kuolinilmotusten hinnat

rahastusta

Tiesin, että kalllista on, mutta kyllä lehdet rahastaa. Kaksirivinen ilmoitus 500eur. Kaikilla omaisilla ei ole rahaa. Ei tietysti ole pakko julkaista, mutta moni näin toimii. Miten kuolemalla rahastetaan niin paljon? Eikö valtio voisi puttua asiaan? Mitä kirkollisveroja maksamalla saa? Uusi hauttapaikkakin 400eur tai joitain. Kylmiöt ja kaivuut jne...kaikki maksaa. Ei asia surussa tärkeä, mutta kyllä asiat minua järkyttivät. Onneksi hautakiven voi laittaa myöhemmin. Voi säästää ja saa sellaisen kuin haluaa.

33

2510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsN1

      Aina se kuolema tulee kalliiksi. Ja, totta sillä myös rahastetaan siekailematta. Toisen heikkoa hetkeä käytetään hyväksi. Jos nyt mietitään esimerkiksi muistotilaisuutta.

      -Voileipäkakku (2 sorttia, liha (1) ja kala(1)
      -Kuivakakku, maustekakku
      -Keksejä (2 sorttia)
      -Mehu, kahvi, vesi ja tee juomina.
      -Täytekakku 1 kpl (vadelma)

      Hinta 33,50€ /hlö. Vierait parikymmentä.

      Onneksi nykyisin on tuo tuhkaus (180€), joka on edullisempi muoto. Ilmoituksia ei ole pakko laittaa ja laattakin on muistolehtoon vapaaehtoinen 250€.

      • me kyseltiin..

        Minä kanssa ajatelin noita hintoja... ja lopuksi soitin tavalliseen lounasravintolaan .. joka oli auki lauantaisin ja vuokrasin sen lounaan jälkeen..eli jatkoksi yksityistilaisuudeksi ja melkeimpä samalla hinnalla kun tuo sinun laskelmasi sain todella upean ruuan ts. paistikastike perunat sienisalaatti tuoresalaatti coctailpiirakat munavoi graavilohi juoma ja täytekakku kahvit. ja oli todella upea muistotilaisuus muistopöytineen siellä kyse oli nuoresta ihmisestä ja vieraita oli n. 45 MUTTA tunsin että sain rahoilleni kyllä vastineen..tunnelmakin oli sopiva ja paikka ihan ok joten.. vielä muutama gluteenitonkin siellä oli
        että kun sukulaisia tulee kaukaakin ei pelkkä kahvi kyllä aina ole ihan hyvä koska se melkein maksaa saman kun kunnon ruoka ja ravintolatkin joustaa ja tulee vastaan jos niin paljon ei tulekkaan kun tilaa tai tuleekin enemmän kun on tilannut kannattaa kysellä vaikkakin surussa se on raskasta MUTTA nekin osaa hommansa ja saa itse keskittyä siihen muuhun..


      • minä vaan

        kyllä kuoleminen maksaa.ja sillä voi rahastaa ihan mitä vaan.huomasin kun kaksi läheistä kuoli.eikä sekään vielä riitä tulee perintövero vaikkei ole vielä mitään saanutkaan.olen ajatellut asiaa kun itse kuolee niin ei ole takatasku kunnossa,tulee omaisille monenkertainen suru.


      • catering opiskelija

        Hinta on yksiköltään suurempi pienemmissä tilaisuuksissa. Esim. 20 henkeä tulee yksikköhinnaltaan kalliimmaksi kuin esim. 100 henkeä.
        Alvia tossa olis varmaa jotain 6,05€/henki ja onko tarjoilija/astiat/pöytäliinat/servietit/kukat hinnassa mukana? Oletko ajatellut sitä ihmisen palkkaa joka siellä on töissä? tarjoilijan palkka tälläsissä on n.20€/tunti, varmaan kattamisen, tarjoilun ja astioitten pesun kanssa min.4 tuntia, eli 80€

        Et ole varmaankaan maksanut pelkistä tarjottavista...Sinun aikaasi on säästynyt paljon, etkä ole kaiken surun keskellä joutunut ravaamaan kaupassa, leipomaan, keittämään kahvia ja tarjoilemaan ja tiskaamaan. Hinta tälle 20:lle hengelle ilman veroja on 549, se on kohtuu hinta vaivaansa nähden, tiedän tämän kun olen sukulaisille ja tuttaville järkkäillyt pieniä juhlia tarpeen vaatiessa. Tämä hintaluokka pätee myös ristiäisissä, häissä yms. EI yksin hautajaisissa.


      • missä totuus?
        minä vaan kirjoitti:

        kyllä kuoleminen maksaa.ja sillä voi rahastaa ihan mitä vaan.huomasin kun kaksi läheistä kuoli.eikä sekään vielä riitä tulee perintövero vaikkei ole vielä mitään saanutkaan.olen ajatellut asiaa kun itse kuolee niin ei ole takatasku kunnossa,tulee omaisille monenkertainen suru.

        Ethän viitsi valehdella. Perintöveroa ei tarvitse maksaa jos omaisuuden arvo on alle 1500€ (siis oikeasti varaton)ja sosiaalitoimisto kustantaa kaikki hautauskulut. Mutta tämä on siis oikeasti varattomille, ne merenranta huvilat, osakkeet ja autot kun valitettavasti lasketaan omaisuudeksi.

        Hautajaiskulut maksetaan vainajan omasta pussista, jos se ei riitä yhteiskunta auttaa, joten se siitä omaisten RAHALLISESTA surusta.


      • euroja euroja..
        minä vaan kirjoitti:

        kyllä kuoleminen maksaa.ja sillä voi rahastaa ihan mitä vaan.huomasin kun kaksi läheistä kuoli.eikä sekään vielä riitä tulee perintövero vaikkei ole vielä mitään saanutkaan.olen ajatellut asiaa kun itse kuolee niin ei ole takatasku kunnossa,tulee omaisille monenkertainen suru.

        IHAN asiaa kirjoitat.. koska tiedän tapauksia joissa on jopa VELKAANNUTTU kyllä varmasti nykyaikana ei oo kiva maksella kalliita laskuja ja elääkkin pitää.. no ainakaan harva nuori pystyy sitä noin ajattelemaan että säästämpä hautajaisiini.. tai niiden kuluihin koska moniko sellasta miettii.. ja tuntuu että iäkkäämmillä se on jo niiku sisäistetty se asia ja mahdollisuuskin säästää..


    • joka vaihe maksaa

      Joka vaihe kun ihminen kuolee MAKSAA jonkin summan jonnekkin.. kukaan ei tee mitään ilmaiseksi..
      Jopa perunkirjan virkatodistus maksoi ainakin mulle ja pankkikin yritti saada todistuksesta jotain 8 euroa että saan perunkirjoitukseen ilmoitettua tilitapahtuman.. kyllä tympäsi kun ensin olin maksanut itteni kipeeksi joka taholle.. niiku kaikilla olisi millä kylvää.. olin itte silloin työttömänä ja mulla on lapsia jopa vainajan auto ( romu sellanen ..tuli ilmoitus että se siirtyy automaattisesti meille muka mutta sitä helkkarin romua ei oo edes olemassa.. hirveesti tuli kaikenlaista vakuutus paska laskuja jne.. joten en siirtäny vainajan osoitetta meille edes kun tiedän että ne ei lopeta.. kävin henkilö kohtaisesti sanomassa että autoa ei oo olemassa ja ko. henkilö on kuollu EN SIIRRÄ SITÄ ROMUA edes nimellisesti nimilleni ETTÄ SAISIN SEN pois rekisteristä koska SEKIN olis MAKSANUT lisää ensin maksavalla virkatodistuksella ittelle ja sitten siirto maksu ja maksu kun sanon sen irti ( jotain sinne päin) MULLE riitti..IHAN täyttä RAHASTUSTA kaikki minä en omista autoa omasta mielestäni enkä oo ostanu sellasta enkä sillon maksa mitään turhia kuluja sellasesta.. kaikki saa kerralla niskaansa nyky aikana.. ja kyllä kuolinilmoituksetkin on tosi kalliita mutta se onkin perheen ja suvun välinen juttu laittaako sen vaikkakin onhan sekin sellanen tapa laittaa turhan kallis kuitenkin..

    • rahastaa $$$$

      Hei, miten nii kuolemalla rahastetaan? Ihan samanverran nää ilmotukset maksaa jos laitat saman kokosen esim.synttärionnittelun lehteen. Rahastetaanko sillon onnellakin? Kaikki maksaa sen takia koska ihmiset saa siitä elantonsa niin pappi(jota vielä verovaroinkin tuetaan), kun vaik kukkakauppias (sekin velottaa sulta saman hinnan oli se sit hautajais- tai onnittelukimppu)
      Ajattele miten ruokakauppias rahastaa sinun nälälläsi, eikä anna ilmaseksi ruokaa ja nälkäänhän voi kuolla!!! Vaatekauppias rahastaa sinua kun haluat uusia vaatteita ajattele mun farkut oli 200€, eihän niit ole pakko ostaa mut ku kaikil muillaki on! Miksei valtio voi tukea minua, kun kaikki vain haluu mun rahani, en voi saada kaupasta ilmaseksi yhtään mitään, kyllä elämällä rahastetaan... sit viel vuokrat, lehtimaksut, vakuutukset, etelän matkat. Kun mä sairastuin jopa lääkäri anto laskun joka pitää maksaa, törkeetä!!!!!!

      • ELÄMÄN KOKEMUSTA

        KYLLÄ KUOLEMALLA IHAN OIKEESTI RAHASTETAAN SE ON ihan tosi asia..- MEIKÄ ei synttäri onnitteluja lehteen laittele. ENKÄ OSTELELE ONNITTELUKIMPPUJAKAAN - NO KAUPASSA VOI TODELLAKIN ITSE PÄÄTTÄÄ MITÄ OSTAN JA MINKÄ HINTASTA SEHÄN ON IHMISEN PERUSTARPEIDEN TYYTYTTÄMISTÄ.. JA SIITÄ EN ole valittanutkaan..ET TAKUULLA OLE HAUTAJAISIA MAKSELLU - kalliit farkut jne MITÄHÄN NEKIN TÄHÄN ASIAAN KUULUU??- JOITAKIN NORMAALI ELÄMÄN LASKUJA TOKI YMMÄRRÄNKI mutta MINÄ mielummin pidän OMAT tuloni itselläni enkä kantaisi niitä SURULLA maksatettavaksi..
        Siispä ilmaiseksi ei oo toki tarviskaa saada monihan saa todella toimeentulonsa MUTTA jos joka saakelin lippu ja lappu maksaa joka paikassa ja olet jo suuremmat ja kalliimmat laskusi maksanu alkaa se helvetti vieköön ottaa kalloon.. mutta kyllä ajan kaa kaikesta selvii kuitenkin MUTTA KALLISTA ON ja aamen .- en tarvi enempää asiattomia kirjoituksia ko. henkilöltä..


      • Ohdake123
        ELÄMÄN KOKEMUSTA kirjoitti:

        KYLLÄ KUOLEMALLA IHAN OIKEESTI RAHASTETAAN SE ON ihan tosi asia..- MEIKÄ ei synttäri onnitteluja lehteen laittele. ENKÄ OSTELELE ONNITTELUKIMPPUJAKAAN - NO KAUPASSA VOI TODELLAKIN ITSE PÄÄTTÄÄ MITÄ OSTAN JA MINKÄ HINTASTA SEHÄN ON IHMISEN PERUSTARPEIDEN TYYTYTTÄMISTÄ.. JA SIITÄ EN ole valittanutkaan..ET TAKUULLA OLE HAUTAJAISIA MAKSELLU - kalliit farkut jne MITÄHÄN NEKIN TÄHÄN ASIAAN KUULUU??- JOITAKIN NORMAALI ELÄMÄN LASKUJA TOKI YMMÄRRÄNKI mutta MINÄ mielummin pidän OMAT tuloni itselläni enkä kantaisi niitä SURULLA maksatettavaksi..
        Siispä ilmaiseksi ei oo toki tarviskaa saada monihan saa todella toimeentulonsa MUTTA jos joka saakelin lippu ja lappu maksaa joka paikassa ja olet jo suuremmat ja kalliimmat laskusi maksanu alkaa se helvetti vieköön ottaa kalloon.. mutta kyllä ajan kaa kaikesta selvii kuitenkin MUTTA KALLISTA ON ja aamen .- en tarvi enempää asiattomia kirjoituksia ko. henkilöltä..

        Tämä täytyy jättää omaan arvoonsa.

        Rivien välistä voi lukea, että olet valmis maksamaan iloisista ja kivoista asioista, mutta ikävistä asioista ei KUULU maksaa.
        Toisin kuin elämässä, kuolemassa ketään ei jätetä "yhteiskunnan ulkopuolelle". Varoja tai ei, Suomessa haudataan vainajat 100%:sti. (Kauniit hautajiset ei ole rahasta kiinni.)


      • mistä välistä ha..
        Ohdake123 kirjoitti:

        Tämä täytyy jättää omaan arvoonsa.

        Rivien välistä voi lukea, että olet valmis maksamaan iloisista ja kivoista asioista, mutta ikävistä asioista ei KUULU maksaa.
        Toisin kuin elämässä, kuolemassa ketään ei jätetä "yhteiskunnan ulkopuolelle". Varoja tai ei, Suomessa haudataan vainajat 100%:sti. (Kauniit hautajiset ei ole rahasta kiinni.)

        No sen kun jätät..
        KYLLÄ TODEN TOTTA täällä joutuu maksamaan joka asiasta PAKOLLISESTA perunkirjoituksesta yms.. ja se on täyttä jonnin joutavaa hölyn pölyä jos olet itte kustantanut hautajaiset edes yhdet niin TIEDÄT mitä tarkoitan.. OLEN tasan tarkkaan maksanut aika kauniit hautajaiset että siitä se ei oo kiinni.. OMISTANI ja omillani ja haluan toden totta töissä käyvänä myös jotain iloa ittellenikin ja on kuule ihan normaalit laskut päälle kukaan ei kyllä ole sen takia antanut maksuvapautusta.. mistään. JOTEN sellasen jollei oo mitään hajua jonninjoutavasta laskutuksesta niin saanen pyytää että ÄLÄ KOMMENTOI nimimerkillä : kokemusta on


      • -kuolinpesä-
        ELÄMÄN KOKEMUSTA kirjoitti:

        KYLLÄ KUOLEMALLA IHAN OIKEESTI RAHASTETAAN SE ON ihan tosi asia..- MEIKÄ ei synttäri onnitteluja lehteen laittele. ENKÄ OSTELELE ONNITTELUKIMPPUJAKAAN - NO KAUPASSA VOI TODELLAKIN ITSE PÄÄTTÄÄ MITÄ OSTAN JA MINKÄ HINTASTA SEHÄN ON IHMISEN PERUSTARPEIDEN TYYTYTTÄMISTÄ.. JA SIITÄ EN ole valittanutkaan..ET TAKUULLA OLE HAUTAJAISIA MAKSELLU - kalliit farkut jne MITÄHÄN NEKIN TÄHÄN ASIAAN KUULUU??- JOITAKIN NORMAALI ELÄMÄN LASKUJA TOKI YMMÄRRÄNKI mutta MINÄ mielummin pidän OMAT tuloni itselläni enkä kantaisi niitä SURULLA maksatettavaksi..
        Siispä ilmaiseksi ei oo toki tarviskaa saada monihan saa todella toimeentulonsa MUTTA jos joka saakelin lippu ja lappu maksaa joka paikassa ja olet jo suuremmat ja kalliimmat laskusi maksanu alkaa se helvetti vieköön ottaa kalloon.. mutta kyllä ajan kaa kaikesta selvii kuitenkin MUTTA KALLISTA ON ja aamen .- en tarvi enempää asiattomia kirjoituksia ko. henkilöltä..

        Sori vaan, ihan on pakko vastata. Kukaan ei pakota myöskään laittaa kuolinilmotusta, tahi kukkasia, muistotilaisuutta, eikä arkkuakaan. Tarkotin sitä että kyllä ihmisellä kaikki maksaa eläissäänki (esim. just virkatotarit)nii miksi ne pitäs olla ilmasia kun kuolee???

        Kirjoituksesi on todella kaksijakonen, elämänkustannukset hyväksyt, muttet kuoleman, outoa...Olen itse järjestänyt useammat hautajaiset ja 1 häät, häät olivat kaikkinensa kalliimmat. Totta, hautajaisia en ole maksellu, tuskimpa vaan sinäkään, KUOLINPESÄ on tainnut maksut hoidella, vai mitä? - Taidat olla vaan niin ahne et näät vainajan rahat ominasi...HYIII Haluaisin vaan tietää mistä saat MITÄÄN ilmaiseksi (palvelua/tavaraa)ihan eläessäsi...

        p.s. ne farkut kuulu asiaan kun valitit kuolinilmon kalleudesta, kun se piti ottaa kun muillakin on...mene itseesi


      • kuolo
        -kuolinpesä- kirjoitti:

        Sori vaan, ihan on pakko vastata. Kukaan ei pakota myöskään laittaa kuolinilmotusta, tahi kukkasia, muistotilaisuutta, eikä arkkuakaan. Tarkotin sitä että kyllä ihmisellä kaikki maksaa eläissäänki (esim. just virkatotarit)nii miksi ne pitäs olla ilmasia kun kuolee???

        Kirjoituksesi on todella kaksijakonen, elämänkustannukset hyväksyt, muttet kuoleman, outoa...Olen itse järjestänyt useammat hautajaiset ja 1 häät, häät olivat kaikkinensa kalliimmat. Totta, hautajaisia en ole maksellu, tuskimpa vaan sinäkään, KUOLINPESÄ on tainnut maksut hoidella, vai mitä? - Taidat olla vaan niin ahne et näät vainajan rahat ominasi...HYIII Haluaisin vaan tietää mistä saat MITÄÄN ilmaiseksi (palvelua/tavaraa)ihan eläessäsi...

        p.s. ne farkut kuulu asiaan kun valitit kuolinilmon kalleudesta, kun se piti ottaa kun muillakin on...mene itseesi

        että ilmoitus on todellakin kallis. 500 euroa on normaali taksa. olkoot kenen rahoja vaan mutta kohtuus kaikessa kuitenkin.


      • ap...
        kuolo kirjoitti:

        että ilmoitus on todellakin kallis. 500 euroa on normaali taksa. olkoot kenen rahoja vaan mutta kohtuus kaikessa kuitenkin.

        On mielestäni kohtuutonta maksaa kaikki kerralla tai sitten ottaa velkaa. Anteeksi vain, että halusin laittaa kuolinimoituksen jo ihan sen vuoksi, että kukaan ei onnittele lapsen saannista. Opiskelijatkin menettävät lapsia. Kaikilla ei ole rahaa. Tiedän, että kaikki ilmoitukset maksaa. Oli vain kyse siitä, että miksi kuolinilmoitukset eivät voi olla ilmaisia tai edullisempia. tällainen ilmoitus on kuitenkin eri asia kuin onnitellaan tai rekrytoidaan työntekijöitä.

        Pakko pitopalvelun on maksaa. Me teimmekin tämän vuoksi kaiken itse. Mielestäni arkkujen ja muiden hinnat voisi olla kohtuullisia. Ei tarvitsisi surun keskellä punnita raha asioita. Halusin vain ottaa asiasta keskustelua esiin. Sinäänsä aivan sama. Saimme ilmoituksen maksettua ja se oli vain yksi ilmoitus, eikä tuo rakasta takaisin. Suomi 24 on paras paikka pahoittaa mielensä. Ensin joku roudaa ruumiita ja sitten tämä vielä. Nyt joku voi laittaa keskustelun päätteeksi, että minä en vain kestä kritiikkiä..No joo sovitaan, vaikka, että olen katkeroitunut paska. En vain tajua, miksi ihmisten pitää aina olla julmia. Miksi näillä palstoilla usein lyödään lyötyä. Tämän vuoksi en ikinä tänne kokonaista tarinaamme laittaisi. Onneksi on muita pakkoja, mistä voi hakea lohtua. Meni väärään paikkaan ja keskusteluun tämä vuodatus, mutta ei haittaa yhtään. Ei haittaa kirjoitusvirheet jne..En tätä ketjua enää lue.


      • ilmaista...
        ap... kirjoitti:

        On mielestäni kohtuutonta maksaa kaikki kerralla tai sitten ottaa velkaa. Anteeksi vain, että halusin laittaa kuolinimoituksen jo ihan sen vuoksi, että kukaan ei onnittele lapsen saannista. Opiskelijatkin menettävät lapsia. Kaikilla ei ole rahaa. Tiedän, että kaikki ilmoitukset maksaa. Oli vain kyse siitä, että miksi kuolinilmoitukset eivät voi olla ilmaisia tai edullisempia. tällainen ilmoitus on kuitenkin eri asia kuin onnitellaan tai rekrytoidaan työntekijöitä.

        Pakko pitopalvelun on maksaa. Me teimmekin tämän vuoksi kaiken itse. Mielestäni arkkujen ja muiden hinnat voisi olla kohtuullisia. Ei tarvitsisi surun keskellä punnita raha asioita. Halusin vain ottaa asiasta keskustelua esiin. Sinäänsä aivan sama. Saimme ilmoituksen maksettua ja se oli vain yksi ilmoitus, eikä tuo rakasta takaisin. Suomi 24 on paras paikka pahoittaa mielensä. Ensin joku roudaa ruumiita ja sitten tämä vielä. Nyt joku voi laittaa keskustelun päätteeksi, että minä en vain kestä kritiikkiä..No joo sovitaan, vaikka, että olen katkeroitunut paska. En vain tajua, miksi ihmisten pitää aina olla julmia. Miksi näillä palstoilla usein lyödään lyötyä. Tämän vuoksi en ikinä tänne kokonaista tarinaamme laittaisi. Onneksi on muita pakkoja, mistä voi hakea lohtua. Meni väärään paikkaan ja keskusteluun tämä vuodatus, mutta ei haittaa yhtään. Ei haittaa kirjoitusvirheet jne..En tätä ketjua enää lue.

        Hei, olisihan se kiva jos ilmoitukset olisivat ilmaisia, mutta kun ilossa tai surussa kaikki valitettavasti maksaa. Lehdetkin saavat elantonsa niistä ilmotuksista, ihan kaupallista se on ja vapaaehtoisuuteen perustuvaa. Varattomille sosiaalitoimisto kustantaa hautauksen, muttei esim.kuolinilmotusta, vaan välttämättömimmän. Arkkujen hinnoista sen verran tiedän että sukulaiseni hoitivat tätini hautauksen ja arkkuja oli jostain 300 alkaen, ei ollut mielestäni paha ollenkaan. Meneehän tarvikkeisiin rahaa ja aikaa myöskin. Voimia sinulle surussasi.


      • TAKIA
        -kuolinpesä- kirjoitti:

        Sori vaan, ihan on pakko vastata. Kukaan ei pakota myöskään laittaa kuolinilmotusta, tahi kukkasia, muistotilaisuutta, eikä arkkuakaan. Tarkotin sitä että kyllä ihmisellä kaikki maksaa eläissäänki (esim. just virkatotarit)nii miksi ne pitäs olla ilmasia kun kuolee???

        Kirjoituksesi on todella kaksijakonen, elämänkustannukset hyväksyt, muttet kuoleman, outoa...Olen itse järjestänyt useammat hautajaiset ja 1 häät, häät olivat kaikkinensa kalliimmat. Totta, hautajaisia en ole maksellu, tuskimpa vaan sinäkään, KUOLINPESÄ on tainnut maksut hoidella, vai mitä? - Taidat olla vaan niin ahne et näät vainajan rahat ominasi...HYIII Haluaisin vaan tietää mistä saat MITÄÄN ilmaiseksi (palvelua/tavaraa)ihan eläessäsi...

        p.s. ne farkut kuulu asiaan kun valitit kuolinilmon kalleudesta, kun se piti ottaa kun muillakin on...mene itseesi

        NO HERRAISÄ voi hyvänen aika OLISHAN SE JO MAKSAJALLE.. EDES pientä säästöä .. saa sen virkatodistuksen MONEEN MUUHUN asiaan ilmaiseksi.
        - niin MAKSAAKIN ja meidän pitää hoitaa ihan monet muutkin laskut KAIKEN PÄÄLLE..
        - nääppä kirjoitukseni ihan minä jakosena sitten lystäät.. MINÄ OLEN HAUTAJAISTEN MAKSUMIES IHAN OMASTA PUSSISTA JOK IKINEN SENTTI, KUOLINPESÄ OLI VARATON.. VAINAJALTA EI TULLUT SENTIN SENTTIÄ .. joten AHNE EN MIELESTÄNI OLE ja sitäpaitsi KAUNIIT HAUTAJAISET LAITOIN.. länpimin ruokien kera ja myös kuolinilmoituksen... mutta en tietenkään saa mitään ilmaiseksi mutta olenhan TÖISSÄ ja mulla on niinpaljon tavaraa etten tarvi enää ihan mittään....TAIJATPA olla massan mukana meniä meikä se ei laita MITÄÄN sellasta että MATKISIN muita kun silläkin on sitä tms.. MINÄ LAITAN KAIKKI.. OMAN MIELENI MUKAAN .. mullon nääs omatkin aivot.-nään itsessä itsenäisen ihmisen..


      • tosissasi

        Olet niitä harvinaisia joka ei valita kuolemalla rahastamisesta...mutta kävikin ilmi ettet oo maksellutkaan sellasia laskuja? ymmärrettävää!!!
        Kaippa jotkin häät voi tulla kallimmaksi kyllähän niihinkin uppoaa mutta niissä ei ookkaan läheskään yhtä pakollisia laskuja ja se onkin ihan eri asia.
        siinä tilassa kun suru jyllää mielessä huom SURU et taatusti pysty edes leipomaan .. tmv. .. mutta jossain ilon juhlassa se on toki ihan mahdollista
        EI NIITÄ VOI VERRATA millään lailla..
        Kirjoituksista päätellen olet vielä keskenkasvuinen nuori aikuinen joten monikaan ei varmaan kommenttejasi kaipaa.. OLET ASIATON TYYPPI


      • -mene itseesi-
        tosissasi kirjoitti:

        Olet niitä harvinaisia joka ei valita kuolemalla rahastamisesta...mutta kävikin ilmi ettet oo maksellutkaan sellasia laskuja? ymmärrettävää!!!
        Kaippa jotkin häät voi tulla kallimmaksi kyllähän niihinkin uppoaa mutta niissä ei ookkaan läheskään yhtä pakollisia laskuja ja se onkin ihan eri asia.
        siinä tilassa kun suru jyllää mielessä huom SURU et taatusti pysty edes leipomaan .. tmv. .. mutta jossain ilon juhlassa se on toki ihan mahdollista
        EI NIITÄ VOI VERRATA millään lailla..
        Kirjoituksista päätellen olet vielä keskenkasvuinen nuori aikuinen joten monikaan ei varmaan kommenttejasi kaipaa.. OLET ASIATON TYYPPI

        Harva omainen joutuu suurempia summia (jos ei ollenkaan)hautajaisista omasta pussistaan maksamaan, kuolinpesähän on juridinen "henkilö" joka nää hoitaa. Vainajan varoista ensisijaisesti kaikki hautauskulut KUULUU maksaa.
        Sinä et näköjään ymmärrä lukemaasi. Pitääkö rautalangasta vääntää. KUOLINPESÄ (vainajan rahapussi) maksaa, jos ei varoja, sosiaalitoimisto auttaa. Jos vainaja on varaton, miksi pitää järjestää muistotilaisuus ja kuolinilmoitukset? Kukaan ei näitä pakota tekemään -Ja vielä kehtaa valittaa kalleudesta. Jokainen eläköön/haudattakoon varojensa mukaan. Eihän kaikki asu luxuslukaaleissa tai omista kalleinta autoa, kuin muillakin on...Olet todella itsekäs ihminen, en haluaisi olla omaisesi, jonka olet haudannut! Jos sydämestään haluaa järjestää toiselle kauniit juhlat, niin rahat ei ensimmäisenä pyöri silmissä, vaikka vaikeeta olisi. Vaan rakkaus, kaipaus ja kiitollisuus.


      • - menen minne haluan-
        -mene itseesi- kirjoitti:

        Harva omainen joutuu suurempia summia (jos ei ollenkaan)hautajaisista omasta pussistaan maksamaan, kuolinpesähän on juridinen "henkilö" joka nää hoitaa. Vainajan varoista ensisijaisesti kaikki hautauskulut KUULUU maksaa.
        Sinä et näköjään ymmärrä lukemaasi. Pitääkö rautalangasta vääntää. KUOLINPESÄ (vainajan rahapussi) maksaa, jos ei varoja, sosiaalitoimisto auttaa. Jos vainaja on varaton, miksi pitää järjestää muistotilaisuus ja kuolinilmoitukset? Kukaan ei näitä pakota tekemään -Ja vielä kehtaa valittaa kalleudesta. Jokainen eläköön/haudattakoon varojensa mukaan. Eihän kaikki asu luxuslukaaleissa tai omista kalleinta autoa, kuin muillakin on...Olet todella itsekäs ihminen, en haluaisi olla omaisesi, jonka olet haudannut! Jos sydämestään haluaa järjestää toiselle kauniit juhlat, niin rahat ei ensimmäisenä pyöri silmissä, vaikka vaikeeta olisi. Vaan rakkaus, kaipaus ja kiitollisuus.

        MUTTA hyvä helkutti sentään.. KALLEIMMAT LASKUT lähestulkoon on MUISTOTILAISUUS.. LEHTIILMOITUS ..JA HAUTAKIVI jos sattuu olemaan VARATON vainaja..
        KATO kaikki ei oo sossun asiakkaita vaan rehellisii työläisii..JA HUOM sosiaalivirasto EI ANNA senttiäkään juuri noihin ainakaan kolmeen asiaan..
        SILLÄPÄ TIEDÄNKIN että RAHASTUSTA se on..mitä muuta
        EN TODELLA pidä itsekkäänä itseäni MILLÄÄN MUOTOA.. jokatapauksessa MINÄ PIDIN hienot hautajaiset se että et oo omainen on kyllä takuulla mullekkin HELPOTUS .. - saat sössöttää ihan mitä haluat hinnoista mutta takuulla kun itse OMILLA tuloilla ..pitkiä työpäiviä tehden alat maksaa kuluja.. sattaa se mieli muuttua .. joten ostappa kalliit farkkus ja mene vaikka ulkomaille siitä elvistelemään..eläkä tule hyppimään sellasten nenille joita todellakin vedetään hännästä täällä..( enkä taatusti ole ainut näine mielipiteineni..)


      • hyvä jutun juuri se oli
        ap... kirjoitti:

        On mielestäni kohtuutonta maksaa kaikki kerralla tai sitten ottaa velkaa. Anteeksi vain, että halusin laittaa kuolinimoituksen jo ihan sen vuoksi, että kukaan ei onnittele lapsen saannista. Opiskelijatkin menettävät lapsia. Kaikilla ei ole rahaa. Tiedän, että kaikki ilmoitukset maksaa. Oli vain kyse siitä, että miksi kuolinilmoitukset eivät voi olla ilmaisia tai edullisempia. tällainen ilmoitus on kuitenkin eri asia kuin onnitellaan tai rekrytoidaan työntekijöitä.

        Pakko pitopalvelun on maksaa. Me teimmekin tämän vuoksi kaiken itse. Mielestäni arkkujen ja muiden hinnat voisi olla kohtuullisia. Ei tarvitsisi surun keskellä punnita raha asioita. Halusin vain ottaa asiasta keskustelua esiin. Sinäänsä aivan sama. Saimme ilmoituksen maksettua ja se oli vain yksi ilmoitus, eikä tuo rakasta takaisin. Suomi 24 on paras paikka pahoittaa mielensä. Ensin joku roudaa ruumiita ja sitten tämä vielä. Nyt joku voi laittaa keskustelun päätteeksi, että minä en vain kestä kritiikkiä..No joo sovitaan, vaikka, että olen katkeroitunut paska. En vain tajua, miksi ihmisten pitää aina olla julmia. Miksi näillä palstoilla usein lyödään lyötyä. Tämän vuoksi en ikinä tänne kokonaista tarinaamme laittaisi. Onneksi on muita pakkoja, mistä voi hakea lohtua. Meni väärään paikkaan ja keskusteluun tämä vuodatus, mutta ei haittaa yhtään. Ei haittaa kirjoitusvirheet jne..En tätä ketjua enää lue.

        Heissan ap. musta sinä heitit ihan asiallisen aiheen ÄLÄ MISSÄÄN muotoa toki ota siitä itteesi tai pahoita mieltäsi.. meitä on täällä todella moneksi jotkut ovat vissiin sellasii rikkaitten pentuja.. jotka ei todella tajua mitä varattomuus ja laskujen maksu tarkoittaa.. hinnat ovat todella kovia..ja osanottoni suruusi.. paljon on täällä ihan asiallisiakin kirjoittajia.. joilla on kaikenlaisia ongelmia..( nykyaikana on tää huonotuloisuuskin monille ongelma) surunkin keskellä..


      • törkeetä

        KYLLÄ ON ASIATTOMIN KOMMENTTI.. MITÄ OLLA VOI
        Tälläisten ihmisten pitäisi olla ihan muualla kun tällä palstalla.


    • milnultakin, kun

      sain kuolinilmoituksen maksettua...oli nimittäin lehden kallein ilmoitus. Ilmaisin mielipiteeni siitä, että kuolinilmoituksilla rahastaminen on törkeää. Annoin palautetta, mutta tuskin ketään oikeasti kiinnosti.

    • kuolinilmoitukset

      Kuolinilmoitukset.fi julkaisee toistaiseksi kuolinilmoituksen ilmaiseksi. Sivustolla on myös kuolinilmoituksen suunnitteluohjelma jolla voit suunnitelle kuolinilmoitus mallin kuolinilmoitukset.fi sivulla ilmoitus näkyy kaksi kuukautta.

      • juyhef54y54

        Toivottavasti viesti menee eteen päin tarvitsijoille.


    • kkkllllll

      Mielestäni kuolemalla rahastetaan.
      Minulta kuoli lapsi. Ei säästöjä, ei omaisuutta. Ja kuitenkin täysi ikäinen.
      En halunnut kunnan maksamaa halvinta arkkua ja kaikki halvinmman kaavan mukaan. Kyse oli lapsestani.
      Surutyön kannalta halusin että veli sai tehdä surutyötään valitsemalla arkun kiven sun muut. Sokissa kun ihminen luonnollisesti on, ei ainakaan oma itsensä.
      On helppoa rahastaa.En älynnyt ettei hautakiveä tarvitse tilata hautaustoimiston kautta.Kukaan ei ollut neuvomassa. Rehellisesti tuntuu jopa pahalta ajatella ns. alennusmyyntejä kun hautaa oman lapsensa.
      Minulle hautaus oli ainutlaatuinen ja viimeinen "juhla". Kaikki meni niin kuin meni. Taatusti jos näillä voimilla tekisin asiat uudelleen, moni asia olisi toisin. Jotain hyviäkin päätöksiä tein, onneksi. En ymmärtänyt ettei enää ole kiire. olin niin sokissa että tekeminen oli pakkomieli. Olin ylitehokas.
      Sitä mitä en ymmärrä on riitely mollaaminen täällä.
      Ei kaikki saa hyvää palvelua, ei kaikki osaa hakea, ei kaikki hoksaa. Jokainen kokee asiat eri tavalla.

    • maksuton ilmoitus

      Minun kuolemasta ei tarvitse lehdissä ilmoitella. Kuolema on ihmisen yksityisasia.

    • mielestäni näin

      Jos avioparin talous on vuosikymmeniä ollut yhteinen, on se kaikki kuolemaan ja hautaukseen liittyvä siitä entisestä yhteisestä taloudesta pois.
      Kaikki on ollut yleensä yhdessä hankittua ja yhdessä maksettua. Kaikki varat ja elämisen kulut ovat olleet yhteisiä.
      Leskeksi jäätyäsi ei sinulla enää ole omaa kotia, eikä muutakaan omaa. Perilliset omistavat kaikesta puolet.
      Tässä kohdassa lakiin pitäisi tulla muutos. Esim. jos avioliitto on kestänyt vaikka 25v tai kauemmin, olisi pesä yhteinen ja jäljelle jäänyt omistaisi kaiken minkä siihenkin asti on omistanut yhdessä puolisonsa kanssa. Perintöjä alettaisiin jakaa vasta kun kupikin puolisoista on kuollut.
      Poikkeuksena olisi mahdollinen avioehto, tai jos omaisuutta olisi paljon ja jäljelle jäänyt haluaisi jakaa toisen puolen jo lapsille. Tai, jos jäljelle jäänyt solmisi uuden avioliiton.
      Kuolinilmoitus on yleensä tapana julkaista lehdessä, jotta henkilön poismeno tulee yleiseen tietoon.
      Se saisi aiheen huomioon ottaen olla hieman huokeampi. Mitään muita ilmoituksia ei ole välttämätöntä ilmoittaa lehdissä ja jos haluaa välttämättä ilmoittaa hääpäivistä, syntymäpäivistä, vihkimisistä, tai vauvoista ja ristiäisistä , voi niiden hinta olla sitten vaikka vähän kalliimpi.
      Perintöverosta olen sitä mieltä, että pitäisi verottaa vasta pesänjaon jälkeen.
      Monesti saattaa omistusasunto olla ainoa perintö ja puolisolla oikeus asua siinä lopun elämäänsä.
      Jos perilliset ovat vähävaraisia, voi heidän taloutensa kaatua perintöveroon ilman konkreettisesti saatua perintöä.

    • Mielipiteitä monia

      "Esim. jos avioliitto on kestänyt vaikka 25v tai kauemmin, olisi pesä yhteinen ja jäljelle jäänyt omistaisi kaiken minkä siihenkin asti on omistanut yhdessä puolisonsa kanssa. Perintöjä alettaisiin jakaa vasta kun kupikin puolisoista on kuollut."

      Tuollainenhan olisi ihanne tilanne, tosin kun on kyse ihmisistä tuo ei voi toimia.

      Katselin vierestä kun lapsieni äidinisä kuoli ja leski (äidin äiti) ajatteli samalla lailla. Hän sitten pikku hiljaa lahjoittelee perintöä tokaisi hän.

      Aika pian alkoi kuitenkin erittäin reipas elämänmeno, 700€ taksimatkoja, 3-4 ulkomaanmatkaa vuodessa yms. Eli nautti koko rahan edestä.
      Ei siinä mitään jos varat olisivat olleet hänen mutta kun ei ollut vaan kuolinpesän.
      Tilanne meni siihen että pesänselvittäjä aloitti työn ja sai pelastettua 60 000€ kuolinpesän varoja ja laittoi prosessin liikkeelle perinnönjaosta.

      Eihän tämäkään olisi ollut mitään mutta kun varallisuus sokaisi ja leski alkoi kiristää muita, jos ette tee niinkuin hän sanoo ette saa mitään.

      Valta sokaisi, ei ollut 2 ihmistä päättämässä oli vain yksi yksinvaltias.

    • Anonyymi

      500e on 3000 Vanhaa markkaa!!!

      • Anonyymi

        Ja nykyään kuolinilmoitus voi viikonlopulla maksaa peräti 700e, ei mitään järkeä!


      • Anonyymi

        Mutta palkkasikin on markoissa numeroina kuusi kertaa suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nykyään kuolinilmoitus voi viikonlopulla maksaa peräti 700e, ei mitään järkeä!

        Ihmettelen kovin miksi kuolinilmoitus pitää laittaa viikonlopun lehteen. Jos haluaa ilmoittaa, ilmoitus voi olla arkipäivänäkin. Eihän hautajaisetkaan ole kovin nopeasti kuoleman jälkeen.


    • Anonyymi

      Kyllä. Ihan hirveää rahastusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe