"Mikä se sellainen "totinen Jumala" on jonka pitää joka aika vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin rukoilla toista Jumalaa?"
Joh. 1:1 sanoo: ”Sana oli Jumala.” Joh. 1:14 sanoo: ”Sana tuli lihaksi.” Tämä osoittaa selvästi, että Jeesus on Jumala ihmisen muodossa. Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaissut hänen sanojaan.
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."
Oletko unohtanut, että Jeesus on myös ylimmäinen pappi, vanhassa testamentissa ylimmäisen papin tehtävä oli rukoilla juuri kansansa puolesta kun he olivat tehneet syntiä. Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, voidakseen toteuttaa suunnitelmansa Jumalan oli tultava ihmiseksi, jotta saataisiin täydellinen uhri, jossa ei ole tahran tahraa.
Näin on Herra vannonut, eikä hän valaansa peruuta: "Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta." [Ps 110:4]
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA."
Sinä panit hänet hallitsemaan luotujasi,
asetit kaiken hänen valtaansa. [Psalmi 8:7]
Jumalan valtakunta on toinen toisensa palvelimista. Kukaan ei pyri toisen yläpuolelle vaan kaikki suostuvat toisensa alamaisiksi. Silloin kun näin tapahtuu toteutuu myös Jumalan tahto eli Jumala hallitsee kaikkea täydellisesti.Tämä toisen vallan alle alistuminen koskee jopa Jumaluutta, nimittäin Jumalan toisena "persoonana" Poika on kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut voiton kaikista niistä vihollisen voimista, jotka ovat asettuneet kapinaan Jumalaa vastaan. Jumalan Pojan oli siis tultava ihmiseksi, jotta voitaisiin tehdä se työ mikä tarvittiin näiden Jumalaa vastaan olleiden voimien kukistamiseksi. Siinä vaiheessa kun kaikki vastustajat on kukistettu ja Jumalan tahto on saanut toteutua kaikkialle ei korosteta erikseen Pojan tekemää työtä tai valtaa, vaan on vain yksi kolmiyhteinen Jumala, joka hallitsee kaikkea, silloin kolmiyhteinen Jumala on kaikki kaikessa. Maailman kaikkeuden tarkoitus on, että Jumalan on oltava kaikki kaikessa.
[Hepr.1:8] Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.”
Vastauksia Ekivaarille
42
637
Vastaukset
* Tämän kun ymmärtää, niin Raamatun ristiriitaisuudet on joutavaa pulinaa.
* Raamatun kokonaisuuden tulee tuntemaan aivan tällä tavalla, kun uskossa lukee Raamattua, selviää Jumalan suunnitelman kokonaisuus, siltä osin, kuin meidän tartteekaan tietää täällä ajassa.
* Avauksessa "höpönassu" on oivaltanut Jumalan suunnitelman pääpiirteittäin, ja se oon Jumalan ja Pyhän Hengen ilmoittamaa, Jumalalta saatua viisautta, ei mistään kouluista eikä ihmisviisauden pohjalta, vaan Pyhä Henki on sen ilmoittanut, ja se on tosi!Raamatussa Jumalan viisaudet tulee hyvin esiin Salomonin kautta jolla oli haaremi täynnä naisia ja asunto Jumalalle.
Pe.ku kirjoitti:
Raamatussa Jumalan viisaudet tulee hyvin esiin Salomonin kautta jolla oli haaremi täynnä naisia ja asunto Jumalalle.
mitenkään mitätöi, kun Salomo viisaudestaan huolimatta luisui epäjumalan palvontaan, eli palveli luotua enemmän kuin Luojaansa, ylpistyi oamsta viisaudestaan, ja Jumala salli hänelle syvän lankeemuksen, niikuin isälleen Daavidillekkin. Mutta siitä huolimatta Daavid oli Jumalan mieleinen mies.
* Jumala rankaisi Samuelia hänen luopumuksensa tähden, mutta ei ottanut armoaan pois, niikuin otti sen Saul kuninkaalta. (2Sam 7:14,15.)
* Elämänsä ehtoossa Samuel luopui luopumuksestaan ja palasi Herran palvelukseen. Sen todistaa se. että hän kääntymyksensä jälkeen kirjoitti Saanaajan kirjan!
- hirvas
tekee kristinuskosta monijumalaisen uskonnon.
Raamattu on totuus, ja se ilmoittaa mikä on Jumalan (JHWH) olemus.
1. KOR 8:5-6
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Tietysti kenenkään ei ole pakko uskoa totuutta, se on jokaisen oma valinta.epäuskossasi yksijumaluuteesi.
* Jumala ON yksi, mutta kolmessa persoonassa, etkö sinä nyt käsitä, vaikka luet sen ihan Raamatusta. Isä Poika ja Pyhä Henki! Siinä on uskolle riittävä todiste kolinaisuudesta.
* Jo Mooses kirjoitti yhdestä Jumalasta monikossa, ME! Jeesuksen katetilaisuudessa oli kaikki kolme läsnä. Isän ääni kun Hän puhui, Åyhä henki oli kyyhkysen muodossa, ja Jeesus oli jordanissa Johanneskastajan kastettavana, täydellinen kolimiyhteys, jonka kaikki paikalla olleet näkivät ja kuulivat. Miksi tuonkin kiellät Hirvas?
* Sananlaskut kertoo, miten kaikki kole olivat yhteistyössä maailmoja luodessaan. Pyydä nyt Pyhää henkeä valaisemaan sinulle Jumalan ykseys kolminaisuudessa, uskon kautta sinä voit sen käsittää, aivan niikuin Pietarikin käsitti uskon kautta Jumalan luoneen maailmankaikkeuden pelkästään Sanallaan. Usko on Raamatu ymmärtämiseksi avain ymmärtää Pyhän Hengen kautta Jumalaa ja Hänen olemsutaa.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
epäuskossasi yksijumaluuteesi.
* Jumala ON yksi, mutta kolmessa persoonassa, etkö sinä nyt käsitä, vaikka luet sen ihan Raamatusta. Isä Poika ja Pyhä Henki! Siinä on uskolle riittävä todiste kolinaisuudesta.
* Jo Mooses kirjoitti yhdestä Jumalasta monikossa, ME! Jeesuksen katetilaisuudessa oli kaikki kolme läsnä. Isän ääni kun Hän puhui, Åyhä henki oli kyyhkysen muodossa, ja Jeesus oli jordanissa Johanneskastajan kastettavana, täydellinen kolimiyhteys, jonka kaikki paikalla olleet näkivät ja kuulivat. Miksi tuonkin kiellät Hirvas?
