma,-HIV-kokeet kaikki normaaleja. Sitten kuulin farmaseutilta, että valkosipulipuristeet jatkuvassa käytössä ohentavat limaa ja kohentavat limakalvojen kuntoa yleensäkin. Olen nyt syönyt valkosipulipuristeita puoli vuotta ja tilanteeni on selvästi parempi. Kannattaa sinunkin koettaa, ei ole edes kallista. Oma vatsani ei siedä valkosipulia raakana, joten tabletti on parempi/helpompi/hajuttomampi ratkaisu.

• Pelottavaa on
        Paksua limaa kirjoitti:

Minulla oli samankaltaisia oireita ja muutoinkin väsyin pienemmästäkin liikunnasta. Veriarvot/tulehdusarvot ok. keuhkokuvissa käyty. Borrelioosi-,mycoplasma,-HIV-kokeet kaikki normaaleja. Sitten kuulin farmaseutilta, että valkosipulipuristeet jatkuvassa käytössä ohentavat limaa ja kohentavat limakalvojen kuntoa yleensäkin. Olen nyt syönyt valkosipulipuristeita puoli vuotta ja tilanteeni on selvästi parempi. Kannattaa sinunkin koettaa, ei ole edes kallista. Oma vatsani ei siedä valkosipulia raakana, joten tabletti on parempi/helpompi/hajuttomampi ratkaisu.

Minuakin vaivaa sitkeä limaisuus hegitysteissä,juoksematon klimppiytyvä lima,jota täytyy kakoa jatkuvasti.Rasittavaa ja samalla pelottavaa pitemmän päälle,koska pelkää tukehtuvansa sitkeisiin klimppeihin.Allergialääkkeet pieninä annoksina hiukan auttavat,samoin kortisoninenäsuihke joskus.Maitotuotteet pahentavat limaisuutta,samoin kahvi ja hajusteet.Hometalossa asuin monta vuotta,kunnes altistuin niin pahasti,että jouduin muuttamaan pois.Omaan erinäisiä allergioita.

• Sallimaton

Niin, ihmiset ovat melko sitkeitä olentoja.

• Anonyymi

Vieläkö kaipaat tietoa? Onko sinulta tutkittu Sjögrenin syndrooma?

• Anonyymi

Minut tutkittiin lääkintäosastolla ja todettiin ahdistushäiriö ja tollous.

Saattohoito määrättiin aloitettavaksi vuoden lopulla. Arkulle toivon halvimmat keltaruusut, minkä onnistutte löytämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe