Kuolleen

puhelinnumero

Veljeni kuolemasta on kulunut vähän reilu vuosi enkä vieläkään ole pystynyt poistamaan hänen puhelinnumeroaan puhelimeni muistista. Pystyyköhän siihen koskaan?

16

4739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieheni numeroa

Itse en aio poistaa mieheni numeroa koskaan puhelimestani. Joskus soitan siihen vaikka, tiedän ettei se ole käytössä. Olen varmaankin sekaisin. Suru saa minut käyttäytymään välillä omastakin mielestäni oudosti. Yritän kynsin ja hampain pitää kaikella tavalla miehestäni vielä kiinni, vaikka se olisi sitten numero kännykässäni.

• olen miettinyt

minun veljeni pois menosta on kohta vuosi enkä ole pystynyt enkä haluakkaan poistaa veljeni numeroa puhelimesta.myös minä olen joskus soittanut siihen..ehkä emme halua uskoa että kuolema on lopullista.kun ei edes jaksa ajatella sellaista.

• 10 vuoden päästäkin muistissa

Ei sitä numeroa kannata säilyttää. Jossain huuruissa soitat siihen ja siihen todella vastaa joku. Mutta se on ihan muu.

• numeron

Puhelinnumero oli nimellä äiti ja isä...isä kuoli. En voinut isän nimeä pois ottaa, kunnes olin äitin kanssa vieraisilla ja pois lähtiessämme minulle soitettiin äitin ja isän numerosta että äitin puhelin oli jäänyt sinne vieraspaikkaan. Äiti otti puhelimen käteensä kun minä ajoin...näki näytössä, että isähän se siellä soittaa. Itku tuli ja sitten poistinkin nimen, etten toista kertaa pahoita äitini mieltä.

• eva.stina
        numeron kirjoitti:

Puhelinnumero oli nimellä äiti ja isä...isä kuoli. En voinut isän nimeä pois ottaa, kunnes olin äitin kanssa vieraisilla ja pois lähtiessämme minulle soitettiin äitin ja isän numerosta että äitin puhelin oli jäänyt sinne vieraspaikkaan. Äiti otti puhelimen käteensä kun minä ajoin...näki näytössä, että isähän se siellä soittaa. Itku tuli ja sitten poistinkin nimen, etten toista kertaa pahoita äitini mieltä.

sen puhelinnumeron kanssa kun poikani kuoli Soittelin ensin siihen numeroon ja kuuntelin hänen sanelemaansa viestiä kunnes tajusin että ei se ole kun itsensä kiusaamista Suljin liittymät ja poistin numerot Sitä toista numeroa en saa mielestäni koska muistan sen ulkoa valitettavasti Kuinkakohan kauan operaattori pitää sen ennen kun antaa seuraavalle

• eräsN1

Turhaan sinä sitä numeroa siellä säilytät. Ei hän kuitenkaan enään soita sinulle. Numerot kannattaa poistaa aina heti siinä vaiheessa, kun joutuu sanomaan liittymän irti.

Tiedän naisen, joka jätti ex -miehensä lankaliittymän ja vastaajan toimintaan, koska uteliaisuuttaan halusi tietää, kuka hänen ex -miehelleen mahdollisesti soittaa.

• olet valmis

Isäni kuoli vuosi sitten.En ole sulkenut hänen sähköpostiaan yhäkään, mutta olen huomannut erään asian.Ensin, kuoleman jälkeen, kävin siellä päivittäin kuukausien ajan.Sitten käynnit harvenivat joka toiseen päivään ja niin edespäin ja nyt käyn siellä enää kuukauden välein.Aika auttaa.En ole valmis sulkemaan sitä mutta joskus sekin päivä koittaa.En näe siinä mitään ongelmaa, se on vain minun asiani.Suljen sen sitten, kun olen oikeasti valmis.Isän puhelinnumeron jouduin poistamaan, koska lapseni huusi minulle, että "pappa soittaa haudasta!", kun äitini soitti ennen heidän yhteisestä kännykästään, joka kuitenkin oli isäni nimellä.Tilanne oli tragikoominen ja ihan järkyttävä.Puhuin lapseni kanssa pitkään ja uudelleen kaikki kuoleman ja sen jälkeiset asiat, että pappa on taivaassa, ei voi soittaa ja mistä soitto johtui.

• aivan sama

nyt on kyse jos menettää kuoleman kautta rakkaan ihmisen ei ex puolisoista ne on kuitenkin hengissä ja en jaksa jatkaa...mutta kuolema rakkaan ON AIVAN ERI ASIA MIETI SITÄ....

• **isosisko**

Minä poistin sen heti samantien,kun vielä olin shokki vaiheessa,oli vain jotenkin pakko,en pystyisi näkemään hänen nimeään luettelossani..Myös soittoäänen,joka soi aina kun hän soitti (PMMP:pysy aina pikkuveljenä..),poistin heti,tuntui niin valtavan raskaalta.En vieläkään pysty kuunnella tuota kappaletta,tuskin enää koskaan..

Numeron musitan vielä ulkoa.. voi kun voisin vielä soittaa hänelle kuten ennen joka ainoa päivä,ja kysyä että missä olet ja mitä kuuluu,tuletko käymään..=(

• -Vesku-

Minä poistin heti seuraavana päivänä äitini kuoleman jälkeen numeron. En halunnut nähdä nimeä, kun ei kuitenkaan voi soittaa hänelle.

• Avoleski25

Moi, luin ton kirjotukses ja tuosta biisistä: "pysy aina pikkuveljenä" tuli mieleen että se oli myös avomieheni puhelimessa vakio soittarina. Itse otin mieheni puhelimen käyttöön koska siellä on hänen äänityksiään jne.. Välillä haluaa vaan kuulla hänen äänensä.
        Menetin mieheni 13.10.07

• poikani puhelinnumeroa.

Poikani kuolemasta tulee pian vuosi. En ole poistanut hänen numeroaan puhelimeni luettelosta. Minulla näkyy vielä puhelintiedoissa vastatut puhelut: poikani nimi ja päivämäärä ja kellonaika, jolloin hän soitti minulle eli kuolinyötä edeltävänä iltana klo 22.02 sekä soitetuissa puheluissa näkyy, kun olen soittanut pojalleni edellisenä iltana. Lisäksi minulla näkyy vielä viesteissä poikani minulle lähettämät tekstiviestit.

Voinkohan koskaan niitä poistaa?

• poikani....

Poistin poikani puhelinnumeron jossakin vaiheessa ensimmäisen suruvuoden aikana. En muista muuta kuin sen, että pahaa teki se poistaminen. Viimeisimmät ja rakkaimmat tekstiviestit ovat vielä tallella, mm. "kiitos äiti", "kiitti äiti :)" Pystynköhän koskaan poistamaan niitä? En tiedä. Ne kertovat hänestä niin paljon. On vuosi ja 7 kk hänen itsemurhastaan. :(

• Tyhjä kuori

En usko että poistan veljeni numeroa koskaan. Mietin heti kuoleman jälkeisessä shokissa että poistan sen heti, tai pyydän miestäni poistamaan. Mutta en pystynytkään. Nyt kävin läpi puhelimen ja löysin pari viestiä veljeltä pari viikkoa sitten. Ne säilyy ikuisesti puhelimessa. Samaten puhelimen lokissa on vastatuissa puheluissa puhelu veljeltäni noin vuorokautta ennen hänen kuolemaansa. Siivoan joka päivä vastattujen puheluiden listaa niin, että tuo puhelu säilyy lokilla. Eihän se veljeäni tuo takaisin, mutta jotenkin se lohduttaa. Ja myös surettaa.

• aikanaan

Mulla meni vuosi ennen kun pystyin poistamaan pikkuveljeni numeron. jossain vaiheessa vaan tuli sellainen fiilis että sen numeron näkeminen puhelimessa tuntui pahemmalta kun sen poistaminen. Joka kerta kun sen näki, teki mieli laittaa sille joku hauska tekstiviesti ja sitten iski silmille se järjetön ikävä...

• Äidinikävä

Lapseni pois menosta on vähän reilut 2vuotta hänen numeroaan en poista koskaan numeron on ja pysyy puhelimessani.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe