Auton tuonti Amerikasta?+Verotus?

autoitsija.

Kyselisin että paljonkohan on autovero esimerkiksi, jos ostaisin amerikasta n. 2000-2003 vm. toyota celican, joka maksaa n. 4000-6000 dollaria? Kenelläkään kokemuksia?

12

11528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän on

      aika pirun vähänn, tuo tänne vaan.

    • iillmän

      on saman verran,siis jos tuot sen tänne, kun saksasta tuodussa corollassa joka maksoi 3000 euroa.

      • ammattilainen

        Amerikasta tuotaessa maksetaan HETI SUOOMEN RAJALLA Tulli 10% auton hankintahinnasta kuljetuskustannuksista. LIsäksi tulee alv 22% auton hinnasta kuljetuskuluista eli vähän hiton iso summa. Ja tämä heti rajalla. Tietenkin jos tuot jonkun halvan ritsan esim. 2000 taalan auton niin ei ne verot siinä niin korkealle nouse.

        Tämän jälkeen, mikäli autoa aikoo käyttää Suomessa, siitä maksetaan kotimaan autovero 10-40% alv siitä summasta. Eli kyllä jenkeistä tuotaessa veroja tulee niin maan perusteellisesti. Tämän takia olen tuonut viime aikoina autoja vain EU:sta. 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa toin Jenkeistä mutta lama tyssäsi tämän busineksen.
        Nyt saatan lopettaa kokonaan koska uusi vero on niille autoille mitä minä tuon katastrofaalinen.


      • tarkennus
        ammattilainen kirjoitti:

        Amerikasta tuotaessa maksetaan HETI SUOOMEN RAJALLA Tulli 10% auton hankintahinnasta kuljetuskustannuksista. LIsäksi tulee alv 22% auton hinnasta kuljetuskuluista eli vähän hiton iso summa. Ja tämä heti rajalla. Tietenkin jos tuot jonkun halvan ritsan esim. 2000 taalan auton niin ei ne verot siinä niin korkealle nouse.

        Tämän jälkeen, mikäli autoa aikoo käyttää Suomessa, siitä maksetaan kotimaan autovero 10-40% alv siitä summasta. Eli kyllä jenkeistä tuotaessa veroja tulee niin maan perusteellisesti. Tämän takia olen tuonut viime aikoina autoja vain EU:sta. 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa toin Jenkeistä mutta lama tyssäsi tämän busineksen.
        Nyt saatan lopettaa kokonaan koska uusi vero on niille autoille mitä minä tuon katastrofaalinen.

        "Tämän jälkeen, mikäli autoa aikoo käyttää Suomessa, siitä maksetaan kotimaan autovero 10-40% alv siitä summasta."


        Mistä summasta autovero ALV lasketaan? Siitäko mitä auto jenkeissä oikeasti maksoi tulli 10% ALV 22% vai siitäko mitä VASTAAVA auto Suomessa maksaa?


      • ammattilainen
        tarkennus kirjoitti:

        "Tämän jälkeen, mikäli autoa aikoo käyttää Suomessa, siitä maksetaan kotimaan autovero 10-40% alv siitä summasta."


        Mistä summasta autovero ALV lasketaan? Siitäko mitä auto jenkeissä oikeasti maksoi tulli 10% ALV 22% vai siitäko mitä VASTAAVA auto Suomessa maksaa?

        Suomen autovero alv lasketaan siitä mitä vastaava auto Suomessa maksaa.

        Jos tuot vanhempaa kalustoa, niin verrokkiauto on uusi vastaavanlainen ja siitä lasketaan ikävähennykset. Huom! Alv on se alv mikä ko. auton valmistusvuonna oli. Esim 1979 mallisissa on muistaakseni 16,25% alvia.

        Jenkkituonti ei oliein lyö leiville järjettömien verojen takia. Itse toin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Nykyään olen tuonut lähinnä Saksasta. Vanhoissa autoissa systeemi vielä jotenkin toimi koska ikävähennykset oli vat niin rajuja. Ja alle 1958 mallisista ei tehdä autoveropäätöksiä ollenkaan.


      • lisakysymys
        ammattilainen kirjoitti:

        Suomen autovero alv lasketaan siitä mitä vastaava auto Suomessa maksaa.

        Jos tuot vanhempaa kalustoa, niin verrokkiauto on uusi vastaavanlainen ja siitä lasketaan ikävähennykset. Huom! Alv on se alv mikä ko. auton valmistusvuonna oli. Esim 1979 mallisissa on muistaakseni 16,25% alvia.

        Jenkkituonti ei oliein lyö leiville järjettömien verojen takia. Itse toin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Nykyään olen tuonut lähinnä Saksasta. Vanhoissa autoissa systeemi vielä jotenkin toimi koska ikävähennykset oli vat niin rajuja. Ja alle 1958 mallisista ei tehdä autoveropäätöksiä ollenkaan.

        Kiitos jo edellisestä vastauksesta mutta vielä sellaista haluaisin kysyä että lasketaanko myös kaikki lisavarusteet mukaan ja siitä päätellään paljonko vastaava auto suomessa maksaisi vai onko se vain siten etta jos tuo vaikka esim. -06 BMW 325i sedanin kaikilla lisavarusteilla niin se hinta autoveroa varten on kuitenkin vain se mita samaikainen/yhta paljon ajettu karvalakkimalli maksaa suomessa?


      • ei oo
        ammattilainen kirjoitti:

        Suomen autovero alv lasketaan siitä mitä vastaava auto Suomessa maksaa.

        Jos tuot vanhempaa kalustoa, niin verrokkiauto on uusi vastaavanlainen ja siitä lasketaan ikävähennykset. Huom! Alv on se alv mikä ko. auton valmistusvuonna oli. Esim 1979 mallisissa on muistaakseni 16,25% alvia.

        Jenkkituonti ei oliein lyö leiville järjettömien verojen takia. Itse toin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Nykyään olen tuonut lähinnä Saksasta. Vanhoissa autoissa systeemi vielä jotenkin toimi koska ikävähennykset oli vat niin rajuja. Ja alle 1958 mallisista ei tehdä autoveropäätöksiä ollenkaan.

        enään mitään poikkeusta vanhoille (henkilö-) autoille, vaan kaikki verotetaan samalla periaatteella. Eiku jäitä hattuun, kyllä tämäkin autoverolaki muuttuu ja tarkenee, kunhan vähän ehtii aikaa kulua.


    • + alv + tulli

      autovero on sama, lisäksi tulee tulli alv

      mutta jos on muuttoauto niin ok, jos ei niin, hommaa usassa kaikki aken vaatimat jutut, e hyväsytyt lasit valot heijastimet jarrutodistukset päästötodistukset jne......

      • Neuvostoslovakkiassa

        Eipäilen vahvasti että jenkkitodistukset eivät tule riittämään suomen rekisteröintikatsastuksessa, pitää olla EU paperit. Muutenhan tuolta voisi helposti tuoda autoja ja saada rekisteriin.


      • autoitsija
        Neuvostoslovakkiassa kirjoitti:

        Eipäilen vahvasti että jenkkitodistukset eivät tule riittämään suomen rekisteröintikatsastuksessa, pitää olla EU paperit. Muutenhan tuolta voisi helposti tuoda autoja ja saada rekisteriin.

        Suomi on kyllä niin suoraan sanoen P*ska maa, maksetaan veroa veron perään, täällä autoistakin maksetaan iso nippu rahaa tai otetaan sitten helv*tin iso laina ja muissa maissa autojen hinnat tuota luokkaa...


      • + alv + tulli
        Neuvostoslovakkiassa kirjoitti:

        Eipäilen vahvasti että jenkkitodistukset eivät tule riittämään suomen rekisteröintikatsastuksessa, pitää olla EU paperit. Muutenhan tuolta voisi helposti tuoda autoja ja saada rekisteriin.

        juu juu pitää olla ehdottomasti e-paperit valoista ja laseista ja renkaista ja jos autoa on tuotu eurooppaan saa ne kyllä usassa valmistajalta. e/E = EURO alueen hyväksyntä, DOT ei riitä suomessa, riittää muualla, mutta ei suomessa :(


      • Anonyymi

        2017 jälleen ei tarvitse olla E-hyväksyttyjä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe