kävin tänään sp-tauti lääkärillä ja sanoi että tarttuvuus on NOLLA, silloin kun ei ole näkyviä oireita.
asia jäi mietityttämään. miten olen saanut herpeksen kun en ole itse kumppanissani huomannut oireita ja monelta taholta kerrotaan että voi tarttua vaikka oireeton.
keskustelua
herpes ei tartu kun ei näkyviä oireita
8
947
Vastaukset
- puhunut
valitettavasti aivan PUUTAHEINÄÄ!! Ihanko oli iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäri? KYLLÄ se herpes tarttuu oireettomanakin, se on ihan fakta asia!!
Sinuna tekisin lääkäristä kantelun, itse ainakin tekisin. Hän on tosiaankin puhunut aivan puppua, ukävä kyllä! Ei ole ihme (jos tälläiset välskärit jakavat väärää tietoa) että herpes-tartuntatilastot sen kuin vain kasvavat.
Kävitkö yksityisellä vai julkisella sektorilla ja oliko hän aivan 100%:n varmasti erikoislääkäri, siis iho- ja sp-tautien erikoislääkäri?
"asia jäi mietityttämään. miten olen saanut herpeksen kun en ole itse kumppanissani huomannut oireita ja monelta taholta kerrotaan että voi tarttua vaikka oireeton."
Siten koska se tarttuu oireettomanakin!- tuli mieleeni
sun jutustas,et sä oot voinu saada sen suuseksissäkin,toisel ollu huuliperpes ja sit se on tarttunut sun alapäähän.mut joo,kyl se tarttuu oireettomanaki,meil koulus jo terkkari kerto ja sit on lekuri kans kertonu.ja löytyyhä sitä googlamallaki vaik kuinka paljo tietoo,mm.se et se kyl tarttuu oireettomana ja se,et kortsu ei suojaa tartunnalt täysin.
- näinjuu
tuli mieleeni kirjoitti:
sun jutustas,et sä oot voinu saada sen suuseksissäkin,toisel ollu huuliperpes ja sit se on tarttunut sun alapäähän.mut joo,kyl se tarttuu oireettomanaki,meil koulus jo terkkari kerto ja sit on lekuri kans kertonu.ja löytyyhä sitä googlamallaki vaik kuinka paljo tietoo,mm.se et se kyl tarttuu oireettomana ja se,et kortsu ei suojaa tartunnalt täysin.
lääkäri oli kaupungin sp-tauti klinikan lääkäri sekä epidemiologi
- huh,huijaa
näinjuu kirjoitti:
lääkäri oli kaupungin sp-tauti klinikan lääkäri sekä epidemiologi
paikassa duunissa:(((
- samaa..
huh,huijaa kirjoitti:
paikassa duunissa:(((
Mulle on sukupuolitautilääkäri sanonut samaa, mutta hän painotti silloin että silloin kun ei ole näppylöitä, kumia käyttäen (ei suuseksiä) silloin riski olisi todella pieni..tietenkin jos esim. näppylä on tulossa mutta ei vielä näkyvillä on myös tartunta vaara suuri eli itse kannattaa myös olla fiksu ja ennakoida miten sitä seksiä harrastaa. tietenkin on myös niitä tapauksia että pillereitä toinen syö ja ei tartu koskaan , taitaa tuo tarttuvuus olla aika "tuurista" kiinni..
- ...
samaa.. kirjoitti:
Mulle on sukupuolitautilääkäri sanonut samaa, mutta hän painotti silloin että silloin kun ei ole näppylöitä, kumia käyttäen (ei suuseksiä) silloin riski olisi todella pieni..tietenkin jos esim. näppylä on tulossa mutta ei vielä näkyvillä on myös tartunta vaara suuri eli itse kannattaa myös olla fiksu ja ennakoida miten sitä seksiä harrastaa. tietenkin on myös niitä tapauksia että pillereitä toinen syö ja ei tartu koskaan , taitaa tuo tarttuvuus olla aika "tuurista" kiinni..
sanottiin ihan samaa... Ja kysymys perään - Oletteko harrastaneet uuden kumppanin kanssa seksiä ja kertoneet herpeksestä vasta kun on tullut puhetta kumin pois jättämisestä? Vai oletteko kertoneet jo ennen kun mitään on touhuttu?
Virusta ilmenee limakalvoilla jo ennen kuin rakkula edes välttämättä on noussut. Tuleeko kaikille edes näkyvät rakkulat? Mitä jos rakkulasi on emättimen pohjassa, se on näkyvä oire vaikket sitä itse pystykään näkemään.
- .....
oireettomana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849