En usko enää Jumalaan.

ou.ti

Minä en usko enää Jumalaan, päätin juuri. Ja kerta se on päätöksestäni kiinni, ei se ole kestävää todellista uskoa lainkaan. Jos Jumala on olemassa, niin miksi hän ei vastaa minulle, kun vilpittällä sydämellä Häntä etsin. Ja vain aito ja oikea Jeesus kelpaa jos Hän joskus minulle vastaa ja ilmestyy. Silloin ei ole enää tarvetta hapuiluille, eikä kysymyksille.

En usko myöskään yhtäkään ihmistä uskonasioissa enää, se pohja on pettävä pohja.

Jos Jumala on ja jos hän minua rakastaa ja tahtoo minut pelastaa, niin nyt Hänellä on vapaat kädet ilmoittaa itsensä ja tahtonsa minulle. Pelastaa jos tahtoo, jollei pelasta, olen kadotukseen menevä.

Nyt loppui sokean sokea oma räpellys ja yritys. Kaikkea hyvää teille uskoville, minä en enää usko.

46

2979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ou.ti

Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa, minä seison sinun edessäsi, mutta sinä vain tuijotat minua.

Olet muuttunut julmaksi minua kohtaan, rajusti sinun kätesi minua ravistelee.

Sinä nostat minut ratsaille tuulen selkään ja paiskaat alas, lyöt pirstoiksi.

Minä tiedän, että sinä viet minut kuoleman käsiin, paikkaan, mihin päätyy kaikki mikä elää.

Eikö raunioihin hautautunut kurkota kättään, eikö onnettomuuden uhri huuda apua?

Enkö minä itkenyt yhdessä kovaosaisten kanssa?
      Enkö minä surrut köyhien osaa?

Hyvää minä odotin, mutta paha tuli, odotin valoa, mutta tuli pimeys.

• ou.ti

Mutta en halua enää uskoa, juuri siksi kun en ymmärrä. Kuinka voisin uskoa jollen ymmärrä.
        Ei Jumala halua, että ymmärtämättäni mielettömiä tulkintoja raamatusta esitän.

Ei se ole uskoa, että heiluu tuulen kuljetettavana, sen mahdollistaa vain liian lavea tie. Ja minä heiluin, mutta kerta tie on kadotukseen vievä, niin turha sitä silloin on muuksi yrittää muuttaa. Totuus on totuus, joten mitä uskoni silloin hyödyttää.
        Eli en enää usko, vaikka tiedänkin Jumalan olevan.

Olen ollut kärsivällinen, koko elämäni on vain odotusta. Kärsivällisesti olen aina kaikkea odottanut, saaden vain pettävää harhaa.

Kaiken toivoni olen aina laskenut Jumalan varaan, että Jumala ei minua hylkää, vaikka kaikki muut hylkäisivät. Mutta hylkäsikö sittenkin.

Joten uskoni on mennyt, toivoni on mennyt, ihmeitä en enää odota.

• joten sitä
        ou.ti kirjoitti:

Mutta en halua enää uskoa, juuri siksi kun en ymmärrä. Kuinka voisin uskoa jollen ymmärrä.

Ei se ole uskoa, että heiluu tuulen kuljetettavana, sen mahdollistaa vain liian lavea tie. Ja minä heiluin, mutta kerta tie on kadotukseen vievä, niin turha sitä silloin on muuksi yrittää muuttaa. Totuus on totuus, joten mitä uskoni silloin hyödyttää.

Olen ollut kärsivällinen, koko elämäni on vain odotusta. Kärsivällisesti olen aina kaikkea odottanut, saaden vain pettävää harhaa.

Kaiken toivoni olen aina laskenut Jumalan varaan, että Jumala ei minua hylkää, vaikka kaikki muut hylkäisivät. Mutta hylkäsikö sittenkin.

ei tarvitse eikä saakaan ajatellakaan totaalisena asiana ja toimena. Tällainen asenne on lähinnä Antikristuksen palvelemista, eli Jumalan valitseman ja tarjoaman elämän väärinymmärtämisenä, vouhkamisena.

Jos koet eläväsi niin olet elämässä kiinni ja täten elävien kirjoissa.

Jumala on antanut ja säätänyt elämämme, joten se on lahjoista suurin, ja se on myös se kenttä Jossa on toimittava ja Jossa ovat kasvamassa, ei vain yksi viinipuu vaan omat viinitarhamme, elomme sekä villitsevät ja hyödyttömät rikkakasvimme.
        Eli et Sinä ole kuihtuva puu, vaan sinulla on epäily että puutarhassasi on jokin puu surkastumassa.

Jos ihmisellä on rakkautta tai toivoa kaitselmusta kohtaan niin siinä on jo paljon, mutta jos unohtaa elämän ja elää, niin puutarhakin jää osaltaan kesannolle ja hoitamattomaksi. Kuitenkin on luotettava että ylipuutarhuri auttaa ja kantaa vastuutasi, jos sallit sen.

Uskominen on (pyhän) kolmitahoista ja yleensä vajavaista ihmisen toimintaa. Monesti ei edes huomata sitä ettei tunne tai tahto ole mukana, taikka ajatus, eli jokin uskonlammppu on himmeällä tai jopa sammuksissa.

Elämä ei ole niin yksiselitteistä tai monimutkaista kuin täällä olevat ylilämmenneet kuvaavat, kuitenkin elämä on Elämää, joten riipu Hänessä.
        7

• Anonyymi
        ou.ti kirjoitti:

Mitä enemmän rukoilin apua hätääni sain vain monin kerroin lisää tuskaa ja pahuutta. En ole voinut rukoilla enäää Jumalalta armoa
        kuoleman tuskissa kärsineille läheisilleni, rukoilin monta vuotta armoa, mutta rukoileminen vain pahensi rakkaan äitiini ja lapseni kärsimyksiä.

• Anonyymi
        joten sitä kirjoitti:

ei tarvitse eikä saakaan ajatellakaan totaalisena asiana ja toimena. Tällainen asenne on lähinnä Antikristuksen palvelemista, eli Jumalan valitseman ja tarjoaman elämän väärinymmärtämisenä, vouhkamisena.

Jos koet eläväsi niin olet elämässä kiinni ja täten elävien kirjoissa.

Jumala on antanut ja säätänyt elämämme, joten se on lahjoista suurin, ja se on myös se kenttä Jossa on toimittava ja Jossa ovat kasvamassa, ei vain yksi viinipuu vaan omat viinitarhamme, elomme sekä villitsevät ja hyödyttömät rikkakasvimme.
        Eli et Sinä ole kuihtuva puu, vaan sinulla on epäily että puutarhassasi on jokin puu surkastumassa.

Jos ihmisellä on rakkautta tai toivoa kaitselmusta kohtaan niin siinä on jo paljon, mutta jos unohtaa elämän ja elää, niin puutarhakin jää osaltaan kesannolle ja hoitamattomaksi. Kuitenkin on luotettava että ylipuutarhuri auttaa ja kantaa vastuutasi, jos sallit sen.

Uskominen on (pyhän) kolmitahoista ja yleensä vajavaista ihmisen toimintaa. Monesti ei edes huomata sitä ettei tunne tai tahto ole mukana, taikka ajatus, eli jokin uskonlammppu on himmeällä tai jopa sammuksissa.

Elämä ei ole niin yksiselitteistä tai monimutkaista kuin täällä olevat ylilämmenneet kuvaavat, kuitenkin elämä on Elämää, joten riipu Hänessä.
        7

Miksi sitten Jumala antaa antaa vain lisää kärsimystä,.mitä enemmän rukoilee kuolemaan tuomituille ihmisille, jotka eivät ole milloinkaan tehneet pahaa toisille. Sairasvuoteessan/ kuolin vuoteessaan on järkyttävää kuunnella kun läheisesi/ lapsesi viimeisillä voimillaan pyytää järkyttävissä tuskissaan että auttakaa, enkä voi tehdä mitään😭

• tuhat ja yksi

Miten ymmärrän mihin ? En ole seurannut "räpellystä"!Tälä kin osastolla kymmenet,sadat, tuhannet erilaisten uskonoppien sirpaleet sinkoilevat "Kultaisten sonnien taistelussa "
      Niin mihin voi uskoa ?

Mutta lause; "Minä en enää usko " voi olla rehellisempi ja syvällisempi kuin muut yhteensä!

Jeesus Nasaretilainen oli saanut tuomion kansan kiihottamisesta juutalaista uskontoa vastaan ja esiintymällä Juutalaisen kansan vapauttajana ja kansaata suuri joukko uskoi hänen olevan Profeetta tai jopa se ennustettu Messias! ( Tosin hänelle oli asetettu maallisen vallan saaminen juutalaisten käsiin!)
      "Jumalan Poika " kysymykseen hän ei antanut riittävän selvää vastausta tuomitsijansa edessä !

"Hoosianna Daavidin poika "oli liikaa juutalaiselle papistolle ja senkin Jeesus tiesi!

Getsemanen yössä hän pyysi
      "ota pois tämä malja jos mahdollista"

Ei ollut Jeesus Nasaretilainen itse oli jo lähettänyt Juudaksen kertomaan valtaa pitäville olinpaikkansa, palkaksi sai hän vanhentuneita rahoja ja sitten tuli se "Juudaksen suudelma"!

Halusin sanoa :

Jeesuskin totesi ennen kuolemaansa Ilosanomien mukaan " Jumalani miksi hylkäsit minut " ?

Siitäkin on selostuksia tehty niin paljon ettei lukea jaksa.

Niin tahdoin sanoa Ensin Jeesus Nasaretilainen tuli Jerusalemiin iän ikuisen ennustuksen innoittamana Hoosianna hymnin sävelten saattelemana ja kohta tuskallisen ja häpeällisen julkisen kuoleman kohdatessa lipsahtaa totuus!?
      (Jumalani enkö minä tehnytkin toisenlaisen sopimuksen kanssasi, piti vähän kärsiä ,vähän piinata , vähän kuolla? Miksi tässä näin kävi pitää kokonaan kuolla !?

Jeesus ei pystynyt päättämään "Minä en enää usko Jumalaan" (Vaan hän oli sitä mieltä Jumala on pettänyt lupauksensa, Hän ei ollut tehnyt Jumalansa kanssa tällaista sopimusta !)

Uudesti syntyneen Kristityn suusta on kielletty sanonta "minä en usko" vaan heidän täytyy heikkoina hetkinäkin valehdella uskovansa vaikkeivat sillä hetkellä mitenkään jaksaisi uskoa mihinkään !

Se siitä täydellisestä synnittömyydestä !

Elikkä se on puppua !

• LungiKundi.

milloinkaan uskonut. Sillä sinä et vielä edes tiedä sitäkään jota usko on!

• tuhat ja yksi
        LungiKundi. kirjoitti:

milloinkaan uskonut. Sillä sinä et vielä edes tiedä sitäkään jota usko on!

paremmin, kun tieto loppuu niin usko alkaa !

Luulo saattaa myös muuttua uskoksi !

• jpp3

Usko ei ole inhimillisen järjen ja viisauden tuote. Sen todistaa Sana monessakin kohden.
      Se on hullutus järjelle ja viisaudelle, Jeesuksen
      ristinkuolema Golgatalla.

Uskoa ei oteta. Usko saadaan, lahjana. Minä en halua sinua sekoittaa yhtään. Minulla ei ole
      mitään omia intressejä sinun suhteen. Ei kenenkään suhteen. Mitä sillä voittaisin?
      En mitään.

Kyllä sinä Jumalan olemassaoloon selvästikin uskot. Minun on erittäin vaikea virtuaalisesti
      sinua opastaa. Enkä minä halua itsessäni omilla
      järjenpäätelmilläni sitä tehdäkään netissä.
      Tämä on siinä mielessä vaikea, kun ei tunne
      ihmisen todellista tilaa, koska ei pääse
      puhumaan face to face.

Jumala on ilmestynyt Sanassaan. Se pohja ei petä.
      Jumalan tahto on ilmoitettu Sanassa - sinunkin
      suhteesi. Järjellä ja tiedolla et voi vääntäytyä
      uskoon. Etsi siis Herraa Sanasta, sieltä Hänet
      löytää voidaan.

Itse olen joutunut käymään tien, jossa olen etsinyt Herraa yksinomaan Sanasta. Kun et kehenkään ihmiseen luota. Niin kai luotat Sanaan?
      Minä en todellakaan osaa sanoa, oletko ollut
      uskossa. Kirjoituksiasi en juuri ole lukenut.

Tässä muutama Sanan paikka, joita en itse ole
      keksinyt:

Matteuksen evankeliumi:

6:33   Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

7:7   Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Luukkaan evankeliumi:

11:9   Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

12:31   Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

Kolossalaiskirje:

3:1   Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.(tämä jo uskoontulleille)

Minun uskoontuloprosessini oli tämä:

luulousko/luulousko omat teot/suurempi luulousko
      omat teot/luulouskon murskaantuminen/synnintunto, täydellinen murkaantuminen omassa luulouskossa-->
      UUDESTISYNTYMINEN. Luulousko=järkiusko. Oikea
      usko on Herran synnyttämä usko sydämeen, ei järkeen.

Enempää en puhu. Varon puhumasta. Etsi Sanasta.
      Vastaus tulee aikanansa. Minun uskoontuloni ei
      ole kaava. Ei ole kaavaa. Ahdas porttikin on.
      Se on raamatullista. Lue Sanaa! Älä katso
      tunteisiin. Ne häilyvät, menevät ja tulevat.
      Usko ei ole tunteista riippuvainen. Usko
      ankkuroituu Sanaan, AINA. Ota esimerkki Abrahamista. Älä ole tuuliviiri. Rohkaisen
      Sinua etsimään Herraa sieltä, mistä Hänet
      löytää voidaan.

Siunausta Jeesuksen nimessä!

• Devout

Sunilaisuus vaikutti, nykyisiin tuntemuksiisi?

Minun uskonelämälle, se oli vähintäänkin näivettävää..

• Uskova ihminen

jotka ovat siitä luopuneet ja herkistäneet aistinsa saatananpalvelijoiden
        lipeville puheille, pyytäen heiltä jopa anteeksi sitä, että ovat joskus
        totuutta lähteneet elämäänsä etsimään.

• Uskovinaan
        Uskova ihminen kirjoitti:

jotka ovat siitä luopuneet ja herkistäneet aistinsa saatananpalvelijoiden
        lipeville puheille, pyytäen heiltä jopa anteeksi sitä, että ovat joskus
        totuutta lähteneet elämäänsä etsimään.

Et ole Teuvo

• Naomi

Kyllä sinä Jumalaan uskot, huomaahan sen kirjoituksestasikin. Tunnet vain ettet jaksa enää, olet luhistumaisillasi, nääntymäisilläsi? Ehkä sisimpäsi huutaa, älä ole kaukana enää Herra?

Tietysti on monenlaista uskoa ja oppia, eikä ihmisistä ja heidän sanomisistaan uskonperusta kasva. Myös epäusko saattaa kuulua uskontaipaleeseen, se on koetus. Ethän anna periksi?

Miten ensikerran sait Jeesuksesta kuulla, tarkoitan milloin aloit uskomaan Häneen? Älä unohda ensirakkauttasi Häneen.

Kielsitkö jossain vaiheessa, Hänet? Uskoitko, ettei Hänen kohtaamisensa olisi ollutkaan aitoa? Jos niin kävi, ja vieläkin niin uskot... onko ihmekään ettei kukaan vastaa?

Nuo oli vain kysymyksiä, en voi tietää taipaleestasi. Ehkäpä voisit kertoa jotain siitä?

Kirjoita.

• Naomi

luulenpa että tuo on sinun hätähuutosi, ehkä enemmän Herralle kuin palstalaisille täällä. Joten kyllä sinä uskot, Hän on vain kadoksissa sinulta.

• Ei ole aihetta epäillä, ettetkö Ou.ti olisi ollut ja edelleen olisi vilpitön
      totuuden etsijä. Kirjoituksistasi on saanut syvällisen vaikutelman.

Asioita vähän pelkistäen ja muutamia mutkia oikaisten haluan kysyä sinulta,
      olitko tosissasi, kun annoit Teuvo Sunin kirjoituksista alla olevan todistuksen?

Sanoinko? Kirjoittanut: ou.ti
      3.1.2008 klo 19.43
      >>Mutta ei minulla ainakaan ole Teuvon kirjoituksiin vastaan sanomista.>Voisitko hetkeksi unohtaa kaikki ihmiset, olla katsomatta kehenkään
      ja turvaamatta kenenkään oppiin. Kääntyä Jumalan puoleen ja pyytää
      Jumalaa kirkastamaan totuutensa. Nöyränä, ja Jumalan vastausta kuunnellen

• m 12

sinulle vastannut

sanoit: "Jos Jumala on ja jos hän minua rakastaa ja tahtoo minut pelastaa, niin nyt Hänellä on vapaat kädet ilmoittaa itsensä ja tahtonsa minulle. Pelastaa jos tahtoo, jollei pelasta, olen kadotukseen menevä."

miten Hän vastasi?

Hiljenny etehen ristin, katso edestäsi ristiinnaulittuun, kärsivään Vapahtajaan.
      Sinun tähtesi, rakkaudesta sinuun Hän kärsi, kuoli ja nousi ylös!

• maallikko,

Noinhan juuri Jeesus sanoi. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, se ei voi olla minun opetuslapsesni. Ja menkää sisälle ahtaasta portista, ei laveasta. Ja jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut on juurinensa revittävä pois.

• The one and only

Ted the great. He is back.

• maallikko,
        The one and only kirjoitti:

Ted the great. He is back.

And, behold, they cried out, saying, What have we to do with thee, Jesus, thou Son of God? art thou come hither to torment us before the time?

• ...kaikesta huolimatta luottaisit J-laan, vaikka et Häntä tunne niin hyvin kuin haluaisit.

Hän vakuuttaa Sanassaan rakastavansa sinua. Tämän Yeshua on pukenut kehoituksen sanoiksi meille opetuslapsilleen, siis myös sinulle, näin:
      (Joh.14:1-3)

"1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."

- Tie Yeshuan luokse käy turvaamalla hänen veriuhriinsa ristillä ja siihen katseemme nostamalla kaikissa elämämme tilanteissa, etenkin kriisitilanteissa.
      - Huomaan sinulla olevan sellainen juuri nyt.
      - Näitä uskonkriisejä tulee jokaiselle uskovalle ainakin joskus.

- - -

J-la sanoi jo VT:ssa valitulle kansalleen näin:

"En unhoita minä sinua!"
      "En minä sinua hylkää, enkä jätä!"

Kuinka paljoa enemmän Hän sanoo sen saman meille, jotka panemme kaiken turvamme Hänen Poikaansa Yeshuaan!

Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!

• Niin kovin monta kertaa Herra sanoi Israelille,
        että hylkää sen, mutta yhtä monta kertaa perui.
        Jos hän ei hyljännyt tuota sangen viheliäistä,
        valehtelevaa kansaa - niin miksi sinut hylkäisi?

Pari tuhatta vuotta voitiin ilkkua Israelille ja
        yhä nauretaan ja kiristellään hampaita - mutta
        Israel on. Ja se on joka päivä ihme.

Oman nimensä tähden Herra pitää huolen Israelista
        ja kaikista nisitäkin, jotka ovat Hänen nimiinsä
        otetut. Jotka tunnustautuvat Jumalan lapsiksi,
        Kristukseen uskoviksi.

Hes. 36:22
        Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.

Hes. 39:25
        Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.

Kysy Yakovilta lisää Israelista sekä Aabrahamin,
        Iisakin ja Jaakobin Jumalasta. Hän on koko
        maailman Jumala.

Ole siunattu Herran nimessä!

• minä uskon.

Olen ollut poissa tietokoneelta yli viikon ja aloin eilen lukea palstan kirjoituksia.
      Viestisi luettuani tuli mieleeni eräs Raamatun kohta ja laitan sen sinulle. 1.Kor.10:13: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus.
      Jumala on uskollinen. Hän ei salli teitä kiusattavan enempää kuin kestätte, vaan salliessaan kiusauksen Hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."

Siunausta! E-LK

• entinen sunilainen

joka olet johonkin hävinnyt?

• minä uskon.
        entinen sunilainen kirjoitti:

joka olet johonkin hävinnyt?

Jos niin, voin kertoa, etten ole Einel, enkä sunilainen ollenkaan, en entinen enkä nykyinen !:)

• vai mitä
        minä uskon. kirjoitti:

Jos niin, voin kertoa, etten ole Einel, enkä sunilainen ollenkaan, en entinen enkä nykyinen !:)

Uskot siis, että Mormooniusko on ainoa ja oikea ja enkeli Morottaja on oikea sanansaattaja.

Ja lapsia ei pidä kastaa kristityiksi?

• minä uskon.
        vai mitä kirjoitti:

Uskot siis, että Mormooniusko on ainoa ja oikea ja enkeli Morottaja on oikea sanansaattaja.

Ja lapsia ei pidä kastaa kristityiksi?

Nimimerkkini tarkoittaa, että minä uskon Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanani ja syntieni sovittajana. E-LK

• minä uskon.
        minä uskon. kirjoitti:

Nimimerkkini tarkoittaa, että minä uskon Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanani ja syntieni sovittajana. E-LK

Esitän sinulle vastakysymyksen. Mihin sinä uskot?
        E-LK

• Naomi
        minä uskon. kirjoitti:

minäkin kysyn, eli mistä tulee E-LK?

• minä uskon.
        Naomi kirjoitti:

minäkin kysyn, eli mistä tulee E-LK?

Valitettavasti(?)joudun toteamaan, ettei kirjaimissa ole mitään salaperäistä. Ne ovat oikeasta nimestäni löytyviä kirjaimia.:)
        Siunausta sinulle! T. E-LK

• minä uskon.

Minä en yleensä viitsi alkaa riidan haastajaksi.
        Mielipiteeni silloin tällöin tuon esiin, mutta jos ne eivät jotakuta miellytä, en anna sen mielenrauhaani häiritä.
        Oli muuten ihan hyvä arvaus sinulla, mutta valitettavasti ei mennyt oikein :)Haluatko yrittää uudelleen? :)
        Hyvää alkaneen vuoden jatkoa! T.E-LK

• Devout

Etkö noin yksinkertaista asiaa ymmärrä?
        Naomi ei ole sunilainen urkkija.

En ymmäärrä sinua, teet kaikkesi, saadaksesi vihaa päällesi ja sitten kiitosta odotat.

• se näkyy helposti sinusta

ja se muuttuu katkeruudeksi, joka onkin sitten jo kovempi pala, jollet ajoissa sitä kitke pois.

• jpp3

...tänään? Jaksatko lukea? En tiedä, sainko oikean Psalmin tilanteeseesi. Tälläinen tuli
      mieleen. En minä sinua eksyttää halua. Lue Sanaa,
      jos jaksat. Ei Herra sinua ole hylännyt. Jumala ON.

Psalmit:

42:1   Veisuunjohtajalle; koorahilaisten mietevirsi.
      42:2   Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala.
      42:3   Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?
      42:4   Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"
      42:5   Näitä minä muistelen ja vuodatan sydämeni: minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivasta joukosta.
      42:6   Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.
      42:7   Minun Jumalani, minun sieluni on murheellinen minussa, sentähden minä muistan sinua Jordanin maalla, Hermonin kukkuloilla ja Misarin vuorella.
      42:8   Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitseni.
      42:9   Päivällä Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan ja rukoilen elämäni Jumalaa.
      42:10   Minä sanon Jumalalle, kalliolleni: "Miksi olet minut unhottanut? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana?"
      42:11   Minun luitani jäytää, kun viholliseni minua häpäisevät, sanoen minulle kaiken päivää: "Missä on sinun Jumalasi?"
      42:12   Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

Sinun sielusi halajaa Jumalaa...eikö niin?

• Outi, Hei!
      Jumala rakastaa vilpittömiä kyselijöitä ja vilpittömiä epäilijöitä yhä - ei ainoastaan silloin
      Tuomas epäilijöiden aikoihin!

"Hapuilemalla" - sitä tämä on, mutta parempi se kuin ei mitään. Sillä jos ei Jumalaa ole,
      niin turhuuksien turhuutta on kaikki, varsinkin oikeamielisyydstä kiinni pitäminen.

Haloo! Viittasit Jobiin ja se on ihan oikea viite. Jumala vaikeni ja Job oli syystä vihainen.
      Jumala myönsi saatanalle, että koettelee Jobia siksi, että rakastaa tätä kovin paljon.
      Mutta Job kirosi vain syntymäpäivänsä ja piti kiinni Jumalasta ja se luettiin hänelle
      vanhurskaudeksi:

Job 19:25
      Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.   

Job 42:7-

7
      Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.   
      8
      Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."   
      9
      Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.   
      10
      Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.   

Pilvien takana taivas

• Anonyymi

Olen ateisti, en ole vuosiin maksanut mitään kirkollisveroja. Viimeksi kävin kirkossa intissä joulujumalanpalveluksessa, ihan vaan kokemuksen takia. Sen jälkeen käynyt kirkossa kun isääni siunattiin hautaan. Itse menen omaisten saattamana aikoinaan omaan kuoppaani, siihen ei aneita tarvita.

Sen sijaan uskon moniin Raamatun oppeihin. Ei tarvita mitään jumalia, kristinuskon tai islaminuskon pyhää toteemia. Kunhan uskoo siihen, mikä tässä elämässä on oikein.

Ihmiset tekevät maailmasta pahan. Ei siihen jumalaa tai jeesusta tai moosesta tarvita. Ihmiset voivat tehdä maailmasta myös hyvän.

• Anonyymi

Ps.139:7- 19 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä? Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääreen, sieltäkin sinun kätesi minut taluttaisi, sinun oikea kätesi tartuisi minuun. Ja jos minä sanoisin: Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi, niin ei pimeyskään olisi minulle pimeä; yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi valkeus. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että olet tehny ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut. Mutta kuika kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitteen luku! Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat!

• Anonyymi

Aam.9:2-6 Vaikka he tuonelaan murttautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas. Vaikka he Karmelin laelle kätkeytyisivät, sieltäkin minä etsin ja tempaan heidät. Ja vaikka he meren pohjaan lymyäisivät minun silmieni edestä, sieltäkin minä käsken käärmeen heitä pistämään. Ja vaikka he vankeuteen vaeltaisivat vihollistensa edessä, sieltäkin minä käsken miekan heidät tappamaan. Sillä minä kiinnitän katseeni heihin, heille pahaksi, ei hyväksi. Herra, Herra Sebaot, hän, joka koskettaa maata, niin että se sulaa, että kaikki sen asukkaat murehtivat, että se nousee kaikkinensa niinkuin Niili ja alenee niinkuin Egyptin virta, hän, joka rakentaa yliskammionsa taivaisiin ja perustaa holvinsa maan päälle, joka kutsuu meren vedet ja vuodattaa ne maan pinnalle - Herra on hänen nimensä.

• Anonyymi

Jes.44:21-28 Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unhota minä sinua, Israel. Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut. Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee; riemuitkaa, te maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, ynnä metsä ja kaikki sen puut; sillä Herra lunastaa Jaakobin, kirkastaa itsensä Israelissa. Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani? - joka teen tyhjäksi vahettelijan merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi. Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttämään sanansaattajaini neuvon. Minä olen se, joka Jerusalemille sanon: Sinussa asuttakoon! ja Juudan kaupungille: Teidät rakennettakoon! Sen rauniot minä kohotan. Minä olen se, joka sanon syvyydelle: Kuivu; minä kuivutan sinun virtasi! joka sanon Koorekselle: Minun paimeneni! Hän täyttää kaiken minun tahtoni, hän sanoo Jerusalemille: Sinut rakennettakoon! ja temppelille: Sinut perustettakoon! 2Aikak.36:22-23

• Anonyymi

Olet näemmä alkanut terroristivegaaniksi. Vegaanit kieltävät raamatun ja uskonnon.

• Anonyymi

Aloittaja kieltää Jumalan sekä ne kristityt jotka eivät alistu aloittajan oman tahdon alle. Hän ei tunnusta, että Jeesus On Herra.

Aloittajalla on sama asenne kuin Luciferilla: tämäkin halusi jumalaksi Jumalan paikalle. Koko luomakuntamme onnettomuus perustuu tähän.

Aloittaja ei kunnioita myöskään muiden uskovien mielipiteitä ja sanookin tämän täysin suoraan.

No, eikö tällaiseen ketjuun vastaaminen ole sitten turhaa, aloittajan omien määräysten vastaista sekä pikemminkin osallisuutta hänen jumalankielteisyyteensä?

Jumalaa lähestytään aivan toisin asentein. Ymmärrän, jos ja miksi Jumala ei ole hänelle vastannut.

Joh. 6:44
      Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Maailmankaikkeutta hallitaan Jumalan ehdoilla, ei ihmisen.

Ps. 50:15
      Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

• Anonyymi
    • Anonyymi

Joh.14:1 Biblia (1776) ( Ja sanoi opetuslapsillensa:) älköön teidän sydämenne murheellinen olko; jos te uskotte Jumalan päälle, niin uskokaat myös minun päälleni.

• Anonyymi

Tätä menoa yksikään kristittyjä kuunteleva ei tuolla periaatteella tule tajuamaan mitään. Jos ei Zoharia ole lukenut, missä raamatun selityksistä on...

• Anonyymi

En minäkään Jumalaan "usko". Hänen olemassaolonsa ei ole uskosta kiinni.

• Anonyymi

Job.30:20 Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minua. Ps.13:1-2. Ps.22:1-3.

• Anonyymi

Minä kyllä, uskon humalaan. Litra viiniä, on jo mennyt huutokoskesta alas.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe