Kovavahaus kaupanpäälle?

UUsi tulossa

Onkos tuollainen kovavahaus sitten kestävä,kannattaako ottaa(arvo n,300€),vai valita jotain muuta samanarvoista kaupantekijäisiä.

11

2711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahamies

Nuo eivät ole maamme suolakeleissä hyviä. Pinttynyttä kuraa on vaikeaa saada pois ilman liuottimia, pelkkä autoshampoo ei riitä. Joten sanon että vahaa mieluummin vaikkapa Korrek TFX-vahalla itse! Saat kunnon kiillon, suojan ja helppo pestä suolakura, kuivunutkin, pois vaikkapa Korrekin autoshampoolla. Ja vaha irrottaa lisäksi kivasti vielä viimeisetkin liat auton pinnasta vahauksen yhteydessä ja purkki tuota maksaa noin 10 eur ja sillä vahaa auton 2 kertaa. Esim. 3 krt vuodessa ja halpaa hubaa.

Ota se 300 euron etu muuna, vaikka talvirengaspakettina tai vakionopeussäätimenä jos ei ole vakiona.

• mutta hyvä

Kuulostaa tuo 300 euroa aika kalliilta kovavahauksen hinnaksi. Itse maksoin 190 euroa ennen auton luovutusta suoritetusta kovavahauksesta, ja sekin kuulosta melko kovalta hinnalta. Esim. autopesu.com tekee 95 eurolla kovavahauksen.

Sinällään tuo kovavaha on ollut mitä mainioin. Lika ei tartu ja kura sekä maantiesuola lähtee painepesurilla ja shampoolla ja harjalla helpon tuntuisesti maalipinnasta. Voin suositella, mutta teetä käsittely jossain muualla.

• UUsi tulossa

Otanpa jotain muuta kaupanpäällisix,sen verran kallis on,meinaan kuitenkin paikallisella autofixaamolla (halvemmalla)teettää.
        Vai onko muita kestäviä konsteja suojata maalipintaa ja helpottaa pesua,olen aina autoni käsin ja panepesurilla pessyt.

• muitakin
        UUsi tulossa kirjoitti:

Otanpa jotain muuta kaupanpäällisix,sen verran kallis on,meinaan kuitenkin paikallisella autofixaamolla (halvemmalla)teettää.
        Vai onko muita kestäviä konsteja suojata maalipintaa ja helpottaa pesua,olen aina autoni käsin ja panepesurilla pessyt.

Muitakin toki on olemassa, mm. Brilliant, Ditec ja Permashine -tuotemerkeillä. Googleta lisää netistä. Itse harkitsin noista Permashinea ja Diteciä, mutta Ditec olisi ollut lähes 800 euroa uuteen mustaan autoon, joten unohdin asian samantien. Lisäksi minulle sanottiin, että Ditec ei kuitenkaan suojaa kiveniskemiltä ja naarmuuntumiselta; eli vaikutus on varsin rajallinen.

• 4 krt/vuosi
        muitakin kirjoitti:

Muitakin toki on olemassa, mm. Brilliant, Ditec ja Permashine -tuotemerkeillä. Googleta lisää netistä. Itse harkitsin noista Permashinea ja Diteciä, mutta Ditec olisi ollut lähes 800 euroa uuteen mustaan autoon, joten unohdin asian samantien. Lisäksi minulle sanottiin, että Ditec ei kuitenkaan suojaa kiveniskemiltä ja naarmuuntumiselta; eli vaikutus on varsin rajallinen.

Ja kyllä lähtee suola ja kaikki kura helposti, usein jo pelkästään rankassa sateessa ajaminen puhdistaa isoimmat kurat. Pesen tallissa, ihan normaalilla puutarhaletkullakin lähtee, mutta usein käytössä on vielä kolmiomallinen harja parimetrisellä harjalla, likaisenkin auton pesuun menee näin vain vartti, sisältäen vanteiden pesun pikkuharjalla jne..

Vahana olen minäkin käyttänyt Korrekin tfx vahaa ja tfx kestopesua, ja auton maalinpinta kiiltää kuin unelma. Markkinoilta löytyy toki useampi hyvä vahamerkki, mutta korrekkia olen käyttänyt yksinomaan suomalaisuuden takia.

2-4 kertaa vahaus vuodessa on nopeaa ja halpaa, yksi vahaus pesuineen kestää 1-2h, yhdellä vahapurkilla vahaa kaksi kertaa, joten vaikka laskisi työlle hintaa 20e/h, silti jää aika reilusti voitolle..

• ei tallia
        4 krt/vuosi kirjoitti:

Ja kyllä lähtee suola ja kaikki kura helposti, usein jo pelkästään rankassa sateessa ajaminen puhdistaa isoimmat kurat. Pesen tallissa, ihan normaalilla puutarhaletkullakin lähtee, mutta usein käytössä on vielä kolmiomallinen harja parimetrisellä harjalla, likaisenkin auton pesuun menee näin vain vartti, sisältäen vanteiden pesun pikkuharjalla jne..

Vahana olen minäkin käyttänyt Korrekin tfx vahaa ja tfx kestopesua, ja auton maalinpinta kiiltää kuin unelma. Markkinoilta löytyy toki useampi hyvä vahamerkki, mutta korrekkia olen käyttänyt yksinomaan suomalaisuuden takia.

2-4 kertaa vahaus vuodessa on nopeaa ja halpaa, yksi vahaus pesuineen kestää 1-2h, yhdellä vahapurkilla vahaa kaksi kertaa, joten vaikka laskisi työlle hintaa 20e/h, silti jää aika reilusti voitolle..

Varmasti itse tehty käsinpesu ja vahaus käy nopeasti ja sutjakkaasti omassa tallissa, eikä aikaa eikä rahaa kulu paljon. Toimisin itsekin näin, jos se olisi mahdollista.

Kaikilla ei vaan ole omaa tallia. Vahaaminen taivasalla säiden armoilla varsinkin talviaikaan on mahdotonta. Tällöin varteenotettava vaihtoehto on kovavaha, jota ei tarvitse uusia useammin kuin kerran vuodessa.

• Vierestä
        UUsi tulossa kirjoitti:

Tämä ei liity oikeastaan tähän keskusteluun, mutta tuli vaan mieleen tuosta lauseesta "olen aina autoni käsin pessyt". Nimittäin näin juuri sellaisen uudehkon tummansinisen C-koppaisen Mersun, jonka omistaja kehui, että on pitänyt autoa hyvin ja aina käsin pessyt. En kehdannut kysyä, onko pessyt aina teräsharjalla ja ilman vettä, sillä auton maalipinta oli oikeasti järkyttävässä kunnossa, eikä tule hyväksi kuin ylimaalaamalla. Kyseisen äijän olisi kannattanut ennemmin pesettää autonsa huoltoaseman harjakoneessa.

• tarvitaan
        Vierestä kirjoitti:

Tämä ei liity oikeastaan tähän keskusteluun, mutta tuli vaan mieleen tuosta lauseesta "olen aina autoni käsin pessyt". Nimittäin näin juuri sellaisen uudehkon tummansinisen C-koppaisen Mersun, jonka omistaja kehui, että on pitänyt autoa hyvin ja aina käsin pessyt. En kehdannut kysyä, onko pessyt aina teräsharjalla ja ilman vettä, sillä auton maalipinta oli oikeasti järkyttävässä kunnossa, eikä tule hyväksi kuin ylimaalaamalla. Kyseisen äijän olisi kannattanut ennemmin pesettää autonsa huoltoaseman harjakoneessa.

...myös käsin pestessä. Etenkin TI-hallien painepesuri harja -yhdistelmät voivat olla niin likaisessa kunnossa, että naarmuja tulee väkisinkin. Käsin pesu kannattaa suorittaa hyvällä ajalla rauhassa - ja puhtain välinein. Ilman omaa tallia se harvoin onnistuu. No kesällä tietty esim. möksällä.

• Oon saman
        Vierestä kirjoitti:

Huomannut. Vanhoilla äijillä menee jotenkin latva lahoks. Ne ei käytä tarpeeks vettä. Siitä vaan kastetaan harjaa ämpärissä ja aletaan hiertää auton pintaa. Lopuks sit huuhellaa jos vesi riittää.

• Käsin pesijä...
        Vierestä kirjoitti:

Painepesurilla enstex enimmät ravat pois,sitten pesu liuotin painepumpulla levitetään koko autoon,ja sitten painepesurilla alhaalta ylös päin pesen koko auton ja lopuksi koko autoon vielä painepumpulla pesuvaha levitetään ja SIENELLÄ KÄSIN PESU(EI HARJALLA),eikä autossani ole naarmuja ja maalipinta on kuin uusi,tärkeintä on että maalipinnnalta poistetaan painepesurilla mahdollisimman tarkasti pois kaikki hiekka/savi ym,irtolika ,ennenkun sitä aletaan pesemään sillä sienellä,toisessa autossani (pakettiauto)kun ei ole niin tarkkaa,olen sitä pessyt samoin,mutta käyttänyt pehmeää autonpesuharjaa ja kyllä harjasta jää enempi naarmua maalipintaan kuin sienellä pestessä,,,pesen molempia autoja 2-3 kertaa viikossa,,,ovat ammattikäytössä.
        Maalipinnoissakin on eroja,metalliväreissä on yleensä suojana lakka ja se myös pysyy huomattavasti paremman näköisenä kuin normaali perus maali johon tulee naarmuja ja jälkiäkin helpommin.
        T. ammattiautoilija v;sta 1983....

• Tarkkaan
        Käsin pesijä... kirjoitti:

Painepesurilla enstex enimmät ravat pois,sitten pesu liuotin painepumpulla levitetään koko autoon,ja sitten painepesurilla alhaalta ylös päin pesen koko auton ja lopuksi koko autoon vielä painepumpulla pesuvaha levitetään ja SIENELLÄ KÄSIN PESU(EI HARJALLA),eikä autossani ole naarmuja ja maalipinta on kuin uusi,tärkeintä on että maalipinnnalta poistetaan painepesurilla mahdollisimman tarkasti pois kaikki hiekka/savi ym,irtolika ,ennenkun sitä aletaan pesemään sillä sienellä,toisessa autossani (pakettiauto)kun ei ole niin tarkkaa,olen sitä pessyt samoin,mutta käyttänyt pehmeää autonpesuharjaa ja kyllä harjasta jää enempi naarmua maalipintaan kuin sienellä pestessä,,,pesen molempia autoja 2-3 kertaa viikossa,,,ovat ammattikäytössä.
        Maalipinnoissakin on eroja,metalliväreissä on yleensä suojana lakka ja se myös pysyy huomattavasti paremman näköisenä kuin normaali perus maali johon tulee naarmuja ja jälkiäkin helpommin.
        T. ammattiautoilija v;sta 1983....

Mulla on vaha pinnassa. Ekaks huuhtelen letkulla ja sen jälkeen sienellä pesen. Likasimmat osat viimeksi. Maalipinta on kun uudessa. Auto 7v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe