Olen ostamassa 1992 luvun Soliferin, missä on kosteus ongelma kohdat? ja mitä virkaa Soliferissa ajaa nämä kamalat mustat muovipalat etuikkunan kulmissa?
1990 luvun Solifer
4
799
Vastaukset
- ...
Viime vuonna kaveri oli ostelemassa 80-luvun loppupuolen - 90-luvun alkupuolen Solikkaa.
Koska mulla on kosteusmittari työn puolesta, käytiin yhdessä niitä tutkimassa. Mitään varmaa paikkaa en muista, sitä kosteutta tuntui löytyvän joka puolelta. Tarkista ainakin ikkunoiden alta, ovi, peräseinä, kattoluukkujen ympäristöt ja vesihanojen takana olevat seinät.- vaununhinaaja
luulisin jos tähän vuodenaikaan mittaa ulkona
kylmänä seisonutta vaunua,niin mittari näyttää
kosteutta joka seinästä.
silmämääräinen tarkastelu auttaa paljon.
kattoluukut, seinien ja lattian raja sekä
oven alaosa sisäpuolelta.
lisäksi sivuseinät ulkoa.vaatii oikean valon
suunnan,näkee kosteuden aiheuttamat kohoumat.
- Solivieteri
- Katon saumat, etenkin etuosan kaareva kohta. Jos vaunua on pidetty ulkona, eikä esim. lumia tiputeltu riittävän usein, niin kaareva kohta katosta painuu ja voi pullistaa katon saumat auki. Pieni vuoto ei välttämättä näy sisällä.
- Ikkunoiden alaosat
- Kattoluukkujen, tuuletusventtiilien ja läpivientien saumat.
- Muovipalat on vakiovika, eikä haittaa menoa. Itse laitoin sikateippiä taakse, jotta halkeama ei leviä enempää
- Seinien suoruus on hyvä tarkistaa
- Koputtelemalla ulkoseiniä kuulee, jos esim. ikkunan alla on jotain pielessä (näkyy yleensä jo seinien suoruutta katsomalla, jos pahempi vika)- Lahoko??+-
Eli nyt näitä kahta merkkiä tarjottu kummassa on enemmän kosteusongelmia ollut?
Kiitos Solivieteri vastauksestasi. Tuntuu että näistä Solikoista tällä hetkellä pyydetään turhan paljon euroja toivon että päsen suoraa omistajalta sen ostamaan enkä liikkeestä. Kyselin viime viikolla että mitä hyvittäisivät "Solikastani" uuteen Hobbyyn oli hinta puolet pyydetystä liikkeen hintalapusta eli kaupan pihalla oli 92 vuosimallin Solikka 6900 ja hyvitystä vaihdossa olisin saanut 3700 euroa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782