* Sananlaskut kertoo, miten kaikki kole olivat yhteistyössä maailmoja luodessaan. Pyydä nyt Pyhää henkeä valaisemaan sinulle Jumalan ykseys kolminaisuudessa, uskon kautta sinä voit sen käsittää, aivan niikuin Pietarikin käsitti uskon kautta Jumalan luoneen maailmankaikkeuden pelkästään Sanallaan. Usko on Raamatu ymmärtämiseksi avain ymmärtää Pyhän Hengen kautta Jumalaa ja Hänen olemsutaa.Raamattu on totuus ja minä uskon siihen. Se on Jumalan pyhää sanaa.
Pyhä Henki puhuttelee ja voitelee sisintäni aina, ja se on totuus jonka Raamattu vahvistaa:
1. Joh. 2:27
Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä
Ymmärrätkö, että opettajani on juuri sama Pyhä Henki, joka annettiin Jeesukselle taivasta. - höpönassu
"Tuo sinun johtopäätöksesi tekee kristinuskosta monijumalaisen uskonnon."
"Raamattu on totuus, ja se ilmoittaa mikä on Jumalan (JHWH) olemus."
Ja he kuulivat, kuinka HERRA JUMALA käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi HERRAN JUMALAN kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
Mutta HERRA JUMALA huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?" [1.mos 3:8-9]
Kenet Aadam näki paratiisissa ?
Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; AINOASTAAN HÄN, JOKA ON JUMALASTA, ON NÄHNYT ISÄN.
[Joh 6:45-46]
Jeesus kertoi opetuslapsilleen: "...Autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, mitä te näette" (Luuk. 10:23).
Joh 14 [7-9]
"Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni..." (jae 7)
"...Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme" (jae 8).
"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" (jae 9). - hirvas
höpönassu kirjoitti:
Ja he kuulivat, kuinka HERRA JUMALA käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi HERRAN JUMALAN kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; AINOASTAAN HÄN, JOKA ON JUMALASTA, ON NÄHNYT ISÄN.
Jeesus kertoi opetuslapsilleen: "...Autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, mitä te näette" (Luuk. 10:23).
Joh 14 [7-9]
"Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni..." (jae 7)
"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" (jae 9).aiemmin olen todennut, minun totuus on Raamattu sekä Jeesuksen opetukset. Te saatte väännellä ihan mielenne mukaan totuutta, mutta se on ja pysyy siitä huomimatta pyhänä sanana.
1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, JUMALAN KUVAKSI hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Ei tuo jae tee ihmisistä jumalaa, vaikka me olemmekin Jumalan kuvia. höpönassu kirjoitti:
Joh 14 [7-9]
"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" (jae 9).eikä koskaan ole lihan silmillä nähnyt:
1. Tim. 6:16
"jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."
Jumalaa katsellaan puhtaalla sydämellä, eli ymmärryksen silmin:
Matt. 5:8
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
1. Kor. 1:30
"Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi",
Ef. 1:8
"Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi",
Jeesuksen opetuslapset olivat Jumalasta syntyneitä, ja he näkivät Jeesuksen — eivät ainoastaan lihan mukaan — vaan ymmärryksen silmin, että hän "ei ole se, mikä silmään näkyy, vaan "juuri se, mitä minä puhunkin teille", eli JUMALAN SANA,!
Joh. 8:25
"Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille.»"hirvas kirjoitti:
aiemmin olen todennut, minun totuus on Raamattu sekä Jeesuksen opetukset. Te saatte väännellä ihan mielenne mukaan totuutta, mutta se on ja pysyy siitä huomimatta pyhänä sanana.
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, JUMALAN KUVAKSI hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Ei tuo jae tee ihmisistä jumalaa, vaikka me olemmekin Jumalan kuvia.eikä opetuslapsetkaan olleet "totinen Jumala", vaikka Jeesus sanoi Isän puhuvan heissä:
Matt. 10:20
"Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."
Joten silloin Isä saattaa puhua minussakin, mutta en silti väitä itseäni totiseksi Jumalaksi.- höpönassu
hirvas kirjoitti:
aiemmin olen todennut, minun totuus on Raamattu sekä Jeesuksen opetukset. Te saatte väännellä ihan mielenne mukaan totuutta, mutta se on ja pysyy siitä huomimatta pyhänä sanana.
Ei tuo jae tee ihmisistä jumalaa, vaikka me olemmekin Jumalan kuvia."1. Moos. 1:27
"Ei tuo jae tee ihmisistä jumalaa, vaikka me olemmekin Jumalan kuvia."
Miksi vääntää suorat mutkiksi. Ihminen on Jumalan luoma olento, mutta Jeesus on samaa olemusta kuin Jumala. Valehteeko taivaanisä kutsuessaan Poikaa Jumalaksi ?
Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
Sillä KENELLE ENKELEISTÄ HÄN KOSKAAN ON SANONUT: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
mutta POJASTA: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi. [Hebr. 1:1-9] - höpönassu
ekivaari kirjoitti:
eikä opetuslapsetkaan olleet "totinen Jumala", vaikka Jeesus sanoi Isän puhuvan heissä:
Matt. 10:20
"Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."
Joten silloin Isä saattaa puhua minussakin, mutta en silti väitä itseäni totiseksi Jumalaksi."eikä opetuslapsetkaan olleet "totinen Jumala", vaikka Jeesus sanoi Isän puhuvan heissä:"
Mitä jos lopettaisiin tämä hiekkalaatikko leikki ja pysyttäisiin asiassa, kyse oli Jeesuksen Jumaluudesta ei meidän tavallisten pulliaisten.
Sitä paitsi Pyhähenki kirkastaa aina Kristusta, ei halvenna häntä. - hirvas
höpönassu kirjoitti:
"1. Moos. 1:27
Miksi vääntää suorat mutkiksi. Ihminen on Jumalan luoma olento, mutta Jeesus on samaa olemusta kuin Jumala. Valehteeko taivaanisä kutsuessaan Poikaa Jumalaksi ?
Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
Sillä KENELLE ENKELEISTÄ HÄN KOSKAAN ON SANONUT: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
mutta POJASTA: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi. [Hebr. 1:1-9]jatkuvasti samaan, niin kerroppas minulle nyt ihan suoraan, miksi minun pitäisi ruveta uskomaan kirkkoisien valheita.
- höpönassu
hirvas kirjoitti:
jatkuvasti samaan, niin kerroppas minulle nyt ihan suoraan, miksi minun pitäisi ruveta uskomaan kirkkoisien valheita.
"Kun palaat ja palaat jatkuvasti samaan, niin kerroppas minulle nyt ihan suoraan, miksi minun pitäisi ruveta uskomaan kirkkoisien valheita."
Uskossa on kysymys siitä millainen asenne meillä on Herran edessä omassa sydämessämme.
Meidän viheläinen lihallinen luonto on aina vihollisuudessa Jumalaa vastaan, se ei tahdo alistua Jumalan tahtoon, eikä se voikaan, sillä se on kyvytön siihen. Onneksi meillä on syntien sovittaja Jeesus Kristus, Kristus meissä kirkkauden toivo.
Kun me luemme raamattua, meidän tulisi tutkia omaa sydäntämme ja antaa Kristuksen hengessään johdattaa meitä ilman ennakkoasenteita ja tutkia sanaa hengen johdattamana.
Muistatko mitä Jeesus sanoi:
Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?
Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: Totisesti, ellette KÄÄNNY ja TULE LASTEN KALTAISIKSI, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. höpönassu kirjoitti:
"1. Moos. 1:27
Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi. [Hebr. 1:1-9]yrittää kolminaisuusopin avulla tehdä Luziferin hyväksi vallankumouksen ja syrjäyttää Isä pois kokonaan valtaistuimelta!
Jes. 14:14
"Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'"
Höpönassu, sinun olisi hyvä tietää, että Poika ja PH eivät voi mitään tehdä omin päin, vaan "minkä he kuulevat Isältä, sitä he puhuvat ja tekevät". Jeesus ei tee vallankumousta Isäänsä vastaan, eikä Isän ja Pojan hierarkia tarvitse sukupolven vaihdosta!
1. Korinttolaiskirje 15
27 "Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."- höpönassu
ekivaari kirjoitti:
yrittää kolminaisuusopin avulla tehdä Luziferin hyväksi vallankumouksen ja syrjäyttää Isä pois kokonaan valtaistuimelta!
Jes. 14:14
"Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'"
Höpönassu, sinun olisi hyvä tietää, että Poika ja PH eivät voi mitään tehdä omin päin, vaan "minkä he kuulevat Isältä, sitä he puhuvat ja tekevät". Jeesus ei tee vallankumousta Isäänsä vastaan, eikä Isän ja Pojan hierarkia tarvitse sukupolven vaihdosta!
1. Korinttolaiskirje 15
27 "Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."Oletko lukenut...
Ja hän näytti minulle ELÄMÄN VEDEN VIRRAN, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi JUMALAN ja KARITSAN VALTAISTUIMESTA.
Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja JUMALAN ja KARITSAN valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat HÄNTÄ
ja näkevät HÄNEN KASVONSA, ja HÄNEN NIMENSÄ on heidän otsissansa.
Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä HERRA JUMALA on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti. [Ilm 22:1-5] - hirvas
höpönassu kirjoitti:
"Kun palaat ja palaat jatkuvasti samaan, niin kerroppas minulle nyt ihan suoraan, miksi minun pitäisi ruveta uskomaan kirkkoisien valheita."
Uskossa on kysymys siitä millainen asenne meillä on Herran edessä omassa sydämessämme.
Meidän viheläinen lihallinen luonto on aina vihollisuudessa Jumalaa vastaan, se ei tahdo alistua Jumalan tahtoon, eikä se voikaan, sillä se on kyvytön siihen. Onneksi meillä on syntien sovittaja Jeesus Kristus, Kristus meissä kirkkauden toivo.
Kun me luemme raamattua, meidän tulisi tutkia omaa sydäntämme ja antaa Kristuksen hengessään johdattaa meitä ilman ennakkoasenteita ja tutkia sanaa hengen johdattamana.
Muistatko mitä Jeesus sanoi:
Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?
Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: Totisesti, ellette KÄÄNNY ja TULE LASTEN KALTAISIKSI, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.siitä, että minu opettajani on ollut ja on edelleenkin PH.
Ihmettelen niitä "uskonmittareita", jotka pystyvät katsomaan minun sydämeni sisälle ja tekemään arvion sen tilasta ja asenteesta.
Me puhumme eri asioista, sinä puhut Raamatusta ja ihmisopeista, ja uskot siihen mössöön mikä siitä yhdisteltynä tulee.
Jos pelkkä Raamattu ei riitä, niin silloin ollaan tekemisissa harhaoppien kanssa. hirvas kirjoitti:
Raamattu on totuus ja minä uskon siihen. Se on Jumalan pyhää sanaa.
Pyhä Henki puhuttelee ja voitelee sisintäni aina, ja se on totuus jonka Raamattu vahvistaa:
1. Joh. 2:27
Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä
Ymmärrätkö, että opettajani on juuri sama Pyhä Henki, joka annettiin Jeesukselle taivasta.jos ja kun kiellät Jumalan kolminaisuuden. Tai sitten sinä et tunne Raamattuasi mitä se oikeasti sisältää, ei se ole luettavissa muutamista jakeista.
* Konaisuus löytyy pitkän ja hartaan lukemisen ja rukouksen kautta Pyhän Hengen opettamana.
* Kolminaisuus on niin varma Raamatun totuus, että jos sen kieltää, ei tunne Jumalaa, eikä ole päässyt sisäiseen Kristuksen tuntemiseen.
* Sillä asia on niikuin Pietarikin sanoi, että "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika", Jeesus vastasi hänelle, "Liha ja veri ei ole tätä sinulle ilmoittanut, vaan Pyhä Henki"!
* Samoin pitää meidänkin tuntea Jumalan kolminaisuus. Joka ei ole meidän ymmärryksen varassa, vaan että Pyhä Henki kirkastaa sen meille, Sanan kautta sitä tutkimalla.höpönassu kirjoitti:
"eikä opetuslapsetkaan olleet "totinen Jumala", vaikka Jeesus sanoi Isän puhuvan heissä:"
Mitä jos lopettaisiin tämä hiekkalaatikko leikki ja pysyttäisiin asiassa, kyse oli Jeesuksen Jumaluudesta ei meidän tavallisten pulliaisten.
Sitä paitsi Pyhähenki kirkastaa aina Kristusta, ei halvenna häntä.eikä PH;n halventamista kun tuo esille tosiasiat. Jeesus itse todisti:
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin MINÄ KUULEN, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Joh. 16:13
"Mutta kun hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä SE, MITÄ HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan MINKÄ HÄN KUULEE, SEN HÄN PUHUU, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Tee sinäkin, Höpönassu, parannus ja usko enemmän Jumalaa kuin kirkkoisien höpötyksiä!Mohikaani_27 kirjoitti:
jos ja kun kiellät Jumalan kolminaisuuden. Tai sitten sinä et tunne Raamattuasi mitä se oikeasti sisältää, ei se ole luettavissa muutamista jakeista.
* Konaisuus löytyy pitkän ja hartaan lukemisen ja rukouksen kautta Pyhän Hengen opettamana.
* Kolminaisuus on niin varma Raamatun totuus, että jos sen kieltää, ei tunne Jumalaa, eikä ole päässyt sisäiseen Kristuksen tuntemiseen.
* Sillä asia on niikuin Pietarikin sanoi, että "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika", Jeesus vastasi hänelle, "Liha ja veri ei ole tätä sinulle ilmoittanut, vaan Pyhä Henki"!
* Samoin pitää meidänkin tuntea Jumalan kolminaisuus. Joka ei ole meidän ymmärryksen varassa, vaan että Pyhä Henki kirkastaa sen meille, Sanan kautta sitä tutkimalla.Jumalan tahtoa, jota Jeesus rakastaa ja tahtoo koko maailman ymmärtävän ja uskovan sekä kaikkien Jumalan tahtoa tekevien olevan täydellisesti yhtä Pojan kautta Jumalassa, täysin samalla tavalla kuin Isä ja Poika yhtä ovat, että mekin täysin samalla tavalla heissä olisimme!
Johannes 17
21 "Minä rukoilen, että HE KAIKKI olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. NIIN TULEE HEIDÄNKIN OLLA YHTÄ MEIDÄN KANSSAMME, jotta MAAILMA USKOISI sinun LÄHETTÄNEEN MINUT. [Ef. 4:3-6]
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
23 Kun MINÄ OLEN HEISSÄ ja SINÄ OLET MINUSSA, HE OVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua".
Lukekaa nämä Herran Jeesuksen antamat jakeet niin monta kertaa, kunnes ne jäävät sydämeenne! Älkää ihmeessä enää tämän pidemmälle vastustako näitä rakkaita Jeesuksen opetuksia, että mekin olemme niin täydellisesti yhtä täydellisessä jumalayhteydessä kuin viinipuun oksat ovat yhtä viinipuun rungossa, [Joh.15:5].
Joka vastustaa Jumalan tahtoon pyrkivien täyttä jumalayhteyttä, vastustaa Jumalan tahtoa ja vastustaa koko maailman uskoon ja ymmärrykseen pääsemistä.ekivaari kirjoitti:
Jumalan tahtoa, jota Jeesus rakastaa ja tahtoo koko maailman ymmärtävän ja uskovan sekä kaikkien Jumalan tahtoa tekevien olevan täydellisesti yhtä Pojan kautta Jumalassa, täysin samalla tavalla kuin Isä ja Poika yhtä ovat, että mekin täysin samalla tavalla heissä olisimme!
Johannes 17
21 "Minä rukoilen, että HE KAIKKI olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. NIIN TULEE HEIDÄNKIN OLLA YHTÄ MEIDÄN KANSSAMME, jotta MAAILMA USKOISI sinun LÄHETTÄNEEN MINUT. [Ef. 4:3-6]
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
23 Kun MINÄ OLEN HEISSÄ ja SINÄ OLET MINUSSA, HE OVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua".
Lukekaa nämä Herran Jeesuksen antamat jakeet niin monta kertaa, kunnes ne jäävät sydämeenne! Älkää ihmeessä enää tämän pidemmälle vastustako näitä rakkaita Jeesuksen opetuksia, että mekin olemme niin täydellisesti yhtä täydellisessä jumalayhteydessä kuin viinipuun oksat ovat yhtä viinipuun rungossa, [Joh.15:5].
Joka vastustaa Jumalan tahtoon pyrkivien täyttä jumalayhteyttä, vastustaa Jumalan tahtoa ja vastustaa koko maailman uskoon ja ymmärrykseen pääsemistä.Jumalan kolminaisuudesta.
* Jumala on Isä Poika ja Pyhä Henki, älä sinä Hirvas ala pilkkoman Jumalan pyhää kolminaisuutta.
* Ei mun tarvits sitä sinulle mitenkään todistella, koska Jumala on kolmiyhteinen, tutki vaan Raamattuasi ja sitä, mitä se sisällään pitää.
* Ja mä vastustan väärää evankeliumia, ja Jumalan kolminaisuutta vasustavaa opetusta Jeesuksen nimessä. Tiedät mitä Paavali sanoi väärän evankeliumin julistajasta, ja kieltää koliminaisuus on väärää evankeliumia.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
jos ja kun kiellät Jumalan kolminaisuuden. Tai sitten sinä et tunne Raamattuasi mitä se oikeasti sisältää, ei se ole luettavissa muutamista jakeista.
* Samoin pitää meidänkin tuntea Jumalan kolminaisuus. Joka ei ole meidän ymmärryksen varassa, vaan että Pyhä Henki kirkastaa sen meille, Sanan kautta sitä tutkimalla.että höpöttelet jo mitä sattuu. On aivan selvää, ettei Raamattu opeta sanaakaan kolminaisuusopista. Ja se mitä ei ole Raamattuun kirjoitettu, se on saatanasta.
Voit jatkaa jankutustasi maailman tappiin saakka. - hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
Jumalan kolminaisuudesta.
* Jumala on Isä Poika ja Pyhä Henki, älä sinä Hirvas ala pilkkoman Jumalan pyhää kolminaisuutta.
* Ei mun tarvits sitä sinulle mitenkään todistella, koska Jumala on kolmiyhteinen, tutki vaan Raamattuasi ja sitä, mitä se sisällään pitää.
* Ja mä vastustan väärää evankeliumia, ja Jumalan kolminaisuutta vasustavaa opetusta Jeesuksen nimessä. Tiedät mitä Paavali sanoi väärän evankeliumin julistajasta, ja kieltää koliminaisuus on väärää evankeliumia.että uskokaa kolminaisuusoppin jotta pelastuisit?
Vastaahan juuri tuohon, ei mitään selityksiä.
Kyllä vai ei? Mohikaani_27 kirjoitti:
* Samoin pitää meidänkin tuntea Jumalan kolminaisuus. Joka ei ole meidän ymmärryksen varassa, vaan että Pyhä Henki kirkastaa sen meille, Sanan kautta sitä tutkimalla.enemmän kolminaisuusoppia puoltavien ihmisten asialla kuin Jumalan, Jeesuksessa Kristuksessa antaman evankeliumin asialla!
ei tee tyhjäksi Jeesuksen omaa todistusta että
Joh. 10:29
"Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, ON SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä", (Jeesus on Jumalan oikea käsi)!
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI".
Jeesus sanoi jokaisen sanansa kestävän iankaikkisesti, joten genoosiin on turha vedota.
Johannes 1:1 kohtaa kommentoin huomautuksella, että Jeesus on Jumalan sana, joten tuo 1:1 pitää lukea, että "Sana on Jumalan", aivan samalla tavalla kuin Höpönassun omat sanat ovat Höpönassun sanoja!
Jos sana olisi Jumala, ei Jeesus olisi näin opettanut:
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt».
Miksi ette itse ajattele, vaan puhutte älyttömyyksiä?
Jeesus joutuu ylipappina aina palvelemaan ja rukoilemaan Jumalaa. Jumala ei tarvitse ketään rukoilla!- höpönassu
"Johannes 1:1 kohtaa kommentoin huomautuksella, että Jeesus on Jumalan sana, joten tuo 1:1 pitää lukea, että "Sana on Jumalan"
Sinulla taitaakin olla ihan oma raamattu, sitä ei luotekaan niin, miten se alkukielellä kirjoitetaan, vaan sitä voidaan soveltaa vahvistamaan omaa oppia. Ei meitä mikään oppi pelasta vaan usko Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu. [i] Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. ELLETTE USKO, että minä OLEN SE JOKA OLEN,* te kuolette synteihinne. [Joh8.23-24]
"Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI".
Tähän vastasin jo tuolla ylhäällä.
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt»."
Ei Jeesus olekaan itsestään tullut vaan Jumalasta, Jumalasta syntynyt Jumala. Neitsyt Maria tuli pyhästä hengestä raskaaksi ja näin me näemme tässä taas kolmiyhteisen Jumalan. Jeesus oli siis hengen puolelta Jumala ja lihan puolelta daavidin poika.
Fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä: "Mitä te ajattelette Messiaasta? Kenen poika hän on?" He vastasivat: "Daavidin." Silloin Jeesus kysyi: "Miksi Daavid sitten Hengen innoittamana kutsuu häntä herraksi? Hän sanoo:
Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle.
Jos kerran Daavid sanoo Messiasta herraksi, kuinka Messias silloin voi olla hänen poikansa?" [matt 22:41-45]
"Jeesus joutuu ylipappina aina palvelemaan ja rukoilemaan Jumalaa. Jumala ei tarvitse ketään rukoilla! "
Kuka sitten sovittaisi syntimme jos Jumala ei olisi tullut ihmiseksi, joku enkelikö vai ihminen ?.Turhaanko Jumala kiusasi ihmisiä ilmestysmajalla ja temppelillä sekä ylinmäisellä papilla, jonka tehtävä oli esikuvallisesti sovittaa Israelin synnit. Jeesus oli sekä Jumalan Poika eli Jumala ja ihmisen poika eli ihminen, uusi synnitön aadam, ylinmäinen pappimme, joka teki tyhjäksi Perkeleen teot.
Miten Jumala voisi samaan aikaa sekä oikeudenmukainen, että armollinen Jumala syntiin langenneelle ihmiselle, ilman kertakaikkisesti mahtavaa pelastussuunnitelmaa, jonka me näemme Jeesuksen sovitustyössä ?
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. [Joh 3:13-18] höpönassu kirjoitti:
"Johannes 1:1 kohtaa kommentoin huomautuksella, että Jeesus on Jumalan sana, joten tuo 1:1 pitää lukea, että "Sana on Jumalan"
Sinulla taitaakin olla ihan oma raamattu, sitä ei luotekaan niin, miten se alkukielellä kirjoitetaan, vaan sitä voidaan soveltaa vahvistamaan omaa oppia. Ei meitä mikään oppi pelasta vaan usko Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu. [i] Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. ELLETTE USKO, että minä OLEN SE JOKA OLEN,* te kuolette synteihinne. [Joh8.23-24]
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt»."
Ei Jeesus olekaan itsestään tullut vaan Jumalasta, Jumalasta syntynyt Jumala. Neitsyt Maria tuli pyhästä hengestä raskaaksi ja näin me näemme tässä taas kolmiyhteisen Jumalan. Jeesus oli siis hengen puolelta Jumala ja lihan puolelta daavidin poika.
Fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä: "Mitä te ajattelette Messiaasta? Kenen poika hän on?" He vastasivat: "Daavidin." Silloin Jeesus kysyi: "Miksi Daavid sitten Hengen innoittamana kutsuu häntä herraksi? Hän sanoo:
Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle.
Jos kerran Daavid sanoo Messiasta herraksi, kuinka Messias silloin voi olla hänen poikansa?" [matt 22:41-45]
"Jeesus joutuu ylipappina aina palvelemaan ja rukoilemaan Jumalaa. Jumala ei tarvitse ketään rukoilla! "
Kuka sitten sovittaisi syntimme jos Jumala ei olisi tullut ihmiseksi, joku enkelikö vai ihminen ?.Turhaanko Jumala kiusasi ihmisiä ilmestysmajalla ja temppelillä sekä ylinmäisellä papilla, jonka tehtävä oli esikuvallisesti sovittaa Israelin synnit. Jeesus oli sekä Jumalan Poika eli Jumala ja ihmisen poika eli ihminen, uusi synnitön aadam, ylinmäinen pappimme, joka teki tyhjäksi Perkeleen teot.
Miten Jumala voisi samaan aikaa sekä oikeudenmukainen, että armollinen Jumala syntiin langenneelle ihmiselle, ilman kertakaikkisesti mahtavaa pelastussuunnitelmaa, jonka me näemme Jeesuksen sovitustyössä ?
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. [Joh 3:13-18]ihmisiä uskomaan paljon enemmän kuin mitä Jumalan sana vaatii, sillä Jumalan sana ei vaadi missään että Jeesus pitää uskoa Jumalaksi, vaan riittää hyvin, että uskomme Jeesuksen Jumalan lähettämäksi Jumalan Pojaksi, joka toimii ylipappina ja välimiehenä Jumalan ja ihmisten välillä;
Hepr. 4:14
"Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."
1. Joh. 3:8
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."
1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
1. Joh. 5:20
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."
Raamattu ei mainitse sanallakaan kolmeyhteydestä mutta Jumalan tämän tahdon, että "Jumala on tekevä KAIKKI YHDEKSI Kristuksessa Jeesuksessa", se mainitsee useitakin kertoja, [Joh.17:21-23 | Ef.1:10].
Kolminaisuusoppi ja sen opettajat ovat Jumalan sanaan pahuuden hapatuksen tehosekoittajia ja Jumalan tahdon vastaisia erimielisyyden lietsojia.- to...
höpönassu kirjoitti:
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. [Joh 3:13-18]"Ei Jeesus olekaan itsestään tullut vaan Jumalasta, Jumalasta syntynyt Jumala. Neitsyt Maria tuli pyhästä hengestä raskaaksi ja näin me näemme tässä taas kolmiyhteisen Jumalan. Jeesus oli siis hengen puolelta Jumala ja lihan puolelta daavidin poika." Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef?
"Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä." Jeesus ei olekaan täysi ihminen, juurihan hän itse sanoo että ihmiset ovat "alhaalta", hän muualta.
Miten saman jumalan yksi osa voi olla toista suurempi ilman että on kyse monijumalaisuudesta tai yleensä yhdellä jumalalla itsenäisiä eri osia.
"Jumalasta syntyy jumala", osa jumaluutta oli ensin ja synnytti lisää jumalia?
"Turhaanko Jumala kiusasi ihmisiä ilmestysmajalla ja temppelillä sekä ylinmäisellä papilla, jonka tehtävä oli esikuvallisesti sovittaa Israelin synnit."
Temppelissä ei sovitettu syntejä esikuvallisesti vaan israelilaisten pyhät kirjat vakuuttivat että puhdistuttiin oikeasti, mutta jos temppeli oli pelkkä esikuva, siinä tapauksessa eläimiä kyllä kiusattiin satoja vuosia täysin turhaan.
Miksi jos uskotaan kaikkivatiaaseen Jumalaan, synnit pitäisi sovittaa verellä ja uhrilla, voihan ne antaa anteeksi tappamatta ketään tai mitään.
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." Elia nousi.Jeesus syntyi ihmiseksi, ei tullut alas, hänellähän oli tämä äitikin. Missä muuten on "ylhäällä", muinaiset ihmiset eivät ymmärtäneet maan pallomaista muotoa joten he kuvittelivat että Jumala asuu "ylhäällä".
"Jumala antoi ainoakaisen poikansa", miksi pojan eikä tytärtä ja jos jumalalla on poika, jumalia on ainakin kaksi. Miksi jumala muuten rankaiseee jos ei usko että tähän tarinaan? - höpönassu
to... kirjoitti:
"Ei Jeesus olekaan itsestään tullut vaan Jumalasta, Jumalasta syntynyt Jumala. Neitsyt Maria tuli pyhästä hengestä raskaaksi ja näin me näemme tässä taas kolmiyhteisen Jumalan. Jeesus oli siis hengen puolelta Jumala ja lihan puolelta daavidin poika." Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef?
"Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä." Jeesus ei olekaan täysi ihminen, juurihan hän itse sanoo että ihmiset ovat "alhaalta", hän muualta.
Miten saman jumalan yksi osa voi olla toista suurempi ilman että on kyse monijumalaisuudesta tai yleensä yhdellä jumalalla itsenäisiä eri osia.
"Turhaanko Jumala kiusasi ihmisiä ilmestysmajalla ja temppelillä sekä ylinmäisellä papilla, jonka tehtävä oli esikuvallisesti sovittaa Israelin synnit."
Temppelissä ei sovitettu syntejä esikuvallisesti vaan israelilaisten pyhät kirjat vakuuttivat että puhdistuttiin oikeasti, mutta jos temppeli oli pelkkä esikuva, siinä tapauksessa eläimiä kyllä kiusattiin satoja vuosia täysin turhaan.
Miksi jos uskotaan kaikkivatiaaseen Jumalaan, synnit pitäisi sovittaa verellä ja uhrilla, voihan ne antaa anteeksi tappamatta ketään tai mitään.
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." Elia nousi.Jeesus syntyi ihmiseksi, ei tullut alas, hänellähän oli tämä äitikin. Missä muuten on "ylhäällä", muinaiset ihmiset eivät ymmärtäneet maan pallomaista muotoa joten he kuvittelivat että Jumala asuu "ylhäällä".
"Jumala antoi ainoakaisen poikansa", miksi pojan eikä tytärtä ja jos jumalalla on poika, jumalia on ainakin kaksi. Miksi jumala muuten rankaiseee jos ei usko että tähän tarinaan?"Temppelissä ei sovitettu syntejä esikuvallisesti vaan israelilaisten pyhät kirjat vakuuttivat että puhdistuttiin oikeasti, mutta jos temppeli oli pelkkä esikuva, siinä tapauksessa eläimiä kyllä kiusattiin satoja vuosia täysin turhaan."
Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Vanhassa testamentissa monella asialla on hengellinen merkitys uudessa liitossa. Ei näitä eläimiä turhaan kiusattu, sillä ne olivat lain vaatimuksia vanhan liiton aikaan. Uudessa liitossa ei kuitenkaan eletä lain alla vaan armon, jonka vaikuttaa Jeesus Kristus.
"Miksi jos uskotaan kaikkivatiaaseen Jumalaan, synnit pitäisi sovittaa verellä ja uhrilla, voihan ne antaa anteeksi tappamatta ketään tai mitään. "
Löydät vastauksen tuolta:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Hepr.9.html - to...
höpönassu kirjoitti:
"Temppelissä ei sovitettu syntejä esikuvallisesti vaan israelilaisten pyhät kirjat vakuuttivat että puhdistuttiin oikeasti, mutta jos temppeli oli pelkkä esikuva, siinä tapauksessa eläimiä kyllä kiusattiin satoja vuosia täysin turhaan."
Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Vanhassa testamentissa monella asialla on hengellinen merkitys uudessa liitossa. Ei näitä eläimiä turhaan kiusattu, sillä ne olivat lain vaatimuksia vanhan liiton aikaan. Uudessa liitossa ei kuitenkaan eletä lain alla vaan armon, jonka vaikuttaa Jeesus Kristus.
"Miksi jos uskotaan kaikkivatiaaseen Jumalaan, synnit pitäisi sovittaa verellä ja uhrilla, voihan ne antaa anteeksi tappamatta ketään tai mitään. "
Löydät vastauksen tuolta:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Hepr.9.htmlturhaan kiusattu? No totta helkkarissa kiusattiin turhaan, jos niistä ei ollut hyötyä vaan niitä "tapettiin esikuvan vuoksi". Ei kyseessä olleet hengelliset eläimet tai hengellinen teurastus, vaan aito toimenpide elävällä eläimellä. Miten yleensä saat uhrit hengellisiksi, sano yksikin kohta VT:ssä jossa ylipäänsä käytetään sanaa "hengellinen". Eivät muinaiset israelilaiset edes tunteneet koko käsitettä.
Muut kysymykseni unohdit? - höpönassu
to... kirjoitti:
turhaan kiusattu? No totta helkkarissa kiusattiin turhaan, jos niistä ei ollut hyötyä vaan niitä "tapettiin esikuvan vuoksi". Ei kyseessä olleet hengelliset eläimet tai hengellinen teurastus, vaan aito toimenpide elävällä eläimellä. Miten yleensä saat uhrit hengellisiksi, sano yksikin kohta VT:ssä jossa ylipäänsä käytetään sanaa "hengellinen". Eivät muinaiset israelilaiset edes tunteneet koko käsitettä.
Muut kysymykseni unohdit?Raamattu kertoo että:
"Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan. Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen. Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa." - to...
höpönassu kirjoitti:
Raamattu kertoo että:
"Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan. Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen. Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."mihinkään esittämääni kysymykseen, ei "pukkien ja sonnien" verestä jota vuodatettiin, eikä liioin muuuhun, ei edes siihen miksi jumala uhraa osan itsestään itselleen.
- höpönassu
to... kirjoitti:
"Ei Jeesus olekaan itsestään tullut vaan Jumalasta, Jumalasta syntynyt Jumala. Neitsyt Maria tuli pyhästä hengestä raskaaksi ja näin me näemme tässä taas kolmiyhteisen Jumalan. Jeesus oli siis hengen puolelta Jumala ja lihan puolelta daavidin poika." Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef?
"Jumala antoi ainoakaisen poikansa", miksi pojan eikä tytärtä ja jos jumalalla on poika, jumalia on ainakin kaksi. Miksi jumala muuten rankaiseee jos ei usko että tähän tarinaan?"Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef?"
Joosef ei ollutkaan Jeesuksen biologinen isä, mutta Joosef oli Daavidin sukua.
"Jeesus ei olekaan täysi ihminen, juurihan hän itse sanoo että ihmiset ovat "alhaalta", hän muualta.
Jeesus oli Jumala ruumiillessa muodossa, hänessä asui koko Jumalan täyteys ruumiillisesti.
Johanneksen evankeliumista luvusta 1
Alussa oli Sana.
Sana oli Jumalan luona ja
Sana oli Jumala.
Sana tuli lihaksi ja
asui meidän keskellämme.
Me saimme katsella Hänen kirkkauttaan,
kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalleen antaa.
Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Toisaalla Paavali sanoo:
Olkoon teilläkin sellainen mieli,
joka Kristuksella Jeesuksella oli.
Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta Hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
Hän alensi itsensä
ja oli kuuliainen kuolemaan asti
ristinkuolemaan asti (Fil. 2: 5 - 8).
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." Elia nousi.Jeesus syntyi ihmiseksi, ei tullut alas, hänellähän oli tämä äitikin.
Jeesus tarkoittaa tässä, että kukaan ei voi päästä taivaaseen ilman häntä.
"Missä muuten on "ylhäällä", muinaiset ihmiset eivät ymmärtäneet maan pallomaista muotoa joten he kuvittelivat että Jumala asuu "ylhäällä"."
Ylhäältä tarkoittaa, että hän on tullut Jumalasta. - to...
höpönassu kirjoitti:
"Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef?"
"Jeesus ei olekaan täysi ihminen, juurihan hän itse sanoo että ihmiset ovat "alhaalta", hän muualta.
Jeesus oli Jumala ruumiillessa muodossa, hänessä asui koko Jumalan täyteys ruumiillisesti.
Alussa oli Sana.
Sana oli Jumala.
Sana tuli lihaksi ja
asui meidän keskellämme.
Toisaalla Paavali sanoo:
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
Hän alensi itsensä
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." Elia nousi.Jeesus syntyi ihmiseksi, ei tullut alas, hänellähän oli tämä äitikin.
"Missä muuten on "ylhäällä", muinaiset ihmiset eivät ymmärtäneet maan pallomaista muotoa joten he kuvittelivat että Jumala asuu "ylhäällä"."
Ylhäältä tarkoittaa, että hän on tullut Jumalasta."Joosef ei ollutkaan Jeesuksen biologinen isä, mutta Joosef oli Daavidin sukua."
Tässähän se pulma on juuri on.
"Jeesus oli Jumala ruumiillessa muodossa, hänessä asui koko Jumalan täyteys ruumiillisesti" Mikä se taivaassa oleva isäjumala sitten oli? Miten jumalalla, henkiolennolla, voi olla ruumiillinen täyteys? Onko Jumalan ruumiillinen "täyteys" yhtä kuin miehen ruumis?
Kenelle Jeesus oli kuuliainen jos on vain yksi Jumala? Miten yksi Jumala on itsensä isä ja poika? Miksi kaikkivaltiaan on ruvettava ihmiseksi jotta sai tahtonsa toteutettua, miten luoja voi muutua omaksi luodukseen? Jne. höpönassu kirjoitti:
"Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef?"
Alussa oli Sana.
Sana oli Jumala.
Sana tuli lihaksi ja
asui meidän keskellämme.
Toisaalla Paavali sanoo:
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
Hän alensi itsensä
Ylhäältä tarkoittaa, että hän on tullut Jumalasta.Jumalan sanaa, joka sanoo täysin päinvastaista kuin sinä, Höpönassu, lihan mukaan syntyneestä Jeesuksesta:
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika",to... kirjoitti:
"Joosef ei ollutkaan Jeesuksen biologinen isä, mutta Joosef oli Daavidin sukua."
"Jeesus oli Jumala ruumiillessa muodossa, hänessä asui koko Jumalan täyteys ruumiillisesti" Mikä se taivaassa oleva isäjumala sitten oli? Miten jumalalla, henkiolennolla, voi olla ruumiillinen täyteys? Onko Jumalan ruumiillinen "täyteys" yhtä kuin miehen ruumis?
Kenelle Jeesus oli kuuliainen jos on vain yksi Jumala? Miten yksi Jumala on itsensä isä ja poika? Miksi kaikkivaltiaan on ruvettava ihmiseksi jotta sai tahtonsa toteutettua, miten luoja voi muutua omaksi luodukseen? Jne.että Uusi testamentti vertaa lihan mukaan syntynyttä Jeesusta tavallisiin ihmisiin ja kutsuu profeetaksi, sekä vertaa moosekseen ja muihin "veljiin". Jumala puhui Moosekselle;
5. Moos. 18:18
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."- höpönassu
to... kirjoitti:
"Joosef ei ollutkaan Jeesuksen biologinen isä, mutta Joosef oli Daavidin sukua."
Kenelle Jeesus oli kuuliainen jos on vain yksi Jumala? Miten yksi Jumala on itsensä isä ja poika? Miksi kaikkivaltiaan on ruvettava ihmiseksi jotta sai tahtonsa toteutettua, miten luoja voi muutua omaksi luodukseen? Jne."Mistä tulee lihallinen Daavidin suvun osuus, kun kerran Jeesuksen isä ei olekaan Joosef? "
Marian puolelta.
Matteuksen ilmoittama Jeesuksen sukuluettelo on Joosefin sukuluettelo. [matt:1:1-17]
Kun taas Luukaksen ilmoittama Jeesuksen sukuluettelo Marian puolelta. [Luuk 3:23-38]
Eelillä eli neitsyt Marian isällä oli kaksi tytärtä, Maria ja hänen sisarensa.
Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen ÄITINSÄ ja HÄNEN ÄITINSÄ SISAR ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena. [Joh. 19:25]
Raamattu ei mainitse, että Eelillä olisi ollut poikia ja jos näin on, Marian aviomies JOOSEFISTA TULI avioliiton yhteydessä EELIN POIKA.
Näin avioliitto SÄILYTTI EELIN SUVUN NIMEN ja PERINTÖOSAN.
Jeesus sai siis maallisen perimänsä Marialta ja kuninkaallisen, Salomoon palautuvan sukulinjansa Joosefilta. - höpönassu
ekivaari kirjoitti:
Jumalan sanaa, joka sanoo täysin päinvastaista kuin sinä, Höpönassu, lihan mukaan syntyneestä Jeesuksesta:
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika","Jumalan sanaa, joka sanoo täysin päinvastaista kuin sinä, Höpönassu, lihan mukaan syntyneestä Jeesuksesta:"
"Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika", "
VS
Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- NÄIN LUULTIIN -- Joosefin poika. [Luuk 3:23] [1992 käännös]
VS
Maria, Jeesuksen äiti, oli kihlattu Joosefille. Ennen kuin heidän liittonsa oli vahvistettu, kävi ilmi, että Maria, PYHÄN HENGEN VAIKUTUKSESTA , oli RASKAANA. Joosef oli lakia kunnioittava mies mutta ei halunnut häpäistä kihlattuaan julkisesti. Hän AIKOI PURKAA AVIOLIITTOSOPIMUKSEN kaikessa hiljaisuudessa.
Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä. Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."
Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:
Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan,
ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -
se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.
Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti Marian vaimokseen. [Matt 1:18-24]
ottaa selvää siitä, mikä ero on hallintaoikeudella ja mikä omistusoikeudella!
Jeesus on Jumalan huoneen haltijana, [Hepr.3:6] ei omistajana, sillä "kaiken omistaja on Jumala", jolle Poika joutuu loppujen lopuksi luovuttamaan myös hallitusvaltansa:
1. Kor. 15
24 "sitten tulee loppu, kun hän ANTAA valtakunnan Jumalan ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA OLISI KAIKKI KAIKESSA".
Sinulla näyttää olevan vielä paljon opittavaa.- höpönassu
"Jeesus on Jumalan huoneen haltijana, [Hepr.3:6] ei omistajana, sillä "kaiken omistaja on Jumala", jolle Poika joutuu loppujen lopuksi luovuttamaan myös hallitusvaltansa:"
Aivan niin kaiken omistaja on "kolmiyhteinen" Jumala niinkuin kirjoitin, niin että Jumala on kaikki kaikissa.
1. Kor. 15
"sitten tulee loppu, kun hän ANTAA valtakunnan JUMALAN ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman."
Aivan niin "kolmiyhteisen" Jumalan haltuun, niin että Jumala on kaikki kaikissa. höpönassu kirjoitti:
"Jeesus on Jumalan huoneen haltijana, [Hepr.3:6] ei omistajana, sillä "kaiken omistaja on Jumala", jolle Poika joutuu loppujen lopuksi luovuttamaan myös hallitusvaltansa:"
Aivan niin kaiken omistaja on "kolmiyhteinen" Jumala niinkuin kirjoitin, niin että Jumala on kaikki kaikissa.
1. Kor. 15
"sitten tulee loppu, kun hän ANTAA valtakunnan JUMALAN ja ISÄN HALTUUN, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman."
Aivan niin "kolmiyhteisen" Jumalan haltuun, niin että Jumala on kaikki kaikissa.kolmeyhteiseksi rajoitettuun Jumalaan vaan uskon Jumalan sanan vakuuttavasti ilmoittamaan kaikki kaikissa olevaan Jumalaan;
1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta JUMALA, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on sama."
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA."
Ef. 1:23
joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka KAIKKI KAIKISSA TÄYTTÄÄ.
Kolminaisuusoppi on keksitty juuri tätä Jumalan sanan ilmoittamaa kaikkiyhteyttä vastaan, torjumaan Areioksen esittämä väite, että Raamattu todistaa Jumalan olevan kaikki kaikissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122226- 1081098
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,251075Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4927Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101855- 85843
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573