herpes ei tartu kun ei näkyviä oireita

näinjuu

kävin tänään sp-tauti lääkärillä ja sanoi että tarttuvuus on NOLLA, silloin kun ei ole näkyviä oireita.
asia jäi mietityttämään. miten olen saanut herpeksen kun en ole itse kumppanissani huomannut oireita ja monelta taholta kerrotaan että voi tarttua vaikka oireeton.
keskustelua

8

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhunut

      valitettavasti aivan PUUTAHEINÄÄ!! Ihanko oli iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäri? KYLLÄ se herpes tarttuu oireettomanakin, se on ihan fakta asia!!

      Sinuna tekisin lääkäristä kantelun, itse ainakin tekisin. Hän on tosiaankin puhunut aivan puppua, ukävä kyllä! Ei ole ihme (jos tälläiset välskärit jakavat väärää tietoa) että herpes-tartuntatilastot sen kuin vain kasvavat.

      Kävitkö yksityisellä vai julkisella sektorilla ja oliko hän aivan 100%:n varmasti erikoislääkäri, siis iho- ja sp-tautien erikoislääkäri?

      "asia jäi mietityttämään. miten olen saanut herpeksen kun en ole itse kumppanissani huomannut oireita ja monelta taholta kerrotaan että voi tarttua vaikka oireeton."

      Siten koska se tarttuu oireettomanakin!

      • tuli mieleeni

        sun jutustas,et sä oot voinu saada sen suuseksissäkin,toisel ollu huuliperpes ja sit se on tarttunut sun alapäähän.mut joo,kyl se tarttuu oireettomanaki,meil koulus jo terkkari kerto ja sit on lekuri kans kertonu.ja löytyyhä sitä googlamallaki vaik kuinka paljo tietoo,mm.se et se kyl tarttuu oireettomana ja se,et kortsu ei suojaa tartunnalt täysin.


      • näinjuu
        tuli mieleeni kirjoitti:

        sun jutustas,et sä oot voinu saada sen suuseksissäkin,toisel ollu huuliperpes ja sit se on tarttunut sun alapäähän.mut joo,kyl se tarttuu oireettomanaki,meil koulus jo terkkari kerto ja sit on lekuri kans kertonu.ja löytyyhä sitä googlamallaki vaik kuinka paljo tietoo,mm.se et se kyl tarttuu oireettomana ja se,et kortsu ei suojaa tartunnalt täysin.

        lääkäri oli kaupungin sp-tauti klinikan lääkäri sekä epidemiologi


      • huh,huijaa
        näinjuu kirjoitti:

        lääkäri oli kaupungin sp-tauti klinikan lääkäri sekä epidemiologi

        paikassa duunissa:(((


      • samaa..
        huh,huijaa kirjoitti:

        paikassa duunissa:(((

        Mulle on sukupuolitautilääkäri sanonut samaa, mutta hän painotti silloin että silloin kun ei ole näppylöitä, kumia käyttäen (ei suuseksiä) silloin riski olisi todella pieni..tietenkin jos esim. näppylä on tulossa mutta ei vielä näkyvillä on myös tartunta vaara suuri eli itse kannattaa myös olla fiksu ja ennakoida miten sitä seksiä harrastaa. tietenkin on myös niitä tapauksia että pillereitä toinen syö ja ei tartu koskaan , taitaa tuo tarttuvuus olla aika "tuurista" kiinni..


      • ...
        samaa.. kirjoitti:

        Mulle on sukupuolitautilääkäri sanonut samaa, mutta hän painotti silloin että silloin kun ei ole näppylöitä, kumia käyttäen (ei suuseksiä) silloin riski olisi todella pieni..tietenkin jos esim. näppylä on tulossa mutta ei vielä näkyvillä on myös tartunta vaara suuri eli itse kannattaa myös olla fiksu ja ennakoida miten sitä seksiä harrastaa. tietenkin on myös niitä tapauksia että pillereitä toinen syö ja ei tartu koskaan , taitaa tuo tarttuvuus olla aika "tuurista" kiinni..

        sanottiin ihan samaa... Ja kysymys perään - Oletteko harrastaneet uuden kumppanin kanssa seksiä ja kertoneet herpeksestä vasta kun on tullut puhetta kumin pois jättämisestä? Vai oletteko kertoneet jo ennen kun mitään on touhuttu?


    • Virusta ilmenee limakalvoilla jo ennen kuin rakkula edes välttämättä on noussut. Tuleeko kaikille edes näkyvät rakkulat? Mitä jos rakkulasi on emättimen pohjassa, se on näkyvä oire vaikket sitä itse pystykään näkemään.

    • .....

      oireettomana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe