Nykynuoret..

Tytsy

on laiskoja. (en yleistä) Ei ainakaan kukaan minun tuntema, tosin ei noita punkkareita oo pahemmin näkynykkään, vois harkittakkaan just esim. jotain talonvaltausta, koska siitähän vois tulla ihan poliisi juttu.

Joo, no oon itekki nykynuori, mutta jotenkin tunnen etten oo ihan samanlainen, tai ainakin innostusta löytyy enemmän..

Jotkut "vanhat" punkkarit väittää, ja yleistävät sen että nykyisistä punkkareista ei oo mihinkään ja ettei ne jaksa tehä mitään ja etteivät ne jaksa ees käyä missään muualla kun vähän kaupungilla. Tuokaan ei oot totta ihan jokaisen kohalla..

Löytyykö vielä miten paljon nuoria ja "oikeita" punkkareita..?

12

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punkkarikloppi

en oikein ymmärrä(siinä ei mitään uutta), miksi
      ihmeessä täytyis tehdä koko ajan jotain.
      eikä noi talonvaltaus jututkaan saa enään
      samaa paino-arvoa kuin ennen muinoin.
      ja itse en ole kuullut moista väitettä
      vanhojen suusta, ainahan ne tykkää väitellä
      asiasta kuin asiasta. mutta aika kultaa
      muistot. esim: puhutaan niin kutsutusta
      wannabe-meininkistä. viime maanantaina
      punklandia ohjelmassa paljastu että
      kultaisella seitkyt-luvullakin on
      ollut sitä meininkiä. joo tuntuuhan se
      välillä siltä että ei 80-90 luvulla
      syntyneet voi punkkariksi ruvetakkaan.
      vain aitoja ja orginaaleja 50-60- luvun
      lapsia voidaan pitää punkkareina.
      eli heidän mielestään punk on kuollut
      ja kuopattu. ikävää mutta totta.
      itse en ajattele näin, on hienoa saada
      joukkoomme aina vain uutta verta.
      ja tohon löytyykö vilä nuoria ja
      true punkkareita en osaa vastata
      kun en tiedä mikä on oikea punkkari.
      tälläkin foorumilla löytyy siihen
      kymmeniä eri vastauksia.
      jos haluat säpinää, aiheuta sitä.
      älä kuuntele meitä, äläkä varsinkaan
      meitä.
      KIITOS JA NÄKEMIIN!

• .vaari

Ei kukaan ole väittänyt, että punk olisi kuollut ja kuopattu, mutta sitä mieltä kyllä olen, ettei nykynuori voi olla punkkari siinä mielessä, kuin minä ja muut ikäisemme olemme. Punk merkitsi meille 70-luvulla jotain uutta ja erilaista, kuin aikaisemmat ikäpolvet olivat tehneet. Te päin vastoin matkitte vanhempienne aikaisia juttuja. Punk elää myöhemmin syntyneissä tyyleissä ja musiikissa. Nykyäänkin on varmasti nuoria, joissa on aitoa punk-henkeä, mutta he eivät ole niitä, jotka 2000-luvulla kutsuvat itseään punkkareiksi.

• punx unite
        .vaari kirjoitti:

Ei kukaan ole väittänyt, että punk olisi kuollut ja kuopattu, mutta sitä mieltä kyllä olen, ettei nykynuori voi olla punkkari siinä mielessä, kuin minä ja muut ikäisemme olemme. Punk merkitsi meille 70-luvulla jotain uutta ja erilaista, kuin aikaisemmat ikäpolvet olivat tehneet. Te päin vastoin matkitte vanhempienne aikaisia juttuja. Punk elää myöhemmin syntyneissä tyyleissä ja musiikissa. Nykyäänkin on varmasti nuoria, joissa on aitoa punk-henkeä, mutta he eivät ole niitä, jotka 2000-luvulla kutsuvat itseään punkkareiksi.

"Te päin vastoin matkitte vanhempienne aikaisia juttuja."

Kukaan tässä matki ketään. :P Itsensä, oman luovuutensa ja vapautensa toteuttaminen nyt vaan sattuu olemaan jossakin määrin samantyylistä.

Uskallan sanoa itseäni punkkariksi näin 2000-luvulla, sillä punkskene on jotain mihin mä kuulun ja mistä saan voimaa. Se tulee olemaan aina mun sydämessä, olinpa sitten minkä näköinen tai tuloinen tahansa. :)
        Ja totta kai punk on muuttunut. Kaikki muuttuu ja kasvaa, kehittyy.

• vanha ukko
        .vaari kirjoitti:

...olisin kyllä tuosta väittämästä, että nyky punkit pelkästään matkisivat meitä vanhempia. Jos olet yhtään seurannut nykyisiä touhuja, niin huomaat varmaan, että nykyään porukka on jopa huomattavasti aktiivisempaa kuin silloin aikoinaan. Se toiminta vaan ei näy jos ei sitä osaa etsiä. Bändit kiertävät jatkuvasti euroopan, amerikan, brasilian ja japanin kiertueilla, lehtiä ja levyjä ilmestyy, keikkoja järjestetään jatkuvasti. Toisin kuin esim. 80-luvun alussa, jolloin keikkoja ei ollut läheskään viikottain, saati sitten että ulkomaan eläviä olisi käynyt täällä, nyt niitä käy jatkuvasti.
        Myös muunlainen aktivismi ja diy touhu on enempi voimissaan kuin punkin alkuaikoina.
        silti se ei ole matkimista, vaan täysin omaehtoista toimintaa joka osoittaa vaan sen, että punk ei ole kuollut, eikä edes tee kuolemaa vaan voi oikeinkin hyvin. Ja vaikka noita teinejä muotipunk kuteissa näkyykin, niin aina niistä jostain tulee myös tällaisia vanhoja ukkoja ja pitkän linjan punkkeja.
        ei se muoti ja ulkonäkö, vaan asenne.

• punkkarikloppi
        .vaari kirjoitti:

ehkä liioitellusti. mutta olen kuullut monen
        vanhemman herran suusta, että kaikki seitkyt
        luvulla tehty punkki on punkkia.
        ja yleensä perään että sen jälkeen ei
        punkkia ole tehtykkään. eli siitä
        päättelemme että punk on näille
        herroille kuollu. itseni mielestä siitä
        se vasta alkoi. ja itse olisin ylpeä
        jos joku matkisi vanhoja juttuja.
        miksi homman täytyisikään muuttua.
        ja onhan nykyään kaiken maailman
        streittareita punkkareina.
        mutta täytyy toivoa että diy meininki
        jatkuisi, eikä homma menis liian helpoksi.

kiitos ja kumarrus!

• Musta koko vitun, hiton ikäkäsitteen sais heittää roskakoriin - ihminen ei ole numero!

Ikä on ennenmuuta asennekysymys, johon vuosilla on jonkinmoinen vaikutus - juu.

Ei kai ketään voi syyttää siitä, että on syntynyt vuonna sinä ja sinä, mutta ihmistä joka pitää nuoruuttaan tai vanhuuttaan "etuutenaan" unohtaa oman ikänsä ja korvaa sen vuosilukuina.

Punk oli, punk on ja punk tulee olemaan!

Nyt mä pistän Musen soimaan!

Sitä ennen Ramones.

http://www.youtube.com/watch?v=6XJZM0k7Q-Q

• vanha ukko
        punkkarikloppi kirjoitti:

ehkä liioitellusti. mutta olen kuullut monen
        vanhemman herran suusta, että kaikki seitkyt
        luvulla tehty punkki on punkkia.
        ja yleensä perään että sen jälkeen ei
        punkkia ole tehtykkään. eli siitä
        päättelemme että punk on näille
        herroille kuollu. itseni mielestä siitä
        se vasta alkoi. ja itse olisin ylpeä
        jos joku matkisi vanhoja juttuja.
        miksi homman täytyisikään muuttua.
        ja onhan nykyään kaiken maailman
        streittareita punkkareina.
        mutta täytyy toivoa että diy meininki
        jatkuisi, eikä homma menis liian helpoksi.

kiitos ja kumarrus!

aika lailla samaa mieltä ollaan tuosta 70-luvun punkkien jutuista. Olen nimittäin huomannut saman, että nämä ns. ensimmäisen aallon tyypit on sitä mieltä että punk kuoli joskus 1978.
        Mulle se alkoi niihin aikoihin, tai oikeastaan vielä paremmin n.1980 kun uk.subs hc ja oi bändit alkoi nousemaan.
        Ja koko ajan tuolla maan alla on muhinut erittäin vahva punk scene, mutta sitä nämä converse tyypit ei välttämättä löydä.

• .vaari
        vanha ukko kirjoitti:

...olisin kyllä tuosta väittämästä, että nyky punkit pelkästään matkisivat meitä vanhempia. Jos olet yhtään seurannut nykyisiä touhuja, niin huomaat varmaan, että nykyään porukka on jopa huomattavasti aktiivisempaa kuin silloin aikoinaan. Se toiminta vaan ei näy jos ei sitä osaa etsiä. Bändit kiertävät jatkuvasti euroopan, amerikan, brasilian ja japanin kiertueilla, lehtiä ja levyjä ilmestyy, keikkoja järjestetään jatkuvasti. Toisin kuin esim. 80-luvun alussa, jolloin keikkoja ei ollut läheskään viikottain, saati sitten että ulkomaan eläviä olisi käynyt täällä, nyt niitä käy jatkuvasti.
        Myös muunlainen aktivismi ja diy touhu on enempi voimissaan kuin punkin alkuaikoina.
        silti se ei ole matkimista, vaan täysin omaehtoista toimintaa joka osoittaa vaan sen, että punk ei ole kuollut, eikä edes tee kuolemaa vaan voi oikeinkin hyvin. Ja vaikka noita teinejä muotipunk kuteissa näkyykin, niin aina niistä jostain tulee myös tällaisia vanhoja ukkoja ja pitkän linjan punkkeja.
        ei se muoti ja ulkonäkö, vaan asenne.

Minun mielestäni punk ei ole euroopankiertueita, vaan nimenomaan paikallista toimintaa. En oikein ymmärrä mitä tarkoitat sillä, että keikkoja järjestetään jatkuvasti. Ainakaan minun kotipaikallani ei järjestetä nykyään mitään, toisin kuin 70-luvun lopussa, jolloin oli paljon tapahtumia ja paikallisia pändejä, joita ei tunnettu muualla. Minusta punk oli aidoimmillaan toimintaa omassa ympäristössä. Pändi joka tekee euroopan, amerikan, brasilian ja japanin kiertueita ei ole punk-pändi.

Vertaat nykyaikaa 80-luvun alkuun. Minun mielestäni punk-kausi oli jo silloinkin loppunut. Minä olen niin ahdasmielinen, että minun mielestäni aitoa punkkia tehtiin Suomessa vain jostain vuoden 1977 lopulta vuoteen 1980. Senkin jälkeen on kyllä tehty hyvää musiikkia, mutta punkkia se ei enää ole.

• uk82

Toi "oikeita punkkareita"- termi vähän haiskahtaa, mutta tiiän kyllä mitä haet takaa. Ja kyllä uskon että niitä on vielä jäljellä, vaikka ne ei aina valtaiskaan taloja... Tyhmää sanoa kuka voi ja kuka ei voi olla punkkarina, se on helvetin tyhmää. Ei pitäis olla sääntökä, mitä punkkarin pitäis tehdä, sehän olis jo tekopyhyyttä. Mutta sen voin sanoa küllä että punk ei oo kuollu, eikä kuole koskaan (aika cliché)

• Tytsy

se talonvaltaus oli vaan esimerkkinä. Ja totta kai se on helvetin tyhmää sanoa että kuka on oikee punkkari ja kuka ei

• ........
        Tytsy kirjoitti:

se talonvaltaus oli vaan esimerkkinä. Ja totta kai se on helvetin tyhmää sanoa että kuka on oikee punkkari ja kuka ei

no ei ne vanhat punkit sen aktiivisempia olleet kuin nykyiset. sillonhan oli erikseen aktivisti -ja sorbuspunkit.

nykyään ollaan enemmän talonvaltaajia, vegaanimpia ja muka tiedostavampia.

• -------------

No mihinkäs helvettiin niitä hylättyjä taloja voitaisiin käyttää, jos kukaan ei niitä omaan käyttöönsä ota? Suomessa ei pari vallattua taloa haittaa yhtään ketään, parhaimmassa tapauksessa operaatio pelastaa koko talon purkamiselta (ja homevauriolta) Tungetaan vaan kodittomat kadulle ja jätetään tyhjillään olevat talot mätänemään. Jos yhteiskunta vähän kattoisi lakikirjaansa edemmäksi, ne huomaisi aika äkkiä, ettei sen talon valtaus haittaa ketään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3692
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3084
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      91
      2661
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2390
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2378
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2327
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      123
      2266
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2244
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2193
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe