Oikominen&kuluminen

Vuosi enää...

Vuosi rautojen pitämistä takana, edessä keraamiset braketit. Viikon päästä tulee jasper jumpersit, mutta stressiä aiheuttaa hampaiden kuluminen. Keraamiset palikat on hionut ylähampaita sisältäpäin ohuemmiksi ja yläetuhampaat on myös kulunut alareunastaan jostain kumman syystä.
Onko muilla kokemusta oikomisesta johtuvasta hampaiden kulumisesta?
Minulla on syväpurenta ja ensin aioittiin tehdä leukaleikkaus. Päädyttiin kuitenkin oikomiseen ja tämä tapahtuu keskussairaalassa. Onko heillä velvollisuus korjata aiheutunut vaurio? Hampaat on jo kuluneet braketteihin asti:(

4

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keraamsiet braketit

      Keraaminen braketti on hammasta kovempaa ja aiheuttaa hampaiden kulumisen/rikkoontumisen, jos hampaat osuu niihin. Metalliset braketit on hammasluuta pehmeämpää, jolloin ei hammas kulu vaikka osuukin brakettiin.
      Itselläni on keraamiset braketit ylhäällä ja metalliset alhaalla. Mulla on myös syväpurenta ja ylähampaat osuu alahampaiden braketteihin. Hampaat ei ole kuluneet vaikkaa alaraudat on olleet jo vuoden.

      Suna kannattais vaihtatuttaa keraamiset braketit, jotka osuu hampaisiin metallisiin braketteihin. En tiedä korvaako kunnallinen rikoontuneet hampaat, kannattaa kysyä.

      • vuosi enää..

        Eipä ne tosiaan alhaalta juurikaan näy, joten käsken vaihtaa. Ihmettelinkin kun lekuri väitti, että braketit kuluu samaa tahtia kuin hampaat...ne kun tuntuu kunnon hiomakiviltä.Kiitos:)


      • on muoviset
        vuosi enää.. kirjoitti:

        Eipä ne tosiaan alhaalta juurikaan näy, joten käsken vaihtaa. Ihmettelinkin kun lekuri väitti, että braketit kuluu samaa tahtia kuin hampaat...ne kun tuntuu kunnon hiomakiviltä.Kiitos:)

        braketit alhaalla ei keraamisia. Monesti hampaat kuluvat koska purenta muuttuu oleellisesti oikomisessa ja sitä kautta hampaat jotka ei ennen yltänyt kontakteihin toisiin hampaisiin, ei päässyt muuttamaan muotoakaan silloin. Oikomisessa nämäkin hampaat joutuu kosketuksiin ja näin tavallaan hieman kuluu, enempi tai vähempi. Minullakin oli valkeat braketit alhaalla ja oli tuota kontakti hommaa ja siis muoviset oli ne braketit ja lääkäri kertoi ettei keraamisia voi alas laittaa siksi muoviset vaikka näyttääkin aivan samoilta kuin ylhäällä. Kyllä ne osaavat homman siellä että älä huoli...


      • kaikkinimimerkitolivarattuja
        on muoviset kirjoitti:

        braketit alhaalla ei keraamisia. Monesti hampaat kuluvat koska purenta muuttuu oleellisesti oikomisessa ja sitä kautta hampaat jotka ei ennen yltänyt kontakteihin toisiin hampaisiin, ei päässyt muuttamaan muotoakaan silloin. Oikomisessa nämäkin hampaat joutuu kosketuksiin ja näin tavallaan hieman kuluu, enempi tai vähempi. Minullakin oli valkeat braketit alhaalla ja oli tuota kontakti hommaa ja siis muoviset oli ne braketit ja lääkäri kertoi ettei keraamisia voi alas laittaa siksi muoviset vaikka näyttääkin aivan samoilta kuin ylhäällä. Kyllä ne osaavat homman siellä että älä huoli...

        Mulla on hammasraudat, ja olen huomannut yläetuhampaiden kulumista alapinnalta. En tiedä johtuuko se hammasraudoista, mutta hampaiden takaosiin on ilmaantunut ilkeältä tuntuvia kertymiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      73
      3248
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1172
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      101
      955
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      688
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe