Moikka!!
Miten ihmeessä opetan lapseni juomaan???? Rintalapsi ollut nyt reilu 10kk ja yli kuukauden on ollut nokkamuki ja lasi käytössä, siitää tarjottu tavallista maitoa ja vettä, niin kylmänä kuin lämpimänä, sekotettuna ym! mutta kun ei uppoa niin ei uppoa!! Juo erittäin vähän jos en imetä!
Tarkoitus olis imetys lopettaa kokonaan lääkkeiden takia, ja pikku hiljaa olen sitä yrittänyt tehdä, mutta vaikka imetystä vähennän niin ei muuta juomaa mene yhtään enempää!!!
Saan kyllä maitoa sekoitettua puuroon ja annan viiliä ja jugurttia mutta kai sen lapsenkin pitäisi juoda jotain??
Nyt olen muutaman päivän imettänyt vain iltaisin, mutta on sitten oikeastaan lähes juomatta (hörppy tai kaks)muun päivän!
Tuttipullolle ei koskaan ole oppinut ja ei kai sitä nyt enää tässä vaiheessa kannata alkaa tyrkyttämäänkään?
Jos jollakin jotain hyviä neuvoja niin otan mielelläni vastaan! :)
Pitäskö ostaa hyla maitoa kun on makeempaa???
Kiitos etukäteen!
apuva!
2
424
Vastaukset
- tuon ikäiselle
pitäisi vielä antaa äidinmaidon korviketta eikä "oikeaa" maitoa? Minulle ainakin sanottu että "oikean" maidon voi vasta aloittaa kun lapsi täyttää 1v. 10kk eteenpäin saa antaa hapanmaito tuotteita ( raejuusto, jugurtti... )
- 4:n äiti
Mukista juomisen opetteluun voi mennä hyvinkin kuukausi tai parikin, ja siihenkin tarvitaan ahkeraa harjoittelua, eli joka aterialla pieni hörppy. Joten oppimisen nopeuttamiseksi kannattaa tehdä päätös, opetatko tavalliselle mukille vai nokkamukille. Jos vuorottelet molempia, kestää pidempään ennen kuin lapsi oppii jomman kumman. Ja aluksi menee tosiaan vain se yksi hörppy kerrallaan.
Sellainen vielä, että jos se tavallinen maito tekee vatsavaivoja, alkaa lapsi hylkimään mukia josta sitä tarjotaan. Eli hän yhdistää vatsavaivat siihen mukiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024427Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837- 64836
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816