Muistaako kukaan joskus 1980-luvun alkupuolelta Ylen kanavilla ollutta jännittävää sarjaa, jonka nimi oli muistaakseni "Peikkojen vallassa"? Se oli ruotsinkielinen, en ole varma oliko ruotsalainen. Se oli ainakin silloin tosi jännä ja jopa pelottava, kertoi muistaakseni 1800-luvun lopun maaseudun elämästä, kun muuan torppari sai riesakseen peikkoja säkissä. Peikot terrorisoivat ihmisiä tosissaan. Sarja olisi kyllä kiva nähdä uudestaan.
Peikkojen vallassa, 80-luvulla
3
661
Vastaukset
- peikko säkissä
sarjan, oliskohan tullut jo 1970-luvulla. Oli muistaakseni Suomen-ruotsalainen ja todella jännittävä.
- Max T W
Muistaakseni tuli 80-luvun aivan alussa.
Tuskin kuitenkaan nykyään tuntuisi miltään... - Anonyymi
Noniin, löysin sentään jotain aiheesta… Eilen jostain kummasta muistelin tätä sarjaa ja puhuin siitä miehelleni. Oltiin sienestämässä ja yhtäkkiä kuusten keskellä, ison sammalpeitteisen louhikon vieressä, aloin puhelemaan peikoista. Muistaisin kanssa että sarja oli 80- luvun alussa, olin muistaakseni 13-14- vuotias. Oli tosi jännä sarja, mutta tosiaan nykyään on niin eri meininki telkkarissa että ei ehkä enää olisi niin jännä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402