ONKO TÄMÄ ADVENTTITOTUUS - yksinkertaisesti sanoen
Tämän käsityksen olen saanut palstalta, seminaarista, nettisivulta, Ellenin ikuisista
kertomuksista (aikuisille suunnattu osa: "Suuri Taistelu) - sapatista ja sinetistä:
Jeesus ristillä puhdisti sapatin kaikista säädöksistä, "tehden tehottomaksi käskyjen lain".
Pelastus varmistetaan siten, että liitytään
adventtiseurakuntaan ja käydään joka lauantai
sapattikokouksessa - ja se tarkoittaa sitä, että
siten on tullut ottaneeksi tai saaneeksi ns.
sapattisinetin itseensä. Ja Jumala näkee sen.
Onko näin, että näitä ei tarvitse yllä mainitun
vuoksi totella, alla olevia kieltoja? Vai onko se
aivan eri sapatti, se luomisessa mainittu?
JUMALAN SORMI ON PUHUNUT !
2. Moos 31:
Sapattikäsky
12
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
13
"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
14
Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, heitettäköön kansastansa.
15
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
16
Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
17
Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähtää."
18
Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulut, kivitaulua, joitten kirjoitus oli JUMALAN SORMELLA KIRJOITETTU.
2.Ms.34:28
Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
Gal. 3:19
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Ja kuka loppujen lopuksi kirjoitti - onko adventtikirkon ehdoton käsitys: Jumala vai Mooses vai enkelit? Minä uskon, että Jeesuksen käskystä, kirkkautta säteilevä enkeli saneli nuo noin 10 käskyn perustana olevat kymmenen sanaa ja Mooses kaiversi ne kiveen.
2. Moos 35:1-3
1
Ja Mooses kokosi kaiken Israelin kansan ja sanoi heille: "Näin on Herra käskenyt teidän tehdä:
2
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
3
Älkää syyttääkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin."
3.Ms.23:3
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous; silloin älkää yhtäkään askaretta toimittaa, se on Herran sapatti, missä asuttekin.
4.Ms.15:32-36
32
Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
33
Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
34
Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
35
Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivitettäköön hänet leirin ulkopuolella".
36
Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.
Että onko adventtitotuus yksinkertaisesti näin,
että Jeesus vapautti sapatin niin, että kuutena
päivänä ei tarvitse tehdä työtä ja 7. päivänä ei
tulenteko, työnteko tai kantaminenkaan ole kiellettyä - sillä Jeesus puhdisti ja vapautti
sapatin, antaen sapattisinetin niiden sijaan?
Kun käy sapattikokouksessa, niin kaikki hyvin?
Yksiselitteistä opetusta vaativa
Jeesus puhdisti advarin sapatin?
6
183
Vastaukset
- Annan palkkalaiselle sapati...
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Ainaski mut on vapautettu sapatinlepoon
"työtä tekevän ja raskautetun" osasta.
Uuteen asemaan Kristuksessa. (en oo advari).
Omien ponnistelujen sijaan Hengessä hengellinen työ? - tuo Antin tarve
puhua lööperiä adventisteista ja adventismista.
Joko Antti on aika kovapäinen tai sitten vain Antilla on muita vaikeuksia, mutta oli kuinka vain sen asian kanssa niin Antti on erittäin huono adventismin tulkitsija - suoraan sanoen ihan kelvoton. Ja se että Antti katsoo oikeudekseen puhua lööperiä myös adventisteista (siis ihmisistä joita Antti ehdottomasti ei edes tunne tai ole koskaan nähnyt) osoittaa vain sen että koko mies on vain .. no, en viitsi edes kirjoittaa .. sen voi jokainen ymmärtää joka vähänkin ajattelee. Paitsi tietenkin ne jotka itse ovat tyytyväisiä siitä että adventisteista puhutaan valheita.
En kirjoita tätä siinä luulossa että Antti ajattelisi mitä kirjoitan tai jotenkin muuttaisi mieltään, vaan siksi että adventistit (jos sellaisia tällä palstalla vielä on) tietävät että ei kaikki ihmiset ole samanlaisia kuin nämä vaikka ei A-kirkkoon kuulukaan.
Nyt odotan vain niitä tavanmukaisia vastauksia jotka kuuluvat niin monen "antiadventimin" sanavarastoon tällä palstalla.Että olenko ymmärtänyt oikein teidän opetuksenne vai en? Korjatkaa ihmeessä väärinkäsitykset! Tyynesti.
>>> Nyt odotan vain niitä tavanmukaisia vastauksia jotka kuuluvat niin monen "antiadventismin" sanavarastoon tällä palstalla.- vastauksia
AnttiVKantola kirjoitti:
Että olenko ymmärtänyt oikein teidän opetuksenne vai en? Korjatkaa ihmeessä väärinkäsitykset! Tyynesti.
>>> Nyt odotan vain niitä tavanmukaisia vastauksia jotka kuuluvat niin monen "antiadventismin" sanavarastoon tällä palstalla.odottele vaan sinulla on jo vastaukset omassa päässäsi ja vaikka sinulle vastaisi niin et kumminkaan edes lukisi niitä olet vain sellainen huulen heittäjä koko mies, älä vain kutsu itseäsi kristityksi sillä sitä sinä et ole, olet vain kristityistä valheiden levittäjä ei muuta, voithan sinä tekeillä uskovaista mutta puheet eivät kylläkään todista sitä. Olen seurannut sivusta sinun kirjoituksiani ja olen puolueeton,mutta en hyväksy kristityksi itseään kehuvana tuollaista käytöstä.
- sun kanssas
AnttiVKantola kirjoitti:
Että olenko ymmärtänyt oikein teidän opetuksenne vai en? Korjatkaa ihmeessä väärinkäsitykset! Tyynesti.
>>> Nyt odotan vain niitä tavanmukaisia vastauksia jotka kuuluvat niin monen "antiadventismin" sanavarastoon tällä palstalla.Ihan rehellisesti ja tyynesti:
Et ole ymmärtänyt hitustakaan opetuksesta, et adventistien, etkä Jeesuksen. Rehellisesti sanottuna olet niin kaukana totuudesta, että "oikaisu" yritys tällä palstalla olisi turhaa. Mutta usko nyt kuitenkin se, että "tietosi" adventismista on huuhaata, joten älä levitä luulojasi niinkuin jotain ymmärtäisit.
"Siellä missä on paljon puhetta, on tyhmä äänessä" - kieroa, etteivät kykene mei...
vastauksia kirjoitti:
odottele vaan sinulla on jo vastaukset omassa päässäsi ja vaikka sinulle vastaisi niin et kumminkaan edes lukisi niitä olet vain sellainen huulen heittäjä koko mies, älä vain kutsu itseäsi kristityksi sillä sitä sinä et ole, olet vain kristityistä valheiden levittäjä ei muuta, voithan sinä tekeillä uskovaista mutta puheet eivät kylläkään todista sitä. Olen seurannut sivusta sinun kirjoituksiani ja olen puolueeton,mutta en hyväksy kristityksi itseään kehuvana tuollaista käytöstä.
Vastaamaan, että mikä on adventtitotuus
yksinketaisesti sanottuna.
Muutama kysymys ... eikä kukaan osaa vastata.
hyi hyi teitä, kun pilkkaatte lukijoita
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad901466- 541023
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että382857- 155843
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 55719
- 51668
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 57631
- 76622