Eli mikä reseptittävä saatava kipulääke on elimistölle turvallisin? joka rasittaisi maksaa ja vatsaa vähiten.
Vaivana nivelrikko ja siitä aiheutuva särky.
Vatsa&maksa ystävällinen särkylääke?
11
8020
Vastaukset
- ,..,
Varmaan ainoa (mun tietämä) vatsaystävällinen särkylääke on panadol ja sen rinnakkaisvalmisteet sekä panacod(sisältää parasetamolia ja kodeiinia). Mutta ne ei ole hyväksi maksalle, jos käytetään maksimi (tai jopa yli) päiväannoksia ja käyttö on pitkäaikaista. Suurin sallittu määrä aikuisella ihmisellä parasetamoilia on 4g.
Minäkin olen metsästänyt jotakin muuta vatsaystävällistä lääkettä, mutta.. ei ainakaan tällä hetkellä ole sellaista tullut vastaan. Tyydyn osaani ja otan vatsansuojalääkettä päivittäin.- siinä on että
Panacodia ei saa reseptittä, aloittaja kyseli ilman reseptiä saatavaa vatsaystävällistä lääkettä. Parasetamolia sisältäviä särkylääkkeitä on käsikaupassa sitten muitakin kuin Panadol.
- kipuinen
Mikä lääke on vatsansuojalääke,meinaan vaan,että monenlaista särkylääkettä joutunut syömään selkäkipuihin,ja vatsa tullut tosi kipeeksi,aina jonkunlaista kipua vatsassa,odotan kuvauksiin menoa vatsan takia.
- ,..,
siinä on että kirjoitti:
Panacodia ei saa reseptittä, aloittaja kyseli ilman reseptiä saatavaa vatsaystävällistä lääkettä. Parasetamolia sisältäviä särkylääkkeitä on käsikaupassa sitten muitakin kuin Panadol.
unohdin huomioida kokonaan tuon, että kyse oli vain käsikaupan lääkkeistä. Hyvä että korjasit!
- ,..,
kipuinen kirjoitti:
Mikä lääke on vatsansuojalääke,meinaan vaan,että monenlaista särkylääkettä joutunut syömään selkäkipuihin,ja vatsa tullut tosi kipeeksi,aina jonkunlaista kipua vatsassa,odotan kuvauksiin menoa vatsan takia.
sanon tuolla nimellä, vaikka oikeammin kutsuttuna ne kuuluvat ns. protonipumpun estäjiin. Ne vähentävät mahahapon muodostumista.
Tällä hetkellä käytössäni on Nexium. Se on tosi hyvä, mutta todella kallis lääke.
Nexiumia ennen käytin Zoltia, joka on minun tietääkseni halvimmasta päästä. Se ei vain oikein enää tehonnu pahoihin vatsaoireisiin. Zoltin jälkeen vuoroon tuli Somac, joka ei sopinu mulle ollenkaan ja vain pahensi oireita.
Suosittelen ottamaan lääkärin kanssa tämän asian esille, ettei vatsasi tilanne ehdi mennä liian pahaksi. Itse yritin liian kauan sinnitellä oireiden kanssa. Jätin kahvin, alkoholin ja suurimman osan oireita pahentaneet ruoka-aineet pois. Ilman lääkkeitä en pysty olemaan, ettei niistä hirveästi pystynyt karsimaan, jos karsi kipuilu paheni, uni kärsi ja siitä seurasi stressi, kun ei jaksanut normaaleja asioita. Ja stressi puolestaan pahensi kaikkia oireita. Syntyy kierre, josta ei noin vain pääse pois. - suoja-lääke
,.., kirjoitti:
sanon tuolla nimellä, vaikka oikeammin kutsuttuna ne kuuluvat ns. protonipumpun estäjiin. Ne vähentävät mahahapon muodostumista.
Tällä hetkellä käytössäni on Nexium. Se on tosi hyvä, mutta todella kallis lääke.
Nexiumia ennen käytin Zoltia, joka on minun tietääkseni halvimmasta päästä. Se ei vain oikein enää tehonnu pahoihin vatsaoireisiin. Zoltin jälkeen vuoroon tuli Somac, joka ei sopinu mulle ollenkaan ja vain pahensi oireita.
Suosittelen ottamaan lääkärin kanssa tämän asian esille, ettei vatsasi tilanne ehdi mennä liian pahaksi. Itse yritin liian kauan sinnitellä oireiden kanssa. Jätin kahvin, alkoholin ja suurimman osan oireita pahentaneet ruoka-aineet pois. Ilman lääkkeitä en pysty olemaan, ettei niistä hirveästi pystynyt karsimaan, jos karsi kipuilu paheni, uni kärsi ja siitä seurasi stressi, kun ei jaksanut normaaleja asioita. Ja stressi puolestaan pahensi kaikkia oireita. Syntyy kierre, josta ei noin vain pääse pois.Kiitos tiedosta,täytyypä ottaa lääkärin kans puheeksi,minulla on nyt käytössä librax niminen vatsalääke,mutta ei tästä mitään apua ole.
- jopa vatsahaavaan
suoja-lääke kirjoitti:
Kiitos tiedosta,täytyypä ottaa lääkärin kans puheeksi,minulla on nyt käytössä librax niminen vatsalääke,mutta ei tästä mitään apua ole.
Perunavesi on paras vatsa lääke, ohje Rautavaaran kirjassa luonto parantaa. Illalla iso raaka peruna kuoritaan ja viipaloidaan, pannaan kulhoon, peitetään vedellä ja pannaan yöksi jääkaappiin. Aamulla juodaan perunavesi ennen mitään muuta, se tekee suojaavan kalvon ja hoitaa mahalaukkua.
- Kokeilepa
jopa vatsahaavaan kirjoitti:
Perunavesi on paras vatsa lääke, ohje Rautavaaran kirjassa luonto parantaa. Illalla iso raaka peruna kuoritaan ja viipaloidaan, pannaan kulhoon, peitetään vedellä ja pannaan yöksi jääkaappiin. Aamulla juodaan perunavesi ennen mitään muuta, se tekee suojaavan kalvon ja hoitaa mahalaukkua.
Myös perunan keitinvesi on "lääke". Puhtaat kuorelliset mieluusti luomuperunat perunat keitetään hajalle. Voidaan oilkkoa ensin, niin jouduttuu.
Keitos voidaan siivilöidä tai vain napsia kuorenpalat pois ja syödään lusikalla tai juodaan mukista. Rauhoittava ja pehmentävä vaikutus. Perunat aiheuttavat yleensä kovasti ilmavaivoja; seuratkaapa!, mutta tämä perunaliemi on sulavaa ja hyvää elimistölle.
- Chilivoide
inkivääri tee, tabletit, raaka inkivääri sisäisesti auttavat nivelkipuihin. Chilivoide ulkoisesti vie kivun, saa tallinnasta tai hiero vain voimakasta raakaa chiliä. Dit da jow on kiinalainen kunfu linimentti joka ulkoisesti auttaa nivelrikkoon ja parantaa sitä, tosin paikkaa ei saa kastella pariin tuntiin sen hieronnan jälkeen.
- en tuollaisia
uskalla tökkiä iholleni tai pistää suuhuni. Olen monille mausteille ilmeisesti allerginen (kartoitus on vähän kesken)..
- kipuinen,.
joo inkivääri tosiaankin auttaa nivelkipuihin,olen juonut inkivääri teetä 2-3 mukillista päivässä ja inkivääriä raastan melkein mihin vaan ruokaa,niin voi sanoa, että kivut on helpottunut huomattavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361