yläluomileikkaus silmäläärärillä vai plastiikkakirurgilla?

kikkakakkonen

Tarkastelin hintoja oulussa. Plastiikkakirurgi veloittaa 16oo euroa kahden silmän yläluomileikkauksesta, silmälääkäri 279 euroa/silmä. Onko plastiikkakirurgin jälki niin paljon parempi???

21

12289

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroa!

      Ainakin minua epäilyttäisi silmälääkärin ammattitaito. Mutta voihan hän olla erikoistunut noihin silmäluomileikkauksiin. Eipä silti, moni Tallinnan plastiikkakirurgeista on koulutukseltaan silmälääkäri.

      Itse kävin Asko Salmen leikattavana (KL-sairaalan Helsingin toimipiste). Hinta oli joulukuussa 890€ ja tulokseen olen erittäin tyytyväinen. Kyllä plastiikkakirurgi osaa hommansa.

    • luometar

      ei ole sellaista kokemusta jos joutuvat poistamaan myös rasvatyrät
      Itseltä leikattu 1½ vuotta sitten Terveystalo/Kouvola Plastiikkakirurgi Jussi Rintamäki
      ja minulla oli myös ne rasvatyrät silloin hinta oli n 1300@€
      ja tulos todella kaunis ei olisi uskonut mitkä tähtisilmät sieltä lurppaluomien alta ilmestyi
      Silmälääkärien leikkauksista en osaa sanoa
      Missä silmälääkäri leikkaa noin halvalla?

      • hinta!

        Minulla poistettiin myös melkoisen isot "rasvanakit" (Salmi totesi että oli viimevuoden ennätys) ja hinta oli se sama 890€.


      • kikkakakkonen

        Muistaakseni kysyin ODL:stä plastiikkakirurgin hinnan ja Botniasta kävi ilmi silmälääkärin hinta (vai oliko se toisinpäin...). En halua lähteä muualle leikattavaksi, jos vaikka tuleekin joitakin ongelmia niin en halua matkustaa eestaas. Siksi pitää kartoittaa Oulun mahdollisuudet. Joku kirjoitti että olisi Oulussa saanut saman leikkauksen Tutkosta 787 eurolla. Pitää kysyä sieltäkin tietoja. Nämä teidän lääkärit ei mahda leikata Oulussa??


      • Leikattu
        kikkakakkonen kirjoitti:

        Muistaakseni kysyin ODL:stä plastiikkakirurgin hinnan ja Botniasta kävi ilmi silmälääkärin hinta (vai oliko se toisinpäin...). En halua lähteä muualle leikattavaksi, jos vaikka tuleekin joitakin ongelmia niin en halua matkustaa eestaas. Siksi pitää kartoittaa Oulun mahdollisuudet. Joku kirjoitti että olisi Oulussa saanut saman leikkauksen Tutkosta 787 eurolla. Pitää kysyä sieltäkin tietoja. Nämä teidän lääkärit ei mahda leikata Oulussa??

        leikkuuttamassa roikkuvat yläluomet Oulun ODL:ssä plastikkakirurgilla ja maksoi 1275 euroa.


      • kikkakakkonen
        Leikattu kirjoitti:

        leikkuuttamassa roikkuvat yläluomet Oulun ODL:ssä plastikkakirurgilla ja maksoi 1275 euroa.

        Nyt muistankin että ODLstä plastiikkakirurgin tekemän yläluomiplastian hinnaksi viime elokuussa sanottiin 1406 euroa. Kävitkö jo aikaisemmin? Tiesitkö että silmälääkärin hinta olisi ollut huomattavasti alhaisempi, eli harkitsitko edes sitä vaihtoehtoa? Kuka leikkasi ja oletko tyytyväinen tulokseen? (kauheesti kysymyksiä...)


      • Leikattu
        kikkakakkonen kirjoitti:

        Nyt muistankin että ODLstä plastiikkakirurgin tekemän yläluomiplastian hinnaksi viime elokuussa sanottiin 1406 euroa. Kävitkö jo aikaisemmin? Tiesitkö että silmälääkärin hinta olisi ollut huomattavasti alhaisempi, eli harkitsitko edes sitä vaihtoehtoa? Kuka leikkasi ja oletko tyytyväinen tulokseen? (kauheesti kysymyksiä...)

        Kävin leikkauksessa viime syksynä ja kyllä tiesi, että silmälääkäri leikkaa halvemmalla, mutta halusin plastikkakirurgille. Leikkaus tulos on hyvä, mutta nyt kun leikkauksesta on jo useita kuukausia niin luomissa tuntuu edelleen kiristystä ja ne ovat vieläkin hieman tunnottomat. Varsinkin aamusin silmäluomet saattavat olla turvoksissa ja silmäluomet sekä ylhäältä että alhaalta ovat punaiset. Muuten arpi on siisti ja silmät näkyvät hyvin.


      • kikkakakkonen
        Leikattu kirjoitti:

        Kävin leikkauksessa viime syksynä ja kyllä tiesi, että silmälääkäri leikkaa halvemmalla, mutta halusin plastikkakirurgille. Leikkaus tulos on hyvä, mutta nyt kun leikkauksesta on jo useita kuukausia niin luomissa tuntuu edelleen kiristystä ja ne ovat vieläkin hieman tunnottomat. Varsinkin aamusin silmäluomet saattavat olla turvoksissa ja silmäluomet sekä ylhäältä että alhaalta ovat punaiset. Muuten arpi on siisti ja silmät näkyvät hyvin.

        Johtuuko nämä oireet joita luettelit (kiristys, tunnottomuus, punaisuus, turpoaminen) leikkauksesta vai oliko niitä jo ennen leikkausta? Minulla ainakin on joka aamu nykyisin silmät turvoksissa = keski-ikä on tullut. Mutta ei tullut mieleenkään että leikkauksesta voisi jäädä esim tunnottomuutta... En ole huomannut muiden puhuvan tällaista, kehuvat vaan miten hyvä tuli.


      • tuollaista
        kikkakakkonen kirjoitti:

        Johtuuko nämä oireet joita luettelit (kiristys, tunnottomuus, punaisuus, turpoaminen) leikkauksesta vai oliko niitä jo ennen leikkausta? Minulla ainakin on joka aamu nykyisin silmät turvoksissa = keski-ikä on tullut. Mutta ei tullut mieleenkään että leikkauksesta voisi jäädä esim tunnottomuutta... En ole huomannut muiden puhuvan tällaista, kehuvat vaan miten hyvä tuli.

        Minulla on nyt yläluomien leikkauksesta vajaa neljä viikkoa. Turvotusta ei ole ollut enää pitkään. Turvotusta oli vähän vajaa viikon, samoin punotusta. Nyt ei näy mitään muuta kuin hyvin heikot arvet. Kiristystä kyllä tuntuu, kun kohottaa kulmakarvoja. Tunto on tallella täysin, en ainakaan "sormituntumalla" löydä yläluomista tunnottomuutta. En nyt ihan usko että olisin niin kauhean hyvä paranemaan, mutta erääksi ansioksi lasken tuon radiotaajuusveitsen. En tiedä sitten oliko sillä vaikutusta, mutta olen tyytyväinen.


      • luometar
        Leikattu kirjoitti:

        Kävin leikkauksessa viime syksynä ja kyllä tiesi, että silmälääkäri leikkaa halvemmalla, mutta halusin plastikkakirurgille. Leikkaus tulos on hyvä, mutta nyt kun leikkauksesta on jo useita kuukausia niin luomissa tuntuu edelleen kiristystä ja ne ovat vieläkin hieman tunnottomat. Varsinkin aamusin silmäluomet saattavat olla turvoksissa ja silmäluomet sekä ylhäältä että alhaalta ovat punaiset. Muuten arpi on siisti ja silmät näkyvät hyvin.

        muista käyttää kuivasilmäisyys tippoja saa apteekista on


      • tarvetta
        luometar kirjoitti:

        muista käyttää kuivasilmäisyys tippoja saa apteekista on

        Ainakaan minulla ei ole ollut tarvetta mihinkään tippoihin. Minulla ei ainakaan silmät paljastuneet sen enempää, joka olisi niitä rasittanut. Vain roikkuvat silmäluomet ja rasvatyrät poistettiin.


      • Leikattu
        tarvetta kirjoitti:

        Ainakaan minulla ei ole ollut tarvetta mihinkään tippoihin. Minulla ei ainakaan silmät paljastuneet sen enempää, joka olisi niitä rasittanut. Vain roikkuvat silmäluomet ja rasvatyrät poistettiin.

        Kyllä kaikki oireet luomien tunnottomuus, punaisuus ja turvoksissa olo tuli leikkauksen jälkeen ennen niitä ei ollut ja plastikkakirurgi sanoi, että on ihan luonnollista, että luomet ovat leikkauksen jälkeen tunnottomina koska jotkut ihossa olet tunnot(en muista tarkalleen mitkä) on katkennut, kun palanen nahkaa on leikattu pois. Tunnottomuus tulee esille esim. ripisväriä laittaessa tosin osa tunnosta on jo palautunut saa nähdä palautuuko loputkin. Silmät eivät ole kuivat joten silmätippoja en tarvitse.


      • kokemukseni
        tarvetta kirjoitti:

        Ainakaan minulla ei ole ollut tarvetta mihinkään tippoihin. Minulla ei ainakaan silmät paljastuneet sen enempää, joka olisi niitä rasittanut. Vain roikkuvat silmäluomet ja rasvatyrät poistettiin.

        Multa poistettiin ylimääräiset roikut luomista ja rasvapahkurat myös.
        Kiristävää, outoa tunnetta oli ainakin puoli vuotta.Toisella puolellla enemmän.
        Arvista tuli tosi ohuet ja siistit, ei huomaa, en käyttänyt mitään arpivoiteita, ei edes suositella luomivakoon, koska saattaa hautoa haavaa.
        Mulle tuli sen verran vaivoja, että silmät alkoi rähmiä. Sekin kuulema on yleistä. Sain puhelinreseptin silmätippoja ( bakteereja tappavaa , ei kosteutukseen )


      • Alaluomet
        kokemukseni kirjoitti:

        Multa poistettiin ylimääräiset roikut luomista ja rasvapahkurat myös.
        Kiristävää, outoa tunnetta oli ainakin puoli vuotta.Toisella puolellla enemmän.
        Arvista tuli tosi ohuet ja siistit, ei huomaa, en käyttänyt mitään arpivoiteita, ei edes suositella luomivakoon, koska saattaa hautoa haavaa.
        Mulle tuli sen verran vaivoja, että silmät alkoi rähmiä. Sekin kuulema on yleistä. Sain puhelinreseptin silmätippoja ( bakteereja tappavaa , ei kosteutukseen )

        kerron vain oman kokemukseni Odl:stä
        Oúlusta. Alaluomeni leikkasi Jussi Kärnä ja
        leikkaus oli avoleikkaus jossa poistettiin ihoa ja rasvaa. Peter Liliuksella, plast.kirurgi olisi sama toimenpide maksanut 2200 €, nyt maksoin vain 720 €. Odl:n hoitaja kehui lääkäriä
        hyväksi joka tekee siistiä jälkeä ja näin oli, suosittelen. Jussi Kärnä on siis silmälääkäri.


      • luometar
        tarvetta kirjoitti:

        Ainakaan minulla ei ole ollut tarvetta mihinkään tippoihin. Minulla ei ainakaan silmät paljastuneet sen enempää, joka olisi niitä rasittanut. Vain roikkuvat silmäluomet ja rasvatyrät poistettiin.

        saavani niistä avun kun muutenkin on päätetyöskentelyä niin silmät kuivaa ja nyt kun ei ole lurppaluomia silmänpäällä niin minulla on ainakin aivan uusi avoin ilme ;)))


      • SEUraamus

        Onko tuoreita kokemuksia hyvistä yläluomia korjaavista lääkäreistä Oulussa?


    • Leikkausta suunnitteleva

      kuka silmälääkäri tekeen sen noin edullisesti.

    • kikkakakkonen

      Olin päätellyt silmälääkärin hinnan värin. Se 279 euroa on ODL:n ottama hinta ja siihen päälle silmälääkäri ottaa 500 euroa. No, silti hinta on puolet vähemmän kuin plastiikkakirurgilla ja siis varasin ajan silmälääkärille. Olisi pitänyt älytä jo esitutkimuksesta peräytyä, sillä silmälääkäri oli ilmeisesti lekellyt vain tosi vaikeita tapauksia. Minulla kun lähti isoimmasta kohdasta sentti pois, niin lääkärin mielestä en olisi tarvinnut leikkausta ollenkaan. Mielstäni sentti on silmissä iso mitta! Lisäksi hän ei esitutkimuksessa mitenkään selittänyt miten aikoo leikkauksen tehdä. Suttahan siitä sitten tuli: Luomet eivät kyllä enää roiku, mutta molemmat kulmat ovat erilaiset. Toisen sisäkulma on ok, toisen ei ja toisessa ulkokulma ok, toisen ei. Ne on tehty siis eritavalla. Että olisi pitänyt sittenkin mennä plastiikkakirurgille!!!

      • coolkatty

        Kyselelin Odl hintoja yläluomileikkauksista, Kärnä teki
        hieman halvemmalla kuin muut. Luotin ODL:n sairaalaan ja
        otin hänet. Kun kävin leikkauttamassa silmät, pettymys suuri
        ei luonnollinen tulos; katsoin netistä ; hän on silmälääkäri, ei
        plastiikkakirurgi. Olisi pitänyt aikaa varatessa hlökunnan kertoa
        ettei ole plast. kirurgi. En nimittäin ole eka kertaa leikkauksessa.


      • kikkakakkonen

        Tässä vielä kikkakakkonen kertoo jälkikäteen miten kävi. Kun turvotus laski, kävi ilmi että kyseinen silmälääkäri leikkasi aivan liian varovasti. Sisiäkulmat on ok, mutta ulkokulmista luomet jäi yhä roikkumaan. Kun vaitin (silloin vuonna 2008), tarjoutui silmälääkäri leikkaamaan uudelleen. En halunnut taas käyttää lomaani sairaslomaan, joten kieltäydyin. Sain neuvoteltua leikkausrahan takaisin.


    • Anonyymi

      Minun leikkauksen teki silmälääkäri keskussairaalassa. Tuli sutta ja sekundaa. Menkää plastiikkakirurgille, jos rahat riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe