MUTTA käskyllä ei mitään elämää rakenneta:
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Vaaan sellainen on vanhan ja lahon uudelleen
rakentamista:
Gal 2:18-21
18
Vasta jos alan uudelleen rakentaa sitä minkä olen hajottanut, osoitan olevani lainrikkoja.
19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
20
Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2. Kor. 5:15 ]
21
Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan. [Hepr. 7:11]
Rakentakaamme siis rakkauden aikaansaamassa
Kristuksen vapaudessa:
Gal 5:6b
Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
Siinä yhdessä ja ainoassa ehdottoman tärkeässä
on meille yllin kyllin haastetta koko elinajaksi.
Ja sitten saamma nähdä Jumalan kasvoista kasvoihin.
Siunausta!
Rakentakaamme riidan sijasta!
6
180
Vastaukset 6
- raamatulliseen
näkemykseen siitä että lain noudattamisella ei voi pelastua. Sitä tietä yrittävät, kuten juutalaiset, ovat tuhon tiellä. Adventisteina olemme pelastettuja Jeesuksen ansioista ja siksi emme kerskaa laista pelastuksenamme vaan kuulaisuutena Jumalalle. emme usko emmekä opeta lakia pelastustiena, uskomme ja opetamme että pelastuneet iloiten noudattavat lakia.
Eli ollaan yhtä mieltä vaan tästäkin yhdessä ain!- hirvas
olla samaa mieltä, sanoit nimittäin erittäin tärkeän sanan - raamatulliseen näkemykseen!!
Jeesuksen opetukseen, uskoon ja armoon perustuu meidän jokaisen pelastus. Muuta keinoa ei meille ole annettu. >>> Emme usko emmekä opeta lakia pelastustienä, uskomme ja opetamme että pelastuneet iloiten noudattavat lakia.
Voinen jakaa kanssasi maailman evankelioimisen huoleni.
Kiitollinen olen siitä, että vielä tämän vuoden
aikana saadaan Kiinan seurakunnalle uusi kirjapaino.
Nyt on voitu painattaa vaivaiset puoli milj Raamattua, mutta se ei riitä vastauskoontulleille.
Uudesta painosta ammennetaan MILJOONA Raamattua
per kuukausi.
Uskoon tulee paljon enemmän kuin 10 milj vuodessa,
mutta uusi paino on verraton siunaus.
Aasiassa on myös aivan tuore ellensapattisinetin-
jakokeskus - Ellen G White Center.
Kuinka mielellään ne ottaisivatkaan nuo kadehdittavaan vapauteen päästetyt sorretut
kiinalaiset - sinettioppinsa valvontaan!
rukolkaamme, etteivät EGW-vakoojat löytäisi
vapahdettuja, vaan pysyisivät kätkettyinä
Kristuksessa.
Tiedäthän jo Sanastakin, että on SYNTI se, jos
Jumalan lasten vapauteen ostettu jälleen menee
noiden maailman alkeisvoimien valvottaviksi!
Gal 2:18
Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
Nehän ovat alaikäisiä, ne uudet Herran lapsukaiset, siihen asti kunnes Kristus saa muodon heissä - ovat siis alttiita palaamaan oksennukselleen.
Gal 4:3,19
3
Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
19
Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä.
Rakkaudessa rakentaen- Mutta Saarastako vai Haagar...
hirvas kirjoitti:
olla samaa mieltä, sanoit nimittäin erittäin tärkeän sanan - raamatulliseen näkemykseen!!
Jeesuksen opetukseen, uskoon ja armoon perustuu meidän jokaisen pelastus. Muuta keinoa ei meille ole annettu.GAlatalaiskirje 4.
16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden? [Aam. 5:10]
17 Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa. He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä. [Room. 10:2; 2. Kor. 11:2]
18 Into on hyvä, jos asia on hyvä -- näin aina eikä vain silloin kun minä olen luonanne.
19 Rakkaat lapseni, teidän vuoksenne minun on jälleen kärsittävä synnytystuskia, kunnes Kristus saa muodon teissä. [Room. 8:29; 1. Kor. 4:15; Filem. 10]
20 Kunpa voisin olla nyt luonanne ja löytää oikean äänensävyn! En tiedä, mitä teille tekisin.
Hagar ja Saara
21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen. [1. Moos. 16:15, 21:2]
23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta. [1. Moos. 16:4, 17:16]
24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. [Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29]
Olkaatten siunatut Herrassa! - että adventismi
hirvas kirjoitti:
Jeesuksen opetukseen, uskoon ja armoon perustuu meidän jokaisen pelastus. Muuta keinoa ei meille ole annettu.opettaa että kukaan ei voi lakia pitämällä tulla autuaaksi, niin ethän enää koskaan väitä että adventismi opettaa että ihminen voi tulla lakia pitämällä autuaaksi.
Siis voit jättää pois esimerkiksi sapatilla naljailusi ja ymmärtää että adventisteille käskyt ovat tärkeitä heidän uskossaan. Kaikki kymmenen käskyä ja niihin sisältyy sapatti ja yhdeksän muuta käskyä. Se on adventismia eikä mikään ellen sapatti. ok? jos alat keskustelemaan niinkuin kunnon kristityn sopii niin on kaikki vanhat unohdettu (sekin on adventismia)..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051699
- 721284
- 901252
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois2801043- 47971
- 95939
- 83835
- 50802
- 55763
- 48755