Olisi tarjolla vuoden 2004 Maxima, pikkasen alle 60 tkm ajettu, hinta 19000. Tuff-kote-dinol ruostesuojaus (10v. takuu) on tehty heti uutena. Mukava iso auto ajaa, 3litran V6 kone. Hyvässä maalissa, huollot tehty.
Mitä tyyppivikoja näissä? Uskaltaako ostaa?
Nissan Maxima
51
9238
Vastaukset
- Nissanmies
Itse ostaisin seuraavaksi autoksi juuri tuollaisen, jos ei tarvitsisi farmaria. Moottori on todella vakaakäyntinen ja auto on muutenkin toimintavarma peli, Japanissa tehty.
Tuon parempaa käytettyä autoa ei tuohon hintaan ole markkinoilla. Auto on nyt noin 4-vuotias ja maksoi uutena ehkä 35000 euroa, joten hinta on mielestäni lievästi yläkanttiin. Toisaalta on kyllä vähän ajettu. - hinta
hinta kuulostaa aika kovalta, puhutaan kuitenkin jo 2004 mallista. Mitä nuo maksaa Saksassa ja siihen vero päälle, siinä hintataso.
Mieluummin ostaisin uuden skoda octavian farkun dieselinä ja hinnassa ei juuri eroa!- luigi
Vaihdelaatikko on heikko korjaus maksaa n.5000e olemukseltaan lotjamainen keskikulutus n.13 litraa valuuttarosvo kun on japsi älä osta,noita ei sitten Saksasta juurikaan löydy jollain ulkomaalaisella saattaa olla.
- omistaja2001
luigi kirjoitti:
Vaihdelaatikko on heikko korjaus maksaa n.5000e olemukseltaan lotjamainen keskikulutus n.13 litraa valuuttarosvo kun on japsi älä osta,noita ei sitten Saksasta juurikaan löydy jollain ulkomaalaisella saattaa olla.
Maximan automaattivaihdelaatikkoa on kehuttu yhdeksi markkinoiden kestävimmäksi.
- Jk
luigi kirjoitti:
Vaihdelaatikko on heikko korjaus maksaa n.5000e olemukseltaan lotjamainen keskikulutus n.13 litraa valuuttarosvo kun on japsi älä osta,noita ei sitten Saksasta juurikaan löydy jollain ulkomaalaisella saattaa olla.
Omistan -99 maxima 30 manuaalin ja moisia kulutuslukemia maantiellä et saa vaikka kuinka yrität. Hyvin yleisiä lukemia ovat 7-9 litraa satasella ajotavasta riippuen.
Mielestäni autotoimittajien hapatuksesta huolimatta erittäin hieno, hiljainen varusteltu, tehokas ja pienioruokainen LAADUKAS aito Japsi.
- Mutta tuo ruostesuojaus
Auttaa asiaan ainakin jonkinverran.
- kiinnostaa ja himottaa
Niin siitä vaan, mutta hintaa on aivan liikaa.
Vastaisuudessa Isojen bensakoneiden hinta tippuu, tämän päiväisessä kauppalehdessäkin Leasing yhtiöiden edustajat sanoivat, että vaikka isojen bensakoneiden hinnat uusina kasvoivat, niin käytettynä niiden hinnat tuntuvat vain laskevan, eli arvonalennus on niissä jatkossa todella suuri.
Eli älä ihmeessä maksa tuota hintaa, oikea hinta on lähempänä 15te kuin 20te
Muuten maxima ei ole mikään ihmellinen auto, halpaa muovia, tehoihin verrattuna nuhainen kone varsinkin automaattina, tunnoton ajettavuus ja erittäin janoinen kyseinen auto on. Maantiellä taas auto on ihan ok, jos tykkää jenkkityylisestä laivamaisesta ajettavuudesta. Halpa hinta uutena houkutti aikanaan ostajia, käytettyjä on ihan kivasti tarjolla, sillä auto ei ole kovin haluttu. (joka näkyy myös käytettyjen arvostuksessa)- luigi
Tanskassa oli kysely rumimmista markkinoilla olevista autoista,
tulokset:
1.Toyota Avensis farmari
2.Honda Toureng
3.Nissan Maxima(erityismaininnalla, lotjamainen) - Piero
luigi kirjoitti:
Tanskassa oli kysely rumimmista markkinoilla olevista autoista,
tulokset:
1.Toyota Avensis farmari
2.Honda Toureng
3.Nissan Maxima(erityismaininnalla, lotjamainen)Tanskassa? Rumimmista?
- Mitä väliä?
Laatuvarma, pitkäikäinen auto. - voidaan
luigi kirjoitti:
Tanskassa oli kysely rumimmista markkinoilla olevista autoista,
tulokset:
1.Toyota Avensis farmari
2.Honda Toureng
3.Nissan Maxima(erityismaininnalla, lotjamainen)järjestää kysely: Kuka on kirjoittanut idioottisimman viestin koko ketjuun ja ylivoimaiseksi voittajaksi valittaisiin:........kylläääää........ luigiiiiii
Vielä kiinnostaisi tietää, että mikä auto on Honda Toureng? Meinaan vaan kun en ole koskaan kuullut. "Linkkejä" ja "faktaa kehiin" niinkuin kaltaisesi pöllöt tapaavat sanoa. - jk
luigi kirjoitti:
Tanskassa oli kysely rumimmista markkinoilla olevista autoista,
tulokset:
1.Toyota Avensis farmari
2.Honda Toureng
3.Nissan Maxima(erityismaininnalla, lotjamainen)Jos esim Maximaa vertaa samanikäisiin saksalaisiin autoihin on se huomattavasti persoonallisempi ja arvokkaamman oloinen. Sakuja kun ei erota toisistaan kuin nimestä!!
- kerran meinasin minäkin
Ja kummallinen piirre on Maximassa: siinä ei ole uutenakaan ollut eikä siihen saa takalokareita. Siis sisälokareita. Jotenkin käsitän jos Micrassa ei ole, mutta että Nisun isoimmassa "luxus"mallissakaan ei ole. Aivan vika kohdassa säästetty materiaalissa.
Aikoinaan itsekin harkitsin tuota autoa, mutta onneksi ei päästy välirahassa yksimielisyyteen myyjän kanssa. Jälkeenpäin ajateltuna olisin haukannut aimo annoksen sitä itteään, sillä bensan hinta on pompsahtanut railakkaasti sekä bensaa vievien autojen hinta romahtanut tai ainakin romahtamassa piakkoin. Muuten onhan siinä makeet äänet, 6 pyttyinen bensamoottori käy tasaseen ja sivistyneesti.
Mutta muuten, kuten joku edellä jo totesikin, se ei ole kovin kummoinen paketti ainakaan nyky mittapuun mukaan. Koko on ulkoa iso, mutta sisältä pienehkö. Alustan ominaisuudet eli ajo-ominaisuudet ei häävit. Tekniikka varmaan kestävää kun on aito japsi. Itse en edelleekään ostaisi, koska pa-kustannukset tuossa nousevat järjettömiksi näillä ajoaineiden hinnoilla. Ja taitaa olla niin, ettei tuo menovesi enää halpenekaan...
Jos kuitenkin tuohon näppisi laitat, älä nyt ihmeessä maksa paljon päälle 10 tonnin. Sillä väittäisin että sen vaihtoarvo tänä päivänä on lähempänä 10 kuin 15 tonnia...- ole niin,
että bensa maksaa sen kuin se maksaa. Autoa ei kannata ostaa lainkaan, jos vain bensan hintaa tuijottaa. Myös muut auton ominaisuudet otettava huomioon. Ja tietenkin riippuu ajokilometreistä, kuinka suuriksi bensakulut nousevat. Tuosta veromuutoksesta; suurin osa autonostajista on autonvaihtajia. Väliraha on se mikä ratkaisee.
- Autoa ostamassa
Tosiaankin hinnat elävät tällä hetkellä. Myyjäliike lupasi pudottaa hintaa 2 tonnia kun katsottiin Nettiauton sivuilta millä hinnalla vastaavia myydään.
Puuttuvat takalokarit? En ihan tarkasti ymmärrä miten ne voi puuttua, mutta tosiaankin jotenkin avonaiset ne sieltä takaa oli, siitä yläpuolelta missä kuraläpät ennen oli... Ja ajossa sitten kuulostikin niin kuin pikku kivet olisi kolissut pelteihin. Kuului aika lujaa läpi, rengasjyrinäkin paikoin. Yleisilmeeseen verrattuna hieman halvan oloinen. Selitätkö vähän miten nuo sisälokarit yleensä eroaa näistä Maximan?
Sen sijaan isolla tiellä ja kadullakin auto oli mielestäni kyllä ihan ehdoton, ei ollenkaan laiska ja löysä vaan isoksi autoksi reagoi nopeasti ja moottorissa oli potkua. Farkkua en tarvitse ja bensaakin saa vielä. Huollotkin on kuulemma edulliset
Ei tässä ihan vielä päätöstä tehty, mutta auto on "varauksessa".
Onko ehdotuksia paremmaksi vaihtoehdoksi tuossa kokoluokassa samoin varustein? - ole järkyttävän tilava
Autoa ostamassa kirjoitti:
Tosiaankin hinnat elävät tällä hetkellä. Myyjäliike lupasi pudottaa hintaa 2 tonnia kun katsottiin Nettiauton sivuilta millä hinnalla vastaavia myydään.
Puuttuvat takalokarit? En ihan tarkasti ymmärrä miten ne voi puuttua, mutta tosiaankin jotenkin avonaiset ne sieltä takaa oli, siitä yläpuolelta missä kuraläpät ennen oli... Ja ajossa sitten kuulostikin niin kuin pikku kivet olisi kolissut pelteihin. Kuului aika lujaa läpi, rengasjyrinäkin paikoin. Yleisilmeeseen verrattuna hieman halvan oloinen. Selitätkö vähän miten nuo sisälokarit yleensä eroaa näistä Maximan?
Sen sijaan isolla tiellä ja kadullakin auto oli mielestäni kyllä ihan ehdoton, ei ollenkaan laiska ja löysä vaan isoksi autoksi reagoi nopeasti ja moottorissa oli potkua. Farkkua en tarvitse ja bensaakin saa vielä. Huollotkin on kuulemma edulliset
Ei tässä ihan vielä päätöstä tehty, mutta auto on "varauksessa".
Onko ehdotuksia paremmaksi vaihtoehdoksi tuossa kokoluokassa samoin varustein?Eli eiköhän tuon Passat/mondeo luokan autot ole ihan riittäviä.
Jos kuitenkin halutaan hieman isompaa sedania, niin vaihtoehtoina lienee isot korealaiset sedanit, joita välttäisin, sekä tuo maxima qx
Itse valitsisin kuitenkin Skodan Suberbin. Hyvä ajettavuus, isot tilat varsinkin takana, taloudelliset moottorit, ihan jees varustus ja huollot halvemmat kuin nissanissa.
Tekniikka on nykyaikaista mutta koeteltua vw-konsernin peruskamaa.
Suberbbi 1.8t koneella on esimerkiksi lähes yhtä pirteän tuntuinen, vaikka heppoja on vain 150. Mutta huomattavasti taloudellisempi skoda on, etenkin kaupungissa.
Nettiautosta näyttää tohon 20te pintaan löytyvän 02-05 vuosimallin alle 100tkm ajettuja suberbbeja, näköjään tuo 2.8 vr6 kone ei ole käytettynä hirmuisesti kalliimpi kuin 1.8t, jota silti itse pidän järkevämpänä koneena.
Itse kyllä vaaka heilahtaisi tsekkiin
Kannattaa käydä nettiautossa kattomassa
http://tinyurl.com/yo7p9y - lokareista
Autoa ostamassa kirjoitti:
Tosiaankin hinnat elävät tällä hetkellä. Myyjäliike lupasi pudottaa hintaa 2 tonnia kun katsottiin Nettiauton sivuilta millä hinnalla vastaavia myydään.
Puuttuvat takalokarit? En ihan tarkasti ymmärrä miten ne voi puuttua, mutta tosiaankin jotenkin avonaiset ne sieltä takaa oli, siitä yläpuolelta missä kuraläpät ennen oli... Ja ajossa sitten kuulostikin niin kuin pikku kivet olisi kolissut pelteihin. Kuului aika lujaa läpi, rengasjyrinäkin paikoin. Yleisilmeeseen verrattuna hieman halvan oloinen. Selitätkö vähän miten nuo sisälokarit yleensä eroaa näistä Maximan?
Sen sijaan isolla tiellä ja kadullakin auto oli mielestäni kyllä ihan ehdoton, ei ollenkaan laiska ja löysä vaan isoksi autoksi reagoi nopeasti ja moottorissa oli potkua. Farkkua en tarvitse ja bensaakin saa vielä. Huollotkin on kuulemma edulliset
Ei tässä ihan vielä päätöstä tehty, mutta auto on "varauksessa".
Onko ehdotuksia paremmaksi vaihtoehdoksi tuossa kokoluokassa samoin varustein?" Selitätkö vähän miten nuo sisälokarit yleensä eroaa näistä Maximan? "
No selitän: yleensä autoissa on muovisen sisälokasuojat sekä etu että takapyörien koteloissa. Maximassa ei ole takana eikä edes saa mistään! Eli kun työnnät kätesi sinne takapyörän koteloon, huomaat että peltiä on vastassa eikä muovia. Testaa tekemällä sama etupyöriin, jossa lokarit kaiken ymmärryksen mukaan on.
Aikoinaan myyjä selitti, että kyllä ne saa tehdastilauksena. Kuitenkin kävi ilmi, ettei saa sieltäkään käsin. Tiedä sitten tekeekö joku tarvikefirma noita? Takalokareiden puuttuminen vaikuttaa ruostumiseen, äänieristykseen nyt ainakin. - ei mitään eroa
Itse olen omistanut pari bensakutosta ja yhden turbo-volvon ja jokaisen kohdalla joutuu selittämään maallikoille että ne jotka tuollaisen haluavat, kokevat polttoaineenkulutuksen enemmänkin filosofisena kuin mittavana asiana.
Kaikki menee mitä tankissa on ja välillä sinne pitää kaataa lisääkin. Sama juttu kaikkien autojen kanssa. Bensan hinnan noustessa kallistuu myös pikkukoneisilla ajaminen joten ero kutoskoneiseen pysyy melkein ennallaan.
Niin kauan kuin bensaa saa huoltoasemalta eikä sitä tarvitse hakea apteekista puolen litran lasipuolloissa, pysyy isojen bensakoneiden kysyntä ainakin Suomessa ennallaan. Ei niitä täällä ole koskaan osteltu mattimeikäläisen arkiajokiksi. Kysyntää noille on aina enemmän kuin tarjontaa. - aprikoija
ei mitään eroa kirjoitti:
Itse olen omistanut pari bensakutosta ja yhden turbo-volvon ja jokaisen kohdalla joutuu selittämään maallikoille että ne jotka tuollaisen haluavat, kokevat polttoaineenkulutuksen enemmänkin filosofisena kuin mittavana asiana.
Kaikki menee mitä tankissa on ja välillä sinne pitää kaataa lisääkin. Sama juttu kaikkien autojen kanssa. Bensan hinnan noustessa kallistuu myös pikkukoneisilla ajaminen joten ero kutoskoneiseen pysyy melkein ennallaan.
Niin kauan kuin bensaa saa huoltoasemalta eikä sitä tarvitse hakea apteekista puolen litran lasipuolloissa, pysyy isojen bensakoneiden kysyntä ainakin Suomessa ennallaan. Ei niitä täällä ole koskaan osteltu mattimeikäläisen arkiajokiksi. Kysyntää noille on aina enemmän kuin tarjontaa.tottamooses rahamiehet ajaa makso mitä makso.
mutta suurin osa meistä autoilijoista on tavallisia mattimeikäläisiä, jotka joutuu rajallisista tuloistaan kustantamaan aika paljon muutakin kuin autoilun kustannuksia. kuten koko ajan kallistuva sähkö ym. asuinkustannukset asuntovelat, alati kallistuva ruoka jne.
sitten kun yhtälöön lisätään vielä vahvat spekulaatiot siitä, että mahdollisesti loppuvuonna bensalitra maksaa meillä näppärät 2 e !! niin sitä kuule moni vähän isompituloinenkin miettii paljonkos se peltilehmä syökään satasella. lievä ero absoluuttisissa polttoainekustannuksissa on esim. juuri bensarosvo maximan ja vaikka nykyaikaisen tdi:n välillä, paitsi litroissa myös euroissa.
mutta nämähän ovat henk.kohtaisia asoita pitkälti nämä autoasiat, jotkut harrastaa maksoi mitä maksoi. onhan niitä muitakin kalliita harrasteita, ei siinä mitään. - jk
Korostan yhä, että kulutukseltaan manuaalina 3litraisena erittäin kilpailukykyinen.
Ei pidä höpistä, kun ei tiedä mitään!!
- dengi dengi
Siinä on varmaan jakopää hihnoilla, paljonkohan mahtaa maksaa vaihtotyö osineen? Olisiko 1000 eur merkkiliikkeessä lähellä totuutta, tuskin se työntötankokonekaan on? Kysy ihmeessä isojen huoltojen hinta ennen hankintaa.
- A33
-04 Maximassa on jakopäässä ketju. Ja ko 3.0 l moottori on valittu muistaakseni kolme kertaa maailman parhaaksi kutoskoneeksi luokassaan...
Kunhan muistaa säännölliset öljynvaihdot (myös vaihteisto), niin ei sitä ajamalla saa loppuun.
- linkki...
... josta voi katsoa!
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1091- vääärin
siis listassa on vikoja joita voi ilmeta ei mainita kuinka paljon, luetko rivien välistä?
- Skoda Superb
Oletko harkinnut ko-autoa? Ihan hitusen hintavempi kuin Maxima, mutta kyllä paljon laadukkaampi paketti. Suurin osa 1.8t mutta löytyy myös 2.8V6. Itselläni oli tuollainen 2.8 puolenvuoden ajan käytössä, ja tykkäsin kovasti.
- Autoa ostamassa
Ostin pois. Ei Superbista siten ollut vaihtoehtoa, enkä jaksanut lähteä edes etsimään koeajoyksilöä. Sitä paitsi, Superb vastaavilla varusteilla, ikäisenä ja saman verran ajettuna olisi hinnallaan mennyt budjetin yli, olkoonkin luokkaa parempi kuin maxima.
Jostain syystä Maxima ajo-ominaisuuksiltaan sopii minulle, kaikki ilmeisesti ei tykkää. Mielestäni hyvä ostos pikkasen päälle 17 t euroa ml 60t, hyvin varustettu ruosteeton yksilö. - Real X-Race
Autoa ostamassa kirjoitti:
Ostin pois. Ei Superbista siten ollut vaihtoehtoa, enkä jaksanut lähteä edes etsimään koeajoyksilöä. Sitä paitsi, Superb vastaavilla varusteilla, ikäisenä ja saman verran ajettuna olisi hinnallaan mennyt budjetin yli, olkoonkin luokkaa parempi kuin maxima.
Jostain syystä Maxima ajo-ominaisuuksiltaan sopii minulle, kaikki ilmeisesti ei tykkää. Mielestäni hyvä ostos pikkasen päälle 17 t euroa ml 60t, hyvin varustettu ruosteeton yksilö.Sukulaissuhteen takia olen ajanut monenlaisia autoja. Tällä hetkellä on ajossa juurikin aiheen kaltainen Nissani. Tykkään muuten, mutta ainakin 215 -leveillä nastarenkailla rengasmelu on liian kova. Lisäki jousitus on pintakova. Joka puhuu lullamaisesta amerikkalaistyylisestä kyydistä, ei ole ikinä Maximaa ajanut, eikä ollut edes selvinpäin kyydissä. Alusta on tyypillistä japanilaista ja vielä saksalaistakin kovempi. Ohjauksesta en ole keksinyt moitteen sijaa.
Kulutus on todella pieni. Itselläni on sekalaisessa ajossa mennyt ajotietokoneen mukaan alle 12l/100km:llä. Audi saati chevrolet, jotka aikaisemmin minulla ovat olleet ajossa, veivät molemmat selvästi enemmän. Audi saa tästä silti synninpäästön, koska kyyti on hyvää ja ajettavuus asiallinen. Yleensäkin olen huomannut, että auto on sitä mukavampi ajaa ja matkustaa, mitä enemmän se vie polttoainetta. Amerikkalaisvalmisteisiin en enää tätä sääntöä yletä, mutta japseissa ja eurooppalaisissa pätee aika tarkalleen. Maximaa pidän kuitenkin pienestä kulutuksestaan huolimatta ihan mukavana ajopelinä. Ja ennen kaikkea Maxima on varmasti hyvä peli omistaa. Tekniikkamurheista saa mitä todennäköisimmin olla erossa. - tytyväinen
Real X-Race kirjoitti:
Sukulaissuhteen takia olen ajanut monenlaisia autoja. Tällä hetkellä on ajossa juurikin aiheen kaltainen Nissani. Tykkään muuten, mutta ainakin 215 -leveillä nastarenkailla rengasmelu on liian kova. Lisäki jousitus on pintakova. Joka puhuu lullamaisesta amerikkalaistyylisestä kyydistä, ei ole ikinä Maximaa ajanut, eikä ollut edes selvinpäin kyydissä. Alusta on tyypillistä japanilaista ja vielä saksalaistakin kovempi. Ohjauksesta en ole keksinyt moitteen sijaa.
Kulutus on todella pieni. Itselläni on sekalaisessa ajossa mennyt ajotietokoneen mukaan alle 12l/100km:llä. Audi saati chevrolet, jotka aikaisemmin minulla ovat olleet ajossa, veivät molemmat selvästi enemmän. Audi saa tästä silti synninpäästön, koska kyyti on hyvää ja ajettavuus asiallinen. Yleensäkin olen huomannut, että auto on sitä mukavampi ajaa ja matkustaa, mitä enemmän se vie polttoainetta. Amerikkalaisvalmisteisiin en enää tätä sääntöä yletä, mutta japseissa ja eurooppalaisissa pätee aika tarkalleen. Maximaa pidän kuitenkin pienestä kulutuksestaan huolimatta ihan mukavana ajopelinä. Ja ennen kaikkea Maxima on varmasti hyvä peli omistaa. Tekniikkamurheista saa mitä todennäköisimmin olla erossa.Olipa mukava lukea "asiantuntijoiden" mielipiteitä Maximasta. Meillä on Maxima 3.0 autom. vm 98 ollut liki neljä vuotta ja siihen olemme itse ajaneet yli 100 tkm lisää, nyt mittarissa on n. 310 tkm. Viat mitä tänä aikana on ilmennyt ovat jarrupalojen vaihto ja jarrusylintereiden rasvaus, ne kun meinaa hiukan jumittaa, sekä vaihdelaatikon kitkapintojen uusinta. Vaihdelaatikon huolto maksoi kaikkineen päivineen noin 2000 €, elikkä normaalin auton (volvo)määräaikaishuollon verran. Ruostetta autossa on kuskin oven alareunassa yksi täplä ja pikkurillin kynnen kokoinen eturoiskeläpän alla, nämä saa vielä helposti kiinni ja piiloon. Kulutus sekalaisella ajolla on ollut noin 9 litraa satasella, matka-ajossa olen päässyt jopa alle 7 litraan. Olen ollut tyytyväinen.
- jk
Joka ajoi ja tutustui 60-70 luvulla itä sokotaan, ei halua sitä vaikka se kuinka kuorrutetaan saku tekniikalla . Skoda octavia oli automiesten mielessä ehkä valitettavavaihtoehto, kun muita ei saanut. Maximan laadukkuus ei tosiaankaan ole huonompi , kuin jonkun Skooda romulootan, niinkui sitä lapsena sanottiin.
eI PIDÄ HÖPISTÄ JOUTAVIA ILMAN VARMAA TIETOA TAI KOKEMUSTA!! - ok mutta
Autoa ostamassa kirjoitti:
Ostin pois. Ei Superbista siten ollut vaihtoehtoa, enkä jaksanut lähteä edes etsimään koeajoyksilöä. Sitä paitsi, Superb vastaavilla varusteilla, ikäisenä ja saman verran ajettuna olisi hinnallaan mennyt budjetin yli, olkoonkin luokkaa parempi kuin maxima.
Jostain syystä Maxima ajo-ominaisuuksiltaan sopii minulle, kaikki ilmeisesti ei tykkää. Mielestäni hyvä ostos pikkasen päälle 17 t euroa ml 60t, hyvin varustettu ruosteeton yksilö.kannatta sillä sitten ajaa seuraavat 10 vuotta koska jos menet sitä syksyllä vaikka vaihtamaan niin hyvityshinta on noin kymppitonnin pienempi kuin mitä siitä nyt maksoit.
- esille nostettu
kuka haluaisi tämän enenpää kommentoida tammikuun -08 keskusteluun?
- maximaa KENELLEKÄÄN
En voi kyllä suositella. Automaattilaatikko hajosi (uusi 4000e japanista), maahantuojan mukaan pitää vaihtaa öljyt 20tkm välein jotta laatikko kestäisi.
Kulutus on tähtitieteellinen talvella 14l/100km sekalaisella ajolla. itse en päässyt alle 11litran tällä autolla ollenkaan (auto oli jopa testerissä, joten se oli kunnossa)
Kone oli hiljainen tehokas (3.0 v6) joskin h......n janoinen. Auto oli hyvä ja hiljainen ajaa joskin siinä oli ihmeellisiä sähkövikoja (lasinpyyhkimet oli 2viikkoa toimimatta sitten alkoi toimimaan itsestään tosin samalla hävisi vedentulo lasille, sähkölasit oli hitaammat kuin ajatus jne..)
Tulevaisuudessa 2004 mallin auto verotetaan co2 päästöjen mukaan joten maxima ei ainakaan ole halvimmasta päästä. - joopa joo
maximaa KENELLEKÄÄN kirjoitti:
En voi kyllä suositella. Automaattilaatikko hajosi (uusi 4000e japanista), maahantuojan mukaan pitää vaihtaa öljyt 20tkm välein jotta laatikko kestäisi.
Kulutus on tähtitieteellinen talvella 14l/100km sekalaisella ajolla. itse en päässyt alle 11litran tällä autolla ollenkaan (auto oli jopa testerissä, joten se oli kunnossa)
Kone oli hiljainen tehokas (3.0 v6) joskin h......n janoinen. Auto oli hyvä ja hiljainen ajaa joskin siinä oli ihmeellisiä sähkövikoja (lasinpyyhkimet oli 2viikkoa toimimatta sitten alkoi toimimaan itsestään tosin samalla hävisi vedentulo lasille, sähkölasit oli hitaammat kuin ajatus jne..)
Tulevaisuudessa 2004 mallin auto verotetaan co2 päästöjen mukaan joten maxima ei ainakaan ole halvimmasta päästä.Laatikot on kestäneet takseissakin, joten öljyjä ei tarvitse vaihdella kuin moottoriin.
- Jskaisisia
joopa joo kirjoitti:
Laatikot on kestäneet takseissakin, joten öljyjä ei tarvitse vaihdella kuin moottoriin.
Maximoita näkyi taksina hyvin vähän ja syykin siihen selvä: ei dieseliä
- Mielestä,,
Ylivoimaisesti paras hinta laatu suhde hintaansa nähden, varmasti kannattaa ostaa!
Kokenut pelle - turvonnut Almera
Tästähän on tullut varsinainen ikuisuusketju. No, päädyin itse lopulta ranskalaiseen 3,0l V6 autoon mutta maximat, vectrat ja korealaiset tuli kokeiltua.
Jos suhtaudut maximaan oikein, olet varmasti tyytyväinen. Aiempien kirjoitusten perusteella pettymys on kyllä melkoinen koska valtaosa kirjoittajista kuvittelee Maximan aivan muuksi kuin mikä se on.
Maxima EI ole ylellinen edustusauto jossa on huippuluokan ajettavuus vielä 250km/h nopeudessa, ylellinen sisustus ja matkustusmukavuus sekä edustustason äänieristys.
Maxima on vain hieman turvonnut 1,5l Nissan Almera jossa on puolta isompi kone. Niin hyvässä kuin pahassakin.- Sitikka Mies
vai miten se oli et kai pököttiin rahojas laittannu
- maksima?
Harkinnassa Maxima, luin tämän ketjun mielenkiinnolla läpi.
Vaikuttaisi erinomaisen kestävältä autolta tekniikalleen (USAn pojatkin arvostavat kestävyyttä, siellähän korimallia saa jopa ~260hp 3,5l versiona). Hakusessa olisi A33 automaatilla ja 3.0 moottorilla. Kakkosautoksi tulossa joten kulutuksella ei mitään väliä, toimivuudella sitäkin enemmän, siksi ehkäpä japanilainen harkinnassa. Ainoa mikä vähän huolestuttaa on ruostuminen, sen tiedän ettei mistään mersun (väykky) kaltaisesta fiaskosta ole kyse mutta tästä haluaisin kuulla enemmän. - .
Siis eikö tuossa maximassa ole se perinteinen neliportainen aisinin automaattilaatikko??? Sama peruslaatikko mikä löytyyy saabeista, opeleista alfoista, jne jne????
En usko tohon öljynvaihtoväli 20tkm välein- höpö höpö.
olen kerran ajanut maxima 3.0 v6 A ja tykkäsin. ohjaus on vähän tunnoton niinkuin japseilla yleensäkin.
sivuhuomiona. Jenkit ostavat maximaa samaan hintaan kuin suomalaiset ostavat perus corollaa. Maxima jenkeissä se tavis auto. - nissanmaxima
Korjaamolla kun olin töissä niin noita aika paljon kävi. Tyypillisimpiä ongelmia oli laatikkoöljyn seassa oleva metallijämä, rikkinäiset lambda-anturit jotka hajottaa myös katin ->KALLISTA sekä mädäntyneet taka-akselit. Ruostetta oli mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Koneet, alustan nivelet ja sähkölaitteet tuntuu kestävän.
Ihan kiva peli sinänsä, edustusluokan autoksi turhan muovinen ja halvan oloinen mutta kyyti on mukavan laiva(jenkki)maista ja varusteissa löytyy. Samantyyppistä kyytiä ja fiilistä saa hiukan uudemmilla isoilla korelaisilla, esim Evanda ja Magentis- DAEWOO E.
Itselläni Daewoo / Chevy Evanda automaatti ja kyyti on vastaavaa, kuin Maximalla.
Suosittelen. Hinta halpa vrt. vastaavankokoisiin ja varusteltuihin Nissaneihin tmsv. ja laatu ihan yhtä hyvä.
- a siantuntija
Kannada osta enemin tojjoda, vaiga se nisanki iha hyvö kun jabanilainen on. Sagsallaised tegge iha pasga autoja,
- Maxima?
Joo siis kun samaan aikaan harkinnassa OmegaMV6 (näissäkin ruoste haittaa), Väykky isommalla bensakoneella (ruoste, pahasti) Maxima (ruoste, yllättäen) bimmerien suuntaan en edes pierase kun ne eivät enää vain kiinnosta. Käyttiksenä V70 josta ruostetta ei hakemallakaan löydä. Kakkosauton kriteeri on isompi bensakone (3.0 luokkaa) ja automaatti. Harmi kun vuosituhannen vaihteessa tehty paljon tekniikalleen kestäviä autoja mutta ruostesuojaus unohtunut puolitiehen. Hyvä galvanointi jne nostaa uuden auton hintaa alle prosentilla joten siksi viduddaa. Sellanen olo kuitenkin että taidan ottaa maximan kanssa riskin, kiinnostaa näistä eniten. Pitänee vain autotohtorilla käyttää ennen ostopäätöstä.
- MAXIMOIISS
Meillä jo kolmas Maxima menossa. Mitään isompaa ei ole ollut, eikä kertaakaan ole tielle jättänyt. Kuluvia osia vaihdeltu. Ensimmäisellä Maximalla aj.395tkm ja isoimmat remontit oli jarrusatulat ja levyt.
- HALUAN MYÖS
Paras ja luotettavin auto mitä koskaan tehty. Autossa ei ole ikinä mitään vikaa. Kuola valuua aina kun näen tämän arvokkaan laatuauton. Olen katteellinen kaikille niille jotka ajavat tällä japanin 'mersulla'.
- ymmällänsä
Kateellinen?! Taidat todellakin olla PA, nythän noitaa saa lähes ilmaiseksi.. Vai oliks tää onneton myyntipuhe ja autosi nyt myytävänä nettiautossa?
- Njissani
Katalysaattorit tyyppivika ,uudet (3kpl) maksaa töineen n 5000e. Huom.edelliselle ymmällänsä olevalle vaan tiedoksi ,et kannattaa katsoa ,milloin viestiketju on aloitettu :)
- hiljaisuus vaipuu
Onkohan tuota autoa enää olemassa?
- juuh
2005 oli vimoset tuonnit maximaa oikeaa nissania. sittemmin nissan vaihtoi mallit lapsiperheille sopiviksi autoiksi note, tiida, köhköti.... ja se sammakon näkönen.....juke? ei tartte nissani kattella enään. =)
- No juu....
No Maximaa nyt saa jo niin halvalla että on jo aivan romuhintaan verrattavissa? Kaverini osti 3.0 -04 Maxin ja maksoi siitä n 2500e. Autolla oli ajettu vain 208tkm ja huoltokirja löytyi.
- nassenmixima
Ei nuo isokoneiset autot ole suosiossa millään merkillä. Mutta se uutena "vanhahtava" ulkonäkö alkaa itseasiassa näyttää arvokkaalta uusiin saippuarasioihin verrattuna. Ehdottoman kannattava ostot pienillä kilometreillä - tuskin tarvitsee korjata ja arvonalennusta ei tapahtu juurikaan.
- Anonyymi
Kuka hullu haluaisi oikesti ajaa Skodalla?
Skoda
Skeida
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346