hihhulointia liikaa

K&R

Niinhän se on. Jeesus on tie totuus ja elämä. Ikävä kyllä tuon tien varrella on paljon mukauskovaisia ja hihhuleita jotka ovat niin sekaisin että mikä tahansa muu tarina kelpaa muttei se totuus mitä raamattu opettaa. Uskoon tullut tunnistaa "hihhuloinnin" mutta mulle se voi olla vaikeaa.

Uskon että voin sen myös todistaa teille.

66

2108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      mikään tie, totuus ja elämä vaan hänen sanomansa oli se.

      Ja mitenkä voit olla niin varma raamatun todenperäisyydestä ja muitten lähteiden virheellisyydestä?

      • K&R

        Muut lähteet muuttuu ja vaihtuu jne. Ihmiset hairahtuvat vaikka minkälaisista jutuista ja pystyn todistamaan sen. Raamattu on ja pysyy vaikkakin osa raamatunlukijoista ei näe metsää puilta vaan käyttää raamattua aseena. Tälläiset lukijat ei tietenkään ole ymmärtäneet mistä on kyse.


      • zigi

        Siis Jeesus itse on sanonut että Hän ON tie, totuus ja elämä.
        Älähän vääristele.


      • Aritta
        zigi kirjoitti:

        Siis Jeesus itse on sanonut että Hän ON tie, totuus ja elämä.
        Älähän vääristele.

        tuosta valehtelemisesta koko ajan. Jeesus tarkoitti sanoillaan että hänen sanomansa on tie, totuus ja elämä. Millä tavalla ihminen voisi olla tie, totuus ja elämä? Mutta sanom kylläkin.


      • Ola.
        Aritta kirjoitti:

        tuosta valehtelemisesta koko ajan. Jeesus tarkoitti sanoillaan että hänen sanomansa on tie, totuus ja elämä. Millä tavalla ihminen voisi olla tie, totuus ja elämä? Mutta sanom kylläkin.

        tuossa oli hyvä esimerkki kuinka jotkut "uskovaiset" ovat hyvin asenteellisia evätkä ymmärrä lainkaan mitä toinen tarkoittaa ja sanoo. Jankutukseksihan se silloin menee menee....

        Kuinka raamattu-uskovaiset voisivatkaan siten ymmärtää Raamutun sanomaa koska siellä on paikoin monin verroin vaikeammin tajuttavaa tekstiä kuin mitä kommentissasi oli?


      • DeltaEssiivi
        Ola. kirjoitti:

        tuossa oli hyvä esimerkki kuinka jotkut "uskovaiset" ovat hyvin asenteellisia evätkä ymmärrä lainkaan mitä toinen tarkoittaa ja sanoo. Jankutukseksihan se silloin menee menee....

        Kuinka raamattu-uskovaiset voisivatkaan siten ymmärtää Raamutun sanomaa koska siellä on paikoin monin verroin vaikeammin tajuttavaa tekstiä kuin mitä kommentissasi oli?

        arkkipiispa Jukka Paarman tekstiä:

        "Kun Nasaretilainen puhui totuudesta, oli ajattelutapa kerta kaikkiaan toisenlainen. Se ei ollut tuohon kreikkalais-roomalaiseen verrattuna vastakkainen, ei toki, vaan sanoisinko näkökulmaltaan avarampi tai syvempi. Kun Jeesus puhui totuudesta, kuului se osana laajempaan yhteyteen, kokonaisuuteen, joka oli nähtävä yhdessä. Siihen kokonaisuuteen kuului kolme näkökulmaa. "Minä olen tie, totuus, ja elämä". Totuutta, josta hän puhui on tarkasteltava yhteydessä kahteen muuhun: tiehen ja elämään. Siitä kolminaisuudesta voi aueta uudenlainen näkemys myös totuuteen.

        "Minä olen tie ja totuus". Totuus ei siis olekaan jokin, jonka voimme vangita ja omistaa itsellemme. Sitä ei voi hallita kuten esinettä. Sillä ei voi lyödä eikä sen luonteeseen kuulu, että sitä voisi käyttää aseena toisia vastaan. Muutama vuosi sitten nousi Japanissa julkisuuteen uskonlahko, joka aiheutti suuren ihmisjoukon surman mm. metroihin päästämällään myrkkykaasulla. Ryhmä käytti itsestään nimeä "Korkein totuus". Historiasta tunnemme muita varoittavia esimerkkejä aatteista tai henkilöistä, jotka myös ovat väittäneet omistavansa korkeimman totuuden. Jäljet ovat useimmiten pelottavia.

        Jeesus sanoi: Minä olen tie. Hän kutsuu ihmisiä viitoittamalleen tielle, matkalle, löytöretkelle. Tielle, jolla kohdataan totuus. "Jos te tahdotte tehdä Jumalan tahdon, jos te pysytte minun sanassani, te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Joh.8:31-32). Niinpä totuuden yhteyteen kuuluu välttämättä elämä. Totuus ei ole vain tietoa, tiedon sirpaleita, teoriaa, vaan totuus on siellä, missä on elämä, oikea ja hyvä ja vapaa elämä. Joka tahtoo tehdä taivaallisen isän tahdon, tulee tuntemaan totuuden. Ei siis omistamaan, ei hallitsemaan totuutta vaan tuntemaan totuuden.

        Kun siis täällä kirkossa kysellään totuuden perään, ei tarjoilla vastaukseksi tiedon siruja vaan julistetaan sitä Kristusta, joka kutsui seuraamaan itseään, lähtemään tielle. Sille tielle kuuluvat lupaukset totuuden tuntemisesta ja elämästä. Sillä tiellä myös elämän vihollisista ankarimmat ja viimeisimmät, syyllisyys ja kuolema löytävät voittajansa."


      • Ola.
        DeltaEssiivi kirjoitti:

        arkkipiispa Jukka Paarman tekstiä:

        "Kun Nasaretilainen puhui totuudesta, oli ajattelutapa kerta kaikkiaan toisenlainen. Se ei ollut tuohon kreikkalais-roomalaiseen verrattuna vastakkainen, ei toki, vaan sanoisinko näkökulmaltaan avarampi tai syvempi. Kun Jeesus puhui totuudesta, kuului se osana laajempaan yhteyteen, kokonaisuuteen, joka oli nähtävä yhdessä. Siihen kokonaisuuteen kuului kolme näkökulmaa. "Minä olen tie, totuus, ja elämä". Totuutta, josta hän puhui on tarkasteltava yhteydessä kahteen muuhun: tiehen ja elämään. Siitä kolminaisuudesta voi aueta uudenlainen näkemys myös totuuteen.

        "Minä olen tie ja totuus". Totuus ei siis olekaan jokin, jonka voimme vangita ja omistaa itsellemme. Sitä ei voi hallita kuten esinettä. Sillä ei voi lyödä eikä sen luonteeseen kuulu, että sitä voisi käyttää aseena toisia vastaan. Muutama vuosi sitten nousi Japanissa julkisuuteen uskonlahko, joka aiheutti suuren ihmisjoukon surman mm. metroihin päästämällään myrkkykaasulla. Ryhmä käytti itsestään nimeä "Korkein totuus". Historiasta tunnemme muita varoittavia esimerkkejä aatteista tai henkilöistä, jotka myös ovat väittäneet omistavansa korkeimman totuuden. Jäljet ovat useimmiten pelottavia.

        Jeesus sanoi: Minä olen tie. Hän kutsuu ihmisiä viitoittamalleen tielle, matkalle, löytöretkelle. Tielle, jolla kohdataan totuus. "Jos te tahdotte tehdä Jumalan tahdon, jos te pysytte minun sanassani, te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Joh.8:31-32). Niinpä totuuden yhteyteen kuuluu välttämättä elämä. Totuus ei ole vain tietoa, tiedon sirpaleita, teoriaa, vaan totuus on siellä, missä on elämä, oikea ja hyvä ja vapaa elämä. Joka tahtoo tehdä taivaallisen isän tahdon, tulee tuntemaan totuuden. Ei siis omistamaan, ei hallitsemaan totuutta vaan tuntemaan totuuden.

        Kun siis täällä kirkossa kysellään totuuden perään, ei tarjoilla vastaukseksi tiedon siruja vaan julistetaan sitä Kristusta, joka kutsui seuraamaan itseään, lähtemään tielle. Sille tielle kuuluvat lupaukset totuuden tuntemisesta ja elämästä. Sillä tiellä myös elämän vihollisista ankarimmat ja viimeisimmät, syyllisyys ja kuolema löytävät voittajansa."

        Noinhan se on. Asiaa voi selittää monella tapaa mutta loppulos on aika sama.

        Jeesuksen sanoma on siis se joka näyttää tien jota pitkin on kuljettava. Samoin totuus on se oikea totuus jonka elämä opettaa omien kokemuksiemme kautta.

        Jeesus on yhtä Jumalan kanssa joka puolestaan on kaikkialla läsnä oleva tietoisuus, elämä itse ja näin ollen elämän on se tie joka vie lopulliseen vapauteen.

        Sydämmemme, sisimpämme on Jumalan valtakunta jossa on se totuus, josta Jeesus puhui ja se rakkaus joka Jumala on, joka on sama kuin Jeesuksen rakkaus koska Jeesus, Isä ja me kaikki olemme yhtä.

        Voidaan sanoa niinkin että Jeesus tarkoitti kyseisellä lauseellaan (Minä ole tie, totuus ja elämä) Jumalaa, sisintämme josta löytyy Jumalan valtakunta. Kun sen löydämme niin olemme vapaat -lopullisesti.

        Näin ollen myös muiden suurten sielujen opetukset ovat yhtä arvokkaita koska sanoma on aina sama ja suuret Mestarit edustavat aina samaa alkulähdettä, omaa sisimpäämme, Jumalaa

        Tämä on syynä siihen miksi muunmuassa meditaatio, mielen hiljentäminen, jossa pyritään löytämään Jumalan valtakunta, sisimmästämme, Jumala, on yhä enemmä suosiossa länsimaiden keskuudessa. Meditaatio on levinnyt myös joihinkin kristillisiin seurakuntiin kristillisenä meditaationa. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia.


      • lirho
        Ola. kirjoitti:

        Noinhan se on. Asiaa voi selittää monella tapaa mutta loppulos on aika sama.

        Jeesuksen sanoma on siis se joka näyttää tien jota pitkin on kuljettava. Samoin totuus on se oikea totuus jonka elämä opettaa omien kokemuksiemme kautta.

        Jeesus on yhtä Jumalan kanssa joka puolestaan on kaikkialla läsnä oleva tietoisuus, elämä itse ja näin ollen elämän on se tie joka vie lopulliseen vapauteen.

        Sydämmemme, sisimpämme on Jumalan valtakunta jossa on se totuus, josta Jeesus puhui ja se rakkaus joka Jumala on, joka on sama kuin Jeesuksen rakkaus koska Jeesus, Isä ja me kaikki olemme yhtä.

        Voidaan sanoa niinkin että Jeesus tarkoitti kyseisellä lauseellaan (Minä ole tie, totuus ja elämä) Jumalaa, sisintämme josta löytyy Jumalan valtakunta. Kun sen löydämme niin olemme vapaat -lopullisesti.

        Näin ollen myös muiden suurten sielujen opetukset ovat yhtä arvokkaita koska sanoma on aina sama ja suuret Mestarit edustavat aina samaa alkulähdettä, omaa sisimpäämme, Jumalaa

        Tämä on syynä siihen miksi muunmuassa meditaatio, mielen hiljentäminen, jossa pyritään löytämään Jumalan valtakunta, sisimmästämme, Jumala, on yhä enemmä suosiossa länsimaiden keskuudessa. Meditaatio on levinnyt myös joihinkin kristillisiin seurakuntiin kristillisenä meditaationa. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia.

        Hyvää,vahvaa tekstiä.


      • Aritta
        Ola. kirjoitti:

        Noinhan se on. Asiaa voi selittää monella tapaa mutta loppulos on aika sama.

        Jeesuksen sanoma on siis se joka näyttää tien jota pitkin on kuljettava. Samoin totuus on se oikea totuus jonka elämä opettaa omien kokemuksiemme kautta.

        Jeesus on yhtä Jumalan kanssa joka puolestaan on kaikkialla läsnä oleva tietoisuus, elämä itse ja näin ollen elämän on se tie joka vie lopulliseen vapauteen.

        Sydämmemme, sisimpämme on Jumalan valtakunta jossa on se totuus, josta Jeesus puhui ja se rakkaus joka Jumala on, joka on sama kuin Jeesuksen rakkaus koska Jeesus, Isä ja me kaikki olemme yhtä.

        Voidaan sanoa niinkin että Jeesus tarkoitti kyseisellä lauseellaan (Minä ole tie, totuus ja elämä) Jumalaa, sisintämme josta löytyy Jumalan valtakunta. Kun sen löydämme niin olemme vapaat -lopullisesti.

        Näin ollen myös muiden suurten sielujen opetukset ovat yhtä arvokkaita koska sanoma on aina sama ja suuret Mestarit edustavat aina samaa alkulähdettä, omaa sisimpäämme, Jumalaa

        Tämä on syynä siihen miksi muunmuassa meditaatio, mielen hiljentäminen, jossa pyritään löytämään Jumalan valtakunta, sisimmästämme, Jumala, on yhä enemmä suosiossa länsimaiden keskuudessa. Meditaatio on levinnyt myös joihinkin kristillisiin seurakuntiin kristillisenä meditaationa. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia.

        sanoa sitä paremmin itse.


      • zigi
        Aritta kirjoitti:

        tuosta valehtelemisesta koko ajan. Jeesus tarkoitti sanoillaan että hänen sanomansa on tie, totuus ja elämä. Millä tavalla ihminen voisi olla tie, totuus ja elämä? Mutta sanom kylläkin.

        Nyt kyllä naurattaa.
        Eli ajattelet että jos sinä et voi YMMÄRTÄÄ jotakin niin sitten se ei ole totta.
        Aika isolle paikalle laitat itsesi.
        Jos raamatussa sanotaan jotakin niin se on totta.
        Jeesus itse sanoi että Hän on tie, totuus ja elämä. Ja vain Hänen kauttaan me pääsemme Isän luo.


      • Powaqa
        zigi kirjoitti:

        Nyt kyllä naurattaa.
        Eli ajattelet että jos sinä et voi YMMÄRTÄÄ jotakin niin sitten se ei ole totta.
        Aika isolle paikalle laitat itsesi.
        Jos raamatussa sanotaan jotakin niin se on totta.
        Jeesus itse sanoi että Hän on tie, totuus ja elämä. Ja vain Hänen kauttaan me pääsemme Isän luo.

        että naurattaa... Minua ainakin itkettää typeryys!
        Huomioon kun on otettava ettei Raamattu ole muuta kuin kootut tarinat/sadut ja kertomukset joissa aikoinaan oli jonkinlaista ohjeistusta hyvään elämään kanssakärsijöiden kanssa.
        Ja nykyään sekin vähä hyvä mitä sen kirjojen kansista löytyy... turmellaan ja vääristellään "uskovaisten" käsissä. Juu.. ei naurata! Mutta pääasiahan kuitenkin on että päästään tällä palstalla riitelemään! Totuudella ei niin väliä...


      • Aritta
        zigi kirjoitti:

        Nyt kyllä naurattaa.
        Eli ajattelet että jos sinä et voi YMMÄRTÄÄ jotakin niin sitten se ei ole totta.
        Aika isolle paikalle laitat itsesi.
        Jos raamatussa sanotaan jotakin niin se on totta.
        Jeesus itse sanoi että Hän on tie, totuus ja elämä. Ja vain Hänen kauttaan me pääsemme Isän luo.

        Raamattuhan on ihmisten kirjoittama. Ja siihen aikaan oli ihmisten ajatusmaailma vielä paljon kehittymättömämpi kuin tänään. Asiat kirjoitettiin symbolein ja vertauskuvin. Nyt sitten jokuset uskovat joka ikisen sanan mitä he ovat kirjoittaneet.

        Mutta jos sinua naurattaa kirjoitukseni niin hyvähän se tietysti on. Nauru pidentää ikää. Täällä maapallolla siis.


      • DeltaEssiivi
        Ola. kirjoitti:

        Noinhan se on. Asiaa voi selittää monella tapaa mutta loppulos on aika sama.

        Jeesuksen sanoma on siis se joka näyttää tien jota pitkin on kuljettava. Samoin totuus on se oikea totuus jonka elämä opettaa omien kokemuksiemme kautta.

        Jeesus on yhtä Jumalan kanssa joka puolestaan on kaikkialla läsnä oleva tietoisuus, elämä itse ja näin ollen elämän on se tie joka vie lopulliseen vapauteen.

        Sydämmemme, sisimpämme on Jumalan valtakunta jossa on se totuus, josta Jeesus puhui ja se rakkaus joka Jumala on, joka on sama kuin Jeesuksen rakkaus koska Jeesus, Isä ja me kaikki olemme yhtä.

        Voidaan sanoa niinkin että Jeesus tarkoitti kyseisellä lauseellaan (Minä ole tie, totuus ja elämä) Jumalaa, sisintämme josta löytyy Jumalan valtakunta. Kun sen löydämme niin olemme vapaat -lopullisesti.

        Näin ollen myös muiden suurten sielujen opetukset ovat yhtä arvokkaita koska sanoma on aina sama ja suuret Mestarit edustavat aina samaa alkulähdettä, omaa sisimpäämme, Jumalaa

        Tämä on syynä siihen miksi muunmuassa meditaatio, mielen hiljentäminen, jossa pyritään löytämään Jumalan valtakunta, sisimmästämme, Jumala, on yhä enemmä suosiossa länsimaiden keskuudessa. Meditaatio on levinnyt myös joihinkin kristillisiin seurakuntiin kristillisenä meditaationa. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia.

        vain lyhyesti, että itämainen mietiskelytekniikka, joka on levinnyt myös kristillisiin piireihin, on epäraamatullista. Itämaisessa mietiskelyssä itse mietiskelyn tekniikka on väline kohdata itsessä oleva jumaluus ja on verrattavissa itsehypnoosiin. Kristillisessä rukoushiljentymisessä mieli kohdentuu itsestä poispäin.

        Kristillinen uskonnäkemys, joka Paarman tekstiin sisältyy, on tarkoitettu kaikille, mutta moni järjen teflonpinta siivilänä suodattaa itselle epämieluisat kohdat pois saaden opetuksen näyttämään kaikkien uskontojen pirtaan sopivaksi. Kun jätetään huomioimatta kehotus lähteä seuraamaan Kristusta, saadaan haaleata kaikille sopivaa mössöä yleishumaanista rakkaudesta. Kun Jeesus sanoo olevansa tie, se tarkoittaa että hänen kauttaan, hänen valmistaman pelastusteon hyväksyminen omaan elämään vie sen tien alkuun, jota kulkien saavutetaan totuus.


        Paarma sanoo uskonkäsityksensä tulevan herännäisyydestä, jossa "Jumala on hyvin suuri, eikä ihmisen omille uskonratkaisuille panna kovin paljon painoa. Todetaan, että ihminen on aika syntinen eikä voi juuri kerskua saavutuksillaan, vaan elää Jumalan armon ja hyvyyden varassa."

        Eli vaikka se sana synti juuri tuossa edellisessä viestissä Paarman puheesta uupuikin, niin kyllä se siihen Kristuksen seuraamisenjulistukseen kuuluu.


      • Ola.
        DeltaEssiivi kirjoitti:

        vain lyhyesti, että itämainen mietiskelytekniikka, joka on levinnyt myös kristillisiin piireihin, on epäraamatullista. Itämaisessa mietiskelyssä itse mietiskelyn tekniikka on väline kohdata itsessä oleva jumaluus ja on verrattavissa itsehypnoosiin. Kristillisessä rukoushiljentymisessä mieli kohdentuu itsestä poispäin.

        Kristillinen uskonnäkemys, joka Paarman tekstiin sisältyy, on tarkoitettu kaikille, mutta moni järjen teflonpinta siivilänä suodattaa itselle epämieluisat kohdat pois saaden opetuksen näyttämään kaikkien uskontojen pirtaan sopivaksi. Kun jätetään huomioimatta kehotus lähteä seuraamaan Kristusta, saadaan haaleata kaikille sopivaa mössöä yleishumaanista rakkaudesta. Kun Jeesus sanoo olevansa tie, se tarkoittaa että hänen kauttaan, hänen valmistaman pelastusteon hyväksyminen omaan elämään vie sen tien alkuun, jota kulkien saavutetaan totuus.


        Paarma sanoo uskonkäsityksensä tulevan herännäisyydestä, jossa "Jumala on hyvin suuri, eikä ihmisen omille uskonratkaisuille panna kovin paljon painoa. Todetaan, että ihminen on aika syntinen eikä voi juuri kerskua saavutuksillaan, vaan elää Jumalan armon ja hyvyyden varassa."

        Eli vaikka se sana synti juuri tuossa edellisessä viestissä Paarman puheesta uupuikin, niin kyllä se siihen Kristuksen seuraamisenjulistukseen kuuluu.

        Entäs sitten? Pitäsikö olla raamatullista? Mitä muuten tarkoitat sanalla "raamatullinen"

        Raamatussa on mainitaa hyvin paljon että ihmiset ovat rukoilleet pitkiäkin aikoja. Osa niistä on mediataatiota. Kysmys on vain tavasta miten Jumalaa puhutellaan tai kuunnellaan.


      • DeltaEssiivi
        Ola. kirjoitti:

        Entäs sitten? Pitäsikö olla raamatullista? Mitä muuten tarkoitat sanalla "raamatullinen"

        Raamatussa on mainitaa hyvin paljon että ihmiset ovat rukoilleet pitkiäkin aikoja. Osa niistä on mediataatiota. Kysmys on vain tavasta miten Jumalaa puhutellaan tai kuunnellaan.

        Itämaisessa mietiskelyssä itse mietiskelyn tekniikka on väline kohdata itsessä oleva jumaluus ja on verrattavissa itsehypnoosiin.

        Kristillisessä rukoushiljentymisessä mieli kohdentuu itsestä poispäin = raamatullinen. Yhteys Jumalaan ei tapahdu siksi että ihminen meditoi oikealla tekniikalla, vaan yhteys syntyy, jos Jumala sen sallii.


      • mutta.....
        DeltaEssiivi kirjoitti:

        Itämaisessa mietiskelyssä itse mietiskelyn tekniikka on väline kohdata itsessä oleva jumaluus ja on verrattavissa itsehypnoosiin.

        Kristillisessä rukoushiljentymisessä mieli kohdentuu itsestä poispäin = raamatullinen. Yhteys Jumalaan ei tapahdu siksi että ihminen meditoi oikealla tekniikalla, vaan yhteys syntyy, jos Jumala sen sallii.

        miten te jaksatte jauhaa?!

        Minäkin haluasin osan energiastanne!

        Sille löytyis ihan oikeeta käyttöökin!!!!


      • DeltaEssiivi
        mutta..... kirjoitti:

        miten te jaksatte jauhaa?!

        Minäkin haluasin osan energiastanne!

        Sille löytyis ihan oikeeta käyttöökin!!!!

        Jumalan myllytkin jauhavat kohdallasi, hitaasti mutta varmasti. Ja sitten kun olet kypsää kamaa alistumaan väkevän käden alla, saat sitä energiaa ylin kyllin...


      • Anonyymi

        "Kun joku on Kristuksessa, on hän uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on sijaan tullut." Tässä on Jumalan ja Henkensä näkemys uudesta Elämän Tiestä ihmisessä. Jumalan lapsena hän kasvaa Juamalan perheessä jossa hän pelastettuna on Kaikkivallan huolenpidossa. "Kristus teissä kirkkauden toivo." Jokainen on Jumalan lunastama Kristuksessa, ennen aikain alkua Kaikkivalta on tämän valmistanut ja tämä on tullut ilmi evankeliossa, ilosanomana. Jossain vaiheessa ihminen saattaa luopua Jumalan hyvyydestä tehden jotain Totuutensa vastaista riittävästi, van Jeesuksessa Kaikkivalta kutsuu yhteyteensä. Kun ihminen hyväksyy kutsun, ilmoittaa asian Jumalalle Jeesuksen nimessä, alkaa hän Hengen sielun ja kehonsa puolesta noudattaa Armon ja Totuuden Sanaa. Näin uusi ihminen alkaa kasvaa Kristuksen tuntemisen kautta uskossaan Rakkaudessaan ja kärsivällisyydessään Sanansa mukaan. Usein suurinta kärsivällisyyttä elämässä kysyykin oman vanhan aatamin järjestämät jekut Jumala ja ihmissuhteissa vaikka luottaisimme sen olevan kuollut ja uuden ihmisen hallitsevan. Suuresta Amovoimastaan kristitty kuitenkin kiittää kestävästi Herraa tänäänkin.


    • K&R

      Piti kirjoittaa: Uskoon tullut tunnistaa "hihhuloinnin" mutta muille se voi olla vaikeaa.

      Siis muille ei mulle.

      • menit sekaisin

        Tarkoitit tietenkin juuri "sinulle"


      • Aritta

        Uskoon tulleet ovat aika taitureita. :-)


      • K&R
        Aritta kirjoitti:

        Uskoon tulleet ovat aika taitureita. :-)

        Sen huomaat.


      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        Sen huomaat.

        on suora yhteys Jumalaan.


    • oikeampi?? yes

      Enpäs oikein tiedä. Ei vakuuta mua.

      Luin muutama vuosi sitten erään hypnotisoijan tutkimuksia joka hypnotisoi ihmisiä syntymähetkeen
      ja siitä vielä taaksepäin. Jokaiselta hypnotisoidulta paljastui useita elämiä mutta kellään ei ollut kokemuksia taivaasta
      tai helvetistä. Kellään ei myöskään ollut minkäänlaisia jumal- tai jeesuskokemuksia. Hänen mukaansa ihmissielut kiertävät
      ruumiista toiseen. Kun ruumis kuolee niin sielu irtaantuu ja valmistautuu uuteen ruumiiseen.
      Myös jonkinlaista karmaa oli havaittavissa, elikkäs jos oot nyt paska niin sitten sulle ollaan paskoja seuraavassa elämässä.
      Se oli ainakin minusta järkeenkäypää tekstiä ja harmittaa kun en silloin ottanut kirjan ja hypnotisoijan nimiä ylös.

      • DeltaEssiivi

      • zigi

        Kyl oli vähä kauhian hyvä ku et ottanu tämän ihmeellisen opuksen nimee ylös.
        Sähän menisit ihan sekasin kun et lopultas tietäis oleks sää koira kopis vai itte koppi.


      • Aritta

        Ja olet oikeassa. Meillä on ollut monia elämiä aikaisemmin.


      • Ola.

      • K&R
        Aritta kirjoitti:

        Ja olet oikeassa. Meillä on ollut monia elämiä aikaisemmin.

        Kirjoitin tuonne alkuun, että mikä muu tahansa tarina on "hihhuleille" uskottavampi kuin mitä raamattu opettaa. Ja sanoin myös, että pystyn todistamaan sen.
        Pystyn todistamaan sen. Haluatko nähdä?


      • K&R
        Aritta kirjoitti:

        Ja olet oikeassa. Meillä on ollut monia elämiä aikaisemmin.

        Haluan näyttää sinulle kuinka helposti olet harhaan johdettavissa kun et tiedä mihin uskoa.
        Ja kuten kirjoitin niin uskoon tulleet tunnistavat harhaopit.


      • J&J
        K&R kirjoitti:

        Haluan näyttää sinulle kuinka helposti olet harhaan johdettavissa kun et tiedä mihin uskoa.
        Ja kuten kirjoitin niin uskoon tulleet tunnistavat harhaopit.

        luulevat tunnistavansa harhaopit. Kuinka he voivat tunnistaa harhaopit koska ovat itse langenneet harhaoppiin?

        Siinäpä sinulle mietittävää tulevalle viikolle!


      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        Kirjoitin tuonne alkuun, että mikä muu tahansa tarina on "hihhuleille" uskottavampi kuin mitä raamattu opettaa. Ja sanoin myös, että pystyn todistamaan sen.
        Pystyn todistamaan sen. Haluatko nähdä?

        etsintäkuuluttanut.


      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        Haluan näyttää sinulle kuinka helposti olet harhaan johdettavissa kun et tiedä mihin uskoa.
        Ja kuten kirjoitin niin uskoon tulleet tunnistavat harhaopit.

        elävät harhaopissa.


      • K&R
        Aritta kirjoitti:

        etsintäkuuluttanut.

        Kirjoitin tähän viestiketjuun viestin otsikolla "näkemys" ja nimimerkillä "oikeampi?? yes" nähdäkseni kuinka moni uskoo keksimääni hölynpölyyn. Keksin koko jutun. En ole lukenut mitään hypnoosikirjaa.
        Kaikkeen muuhun kyllä halutaan uskoa kuin Jumalan sanaa.

        Todistaakseni että minä, K&R, kirjoitin sen niin tässä linkki "HUUHAA" palstalle. Huomatkaa, että lähetin viestin otsikolla "paljastus" HUUHAA palstalle ennen kuin kuin viestin otsikolla "näkemys" tänne.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122&conference=550&posting=22000000032171171

        Jos olisin kirjopittanut lentävistä koirista niin kai siihenkin olisi uskottu.


