Vuosi rautojen pitämistä takana, edessä keraamiset braketit. Viikon päästä tulee jasper jumpersit, mutta stressiä aiheuttaa hampaiden kuluminen. Keraamiset palikat on hionut ylähampaita sisältäpäin ohuemmiksi ja yläetuhampaat on myös kulunut alareunastaan jostain kumman syystä.
Onko muilla kokemusta oikomisesta johtuvasta hampaiden kulumisesta?
Minulla on syväpurenta ja ensin aioittiin tehdä leukaleikkaus. Päädyttiin kuitenkin oikomiseen ja tämä tapahtuu keskussairaalassa. Onko heillä velvollisuus korjata aiheutunut vaurio? Hampaat on jo kuluneet braketteihin asti:(
Oikominen&kuluminen
4
883
Vastaukset
- keraamsiet braketit
Keraaminen braketti on hammasta kovempaa ja aiheuttaa hampaiden kulumisen/rikkoontumisen, jos hampaat osuu niihin. Metalliset braketit on hammasluuta pehmeämpää, jolloin ei hammas kulu vaikka osuukin brakettiin.
Itselläni on keraamiset braketit ylhäällä ja metalliset alhaalla. Mulla on myös syväpurenta ja ylähampaat osuu alahampaiden braketteihin. Hampaat ei ole kuluneet vaikkaa alaraudat on olleet jo vuoden.
Suna kannattais vaihtatuttaa keraamiset braketit, jotka osuu hampaisiin metallisiin braketteihin. En tiedä korvaako kunnallinen rikoontuneet hampaat, kannattaa kysyä.- vuosi enää..
Eipä ne tosiaan alhaalta juurikaan näy, joten käsken vaihtaa. Ihmettelinkin kun lekuri väitti, että braketit kuluu samaa tahtia kuin hampaat...ne kun tuntuu kunnon hiomakiviltä.Kiitos:)
- on muoviset
vuosi enää.. kirjoitti:
Eipä ne tosiaan alhaalta juurikaan näy, joten käsken vaihtaa. Ihmettelinkin kun lekuri väitti, että braketit kuluu samaa tahtia kuin hampaat...ne kun tuntuu kunnon hiomakiviltä.Kiitos:)
braketit alhaalla ei keraamisia. Monesti hampaat kuluvat koska purenta muuttuu oleellisesti oikomisessa ja sitä kautta hampaat jotka ei ennen yltänyt kontakteihin toisiin hampaisiin, ei päässyt muuttamaan muotoakaan silloin. Oikomisessa nämäkin hampaat joutuu kosketuksiin ja näin tavallaan hieman kuluu, enempi tai vähempi. Minullakin oli valkeat braketit alhaalla ja oli tuota kontakti hommaa ja siis muoviset oli ne braketit ja lääkäri kertoi ettei keraamisia voi alas laittaa siksi muoviset vaikka näyttääkin aivan samoilta kuin ylhäällä. Kyllä ne osaavat homman siellä että älä huoli...
- kaikkinimimerkitolivarattuja
on muoviset kirjoitti:
braketit alhaalla ei keraamisia. Monesti hampaat kuluvat koska purenta muuttuu oleellisesti oikomisessa ja sitä kautta hampaat jotka ei ennen yltänyt kontakteihin toisiin hampaisiin, ei päässyt muuttamaan muotoakaan silloin. Oikomisessa nämäkin hampaat joutuu kosketuksiin ja näin tavallaan hieman kuluu, enempi tai vähempi. Minullakin oli valkeat braketit alhaalla ja oli tuota kontakti hommaa ja siis muoviset oli ne braketit ja lääkäri kertoi ettei keraamisia voi alas laittaa siksi muoviset vaikka näyttääkin aivan samoilta kuin ylhäällä. Kyllä ne osaavat homman siellä että älä huoli...
Mulla on hammasraudat, ja olen huomannut yläetuhampaiden kulumista alapinnalta. En tiedä johtuuko se hammasraudoista, mutta hampaiden takaosiin on ilmaantunut ilkeältä tuntuvia kertymiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733248
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161172- 891048
- 101955
- 50933
- 96814
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35801Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap89688Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27680- 48625