Mistä syystä (akka)varvas voi turvota yhtäkkiä?
En kolhinut sitä missään. Varpaassa ei näy mustelmaa tai mitään erityistä - paitsi että se on selvästi turvonnun. Nivel ei tunnu kipeältä (vähän vaikea tietää, kun varpaan liikuttelu sattuu). Jalkapöytä ja muut varpaat ovat ihan normaalit. Pahin turvotus on tyvessä ja jatkuu siitä eteenpän hieman nivelen yli.
Itse epäilen parhaimmaksi veikkaukseksi, että joku ötökkä on purrut, mutta varvasta ei kutise. Joskus minulla on ollut itikan pureman aiheutamaa turvotusta juuri tuollaisissa paikoissa, missä "liha ei anna periksi": sormenpäissä, tms. Mutta niiden turvottua saattoi pistojälen nähdä, kun sekin oli turpoamisen seurauksena suurentunut. Lisäksi ne kutisivat eikä turvotus ollut näin laajaa, mitä se nyt on. Mitään pahaa allergiaa ötököiden puremiin minulla ei ole.
Voiko kyseessä olla jokin verenvuoto tai -tukos?
Tai voisiko se johtua rasituksesta: kyykin kasvimalla huonoissa kengissä pari tuntia tottumattomana. Ja minulla on ollut joskus ongelmia varpaideni vääränlaisen pituusjakauman takia. Akkavarpaani on vähän pidempi kuin ukkovarvas ja joskus siinä tuntunut kipuja rasituksen jälkeen, kun se on kantanut osan painosta ukkovarpaan puolesta. Mutta silloin kipu on tuntunut eniten ensimmäisessä nivelessä (kun lasketaan ensimmäiseksi se, joka on lähinnä varpaan päätä). Turvotusta ei silloin ollut. Nyt kipu on varpaan toisessa päässä.
Voin kävellä suht normaalisti, jos varon hiukan varvasta: en ponnista vahvasti jalkaterällä, vaan köpöttelen. Liikuntaa en kuitenkaan oikein uskalla harrastaa tämän takia.
En haluaisi lähteä lääkäriin, kun luulen tuon paranevan parissa päivässä. Tänään kuitenkaan turvotus ei näytä paljonkaan vähentyneen.
Uskaltaako voidella mobilaatilla tai vastaavalla voiteella, joka lisää verenkiertoa alueella?
Kiitos, jos joku osaa sanoa jotakin.
turvonnut varvas
niki
2
11807
Vastaukset
- kihti?
ukkovarvas. Luulen, että se on kihtiä.
Jos, niin alkoholi pois, proteiiniton ruokavalio. Tarkempia ruokaohjeita löytyy Google / kihti - ötökkä
puraissut
Kihdissä niveltä kuumottaa ja oudosti kutittaa,
kuin olisit polttanut sen
Tai jokin pieni verisuoni katkennut
?????
Kyllä se on käytävä lekurilla jos ei ala parantua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713