kivut/paniikissa/mikä on vialla??

19.1.2008
Olen aiemmin kirjoittanut tälle sivustolle epäilyllä Tietzen-tauti(ei varmaa diagnoosia). Kysynkin epätoivoisena vielä kerran että onko kellään ollut näitä oireita näin ja mikä on ollut apu.
- kivut jatkuneet nyt kuukauden verran eri oireisina
- ensi kova rintarangan kipu(sairaalassa monta kertaa, ekg verikokeet ok, (vielä rasituskoe on edessä, niin selviää tuo sydänosasto)
- selvät kipukohdat etupuolella rangassa molemmin puolin
-kipua nyt myös selkäpuolella, lapojan kohdalla nyt selvä kipupisteet, kuumotusta
-kipua selvästi koko rangan aluella, myös kyljissa sekä selässä
- kivut joko tuikkivia(koviakin), pistäviä,jomutusta, myös vähän reumaattisen oloistakin, mutta ei tyyppillistä reuman aamujäykkyyttä
- lihaksissa elohiirimäisiä tuntemuksia, pistelyä, joskus myös puutumisen tunnetta aluksi vasen käsi, nyt myös oikea
- nyt pohkeet olleet myös kipeät
- erilaisia tuntemuksia ollut myös nyt jaloissa, kuumotusta, pistelyä, nyt myös yläraajoissa
- kylmiä hikikohtauksia
-UNETTOMUUTTA JATKUNUT JO PITKÄÄN, ENNEN OIREITAKIN
- posket usein punaiset, vaikka ei suoranaista lämoöä
- -stressiä kyllä kotioloissa, ei merkittävää mutta olen tosi kova jännittäjä ja tämä nyt on sitä lisännyt kun ei tiedä mistä on kyse!!
- ruokahalu mennyt, laihtuminen, oksettava olo joko kipujen aikana tai ilmankin
- pientä lämpöä koko ajan n. 37 alle ja yli
- kipu vaihtaa paikkaa koko ajan, mutta enimmäkseen liittyy yläraajoen vähäiseenkin käyttöön (esim. tiekoneella kirjoittaminenkin!)
- nyt koko ajan tulehtuneisuuden tunne ylärangassa
- yleislääkärillä/fysiatrilla olen käynyt, ei selvää diiagnoosia, veriarvot ovat olleet ok, ainostaan trombosyytit ovat nyt olleet yli 580
-menen ensi vkolla myös suolistotähystykseen, myös sellaisiakin oireita on ollut
- nyt myös alavatsakipua, aiemmin ei sitä ollut
- gynekologinen puoli on tsekattu, papa&mammografia&ultra oli ok
- olen kyllä nyt syönyt tosi huonosti koko kuukauden, ehkä sekin on oireita pahentanut (vitamiinin puutokset?)
- ylä&alavatsaultra on ok
- nyt on ollut myös eneneviä rytmihäiriöitä ,siis sydämen muljahteluja, sehän tätä nyt pahentaa
- ei kohta uskalla mennä mihinkään, töihinkään kun pelkää että tapahtuu kohta jotain hirveää, ei aina haluaisi tilata ambulanssiakaan
- aviopuolisokin kohta hermostuu, sehän on selvä vaikka tähän mennessä on ollut tosi kultainen
Paniikissa mietin kaikenlaista, onko vaiva syöpä?neurologinen (neuropaattinen kipu),jokin reumasairaus? fybromyalgia? tai sitten mahdollinen henkinen sairaus (voivatko kivut olla näinä fyysisiä??)mahdollinen 2-tyypin diabetes voi olla, sitä seurataan, arvot ovat olleet yli 6, pitkäaikaissokerikoe vielä otetaan
-oireet sopivat ylärangan osalta niin hyvin Tietzeniin, mutta siitä ei vaan kukaan lääkäri osannut sanoa mitään varmaksi, fysiatrikin oli sitä mieltä että se vaiva on paikallinen kipu!
Minullahan on kovia kipuja myös selkäpuolella.
Yritän nyt ensi vkolla vielä päästä lisätutkimuksiin jonnekin, neurologi, reumalääkäri tms. Paras olisi kun löytäisi sellaisen hyvän lääkärin täältä pääkaupunkiseudulta, joka tosiaan ymmärtäisi tätä vaivaa, otan mielelläni vinkkejä vastaan. Olen käynyt vaivan takis yksityisellä lääkäriasemalla kyllä(työterveys), mutta sielläkin näyttää olevan tosi kiire, pitävät varmaan luulotautisena.
Ehkä kipuklinikka olisi sitten oikea paikka?
Kiittäen vastauksista!
kalanainen49

5

1609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävit tässä välissä

ja mitä hän kertoi/teki odottaessasi. vai oletko vaan maannut kotona passiivisena ja oletat että kiltti lääkärisetä hoitaa homman????
      oletko vieraillut esim manuaaliterapeutilla, kuntohoitajalla, kalevalasisella kansanparantajalla häh mikset?

• itse jotakin

-menen ensi vkolla myös suolistotähystykseen, myös sellaisiakin oireita on ollut
      - nyt myös alavatsakipua, aiemmin ei sitä ollut

oho että ihan tähystykseen, oletko ajatellut ihan omilla aivoillasi että turhaan menet jos on ollut hieman alavatsakipuja, vittu mulla oli maha kipee 2 vuotta ja tähystykseen pääsin vasta sitten ja lopputulos oli että terve reikä terveessä perseessä. stekkaa ensin se hiiva puoli kuntoon suolistosta mutta sen tosin joudut hoitamaan ihan itse ilman lääkäriä kun ne ei siihen usko. mulla meni ainakin vuosi hiivattomalla dietilla jouko pursiaisen hiivasyndrooma ja sen hoito opuksen mukaan.
      ja noihin muihin oireisiin apu voisi löytyä esim hermoratahieronnasta tai tuolta googlettamalla seppo H hesasta mainostaa ei sovi mutta yritä lukea rivien välistä

• rauhallinen

Ihan ensiksi rauhoitu. Tuskin on mitään vakavaa eli syöpää. Stressi pistää vaan liikaa tarkkailemaan itseään ja jokaista oiretta.

Vaivasi voivat olla kaikki alkavaa/puhjennutta fibromyalgiaa, mutta sen diagnosoimiseen oireita pitäsi olla vähintään 3kk, jotta diagnoosi on varma.

Yleensä pitkään jatkunut unettomuus laukaisee fibromyalgian, joka on osalla ihmisistä geeneissä.

Pitkä unettomuus laittaa kropan kovalle stressitilalle ja sen jälkeen sairastuu kuka mihinkin.

Suolistosi saat kuntoon normaalilla ruokavaliolla eli sokeri, valkoinen jauho ja kaikki lisäaineet pois.

Osta molkosania marketin luontaistuotehyllystä.

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/atv/8.htm

Ja jatkossa syöt kunnon ruokaa.

http://www.energian.net/terveys/info6.html

Miksi olet uneton????

Tässä fibromyalgian oireita:

Fibromyalgian piirteitä

Laaja-alaiset kivut
      Tyypilliset kipupisteet
      Unihäiriö
      Väsyneisyys
      Psyykkiset oireet
      Ärtyvän suolen oireyhtymä
      Raajojen verenkiertohäiriö
      Päänsärky
      Puutumiset

Toki sulla voi olla muutakin, mutta kun olet jo siellä fysiatrilla käynyt.

Aloita jokin kevyt liikuntalaji ja muista venytellä kaikki lihakset monta kertaa viikossa.

http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm

2 kaveriani ovat kärsineet jo pitkään kovasta stressistä ja toinen heistä on ollut jo vuosia kovassa aliravitsemuksessa. Ja nyt on molemmilla kaikenlaisia oireita. Enemmän oireita on sillä aliravitsemuskaverilla.

Joten kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Mutta noin laaja-alaisia kipuja heillä ei ole. Ihan jotain pientä paikallista.

Itsellänikin sillon, kun fibron oireet olivat pahimmat, niin kramppasi lihaksia tosi paljon ja myös rintaa puristi kovasti (ei sydämmestä, koska sydänvaivat on täysin erilaisia).

Liiallisesta rasituksesta minulla tulehtuivat molemmat kantakalvot ja niiden toipumiseen meni vuosi.

Joten nyt otat ihan rennosti ja kuuntelet itseäsi.

Minulla reumalääkäri diagnosoi fibromyalgian.

Mitään suolisto- tai vatsavaivoja minulla ei ole koskaan ollut.

Tsemppiä.

• samoja oireita

Miten tilanne on edennyt?

• ulkone1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      264
      6051
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      62
      3185
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      96
      2823
    4. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      51
      2419
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      1801
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1602
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      34
      1349
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      1299
    9. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      280
      1078
    10. Haapaveen nähtävyys?

Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u
      Haapavesi
      44
      1029
    Aihe