      • K&R

      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        Kirjoitin tähän viestiketjuun viestin otsikolla "näkemys" ja nimimerkillä "oikeampi?? yes" nähdäkseni kuinka moni uskoo keksimääni hölynpölyyn. Keksin koko jutun. En ole lukenut mitään hypnoosikirjaa.
        Kaikkeen muuhun kyllä halutaan uskoa kuin Jumalan sanaa.

        Todistaakseni että minä, K&R, kirjoitin sen niin tässä linkki "HUUHAA" palstalle. Huomatkaa, että lähetin viestin otsikolla "paljastus" HUUHAA palstalle ennen kuin kuin viestin otsikolla "näkemys" tänne.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122&conference=550&posting=22000000032171171

        Jos olisin kirjopittanut lentävistä koirista niin kai siihenkin olisi uskottu.

        missä se todistus on? Kirjoitit hölynpölyä johon vastattiin mutta vieläkään se ei todista että raamattu olisi totuus.


      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        Niin kirjoitin tämän hihhuleille ja he näköjään uskoivat sen. Hypnoositarina oli ihan hölynpölyä.

        Ja kuten huomasitte uskoon tulleet eivät uskoneet sitä.

        Ero on selkeä.

        Tässä linkki joka todistaa että olin hypnoositarinan kirjoittaja:



        kirjoitettu 19:58

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122&conference=550&posting=22000000032171171

        hypnoositarina kirjoitettu 20:00


        Siunausta kaikille ja voimia niille jotka vielä etsivät.

        Eihän uskovaiset, joita sattumalta kutsutaan hihhuleiksi, usko hypnoosiin eikä reinkarnaatioon. Monet muut tekevät sen joten edelleen jäi sinulta se todistaminen.

        Kyllähän minäkin voisin kirjoittaa tarinan johon kaikki uskovaiset uskoisivat vaikka se ei olisi totta.


      • K&R
        Aritta kirjoitti:

        Eihän uskovaiset, joita sattumalta kutsutaan hihhuleiksi, usko hypnoosiin eikä reinkarnaatioon. Monet muut tekevät sen joten edelleen jäi sinulta se todistaminen.

        Kyllähän minäkin voisin kirjoittaa tarinan johon kaikki uskovaiset uskoisivat vaikka se ei olisi totta.

        En oikein usko (siis sinua, ettei sinulle vaan tule taas väärinymmärryksiä) .

        :))


      • K&R
        Aritta kirjoitti:

        missä se todistus on? Kirjoitit hölynpölyä johon vastattiin mutta vieläkään se ei todista että raamattu olisi totuus.

        Et vaan todella ymmärrä mitään. Et edes yksinkertaisia lauseita.

        Herra armahda!

        :))


      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        Et vaan todella ymmärrä mitään. Et edes yksinkertaisia lauseita.

        Herra armahda!

        :))

        tyhmälle.


      • Aritta
        K&R kirjoitti:

        En oikein usko (siis sinua, ettei sinulle vaan tule taas väärinymmärryksiä) .

        :))

        mitään sanomista siihen? :-)


      • hhddff
        Aritta kirjoitti:

        elävät harhaopissa.

        Saaatana on sinut huijannut.


      • Ola.
        K&R kirjoitti:

        Kirjoitin tähän viestiketjuun viestin otsikolla "näkemys" ja nimimerkillä "oikeampi?? yes" nähdäkseni kuinka moni uskoo keksimääni hölynpölyyn. Keksin koko jutun. En ole lukenut mitään hypnoosikirjaa.
        Kaikkeen muuhun kyllä halutaan uskoa kuin Jumalan sanaa.

        Todistaakseni että minä, K&R, kirjoitin sen niin tässä linkki "HUUHAA" palstalle. Huomatkaa, että lähetin viestin otsikolla "paljastus" HUUHAA palstalle ennen kuin kuin viestin otsikolla "näkemys" tänne.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122&conference=550&posting=22000000032171171

        Jos olisin kirjopittanut lentävistä koirista niin kai siihenkin olisi uskottu.

        Jos minä kertoisin että kävin Anttilasta ostamassa ruokaa ja sinä uskot, miksipä et uskoisi?.

        Sit minä väitän että sinä uskot kaikkea huuhaata mitä kirjoitan ja todistuksena on se että uskoit että kävin Antilassa ostamassa ruokaa vaikka en käynytkään??

        On sinulla vielä paljon opittavaa todistamisen alkeista.


      • Saatana on
        hhddff kirjoitti:

        Saaatana on sinut huijannut.

        huijannut? Taidat olla itse huijattu?


      • Aritta
        hhddff kirjoitti:

        Saaatana on sinut huijannut.

        se on.


      • K&R
        Ola. kirjoitti:

        Jos minä kertoisin että kävin Anttilasta ostamassa ruokaa ja sinä uskot, miksipä et uskoisi?.

        Sit minä väitän että sinä uskot kaikkea huuhaata mitä kirjoitan ja todistuksena on se että uskoit että kävin Antilassa ostamassa ruokaa vaikka en käynytkään??

        On sinulla vielä paljon opittavaa todistamisen alkeista.

        Osaan erottaa huuhaa kirjoitukset oikeasta Jumalan sanasta. Et pysty uskottelemaan minulle mitää epätodellista. Ei sinusta ole siihen.

        Taisit muuten itsekin uskoa kirjoittamani höpölöpö jutun hypnoosista.
        Halusin sillä vain todistaa kuinka hölmöihin asioihin ihmiset uskovat mutta eivät sellaiseen puhtaaseen totuuteen joka pelastaa. Se ei vaadi kuin ymmärrystä.

        Ps. Olen mielestäni oppinut jo tarpeeksi todistamisesta. Nyt on sinun vuorosi. Todistat liikaa itseäsi vastaan.


      • Ola.
        K&R kirjoitti:

        Osaan erottaa huuhaa kirjoitukset oikeasta Jumalan sanasta. Et pysty uskottelemaan minulle mitää epätodellista. Ei sinusta ole siihen.

        Taisit muuten itsekin uskoa kirjoittamani höpölöpö jutun hypnoosista.
        Halusin sillä vain todistaa kuinka hölmöihin asioihin ihmiset uskovat mutta eivät sellaiseen puhtaaseen totuuteen joka pelastaa. Se ei vaadi kuin ymmärrystä.

        Ps. Olen mielestäni oppinut jo tarpeeksi todistamisesta. Nyt on sinun vuorosi. Todistat liikaa itseäsi vastaan.

        Todistan liikaa itsestäni?
        Nyt en oikein ymmärrä.


      • K&R
        Ola. kirjoitti:

        Todistan liikaa itsestäni?
        Nyt en oikein ymmärrä.

        Luetun ymmärtäminen on myöskin kaiken A ja O.

        Näin siinä luki:
        "Todistat liikaa itseäsi vastaan."


        Tuskin ymmärrät. Ikinä.


      • Ola.
        K&R kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen on myöskin kaiken A ja O.

        Näin siinä luki:
        "Todistat liikaa itseäsi vastaan."


        Tuskin ymmärrät. Ikinä.

        Se oli ns. lukihäiriö.

        Todistan siis itseäni vastaan?

        No mitäpä minä sitä kieltämään kun todistaisit kuitenkin sen heti kohta varmaankin minulle .....

        Sinultaha tuo toteen näyttäminen kun onnistuu (ainakin itsesi mielestä).


      • K&R
        Ola. kirjoitti:

        Se oli ns. lukihäiriö.

        Todistan siis itseäni vastaan?

        No mitäpä minä sitä kieltämään kun todistaisit kuitenkin sen heti kohta varmaankin minulle .....

        Sinultaha tuo toteen näyttäminen kun onnistuu (ainakin itsesi mielestä).

        Ole jo hiljaa ja tee läksyt.
        Sitten voit mennä ulos Jarousen, Arittan ja Powagan kanssa leikkimään.

        :)


    • lirho

      Onks toi K&R
      Kuri ja Rangaistus

      • lirho

        Kysymysmerkki jäi perästä pois.
        :)


      • K&R
        lirho kirjoitti:

        Kysymysmerkki jäi perästä pois.
        :)

        Heh. Ei tarkoita sitä.

        :)


    • J&J

      vielä todistanut yhtään mitään. Taidatkin olla se omituinen höpöttäjä?

    • Isislux

      Et taida oikein ymmärtää raamatun alkuperää kun pidät sitä niin erehtymättömänä.


      Raamattu nykyasussaan on ihmisten kirjoittama satukirja herkkäuskoisten höynäyttämiseksi.
      Se sisältää hyvin vähän (jos ollenkaan) nykyajalle sopivia filosofisia näkökulmia, ainoastaan tuulesta temmattuja dogmeja ja sääntöjä, sillä Raamattua on muokattu ja editoitu paavien ja kirkolliskokousten toimesta noin kahdentuhannen vuoden ajan.

      Melkoista sillisalaattia siis.

      Kristinusko luotiin pelkästään hallitsemaan massoja. Se oli aikoinaan tehokas keino käsitellä suuria ihmisjoukkoja, pitämällä heidät pelossa.

      AINOAT joita kristinusko hyödyttää ovat siellä hierarkiassa ylempinä olevat, eli paavit ja kardinaalit. Ja tietenkin ihan täällä Suomessa luterilaiset papit, jotka pelkäävät ammattinsa menettämistä ja verorahojen loppumista.

      Kristinusko on PELKKÄÄ BISNESTÄ siinä missä Joulupukki tai Kauniit ja Rohkeat.
      Eikä sisällä muita totuuksia kuin ehkä Jeesuksen kuuluisimmat sanonnat: "Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi" ja että "Jumalan valtakunta on jokaisessa itsessään." jne.

      Jumalan valtakunta EI siis ole Raamatussa eikä rahanahneessa aivopesuinstituutiossa nimeltä Kristinusko.

      Ei ihmiset tarvitse mitään Kirkkoa tai Raamattua kertomaan heille miten uskoa ja mihin uskoa.

      • oooo

        Miljoonat ihmiset ovat olleet väärässä,onneksi tulit ja selvensit asian.Siis sinä olet oikeassa?
        Onko sinulla sitten parempaa tiedossa?


      • ohessa
        oooo kirjoitti:

        Miljoonat ihmiset ovat olleet väärässä,onneksi tulit ja selvensit asian.Siis sinä olet oikeassa?
        Onko sinulla sitten parempaa tiedossa?

        Harry Potter ja viisasten kivi.


      • Powaqa

        ainoita asiallisia kirjoituksia tässäkin ketjussa! Kiitos tästä! On tämä ketju ollut niin ankeeta luettavaa... ettenkö sanoisi JANKUTUSTA!


      • Powaqa
        oooo kirjoitti:

        Miljoonat ihmiset ovat olleet väärässä,onneksi tulit ja selvensit asian.Siis sinä olet oikeassa?
        Onko sinulla sitten parempaa tiedossa?

        Miljoonat ihmiset ovat olleet manipuloitavissa hyvällä tai väkivallalla... ja tulevat olemaan!

        Se vaatii jonkinlaisen ponnistuksen nimittäin ajatella omilla aivoillaan ja rohkeutta olla eri mieltä massan kanssa. Ei niin etteikö sitä jokaisen ulottuvissa olevaa siviilirohkeutta saisi peräänkuuluttaa ihan jokaisella elämän alalla mutta tässä nyt on tämä yksi esimerkki. Se on niin "turvallista" toimia niin kuin muut toimivat... ja helppoa!
        Eli on kirjoittaja oikeassa.

        Parempaa tiedossa... Juu! Ainoa vaan on etten oikein jaksa uskoa että sinulla on siihen mahdollisuus ylettyä, totuuteen... kun se ei ole valmiiksi pureskeltua tietoa yhden kirjan kansien välissä vaan totuus koostuu pienistä palasista joita saa metsästää koko tämän elämän ajan... Ja vielä seuraavienkin!


      • Pillu pekka
        Powaqa kirjoitti:

        Miljoonat ihmiset ovat olleet manipuloitavissa hyvällä tai väkivallalla... ja tulevat olemaan!

        Se vaatii jonkinlaisen ponnistuksen nimittäin ajatella omilla aivoillaan ja rohkeutta olla eri mieltä massan kanssa. Ei niin etteikö sitä jokaisen ulottuvissa olevaa siviilirohkeutta saisi peräänkuuluttaa ihan jokaisella elämän alalla mutta tässä nyt on tämä yksi esimerkki. Se on niin "turvallista" toimia niin kuin muut toimivat... ja helppoa!
        Eli on kirjoittaja oikeassa.

        Parempaa tiedossa... Juu! Ainoa vaan on etten oikein jaksa uskoa että sinulla on siihen mahdollisuus ylettyä, totuuteen... kun se ei ole valmiiksi pureskeltua tietoa yhden kirjan kansien välissä vaan totuus koostuu pienistä palasista joita saa metsästää koko tämän elämän ajan... Ja vielä seuraavienkin!

        Saatanakin kapinoi Jumalaa vastaan, hyvä Powaga, olet yhtä kova kuin Saatana.


      • saa lasten osastolta kirjas...

        Satukirja... Raamattu on Jumalan ilmoitus. Et ole tainnut lukea satuja, kun eläviä ihmisten elämästä kertovia tarinoita on Raamattu täynnä. Et ole tainnut avata koko kirjaa. Se on täynnä Jumalan ilmoitusta ja lohduttavia sanoja. Ja Jumala puhuu sanansa kautta. On sellaisiakin ihmisiä, jotka ei kuulu kirkkoon ym. katollisuuteen lukevat Raamattua ja ovat kokeneet uudestisyntymisen ja ovat elävässä uskossa Jeesuksen. Raamattu ei edes avaudu, jos ei ole elävästi uskossa.


      • Powaqa
        saa lasten osastolta kirjas... kirjoitti:

        Satukirja... Raamattu on Jumalan ilmoitus. Et ole tainnut lukea satuja, kun eläviä ihmisten elämästä kertovia tarinoita on Raamattu täynnä. Et ole tainnut avata koko kirjaa. Se on täynnä Jumalan ilmoitusta ja lohduttavia sanoja. Ja Jumala puhuu sanansa kautta. On sellaisiakin ihmisiä, jotka ei kuulu kirkkoon ym. katollisuuteen lukevat Raamattua ja ovat kokeneet uudestisyntymisen ja ovat elävässä uskossa Jeesuksen. Raamattu ei edes avaudu, jos ei ole elävästi uskossa.

        sinä että Raamattu on Jumalan ilmoitus VAIN ja ainoastaan teille kristityille! Muille se epälooginen satukirja... Jossa on lähes 2000 vuotta vanhoja tarinoita ja elämänopetuksia/sääntöjä etc. Enkä tiedä saako sitä lasten osastolta... Mutta ainakin kristillisistä kirjakaupoista! :D

        Ja kyllä minä olen lukenut Raamatun. Useampaan kertaan...


    • ihminen kuin

      se, joka ei usko Jeesukseen tai Jumalaan! Omituisia nämä uskovaiset, kun uskon asioista kuitenkin on kyse, ei sen kummemmasta. Sinun uskosi ei ole sen oikeampi kuin jonkun toisen, se ratkaisee, millainen olet ihmisenä toisia ihmisiä ja maailmaa kohtaan.

      • zigi

        Kun puhut että uskovat vain uskovat, niin lue Job 19.25, jossa Job sanoo:
        Mutta minä TIEDÄN lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seivova multien päällä.
        Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja
        olen ruumistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
        Hänet minä olen näkevä apunani, minun silmäni saavat nähdä hänet- eikä vieraana.

        Kun luetaan raamattua niin pyydetään Pyhää Henkeä opettamaan siitä. Silloin sana avautuu.
        Kun olen ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanani niin Pyhä Henki, joka aina kirkastaa Kristusta, tulee asumaan sisimpääni. Hän on opettajamme.


      • Aritta
        zigi kirjoitti:

        Kun puhut että uskovat vain uskovat, niin lue Job 19.25, jossa Job sanoo:
        Mutta minä TIEDÄN lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seivova multien päällä.
        Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja
        olen ruumistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
        Hänet minä olen näkevä apunani, minun silmäni saavat nähdä hänet- eikä vieraana.

        Kun luetaan raamattua niin pyydetään Pyhää Henkeä opettamaan siitä. Silloin sana avautuu.
        Kun olen ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanani niin Pyhä Henki, joka aina kirkastaa Kristusta, tulee asumaan sisimpääni. Hän on opettajamme.

        tuossa raamatunkohdassa kerrottiin kuinka sielumme irtautuu ruumiista ja menee rajan taakse. Kyllähän sieltä totuuden hiveniäkin löytyy.


      • benedi
        zigi kirjoitti:

        Kun puhut että uskovat vain uskovat, niin lue Job 19.25, jossa Job sanoo:
        Mutta minä TIEDÄN lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seivova multien päällä.
        Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja
        olen ruumistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
        Hänet minä olen näkevä apunani, minun silmäni saavat nähdä hänet- eikä vieraana.

        Kun luetaan raamattua niin pyydetään Pyhää Henkeä opettamaan siitä. Silloin sana avautuu.
        Kun olen ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanani niin Pyhä Henki, joka aina kirkastaa Kristusta, tulee asumaan sisimpääni. Hän on opettajamme.

        " Hänet minä olen näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet--eikä vieraana" Job 19: 27

        " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä" Joh 5: 28

        " Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin jotka hänet lävistivät,..." Ilm.1:7
        Tuona päivänä Job kin avaa silmänsä, ja hän saa nähdä Jeesuksen .. eikä vieraana, eikä muukalaisena, vaan osana Jumalan perhettä!!

        Siihen saakka hän nukkuu haudassaan, ja odottaa tuota päivää...jolloin taivaat hehkuen hajoavat...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe