Ei ihan toivomani reaktio...

Lii-lii

Olen ollut 3 vuotta mieheni kanssa, ja mielestäni meillä on (ainakin ollut) vakaa parisuhde.
Olemme reilu 2 vuotta asuneet yhdessä ja keskusteltu lapsista ym. tulevaisuudesta.

Mieheni on minua vanhempi ja hänellä on kaksi lasta edellisestä liitostaan, mutta hän sanoi että haluaa mukuloita myös minun kanssani.

Noh, minä sitten toissapvänä tein testin..positiivinen! Ei, tätä ei oltu suunniteltu, mutta ensijärkytyksen jälkeen olin onneni kukkuloilla.
Mies oli matkoilla, joten päätin kertoa hänelle kasvotusten..

Tämä uutinen valkeni hänelle eilen.
Halasiko hän mua ja tunnusti suurta rakkauttaan?
Itkikö ilosta?
Vielä mitä! Oli ihan hiljaa, tuijotti mua tyrmistyneenä ja lähti ovet paukkuen ulos. Ilmoitti menevänsä veljelleen, "älä odota kotiin".

Kai tää sit oli tässä.. :(
Mitään ei ole kuulunut. Uni ei tule. Mut kai sitä lapsen kanssa tämäkin nainen kaksin pärjää.

Oli pakko avautua.

165

42977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan osaa...

      Luulen, että kyllä hän palaa. Miettii ensin asioita ja rauhoittuu. Voimia sinulle!!!

    • Ei tainnut olla?

      Siis olette puhuneet lasten hankkimisesta, mutta ette ilmeisesti olleet
      sopineet, että hankkisitte niitä juuri nyt?

      Mites sinä raskaaksi yhtäkkiä tulit? Et kai vain "unohtanut" ehkäisyä kysymättä
      mieheltä?

      • vaikuttaa

        myös siltä että ketjun aloittanut on juuri ja juuri täysikäinen. kukaan aikuinen nainen ei vahingossa tule raskaaksi. kertoo paljon kypsyydestä vanhemmaksi jos ei omia asioita pysty hoitamaan.


      • 100 %:n varma
        vaikuttaa kirjoitti:

        myös siltä että ketjun aloittanut on juuri ja juuri täysikäinen. kukaan aikuinen nainen ei vahingossa tule raskaaksi. kertoo paljon kypsyydestä vanhemmaksi jos ei omia asioita pysty hoitamaan.

        kai sinä "aikuinen" tiedät tämänkin?


      • annaabreuuuu
        vaikuttaa kirjoitti:

        myös siltä että ketjun aloittanut on juuri ja juuri täysikäinen. kukaan aikuinen nainen ei vahingossa tule raskaaksi. kertoo paljon kypsyydestä vanhemmaksi jos ei omia asioita pysty hoitamaan.

        niin, eipä nainen yksin ilman ehkäisyä voi miehen kanssa olla. Myös mies on ilman ehkäisyä ja hänenkin tulee kantaa vastuu mahdollisista vahingoista.!!!!!


      • sterilisoitu : )
        vaikuttaa kirjoitti:

        myös siltä että ketjun aloittanut on juuri ja juuri täysikäinen. kukaan aikuinen nainen ei vahingossa tule raskaaksi. kertoo paljon kypsyydestä vanhemmaksi jos ei omia asioita pysty hoitamaan.

        tule raskaaksi ? Kuule kerronpa sinulle viiden ihanan lapsen äitinä ja jo ikääkin on kertynyt,että raskaaksi voi tulla vaikka ei sitä olisi suunnitellutkaan ja olisi vielä hoitanut ehkäisyn kuntoon ! Itselläni oli mielestäni kolmen lapsen jälkeen lapsiluku täysi ja minulle tehtiin sterilisaatio ja vielä sen jälkeen sain kaksi lasta suureksi hämmästyksekseni, nyt on miehenikin piuhat poikki, eikä ole kuulunut lisää ! Mutta tässä teille jotka olette niin varmoja että ehkäisy aina pelaa !


      • sad21
        vaikuttaa kirjoitti:

        myös siltä että ketjun aloittanut on juuri ja juuri täysikäinen. kukaan aikuinen nainen ei vahingossa tule raskaaksi. kertoo paljon kypsyydestä vanhemmaksi jos ei omia asioita pysty hoitamaan.

        Oletko sinä ääliö?

        (Kukaan NORMAALI aikuinen ihminen ei lauo tuollaisia yleistyksiä ääneen)


      • nibbo__

        lapsellinen reaktio. asiasta pitäisi yhdessä keskustella mitä tehdään, eikä vain häipyä. ihan kuin kyseessä olisi 16 vee teinipoika eikä aikuinen mies


      • Ehkäisystä..

        Mikään ehkäisy EI ole 100%:sesti varma, ja sen kun vaan haukut naista, jolla on lähes koko elämä edessään, Huhhuh ei kai sitä lasten hankintaa SOVITA?? Siitähän menee viimeinenkin luonnollisuudenn häivä!!

        Sano mun sanoneen, miehet on paskoja!


      • oona
        vaikuttaa kirjoitti:

        myös siltä että ketjun aloittanut on juuri ja juuri täysikäinen. kukaan aikuinen nainen ei vahingossa tule raskaaksi. kertoo paljon kypsyydestä vanhemmaksi jos ei omia asioita pysty hoitamaan.

        Kuka kusetti ja ketä???????


    • ...........

      oliskohan kannattanu kysyä ensin mieheltä millon se niitä lapsia haluaa ennen,kun hankkiuduit paksuks?voi sentään en paremmin sano...

      • vakisuhteessa

        ei niin vain hankkiuduta paksuksi!! Kyllä miehelläkin pitää olla munaa vastata huutoonsa (taikka oikeastaan siittämiseensä)!!

        Harvinaisen teinejä olette...........


      • solong
        vakisuhteessa kirjoitti:

        ei niin vain hankkiuduta paksuksi!! Kyllä miehelläkin pitää olla munaa vastata huutoonsa (taikka oikeastaan siittämiseensä)!!

        Harvinaisen teinejä olette...........

        Mitä tuollaisella ukolla olisikaan virkaa? Anna mennä menojaan. Kyllä sulla varmaan riittää hommia sitten kun vauva syntyy; anna sen toisen, aikuisen vauvan (miehen) mennä...

        Voihan ehkäisy pettää, vaikka ei vauvaa niin kauheasti suunniteltaisikaan. Mutta jos on vakisuhteessa oltu vuosia ja mies on sanonut haluavansa sinun kanssasi lapsia ja nyt on lapsi tulossa, mutta mies mennyt, niin goodbye sitten tuollaiselle "vastuunkantajalle"!


    • Salarakastajatar Nina

      Itse olen raskaana yhdelle ukkomiehelle. En kuitenkaan kerro, ellei ala näkemään. Kun näkee, huijaan isän. Sitten kun olen synnyttänyt, sitten kerron totuuden. Mikäli miestä ei kiinnosta, kerron myös vaimolle. Verikokeet puhukoot puolestaan ;D Kyllä tämä tekniikka toimii paremmin. Miehen asema ja taloudelliset seikat painaa tässä päätöksessä eniten..

      • just tuollaista

        asennetta maailmaan kaivataan lisää! eiku autetaan vaan miehiä pettämään vaimojaan, ja sit vielä kiristetään niitä! lapsellahan ja sen tulevalla elämällä epärehellisen äidin helmoissa ei ole mitään väliä.


      • mummi1954

        kyllä olisi pitänyt sinunkin ajatella lasta.. miksi pitää alkaa ukkomiehen kanssa suhteeseen ja vielä tehdä lapsi kysymättä toisen mielipidettä. Kaikki kärsit vielä aikanaan.. tosi harmillista, mutt näin se elämä vain menee...lapsi raukka on aivan liian vilpitön kieroiluusi....


      • Kauniit ja rohkeat

        Näin käy, kun kersat kattoo saippuasarjoja!Voi syytöntä lapsiparkaa!


      • Maarit36v.

        Itse sain toisena naisena lapsen pari vuotta sitten. Kerroin miehelle, joka hyvin toimeentuleva Toimitusjohtaja. Olin hänen sihteerinään ja suhde leimahti monien työmatkojen, palaverejen sekä pikkujoulujen seurauksena roihuksi.
        Seurustelimme n. 3vuotta salaa, olihan miehellä 3 lasta vaimonsa kanssa. Miestä ei innostanut naisen halu olla lasten kanssa kotona, eikä työelämässä kantamassa rahaa yhteiseen talouteen.

        Kerroin hänelle raskaudestani. Mies säikähti aluksi. Erosimme hetkeksi, menin kuitenkin kertomaan hänen vaimolleen asiasta ja he erosivat. Mies tuli luokseni huomatessaan edellisen elämän jääneen lopullisesti taakse.

        Hän myi ison talon ja ostimme meille kolmelle ihanan kodin, jossa rakkautta ja lämpöä riittää.

        Hänen exänsä on hyväksynyt meidät ja mieheni lapset käyvät säännöllisesti luonamme tervehtimässä pikkuveljeään. Rakkaus voittaa.


      • voijeezuz
        Maarit36v. kirjoitti:

        Itse sain toisena naisena lapsen pari vuotta sitten. Kerroin miehelle, joka hyvin toimeentuleva Toimitusjohtaja. Olin hänen sihteerinään ja suhde leimahti monien työmatkojen, palaverejen sekä pikkujoulujen seurauksena roihuksi.
        Seurustelimme n. 3vuotta salaa, olihan miehellä 3 lasta vaimonsa kanssa. Miestä ei innostanut naisen halu olla lasten kanssa kotona, eikä työelämässä kantamassa rahaa yhteiseen talouteen.

        Kerroin hänelle raskaudestani. Mies säikähti aluksi. Erosimme hetkeksi, menin kuitenkin kertomaan hänen vaimolleen asiasta ja he erosivat. Mies tuli luokseni huomatessaan edellisen elämän jääneen lopullisesti taakse.

        Hän myi ison talon ja ostimme meille kolmelle ihanan kodin, jossa rakkautta ja lämpöä riittää.

        Hänen exänsä on hyväksynyt meidät ja mieheni lapset käyvät säännöllisesti luonamme tervehtimässä pikkuveljeään. Rakkaus voittaa.

        niin eli mies piti kahta vaihtoehtoa ja sitten kun vaimo jätti niin olit varavaihtoehto ja otti sinut. tyhmä nainen kun et sitä tajunnut. rakkaus on sokea, äijä voitti, ei rakkaus


      • ?! ! ? =

        Mikä ihme teitä naisia vaivaa, miksi ihmeessä te haluatte aina niitä ukkomiehiä?Onhan maailmassa kai vielä vapaitakin miehiä, vai onko? kyselee mummu, 40vuotta naimisissa.


      • tommosii naisii

        on ikävä kyllä aika paljon nykyjään voi voi .Toki suurin osa Suomineidoista on Rehtejä, Kauniita ,Rakastavia NAISIA ;)t. Kolli ;)


    • Samoin käynyt mulle

      Jotkut miehet puhuu lasten hankkimisesta ja monesta muustakin naisen mieliksi, luulevat että nainen tykkää kun yhdessä suunnitellaan.. Jaa että miksi? No, jotta tämä jäisi hänen elämäänsä ja (muka) tuntisi olonsa turvalliseksi.

      Ole vahvana vaan! Hän se on kasvonsa menettänyt.
      Toivon kuitenkin, että hän ymmärtää, mitä hänellä on ja osaa sitä arvostaa ja että teistä tulisi onnellisia.

      • missä vastuusi mies

        mieskin vois huolehtia ehkäisystä niin ei tarttis tulla kiristetyks


    • reaktio...

      Aika outo tapa reagoida,jos lasten hankkimisesta on ollut puhetta. Mutta onko ollut puhetta,että MILLOIN niitä hankitaan?

      Esim meidän suhteessa aluksi mies oli sitä mieltä,ettei halua lapsia vielä pitkiin aikoihin.Sitten alettiin puhua,että kyllä ne lapset olisikin ihan kivoja.Ja nyt on alettu päästä siihen tekovaiheeseen. :) Eli jos lapsia tulee,niin ei ole mitään vahinkoja.Kyllä tämä on sellainen asia,mistä pitää yhdessä sopia eikä vaan puhua että joskus hommataan lapsia...Vaikka tuntuu ehkä hullulta suunnitella niin tarkkaan,niin eipähän sitten ainakaan tule mitään väärinkäsityksiä.

      • lisätä

        että lapset on aina jonkinlainen lahja.Ei kaikki naiset tule ihan tuosta noin vaan raskaaksi,joten kyllä äidin ja isänkin on syytä olla onnellisia,jos niitä lapsia siunaantuu.


      • rehellisyyttä
        lisätä kirjoitti:

        että lapset on aina jonkinlainen lahja.Ei kaikki naiset tule ihan tuosta noin vaan raskaaksi,joten kyllä äidin ja isänkin on syytä olla onnellisia,jos niitä lapsia siunaantuu.

        Miten niin on syytä olla onnellinen jos lapsia siunaantuu? Vaikka ei olisi toivottu? Miten tällaiseen, jokaiselle täysin henkilökohtaiseen asiaan liittyen voi heittää tollasen suorastaan käskevän yleistyksen siitä miten asiaan pitäisi suhtautua?


      • rehellisyyttä

        ap kertoi viestissään, että tätä ei oltu suunniteltu ja hän oli itse alkujärkytyksen jälkeen onnessaan. Miksi yllättyy jos miehen reaktio ei ole sama? Jos seurustelee, tarkoittaako se ajatusmaailman ja tunnereaktioiden fuusioitumista?


      • Pällieinari
        lisätä kirjoitti:

        että lapset on aina jonkinlainen lahja.Ei kaikki naiset tule ihan tuosta noin vaan raskaaksi,joten kyllä äidin ja isänkin on syytä olla onnellisia,jos niitä lapsia siunaantuu.

        että eivät lapset mitään lahjoja ole. Joulupukki tuo lahjoja ja kaverit syntymäpäivänä ja silleen. Mutta tuo lapset on lahjoja- lässytys on todella raivostuttavaa LÄSSYTYSTÄ!!!


      • ettet ole ymmärtänyt elämää
        Pällieinari kirjoitti:

        että eivät lapset mitään lahjoja ole. Joulupukki tuo lahjoja ja kaverit syntymäpäivänä ja silleen. Mutta tuo lapset on lahjoja- lässytys on todella raivostuttavaa LÄSSYTYSTÄ!!!

        Elämän kun ymmärtää, niin siihen suhtautuminen on luonnollisempaa kun sinulla.
        Kyllä lapset ovat lahja minustakin.
        Ne ovat osa elämää.

        Osa ihmisistä on kyllä syntynyt tänne , mutta heillä on jokin häiriötila menossa , joko pysyvä tai ohimenevä.
        Realistinen totuus on kuitenkin, että lapset ovat tärkeä asia.
        Ilman sitä asiaa ei sinuakaan olisi ja ei sinulla olisi edes oikeutta olla.

        On hieno katsella luonnon ihmeitä.
        Jos on tärkeää vaan oma hamburilainen ja kokis , niin sinulla on vielä kasvamisvaraa :)


      • sentään

        niin mehän ollaan ne jotka päättää milloin lapsi tulee. jos käy vahinko, eli ehkäisy pettää niin se lapsi tulee silloin eikä kysele vanhemmilta että jos tulisinki vasta kahden vuoden päästä.ja toiseksi lapsi on niin iso juttu että ei sitä voi kintaalla heittää että mä en halua sitä nyt että häippäsenpä tästä.


    • Perkeleen perkele

      Onneksi olkoon! Itsepähän mokasit

    • paskakasoja...

      löytyy miesten seasta aika ajoin...mutta ole onnellinen että pääsit hänestä eroon nyt kun suhdetta on kestänyt vielä suht vähän aikaa! Elämä lapsen kanssa voi silti olla antoisaa...ja onhan noita kunnon miehiäkin vielä olemassa kun avaa vaan silmät :) eikä lapsi ole este...

    • että se..

      mies luuli sun tulleen raskaaksi sillä aikaa ja siis toiselle miehelle. Tee isyystesti sille lapselle ja osoita, että se on hänen!

    • rehellisyyttä

      Lapsen tekemiseen tulisi suhtautua asiana jota tulee harkita yhteistuumin ja toteuttaa yhteisellä sopimuksella.

      Vaikka hyvin moni raskaus tässä maailmassa on vahinko ja tulee joko ikävänä tai iloisena yllätyksenä, niin täytyisi itsellään olla sen verran harkintakykyä, että ajattelee, että mikäköhän on minun mieheni kanta tähän asiaan. Tähän elämän muutokseen ja vastuuseen joka tulee olemaan valtava. Ei pidä kuvitella että mies ottaa automaattisesti tämän laisen yllätyksen ilolla vastaan. Tämähän on aivan valtava muutos hänen elämäänsä, johon hänellä ei ole enää minkäänlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa. Sinä kuitenkin todennäköisesti päätät, että pidät lapsen? Aborttiin en yllytä. Olisi ollut järkevämpää ajatella asioita ennen raskautta.

      Minä itse koen, että nykyinen miesystäväni on se ihminen kenen kanssa haluan elämäni jakaa. Minulla ei ole vauvakuumetta eikä varsinkaan hänellä, mutta olemme kyllä keskustelleet siitä, että lapsien yrittäminen joskus myöhempää on enemmän kun mahdollinen ajatus. En ota tätä minkäänlaisena myöntymyksenä mieheltäni lähtemään tähän projektiin oma-aloitteisesti häneltä asiaa kysymättä, vaan viitteenä siitä, että meillä on ainakin tällä hetkellä samanlaiset näkemykset suhteemme laadusta ja siitä mitä katsotaan tulevaisuudessa olevan mahdollista. Hän myös pyysi minulta suhteen alussa, että minun täytyy luvata että jos tulen vahingossa raskaaksi, teen abortin. Ehkä oudolta kuulostava pyyntö mutta ymmärsin sen merkityksen ja ymmärrän edelleen. Se ei vaadi muuta kun itsensä laittamista toisen ihmisen asemaan. Mitä jos olisin mieshenkilö elämässä nykyistä elämääni ja naiseni päättäisi että minusta tulee nyt isä. Lupaani kysymättä. Ei voi painaa että "are you sure? to be sure, press ok or cancel".

      Minulle on ehdottoman tärkeää että jos joskus otan niin suuren vastuun kun lapsen kasvattaminen, tulee tämä tehtävä olla toivottu myös miehelle itselleen. Tämä mies on kuitenkin se ihminen kenen kanssa minulla on luottamukselliset välit. Olemme toisillemme hyvin tärkeitä. Meillä on ainutlaatuinen suhde kun verrataan suhteitamme keihinkään muihin ihmisiin. En voisi ikinä pettää hänen luottamustaan tavalla, jolla sinä petit oman miehesi luottamuksen. Viemällä häneltä täysin oikeuden hallita omaa elämäänsä ja tulevaisuuttaan. (Tai edes illuusion siitä että nämä asiat on ylipäänsä hallittavissa). Paskamainen temppu. En ihmettele miksi on järkyttynyt. Ihmettelen että miksi sinä ihmettelet.

      Kerrohan minulle, miten tulit raskaaksi?
      Minua on aina kiinnostanut nämä "yllätysraskaudet". Itse käytän e-pillereitä. Tarkoituksenani ehkäistä raskaus joka ei olisi toivottu vielä tässä vaiheessa. Tästä syystä suhtaudun pillereiden ottamiseen tietynlaisella vakavuudella, eli muistan ottaa yhden joka päivä. Joskus unohtuu ottaa yhtenä päivänä jolloin otan kaksi toisena. Tämä on harvinaista, mutta ei varmaankaan useinkaan näin toimittaessa vaikuttaisi ehkäisyvarmuuten merkittävällä tavalla. E-pillereihin on merkattu viikonpäivä, joten voit helposti vaikka maanantaina tarkastaa että tuliko se sunnuntainen pilleri otettua. Jos silti joku päivä huomaat että on jäänyt monta päivää väliin, kannattaisi jo hälytyskellojen soida ja ottaa kumi mukaan sillä kierroksella.

      Jos käyttää kumia ja se hajoaa, niin on olemassa katumuspillerit. Tässäkin tapauksessa on yli vuorokausi aikaa käydä lekurilla ja pyytää resepti pillereihin.

      Keskeytettyä yhdyntää tuskin kovin moni nykypäivänä harrastaa. Jos näin on teidän tapauksessa, mies voisi kyllä katsoa peiliinkin vähän tarkemmin.

      Miten ihmeessä tulit tietämättäsi raskaaksi?

      • sellaista

        Johan oli textiä, varmaankin aika nuorelta immeiseltä :O
        Kyllä joka nainen osaa ehkäisystä huolehtia mutta jokainen voi pettää.
        Kaiken lisäksi oli naurettavaa lukea että otat jälkikäteen pillerin, ikään kuin se auttaisi. olet aika naivi!!!


      • nti-85

        No on kyllä tekstiä....ei taida tuota elämän kokemusta olla kovinkaan paljoa! Ensinäki mikä tahansa ehkäisy voi pettää toiseksi toiset eivät halua tappaa sikiöitä aborteilla ja kolmanneeksi mitä hemmettiä sä siellä lekurilla teet jos haluat jälkiehkäisyä? se on reseptivapaa tuote ja aika taitaa olla joku 72 tuntia.....eli reilusti yli vuorokauden. Niin ja voisi senki sanoa, että jos "jo" harrastaa seksiä niin pitää tietää myös mahdollisuus tulla isäksi taikka äidiksi, jos on ehdoton ei asialle niin voi vaikka tehä kaikkea muuta, mutta itse yhdyntä on parasta jättää väliin....mikään ei ole varma keino ehkäistä mahdollista raskautta! Vastuuta tekemisiin eikä ajatusleikkiä et jos raskaaksi tulee niin abortti on keksitty!!!


      • kaksinaismoralismiako?

        Toivottavasti luet tämän kirjoittamasi tekstin jostain arkistoistasi sitten, kun Sinulle on tullut ikää ja elämänkokemusta lisää.

        Itse olin yhtä ehdoton nuorempana, ja ehdoton olen edelleen joissakin asioissa.
        Yhä vielä ajattelen raskaudenkeskeytyksiä siltä kantilta, että on naisen oma asia miten elimistöään haluaa kohdella. Uskonnolliset höpötykset sikiöiden oikeuksista olen valmis ohittamaan olan kohautuksella.

        Mutta silti elämä on opettanut, että kaikki ehkäisykeinot eivät sovi ainakaan minulle, kaikkea ei voi saada, paitsi potkut koeajalla kun sattuu katumuspilleriostoksille yhtäaikaa pomon sihteerikön kanssa...

        Tsemppiä sinullekin!


      • hukkainen
        sellaista kirjoitti:

        Johan oli textiä, varmaankin aika nuorelta immeiseltä :O
        Kyllä joka nainen osaa ehkäisystä huolehtia mutta jokainen voi pettää.
        Kaiken lisäksi oli naurettavaa lukea että otat jälkikäteen pillerin, ikään kuin se auttaisi. olet aika naivi!!!

        mutta jos unohtuu pillerin ottaa niin seuraavana päivänä pitää ottaa se unohdettu pilleri, että sen päivänen pilleri :) eli kaksi naamariin.


      • työpaikka takaisin!
        kaksinaismoralismiako? kirjoitti:

        Toivottavasti luet tämän kirjoittamasi tekstin jostain arkistoistasi sitten, kun Sinulle on tullut ikää ja elämänkokemusta lisää.

        Itse olin yhtä ehdoton nuorempana, ja ehdoton olen edelleen joissakin asioissa.
        Yhä vielä ajattelen raskaudenkeskeytyksiä siltä kantilta, että on naisen oma asia miten elimistöään haluaa kohdella. Uskonnolliset höpötykset sikiöiden oikeuksista olen valmis ohittamaan olan kohautuksella.

        Mutta silti elämä on opettanut, että kaikki ehkäisykeinot eivät sovi ainakaan minulle, kaikkea ei voi saada, paitsi potkut koeajalla kun sattuu katumuspilleriostoksille yhtäaikaa pomon sihteerikön kanssa...

        Tsemppiä sinullekin!

        jos sait potkut VAIN tuon perusteella, sinulla on oikeus vaatia uusi koeaika. Lueppa vaikka työlakia..!


      • -a-

        "Hän myös pyysi minulta suhteen alussa, että minun täytyy luvata että jos tulen vahingossa raskaaksi, teen abortin."

        Sika! Suoraan sanottuna! Tuo on suoranaista painostusta, eihän mies voi suhteen alussa tietää naisen kantaa aborttiin (harvat sitä ottavat esille heti kun tavataan..) ja silti pyytää heti tuollaista! Nainenhan saattaa olla vakaumukseltaan sellainen, ettei ikimaailmassa suostuisi tuollaiseen. Ei helvetti sentään, ei kenenkään pidä tehdä aborttia vain siksi että "mies sitä suhteen alussa pyytää" tai koska on "luvannut". Vähän järkeä päähän, paljon sulla sitä ikää oikein on?!

        "Ehkä oudolta kuulostava pyyntö mutta ymmärsin sen merkityksen ja ymmärrän edelleen. Se ei vaadi muuta kun itsensä laittamista toisen ihmisen asemaan. Mitä jos olisin mieshenkilö elämässä nykyistä elämääni ja naiseni päättäisi että minusta tulee nyt isä"

        Kyllä tollasessa tilanteessa pitää ENSISIJAISESTI ajatella itseään, mitä itse haluaa itselleen (nainenhan se loppupelissä lapsesta kantaa vastuun) ja omalle lapselleen, siis jos raskaaksi tulee :o
        Ei kenestäkään tule isää tosta noin vaan, ilman omaa osuutta asiaan. Vastuu on molemmilla. ELLEI nainen sitten huijaa miestä esim. valehtelemalla että syö pillereitä...

        Hitto että oli kyllä harvinaisen typerää tekstiä,
        voisi melkein luulla että olet tossun alla...


      • katumuspilleri

        vaan jälkiehkäisypilleri, jota on jo vuosikaudet saanut apteekista ilman reseptiä. Mikään ehkäisy ei muuten ole sataprosenttinen. Myös säännöllisesti e-pillereitä syövä voi tulla raskaaksi.


    • Tristar

      että ehkäisy toimii aina ja raskaus on aina naisella tahallinen tila. Toisaalta, niin luulevat jotkut naisetkin. Tosiasia vain on se että raskaus voi aivan hyvin olla myös puhdas vahinko, ehkä miehesi ei tästä ollut tietoinen ja siis oletti että sinä olet jättänyt omin nokkinesi ehkäisyn pois kysymättä häneltä käykö se.

      ***

      • rehellisyyttä

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?


      • sanon minä
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        100% varmuutta ei ole missään ehkäisymenetelmässä. Tarkistakaapa vaikka itse. Kierukat ja pillerit voivat pettää, jälkiehkäisy ei aina toimi ja edes piuhojen solmiminen ei välttämättä ole takuuvarma ehkäisy. Syyttely tällaisissa tilanteissa taitanee olla suppean ajattelun toimintaa, eikä palvele mitään tarkoitusta.


      • Tristar
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        Tiedäthän ne tehoprosentit joista puhutaan ehkäisymenetelmien yhteydessä? Ne eivät ole mikään vitsi, vaan todellisuutta. Esimerkiksi pillereiden kanssa, tehoprosentti on noin 99, mikä tarkoittaa sitäe ttä sadan käyttövuoden aikana oikein käytettynä esiintyy yksi raskaus. Siis jos kaksikymmentä naista käyttää viisi vuotta pilleriä, yksi heistä tulee raskaaksi siitä huolimatta. Todennäköisyys ei ole mikään pieni jos siltä kantilta ajattelee.

        Kondomin teho% OIKEIN KÄYTETTYNÄ on 95 luokkaa. Kierukka on kai varmin, 99,8%, sterilisaatio on suurinpiirtein saman tehoinen naiselle tehtynä. Joopa sterilisoitu nainen voi tulla raskaaksi jos niin on käydäkseen, luonto löytää pääsyn ohi toimenpiteenkin.

        Kuinka voi olla mahdollista että nykyaikana, tiedon aikakautena, on vielä tästä tietämättömiä olemassa? En tiedä, mutta niin vain on.

        ***


      • ...
        Tristar kirjoitti:

        Tiedäthän ne tehoprosentit joista puhutaan ehkäisymenetelmien yhteydessä? Ne eivät ole mikään vitsi, vaan todellisuutta. Esimerkiksi pillereiden kanssa, tehoprosentti on noin 99, mikä tarkoittaa sitäe ttä sadan käyttövuoden aikana oikein käytettynä esiintyy yksi raskaus. Siis jos kaksikymmentä naista käyttää viisi vuotta pilleriä, yksi heistä tulee raskaaksi siitä huolimatta. Todennäköisyys ei ole mikään pieni jos siltä kantilta ajattelee.

        Kondomin teho% OIKEIN KÄYTETTYNÄ on 95 luokkaa. Kierukka on kai varmin, 99,8%, sterilisaatio on suurinpiirtein saman tehoinen naiselle tehtynä. Joopa sterilisoitu nainen voi tulla raskaaksi jos niin on käydäkseen, luonto löytää pääsyn ohi toimenpiteenkin.

        Kuinka voi olla mahdollista että nykyaikana, tiedon aikakautena, on vielä tästä tietämättömiä olemassa? En tiedä, mutta niin vain on.

        ***

        Mistäs nuo vuodet tuohon otit? Nehän ei tähän liity mitenkään.

        Jos toimivuus olisi 99%, se tarkoittaisi että sadasta naisesta yhden kohdalla se ei toimisi.


      • khkjgkj
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        niin käyppäs kysymäs ehkäisynevolasta miten se on mahdollista!!!!! Mikään ehkäisy menetelmä ei ole 100&!!!!!!


      • ** jesjesjes**
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        Pilleri,laastarit ja muut ehkäsyvälineet EI ole 100% varmoja ehkäsemään raskautta! Miehet yleensä jättää naisen kontolle sen ehkäsyn ja sitte märistään ku on tapahtunu se vahinko. Heti pistetää naisen syyksi niinkuin sinäkin näytät pistävän. Miehissähän ei ole yhtään vikaa, ei tietenkään. Ärsyttää ihan helvetisti tuommoiset. Sinä voit tulla raskaaksi vaikka ois pillerit ja kumikin. Kumpiki voi pettää. Usko jo!Jokainen joka pillereitä tms käyttää niin lääkäri on sanonu että ne ei ehkäse 100% raskautta. On olemassa pieni mahollisuus, että tulee raskaaksi pillereistä huolimata ja joskus se pienimahollisuus osuu omalle kohalle. Seuraavaksi saa vääntää jo rautalangasta jos ei mene perille..


      • Sterilaatio-Elvis
        Tristar kirjoitti:

        Tiedäthän ne tehoprosentit joista puhutaan ehkäisymenetelmien yhteydessä? Ne eivät ole mikään vitsi, vaan todellisuutta. Esimerkiksi pillereiden kanssa, tehoprosentti on noin 99, mikä tarkoittaa sitäe ttä sadan käyttövuoden aikana oikein käytettynä esiintyy yksi raskaus. Siis jos kaksikymmentä naista käyttää viisi vuotta pilleriä, yksi heistä tulee raskaaksi siitä huolimatta. Todennäköisyys ei ole mikään pieni jos siltä kantilta ajattelee.

        Kondomin teho% OIKEIN KÄYTETTYNÄ on 95 luokkaa. Kierukka on kai varmin, 99,8%, sterilisaatio on suurinpiirtein saman tehoinen naiselle tehtynä. Joopa sterilisoitu nainen voi tulla raskaaksi jos niin on käydäkseen, luonto löytää pääsyn ohi toimenpiteenkin.

        Kuinka voi olla mahdollista että nykyaikana, tiedon aikakautena, on vielä tästä tietämättömiä olemassa? En tiedä, mutta niin vain on.

        ***

        Voi kuinka paljon tulee strelilisaationkin jälkeen raskaaksi...itselläni on nyt 10 vee iltatähti, vaikka kuvittelin että lapset olisi jo tehty. Avioeron kynnyksellä sain vielä lahjaksi tällaisen... Yksin olen kasvattanut...


      • 3 tytön äiti
        ** jesjesjes** kirjoitti:

        Pilleri,laastarit ja muut ehkäsyvälineet EI ole 100% varmoja ehkäsemään raskautta! Miehet yleensä jättää naisen kontolle sen ehkäsyn ja sitte märistään ku on tapahtunu se vahinko. Heti pistetää naisen syyksi niinkuin sinäkin näytät pistävän. Miehissähän ei ole yhtään vikaa, ei tietenkään. Ärsyttää ihan helvetisti tuommoiset. Sinä voit tulla raskaaksi vaikka ois pillerit ja kumikin. Kumpiki voi pettää. Usko jo!Jokainen joka pillereitä tms käyttää niin lääkäri on sanonu että ne ei ehkäse 100% raskautta. On olemassa pieni mahollisuus, että tulee raskaaksi pillereistä huolimata ja joskus se pienimahollisuus osuu omalle kohalle. Seuraavaksi saa vääntää jo rautalangasta jos ei mene perille..

        ehkäisy keino on kun ei hässi ollenkaan tuskin neitsyt maarioita on olemassa


      • Tristar
        ... kirjoitti:

        Mistäs nuo vuodet tuohon otit? Nehän ei tähän liity mitenkään.

        Jos toimivuus olisi 99%, se tarkoittaisi että sadasta naisesta yhden kohdalla se ei toimisi.

        "Pearlin indeksi
        Pearlin luku; (esim. ehkäisymenetelmien tehokkuutta kuvaava) tunnusluku, joka ilmoittaa raskauksien lukumäärän 100 naisvuotta kohti"

        Ehkäisyvalmisteiden yhteydessä tehokkuus ilmoitetaan pearlin luvulla, joka kertoo ehkäisyn tehon sataa naisvuotta kohti. Siis jos sata naista käyttää valmistetta vuoden, montako raskautta esiintyy. Tai jso viisi naista käyttää kaksikymmentä vuotta, tai viisikymmentä naista kaksi vuotta. Ymmärsit jos varmasti.

        Lisätietoa halutessasi googleta pearlin luku tai pearlin indeksi.

        ***


      • Papa-75
        ... kirjoitti:

        Mistäs nuo vuodet tuohon otit? Nehän ei tähän liity mitenkään.

        Jos toimivuus olisi 99%, se tarkoittaisi että sadasta naisesta yhden kohdalla se ei toimisi.

        Jos ehkäisyvalmisteen tehoksi ilmoitetaan 99%, tarkoittaa se, että raskauksia esiintyy _keskimäärin_ yksi sataa käyttövuotta kohden. Eli jos sata naista käyttää valmistetta vuoden (tai 50 naista kaksi vuotta), tulee heistä keskimäärin yksi raskaaksi sen vuoden aikana. Heistä _voi_ tulla raskaaksi vaikka 50 tai ei yhtään, mutta tuo yksi on odotusarvo.


      • Papa-75
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        Samalla tavalla kuin nykymaailmassa voi esim. tieliikenteessä loukkaantua tai kuolla, vaikka olisi liikkuessaan varovainen. Huonolla onnella.


      • Konitohtorilla?
        Sterilaatio-Elvis kirjoitti:

        Voi kuinka paljon tulee strelilisaationkin jälkeen raskaaksi...itselläni on nyt 10 vee iltatähti, vaikka kuvittelin että lapset olisi jo tehty. Avioeron kynnyksellä sain vielä lahjaksi tällaisen... Yksin olen kasvattanut...

        Sterilaatiosta en tiedä, ehkä kävit jonkun puoskarin käsittelyssä? Tuliko halvemmaksi?

        Minut on STERILOITU, eli STERILISAATIO on tehty.
        Olen rakastellut satojen naisten kanssa sen jälkeen, eikä lapsia tule, se on testattu myös spermakokeessa.

        Kävin tosin OIKEALLA lääkärillä ;D


      • Tristar
        Konitohtorilla? kirjoitti:

        Sterilaatiosta en tiedä, ehkä kävit jonkun puoskarin käsittelyssä? Tuliko halvemmaksi?

        Minut on STERILOITU, eli STERILISAATIO on tehty.
        Olen rakastellut satojen naisten kanssa sen jälkeen, eikä lapsia tule, se on testattu myös spermakokeessa.

        Kävin tosin OIKEALLA lääkärillä ;D

        Sterilisaatio tosiaan voi pettää. Jos piuhat on poikki, on piuhat poikki, mutta on useita tapauksia joissa johtimet ovat joko aksvaneet takaisin yhteen, kasvaneet yhteen klipsien ohi, klipsit irronneet tai munasolu täysin mystisesti löytänyt toisen reitin.

        Ja juu, ihan OIKEIDEN lääkärien tekeminä :D ihmiskeho vain on ihmeellinen.

        Voit vaikak huviksesi tarkistaa stakesilta, muistaakseni vuonna 2005 tai 06 0,4% aborteista (eli reilu nelisenkymmentä) tehtiin sterilisoiduille naisille. Montako lasta starilisoiduille naisille syntyi tuon vuoden aikana tai kuinka monta koki keskenmenon, en tiedä. Ehkä siitäkin on tilasto jota en vain vielä löytänyt?

        ***


      • Martti-Petteri
        Tristar kirjoitti:

        Sterilisaatio tosiaan voi pettää. Jos piuhat on poikki, on piuhat poikki, mutta on useita tapauksia joissa johtimet ovat joko aksvaneet takaisin yhteen, kasvaneet yhteen klipsien ohi, klipsit irronneet tai munasolu täysin mystisesti löytänyt toisen reitin.

        Ja juu, ihan OIKEIDEN lääkärien tekeminä :D ihmiskeho vain on ihmeellinen.

        Voit vaikak huviksesi tarkistaa stakesilta, muistaakseni vuonna 2005 tai 06 0,4% aborteista (eli reilu nelisenkymmentä) tehtiin sterilisoiduille naisille. Montako lasta starilisoiduille naisille syntyi tuon vuoden aikana tai kuinka monta koki keskenmenon, en tiedä. Ehkä siitäkin on tilasto jota en vain vielä löytänyt?

        ***

        Itselle kun tehtiin sterilisaatio, kivespussit avattiin ja piuhoista napsastiin n.2cm pätkät pois. Tämän jälkeen piuha käännettiin ja ommeltiin runkoonsa kiinni sulkien piuhan lopullisesti.

        Naisilla tilanne saattaa olla kimurantimpi, piuhat menevät koko matkan naisen sisällä.
        Olen kuullut "klipseistä", joilla suljetaan munajohdin, joka aukesikin touhutessa/ elämän eri käänteissä. Lopputuloksena raskaus.
        Itse en ole kuullut piuhojen katkaisun jälkeen uudelleen kasvamiseen, jossa piuha tunkeutuisi seinämän läpi jatkaakseen toimintaa.

        En kuitenkaan kiellä, etteikö sellaista sattuisi.

        Uskon miehillä tilanteen olevan toinen.


      • ei pitänyt saada lasta
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        voi sitä käydä näinkin. Mieheni kanssa yritettiin lasta kaksi vuotta. Ei tullut. Hakeuduttiin testeihin, joissa todettiin, etten minä voi saada lasta. Sen jälkeen kului 4 vuotta, ja kehoni alkoi reagoida kovin omituisesti.

        Vähän aikaa meni ennen kuin tajusin edes testiä tehdä, mutta se osoittautui positiiviseksi. vauva oli perheeseemme enemmän kuin tervetullut. Raskaus oli todella vaikea ja menetin toisen sikiöistä raskauden alkupuolella. Mutta lopputuloksena oli yksi ihana pieni poika.

        Että voi sitä tulla raskaaksi täytenä yllätyksenä. Kuka olisi kuvitellut, että lapsettomuustuomion jälkeen voi useamman vuoden jälkeen tulla raskaaksi?


      • 3-lapsen äiti
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        Nyt oli kyllä jo pakko tarttua näppikseen ja vastata! Sinulla tuntuu tuo netti olevan käytössä, joten jos ihan vaikka googlen kautta hakisit tietoa ehkäisymenetelmien varmuudesta? Tietoa takuulla löytyy, jos viitsii hakea.

        Todellakin, raskaaksi voi tulla vahingossa ja jopa sen pillerin voi joskus OIKEASTI unohtaa. Minä ainakin nuorena unohdin, silti en silloin tullut raskaaksi-onneksi en. Kaikilla ei käy yhtä hyvä tuuri, vaikka ei edes unohtaisi ehkäisyä ja olisi kuinka huolellinen.

        Ainoa varma ehkäisy on olla harrastamatta seksiä, se on 100% varma keino. Kohdunpoisto on toinen varma keino, silloin ei voi tulla raskaaksi. Kaikki muut ehkäisykeinot eivät ole 100% varmoja.

        Mies joka näitä tosiasioita eivät ymmärrä tai halua hyväksyä, pitäköön housut tiukasti kiinni, jos isäksi ei halua. Tosin miehillä se on aina ollut niin helppoa luistaa vastuusta, naiselle nämä asiat eivät ole yhtä helppoja. Tosin luonto on tiennyt mitä tekee, koska on vastuun vahvemman osapuolen harteille sälyttänyt =o)

        Voimia sulle jaksaa, ehkä saatte asianne selvitettyä, jatkatte yhdessä tai ette! Maailma ei kaadu yhteen (eikä sataankaan) mieheen, joka vastuustaan luistaa. Pienestä ihmisestä on paljon iloa, jos huoltakin sinulle, kunhan tähän maailmaan ehtii.

        Tosin, jos siis tietoisesti hankkiuduit raskaaksi (tätähän me muut emme tiedä), silloin ehkä kannattaisi omia tarkoitusperiä miettiä. Tahallaan ei toiselta lupaa kysymättä kannata noin isoa asiaa yksin päättää. Oli miten oli, toivottavasti sinä jaksat vastuusi kantaa.


      • Tristar
        Martti-Petteri kirjoitti:

        Itselle kun tehtiin sterilisaatio, kivespussit avattiin ja piuhoista napsastiin n.2cm pätkät pois. Tämän jälkeen piuha käännettiin ja ommeltiin runkoonsa kiinni sulkien piuhan lopullisesti.

        Naisilla tilanne saattaa olla kimurantimpi, piuhat menevät koko matkan naisen sisällä.
        Olen kuullut "klipseistä", joilla suljetaan munajohdin, joka aukesikin touhutessa/ elämän eri käänteissä. Lopputuloksena raskaus.
        Itse en ole kuullut piuhojen katkaisun jälkeen uudelleen kasvamiseen, jossa piuha tunkeutuisi seinämän läpi jatkaakseen toimintaa.

        En kuitenkaan kiellä, etteikö sellaista sattuisi.

        Uskon miehillä tilanteen olevan toinen.

        käsittääkseni miehinen sterilisaatio on varmempi kuin naiselle tehty. Tuossa äskeisessä puhuinkin juuri naisen sellaisesta, keskityin ajatukseen siitä että vahinkoraskauden kokee ensisijaisesti nainen.

        En tiedä mikä miehen sterilisaation pettämisprosentti mahtaa olla? Veikkaukseni on että vielä minimaalisempi kuin naisen...

        ***


      • Minä vaan
        Martti-Petteri kirjoitti:

        Itselle kun tehtiin sterilisaatio, kivespussit avattiin ja piuhoista napsastiin n.2cm pätkät pois. Tämän jälkeen piuha käännettiin ja ommeltiin runkoonsa kiinni sulkien piuhan lopullisesti.

        Naisilla tilanne saattaa olla kimurantimpi, piuhat menevät koko matkan naisen sisällä.
        Olen kuullut "klipseistä", joilla suljetaan munajohdin, joka aukesikin touhutessa/ elämän eri käänteissä. Lopputuloksena raskaus.
        Itse en ole kuullut piuhojen katkaisun jälkeen uudelleen kasvamiseen, jossa piuha tunkeutuisi seinämän läpi jatkaakseen toimintaa.

        En kuitenkaan kiellä, etteikö sellaista sattuisi.

        Uskon miehillä tilanteen olevan toinen.

        Miehelleni tehtiin sterilisaatio yli neljä vuotta sitten, en ole raskaaksi tullut. MUTTA. Ainakin miehelleni ilmoitettiin sekä suullisesti että kirjallisesti mahdollisuudesta, että putket kasvavat yhteen. Häneltäkin otettiin juuri tuo kokonainen palanen pois yms.
        Mielipiteitä voi ja saa olla tuhansia, mutta fakta on se, että ainut 100% ehkäisykeino on selibaatti.


      • Munkki-Masi
        Minä vaan kirjoitti:

        Miehelleni tehtiin sterilisaatio yli neljä vuotta sitten, en ole raskaaksi tullut. MUTTA. Ainakin miehelleni ilmoitettiin sekä suullisesti että kirjallisesti mahdollisuudesta, että putket kasvavat yhteen. Häneltäkin otettiin juuri tuo kokonainen palanen pois yms.
        Mielipiteitä voi ja saa olla tuhansia, mutta fakta on se, että ainut 100% ehkäisykeino on selibaatti.

        Tervetuloa luostariin.
        Mutta, mikäli ettette kiinnostu, niin kumit ja anaaliseksi, sekä dildot ym. pitää ehkäisyn 100%.. Ellei sitten jollain ole Super-siittiöitä, jotka jyrsii tien anaalista kohtuun ;D


      • ............
        Konitohtorilla? kirjoitti:

        Sterilaatiosta en tiedä, ehkä kävit jonkun puoskarin käsittelyssä? Tuliko halvemmaksi?

        Minut on STERILOITU, eli STERILISAATIO on tehty.
        Olen rakastellut satojen naisten kanssa sen jälkeen, eikä lapsia tule, se on testattu myös spermakokeessa.

        Kävin tosin OIKEALLA lääkärillä ;D

        Luepa hiukan lääketiedettä niin saat tietää enemmän ja sinä olet pannu niin monien kanssa että tiedä sitten olisitko edes sterilisaatiota enää tarvinnut, ehkä olet jo kantanut tautia mikä on pitänyt lapsettomuudestasi huolen ; )


      • Laatua peliin
        ............ kirjoitti:

        Luepa hiukan lääketiedettä niin saat tietää enemmän ja sinä olet pannu niin monien kanssa että tiedä sitten olisitko edes sterilisaatiota enää tarvinnut, ehkä olet jo kantanut tautia mikä on pitänyt lapsettomuudestasi huolen ; )

        Mikäli kullia ei työnnä ihan joka rakoon, voi taudeilta välttyä. Tarjontaa siis riittää, rumimmat ja jakorasia-henkiset karsitaan kättelyssä.
        Lekurissa 3krt. vuodessa tarkistetaan taudittomuus. Koskaan ei ole tauteja ollut.

        Joillakin meistä on mahdollisuus valita. Miksi siis tyytyä paljon ajettuun ladaan, kun voi ajella vähän käytetyllä Ferrarilla??


      • emonaaras
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Kertokaa miten nykymaailmassa, jos huolehtii asioista, voi tulla vahingossa raskaaksi?

        Ensin hajosi kondoomi, ystäväni otti jälkiehkäisypillerin, omituinen olo vaivasi häntä ja teki raskaustestin -raskaana, varasi ajan aborttiin, ultrattiin ja hoitohenkilö sanoi, että sikiö on jo kuollut ja tulee itsestään ulos -nykyään ystävälläni 8-vuotias tytär...

        Ja tämän kahdeksan vuoden aikana käyttänyt ainoana ehkäisynä (tyttärensä isän kanssa) varmoja päiviä, eikä lisää lapsia ole tullut...


      • Londih.81

    • Yllättynytkö vain?

      jos hylkää nyt sinut tuon tähden! Voihan se kyllä olla, että se oli hälle sellainen yllätys, että hän toipuu siitä ja tulee järkiinsä.Kerro sitten, kuinka kävi!

    • käynyt läpi

      Olin 20 V ja seurustellut vuoden silloisen sulhon kanssa. Ehkäisynä oli pillerit. Luulin että ne oli pettänyt kun menkkoja ei tullut...

      Siitä sitten sanoin hänelle että hieman pelottaa..
      Kaveri hävisi kahdeksi viikoksi sanomatta mitään tai sanoi se et tee abortti....

      No en onneksi ollut raskaana, oli vaan joku oikku !
      S
      ulho on jo vaihtunut ja olen nyt 15 vuotta myöhemmin 1 kk ikäisen pojan äiti. Vauva oli todella toivottu ! :-)

    • raskauden takia jätetty

      mun poikaystävä jätti mut samassa tilanteessa... eikä koskaan palannut. Olin järkyttynyt ja jouduin käymään terapioissa, mutta selvisin, lapseni tähden varmaankin. SAin kuitenkin ihanan tytön, joka on maailman suloisin ihme.

      • viimeisillään

        eli on täälläkin jätetty raskauden aikana vaikka mies itse sitä lasta kanssani halusikin niin silti raskauden loppupuolella jätti ja asustelee "kaverinsa" luona (kaveri sattuu olemaan nainen)... mutta hyvin olen silti pärjännyt... välillä toivon että kaikki muuttuisi vielä hyväksi eli että mies tulisi takaisin mutta pystyisikö sitä enää luottamaan...


    • Oli kunnon mies

      Mitäs suunnittelet toisen elämän hänen puolestaan. Lapset suunnitellaan YHDESSÄ, ei omatoimisesti linjaa:"unohdin pillerin" ym. tekosyin kahlitsemalla.

      Mitäs, jos äijäsi käy kaveriporukalla "työ"matkalla Tallinnassa ja ajaa HIV-hutsua. Tuo taudin mukanaan ja lahjoittaa sen sinulle, ja suunnittelee puolestasi loppuelämäsi? Ihan oikein sinulle!

      • KARI VAAHTERA

        Janakkalasta on samaa mieltä.


      • kunpa olisit lukenut tarkem...

        taisi olla keskustelun avaajan teksissä sellainen pieni lause kuin "Ei, tätä ei oltu suunniteltu". Et tainnut huomata, ethän?


      • Gynekologi Nti
        kunpa olisit lukenut tarkem... kirjoitti:

        taisi olla keskustelun avaajan teksissä sellainen pieni lause kuin "Ei, tätä ei oltu suunniteltu". Et tainnut huomata, ethän?

        Muija jätti ehkäisyn hoitamatta, siksi tuli raskaaksi. Tahallaan?

        Sitä ei tiedä, ehkä.

        Kondomi toki suojaa, kyllä naisen silti pitää myös toinenkin ehkäisymenetelmä olla rinnalla.

        Pillerit, katumuspilleri, kierukka ym. on käytetyimmät.

        Tämä osoittaa hyvin sen, miten nykyään ollaan piittaamattomia sekä tulevaa lasta kuin miestä kohtaan.

        Tämänkin tytön olisi pitänyt leikkiä leluilla ja jättää ihmisiin liittyvät päätökset muiden hoidettaviksi.


      • Huonoa tuuria

        Ymmärsin tekstistäsi, että olet oikein kunnollinen suomalainen mies. Toivon ettei sinulle käy koskaan niin, että paketista ottamasi noin viides kortsu hajoaa kesken aktin...


      • hylly
        Gynekologi Nti kirjoitti:

        Muija jätti ehkäisyn hoitamatta, siksi tuli raskaaksi. Tahallaan?

        Sitä ei tiedä, ehkä.

        Kondomi toki suojaa, kyllä naisen silti pitää myös toinenkin ehkäisymenetelmä olla rinnalla.

        Pillerit, katumuspilleri, kierukka ym. on käytetyimmät.

        Tämä osoittaa hyvin sen, miten nykyään ollaan piittaamattomia sekä tulevaa lasta kuin miestä kohtaan.

        Tämänkin tytön olisi pitänyt leikkiä leluilla ja jättää ihmisiin liittyvät päätökset muiden hoidettaviksi.

        Ns. katumuspilleri eli jälkiehkäisypilleri ei ole ehkäisykeino!!!! Se on varamenetelmä, kun varsinainen ehkäisymenetelmä on pettänyt tai jos on ollut niin idiootti, että on vapaaehtoisesti ja tietoisesti ollut suojaamattomassa yhdynnässä.


      • eestiin takaisin
        KARI VAAHTERA kirjoitti:

        Janakkalasta on samaa mieltä.

        Olisi oikein mukavaa lahjoittaakin nämä meidän pano-oriit ihan sinne Eestiin oikein pysyvästi. Kyllä sinne joudatte niiden hiv-hutsujenne pariin. Eipä voi suomalaisia miehiä paljon kehua. Järki on kullin juuressa, jos sielläkään.


      • ***
        Gynekologi Nti kirjoitti:

        Muija jätti ehkäisyn hoitamatta, siksi tuli raskaaksi. Tahallaan?

        Sitä ei tiedä, ehkä.

        Kondomi toki suojaa, kyllä naisen silti pitää myös toinenkin ehkäisymenetelmä olla rinnalla.

        Pillerit, katumuspilleri, kierukka ym. on käytetyimmät.

        Tämä osoittaa hyvin sen, miten nykyään ollaan piittaamattomia sekä tulevaa lasta kuin miestä kohtaan.

        Tämänkin tytön olisi pitänyt leikkiä leluilla ja jättää ihmisiin liittyvät päätökset muiden hoidettaviksi.

        mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100%. mitäs sitten jos se pieni mahdollisuus osuu omalle kohdalle? paska mäihä. kumi ei ole varma, pillerit ei ole varmoja, kierukka ei oo varma, sterilaatio ei oo varma... katumuspilleri ei ole ehkäisykeino, kierukkaa ei asenneta synnyttämättömille, ja miksi hankkia sterilaatio jos kuitenkin on puhuttu lasten hankinnasta?

        neiti on hyvä ja menee itse gynelle tarkistamaan miten asiat on.


      • VITTUILE
        eestiin takaisin kirjoitti:

        Olisi oikein mukavaa lahjoittaakin nämä meidän pano-oriit ihan sinne Eestiin oikein pysyvästi. Kyllä sinne joudatte niiden hiv-hutsujenne pariin. Eipä voi suomalaisia miehiä paljon kehua. Järki on kullin juuressa, jos sielläkään.

        PANOMIES K.V lle.


    • jore1969

      ite 38-v. on pakko kommentoida..itellä on pian 10-v. täyttävä tytär..ja hän oli toivottu...eron jälkeen ajatellut..että, jos esim. minä olisin jonkin naisen kanssa saamassa lasta..olisin pelkästään iloinen...kait jo lasten hankintaiässä olevien "isien" pitäisi tietää..kanna vastuusi myös...eli nuoremmat miettikää, mitä sillä pippelillä voi olla seurauksia. :)

    • Ajatelkaapa

      Olikos se sun ns. ukkos sitte steriloitu? Täh ?

      • Lii-lii

        Kiitos viesteistä! Kaikki asialliset vastaukset joko antoivat toivoa tulevasta tai uusia ajattelutapoja mieheni "ymmärtämiseen".

        Siis vielä selvennykseksi:

        Mieheni ei ollut kauaa matkoilla, joten hänen poissa ollessaan en olisi voinut tulla raskaaksi.

        Ehkäisyä käytimme, jos ei oltaisi niin eihän sitä voisi kauhean järkyttynyt/yllättynyt raskaudestaan olla.

        Ei sterilisaatiota.

        Nyt sitten on kai pakko antaa ajan kulua..Jos se yksi vaikka kohta saisi päänsä järjestykseen.
        En kyllä uskalla kauhean toiveikas olla. :(
        Vieläkin ihan epätodellinen olo.


      • vain tietää...
        Lii-lii kirjoitti:

        Kiitos viesteistä! Kaikki asialliset vastaukset joko antoivat toivoa tulevasta tai uusia ajattelutapoja mieheni "ymmärtämiseen".

        Siis vielä selvennykseksi:

        Mieheni ei ollut kauaa matkoilla, joten hänen poissa ollessaan en olisi voinut tulla raskaaksi.

        Ehkäisyä käytimme, jos ei oltaisi niin eihän sitä voisi kauhean järkyttynyt/yllättynyt raskaudestaan olla.

        Ei sterilisaatiota.

        Nyt sitten on kai pakko antaa ajan kulua..Jos se yksi vaikka kohta saisi päänsä järjestykseen.
        En kyllä uskalla kauhean toiveikas olla. :(
        Vieläkin ihan epätodellinen olo.

        että kuinka vanhoja mahdatte olla...? tuli tässä ajattelemisen aihetta itsekkekin


    • et ole ainoa

      niinpä käy kait aika monelle, niinkuin minullekin. olin sen verran hölmö että pidin kynsin hampain kiinni miehestä. olin rakastunut ja halusin lapselleni isän ja itselleni perheen. nyt noin 2v lapsen syntymästä olen huomannut että mies olisi pitänyt päästää heti menemään, järjestää oma ja tulevan lapsen elämä kuntoon asuntoja ym myöten. mulla tuhraatui tappeluun ja "kärsimyksiin", pettymyksiin ja suruun se aika, joka olisi ollut todella ihanaa muistaa. meni koko ihana odotusaika, hupsista vaan, empä muista mitään. meni noin vuosi lapsen elämästä, ainutkertaista aikaa, jota en saa takaisin, kun porasin sen miehen perään joka ei vieläkään halua nähdä lastaan kuin vaan silloin kun hänelle sopii...joten anna miehen mennä vaan, pidä lapsi, aloita pian uusi elämä ja nauti tulevasta. lapsen kanssa pyydä kunnalta kodinhoitoapua, jotain lapsenlikkoja jne niin kyllä yksin pärjää. suomessa on paljon "isättömiä" lapsia ja paljon yksinhuoltajanaisia ... ja paljon vapaita miehiä jotka haluavat olla sinun ja myös lapsen kanssa ...

    • pihlaja2007

      Hei
      ole tyytyväinen, että hän lähti jo nyt eikä vienyt sitä lasta mukanaan. Valvoin yökaudet kahden lasten kanssa, imetin molemmat kaksi vuotiaiksi ja tein vain harvoin vähän töitä, koska "naisen paikka on kotona". Viimein pahoinpitely oli niin raju, että hain eroa. Samalla hän myös sekopäissään "aiheutti ruuminvamman" lapselle. Hänet tuomittiin kummastakin, mutta hovin tuomion tullessa lapset oli jo määrätty isälle yksinhuoltoon, koska "äiti ei tule tukemaan isän ja lasten välisiä tapaamisia". Nyt äiti ole saanut vuoteen lapsia luokseen ja välillä oli kaksi kuukautta niin, ettei edes saanut soitettua lapsille. Äiti ei käytä alkoholia ja hänellä on nyt todistus, ettei hänellä koskaan ole ollut mielenterveysongelmia, eikä ole niitä vieläkään, vaikka "normaali ihminen olisi tuossa tilassa surusta sekaisin". Nauti lapsestasi, luo ystäväverkko, jonka avulla selviät ja mieti tarkkaan haluatko kokea minun kohtaloni. Jos haet elatusapuja mieheltä, hän saa myös tapaamisoikeudet jne.

      Pihlaja 2007

      Jk. mies on suomalainen ja käytti viinaa ja lääkkeitä yhtä aikaa ajoittain, mutta hoiti työnsä

    • Sellaista

      Uskon että miehesi järkiintyy, onhan hän jo ennestään isä ja tietää vastuunsa!
      Mutta jos ei, niin uskon todella että pärjäät ilman sellaista miestä hyvin!
      Itselläni tuli ero kun esikoinen oli 1.8v ja toinen lapseni oli vain 1.3 kun toinen mieheni kuoli. Muista että mikä ei tapa niin vahvistaa!
      Tsemppiä!!!!!!

    • ......

      Abortti on keksitty, sanonpahan vaan.

      Suoraan sanoen kammottaa miesten puolesta näitä viestejä lukiessa. Itse en tule tekemään lapsia perinnöllisten sairauksieni takia, ja vihaksi pistääkin ajatus siitä, että jos olisin mies ja tyttöystävän kanssa pettäisi ehkäisy, naiseni voisi täysin mielipiteeni sivuuttaen pitää lapsen ja pakottaa minut isäksi. Sama se, vaikka hän ryhtyisi yksinhuoltajaksi eikä koskaan vaatisi minulta mitään panosta kasvatukseen, minä en vain halua levittää geenejäni.

      Meni nyt vähän alkuperäisen viestin asian vierestä, mutta kummalliselta tuntuu tuokin. Miehen reaktio oli kyllä aika jyrkkä ottaen huomioon, että hänellä on jo lapsia ja on luvannut uusiakin. Et sitten ole yrittänyt kysyä, mikä häntä niin kovasti tässä järkytti? Eikö taloudellinen tilanteenne kestä kolmatta ruokittavaa? Jos periaatteessa toivottu lapsi tuli yllätyksenä ja suuttumus oli tuota luokkaa, se pistää kyllä vähän miettimään.

      • itsellesi

        sterilisaatio ja vähän äkkiä, kun noin varmasti tiedät, että pahat naiset voivat väkisin pakottaa sinut isäksi.


      • ........
        itsellesi kirjoitti:

        sterilisaatio ja vähän äkkiä, kun noin varmasti tiedät, että pahat naiset voivat väkisin pakottaa sinut isäksi.

        Ensin pitäisi varmaan se sukupuolenvaihdosleikkaus käydä tekemässä, ennen kuin voin joutua kenenkään isäksi.


      • nainen4

        Hyi helvetti.

        Naisella tulee olla oikeus päättää omasta vartalostaan, oli miehen mielipide lapsen pitämisestä mikä tahansa. Mutta miehelläkin tulisi minusta olla taas oikeus päättää siitä alkaako lapselle isäksi vai ei ja maksaako elatusmaksuja vai ei.

        Melkoisen moni nainen päättää vain pamahtaa paksuksi ja hankkia niitä ällöttäviä räkänokkia jostain ihmeen syystä. Siinä ei enää miehen mielipidettä sitten paljon kuunnella, vaikka tämä olisi kuinka sanonut, että ei halua lapsia.

        Mutta en väitä, että olisit tässä tapauksessa tieten tahtoen hankkiutunut raskaaksi, sillä se ehkäisy voi tosiaankin pettää, vaikka kaikki eivät sitä tajuakaan. Ja toisaalta se on vähän niinkin, että jos mies panee ilman kumia, niin silloin voi syyttää osaksi itseäänkin. Kaikkiin ei kannata luottaa.


    • 3-lapsen äiti

      Itselläni on kolme lasta, kaksi teini-ikäistä (ikäeroa vuosi) ja alle 2 vuotias. Periaatteessa olen ollut yksinhuoltajana koko ajan. Vanhemmat lapset tapaavat isäänsä epäsäännöllisesti (halutessaan). Olen asennoitunut siihen, että minä vastaan lapsistani, enkä osaa edes ajatella, että joku tulisi "avuksi" lasten kasvatukseen. Vaikka välillä on rankkaakin, varsinkin uhmaiässä ja nyt teini-ikäisten kanssa, niin päivääkään en vaihtaisi pois. Omasta mielestäni olen pärjännyt kohtalaisesti, kun oli univelkaa tai muuten ahdisti, pyysin isovanhemmilta (vanhemmiltani) apua ja sain nukkua välillä yöni hyvin. Nuorimmaisen käytin unikoulussa 1-vuotiaana, kun yöt olivat aika vauhdikkaita (oli hyvä yö, jos ei tarvinnut herätä kuin 8 kertaa).

      Ja sitten se miesjuttu... Eiköhän se todellinen luonne ja elämänkatsomus tullut jo esille siinä, että hän ilmoitti, ettei Sinulla ole kotiin asiaa (ilmeisesti "hänen" kotiinsa)...

      Toivon Sinulle voimia, pärjäät ihan varmasti, se on mielestäni asennekysymys... :)

    • Usein yllätetty : )

      Hei alkuperäinen kirjoittaja.
      Voimia ja jaksamista sinulle. Käy miehesi kanssa kuinka tahansa, niin lapsen saaminen on aina maailman onnellisin hetki (ainakin jos lapsi syntyy terveenä).

      Itselläni on 2 kertaa pettänyt ehkäisy. Yli kymmenen vuotta sitten kondomi, pidin lapsen yksin (isä tietää lapsesta). En olisi voinut tehdä aborttia, koska minulla oli jo olemassa olevia lapsia ja syntymättömästä lapsesta tuli "toivottu" samalla sekunnilla kun sain hänestä tietää. Hän oli suojeluksessani oleva lapsi siinä kuin jo olemassa olevatkin.

      Toisella kerralla sain iltatähden sterilisaation petettyä (näköjään tänne on kirjoittanut joku muukin jolle on käynyt niin). Onneksi tällä kertaa myös isä oli tulokkaasta iloinen, vaikka aluksi olikin hämmentynyt pelätessään minun vievän lapsen pois hänen ulottuviltaan, kuten kaksi hänen edellisten lastensa äitiä olivat tehneet. Emme asu yhdessä, mutta olemme hoitaneet pikkuisemme tasapuolisesti sulassa sovussa.

      Tässä elämässä ei voi mitään laskea kenenkään muun kuin itsensä varaan. Vaikka olisi kuinka hyvä parisuhde ja yhdessä suunnitellut lapset, puolisosi voi siitä huolimatta lähteä ja jättää kaiken. Elämän yllätyksiltä kukaan ei ole turvassa. Oma asia on sitten kuinka joustavasti mihinkin yllätykseen pystyy suhtautumaan.

      Jätä näiden ikävien moralisoivien kommennejen antajat omaan arvoonsa. Useimmat heistä eivät tiedä mistä kirjoittavat. Puuttuu ymmärrys elämästä ja siitä, ettei elämää aina pysty ennakoimaan. Ja varsinkin ne jotka sanovat, "tekisin abortin jos tulisin raskaaksi", huh huh. Se on niin henkilökohtainen ratkaisu, ettei sitä voi päättää kuin asianomainen itse.

      Hyvää jatkoa sinulle. Asioilla on taipumus järjestyä tavalla tai toisella : )

    • ja kertoo

      Miten sun käy, aivan hyvin varmaan. Tsemppiä!

      Näille ihmisille, jotka sua syyttelevät ja epäilevät, että olet tahallaan tullut raskaaksi kertomatta miehelle mitään, niin sanon kyllä, että ei teillä ole minkäänlaista elämänkokemusta jos luulette, että se nainen on vaan päättänyt tulla raskaaksi. Se on ihme, kun on monia, jotka eivät raskaaksi vaikka koko suku ja monet lääkärit olisi niin päättäneet.
      Toki joskus joku onneton voi yrittää miestä silläkin keinolla. Mutta nykyään se tuskin onnistuu.
      Elämä ei todellakaan aina mene niin kuin ollaan suunniteltu.
      Kuinkahan monen teidänkin maailmaan tulosta kerrottu tieto on otettu järkytyksellä vastaan ja kuinkahan moni teistä on synnytetty vahingon seurauksena, jotka siellä syyttelette?
      Hitto, miettikää vähän!!!

      • kysyisin vielä

        että mikä saa tosiaan nykyaikana luulemaan, että nainen tekeytyy raskaaksi saadakseen miehen?
        Ei nyt eletä 50-60 luvulla.


      • itsekkyys ja ilkeys
        kysyisin vielä kirjoitti:

        että mikä saa tosiaan nykyaikana luulemaan, että nainen tekeytyy raskaaksi saadakseen miehen?
        Ei nyt eletä 50-60 luvulla.

        Tunnen aika monta naista, jotka ovat tehneet tahallaan lapsen, että saavat miehen satimeen. Härskeimmät pamahtavat paksuksi ukkomiehelle, että tämä ottaisi eron vaimostaan, kun on jahkannut ja jahkannut kahden naisen välillä.. Ja sitten ne tapaukset joissa "häähullu/perheenperustamisvimmainen" haluaa kiireen vilkkaa naimisiin, vaikka mies haluaa vielä odottaa ja harkita.. Joten kyllä heitä vielä nykyäänkin on. Kai se on epätoivoa? Vallanhalua? Itsekkyyttä ja ilkeyttä, jonka pelinappulana on viaton lapsi : (

        En tarkoita tällä nyt ap. kirjoittajaa, koska hän selvästikään ei ole tällainen.


    • vkl-isi

      Tulkitsen miehesi lähteneen veljelleen vähäksi aikaa pois mm. miettimään asioita. Sitä ei tiedä kauanko menee, mutta veikkaan tulevan takaisin. Ei me ihan tunteettomia olla vaikka joku täällä alkaa haukkumaan!

    • 3*äippä

      Turhaa tässä on ketään moralisoida, onko raskaus vahinko vai ei!!!! Vauva on tulossa se on totuus ja toivotan tulevalle äidille ONNEA!!!
      Jos miehesi ei osaa ottaa vastuuta lapsesta pääset helpommalla yksin, toista "lasta" ei kannata ottaa nurkkiin pyörimään!!!Aina ei ole helppoa lapsen kanssa yksin, mutta pärjäät, tiedän kokemuksesta!!!

    • sinkkunainen29v.

      Minkä ikäisiä olette? Jotenkin haiskahti siltä, että miehesi alkujärkytyksen ja uutisen jälkeen, palaa kyllä kotiin ja pyytää anteeksi huonoa käytöstään. Luulempa että hänen mietittyään asioita rauhassa hän ymmärtää uuden elämän alun. Uutinen on ollut NIIN SUURI YLLÄTYS HÄNELLE, että kyseinen tapa oli hänen tapansa purkaa "shokkitilansa". Kerroithan itsekin olevasi järkyttynyt ensin. Jos hän ei tuu takas "perustelematta", niin hän ei ollut "se oikea".. Kerroppa myöhemmin tällä palstalla mikä oli lopputulos!!! Mukavia vauvanodotushetkiä!

    • hätäile..

      Vaikuttaa siltä,että miehes vaan säikähti asiaa ja haluaa miettiä asiaa rauhassa.
      Toisaalta se miten olet raskaaksi hankkiutunut jäi vähän epäselväksi. Siis, jos olet omalla luvalla ehkäisyn lopettanut niin miehen kyllä on oikeus olla vihainen ja loukattu.

      No,kuitenkin, jos miehesi ei palaa niin kyllä sä yksinkin pärjäät vallan mainiosti, tukiverkko tosin on tärkeä, joten älä jätä ystäviäsi äläkä sukulaisiasi ulkopuolelle.
      Itse olen ollut yksinhuoltaja lapsen syntymästä asti ja hyvin menee, tosin etuna se ettei tiedä ns. paremmasta.

      Tsemppiä kuitenkin sulle,kyllä ne asiat järjestyy, jos ei ihan parhaiten niin kuitenkin parempaan suuntaan:)

    • justjustjustiina

      HIH. Kauankos miehesi oli matkoilla ? No oisi varmaan kannattanut odottaa että miehesi olisi ollut pari kk kotona ennenkuin kerroit. Mutta hauskaa se ei silti ollut, eihän rakas ?

    • minääh vaan...

      Varmasti menee ihan lukkoon kun kuulee tuollaista. Se voi muuttaa elämää radikaalisti. En usko että mies on niin vastuuntunnoton ettei haluaisi palata jos rakastaa sinua ja välittää. Kaikkea voi vielä tapahtua kun raskaus on vasta alkuvaiheessa(?) Jos mies ei halua lasta niin hankkiudu siitä eroon ja odottakaa parempaa hetkeä. Et sinä miestäsi ole pettänyt joten ei mies voi olla mitenkään pettynyt sinuun tai vähemmän rakastunut.

    • yksi lukijoista

      Hei Lii-lii,
      älä välitä ilkeistä kommenteista.
      Uskon kyllä, että miehesi tulee takaisin. Hän tarvitsee vaan aikaa sulatella saamaansa tietoa, on hyvin yllättynyt tilanteesta. Hän ehkä ajattelee, että vielä ei olisi sopiva aika lapselle, mutta kyllä hänen mielensä varmaan muuttuu. Alkaa ajatella asioita syvemmin. Odota muutama päivä ja odottele yhteydenottoa. Keskustelkaa tilanteesta.
      Sinä olet itse onnellinen raskaudesta ja pärjäät kyllä lapsen kanssa kahdestaankin, jos miehesi ei haluaisikaan olla kanssasi.

      Mutta uskon, että hän kuitenkin haluaa. Onnea tiellesi, ja ilmoittelehan tänne, miten kävi.

      Lämmöllä, halauksin, yksi lukijoista :)

    • Nimetön

      Olen 57v mies ja ihan onneton.Vaimo ei tee muuta kun kikutelee minulle.Mitä teen! ei kehtaisi erota enään kun on taivallettu yhdessä yli 30v.tta.Kysyn vaan

    • mlin muija

      ymmärrän hyvin että miltä sinusta tuntuu ei ole ollenkaan kivaa tommonen suhtautuminen tuohon asiaan
      Voimia Sinulle!
      mutta myös vaikuttaa siltä tuo sinun ex miehesi käyttäytyminen että hän ei ole ollenkaan välittänyt sinusta kun hän reagoi tuohon asiaan noin.

    • sjfjldldfk

      Jos ei kerta ole suunniteltu niin miten olet voinut tulla raskaaksi? Yleensä jos ei olla suunniteltu lapsia niin käytetään ehkäisyä. Joko olette kumpikin täysiä torvia tai sitten olet itse huijannut itsesi raskaaksi. Tämä on taas niitä klassisia..Nainen haluaa raskaaksi hinnalla millä hyvänsä. Miehen mielipiteestä siis välittämättä. Sitten kun mies suuttuu..luonnollisesti kun hänet huijataan mukaan johonkin mihin ei ole valmis niin sitten nainen piipittää ja rääkyy ja syyttää miestä! Itsekästä toimintaa ja ihan itseäsi saat syyttää! Eikö sinuakaan hävetä?? Olisit edes ajatellut taas yhtä isätöntä lasta..Nyt lapsesi kärsii siitä ettei hänellä ollut isää ja se on vain sinun syy. Olisit odottanu,että mieskin olisi ollut valmis niin asia olisi aivan eri. Näin te jotkut naiset ajattelevat vaan itseään..Ei miestä,eikä edes lastaan..HUh huh..

      • Olen samaa mieltä, ei nämä vahingossa satu ja tekosyyksi ei kelpaa että unohdin pillerit!

        Vittu kun mun muija unohti pillerit niin sillon nussittiin kortsulla tai oltiin nussimatta.

        Comprende! Teet abortin, jos ukkos ei sitä halua ja haluat ukon pitää.

        Luulis aikuisen ihmisen ymmärtävän ettei tuommosia päätöksiä tehdä yksin tai sitten kannat myös vastuun yksin niin taloudellisen kuin muutenkin.


      • ...
        eivvk kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ei nämä vahingossa satu ja tekosyyksi ei kelpaa että unohdin pillerit!

        Vittu kun mun muija unohti pillerit niin sillon nussittiin kortsulla tai oltiin nussimatta.

        Comprende! Teet abortin, jos ukkos ei sitä halua ja haluat ukon pitää.

        Luulis aikuisen ihmisen ymmärtävän ettei tuommosia päätöksiä tehdä yksin tai sitten kannat myös vastuun yksin niin taloudellisen kuin muutenkin.

        Vaikka syö pillereitä ohjeiden mukaan, voi silti tulla raskaaksi. Comprende? Kyllä nykyään, myös jätkien, pitäisi omata sen verran yleissivistystä että tietää miten ehkäisy toimii.

        Mielestäni on todella törkeää esittää noin vakavia syytöksiä tuntematonta ihmistä kohtaan. Myöskin edellisen henkilön kommentista saa sen käsityksen, ettei isättömien lasten kuulu elää.


      • Tristar

        Että ne ehkäisyn toimivuusprosentit eivät ole niissä pakkauksissa vain huviksi ja ajankuluksi (oletko koskaan aktsonut? Kondomi on niitä vähiten varmoja muuten...) ap;n kohdalla ehkäisyä oli käytetty ja siksi juuri oli raskaus yllätys. Ennen kuint eet itsestäsi täyttä ääliötä ja väität ettei oikein käytetty ehkäisy petä, ota asiasta selvää. Aikuinen ihminen jos olet, pitää sinullkeins aada sen varran yleissivistystä ihmisen kropan toiminnasta...

        Jos raskaus on aina tahallinen teko, mistä aborttiluvut tulevat? Et ikinä miettinyt? Etpä tietenkään.

        ***


      • jkdsjfs
        Tristar kirjoitti:

        Että ne ehkäisyn toimivuusprosentit eivät ole niissä pakkauksissa vain huviksi ja ajankuluksi (oletko koskaan aktsonut? Kondomi on niitä vähiten varmoja muuten...) ap;n kohdalla ehkäisyä oli käytetty ja siksi juuri oli raskaus yllätys. Ennen kuint eet itsestäsi täyttä ääliötä ja väität ettei oikein käytetty ehkäisy petä, ota asiasta selvää. Aikuinen ihminen jos olet, pitää sinullkeins aada sen varran yleissivistystä ihmisen kropan toiminnasta...

        Jos raskaus on aina tahallinen teko, mistä aborttiluvut tulevat? Et ikinä miettinyt? Etpä tietenkään.

        ***

        Voi kuule lapsi pieni..:D Abortti lukemat nyt ovat ihmisten tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä ehkäisyyn..Siitä ne tulevat ja ottaen huomioon tietenkin raiskaukset.. Luulenpa että yrität nyt viisastella tietämättä itse oikein mistään mitään. Oikein käytettynä ehkäisy EI petä. Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy..Ihan vaan ohimennen huvikseni olen katsonut pakettiin..:D:D En jaksaisi nyt ruveta ketään tässä erikseen valistamaan joten otappa itse asioista selvää. Jos toinen haluaa lapsen niin aina kummasti muka ehkäisy pettää..Tuo on sitä pikku tyttöjen höpö höpö juttuja,kun luulevat että sillä tavalla saavat säälin ja ymmärryksen itselleen..Niin tyhmiä ihmisiä voi siis huijata,mutta ei meitä viisaampia..Eikä näköjään kaikkia miehiäkään..


      • -sh-
        jkdsjfs kirjoitti:

        Voi kuule lapsi pieni..:D Abortti lukemat nyt ovat ihmisten tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä ehkäisyyn..Siitä ne tulevat ja ottaen huomioon tietenkin raiskaukset.. Luulenpa että yrität nyt viisastella tietämättä itse oikein mistään mitään. Oikein käytettynä ehkäisy EI petä. Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy..Ihan vaan ohimennen huvikseni olen katsonut pakettiin..:D:D En jaksaisi nyt ruveta ketään tässä erikseen valistamaan joten otappa itse asioista selvää. Jos toinen haluaa lapsen niin aina kummasti muka ehkäisy pettää..Tuo on sitä pikku tyttöjen höpö höpö juttuja,kun luulevat että sillä tavalla saavat säälin ja ymmärryksen itselleen..Niin tyhmiä ihmisiä voi siis huijata,mutta ei meitä viisaampia..Eikä näköjään kaikkia miehiäkään..

        "Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy.." Niin, sinäpä sen sanoit. 99, ei 100.


      • viri viri tööt tööt
        -sh- kirjoitti:

        "Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy.." Niin, sinäpä sen sanoit. 99, ei 100.

        tuo 99% että jos kondomi lähtee päältä yhdynnän aikana,menee rikki tai vastaavaa. Kun pysyy päällä ja on ehjä niin on kyllä ihan 100% varmuudella hyvä ehkäisy. Ei ne siittiöt sieltä läpi tuu! :D Jos alkupoeräiselle kirjoittajalle on käynyt niin,että on lähtenyt päältä tai jotain niin eihän se silloin mikään yllätys ole. Tuskin vaan käyttävät kondomia,kun pitkässä suhteessa ovat..Veikkaanpa,että pilleri on "unohtunut" ottaa..:D Eli se siitä. Miksei hän muuten kerro kuinka asia on? Eipä taida kehdata..Te jotka häntä puollustatte olette juuri niitä samanlaisia raskaushuijareita ja teidän pitäisi katsoa peiliin. Lapsiraukat..ei voi muuta sanoa teidän lapsistanne!


      • Tristar
        jkdsjfs kirjoitti:

        Voi kuule lapsi pieni..:D Abortti lukemat nyt ovat ihmisten tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä ehkäisyyn..Siitä ne tulevat ja ottaen huomioon tietenkin raiskaukset.. Luulenpa että yrität nyt viisastella tietämättä itse oikein mistään mitään. Oikein käytettynä ehkäisy EI petä. Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy..Ihan vaan ohimennen huvikseni olen katsonut pakettiin..:D:D En jaksaisi nyt ruveta ketään tässä erikseen valistamaan joten otappa itse asioista selvää. Jos toinen haluaa lapsen niin aina kummasti muka ehkäisy pettää..Tuo on sitä pikku tyttöjen höpö höpö juttuja,kun luulevat että sillä tavalla saavat säälin ja ymmärryksen itselleen..Niin tyhmiä ihmisiä voi siis huijata,mutta ei meitä viisaampia..Eikä näköjään kaikkia miehiäkään..

        Ei tässä voi enää muuta sanoa. Ota neuvosta vaari; kkysy miltä tahansa lääkäriltä, terveydenhuollon ammattilaiselta, ehkäisyneuvolasta, lue kondomipaketin kyljestä tai minkä tahansa ehkäisyvalmisteen käyttötiedoista...

        Se vain on valitettavasti niin että tämä ei oel mielipidekysymys eikä uskon asia, vaan kylmää faktaa. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma.

        "Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy."

        Jännittävää. Sinä siis annat mieliptieeseen eprustuvan luvun joka on eri kuin valmistajan ilmoittama ja tilastojen antama. Eikö ole huisia? Toki Sinä tiedät paremmin :D

        ***


      • Tristar
        viri viri tööt tööt kirjoitti:

        tuo 99% että jos kondomi lähtee päältä yhdynnän aikana,menee rikki tai vastaavaa. Kun pysyy päällä ja on ehjä niin on kyllä ihan 100% varmuudella hyvä ehkäisy. Ei ne siittiöt sieltä läpi tuu! :D Jos alkupoeräiselle kirjoittajalle on käynyt niin,että on lähtenyt päältä tai jotain niin eihän se silloin mikään yllätys ole. Tuskin vaan käyttävät kondomia,kun pitkässä suhteessa ovat..Veikkaanpa,että pilleri on "unohtunut" ottaa..:D Eli se siitä. Miksei hän muuten kerro kuinka asia on? Eipä taida kehdata..Te jotka häntä puollustatte olette juuri niitä samanlaisia raskaushuijareita ja teidän pitäisi katsoa peiliin. Lapsiraukat..ei voi muuta sanoa teidän lapsistanne!

        Kondomin ehkäisyvarmuus on 95-98% OIKEIN KÄYTETTYNÄ. Nuo luiskahtamiset, repeytymiset, haurastumisvauriot tms. laskevat tilastollisen varmuuden 85%:iin.

        Hassua tässä on se että Sinä kehotat Minua ylempänä ottamaan asioista selvää "ettei tarvitse valistaa". Mistähän ihmeestä sinä olet tietosi oikein saanut?

        ***


      • fkfgkd
        Tristar kirjoitti:

        Ei tässä voi enää muuta sanoa. Ota neuvosta vaari; kkysy miltä tahansa lääkäriltä, terveydenhuollon ammattilaiselta, ehkäisyneuvolasta, lue kondomipaketin kyljestä tai minkä tahansa ehkäisyvalmisteen käyttötiedoista...

        Se vain on valitettavasti niin että tämä ei oel mielipidekysymys eikä uskon asia, vaan kylmää faktaa. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma.

        "Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy."

        Jännittävää. Sinä siis annat mieliptieeseen eprustuvan luvun joka on eri kuin valmistajan ilmoittama ja tilastojen antama. Eikö ole huisia? Toki Sinä tiedät paremmin :D

        ***

        "Suhtaudun hyväntahtoisen pilkallisesti kaikkeen ja kaikkiin, itseni mukaanlukien. Vastaanväittäminen on elämäntapa." Noin väität galleriassa joten jaksanko tollasen ihmisen kanssa väitellä joka vaan haluaa väitellä väittelemisen takia? Vastaus: en jaksa. Lapsellista. Hanki elämä,siis itsellesi :D


      • järjellä varustettu nainen
        ... kirjoitti:

        Vaikka syö pillereitä ohjeiden mukaan, voi silti tulla raskaaksi. Comprende? Kyllä nykyään, myös jätkien, pitäisi omata sen verran yleissivistystä että tietää miten ehkäisy toimii.

        Mielestäni on todella törkeää esittää noin vakavia syytöksiä tuntematonta ihmistä kohtaan. Myöskin edellisen henkilön kommentista saa sen käsityksen, ettei isättömien lasten kuulu elää.

        pientä viatonta lasta ei voi mistään syyttää..Elämään kuulumiseen en kommentoi. Säälittää vaan lapset jotka kärsivät itsekkäiden vanhempien virheistä. Ajatelkaa joskus tosissanne niitä lapsia älkääkä vaan itseänne! Siis tosissaan. Tarkoitan että luotte ensin turvallisen ympäristön lapselle mihin lapsen on mukava syntyä. Aina se rakkaus ei riitä..Onhan se paljon paljon ihanempaa lapselle syntyä maailmaan kun kummatkin vanhemmat sitä haluavat..Kun lapsi tulee vanhemmmaksi ja tajuaa ettei isä häntä halunnut niin itsetuntohan siitä kärsii..Kummallisia naisia nykyään,kun lapsi pitää saada välittämättä OIKEASTI lapsen kehityksestä ja tarpeista. Kaikki vaikuttaa lapseen mitä vanhemmat ovat tehneet elämässänsä. Ennen ja jälkeen lapsen. Näköjään kellään ei oikein ole enää aivoja tässä yhteiskunnassa..Ei mikään ihme,että syntyy lapsia jotka hakkaa,tappaa tai riutuu itsesäälissä kun kukaan ei heistä välitä. Hävetkää vanhemmat ja katsokaa sinne peiliin jo! Ja naiset lakatkaa jo syyttämästä niitä miehiä ja katsokaa itseänne.


      • ei Tristar
        fkfgkd kirjoitti:

        "Suhtaudun hyväntahtoisen pilkallisesti kaikkeen ja kaikkiin, itseni mukaanlukien. Vastaanväittäminen on elämäntapa." Noin väität galleriassa joten jaksanko tollasen ihmisen kanssa väitellä joka vaan haluaa väitellä väittelemisen takia? Vastaus: en jaksa. Lapsellista. Hanki elämä,siis itsellesi :D

        Itse olen miettinyt pitäisikö minun rekisteröidä jokin nimimerkki tällä foorumilla itselleni, mutta tässä on itseasiassa yksi syy miksi se on myös huono idea.

        Joassain viheessa väittelyä joltain loppuu paukut ja siirrytään etsimään vikaa väittelijästä itse asian sijaan. Mitä seuraavaksi, kaivat viimeisimmät aiheet kohdasta jonkun toisen keskustelun ja sitten julistat "Miten noin tyhhmän kanssa voi edes väitellä kun se oli tostakin ota mieltä?" tms. muuta paskaa. Jotkut myös turvautuvat kirjoitusvirheisiin kun oikein vaikea paikka tulee.

        On se kummallinen juttu että nimettömässä ja kasvottomassa internetissäkään ihmiset eivät uskalla myöntää olleensa väärässä tai sitä etteivät ajatelleet asiaa eri kanteilta tai ylipäätänsä olla samaa mieltä siitä että ovat eri mieltä. "netissä kaikki on oikeessa ja naisillakin on virtuaalipippeli jee"

        Hanki sinä "fkfgkd" selkäranka itsellesi


      • Tristar
        fkfgkd kirjoitti:

        "Suhtaudun hyväntahtoisen pilkallisesti kaikkeen ja kaikkiin, itseni mukaanlukien. Vastaanväittäminen on elämäntapa." Noin väität galleriassa joten jaksanko tollasen ihmisen kanssa väitellä joka vaan haluaa väitellä väittelemisen takia? Vastaus: en jaksa. Lapsellista. Hanki elämä,siis itsellesi :D

        Yhdyn muuten edellisen tähän viestiin vastanneen kirjoitukseen täydellisesti. Jos asiasta puhutaan, puhutaana siasta. Tämä ei niinkään ole väittely, koska kyseessä on fakta josta eri mieltä oleminen ei muuta sitä.

        Aina sanotaan että naisten on vaikeaa myöntää olleensa väärässä. Minusta kuulostat mieheltä.

        ***


      • ***
        järjellä varustettu nainen kirjoitti:

        pientä viatonta lasta ei voi mistään syyttää..Elämään kuulumiseen en kommentoi. Säälittää vaan lapset jotka kärsivät itsekkäiden vanhempien virheistä. Ajatelkaa joskus tosissanne niitä lapsia älkääkä vaan itseänne! Siis tosissaan. Tarkoitan että luotte ensin turvallisen ympäristön lapselle mihin lapsen on mukava syntyä. Aina se rakkaus ei riitä..Onhan se paljon paljon ihanempaa lapselle syntyä maailmaan kun kummatkin vanhemmat sitä haluavat..Kun lapsi tulee vanhemmmaksi ja tajuaa ettei isä häntä halunnut niin itsetuntohan siitä kärsii..Kummallisia naisia nykyään,kun lapsi pitää saada välittämättä OIKEASTI lapsen kehityksestä ja tarpeista. Kaikki vaikuttaa lapseen mitä vanhemmat ovat tehneet elämässänsä. Ennen ja jälkeen lapsen. Näköjään kellään ei oikein ole enää aivoja tässä yhteiskunnassa..Ei mikään ihme,että syntyy lapsia jotka hakkaa,tappaa tai riutuu itsesäälissä kun kukaan ei heistä välitä. Hävetkää vanhemmat ja katsokaa sinne peiliin jo! Ja naiset lakatkaa jo syyttämästä niitä miehiä ja katsokaa itseänne.

        ummm, tarkoititkohan viestisi minulle? en nimittäin ymmärrä miten tämä liittyy siihen että vahinkolapsia syntyy... tässähän oli kyse siitä että nimenomaan isä ei sitä turvallista ympäristöä halua luoda. tarkoitatko että kyseinen nainen ei olisi sopiva yksinhuoltajaksi, vai että on itsekästä hankkia lapsia yksin?


      • ***
        Tristar kirjoitti:

        Yhdyn muuten edellisen tähän viestiin vastanneen kirjoitukseen täydellisesti. Jos asiasta puhutaan, puhutaana siasta. Tämä ei niinkään ole väittely, koska kyseessä on fakta josta eri mieltä oleminen ei muuta sitä.

        Aina sanotaan että naisten on vaikeaa myöntää olleensa väärässä. Minusta kuulostat mieheltä.

        ***

        tämä keskustelu menee koko ajan uskomattomammaksi. mikäs sen viihdyttävämpää... kuitenkin on aika pelottavaa että ilmeisesti tyypit uskovat itse keksimiinsä "faktoihin"? en ymmärrä miten voi esittää argumentin ja kumota sen samassa lauseessa omalla perustelullaan. :D


      • fgdfhlö
        *** kirjoitti:

        ummm, tarkoititkohan viestisi minulle? en nimittäin ymmärrä miten tämä liittyy siihen että vahinkolapsia syntyy... tässähän oli kyse siitä että nimenomaan isä ei sitä turvallista ympäristöä halua luoda. tarkoitatko että kyseinen nainen ei olisi sopiva yksinhuoltajaksi, vai että on itsekästä hankkia lapsia yksin?

        Oot sä ihan IDIOOTTI??!! Mies ei halu luoda turvallista ympäristöä?? Helposti taas laitetaan miehen piikkiin..No se ei kuule se nainenkaan sitä turvallista ympäristöä halua eikä näköjään kiinnosta,kunhan saa vaa lapsen. Miehen kuuluukin sitten ottaa vastuu ja elättää..Entäs se NAINEN?? Sysätään vaan kaikki vastuu miehelle..vitun pellet! Ottaisi se nainen edes osan vastuuta niin hyvä. Mutta ei..kaikki vaan miehen piikkiin joka ei edes lasta halunnut..Voi miesraukkoja..Omalle miehelleni en IKINÄ tekisi mitään noin itsekästä!


      • ***
        fgdfhlö kirjoitti:

        Oot sä ihan IDIOOTTI??!! Mies ei halu luoda turvallista ympäristöä?? Helposti taas laitetaan miehen piikkiin..No se ei kuule se nainenkaan sitä turvallista ympäristöä halua eikä näköjään kiinnosta,kunhan saa vaa lapsen. Miehen kuuluukin sitten ottaa vastuu ja elättää..Entäs se NAINEN?? Sysätään vaan kaikki vastuu miehelle..vitun pellet! Ottaisi se nainen edes osan vastuuta niin hyvä. Mutta ei..kaikki vaan miehen piikkiin joka ei edes lasta halunnut..Voi miesraukkoja..Omalle miehelleni en IKINÄ tekisi mitään noin itsekästä!

        niin tässähän oli kyse siis siitä että nainen ja mies olivat ymmärryksessä, että hankkivat joskus lapsia. vahinko tapahtui, ja lapsen aika olisikin jo nyt. nainen ei halua aborttia, vaan haluaa kantaa vastuun ja tarjota lapselle sen turvallisen ympäristön. mies reagoi häipymällä. miehen vastuunkanto on siis poissaolo. koko tilanne ei ole siis miehen SYYTÄ, mutta ei hän vastuutakaan ota.
        miten nainen ei siis ota tässä vastuuta? mielestäni raskaus on yhteinen ongelma, josta ei voi noin vain häipyä.


      • vm. 51

        Oletko 15v. vai muuten vain samalla tasolla, vai onko vaikeuksia ymmärtää luettua tekstiä??


      • Londih.81
        jkdsjfs kirjoitti:

        Voi kuule lapsi pieni..:D Abortti lukemat nyt ovat ihmisten tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä ehkäisyyn..Siitä ne tulevat ja ottaen huomioon tietenkin raiskaukset.. Luulenpa että yrität nyt viisastella tietämättä itse oikein mistään mitään. Oikein käytettynä ehkäisy EI petä. Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy..Ihan vaan ohimennen huvikseni olen katsonut pakettiin..:D:D En jaksaisi nyt ruveta ketään tässä erikseen valistamaan joten otappa itse asioista selvää. Jos toinen haluaa lapsen niin aina kummasti muka ehkäisy pettää..Tuo on sitä pikku tyttöjen höpö höpö juttuja,kun luulevat että sillä tavalla saavat säälin ja ymmärryksen itselleen..Niin tyhmiä ihmisiä voi siis huijata,mutta ei meitä viisaampia..Eikä näköjään kaikkia miehiäkään..

        "Oikein käytettynä ehkäisy EI petä.Kondomi on kuule 99% varmuudella hyvä ehkäisy." Noi kaks lausetta ei oikeen sovi perätysten; hieman on ristiriitaista!!!

        Ja just kävin gynellä tällä viikolla, ja sanoi että kumit EIVÄT OLE NIIN HYVIÄ EHKÄISYKEINOJA, niin monet kumit ovat "huonosti valmistettuja" ja niissä on kuulemma usein pienenpienenpieniä reikiä, joista sitten hurulupsis se siittiö pääsee uiskentelemaan "väärille vesille".....Gyne suositteli pilsuja, mutta tokas että ei nekään varmoja ole, mutta varmempia kuin kumi.


    • Nimetön

      Hei !

      Se ei ollut mies vaan hiiri joka lähti ulos ovet paukkuen.
      Ette olleet sopineet lapsien hankkimista ja sinä huolehdit ehkäisystä? Nyt miehesi on varma, että sinä viritit hänelle ansan. Kiero ja katala nainen olet saanut tämän maailmanmiehen satimeen. Kuinka paljon hänellä olisikaan ollut annettavaa koko maapallon naisväelle. Nyt sinä kahlitsit tämän "hanipuppelin". Näin mies ajattelee....
      Mielestäni jokaisella naisella on oikeus äitiyteen jos sitä haluaa. Se on kyllä rankkaa, isänä on paljon helpompi olla. Minulla on kolme tyttöä jotka on jo täysi-ikäisiä. Olen saanut nauttia isänä olosta ja olen ottanut siitä kaiken irti.
      Toivon, että miehesi hetken ajateltuaan tulee järkiinsä ja tajuaa miten hienoa on tulla jälleen isäksi.

      t:jukka

    • sonnivasikka

      oisko kannattanut antaa persettä niin et olis tullu paksuksi?

      • ***

        eläkäämme kaikki pidättyvyydessä. Sitten naimisiinmenon jälkeen voi elää lestadiolaiselämää. Muistakaa kuitenkin sammuttaa päreet ennen nukkumaanmenoa!


    • Lapsellinen

      Hei odottava Lii-lii, sinulla on ratkaisun paikka, voimia sinulle siihen minkä ratkaisun sitten teetkin. Jokainen lapsi on ainutkertainen ja ihana lahja. Jos elämäntilanteesi on sellainen et lapsi sopii siihen niin ota lapsi vastaan. Jos sitä alkaa odottamaan et elämäntilanne on sopiva niin sellaista ei tule. Olet ollut miehesi kanssa sen verran jo pitkään yhdessä et varmaankin miettii asioita ja toivottavasti tulee kukkapuskan kanssa kotiin ja on iloinen tulevasta yhteisestä lapsesta. Ja kyllä miehenkin pitää kantaa vastuunsa ,jos nyt luikkii karkuun niin anna mennä, siitähän ei mihinkään pääse että on elatusvelvollinen. Ja maksaa sen muodossa tai toisessa.
      Nauti tulevasta raskaudesta, luo itsellesi hyvä tukiverkosto,kerro mikä on tilanteesi niin et ole raskautesi kanssa yksin.9kk on pitkäaika loppujen lopuksi, aloita järjestelyt heti.
      Niin moni nainen on selvinnyt lapsen kanssa yksinkin ,miksipä et sinäkin.
      Olet vahva ihminen ja pärjäät! Voimia sinulle valitsemallesi tielle.

      • ----------

        minkä ikäinen olet?
        varmasti joku alle 20 pissis


    • horrorrr

      nää on taas näitä!!jätetään pillerit tahalleen syömättä ja sanotaan et mä tulin raskaaks..vitun lehmät aina sama stoorie.mikä todennäköisyys on tulla raskaaks jos käyttää ehkäsyy varmaan jotain 98% veikkaisin..oisit puhunu ensin sille miehelles tyhmä akka.ja sit akat rupee vinkuu et ukko lähti tai on hermona, onko toi jokin ihme et on raivona.tahallinen teko sano muut mitä sano.kokemuksesta tiedän

      • ***

        98% todennäköisyys tulla raskaaksi pillereillä? miksiköhän sitä ei käytetä lapsettomuushoitona... mee kotiis kasvamaan ja koita samalla kehittää yleissivistys.


      • horrorrrr
        *** kirjoitti:

        98% todennäköisyys tulla raskaaksi pillereillä? miksiköhän sitä ei käytetä lapsettomuushoitona... mee kotiis kasvamaan ja koita samalla kehittää yleissivistys.

        sanoinko et mä tiedän et se on 98%? voin mä netistä kattoo niin tiedän mut ei niin paljoo kiinnosta..mut raskaaks niistä ei silti usein tule vitun vajakki,joten suksi vaan takaisin sinne venäjälle biach


      • sanoit
        horrorrrr kirjoitti:

        sanoinko et mä tiedän et se on 98%? voin mä netistä kattoo niin tiedän mut ei niin paljoo kiinnosta..mut raskaaks niistä ei silti usein tule vitun vajakki,joten suksi vaan takaisin sinne venäjälle biach

        ensiksikin kiitos kauniista sanoista hyvä herra. se on aina mukavaa kun tuntemattomat ihmiset välittävät noin paljon.

        Mahdollisuus tulla raskaaksi on siis noin 1%.


      • Tristar
        horrorrrr kirjoitti:

        sanoinko et mä tiedän et se on 98%? voin mä netistä kattoo niin tiedän mut ei niin paljoo kiinnosta..mut raskaaks niistä ei silti usein tule vitun vajakki,joten suksi vaan takaisin sinne venäjälle biach

        Juu ei niistä USEIN raskaaksi tulekaan mutta se ei juurikaan lohduta sitä joka tulee. Tiedätkös?

        Minusta 98% muuten on aika usein (pillereiden teho on muuten merkistä riippuen 99% luokkaa), se kuitenkin tarkotitaa sitä että sadasta käyttäjästä yhden vuoden käytöllä kaksi tulee raskaaksi. Mieti montako naista tälläkin hetkellä luottaa pilleriehkäisyyn. Montako kymmentä tise tunnet? Todennäköistä siis on että kaikki meistä tuntevat ainakin yhden jolla ne ovat pettäneet.

        ***


    • kokenut n

      Tässä taas näkee, mitä "vanhemmat" miehet tosiasiassa hakevat nuorista naisista.. Nuori nainen on heille imagonkohotus avioeron jälkeen, mutta kun tosipaikka tulee ja nuori nainen haluaakin myös omia lapsia, mies lähtee lipettiin. Mieshän jo tietää kokemuksesta, mitä rumbaa se arkielämä pienen lapsen kera on.. Puhumattakaan kun hormonitoiminnan muutokset, kiire, univelka, ja mahdollinen lihominen vie naisen halut ja kyvyt seksiin. Miespolo jää taas "harmaan arjen vangiksi"..

      Onko noiden vanhojen eronneiden miesten todellakin pakko uskotella nuorelle naiselle, että muka haluavat vielä tehdä lapsia. Pilaavat vain nuoren naisen elämän, kun asettavat hänet tilanteeseen jossa sinäkin nyt olet. Monta vuotta meni hukkaan, kun luulit, että kyseineen herra perustaisi vielä kanssasi perheen.

      Ota huomioon, että yksinhuoltajana et sitten - VALITETTAVASTI saa enää ns. kunnollista miestä. Vaikka tässäkään tapauksessa "vika" ei todellakaan ole naisen, niin aina ja iankaikkisesti ei-avio/avoliitossa elävä lapsia tehnyt nainen on miesten silmissä luuseri. Näilläkin palstoilla saa jatkuvasti lukea miten miehet eivät halua ruveta isäksi ja elättäjäksi toisen miehen lapsille. Jos tarjolla on lapsettomia naisia, mies ei ikinä valitse sitä, jolla jo on lapsi. Ellei hän ole niin toivoton tapaus, ettei saa ketään muuta. Vaikka pärjäät varmasti lapsesi kanssa, ja voit viettää hyvää, tasapainoista elämää, haaveet kunnollisesta parisuhteesta voit unohtaa, jos teet lapsen "ilman miestä".

      Toivon todellakin, että miehesi kantaa nyt vastuunsa, miettii tarkoin mitä haluaa elämältä, ja onko kohdellut sinua oikein, kun on antanut ymmärtää että haluaa lapsia kanssasi.

      Voimia sinulle.

      • Nimetön

        minulla on mies joka hoitaa lastani. hän ei ole biologinen isä mutta on halunnut ottaa vastuun ja kasvattaa lapsen yhdessä. kyllä niitä kunnollisia miehiä on olemassa jotka hyväksyy lapsen vaikkei olekaan oma.


      • bambino

        Se on niiin helppo taas laittaa miehen syyksi kaikki! Jos minutkin naisena pakotettaisiin ottamaan vastuun jostain mitä en ikinä halunnut niin rehellisesti naiset: kuinka moni teistä ryhtyisi siihen pakon alla? Joo tiedän,että nyt kaikki typerät naiset rupeavat piipittämään,että "minä ainakin ottaisin" pälä pälä..Ajatelkaa välillä miehenkin kantilta..Se on väärin uskotella,että haluaa perheen,mutta vielä enemmän väärin se on naisen tuoda tähän kolmas viaton osapuoli! Silloin se menee jo todella likaiseksi koko peli. Ehkä mies myös halusi odottaa niin kauan että hänen edelliset lapset ovat vähän vanhempia niin hän voi sitten rauhassa omistautua tälle pienemmälle! Lopettakaa jo ne miehen syyttelyt ja miettikää mitä itse olette tehneet ja miten voisitte tilanteen vielä pelastaa..


      • Tristar
        bambino kirjoitti:

        Se on niiin helppo taas laittaa miehen syyksi kaikki! Jos minutkin naisena pakotettaisiin ottamaan vastuun jostain mitä en ikinä halunnut niin rehellisesti naiset: kuinka moni teistä ryhtyisi siihen pakon alla? Joo tiedän,että nyt kaikki typerät naiset rupeavat piipittämään,että "minä ainakin ottaisin" pälä pälä..Ajatelkaa välillä miehenkin kantilta..Se on väärin uskotella,että haluaa perheen,mutta vielä enemmän väärin se on naisen tuoda tähän kolmas viaton osapuoli! Silloin se menee jo todella likaiseksi koko peli. Ehkä mies myös halusi odottaa niin kauan että hänen edelliset lapset ovat vähän vanhempia niin hän voi sitten rauhassa omistautua tälle pienemmälle! Lopettakaa jo ne miehen syyttelyt ja miettikää mitä itse olette tehneet ja miten voisitte tilanteen vielä pelastaa..

        mikäli ap olisi tullut ŕaskaaksi tarkoituskella. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsitin hänen tisensä kirjoittaneen nimenoaman että näin ei käynyt, vaane ttä raskaus oli yllätys MOLEMMILLE. Siis pettänyt ehkäisy. Ja ei, se että sitä ei tapahtu kuin ydhelle sadasta käyttäjästä vuoden sisään ei tarkoita sitä etteikö ap voisi varsin hyvin olla yksi noista sadasta. Hei, ajatteles, jos tänä vuonna puoli miljoona naista syö pillereitä, pilleriraskauksia tulee keskimäärin viisi tuhatta. Minusta se on aika paljon.

        ***


      • ***
        bambino kirjoitti:

        Se on niiin helppo taas laittaa miehen syyksi kaikki! Jos minutkin naisena pakotettaisiin ottamaan vastuun jostain mitä en ikinä halunnut niin rehellisesti naiset: kuinka moni teistä ryhtyisi siihen pakon alla? Joo tiedän,että nyt kaikki typerät naiset rupeavat piipittämään,että "minä ainakin ottaisin" pälä pälä..Ajatelkaa välillä miehenkin kantilta..Se on väärin uskotella,että haluaa perheen,mutta vielä enemmän väärin se on naisen tuoda tähän kolmas viaton osapuoli! Silloin se menee jo todella likaiseksi koko peli. Ehkä mies myös halusi odottaa niin kauan että hänen edelliset lapset ovat vähän vanhempia niin hän voi sitten rauhassa omistautua tälle pienemmälle! Lopettakaa jo ne miehen syyttelyt ja miettikää mitä itse olette tehneet ja miten voisitte tilanteen vielä pelastaa..

        ensinnäkään en usko että tämä on ap:n puolesta tahallista. mies on "närkästynyt" siksi ettei saa omistautua 100%? joten osallistuu 0%. aika äijä ratkaisu.


      • mies 36v

        Mikä on kunnon mies?onko sellainen mies kunnollinen joka käy töissä vakituisesti,harrastaa liikuntaa säännöllisesti,ei tupakoi,ei kaljoittele viikonloppuisin!ps.mulle kyllä kelpaisi nainen lasten kanssa,mut naiset ovat ehkä liian vaativia nykyaikana.


      • liian vanha jo?
        mies 36v kirjoitti:

        Mikä on kunnon mies?onko sellainen mies kunnollinen joka käy töissä vakituisesti,harrastaa liikuntaa säännöllisesti,ei tupakoi,ei kaljoittele viikonloppuisin!ps.mulle kyllä kelpaisi nainen lasten kanssa,mut naiset ovat ehkä liian vaativia nykyaikana.

        Juuripa tuollaista miestä etsin 3 vuotta netistä(koska en todellakaan vietä vapaa-aikaani baareissa), enkä löytänyt.

        Syytä on toki minussakin; en ole hoikka(mutta en muodoton säkkikään), enkä enää voi tehdä lapsia. Eli ne miehet jotka vielä haluavat lapsia, eivät luonnollisestikaan olisi kanssani, ja lopuista 90% etsii hoikkaa naista. Ja korostan todellakin, että en ole ns. lihava ja tasapaksu. Olen myös kerat toisensa jälkeen saanut kuulla tai ymmärtää olevani liian vanha. Miksipä mies ottaisi ikäiseni, kun on tarjolla nuorempiakin? Ja kuten monet naiset täällä vakuuttelevat, niin minäkin vakuutan että kaikki tuttavapiirissäni ihmettelevät miksi en "saa" miestä, kun olen raitis, reipas, asiani hoitava ja normaalin näköinen. Rima ei ole ollut korkealla. Olen etsinyt vain aitoutta ja rakkautta, mutta ne ovat katoava luonnonvara.

        Kaikenlaisia huijareita tapasin, seksinetsijöitä ja jahkaajia. Ns. normaalit ja kunnolliset miehet eivät minusta kiinnostuneet. Kun kerran kukaan ei minua halunnut/halua vakavassa mielessä, romuttui itsetuntoni, joka oli siihen asti ollut normaali, enkä enää uskalla/kehtaa/jaksa olla tyrkyllä. Joidenkin vaan on tyydyttävä sinkun osaan, ja minä olen yksi niistä. Luovutin jo.

        Ehkä virheeni oli se, mitä aapeekin tuossa kyseli, eli tein sen lapsen, vaikka mies osoittautui kusipääksi kun tulin raskaaksi ja lapsi syntyi. Ei kestänyt arkipäivää kakkavaippoineen ja korvatulehduksineen.


    • minä vain

      Onneksi olkoon raskaudestasi. Tosi kurjaa että miehesi on noin vastuuton,pelkuri sekä raukka. Mutta ainakin sulla on oikea asenne, että kyllä te kahdestaan pärjäätte.Toivotan sullle kaikkea hyvää, huolimatta miten sinun ja miehesi suhteen tapahtuu.Ja muista iloita uudesta tulokkaasta.

    • sad21

      Tosi vastuutonta hänen puoleltaan, mutta kuten jo tiesitkin hänellä oli ennalta 2 lasta jonkun muun kanssa.

      Asia ei siis sinänsä ole kait yllätys, vaikka toki uskon että hän on osannut esittää asiat omanlaisessaan valossa mitä tulee menneisyyteen...

      ...Opetuksena muille.. älkää luottako pelkkiin lepertelyihin, vaan sopikaa tuollainen asia kunnolla ennenkuin teette ratkaisuja!

      Tiesikö hän mikä oli tilanne ehkäisyn kanssa? Vai pettikö ehkäisy?

    • Saman kokenut

      Mä tulin raskaaksi ensimmäisen poikakaverini kanssa 37v sitten.Itse olin vain 19v.Mentiin kihloihin ja kaikki näytti hyvältä vaikka mua pelotti.Maha kasvo ja lapseni isä ei enään ollutkaan kiinnostunut asiasta.Olin 7kk kun erottiin tai hän jätti mut! Mulla ei ollut edes töitä joten olin aika peloissaan,mutta päätin pitää lapsen.Asuin kotona vielä.Sain tytön ja soitin isälle että voi tulla katsoon tytöään.Arvaa tuliko eikä ole ikinä nähnyt häntä.
      Mutta mulla on maailman ihanin,viksu ja hyvin toimeen tuleva tyttö!Joten kaikki hyvin!
      Kyllä kaikki järjestyy.Lämmöllä minä.

    • Nimetön

      ...niin ainakin reaktiossa tuli suoraan esille miehen ajatus (vaikka törkeä, vastuuton idiootti vaikuttaa olevan). Mulla on kokemusta miehestä, joka esitti olevansa kiinnostunut lapsesta kun tulin yllättäen raskaaksi, mutta sitten käytännössä vetäytyi pikkuhiljaa melkein kaikesta vastuusta, hyvä kun tuntevat lapsen kanssa. Nyt on jo koululainen, ja hyvin on pärjätty kun on kysynyt läheisiltä apua tarvittaessa. Jos ei ole sukulaisia tai ystäviä lähellä, voi aina muuttaa tai hankkia verkostoa lapsen kasvattamisen avuksi. Se on mahdollista ja ihanaa; ratkaisu on sinun ilman miestäkin.

      Ja tsemppiä! Kautta aikojen naiset on jaksanu !

    • Pasi

      Aika kavalan tempun teit. Jos olette tähän mennessä hoitaneet ehkäisyn, niin miten voit kuvitella miehesi suhtautuvan sinun raskauteesi positiivisesti kun häneltä ei kysytty mitään. Oikein sinulle jos miehesi lähtee kävelemään.

      • ***

        vaikka käyttää ehkäisyä voi tulla raskaaksi.


    • Tristar

      Käy nyt ihmeessä kertomassa mitä tapahtui, ainakin itseäni jäi pahasti vaivaamaan teidän tilanne. Miksi mies häipyi, mikä oli vikana? Muuttiko mielensä vai luuliko että olit tahallasi raskaaksi hankkiutunut? Ja selvisikö siitä? Palasi takaisin ja sovitte asian ja elätte onnellisina elämämme loppuun??

      *tarvitsen onnellisen lopun*

      ***

      • ***

        kerro ihmeessä jotain mitä tapahtui (kun jo kerran aloititkin)? varmasti kaikkia mietityttää mitä tässä jutussa sitten tapahtui... äläkä välitä ilkeistä kirjoittajista, suurin osa on kummiskin trolleja ja loppujen mielipiteillä ei ole väliä ;)


    • oliko miehesi steriloinut itsensä kuten salatuissa elämissä .. ????

      • härkä -67

        Jännä, että kommentoida tarvii, vaikkei ole edes lukenut alkuperäistä tekstiä kunnolla! Eikä varsinkaan noita aikaisempia kommentteja asiasta.
        Ikäviä kommentteja alkuperäiselle kirjoittajalle, jolla muutenkin on kaikenlaista mietittävää.


      • ***
        härkä -67 kirjoitti:

        Jännä, että kommentoida tarvii, vaikkei ole edes lukenut alkuperäistä tekstiä kunnolla! Eikä varsinkaan noita aikaisempia kommentteja asiasta.
        Ikäviä kommentteja alkuperäiselle kirjoittajalle, jolla muutenkin on kaikenlaista mietittävää.

        ilmeisesti pääni on liian pieni kun siihen ei mahdu että miten joku voi esittää tuollaisia syytöksiä ihmiselle jota ei tunne, eikä tapauksesta ole kaikkia faktoja selvillä.


      • *** kirjoitti:

        ilmeisesti pääni on liian pieni kun siihen ei mahdu että miten joku voi esittää tuollaisia syytöksiä ihmiselle jota ei tunne, eikä tapauksesta ole kaikkia faktoja selvillä.

        tarkoitin kompelösti semmosta onko mies päästään vialla , kun teki semmosta ... ainoo vaihtoehto millä tajuan miehen käytöksen on että se on varma lapsi ei ole hänen


    • ...reagoida tuolla tavalla. Mutta minä ainakin olen toistaiseksi välttynyt ko. tilanteelta.

    • voin kertoa että...

      tämä on aivan yleinen psykologinen reaktio ihan niin naisillakin kuin miehilläkin, toimintatavassa vaan voi olla pikkuisen eroa.

      jos miehesi on joutunut äkkiseltään tilanteeseen, ettei tiedä mitä ajatella, tiedä vastausta, voi reaktio ihan hyvin olla tuollainen, että lähtee vähän miettimään tarkemmin yksikseen..

      jos oot seurustellu miehen kanssa jo muutamiakin vuosia, ei se noin äkkiseltään, yhdessä illassa tee päätöstä: "joo mä lähen, heippa" :=P

      • HASSUJA OOTE KAIKKI

        AINAHAN SIEMENEN VOI RUIKUTTAA.OSOTTEESEEN B.jokut naise pitää siitä.
        Taitaa olla mieluinen aihe ,jos jollein käy vahinko
        neuvoja hyvä jaella.lopettakaa jo toi paskanjauhanta

        UUTTA SIEMENTÄ VAAN SISÄÄN .SAADAAN UUSIA VERONMAKSAJIA.


    • monta lasta, jotka kaikki o...

      Onneksi olkoon!

      Pärjäät varmasti kahden lapsesi kanssa paremmin kuin noin kahjon miehen kanssa. Elä vaan lastasi sellaisen ihmisen elämään, joka ei ymmärrä lapsen arvoa. Oletan, että lapsesi vain kärsisi ei toivottuna olemisestaan.
      Jos sinulla on joitakin hyviä ystäviä niin voin uskoa, että äitiytesi tulee olemaan nautinnollista yhdessä pienokaisesi kanssa. Huono ja yreä isä vie vain äidin ja lapsen resursseja eikä tuo mitään lisää. On vain uskottava, ettei kaikista todellakaan ole vanhemmiksi.
      Pidä lapsi omissa nimissäsi eläkä edes hae isyyttä kyseiselle miehelle, joka ei lasta halua.
      JOs vain jaksat, ole jatkossa mahdollisimman vähän tekemisissä tämän miehen kanssa.
      Jos nyt mies lähti, niin hän on lähtenyt. Eläkä anna tulla takaisin edes paitaansa hakemaan. Pidä ne itselläsi kotitakkina ja lapsellesi muistona isästään. Miesten pehmoisilla paidoillahan on hyvä pyyhkiä vauvan pulautuksetkin;) Vaihda lukot ja pidä yheinen kotinne kaikkineen itselläsi ja lapsellasi.

      Kaikille miehille ei lapsen saaminen ole mikään itsestään selvyys vaan suuri ihme ja lahja.
      Uskon, että lapsesi saa vielä myös isällistä hoivaa sellaiselta mieheltä, joka arvostaa lapsia aidosti.

    • Äijä on varmaan tullut jo takaisin ensijärkytyksen jälkeen? Ja nyt varmasti keskustelette sitten tasavertaisina siitä pidättekö lapsen vai teettekö abortin.

      Ja niille feministeille, jotka toitottavat ettei voi tulla raskaaksi jos käyttää e-pillereitä tms. Toki mahdollisuus on olemassa mutta meillähän on tänä päivänä aborttipillerit, joilla asia voidaan hoitaa jos pari niin päättää.

      Suurin ongelma mielestäni on, että naisella on yksinoikeus tehdä päätös asiassa, missä se niin puhuttu TASA-ARVO on? Mies joutuu kuitenkin taloudelliseen vastuuseen lapsestaan yms.

      Koska emme tiedä enempää faktoja niin turha vääntää. Kyseellä olevien ihmisten iät olisi aika tärkeät esim. (mies 40v ja nainen 25v niin OK ehkei mies tarvi enempää jälkikasvua.)

      Mutta jos itselle kävisi vastaava tilanteessa, jossa en ole lasta odottavan naisen kanssa niin vakavissani niin pakkohan sitä on lähteä kävelemään vaikka kuinka ikävää se on. Ei voi vain lapsen takia elää toisen kanssa. Ja sillon kyllä ottaisi pannuun joka tilipäivä kun sieltä lähtee elatusmaksua!

      • sisälukutaito?

        Ap nimenomaan kirjoitti että mies oli sanonut haluavansa vielä tehdä lapsia aapeen kanssa. Meni sitten tosipaikan tullen pupu pöksyyn.

        Siinä olet oikeassa, että on väärin että nainen yksin voi päättää, tekeekö lapsen, vaikka mies ei halua. En tätä kuitenkaan puolustele miehen elatusmaksun takia, VAAN LAPSEN EDUN TAKIA. Naisten tulisi ihan tosissaan miettiä, onko se lapselle paras vaihtoehto. Jokaisella lapsella on oikeus isään? Ja jos isää ei kiinnosta, ja äiti tekee valinnan lapsen puolesta, onko lapsella sitten "oikeus isään"? Pelataan naisen edun ja halujen perusteella eikä lapsen.

        Vahinkoraskauksia todellakin tulee, vaikka miesten on vaikea sitä uskoa. Jopa "sterilisaatiovauvoja" on tuttavapiirissäni. Siis vaikka on putket pistetty poikki, nainen pamahtaa paksuksi. Siinä voi jo miettiä, onko se Kohtalo..?

        Joillekin naisille abortti merkitsee murhaa. On naivia vähätellä tällaisen naisen moraalista vakaumusta. Ja jos abortin joutuu tekemään rakastamansa miehen lapselle, tuska on sanoinkuvaamaton, vaikka ei sitä moraalisesti murhana pitäisikään.


    • Otan osaa jos oli vahinko mutta ikävä kyllä olen miehen puolella tässä asiassa. Vanhemmuuteen ei voi pakottaa ja ikävä kyllä aika usein nainen tekee päätöksen ilman miehen tahtoa. Miehellä ei ole nokankoputtamista loppupeleissä lainkaan haluaako isäksi vai ei.Toivotaan kuitenkin että mies alkujärkytyksestä selvittyään kuitenkin ottaa isän aseman tulevassa perheessäsi.

    • raisra

      Kyllä sen lapsen kanssa pärjää vaikka ei se mitään ruusuilla tanssimista olekaan!Itse olen hoitanut yhden vauvelin ihan yksin vaippaiästä uhmaikään ja välillä palattiinkin ukon kanssa yhteen.Nyt olen 7kuulla raskaana ja samalle miehelle odotan siis toista lasta,ukko alkoi ravata vieraissa(jäi itse asiassa asiasta kiinni 3pvää sitten)ja näytti taas sen julman psykopaatin itsessään mitä silloin kun esikoista odotin.Ei sellaiselle voi muuta kuin pistää pihalle!En tietenkään hae tällä että teidän "tarinanne" olisi samanlainen,kerroin vain oman tarinani.Aion siis tämänkin masuasukin hoitaa ja kasvattaa yksin ja opiskelen samalla,tosin etänä,itselleni erikoisammattitutkinnon.
      Aina jaksaa vaikka tekisi monta kertaa mieli luovuttaa.Onhan meillä kaikilla kuitenkin sellainen turvaverkko ympärillä joka auttaa tarvittaessa!
      Voimia ja jaksamisia sinne!!

      • helinä-

        Miehet näkyy valittavan siitä kun naiset ei pillerietä syö, ja jos syövät niin unohtavat joskus ottaa sen.
        Oletteko ajatelleet että kaikki naiset eivät voi pillereitä syödä!!!
        Ensimmäisiä pillereitä kun aloin syödä kaikki tuttuni ihmettelivät kun luonteeni muuttui, olin kokoajan vihainen, huusin ja raivosin kaikille. Kukaan ei halunnut olla tekemisissä kanssani, puhumattakaan poikakaveristani, jonka käsivarsiin kamalat jäljet vihaisena kynsin.
        Tuon tapauksen jälkeen menin lääkäriin. Luulin että päässäni olisi vähintään kasvain. Syy oli e-pillereissä. Kokeilin useita eri merkkejä ja minipillereitä mutta aina sama tulos. Ne sekoittivat hormoni toimintani täysin.


    • mitä toivoit?

      kaksosia vai sisar ja veli?

    • Nimetön

      Moi!
      Seurustelin kesällä yhen jätkän kanssa, jolle sanoin että ehkä olen raskaana,sanoi, että that`s your problem. Vastuutonta.Se oli osasyy, miksi lopetin seurustelun hänen kanssaan. Jos rakastettu on myös paras ystävä, ei oikein sopinu kuvioon. Jos päätät olla yksin, niin tiedoksi, että semmoisia miehiä löytyy jotka välittää susta ja sun lapsesta,vaikka lapsi ei olisikaan biologisesti hänen. Voimia sulle!

      • MrSr

        olet aivan oikeassa..itse olen seurustellut kohta 4kk:tta miehen kanssa joka on kurdi. Hänellä on aikaisemmasta suhteestaan pieni poika (1,2vuotias) ja minulla ei tullut kysymykseenkään että jättäisin hänet lapsen takia. Sanoin vain että lapsi ei ole este.. Ja olen onnellinen siitä että näen lasta silloin tällöin.:)


    • KisKisKukkulat

      Minä mies asustan yksin, mutta vastaavassa tilanteessa minä kyllä olisin onneni kukkuloilla. Minulla taitaa olla kaikki nurin narin..naispuolinen ei halua...ei halua tanssiakaan...minä törmään aina tanssitaidottomiin naisiin vielä.

    • Miten kävi?

      Jos saapi kysellä...?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe