Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pillerit jotka kasvattavat rintoja?

pillerimerkeistä

Olen 17-vuotias ja tosi pienirintainen tyttö. Syön tällä hetkellä e-pillereitä niiden oikean tarkoituksen eli ehkäisemisen sekä kovien kuukautiskipujen vuoksi. Pillerit joita syön ovat Yasmin-merkkisiä.

Olen kuullut että joillakin rinnat ovat kasvaneet esim koolla sen jälkeen kun on aloittanut syömään e-pillereitä. Kaikki jotka ovat huomanneet muutosta rintojen kasvussa e-pillerit aloitettuaan voisitteko kertoa minkä merkkisiä pillereitä syötte? :D

Olen muuten sujut itseni kanssa mutta raivostuttaa olla niin alikehittyneen näköinen. Vaatteet eivät istu ja bikineissäkin näytän samalta kuin ala-asteella. On hyvin vaikea tuntea itseään naiseksi kun tissit ovat noin kokoa 70aa. En jotenkin jaksa uskoa että nämä tästä mihinkään muuttuisivat ilman toimenpiteitä koska eivät ole muuttuneet tähäänkään päivään mennessä yhtään sitten kuudennen luokan.


Olen kyllä hoikka (162/48) mutta tiedän paljon hoikempiakin tyttöjä joilla kuitenkin on rinnat eivätkä edes pienimmästä päästä. Äidilläni ja siskollani on b-kupit.

41

30732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hryrte

      kuukautiseni alkoivat ollessani 12-vuotias.

    • näinkö?

      Meinaatko, että ensin kyselet mitkä merkit ovat ihmisillä "kasvattaneet" rintoja ja sitten vaihdat siihen merkkiin? Voi typeryys sentään. Unohda tuollaiset hölyn pölyt ja ala hyväksyä itsesi.

      Mikään tietty merkki ei aiheuta rintojen turpoamista. Mikä tahansa merkki sen voi tehdä kenelle tahansa käyttäjälle. Jollekin se on nimenomaan Yasmin, joka rintoja turvottaa. Auttaako tämä tieto sinua? No ei.

      • niin olikin joo....

        "Unohda tuollaiset hölyn pölyt ja ala hyväksyä itsesi. "

        kyselyn aloittaja tuskin kaipaa tälläisiä mielipiteitä. tuskin itsekään hyväksyisit omaa vartaloasi, jos jokin normaaliin vartaloon kuuluva ruumiinosa puuttuisi lähes tyysin omasta vartalostasi? jos farkkuja olisi vaikea ostaa koska sääret ovat kuin mitkäkin ihratunkit, mutta takapuolta ei olisi nimeksikään ja esimerkiksi farkkuihin jäisi takapuolelle varattuun kohtaan vain tyhjä pussi? sen lisäksi että se tuntuisi ja näyttäisi sinusta itsestäsi typerältä, se olisi sitä myös kaikkien muiden silmissä.
        en nyt väitä että pienet rinnat olisivat jotenkin koomiset, mutta ymmärrän kyllä keskustelun aloittajan pointin. moni sellainen joka itse automaattisesti omistaa normaalikokoiset rinnat tuskin tätä voi ymmärtää. vaan mitäpä jos sattuisi omalle kohdalle?


        itse olen ainekin lukenut keskustelupalstoilta erilaisten ihmisten kokemuksia siitä, mitkä ehkäisypillerit ovat heidän kroppaansa, niin rintavarustustakin kuin muutakin kehoa turvottaneet ja kasvattaneet, kun taas toiset eivät.


      • näinkö?
        niin olikin joo.... kirjoitti:

        "Unohda tuollaiset hölyn pölyt ja ala hyväksyä itsesi. "

        kyselyn aloittaja tuskin kaipaa tälläisiä mielipiteitä. tuskin itsekään hyväksyisit omaa vartaloasi, jos jokin normaaliin vartaloon kuuluva ruumiinosa puuttuisi lähes tyysin omasta vartalostasi? jos farkkuja olisi vaikea ostaa koska sääret ovat kuin mitkäkin ihratunkit, mutta takapuolta ei olisi nimeksikään ja esimerkiksi farkkuihin jäisi takapuolelle varattuun kohtaan vain tyhjä pussi? sen lisäksi että se tuntuisi ja näyttäisi sinusta itsestäsi typerältä, se olisi sitä myös kaikkien muiden silmissä.
        en nyt väitä että pienet rinnat olisivat jotenkin koomiset, mutta ymmärrän kyllä keskustelun aloittajan pointin. moni sellainen joka itse automaattisesti omistaa normaalikokoiset rinnat tuskin tätä voi ymmärtää. vaan mitäpä jos sattuisi omalle kohdalle?


        itse olen ainekin lukenut keskustelupalstoilta erilaisten ihmisten kokemuksia siitä, mitkä ehkäisypillerit ovat heidän kroppaansa, niin rintavarustustakin kuin muutakin kehoa turvottaneet ja kasvattaneet, kun taas toiset eivät.

        Missasit pointin ja vieläpä aika kaukaa. Se, että toiset kertovat kokemuksiaan pillereiden turvottavasta vaikutuksesta, ei liity mitennkään siihen, miten aloittajan kroppa reagoi erilaisiin pillereihin.

        Ymmärrän minäkin, että ottaa päähän jos ei ole isoja tai edes keskikokoisia rintoja, mutta ei niiden takia silti syödä e-pillereitä siinä toivossa, että rinnat kasvavat. Myöskään pienirintaisuus ei vaikuta siihen, mikä merkki turvottaa jos mikään.

        Kun olet kerran lukenut kokemuksista, niin pystytkö itse niiden perusteella sanomaan tietyn merkin, joka kasvattaa rintoja? Etpä tietenkään.


      • puhua
        niin olikin joo.... kirjoitti:

        "Unohda tuollaiset hölyn pölyt ja ala hyväksyä itsesi. "

        kyselyn aloittaja tuskin kaipaa tälläisiä mielipiteitä. tuskin itsekään hyväksyisit omaa vartaloasi, jos jokin normaaliin vartaloon kuuluva ruumiinosa puuttuisi lähes tyysin omasta vartalostasi? jos farkkuja olisi vaikea ostaa koska sääret ovat kuin mitkäkin ihratunkit, mutta takapuolta ei olisi nimeksikään ja esimerkiksi farkkuihin jäisi takapuolelle varattuun kohtaan vain tyhjä pussi? sen lisäksi että se tuntuisi ja näyttäisi sinusta itsestäsi typerältä, se olisi sitä myös kaikkien muiden silmissä.
        en nyt väitä että pienet rinnat olisivat jotenkin koomiset, mutta ymmärrän kyllä keskustelun aloittajan pointin. moni sellainen joka itse automaattisesti omistaa normaalikokoiset rinnat tuskin tätä voi ymmärtää. vaan mitäpä jos sattuisi omalle kohdalle?


        itse olen ainekin lukenut keskustelupalstoilta erilaisten ihmisten kokemuksia siitä, mitkä ehkäisypillerit ovat heidän kroppaansa, niin rintavarustustakin kuin muutakin kehoa turvottaneet ja kasvattaneet, kun taas toiset eivät.

        siitä, että pillereillä sotketaan hormonitoiminta ja eletään vapaaehtoisesti turvoksissa joka päivä, kuin siitä, että treenamalla saadaan isompi peppu. Pillerit eivät kasvata rintoja ja kukaan tuskin pienirintaisuuden vuoksi haluaa syödä koko elämänsä pillereitä, että rinnat pysyisivät turvoksissa. Jos on todella sitä mieltä, että rinnat tyystin puuttuvat, ei auta kuin hankkia implantit, pillereillä niitä ei kasvateta.


    • Ang

      että tuolla painoindeksillä sinun pitää hieman lihottaa, jotta rintasi kasvaisivat. Ja ei kaikille tule koskaan mitään isoja rintoja, ei sille vain voi mitään. Ei siskollasi tai äidilläsikään ole suuria rintoja, aivan normaalin kokoiset. Ehkä heillä on myös painoa enemmän? Tosin aina ei rintojen koko ja sukulaisuussuhteet mene käsikädessä.

    • napaan, tyttö hyvä

      No minulla juuri Yasminit saattoivat vähän turvottaa rintoja mutta ne tulivat myös tooosi kipeiksi!!! Piti nukkua yötkin rintsikat päällä kun muuten kääntyminen oli tuskaa ja aamulla sattui niin paljon ylös noustessa että hyvä ku pystyi kävelemään. Tuskin tuollaista haluat. Mieluummin itse ainakin pidän omat pienet tissini ku vihlovat pinkeät helvetilliset tissit, joilla ei tee mitään kun ei niihin voi ees koskea. Keino jolla saattaisit saada hieman täyteläisyyttä rintoihisi on että alat käydä vaikka kuntosalilla, ja syödä monipuolisesti ja paljon, vähintään n. 2000kcal/pvä! Olet alipainoinen, joten miten ihmeessä sitä massaa sinne tisseihinkään pääsis millään kertymään?!

      • minulla,,

        No, itse käytän Yasmineja ja rinnat kyllä kasvoivat tuossa pari vuotta sitten, olin silloin 20. Tuohon asti oli 75b, sitten lihoin 65 kiloiseksi (olen 162m pitkä) ja aloin käyttää 75c rintsikoita. Nyt olen taas laihtunut 60 kiloiseksi ja rintsikat on 80b tai 75c merkistä ja mallista riippuen.
        Lihominen ei johtunut pillereistä vaan syömisestä. Olin tuolloin nim. jo käyttänyt Yasmineja pari vuotta.

        Eli tästä päättelemme. Yasmine ei lihota, eikä kasvata rintoja.


      • edelliseen,,,
        minulla,, kirjoitti:

        No, itse käytän Yasmineja ja rinnat kyllä kasvoivat tuossa pari vuotta sitten, olin silloin 20. Tuohon asti oli 75b, sitten lihoin 65 kiloiseksi (olen 162m pitkä) ja aloin käyttää 75c rintsikoita. Nyt olen taas laihtunut 60 kiloiseksi ja rintsikat on 80b tai 75c merkistä ja mallista riippuen.
        Lihominen ei johtunut pillereistä vaan syömisestä. Olin tuolloin nim. jo käyttänyt Yasmineja pari vuotta.

        Eli tästä päättelemme. Yasmine ei lihota, eikä kasvata rintoja.

        Rinnat muuten yleensäkin kehittyvät 20-v asti, joten saattavat vielä kasvaa.


    • kasvata rintoja!

      Tämä on harhaluulo, joka liittyy siihen, että pillereitä syöldessä rinnat saattavat olla turvoksissa ja kipeät, ihan niin kuin alkuraskaudessa, koska syönti vastaa sitä tilaa. Rintasi eivät siis kasva yhtään sen isommiksi, kuin ilman pillereitäkään.

      • niin...

        Ja siinä missä pillerit voivat turvottaa rintoja, voi myös koko muukin kroppa turvota, jolloin rinnat eivät sitten näytä yhtään sen isommilta. Ja tämä turvotus johtuu nimenomaan nesteen kertymisestä elimistöön. Tämän vuoksi jos rinnat turpoavat pillereiden myötä, ne kyllä palautuvat entiselleen pillereiden lopetuksen jälkeen. Pillerit eivät siis todellakaan kasvata rintoja, vaan kyllä rintojen kokoon vaikuttavat ennen kaikkea perintötekijät ja rasvakudoksen määrä.


    • leeelia

      Rinnathan on pitkälti rasvakudosta, joten siinä jo syy, miksi sinulla ei ole rintoja. Koska sinulla ei juuri ole ylimääräistä rasvaakaan elimistössä! 10 kg painoa lisää, niin johan alkaa muotojakin löytymään. Toki loput on genetiikan hienosäätöä ;) Kaikille ei kasva B-kupin rintoja, mutta harvoilla (lähinnä huippu-urheilijoilla, vrt esim balettitanssijat ja voimistelijat tai anorektikoilla) ne AA-tasolle jäävät.

      • oma itseni

        Kun aloitin pillerit, painoni lähti laskuun vaikka kaikki olivat varoitelleet painon noususta. Pointtini on siis se, että jokainen keho reagoi omalla tavallaan, eikä mitään ihme-e-pilleriä ole joka antaisi uhkeat rinnat. Eikä se rasvaprosenttikaan kaikkea kerro: olen 162cm/48kg/75B, yksilöllisiä olemme siis kaikki.


      • laiha

        Olen itse 171/48, lääkärit ovat lähes kaikin tavoin yrittäneet lihottaa minua 10 vuotta...tuloksetta. Laihuus kulkee meillä suvussa. Olen itse syönyt harmonet pillereitä, josta lähtien on tuntunut että kaikki rasva kerääntyy rintoihin. Aluksi olivat 70aa nykyään 75c/d. Oli vain pakko sanoa, että kyllä ne rinnat voivat turvota laihoillakin:) toki olen sitä mieltä, kukaan ei saisi olla niin laiha kuin minä, ja minäkin haluaisin lihoa, mutta ei siitä mitään tule.
        Luulen kyllä että minun tapauksessani pillerit eivät ole ainoa syy
        ainakaan minulla rintojen kasvuun, suvussa on myös isorintaisia. Ja rintojen kasvu on ollut siinä 17-19vuoden iässä.
        Lisäksi monet kaverinikin syövät e-pillereitä, myös samoja kuin minä, mutta kasvua ei ole näkynyt.

        Minusta pienet rinnat ovat sitäpaitsi kauniimmat ja käytännöllisemmät kuin isot. Ja miehetkin kiinnostuvat muiden asioiden kuin isojen tissien takia.


      • dorisss
        laiha kirjoitti:

        Olen itse 171/48, lääkärit ovat lähes kaikin tavoin yrittäneet lihottaa minua 10 vuotta...tuloksetta. Laihuus kulkee meillä suvussa. Olen itse syönyt harmonet pillereitä, josta lähtien on tuntunut että kaikki rasva kerääntyy rintoihin. Aluksi olivat 70aa nykyään 75c/d. Oli vain pakko sanoa, että kyllä ne rinnat voivat turvota laihoillakin:) toki olen sitä mieltä, kukaan ei saisi olla niin laiha kuin minä, ja minäkin haluaisin lihoa, mutta ei siitä mitään tule.
        Luulen kyllä että minun tapauksessani pillerit eivät ole ainoa syy
        ainakaan minulla rintojen kasvuun, suvussa on myös isorintaisia. Ja rintojen kasvu on ollut siinä 17-19vuoden iässä.
        Lisäksi monet kaverinikin syövät e-pillereitä, myös samoja kuin minä, mutta kasvua ei ole näkynyt.

        Minusta pienet rinnat ovat sitäpaitsi kauniimmat ja käytännöllisemmät kuin isot. Ja miehetkin kiinnostuvat muiden asioiden kuin isojen tissien takia.

        Olen itse 163/49. Mielestäni en ole laiha mutta niin sanovat kaikki muut. (laihuutta on myös meidänkin suvussa) Olen mielestäni lähellä normaali, sillä kaikki vaatteeni mitä minulla on istuvat hyvin päälle, eikä housuja ole täytynyt kaventaa yhtään. Todella ärsyttävää sellainen kun sanovat laihaksi. Olen 17v. ja rintani ovat 70A kokoa. Haluaisin niiden kasvavan vielä. Sulla näytti rinnat kasvavan aika paljonkin. joten täytyisiköhän minunkin vaihtaa näihin pillereihin vai jatkanko syömällä Yasmin pillereitä? Voikohan yasminitkin kasvattaa näitä.


      • laiha
        dorisss kirjoitti:

        Olen itse 163/49. Mielestäni en ole laiha mutta niin sanovat kaikki muut. (laihuutta on myös meidänkin suvussa) Olen mielestäni lähellä normaali, sillä kaikki vaatteeni mitä minulla on istuvat hyvin päälle, eikä housuja ole täytynyt kaventaa yhtään. Todella ärsyttävää sellainen kun sanovat laihaksi. Olen 17v. ja rintani ovat 70A kokoa. Haluaisin niiden kasvavan vielä. Sulla näytti rinnat kasvavan aika paljonkin. joten täytyisiköhän minunkin vaihtaa näihin pillereihin vai jatkanko syömällä Yasmin pillereitä? Voikohan yasminitkin kasvattaa näitä.

        en vaihtaisi pillerimerkkiä vain sen takia, että haluaisin isommat rinnat, enemmänkin koska ne ehkä mahdollisesti auttavat painon nostamisessa. Itse vaihdoin pillereitä hetkeksi (korkean verenpaineen vuoksi) Harmoneteista Yasminelleihin, oireet olivat suoraan sanottuna hirveät, mielialan vaihtelua, ruokahaluttomuutta, täydellistä ruuan inhoa. Jos siis nykyiset pillerit ovat sinulle sopivat, eikä sivuvaikutuksia juurikaan ole, sinun ei mielestäni kannata vaihtaa pillereitä, ei ole sanottu, että pillerit juuri kasvattivat rintani. Mutta juttele toki lääkärisi kanssa asiasta:)


      • laiha
        dorisss kirjoitti:

        Olen itse 163/49. Mielestäni en ole laiha mutta niin sanovat kaikki muut. (laihuutta on myös meidänkin suvussa) Olen mielestäni lähellä normaali, sillä kaikki vaatteeni mitä minulla on istuvat hyvin päälle, eikä housuja ole täytynyt kaventaa yhtään. Todella ärsyttävää sellainen kun sanovat laihaksi. Olen 17v. ja rintani ovat 70A kokoa. Haluaisin niiden kasvavan vielä. Sulla näytti rinnat kasvavan aika paljonkin. joten täytyisiköhän minunkin vaihtaa näihin pillereihin vai jatkanko syömällä Yasmin pillereitä? Voikohan yasminitkin kasvattaa näitä.

        ja tuolla alla taitaa olla Yasmineistakin kokemusta "rintojen kasvattajina".


    • cup A

      muistutellaan mieleen miksi naisella on rinnat. Eli siis todennäköisesti ne kasvavat raskausaikana kun maidontuotanto alkaa ja siinä tehtävässähän ei rinnan koolla ole merkitystä vaan yksilölliset tekijät vaikuttavat maidontuotantoon.

    • -Mijau-

      Rintojen suurentuminen ehkäisypillereistä ei voi olla harhaluulo, sillä monella ystävälläni näin on käynyt ja myös minulla rinnat ovat turvonneet selkeästi isommiksi aina pari kuukautta pillereiden syönnin jälkeen. Kun olen lopettanut pillerit, ovat rinnat pienentyneet ennalleen. Hormooneilla on siis vaikutusta siihen kuinka isoilta rinnat näyttävät ja tuntuvat! Näin on käynyt minun kohdallani ainakin Yasmineja syötäessä. Tosin, koska kysyjä on ainoastaan 17-vuotias, on hyvin mahdollista että rinnat suurenevat vielä paljonkin, jopa 20 ikävuoden jälkeen joten parasta on odotella rauhassa!

      • dorisss

        Olen kohta 17-vuotias tyttö. Murheeni on nämä pienet rinnat kokoa 70A. Kasvaako rintani vielä vai jäävätkö nämä näin pieniksi?! Nämä ei todennäköisesti haittaa minun poikakaveriani sillä se kehuu näitä, mutta itse haluaisin että nämä vielä kasvaisivat. Hävettää suoraan sanottuna kun ei ole oikeasti yhtään mitään. Ei ole mukava käyttää isoaukkoisia paitoja koska rintani eivät erotu sieltä milläänlailla. Syön yasmin merkkisiä e-pillereitä. Voiko nämä kasvattaa rintojani?


    • toppatakki

      Käytän ehkäisylaastareita ja epäilen niiden vaikuttaneen rintojen suurentumiseen. Kahden vuoden käytön aikana rintani kasvoivat 80C:stä 75F:ään. Olen lihonnut tuona aikana alle 2 kiloa, enkä usko, että se on vaikuttanut niin suureen muutokseen. Että silleen...

      • babe987

        onko kellään kokemuksia minipillereiden vaikutuksesta rintojen kasvuun? Itselläni tuntuu että rintojen kehitys on tyssäytynyt täysin minipillereitä syödessäni. Niissähän ei ole yhtään estrogeenia, joka siis on tärkein rintojen kehitykseen vaikuttava tekijä. Mutta onko se aivan kaukaa haettua että normaali kehon estrogeenin tuotanto vähenisi minipillerien myötä?


      • Mimmi.
        babe987 kirjoitti:

        onko kellään kokemuksia minipillereiden vaikutuksesta rintojen kasvuun? Itselläni tuntuu että rintojen kehitys on tyssäytynyt täysin minipillereitä syödessäni. Niissähän ei ole yhtään estrogeenia, joka siis on tärkein rintojen kehitykseen vaikuttava tekijä. Mutta onko se aivan kaukaa haettua että normaali kehon estrogeenin tuotanto vähenisi minipillerien myötä?

        Minä aloitin Nuvaringin jälkeen pitkästä aikaa syömään pillereitä ja sain Yasminit. Ikää on 30 vuotta ja paino pysynyt jo aikoja samoissa lukemissa. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että paino PUTOSI pari kiloa, mutta rinnat ovat kasvaneet kuppikoolla ja ovat todella arat. Ilman liivejä ei voi kävellä ja vatsallaan nukkuminen tuottaa tuskaa. Kuppikoko kasvoi 75B---> 75C.

        Toki pillereistä aiheutuva ruokahalun lisääntyminen johtaa ilman itsekuria mässäilyyn ja sekös sitten kasvattaa rasvakudoksen määrää, joka taas nousee rinnoissakin. Itselläkin lähtee yleensä ensimmäisenä tisseistä pois, jos koitan pudottaa pari kiloa.

        Aloittajalle: Olin parikymppiseksi asti 160cm/42kg, kunnes paino alkoi sen ilman sen kummempaa syytä nousta ja pitkään olinkin 55kg:n painoinen. Siinä samassa rinnat kasvoi ja sekin tapahtui vasta siinä yli 20-vuotiaana. Ymmärrän itsetunto-ongelmasi liittyen rintoihisi, enkä henkilökohtaisesti pidä lyttyyn arvosteltavana vaihtoehtona vaihtaa nykyinen pillerimerkkisi turvottavampaan malliin, kukin tekee tyylillään. Terveydelle haitallista tuo ei ole, joutuvathan useat naiset palloilemaan monien merkkien kanssa ennenkuin löytävät omansa. Pelkästään rintojen kasvatukseen en minäkään pillereitä koskaan söisi ja jos olet niin onnekkaassa asemassa, että tämänhetkiset pillerisi eivät ole antaneet ilmoittaa sen suuremmista sivuvaikutuksista, pitäisit ihmeessä ne, sillä tuota tilannetta ei voi pitää ihan itsestäänselvyytenä. Nimimerkillä viidet pillerit kokeillut... Tsemppiä sinne!


    • neiti H

      marvelon merkkinen e-pilleri turvotti mun rintoja ainakin:)

      • eienääää

        Hei,
        En ole itsekään suuririntainen ja Yasmin pillerit turvottivat minulla rintoja ainakin yhden kuppikoon verran. Mutta samalla tekivät olon kovin tukalaksi, rinnat olivat kipeät ja kovat, kuin nestettä pullollaan. Siis todella ikävän tuntuiset. Mun oli pakko lopettaa Yasminit kun tulin niistä itkuherkäksi ja muutenkin mielialasta tuli mollivoittoinen. En enää uskalla syödä mitään e-pillereitä, kun on tässä kokeiltu montaa merkkiä jo ja aina tullut joku ikävä sivuvaikutus. Eivät todellakaan sovi kaikille! Sitäpaitsi pillereitä syödessä kannattaa huolehtia B-vitamiinin saatavuudesta, koska pillerit tavallaan kuluttavat ihmisen b-vitamiinivarastoja paljon enemmän. Tämäkin kuulemma oli osasyynä masennusfiilareihin lääkärin mukaan, pillereiden syönnin jälkeen kärsin kovasta b-vitamiinien puutoksesta. Oisinpa tuonkin tiennyt ajoissa, mutta enää en uskalla syödä ollenkaan pillereitä, olokoon mokomat:)


      • löööl
        eienääää kirjoitti:

        Hei,
        En ole itsekään suuririntainen ja Yasmin pillerit turvottivat minulla rintoja ainakin yhden kuppikoon verran. Mutta samalla tekivät olon kovin tukalaksi, rinnat olivat kipeät ja kovat, kuin nestettä pullollaan. Siis todella ikävän tuntuiset. Mun oli pakko lopettaa Yasminit kun tulin niistä itkuherkäksi ja muutenkin mielialasta tuli mollivoittoinen. En enää uskalla syödä mitään e-pillereitä, kun on tässä kokeiltu montaa merkkiä jo ja aina tullut joku ikävä sivuvaikutus. Eivät todellakaan sovi kaikille! Sitäpaitsi pillereitä syödessä kannattaa huolehtia B-vitamiinin saatavuudesta, koska pillerit tavallaan kuluttavat ihmisen b-vitamiinivarastoja paljon enemmän. Tämäkin kuulemma oli osasyynä masennusfiilareihin lääkärin mukaan, pillereiden syönnin jälkeen kärsin kovasta b-vitamiinien puutoksesta. Oisinpa tuonkin tiennyt ajoissa, mutta enää en uskalla syödä ollenkaan pillereitä, olokoon mokomat:)

        miks te haluutte olla laihoja?? Onko oikeesti vittu nii kaunista olla joku langan laiha? No ei todellakaan. Se on rumaa ja hyi yök ällöttävää. -.- Miettikää nyt vaikka tyttöä jolta törröttää luut, koska se haluu olla laiha. Kauniimpaa on ku on lihaa luiden päällä.

        http://www.painoindeksi.org/


      • epilleri
        löööl kirjoitti:

        miks te haluutte olla laihoja?? Onko oikeesti vittu nii kaunista olla joku langan laiha? No ei todellakaan. Se on rumaa ja hyi yök ällöttävää. -.- Miettikää nyt vaikka tyttöä jolta törröttää luut, koska se haluu olla laiha. Kauniimpaa on ku on lihaa luiden päällä.

        http://www.painoindeksi.org/

        Ei kaikki voi sille mitään, että ovat laihoja. Itse olen 160 cm ja paino joku 40-43 kiloa. Jotkut sanoo anorektikoks, mutta itse en jaksa asialle mitään tehdä. Leivon usein, käytän ruoassa paljon rasvaa, rakastan suklaata ja pizzaa. En harrasta liikuntaa. En välttämättä muista syödä tarpeeksi usein, mutta luulisin, että 10 vuoden päästä paino alkaa väkisinkin nousta, joten miksi nyt parikymppisenä pitäisi pakolla lihottaa?

        Ja aiheeseen: e-pillerit turvottaa useimmilla, mutta luulisin, että turvotus johtuu rintakudoksen turvotuksesta. Jos rintakudosta ei ole tai se on vähäistä, ei ole mitään mikä turpoaa. Rasvaa saa rintoihin lihomalla. Yasmineilla ja muilla drospirenoni hormonilla varustetuilla pillereillä; Yaz, Yasminelle (vähähormonisempia), on nestettä poistava vaikutus. Joillain saattaa kuitenkin olla päinvastainen vaikutus. Söin Yasmin pillereitä joskus, ja rinnat oli noin kupin isommat kuin normaalisti. Lopettamisen jälkeen, rinnat pienenivät takaisin. Muuten painoni oli enemmänkin laskusuuntaan, joten koko kehon turvotuksesta ei ollut kyse.


    • ihme kysymys

      Pillerit toki turvottavat/lihottavat sinua, joo. Mutta vaikutus kohdistuu lähinnä muuhun kropaasi kuin rintoihisi, joten jos haluat leveän perseen, lanteet ja vatsan, ni ihmeessä vaan e-pilleriä naamaan..

    • iwantbiggerboobs

      oon 15 vuotias ja mulla on pienet rinnat. Noin 65aa-a. Oon 162cm ja 42kg. Lihottaminen on vaikeeta, eikä siten rinnatkaa kasva... Haluisin e-pillereitä et ne kasvais, mut onks totta et ne pysäyttää pituuskasvun? Mä varmaa kasvan viel pari senttii ja olis kivä tulla pidemmäks... Millasii merkkejä suosittelette ja onks mitä haittavaikutuksii niistä? Palautuuks rinnat tavallisee kokoo ku lopettaa niiden syömisen?

    • 21-vuotias

      Ennen pillereitä:
      - 165cm / 43kg
      - 65E

      Pillereiden kanssa (Yasmin):
      - 165cm / 46kg
      - 65F

    • t544646744747

      Moi! Kokeilin Yasmin pillereitä ensimmäisen kerran 17 vuotiaana (ja menkat alko vast 15v!) ja musta tuntu, että ne suurens rintoja yhellä koolla. Olin tietenkin hyvin pienikokoisena tästä ihan fiilareissa, mutta sitten pillerit loppuivat eikä arkana ollut pokkaa hakea lisää. Nyt parisen vuotta sitten aloitin pillerit uudestaan (20v) eikä samanlaista "toivottavaa" vaikutusta enää sitten tullutkaan.
      :D

    • tissitön

      Noni itse olen nainen jolla on helvetin huono itsetunto vaan sen takia että tissit on niiiiiiiiin pienet. Olen 19 joten eipä ne mitään tule enään kasvamaan ja vaikka joku sanoisikin että hei no eipähä roiku vanhana ni asia ei ole piristänyt :D pillerit aloitin itse sen takia että minulla on kivuliaat menkat ja myös osittain sen takia että nää tissit kasvaa. Oon vaihtanut pillereitä 3 kertaa (Yazz, Gestinyl, Mercilon )eikä millään ole ollut vaikutusta rintoihin ( en siis vaihtanut sen takia ettei rinnat kasvaneet vaan sen takia että niistä tuli muita kipuja) No mutta kuitenkin vituttaa !

    • 4+9

      Itsehän olen kokeillut seuraavia seuraavassa järjestyksessä:
      - Diane Nova: auttoi akneen niinkuin pitikin
      - Yasmin: auttoi sekin akneen, mutta teki minut kiukkuiseksi
      - Gestinyl: ei auttanut akneen ollenkaan, vaan pahensi sitä, lisäksi turvotti kaikkialta paitsi rinnoista, kiukkuisuus katosi jee!
      - uudestaan Yasmin, tulin taas kiukkuiseksi
      - Mercilon: ollut vasta 3 laatan verran käytössä ja koska otan 2 aina putkeen, niin paljon en voi vielä sanoa. Paitsi että kuten Gestinylkin, niin vatsa ja jenkkakahvat on "nousseet esiin" (mulla on normaalisti solakka vatsanseutu eikä jenkkakahvoja käytännnössä ollenkaan), ja ehkä ihan vähän on rinnat turvonneet, mutta saa nähdä jatkuu "kasvu" vai turpoaako vaan väliaikaiseksi. Akne taasen on pysynyt poissa koska syön nyt tässä samalla ihoantibioottia lääkärin määrämänä, eli en osaa sanoa miten Mercolon aknea hoitaa.

      Ja siis vaikka minulla ei normaalisti ole iso maha tai jenkkakahvoja, niin en silti ole mikään laiheliini, 172cm pitkä ja 64kg, massa on vaan kertynyt enemmänkin perseeseen ja reisiin kuin yläkroppaan. Toki myönnän suurimman osan olevan lihasta ennemmin kuin läskiä ja juurikin varmasti tuo liikunnallisuuteni vaikuttaa siihen että tissit on pienet.

      Ja muistaakseni lääkärini sanoi Yasmineissa olevan nesteenpoistajia niin siksi ne eivät käytännössä turvota lainkaan, vaan ainakin minun tapauksessani, kun vaihdoin Gestinylistä takaisin Yasmineen, niin kaikki turvotus katosi samantien. Yasminin nimeen liputan toki aknen parantamisen johdosta, mutta kovin se teki kiukkuiseksi niin eihän sitä jaksanut.

    • pienirintainenn

      onko kellään kokemusta Cypretyl e-pillereistä? Olen aloittanut niiden syömisen vasta viikko sitten, joten tuloksia ei tietenkään näy vielä (aknen hoitoon). Mutta kasvattavatko ne rintoja? Oon 17 v 163/62 ja kuppikoko 75b mutta c tai d ois kiva :D

    • Pien rintanen

      Itseä vituttaa kun olen 16vuotta ja rinnat aa kokoa. Onko kellään mitään ehdotuksia millä niitä saisi kasvamaan kun itsetunto laskenut ihan alas sen takia ettei vain ole mitään oikeastaan siinä. Ärsyttää kun en voi käyttää jotain mekkoja/toppeja joista tykkään niin ihan sen takia että ei ole kun ne pienet rinnat. Itsetuntohan tässä loppuu ihan kokonaa...

    • semmostaseo

      cypretyl pillereitä olen syönyt reilut 4kk. Itsellänni kuppikoko kasvoi koon isommaksi, mutta kyllä ne toi ruokahalua ainakin mulle ihan hirmusesti lisää. Olen siis lihonut tuon 4kk:n aikana 7kg.

    • Mimi891

      Aina aloitettuani pillerit tauon jälkeen (n. 6kk) on rinnat kasvaneet yhden kuppikoon. Nyt aloitin Mini Pill merkkiset minipillerit n. neljä kuukautta sitten ja rinnat kasvoivat pienestä B koosta D kokoisiksi. Lopetin leivän ja pastan syömisen samoihin aikoihin kun aloitin pillerit, joten ei varmaan siksi ole painoa tullut muuten lisää. Ilman pillereitä ja jauhottomalla dietilläni olisin varmaan muuten laihtunut. Nyt 53/160. Nautin kyllä siitä ihaista turvonneista rinnoistani, ovat kaiken lisäksi kiinteät mitä oikeasti isorintaisilla ei usein näe. Tiedän, että rinnat palaavat pieniksi kun lopetan pillerit, ja tämä vaikuttaa päätökseeni lykätä kuparikierukan hankkimista. Mielestäni jokaisella naisella on oikeus rintoihin, tulee ne sitten pillereiden tai kirurgin veitsen avulla.

    • huolet pois

      heii ei kannata murehtia sun rinnoista mua ketuttaa vie enemmä ku on rinnat kokoo 65aa ja menkat alko vähän aika sitte ja oon 14v ja oon kuullu et hoikilla tytöillä on mahdotonta olla isoja rintoja tai siis niinku esim jos on silarit ja on hyvin laiha ni se on epäluonnollisen näköstä et laihalla/hoikalla on iiisot rinnat (:

      • ei huolen häivää

        Heii ei oo kyl totta et hoikil tytöil ei voi olla isot rinnat sillä ite oon 177/57 ja rinnat on kylläkin kokoa 75C joka mun mielest on kyl tosi hyvä ;) tsemppiä sul kyl ne sunki rinnat kasvaa..


    • Anonyymi

      Rinnat kasvaa vielä yli 20 vuotiaillakin :)

      • Anonyymi

        Eiköhän tuolla kysyjällä ole nyt noin kolmekymppisenä ihan kunnon rinnat, varsinkin jos on saanut lapsia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe