Triptyl hermokipuun?

karin

Syökö joku Triptyliä hermokipuun? Kuinka suurella annostuksella, se auttaa vai auttako hermokipuun???

17

18063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermoon.,

Minä syön triptyliä hermokipuun ,syönyt noin 4vuotta..iltaisin 50mg,,saa ainakin paremmin nukuttua,otan pari tuntii ennen nukkumaan menoa.

• karin

sain alunperin Triptylin 10 mg iltaisin lihasjännityspäänsärkyyn, mutta nyt on alkanut puristamaan ja polttamaan reisiä (hermokipua?) niin nostin annoksen 20 mg iltaisin, reilun viikon olen ottanut 20 mg, eikä viäkään täysin auta, mutta annostus on tosi pieni verrattuna sinunkin annostukseen...

• kipuinen,.-
        karin kirjoitti:

sain alunperin Triptylin 10 mg iltaisin lihasjännityspäänsärkyyn, mutta nyt on alkanut puristamaan ja polttamaan reisiä (hermokipua?) niin nostin annoksen 20 mg iltaisin, reilun viikon olen ottanut 20 mg, eikä viäkään täysin auta, mutta annostus on tosi pieni verrattuna sinunkin annostukseen...

Minulla oli alkuun 25mg...mutta tossa pari kuukautta sit nostettiin 50mg.

• karin
        kipuinen,.- kirjoitti:

Minulla oli alkuun 25mg...mutta tossa pari kuukautta sit nostettiin 50mg.

Niin mihin vaivaan Triptyliä syöt ja onko ollut apua??

• syön-----
        karin kirjoitti:

Niin mihin vaivaan Triptyliä syöt ja onko ollut apua??

kipukynnystä nostamaan,selkäsärkyyn,hermokipuun.,pystyn nukkumaan paremmin ,kun otan illalla pari tuntii,ennen nukkumaan menoa,olen kokeillut olla ilmankin,mut sit yö on yhtä pyörimistä kipujen kanssa.

• kroonikko
        karin kirjoitti:

Mulle määrättiin kipukynnyksen nostoon 10-25mg iltaisin. Auttoihan se nukkumaan mutta pari kuukautta sitä syötyäni kipu palasi ja jäljelle jäi järkyttävä väsymys.

Toinen vastaava lääke on Noritren, sitä ei juuri määräillä. Mutta ei ole niin väsyttävä lääke ja auttoi paremmin kivun hoidossa.
        Itselläni vaan kyseinen lääke piti lopettaa puolen vuoden käytön jälkeen koska se keräsi nestettä ja siitä tuli mustelmia. Joten ei sekään käynyt. Mutta tiedän useita, joille juuri Noritren on sopinut hyvin eikä ole tullut tuollaisia sivuvaikutuksia kuten mulla.

• Anonyymi
        syön----- kirjoitti:

kipukynnystä nostamaan,selkäsärkyyn,hermokipuun.,pystyn nukkumaan paremmin ,kun otan illalla pari tuntii,ennen nukkumaan menoa,olen kokeillut olla ilmankin,mut sit yö on yhtä pyörimistä kipujen kanssa.

Sama kokemus. Oma annokseni on 20 mg. Olen kokeillut 30 mg. Parempi uni ja nukahtaminen jalkojen ja käsien kuumotus on kokonaan pois tuolla 30 mg annoksella. Lääkäri on ehdottomasti vaatinut annoksen pudottamista 20 mg. Harmittaa. Ei ole mitään haittavaikutuksia. On kyllä kiusaus käyttää edelleen 30 mg annostusta. JP Rautalammilta.

• 25mg

auttaa kyllä mutta itselläni tuli niin paha sykkeen nousu et pakko oli lopettaa.

• Amitr

Triptyliä hermovauriokipuun iltaisin on minua auttanut enemmän kuin muut vahvat säkylääkkeet ja opioidit.
      Se vaimentaa kivun siedettäväksi, on päiviä etten tarvitse lainkaan muuta lääkettä. Kivuliaaseen tenniskyynärpäähän ei auta lainkaan, kivun mekanismi varmaan toisenlainen.
      Pissa kyllä vähän jumittaa ja suuta kuivaa, sen kyllä sietää kun vaihtoehtona olisi jatkuva työkykyä alentava kipu.

• nostaa kioukynnystä

kuten kaikki masennuslääkkeet, lisäksi Triptylillä on väsyttävä vaikutus.

"Triptyliä hermovauriokipuun iltaisin on minua auttanut enemmän kuin muut vahvat säkylääkkeet ja opioidit." ...enemmän kuin MUUT vahvat....Siis Triptyl ei kuulu särkylääkkeisiin laisinkaan, ihmettelen sanamuotoasi. Miksi sana muut?!

• ja muodoista
        nostaa kioukynnystä kirjoitti:

kuten kaikki masennuslääkkeet, lisäksi Triptylillä on väsyttävä vaikutus.

"Triptyliä hermovauriokipuun iltaisin on minua auttanut enemmän kuin muut vahvat säkylääkkeet ja opioidit." ...enemmän kuin MUUT vahvat....Siis Triptyl ei kuulu särkylääkkeisiin laisinkaan, ihmettelen sanamuotoasi. Miksi sana muut?!

Eiköhän tuolla tarkoiteta sitä että Triptyl auttaa enemmän kuin muut hermokipuun käytettävät lääkkeet (puhutaan usein hermokipulääkkeistä). Hermokipuun usein käytetään masennus- ja epilepsialääkkeitä, harvemmin opioideja, ja usemmiten "tavallisilla" särkylääkkeillä ei ole mitään tehoa. Itse käytän Triptyliä 70mg, Noritren 75mg, Panadol 3000mg ja Neurontin 1200mg vuorokaudessa.

• juhero
        ja muodoista kirjoitti:

Eiköhän tuolla tarkoiteta sitä että Triptyl auttaa enemmän kuin muut hermokipuun käytettävät lääkkeet (puhutaan usein hermokipulääkkeistä). Hermokipuun usein käytetään masennus- ja epilepsialääkkeitä, harvemmin opioideja, ja usemmiten "tavallisilla" särkylääkkeillä ei ole mitään tehoa. Itse käytän Triptyliä 70mg, Noritren 75mg, Panadol 3000mg ja Neurontin 1200mg vuorokaudessa.

kokeillut nuo kaikki mutta avun sain vasta lyricasta ja cympaltasta. Joudun kyllä vieläkin käyttämään joskus tramalia mutta cympalta oli se joka auttoi 60mg.

• Anonyymi
        juhero kirjoitti:

kokeillut nuo kaikki mutta avun sain vasta lyricasta ja cympaltasta. Joudun kyllä vieläkin käyttämään joskus tramalia mutta cympalta oli se joka auttoi 60mg.

Mulla cymbalta 30,triptyl 10(tai 25mg 1/2-1,vaikka sitä ei saa puolittaa,,lääkärin määräyksestä puolitus)yöksi valdoxan 25...triptyl alkoi vasta aiheuttamaan puutumisia,kipuja ja kihelmöintiä päähän ,verenpaine nousi ja tuli rytmihäiriöitä...vaikka se on ollut jo vuosia käytössä...nyt kun yritän itse lopettaa sitä niin ahdistus on kamala ja fibro,hermosäryt ovat kavereina.

• Anonyymi

Kivun hoidossa Triptyliä käytetään yleensä paljon pienempinä annostuksina, kuin masennuksen hoidossa.

• Anonyymi

Noilla masennuslääkkeillä (joita myös kivun hoitoon käytetään) on taipumusta menettää tehonsa, kun elimistö tottuu niihin.

Kannattaa keskustella lääkärisi kanssa muista vaihtoehdoista.

• Anonyymi

Miten triptyl sivuvaikutukset ....?Onko niitä...painonnousu arveluttaa

• Anonyymi

Kokeilin kerran takavuosina Triptyliä kivun hoitoon, ei auttanut.
      Ainoa mikä siitä seurasi, oli masentunut mieliala.
      Lopetin käytön, mielialakin nousi takaisin hyväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      88
      6435
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      42
      5506
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      62
      4319
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      78
      4198
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      73
      3955
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      80
      1327
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      78
      1167
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      328
      1145
    9. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      32
      910
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      288
      833
    Aihe